Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
jeszcze dodam, że my jesteśmy na tym pierwszym etapie, bo mamy wybór czy spalinowy czy elektryk, a Ty już nie i póki co mamy dużo do gadania w tym wyborze, my Polacy :D Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spodziewałem się ze jak napisze ze tablet jest zintegrowany z autem to kolega Adam wykaze się inteligencja i sobie znajdzie lub wywnioskuje ze musi być tam zintegrowany z autem soft ale najwyraźniej się pomyliłem. W BMW 7 klient premium z tylu dostaje rozkładane fotele, podnózek, wentylacje, masaż, możliwość sterowania wszystkim z tabletu znajdującego się w podłokietniku w tesli model s dostajemy za to 2 dodatkowe miejsca dla dzieci w bagażniku :D

 

2016r. Tablet w BMW 7 sterujący wszystkim - filmy YT wcześniej

2020 Tesla Model S - w wersji z executive seats. Infotainment z tyłu to ręczne sterowanie nawiewem, brak wtyczki do ładowania -



i wtedy 5 lat później:


2021 Tesla "odkrywa" infotainment z tyłu dokonując rewolucji na rynku -



Opis filmu fana Tesli - "Refreshed Tesla Model S Interior Overview Rear Screen!!!!!!"


Oczywiście BMW przespało.


Sławomir odebrał auto kilka lat temu i sobie właśnie przypomniał że jest jakiś tablet, a fan tesli zrobiłby z tego 20 filmów na YT i piał by z zachwytu na wszystkich forach o przewagach nad całym światem. Dlatego ten hype Tesli jest taki męczący.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wg mnie w tym wątku chcemy przede wszystkim dojść do tego czy warto przejść z aut spalinowych na elektryczne. Czy ta technologia jest lepsza

Tak, po 200 stronach widze roznice w interpretacji mysli przewodniej watku, kazdy szuka innych rzeczy w nim stad sporo niezrozumien :)

Co do tego czy warto - jezeli juz dzis wiadomo, ze przechodzimy za kilka lat na inne normy (polityka) - to mysle ze to pytanie traci (czy tez niedlugo straci) na sensie i tak :roll:

Tzn nikt Cie nie bedzie pytal o zdanie czy warto, BMW za kilka lat nie bedzie mialo w ofercie ani jednego auta czysto spalinowego po prostu.

Cos jak z zarowkami LED - mozemy sobie podyskutowac akademicko czy taka zwykla zarowka zarowa 100W za 1 PLN jest lepsza czy gorsza od takiej za 10 PLN LED.

I czy warto/nie warto bylo przejsc na inna technologie.

Albo zapytajmy fana C63S czy warto zamieniac V8 na R4 plugin - pewne rzeczy sie dzieja czy tego chcemy czy nie.

 

I na dziś ja to widzę tak, na przykładzie wręcz idealnym TM3 Perf. i BMW M3 x drive widać, że technologia jest o wiele gorsza, bo czas 0-200 jest gorszy w elektryku niż w aucie spalinowym o 3,5 s.

Implikujesz przewage technologiczna ICE/EV jedynie z czasem 0-200?

Nie z cena (x2), albo zuzyciem energii (x5) albo 10 innymi parametrami?


To moze pojednawczo - jezeli 2x wiekszy budzet i utrata wartosci auta nie stanowi problemu a osiagi 0-200 sa bardzo wysoko na liscie priorytetow --> jedynym slusznym wyborem jest G80 M3, zadna TM3P, zadne i4 :cool2:

 

A Ty uciekasz od takich porównań, bo chcesz porównywać Teslę do BMW I4. Pełna zgoda, ale pod warunkiem, że okaże się, że auto elektryczne jest lepsze od spalinowego to wtedy drugim etapem jest wybór elektryka. Wg mnie jesteśmy ciągle na pierwszym etapie.

Lepsze dla kazdego znaczy co innego, popatrz Kriss w ten sposob - 2 lata temu ludzie na EV w tym watku patrzyli jak na UFO, dzisiaj klakierek czeka na odbior i4 M50, BMWFun jezdzi iX3 rownolegle z X5MC --> te decyzje skads sie biora i ciezko je negowac. No bo co powiesz tym ludziom - ze podejmuja zle decyzje, kupuja gorsze auta?

W Norwegii sa duzo bardziej sprzyjajace warunki dla EV i to wszystko kreci sie juz z duzo wiekszym rozmachem niz w PL, patrze z innej perspektywy na to niz Ty.


Ja naprawde nie zartuje mowiac, ze polowa tego forum G20 za 2-3 lata bedzie wybierac EV zamiast ICE idac do salonu BMW po nowa trojke :norty:

 

2016r. Tablet w BMW 7 sterujący wszystkim - filmy YT wcześniej

Czy ten tablet jest zintegrowany np z systemem audio samochodu na potrzeby YT/Netflixa/gier?

Zintegrowany z kamerami auta (np Sentry)?

Prosta odpowiedz - tak/nie?


Juz widze tego VIP siedzacego z tylu i zmieniajacego kolory ambientowe na swoim tablecie Samsunga :norty:


Bo jezeli nie to jego integracja z autem jest warta tyle co nic - ten drugi filmik ktory wkleiles:


jest komiczny - jednym tabletem sterujesz drugi tablet na fotelu przed Toba - Benny Hill by tego lepiej nie wymyslil :D

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To co robi lub zrobi większość mało mnie obchodzi, albo nie ma większego wpływu na moje decyzje. To co piszesz, że za jakiś czas nie będzie można kupić spalinowego BMW i będą elektryki brzmi jak prawda objawiona dla mnie. Piszesz to z wielką pewnością, nie wiem na jakiej podstawie? Poza tym co będzie to będzie, na razie jest jak jest i przez następne co najmniej 20 lat będzie można kupować auta spalinowe. Tak uważam. Ale nie chodzi o to, żeby się upierać i kupować auta spalinowe, ale kupować lepsze. I po co piszesz o cenie x2 jak to nie prawda w PL. A to zużycie energii jakie ma znaczenie jak wydajesz pół bańki na auto? My się kompletnie nie dogadamy, my ludzie z tego forum, nie ja z Tobą. Ty wszystko porównujesz i przeliczasz, szukasz najlepszego value, a ja nie. Kupiłem M2 bo chciałem, kupiłem V8 bo chciałem itd.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W pl właśnie sytuacja jest odwrotna, ludzie rzucają się na v8, mocne benzyny poki można a bev ogólnie maja w poważaniu. Kilka sposób jak bmwfun czy klakierek dokupi jako kolejne auto do kulania po mieście. Od tyle i aż tyle
Opublikowano

@Adam:

Tablet w BMW 7 jest stary, w końcu to model z 2016 roku, żeby było śmieszniej to ten sam co montują w najnowszej S-klasie :D

Sterowanie funkcjami auta działa płynnie i fajnie, pozostałe funkcje raczej topornie, jakkolwiek mam to totalnie totalnie gdzieś, z prostej przyczyny - wrzucam córce na pendrive bajki, aktualizuje raz na kwartał i tyle. Nie mam czasu na bawienie się tym, żeby coś tam na forum udowodniać, filmy z YT się odpaliły, apka Netflixowa za to wymagała aktualizacji softu, nie chciało mi się tego robić. Skoro to tablet Samsunga podpięty przez BT, da sie dźwięk wrzucić na audio. Oglądanie filmów online i tak mija się z celem, bo będzie przerywać w trasie, nawet Spotify mi czasem tnie jak w pola wjadę. A że steruje się tabletem drugim tabletem - tak, ma to sens, bo tablet na oparciu jest zwykle zbyt daleko, żeby go sięgnąć.


Ale żeby było śmieszniej, do czego sam Adam nawiązałeś, tak naprawdę taką/lepszą funkcjonalność możesz mieć w E30 np., wystarczy wziąć i zamontować iPada na siedzeniu z tyłu, więc w sumie ekrany to bajer, ale to czego iPad nie zrobi, to nie wybierze rodzaju masażu, czy ustawi stacji radiowej, więc jakieś uzasadnienie ma. Jeśli jednak wracamy do oglądania filmów, w TM3 dzieci przecież nie mogą oglądać nic, bo siedzą z tyłu, a tam nie ma ekranów. W niektórych modelach S jest, ale tylko jeden i można dostać bólu szyi raczej od niego.


To są te wszystkie bzdurne bajery, które jak są, to się nimi chwalimy, a jak ich nie ma, to nawet nie zauważamy. Widziałem ostatnio w samolocie młodzież, telefon w dłoń, słuchawki na uszy, w nosie mają responsywność GUI w pojeździe w którym siedzą, liczy się tylko czy łapie im internet.


Ja w aucie potrzebuję map googla, yanosika i spotify. Wygodniej, jak to jest zintegrowane w infotaiment jak ma Tesla, ale jak nie jest, ogarnę z telefonu. A i tak z telefonu muszę to ogarniać w każdym weekendowym samochodzie, da się z tym żyć, w nowszych autach android auto załatwia sprawę.


A przy okazji, co do przyszłości, moim zdaniem jest jeszcze szansa. Mi się np. strasznie podoba, że w Porsche Boxter zrobili 2.0... i przeszli potem jednak do wolnossącego 4.0. Tak jak technologia elektryczna idzie do przodu, tak dla spalinowej jeszcze są ciekawe drogi, zwłaszcza, że z ekologicznego punktu widzenia znaczenie ma cały cykl życia pojazdu, a nie tylko emisja z jazdy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


Czy ktos ma ochote porozmawiac np o nowym akumulatorze litowo-jonowym, ktory jest wielkosci 1/4 tradycyjnego akumulatora? I wazy 2kg zamiast 24kg? :norty:

Jak to jest, ze takie rzeczy wymysla 10-letni startup a nie tradycyjni producenci motoryzacyjni, ktorzy na motosporcie zjedli zeby przez dziesiatki lat?

Czy takie rzeczy sprawiaja, ze jedna firma jest bardziej technologicznie rozwinieta od drugiej i ze niektore firmy "przysypiaja" skupiajac sie np na wizualnych dodatkach ala bobr? :norty:


tesla-12-v-conventional-lead-acid-and-lithium-battery-source-ingineerix.webp

 

 

aku litowo jonowy w bmw sprzed 10 lat

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/61_2815-oryginalny-akumulator-bmw/i56447/kL/sN/r2012/m01

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Toyota właśnie wypuściła najnowszy silnik diesla w nowym land cruiserze. Zamówień na niektóre wersje maja na 4 lata :D dla równowagi na polskiej stronie pojawił się już elektryczny suv, na razie bez cen i szczegółów.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wyobraziłem sobie wyścig Tesla M3 Perf. vs BMW M3 x drive w taki sposób, że Tesla rusza i osiaga 100 km/h, a dopiero wtedy rusza BMW i przy 200 km/h dojezdzają w tym samym czasie do mety...ale byłby ubaw :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
@Adam:..

Hej Slawomir, dzieki za opis, z tym siedzeniem za daleko od ekranu w 7-er ok, kupuje takie wyjasnienie (tym bardziej, jezeli to wersja przedluzona) bo w glowie mialem system z mojej F10, w ktorym do ekranow bylo blisko.

Generalnie fajnie opisales i zgadzam sie w 100%, a szczegolnie tym ponizej :cool2:

 

To są te wszystkie bzdurne bajery, które jak są, to się nimi chwalimy, a jak ich nie ma, to nawet nie zauważamy. Widziałem ostatnio w samolocie młodzież, telefon w dłoń, słuchawki na uszy, w nosie mają responsywność GUI w pojeździe w którym siedzą, liczy się tylko czy łapie im internet.

 

U mnie to tak wygladalo w aucie z 2010r i nie ukrywam, ze bylo to absolutnie toporne, bajki trzeba bylo zgrywac na DVD bo pendrive zaimplementowali dopiero ze 2-3 lata pozniej :)

Po jakims czasie nie wytrzymywalo konfrontacji z ipadami ^^


425_1247005245.jpg


Ja w Tesli od dnia numer 1 bylem zauroczony przede wszystkim nie samymi ficzerami (bo to ma wiele aut) a sposobem ich implementacji - w sensie czlowiek czuje jakby system byl w 100% przemyslany, a nie jak w tablecie z biedry za 200 PLN - byle jak, byle gdzie, nieresponsywne, lagujace etc.

Bo wiadomym jest, ze np. muzyke w aucie mozesz sluchac na Spotify streamujac z telefonu, uzywajac CP/AA badz natywnie z GUI - ale jezeli cos jest proste i przyjazne i zawsze dziala - to sie milo z tego korzysta na codzien, a jezeli cos laguje, rozlacza, przegrzewa, jest zagmatwane - to na koniec dnia czlowiek zaklnie, wku&^% sie i zostanie przy sluchaniu radia z reklamami - dlatego ja przede wszystkim doceniam ergonomie tych wszystkich "dodatkow" w autach.

 

Idac za Twoim przykladem poszperalem troche i wyglada na to, ze BMW stosuje w niektorych "M" litowo-jonowe akumulatory ~70Ah - nadal duze i ciezkie (~13kg) ale rzeczywiscie nowsze technologicznie niz olowiowe :cool2:


image_441226_big.jpg


Ten w TM3 ma niecale 2kg i ma raptem 7Ah, czyli 1/10 pojemnosci tego co w ICE.

Podejrzewam, ze wiecej nie trzeba bo jest na biezaco uzupelniany z baterii glownej elektryka.

Skoro teraz hybrydyzuje sie praktycznie cala game silnikowa w ICE - podejrzewam, ze producenci pomalu beda sie przerzucac na takie mikro-akumulatory we wszystkich autach jezeli koszt nie bedzie duzo wiekszy.


Dzieki za link, dowiedzialem sie dzis czegos nowego :cool2:

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Napisze tak i wcale nie jest to zlosliwe ale naprawde tak mysle i czuje. Jak patrze na zdjecia tej Twojej 12 juz letniej piatki i porownuje je z tesla modelem 3 to kilka razy bardziej wolalbym ta 5. Zabija ona kultura\jakoscia wnetrza, komfortem tesle w przedbiegach. Z zewnatrz tez jest duuuuzo ladniejsza. W tesli pozostaje C przyspiszenie ktorego i tak w real life nie uzywasz, komfortem, wygladem delektujesz sie za to na codzien.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

425_1247005245.jpg


Ja w Tesli od dnia numer 1 bylem zauroczony przede wszystkim nie samymi ficzerami (bo to ma wiele aut) a sposobem ich implementacji - w sensie czlowiek czuje jakby system byl w 100% przemyslany, a nie jak w tablecie z biedry za 200 PLN - byle jak, byle gdzie, nieresponsywne, lagujace etc.

Bo wiadomym jest, ze np. muzyke w aucie mozesz sluchac na Spotify streamujac z telefonu, uzywajac CP/AA badz natywnie z GUI - ale jezeli cos jest proste i przyjazne i zawsze dziala - to sie milo z tego korzysta na codzien, a jezeli cos laguje, rozlacza, przegrzewa, jest zagmatwane - to na koniec dnia czlowiek zaklnie, wku&^% sie i zostanie przy sluchaniu radia z reklamami - dlatego ja przede wszystkim doceniam ergonomie tych wszystkich "dodatkow" w autach.

 

Adam, a tak już bez zgryźliwości antyfanboyskiej, to przyznam Ci się tak szczerze że zgadzam się z kierunkiem który w motoryzacji wyznacza Tesla polegający na postawieniu dopracowanego software'u na pierwszym miejscu. Osobiście mi to nie przeszkadza, bo to napędza całą branżę IT w której pracuję ;-) Historia pokazuje że ta droga doprowadziła wiele firm do ogromnego sukcesu jak np M$ który wyrósł na błędnych decyzjach IBM w ubiegłym wieku skupiającym się na hardware (choć "dopracowany" tutaj może mniej pasuje ;)) czy szczególnie Apple z macOS, iOS i ogólnie softwarem który jest bardzo dobrze zintegrowany z hardwarem. Idee przyświecające Tesli są bardzo podobne do Apple i myślę że to jest powód że obie firmy mają takie rzesze fanboyów. Sam się zaliczam do tego grona w przypadku drugiej marki, chociaż nie jestem ślepo zapatrzony i widzę dużo błędów popełnianych. Tak jak Apple zrewolucjonizowało podejście w kwestii ergonomii UI, tak Tesla robi to dla branży automotive. I to jest bardzo dobre dla nas konsumentów, bo producenci naśladują mniej lub bardziej udolnie, ale są zmuszeni do zmian.


Jednak sytuacja Tesli i Apple nie jest taka sama i powody dla których nie zostałem fanem pierwszej z nich są następujące:

- zakorzenione myślenie petrolhead'a - to jest pewna bariera, ale być może z wiekiem i kolejnymi taryfikatorami i unijnymi regulacjami, zostanie ona przełamana z czasem, szczególnie że testując technologię EV, przyznaje że jest bardzo dużo zalet jazdy EV

- jakość hardware - tutaj jest ona mam wrażenie głównie skupiona na baterii i silniku i tutaj pełna zgada - jedno i drugie to majstersztyk inżynieryjny. Oglądałem ostatnio filmik z rozkładania silnika Tesli z 2013 i pełny szacun (https://www.youtube.com/watch?v=wvLmBfwmA04). Niestety w samochodach liczą się też inne aspekty jak jakość materiałów, komfort, właściwości jezdne itp. Tutaj Tesla jest baaardzo daleko od producentów aut premium. I dlatego ciągle mówię o skodowości czy toyotowości Tesli. Wbrew pozorom zakup takiego MB przez Teslę i zrobienie równolegle drugiej marki w której Tesla dostarcza tylko silnik i baterie mogłoby być game changerem dla mnie i intuicja mi podpowiada że to się właśnie dzieje i to może być rewolucja.

- timing - coś za co chwalono Steve'a Jobsa, czyli wprowadzanie na rynek produktów w odpowiednim czasie - nie za wcześnie gdy technologia nie jest wystarczająco doskonała albo tania oraz nie za późno gdy inni to mają. Trochę z boku trudno oceniać i może nie było innej drogi rozwoju technologii baterii, ale jazda elektrykiem w trasie jest uciążliwe, bo nie wykorzystasz osiągów auta, turlasz się powoli, myślisz o ładowarkach itp. Ludzie nie chcą takich ograniczeń. Wg mnie przekroczenie granicy 1tys km zasięgu wltp w rozsądnej cenie, spowodowałoby lawinę migracji na ev i wtedy rewolucja się zacznie. Te statystyki GUS o średnim dziennym przebiegu można sobie w buty włożyć i ma się tak do rzeczywistości jak to że ja i mój pies mamy po 3 nogi. Mnóstwo aut kupują floty które jeżdżą w trasy i nikt tutaj nie będzie płacił człowiekowi w delegacji za ładowanie na ładowarkach czy ryzykował spóźnienie na spotkanie z klientem, a wiadomo jaka presja czasu jest w biznesie. A ten przysłowiowy Kowalski w Polsce czy Helmut w DE jeżdżący po autostradach dużo traktuje auto jak AGD i on nie chce mieć dodatkowego kłopotu nawet te 2 razy w roku jak jedzie nad morze czy na święta, więc dopóki ma wybór, to jako pierwsze auto będzie częściej wybierał ICE.


Być może obecna droga którą idzie branża ev to jest jedyna słuszna i wspierana przez politykę za parę lat dojdzie do momentu przełamania, ale daleki byłbym od mówienia o zaspaniu technologicznym wszystkich oprócz Tesli. Branża automotive będzie jeszcze dobre kilka a może i nawet kilkanaście lat świetnie zarabiać na ICE, powoli wprowadzając EV na rynek będąc 1-2 kroki za Teslą w kwestii silników czy baterii, aby uczyć się na jej błędach. I ten obecny marketing który jest wokół ev to jest pokazanie że firma chce łapać klientów którzy już chcą na ev przechodzić żeby nie zaspać jak ta rewolucja będzie przyspieszać. Tesla mówi że ICE jest bee, a tylko EV jest cacy. Pozostali mówią że EV jest cacy, ale nie mówią że ICE jest bee i wiedzą że będą go tłukli jeszcze długo. Przez analogię to Apple, to jest konkurencja kopiująca większość kroków Apple, ma się dobrze (Samsung, Xiaomi, Huawei itp.) i wcale nie wymarła. Ci którzy się nie dostosowali jak Nokia, to wiadomo jak skończyli, ale widać po firmach Automotive że wyciągnęli lekcje np z rewolucji smartfonowej, stąd są takie ruchy w zarządach tych firm żeby w tym wyścigu nie zostać na starcie, ale niekoniecznie w ich interesie jest zbyt szynka elektryfikacja, stąd takie "opóźnione" działania wg mnie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Bmwfun nie do konca sie zgodze ze tesla silnikowo\bateryjnie wyprzedza konkurencje. Masz doskonaly przyklad bmw i4, gdzie ciezsze o 20% auto jest szybsze albo i tak samo szybkie co TM3. Jakby i4 odchudzic do wagi tesli i zrobic podobnego golasa to naped bateryjny by po prostu przegral z kretesem. W plaidzie sa 3 silniki, wic to troszke inna bajka.


p.s. pozdrowienia dla kolegi z branzy IT w ktorej tez pracuje :D

Opublikowano

Lepsze dla kazdego znaczy co innego, popatrz Kriss w ten sposob - 2 lata temu ludzie na EV w tym watku patrzyli jak na UFO, dzisiaj klakierek czeka na odbior i4 M50, BMWFun jezdzi iX3 rownolegle z X5MC --> te decyzje skads sie biora i ciezko je negowac. No bo co powiesz tym ludziom - ze podejmuja zle decyzje, kupuja gorsze auta?

Poczułem się wywołany do tablicy :8)

Czekam też na odbiór (już wyprodukowanej) X6 w dyzlu - przeznaczenie żona i z uwagi na planowane przejście na daily EV również trasy.

Z uwagi na pandemię pewnie nie tylko u mnie pozmieniały się zwyczaje.

i4 vs 540i dla mnie nie będzie na pewno lepsze, co najwyżej tańsze. Nie będzie lepsze, bo będzie mniej uniwersalne.Do jazdy do roboty nada się jednak wyśmienicie.

Awaryjność spalinówek BMW nie dotknęła mnie przez ponad 10 lat obcowania wcale - przedłużone gwarancje dają radę, blisko z pracy do ASO, jest ok, laweta tylko w związku z uszkodzonymi oponami.

Godzę się z tym, że codziennie będę się pod domem ładował, jeżdżę dość dynamicznie i 2 dni to max ile uzyskam zasięgu - tak myślę :?: .

No i pojeździłem trochę iX3, hmmm mieszkając na peryferiach to nawet do jazdy do roboty słabo to się nadaje jeśli dojazd po ekspresówkach, przy 120km/h noga sama się cofa taki wir w baterii :cry2:

O iX to nawet nie będę się wypowiadał, dla mnie taki samochód nie ma żadnego zastosowania, kobieta-przedszkole-zakupy no to ok :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
..

Duzo ciekawych rzeczy poruszasz i w wiekszosci sie zgadzam :cool2:

Cytuje/odnosze sie jedynie do rzeczy z ktorymi sie nie do konca zgadzam :)

 

- jakość hardware - tutaj jest ona mam wrażenie głównie skupiona na baterii i silniku

Mozesz rozwinac mysl?

Komputery pokladowe w Tesli (Intel Atom, teraz AMD Ryzen) maja moc obliczeniowa wielokrotnie wyzsza od tradycyjnych producentow motoryzacyjnych, w nowych S to cos w okolicach 10 tflops (~PS5)

Zobacz na ten filmik z TM3 z FSD i porownaj to z BMW Assisted Driving View - jakbys porownywal auta dzielace ~dekade :shock:




Tylko, ze ten filmik docenia ludzie ktorzy sa techniczni i kumaja o co chodzi - bo humanista powie, ze w BMW sa ladniejsze kolory i szlaczki badz kolorowe tapicerki do wyboru :)

Ja jak widze, co pokazuje i jak sie rozwija z kwartalu na kwartal Tesla, jezeli chodzi o autonomie, nie jestem zdziwiony wycena firmy.


51799536205_e747ce24e7_o.png


51799173819_7e060fb6e4_o.png


Audio - w TM3/Y jest swietne, na poziomie HK, w S/X to sa 1000W monstra z ANC - odpowiedniki systemow po 20-30k PLN


Kamery - ? Dookola auta, obraz live feed w telefonach w apce, nie jakies statystyczne snapshoty robione co minute a pozniej godzina przerwy bo serwer wymusza przerwe godzinna (iX) ^^


Jedyne z czym Tesla sie boryka/borykala to przede wszystkim lakiernie (fabryka w USA, teraz w Chinach jest super a w DE bedzie raczej po europejsku czyli to samo co u innych producentow) oraz brak naturalnych tapicerek czy fantazyjnych dekorow/przetloczen etc etc (ale taka polityka producenta czy ktos to lubi czy nie - stawiaja na sustainability oraz jak najszybsze skalowanie produkcji i trzeba sie z tym pogodzic wybierajac marke)

 

Niestety w samochodach liczą się też inne aspekty jak jakość materiałów, komfort, właściwości jezdne itp. Tutaj Tesla jest baaardzo daleko od producentów aut premium.

Rozumiem, jest mnostwo takich klientow :cool2:

Mna przesiadka z F10/F30 na TM3 nie wstrzasnela, nie doznalem jakosciowego szoku - gdybym doznal (jak pewnie wielu ludzi) - poszedlbym do salonu obok po e-trona - fantastyczne materialy premium, cudowny komfort jazdy - ale ja osobiscie nie szukam tego w aucie za wszelka cene, moze zmienie zdanie za 10 lat, blizej 50-tki --> poki co wybieram "technologiczne" premium.

Dla ludzi ceniacych "materialy" --> mamy marki premium europejskie, pojawil sie Lucid - bedzie w czym wybierac.

Popyt na Tesle pokazuje, ze poki co maja racje - to co produkuja schodzi na pniu.


Mozesz rozwinac o co Ci dokladnie chodzi mowiac o wlasciwosciach jezdnych?

 

Wbrew pozorom zakup takiego MB przez Teslę i zrobienie równolegle drugiej marki w której Tesla dostarcza tylko silnik i baterie mogłoby być game changerem dla mnie i intuicja mi podpowiada że to się właśnie dzieje i to może być rewolucja.

Dzisiaj wycena gieldowa Tesli to 1200 miliardow $, BMW/MB to 60-70 miliardow - czyli Tesla moglaby wchlonac BMW/MB za ~5% swoich akcji (upraszczajac).

Tylko wiesz co jest najsmutniejsze?

Po co mieli by to robic? Co by im to dalo?

Wieloletnie umowy z roszczeniowymi tysiacami dealerow po calym swiecie?

Tysiace salonow ktore generuja miliardy $ obciazen co roku?

Dziesiatki tysiecy uzwiazkowionych pracownikow?

Przestarzale fabryki, ktore trzeba by gruntownie dostosowywac do EV zamiast budowac w 1-1,5 roku nowe, dostosowane idealnie pod produkcje ich aut?

Widziales te nowe wloskie odlewnie w ich fabrykach?

Tesla jako firma ma fiola na punkcie efektywnosci produkcji - fabryki starych producentow bylyby zwykla kula u nogi..

 

- timing - .. Trochę z boku trudno oceniać i może nie było innej drogi rozwoju technologii baterii, ale jazda elektrykiem w trasie jest uciążliwe, bo nie wykorzystasz osiągów auta, turlasz się powoli, myślisz o ładowarkach itp. Ludzie nie chcą takich ograniczeń.

Spojrz na ten wykres sprzedazy aut Tesla i odpowiedz mi na pytanie, o jakich ludziach dokladnie mowisz?

Bo Tesla nie ma problemu ze znalezieniem klientow na swoje elektryki, ma problem ze skalowaniem na maxa produkcji najszybciej jak sie da :)


Z tego co pamietam, na swiecie jest jakies 1,2 miliona preorderow na Cybertrucka


Nie wiem, jak mozesz mylic sie tak bardzo o tym czego ludzie chca/nie chca, jedynym wyjasnieniem jest dla mnie zupelnie inny punkt widzenia na to, w jaki sposob korzysta z daily auta Kowalski (nie w Polsce ale na swiecie).

Jest naprawde mala liczba krajow, w ktorych jest mozliwosc np jechania 500km autostrada z predkoscia przelotowa 180 czy 200 km/h - w wiekszosci krajow po 20km zatrzymala by Cie policja, trafilbys do aresztu i czekal na wyrok i badania psychiatryczne. W wiekszosci krajow ludzie ustawiaja tempomat na 100-120km/h i po prostu jada do celu i tu EV jakkolwiek z kompromisami wychodzi obronna reka - sprawdzalem to dwukrotnie w zeszlym roku (10 tys km na autostradach/ekspresowkach i naprawde da sie bez wiekszych wyrzeczen).


Tutaj masz sprzedaz Tesli - do tego roku byly 2 fabryki, teraz beda 4 fabryki.

W tym tempie, za ~2 lata ta firma bedzie sprzedawac tyle aut co BMW, gdzie najtansze kosztuje 220k PLN..

To teraz sobie jeszcze wyobraz, co bedzie jak za rok-dwa zaczna sprzedawac auto w segmencie C z cena powiedzmy 140-150k PLN gdzie baza potencjalnych klientow jest wielokrotnie wieksza?


51797833532_8cbe74d777_o.png

 

Te statystyki GUS o średnim dziennym przebiegu można sobie w buty włożyć i ma się tak do rzeczywistości jak to że ja i mój pies mamy po 3 nogi. Mnóstwo aut kupują floty które jeżdżą w trasy i nikt tutaj nie będzie płacił człowiekowi w delegacji za ładowanie na ładowarkach czy ryzykował spóźnienie na spotkanie z klientem, a wiadomo jaka presja czasu jest w biznesie.

Nikt nigdy nie mowil, ze jutro czy za rok 100% aut na drogach to beda nagle EV. Zadna zmiana technologiczna tak nie dziala.

Do dzis setki milionow ludzi gotuje obiad na piecu czy kuchence gazowej - nie znaczy to, ze chcialbym wrocic do tej metody z plyty indukcyjnej mimo, ze tez wymagala kompromisow - nowych garnkow/pateli, 3 fazowego przylacza etc etc

Sa ludzie/zawody, ktorym EV dzis nie starcza bo pokonuja dziennie setki km i czas to pieniadz - ok, beda jezdzic kolejne 5 czy 10 lat dieslem, dieslem hybryda czy moze na wodorze, czas pokaze.

Natomiast w miastach jak na moje 100% aut moze byc juz EV - w sensie nie masz bezemisyjnego auta - zaparkuj na obrzezach i przesiadz sie do tramwaju/elektrycznego autobusu (bezosobowo oczywiscie) - nie kaz ludziom wdychac smrodu spalin - tak ja to widze w perspektywie kilku letniej po obserwacjach w Norwegii.


Z ostatnimi zdaniami w wiekszosci sie z Toba zgadzam, natomiast ja osobiscie wyciagam inne wnioski - w sensie - dla mnie, jezeli wiadomo w jakim kierunku idzie polityka odnosnie motoryzacji i norm spalania - kazdy rok stagnacji firm motoryzacyjnych z silnikami spalinowymi - jest rokiem straconym a dystans do firm stricte EV bedzie coraz ciezej nadgonic.


Ludzie zdaje sie nie rozumieja, ze nie sztuka jest pokazac na papierze 20 nowych modeli elektrycznych jak to zrobila ostatnio Toyota czy jak zapowiada BMW (elektryk w kazdym segmencie do 2023) - bo co z tego, jezeli te auta beda "papierowe", niedostepne na rynku badz dostepne ale w niekonkurencyjnej cenie bo producent motoryzacyjny bedzie musial przeplacac firmom dostarczajacym akumulatory czy sam proces produkcji bedzie nieefektywny bo ta sama fabryka produkuje rownoczesnie auta spalinowe i czas produkcji jest np 3x dluzszy?

Na papierze bedzie ladnie wygladac - dla BMW np bedzie - mamy iX3, iX, i4, i5 etc etc - tylko wiekszosc tych aut bedzie po prostu malo konkurencyjna na rynku ze wzgledu na przestarzala spalinowa platforme, na wysokie ceny kWh, na slaba technologie - i sprzedaz bedzie kilkukrotnie mniejsza niz u konkurencji - takie BMW np bolesnie sie o tym dowiaduje ze swoim iX3 gdy Hyundai Ioniq5 w podobnej cenie w NO sprzedaje sie 2x lepiej a TMY 6x lepiej..

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co za stek bzdur. Tesla skad niby ma akumulatory? Przeplaca u tych samych firm co cala reszta. Czas oczekiwania na importowana tsle 3/y jest zaden a to znaczy ze podaz z popytem jest wyrownana. Fabryka w Berlinie miala jz dzialac. Gdzie sa auta z Berlina?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co za stek bzdur. Tesla skad niby ma akumulatory? Przeplaca u tych samych firm co cala reszta. Czas oczekiwania na importowana tsle 3/y jest zaden a to znaczy ze podaz z popytem jest wyrownana. Fabryka w Berlinie miala jz dzialac. Gdzie sa auta z Berlina?

Moglbym Ci z detalami odpowiedziec na te pytania, wykazac bledy w mysleniu/danych ale na koniec dnia, tak jak od 2 lat - przyczepisz sie do jakiegos urywka wypowiedzi, odwrocisz kota ogonem i znizysz rozmowe do blota.

Wiec wybacz ale szkoda mi po prostu czasu na rozmowe z Toba - analogia do grania w szachy z golebiem sama sie cisnie na usta :cool2:


Natomiast jak chcesz pisac cos innego niz farmazony - poszukaj zrodel i podziel sie z nami w tym watku - skad do swoich 200k EV bierze baterie BMW, po jakiej cenie, a skad bierze je Tesla i po jakiej cenie. Dodatkowo co robia obie firmy w tym temacie na np przyszly rok czy na za dwa lata.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
problem z argumentacja zawsze kwitujesz prywatnymi wycieczkami ale jakos mnie to nie rusza :cool2: Dziesiatki razy bylo tu pisane skad baterie ma tesla oraz konkurenci, nie lubie sie powtarzac za to wiekszosc twoich postow powtarza sie z identycznym kontentem regularnie. Dalej sie jarasz cenami akcji i uwazasz ze ma to cos wspolnego z wartoscia firmy? grow up, grow up. Bitcoiny sobie do pary dokup.
Opublikowano

Co myślicie o nowym koncepcie Mercedesa EQXX?


1. 1000km zasięgu na jednym ładowaniu

2. Akumulatory lżejsze od obecnie produkowanych o 30%

3. Bateria o pojemności 100 kWh (napięcie 900V)

4. Średnie zużycie 10kWh na 100 km

5. Masa auta 1750 kg

6. Wsp. oporu powietrza Cx=17

7. Moc 204 km więc jeśli chodzi o osiągi przeciętne

8. Na dachu ogniwa fotowoltaiczne w optymalnych warunkach wydłużające zasięg o 25km/dzień


Przechwałki czy realny projekt?


Carwow:



https://motoryzacja.interia.pl/samochody-nowe/prototypy/news-mercedes-vision-eqxx-1000-kilometrow-zasiegu-na-jednym-ladow,nId,5747231


https://ev.auto-swiat.pl/wiadomosci/mercedes-eqxx-samochod-elektryczny-o-zasiegu-ponad-1000-km-premiera-na-ces-2022/1tbq7mc.amp

Opublikowano

Ja myślę, że gdzieś już coś podobnego było i popularności nie zdobyło...


XF3P6D9.jpg

Opublikowano
Ja myślę, że gdzieś już coś podobnego było i popularności nie zdobyło...


XF3P6D9.jpg

 

VW XL1 z 2013r którego zdjęcie wkleiłeś to tak na prawdę prototyp, wypuszczony w limitowanej serii 250szt, która sprzedała się na pniu (ale to już w celach kolekcjonerskich raczej).


To było auto dwuosobowe marki dla ludu, z 75-konna hybrydą opartą o mały silniczek diesla, całość w cenie 500 tys. zł. To co łączy go z Mercedesem EQXX to projekt stylistyczny tylnej części samochodu i dążenie do jak najmniejszego zużycia paliwa/energii. Mercedes EQXX to dużo praktyczniejsze auto.


lYCk9kpTURBXy9jZDNiZmNlNzc4ZTVkMjhjYTE0ODEyNmNlNjNkN2UzMC5qcGeSlQLNAaQAwsOVAgDNAQbCw4GhMAE


tJ4k9kpTURBXy9lZDE4MTY4MWZjYjQ2MGU2YzAyYTQ2MGUxMWVlMzI0Zi5qcGeSlQLNAaQAwsOVAgDM7MLDgaEwAQ


Njok9kpTURBXy83MjU0NjM3YTQ1OTIyNzUzM2E4YjExYjE5ODVhMzZiOS5qcGeSlQLNAaQAwsOVAgDNAQbCw4GhMAE


https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-nowych-samochodow/volkswagen-xl1-pierwsza-jazda-na-polskich-drogach/nzv02jh

Opublikowano

Audi oferuje swoim klientom jedną kartę, która daje dostęp do 300 tysięcy punktów ładowania w Europie.

Do poczytania: https://e-tron.charging-service.audi/web/audi-pl/getting-started


Także argument pod tytułem "W Tesli mam jedną aplikację i korzystam z Superchargerów, a u innych producentów muszę pobierać 20 aplikacji i rejestrować się w każdej sieci ładowarek oddzielnie" jest już nieaktualny.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bylo juz ale ja jeszcze przypomne:

 

IONITY is a joint venture of BMW Group, Ford Motor Company, Hyundai Motor Group, Mercedes-Benz AG and Volkswagen Group with Audi and Porsche. Our goal is simple: Building a high power charging network for electric vehicles along major highways in Europe.

 

Takze zeby bylo jasne grupa producentow ma swoje ladowarki, ktore sa szybsze od ladowarek tesli. w Polsce na dzien dzisiejszy lepiej rozlokowane i siec dosyc szybko sie rozrasta. Nie jest tak zle. Dodatkowo powoli wprowadzana jest autentykacja jedynie po podlaczeniu auta (zadnych kart, aplikacji etc..) https://www.pocket-lint.com/cars/news/158736-ionity-turns-on-great-new-feature-to-rival-tesla-s-supercharger

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.