Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I wszystko sie zgadza. Na codzien po prostu kazdy raczej jezdzi spokojnie, te super przyspieszenia sa niepotrzebne i bez sensu. Pije do tego, ze regularnie podkreslasz jak to nie wykorzystujesz osiagow auta, jakie to jest wazne to przyspieszenie i jaki fun daje. Moglbym tutaj zadac pytanie ile % jazdy wykorzystujesz przyspieszenie i masz fun?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Tutaj masz 300-konne RWD TM3 - 50/50 trasa(EU/PL)/miasto

Gdyby tym jezdzic glownie po miescie to zuzycie energii oscylowaloby na poziomie ~13kWh /100km czyli ~10 PLN/100km i to przy tych rekordowo wysokich cenach pradu.


Zadnego samochodu nie butujesz ciagle jezeli go uzywasz jako daily, chocby mial i 2000 HP, zdaje sie, ze nie rozumiesz tego wlasnie.

Elektryki w miescie sa po prostu mega oszczedne.


51797052980_c24bf80455_o.png

 

Mi w mieście na krótkich odcinkach iX3 "pali" 25-30kWh. Żeby nie było że iX3 jest tak nieefektywne, kolegom na forum iX3 i YouTube "pali" w podobnych warunkach 17-20kWh. Jeżdżę tylko w trybie rekuperacji. To ja pytam: co ja robię nie tak? ;) Albo jak Ty to robisz że czerpiesz tyle funu z przyspieszania 0-100 w 3.5sek uzyskując zużycie energii takie jak podajesz. A może iX3 daje więcej funu? ;P Ja jeżdżę 0-1 i mam ok 6.5sek do 100 i w mieście wystarcza. Jakbym miał 3,5sek do 100, to w mieście nie dałoby się już jeździć 0-100 i jeździłbym na 50% mocy. Przyznaj Adam z ręką na sercu ile razy wykorzystałeś 100% mocy, bo oprócz Netflixa/infotainmentu to przyspieszenie jest czymś co auto wyróżnia? 5 razy? 10 razy? 20?


Żeby Cię ośmielić do szczerego wyznania, to przyznam Ci się, że przejeżdżając ponad 10tys km X5 M50i w mieście na pełnej mocy przyspieszyłem przez cały ten okres może z 10, no góra 15 razy i nigdy do 100kmh bo nie będę ryzykował prawka. Natomiast na trasie bardzo dużo razy. Niedawno zmieniłem M50i na X5MC, co wydaje się nielogiczne w mieście, bo nadal nie korzystam z pełnej mocy w mieście, a mimo to w mieście jeździ się nim super - lepszy dźwięk wydechu, przyjemność pewnego prowadzenia i nie bujania się nadwozia, ogólne poczucie "usportowionego" klimatu łącznie z siedzeniami M, lepszych hamulców, ładniejszego wyglądu itp. I przyznam Ci, że już prysł u mnie czar jazdy iX3 i mimo nielogicznego jeżdżenie X5M w mieście, częściej go teraz zabieram. Chociaż pewnie przy bardzo krótkich i zatłoczonych trasach nadal będę brał czasem iX3, ale wybór nie jest już tak oczywisty gdy masz te "bonusy" wersji M, której w elektryku żadnym nie znajdę póki co. A M50i czy X5M w mieście wykorzystuję na codzień pewnie max te 6-6.5sek do 100 (a właściwie tylko w odcinku do 50 :) ).


Ciekawa anegdotka lub "fun fact" jak wolisz, czytając elektrowóz duża część użytkowników TM3 włącza tryb "chili" żeby przypadkiem nie przyspieszyć za szybko i tylko czasem przełączą na pełne przyspieszenie.


Natomiast zgadzam się w 100% ze stwierdzeniem, że elektryk w mieście się super sprawdza. W iX3 może czasem trochę brakuje mocy, te 5.5sek by już w zupełności w mieście mi wystarczyło, wszystko niżej realnie na trasie jedynie jesteś w stanie wykorzystać, gdzie elektryk do tego celu zupełnie się nie sprawdza.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@bmwfun zamieniłeś 50i na x5mc? Wow działasz bardzo szybko. Gratki i zadowolenia z auta.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@bmwfun zamieniłeś 50i na x5mc? Wow działasz bardzo szybko. Gratki i zadowolenia z auta.

 

Dzięki, najbardziej obawiałem się zawieszenia że będzie za twarde, ale po wypowiedziach Arturo i BigCactus, ich radach na priv i jeździe próbnej, przekonałem się że to optymalny wybór dla mnie. Nawet M proff w M50i było za miękkie i zbyt gumowate, za co byłem skrytykowany bo niektórzy uważali że to "beton" ;-) Oczywiście M50i też było bardzo Ok i nawet planowałem nim bardzo długo jeździć, ale pojawiła się okazja - chętny na M50i, więc oddałem w bardzo dobre ręce :)


A w temacie wątku, miałem okazję przejechać nim kilkaset km po nieodśnieżonych oblodzonych wąskich drogach pomorskich przy bardzo małym ruchu w czasie ataku zimy ostatniej i w końcu zrozumiałem Adama, że jazda w przedziale 0-100kmh może dostarczyć bardzo dużo funu z jazdy gdy auto Ci ciągle ucieka na boki, jest sporo zakrętów i niesprzyjający klimat. Przyszły mi wtedy na myśl norweskie drogi w surowym klimacie i zacząłem zazdrościć Adamowi że ma to na codzień :) Jedyne pocieszenie że część "radości z jazdy" i emocji jakie daje spalinowe v8 w przypadku elektryka bym tam nie miał ;-)

Opublikowano

Adam, ale nie powtarzaj już tych kłamstw, że BMW nie robi sportowych samochodów :D

Ja wiem, że masz swoją tajną definicję samochodów sportowych, ale jest ona mocno niezgodna z tym, co uważa reszta świata ;)

 

I wszystko sie zgadza. Na codzien po prostu kazdy raczej jezdzi spokojnie, te super przyspieszenia sa niepotrzebne i bez sensu. Pije do tego, ze regularnie podkreslasz jak to nie wykorzystujesz osiagow auta, jakie to jest wazne to przyspieszenie i jaki fun daje. Moglbym tutaj zadac pytanie ile % jazdy wykorzystujesz przyspieszenie i masz fun?

Też to chciałem wiedzieć, ale adam pytanie zawsze wymijał :P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Adam, ale nie powtarzaj już tych kłamstw, że BMW nie robi sportowych samochodów :D

Ja wiem, że masz swoją tajną definicję samochodów sportowych, ale jest ona mocno niezgodna z tym, co uważa reszta świata ;)

Tu mamy juz porozumienie Slawomir - Golf GTI i Octavia Combi RS to auta "sportowe" wg Ciebie wiec tym bardziej BMW robi auta sportowe :)

No nie, ja sie z tym nie zgadzam :norty:

 

I wszystko sie zgadza. Na codzien po prostu kazdy raczej jezdzi spokojnie, te super przyspieszenia sa niepotrzebne i bez sensu. Pije do tego, ze regularnie podkreslasz jak to nie wykorzystujesz osiagow auta, jakie to jest wazne to przyspieszenie i jaki fun daje. Moglbym tutaj zadac pytanie ile % jazdy wykorzystujesz przyspieszenie i masz fun?

Też to chciałem wiedzieć, ale adam pytanie zawsze wymijał :P

Ke?

Nigdy nie wymijalem sie od zadnych pytan, TM3P kosztuje raptem 20k PLN wiecej od LR.

Aut 4,5s do setki jest pelno, aut 3,5s do setki jest na drogach relatywnie malo - grzech nie brac szybszej wersji bo to po prostu value, szczegolnie, ze poza lepszymi osiagami dostajesz pare pierdol jak 20" felgi, lotka, lepsze hamulce czy obnizone zawieszenie, ktore razem z niskim srodkiem ciezkosci (baterie), poteguja przyjemnosc/fun z jazdy na codzien. I sto razy pisalem, ze nie trzeba butowac samochodu do odcinki zeby poczuc roznice pomiedzy roznymi SR/LR/P


Co do przyspieszen - 3,5s nie wykorzystuje na codzien (jak, jezdzac po miescie?), nie zmienia to faktu, ze lubie jezdzic dynamicznie gdy sie da, zdecydowanie bardziej dynamicznie od wersji RWD, samochod niejako sam do tego prowokuje :)

Jazda dynamiczna nie rowna sie 0-100 na kazdych "swiatlach".

I pisalem tez dziesiatki razy, ze osiagi TM3P, jakkolwiek swietne i dajace duzo frajdy, sa jedynie dodatkiem, bo auto (jako TM3) ma grube dziesiatki zalet w porownaniu do spalinowych aut czy tez do elektrycznej konkurencji.


Ogolnie powoli widze dyskusja robi sie monotonna - 3,5s, netflix i tak w kolo macieju.

BMW nie ma 3,5s - niepotrzebne, BMW nie ma netflixa - niepotrzebne, BMW nie ma SC - niepotrzebne etc etc --> tak w skrocie mozna strescic ostatnie dziesiatki stron :)

BMW nie sprzedaje miliona elektrykow rocznie - "bo BMW to nie SKODA" :D

Mam wrazenie, ze jak za 3 lata produkcja BMW spadlaby do 1,5 miliona aut rocznie to dyskusja zeszlaby na tory "BMW idzie w ekskluzywnosc" :lol:


Czy ktos ma ochote porozmawiac np o nowym akumulatorze litowo-jonowym, ktory jest wielkosci 1/4 tradycyjnego akumulatora? I wazy 2kg zamiast 24kg? :norty:

Jak to jest, ze takie rzeczy wymysla 10-letni startup a nie tradycyjni producenci motoryzacyjni, ktorzy na motosporcie zjedli zeby przez dziesiatki lat?

Czy takie rzeczy sprawiaja, ze jedna firma jest bardziej technologicznie rozwinieta od drugiej i ze niektore firmy "przysypiaja" skupiajac sie np na wizualnych dodatkach ala bobr? :norty:


tesla-12-v-conventional-lead-acid-and-lithium-battery-source-ingineerix.webp

 

Mi w mieście na krótkich odcinkach iX3 "pali" 25-30kWh.

Mozesz napisac cos wiecej o takiej jezdzie, bo wynik jest nie ukrywam z gatunku tych "szybcy i sciekli"? ;)

 

Niedawno zmieniłem M50i na X5MC, co wydaje się nielogiczne w mieście, bo nadal nie korzystam z pełnej mocy w mieście, a mimo to w mieście jeździ się nim super - lepszy dźwięk wydechu, przyjemność pewnego prowadzenia i nie bujania się nadwozia, ogólne poczucie "usportowionego" klimatu łącznie z siedzeniami M, lepszych hamulców, ładniejszego wyglądu itp. I przyznam Ci, że już prysł u mnie czar jazdy iX3 i mimo nielogicznego jeżdżenie X5M w mieście, częściej go teraz zabieram.

X5MC ma wszystko x2 w porownaniu do iX3 - osiagi, materialy, klase, prezencje, wyposazenie etc etc - to juz nawet nie sa jablka/pomarancze c'mon :D

 

Ciekawa anegdotka lub "fun fact" jak wolisz, czytając elektrowóz duża część użytkowników TM3 włącza tryb "chili" żeby przypadkiem nie przyspieszyć za szybko i tylko czasem przełączą na pełne przyspieszenie.

Tez tak mialem pierwsze tygodnie po zakupie, za duzo mocy sie wydawalo na miasto/ zbyt narowiste przy dotknieciu pedalu gazu, szczegolnie zima.

Albo sie przyzwyczailem/oswoilem, albo ktorys update zmienil (wyplaszczyl) dystrybucje mocy/momentu - stawiam na to pierwsze, ze sie czlowiek oswoil.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja chetnie porozmawiam :D Adamie jak sie z tym czujesz ze niedawno kupiles 2 nowe samochody a po roku sa juz przestarzale technologicznie (starego typu akumulator, przestarzaly procesor kiedy Twoj infotaiment zacznie lagowac albo napisze sorry masz za stary hardware, kup nowe auto)? Jak bedzie trzymal wartosc przestarzaly technologicznie samochod za kilka lat? Czy ktos kto bedzie mial do wydania gruba kase na uzywane auto nie dolozy pare groszy do np rok mlodszego i duzo nowoczesniejszego? Jaka bedzie musiala byc roznica w wartosci zeby na taka staroc znalezc kupca? Czy tesla klepiac na potege setki tysiecy identyczych samochodow gdzie co kilka miesiecy sa znaczace unowoczesnienia nie doprowadzi do sytuacji ze ich samochody beda tracily na wartosci jak smartfony?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja chetnie porozmawiam :D Adamie jak sie z tym czujesz ze niedawno kupiles 2 nowe samochody a po roku sa juz przestarzale technologicznie (starego typu akumulator, przestarzaly procesor kiedy Twoj infotaiment zacznie lagowac albo napisze sorry masz za stary hardware, kup nowe auto)? Jak bedzie trzymal wartosc przestarzaly technologicznie samochod za kilka lat? Czy ktos kto bedzie mial do wydania gruba kase na uzywane auto nie dolozy pare groszy do np rok mlodszego i duzo nowoczesniejszego? Jaka bedzie musiala byc roznica w wartosci zeby na taka staroc znalezc kupca? Czy tesla klepiac na potege setki tysiecy identyczych samochodow gdzie co kilka miesiecy sa znaczace unowoczesnienia nie doprowadzi do sytuacji ze ich samochody beda tracily na wartosci jak smartfony?

 

Akumulator to przez OTA Elon wymieni ;-)


Zanim przejdziemy do dyskusji o przełomie w motoryzacji w postaci zmiany akumulatora, to please Adam odpowiedz na pytanie które zadałem, bo to przykład że niewygodne pytania/liczby pomijasz zmianą tematu albo odwracaniem kota ogonem:

"Jakbym miał 3,5sek do 100, to w mieście nie dałoby się już jeździć 0-1 i jeździłbym na 50% mocy. Przyznaj Adam z ręką na sercu ile razy wykorzystałeś 100% mocy, bo oprócz Netflixa/infotainmentu to przyspieszenie jest czymś co auto wyróżnia? 5 razy? 10 razy? 20?"

Opublikowano


Czy ktos ma ochote porozmawiac np o nowym akumulatorze litowo-jonowym, ktory jest wielkosci 1/4 tradycyjnego akumulatora? I wazy 2kg zamiast 24kg? :norty:

Jak to jest, ze takie rzeczy wymysla 10-letni startup a nie tradycyjni producenci motoryzacyjni, ktorzy na motosporcie zjedli zeby przez dziesiatki lat?

Czy takie rzeczy sprawiaja, ze jedna firma jest bardziej technologicznie rozwinieta od drugiej i ze niektore firmy "przysypiaja" skupiajac sie np na wizualnych dodatkach ala bobr? :norty:


tesla-12-v-conventional-lead-acid-and-lithium-battery-source-ingineerix.webp

 

Ludzie już wytykali Ci manipulację danymi, ale widzę że jedziemy dalej.

Poniżej artykuł, z którego wziąłeś zdjęcie: https://insideevs.com/news/546087/tesla-liion-12v-auxiliary-battery/

A w nim:

As we can see in the video, previously Tesla was using in the Model S/Model X a 12 V, 33 Ah lead-acid AGM battery. It stores about 0.4 kWh of energy, but weight is quite substantial: 27 lbs (12 kg).

 

To ile ważył tradycyjny akumulator, 24kg czy 12kg? Oszczędzamy więc 10kg. A dlaczego potrzebujemy tej zmiany w Tesli?


Otóz akumulatory te w Teslach miały bardzo krótką żywotność, padały regularnie co 6 - 18 miesięcy:

https://electrek.co/2020/09/15/tesla-fix-dying-12v-batteries-software-update-musk/


Czyli naprawmy problem, który sami stworzyliśmy, a potem wmawiajmy światu, że jesteśmy tacy do przodu. Troche jak w socjaliźmie :norty:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Ja chetnie porozmawiam :D Adamie jak sie z tym czujesz ze niedawno kupiles 2 nowe samochody a po roku sa juz przestarzale technologicznie (starego typu akumulator, przestarzaly procesor kiedy Twoj infotaiment zacznie lagowac albo napisze sorry masz za stary hardware, kup nowe auto)? Jak bedzie trzymal wartosc przestarzaly technologicznie samochod za kilka lat? Czy ktos kto bedzie mial do wydania gruba kase na uzywane auto nie dolozy pare groszy do np rok mlodszego i duzo nowoczesniejszego? Jaka bedzie musiala byc roznica w wartosci zeby na taka staroc znalezc kupca? Czy tesla klepiac na potege setki tysiecy identyczych samochodow gdzie co kilka miesiecy sa znaczace unowoczesnienia nie doprowadzi do sytuacji ze ich samochody beda tracily na wartosci jak smartfony?

 

W TM3 to widać że co roku istotne zmiany są wprowadzone. Ktoś kto kupił w 2020 nie ma np.:

- pompy ciepła, która jest standardem obecnie - przestarzały iX3 to ma ;)

- fajnych czarnych ramek (odpowiednio w bmw to shadowline) - przestarzały iX3 to ma ;)

- podwójnych szyb (to daje sporo jeśli chodzi o wyciszenie) - przestarzały iX3 to ma ;)

- ledowych świateł adaptacyjnych/wycinających - przestarzały iX3 to ma ;)

- większego zasięgu (614km vs 580km czy nawet mniej) - tego przestarzały iX3 nie ma ;)

- baterię która się szybciej ładuje (z tego co kojarzę)

- lepsze radio

- i jeszcze parę innych rzeczy


Jakbym dzisiaj miał kupować używany roczny TM3 z 2020 vs aktualny 2021, to kupiłbym roczny za max 70-80%, więcej bym nie dał, albo poczekał aż wyjdzie 2022 ze zmianami.


Żeby nie było, Tesla, a szczególnie TM3 to naprawdę dobry samochód i szczerze gdyby żona nie wybrała SUV, to by pewnie jeździła TM3, albo gdyby TMY była za 250k. Głównie z ciekawości, chęci próbowania czegoś nowego, ale jednak nie za wszelką cenę. Ale poziom fanboystwa nt Tesli którymi nas Adam raczysz jest ogromny, stąd ten opór, bo wielu z nas to świadomi użytkownicy, którzy mają sporą świadomość motoryzacyjną i potrafią też często liczyć/interpretować liczby i wyciągać wnioski :)


EDIT: Patrząc na szybko po mobile.de, to ceny 1,5 rocznych Tesli (tych sprzed faceliftingu 2021) to ok 20%, co przy trudnościach w produkcji jest bardzo przeciętnym wynikiem, bo mógłbym powiedzieć że BMW nie traci na wartości, bo uwzględniając rabaty 8 miesięcy od zakupu miał minimum tą samą wartość co w dniu zakupu, więc na nim nie straciłem na wartości. Tylko co z tego jak nowy musiałem kupić mniej korzystnie.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
gratuluję przejścia na M-kę, M to M nawet w Suvie :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zanim przejdziemy do dyskusji o przełomie w motoryzacji w postaci zmiany akumulatora, to please Adam odpowiedz na pytanie które zadałem, bo to przykład że niewygodne pytania/liczby pomijasz zmianą tematu albo odwracaniem kota ogonem:

"Jakbym miał 3,5sek do 100, to w mieście nie dałoby się już jeździć 0-1 i jeździłbym na 50% mocy. Przyznaj Adam z ręką na sercu ile razy wykorzystałeś 100% mocy, bo oprócz Netflixa/infotainmentu to przyspieszenie jest czymś co auto wyróżnia? 5 razy? 10 razy? 20?"

Odpowiedzialem tutaj?

Co do przyspieszen - 3,5s nie wykorzystuje na codzien (jak, jezdzac po miescie?), nie zmienia to faktu, ze lubie jezdzic dynamicznie gdy sie da, zdecydowanie bardziej dynamicznie od wersji RWD, samochod niejako sam do tego prowokuje :)

Jazda dynamiczna nie rowna sie 0-100 na kazdych "swiatlach".

I pisalem tez dziesiatki razy, ze osiagi TM3P, jakkolwiek swietne i dajace duzo frajdy, sa jedynie dodatkiem, bo auto (jako TM3) ma grube dziesiatki zalet w porownaniu do spalinowych aut czy tez do elektrycznej konkurencji.

Aut 4,5s do setki jest pelno, aut 3,5s do setki jest na drogach relatywnie malo - grzech nie brac szybszej wersji bo to po prostu value, szczegolnie, ze poza lepszymi osiagami dostajesz pare [bAD] jak 20" felgi, lotka, lepsze hamulce czy obnizone zawieszenie, ktore razem z niskim srodkiem ciezkosci (baterie), poteguja przyjemnosc/fun z jazdy na codzien. I sto razy pisalem, ze nie trzeba butowac samochodu do odcinki zeby poczuc roznice pomiedzy roznymi SR/LR/P

 

100% mocy auta wykorzystalem moze kilkanascie razy bawiac sie osiagami, glownie w DE/PL.

Nie jezdze na codzien 0-1 (100% mocy) bo to fizycznie niemozliwe.


Co do tego co wyroznia TM3 pisalem dziesiatki razy, w podpunktach wrecz, splycanie ciagle tematu do "netflixa" jest meczace juz troche.


Mam zaczac pisac o detalach?

Dostales juz OTA z polskimi komendami glosowymi?

Ladowarka indukcyjna przestala sie w koncu przegrzewac?

one-pedal driving mozna juz aktywowac w menu na stale?

assisted driving wlacza sie juz na wszystkich drogach?

frunk juz przez OTA zamontowali i tunel z tylu usuneli?

kierownice elektryczna w standardzie domontowali?

Dostep do SC po Europie juz BMW zalatwilo czy nadal 20 roznych apek?

Bateria sie podgrzewa w koncu przed dojazdem do ladowarki DC?

CP przestaje rozlaczac?

etc etc


Naprawde nie rozumiem po co te docinki czasami, odgryzc sie naprawde latwo tylko po co..

 

To ile ważył tradycyjny akumulator, 24kg czy 12kg? Oszczędzamy więc 10kg. A dlaczego potrzebujemy tej zmiany w Tesli?

Wybacz, ze nie zrozumiales przekazu, napisalem niejasno, moja wina - wczesniej pisalem o 10kg roznicy bo porownywalem do aku Tesli a teraz mialem na mysli aku w BMW.

Wzialem wersje 440ix bo nie ma w etk i4, a moze jest ale nie umiem znalezc, pomozesz?


51795660387_30107828eb_o.png

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
gratuluję przejścia na M-kę, M to M nawet w Suvie :)

 

dzięki, pierwsza emka, więc zobaczę z czym to się je :) Z racji tego że to suv, to boję się używać określenia "usportowiony", bo auto może nie spełniać nawet tej definicji ;) Kiedyś przejadę się M2 lub M3, to zasmakuję prawdziwego M we właściwym nadwoziu, ale póki co potrzebuję auta all in one.

Opublikowano
gratuluję przejścia na M-kę, M to M nawet w Suvie :)

 

dzięki, pierwsza emka, więc zobaczę z czym to się je :) Z racji tego że to suv, to boję się używać określenia "usportowiony", bo auto może nie spełniać nawet tej definicji ;) Kiedyś przejadę się M2 lub M3, to zasmakuję prawdziwego M we właściwym nadwoziu, ale póki co potrzebuję auta all in one.

M3 urosło do rozmiarów M5, więc ja bym polecał M2. Jeździłem swoją drogą E92 M3 i powiem Ci, że wrażenia BARDZO podobne właśnie do M2, co pokazuje, że dzisiejsze M2 jest tam, gdzie kiedyś było M3 :D


 

Co do przyspieszen - 3,5s nie wykorzystuje na codzien (jak, jezdzac po miescie?), nie zmienia to faktu, ze lubie jezdzic dynamicznie gdy sie da, zdecydowanie bardziej dynamicznie od wersji RWD, samochod niejako sam do tego prowokuje :)

Jazda dynamiczna nie rowna sie 0-100 na kazdych "swiatlach".

I pisalem tez dziesiatki razy, ze osiagi TM3P, jakkolwiek swietne i dajace duzo frajdy, sa jedynie dodatkiem, bo auto (jako TM3) ma grube dziesiatki zalet w porownaniu do spalinowych aut czy tez do elektrycznej konkurencji.

Aut 4,5s do setki jest pelno, aut 3,5s do setki jest na drogach relatywnie malo - grzech nie brac szybszej wersji bo to po prostu value, szczegolnie, ze poza lepszymi osiagami dostajesz pare [bAD] jak 20" felgi, lotka, lepsze hamulce czy obnizone zawieszenie, ktore razem z niskim srodkiem ciezkosci (baterie), poteguja przyjemnosc/fun z jazdy na codzien. I sto razy pisalem, ze nie trzeba butowac samochodu do odcinki zeby poczuc roznice pomiedzy roznymi SR/LR/P

 

100% mocy auta wykorzystalem moze kilkanascie razy bawiac sie osiagami, glownie w DE/PL.

Nie jezdze na codzien 0-1 (100% mocy) bo to fizycznie niemozliwe.


Co do tego co wyroznia TM3 pisalem dziesiatki razy, w podpunktach wrecz, splycanie ciagle tematu do "netflixa" jest meczace juz troche.

A jak wrzuciłem, ze w 7er można odpalić YT i netflixa też, to zignorowałeś post :D


Śmieszne jest, jak piszesz dokładnie to samo, czemu wcześniej zaprzeczałeś. Chyba ze 5 stron pisałem, jaką przewagę daje Ci mityczne 3s do setki w jeździe do Lidla czy Fryzjera, to zawsze argument był, że to bardzo ważne, bo skoro można mieć, to czemu nie, przecież to dynamika jazdy i w ogóle. Ale do czego ta dynamika na mieście? Ano do niczego, tak jak te 3s w aucie daily jest do niczego.


I dalej przytaczasz tą śmieszną wadę Tesli, że musi jeździć i stać na superchargerach 2x częściej i 3x dłuższej niż każde biedne 320d i uważasz to jako zaletę :lol: Ja bym to raczej opisał, jako "Tesla ma mniejsze wady niż inne EV", ale zanim przeskoczy spalinówki jeszcze trochę minie.


Swoją drogą, Tesla w końcu doszła do tego, co Porsche montowało 12 lat temu, ale teraz to się nazywa nowość i innowacja? :D

https://www.porsche.com/middle-east/_kuwait_/aboutporsche/pressreleases/pag/?id=2009-11-23-02&pool=international-de

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to co pisałeś wcześniej o wykorzystaniu mocy, po przejażdżce M5 stwierdziłem, że nie chciał bym takiego auta, bo im więcej mocy tym większe prędkości trzeba mieć.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to co pisałeś wcześniej o wykorzystaniu mocy, po przejażdżce M5 stwierdziłem, że nie chciał bym takiego auta, bo im więcej mocy tym większe prędkości trzeba mieć.

 

Też się zgadzam z @Sławomir. Im większe auto, tym słabiej czuć. Jeśli chodzi o porównanie samego przyspieszenia 0-100 to w X5 M50i 4.3s i w Tesla 3LR 4.4s (x5m nie testowałem, bo się jeszcze dociera ;) ). Na papierze to samo, w realu w Tesli przyspieszenie i uderzenie mocy większe się wydaje. Jakby w Tesli doszedł ryk silnika i wydechu to mielibyśmy M2, a to pewnie by była przepaść w doznaniach mimo że na papierze to samo. I to jest to coś czego się nie doświadczy patrząc na liczby na papierze i film na YT.


M5 za to, to całkiem fajne auto na daily - jeździłem wersją po FL. Ma jednak bardzo dużo komfortu i miejsca też sporo w środku i gdyby nie to że suv u mnie póki co dużo lepiej się sprawdza, to bym ku M5 się skłaniał. Może kiedyś dorosnę do posiadania weekendowego auta, to wtedy marzy mi się 911, m2/m4. Póki co odległa perspektywa, więc nawet nie testowałem :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja miałem 3 piątki po kolei, bo uważałem, że to dla mnie idealny samochód. Po pojawieniu sie M2 poszedłem na jazdę próbną M140i Xdrive, bo oczywiście M2 było niedostępne. Pierwsza moja reakcja była taka, że jak ja mogłem tyle lat jeździć piątkami, jak takie małe coś daje tyle emocji. Co do emocji, od kiedy mam Jeepa to M2 bardzo rzadko jeżdżę po mieście, bo ja się męczę i auto się męczy, o przyjemności z jazdy w mieście praktycznie nie ma mowy. Już to pisałem, nie rozumiem jak można czerpać radość z jazdy autem do 100 km/h czy to w mieście czy poza miastem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jak wrzuciłem, ze w 7er można odpalić YT i netflixa też, to zignorowałeś post :D

Nie jestem w stanie fizycznie odpowiadac na wszystkie pytania/tematy w tym watku, po prostu nie da rady - za duzo pobocznych watkow.

Wrzuciles zdjecie YT na tablecie dolaczanym do 7-er, Samsunga z tego co pamietam?

I chcesz zebym na powaznie sie do tego odniosl?

W Fiacie Tipo wyjme Ipada z kieszeni i bede podobnie argumentowal, tak mniej wiecej widze poziom tego porownania :cool2:

Audio z tego tabletu gra poprzez glosniki auta chociaz? - pytam powaznie, nie mialem tego w rekach nigdy..

 

I dalej przytaczasz tą śmieszną wadę Tesli, że musi jeździć i stać na superchargerach 2x częściej i 3x dłuższej niż każde biedne 320d i uważasz to jako zaletę :lol: Ja bym to raczej opisał, jako "Tesla ma mniejsze wady niż inne EV", ale zanim przeskoczy spalinówki jeszcze trochę minie.

Ale wiesz, ze rozmowa byla konkretnie o BMW iX3? A Ty znowu z Passatem albo 320d :duh:

Wez do dyskusji wrzuc jeszcze TGV albo jazde konno, bedzie jeszcze merytoryczniej, sorry Slawomir ale piszesz juz konkretnie od czapy :duh:

To nie jest watek - TM3 vs reszta swiata - jak rozmawiamy o ICE to trzymajmy sie ICE, jak porownujemy z innymi EV to mowmy o technologii EV etc etc - a Ty wpadasz ubrany na bialo i porownujesz elektryki za 200-300k do 320d.

Wez dla dramaturgii dodaj jeszcze 320d w manualu z wyprzedazy rocznika i poranne korki w Warszawie oraz 3 patrole policji po drodze z Iskra :norty:

No i obowiazkowo kierowca kobieta albo emeryt :cool2:

 

Swoją drogą, Tesla w końcu doszła do tego, co Porsche montowało 12 lat temu, ale teraz to się nazywa nowość i innowacja? :D

https://www.porsche.com/middle-east/_kuwait_/aboutporsche/pressreleases/pag/?id=2009-11-23-02&pool=international-de

O tutaj musze pochwalic, oby wiecej takich linkow, to jest merytoryczna dyskusja!

Dziekuje, chetnie poczytam :cool2:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mialem w swoim życiu kilkanaście samochodów, akumulator zepsuł mi się tylko raz w 6 letnim aucie. O co chodzi z tymi padającymi akumulatoramI w tesli? Z guwnolitu sa, z wyprzedaży w biedronce czy jak?


Adam tablet w 7 to jest integralna cześć podłokietnika z tylu, żaden after Market. Po prostu możesz go sobie wziąć do ręki zeby można było go wygodnie obsłużyć leżąc na rozlozonym fotelu z podnóżkiem i nie musieć obsługiwać kijem jak np w tesli model s. BMW 7 duży nacisk kładzie na wożonego z tylu pasażera vipa

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam tablet w 7 to jest integralna cześć podłokietnika z tylu, żaden after Market. Po prostu możesz go sobie wziąć do ręki zeby można było go wygodnie obsłużyć leżąc na rozlozonym fotelu z podnóżkiem i nie musieć obsługiwać kijem jak np w tesli model s. BMW 7 duży nacisk kładzie na wożonego z tylu pasażera vipa

Moje pytanie dotyczylo czego innego, polecam czytac ze zrozumieniem.

A co do OEM/aftermarket - wierze Ci na slowo :cool2:

https://paultan.org/2015/09/03/video-bmw-touch-command-a-brief-look-at-the-bmw-7-series-samsung-android-tablet/


IMG_2692.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy ty rozumiesz słowo after market?

 

Uzywasz slowa "aftermarket" i sam sobie odpowiadasz na swoje posty, gratuluje :cool2:


Przeczytaj jeszcze raz co napisalem, przeczytaj nawet 3 razy bo czasem wydaje mi sie, ze rozmawiam z botem :roll:

 

Wrzuciles zdjecie YT na tablecie dolaczanym do 7-er, Samsunga z tego co pamietam?

Audio z tego tabletu gra poprzez glosniki auta chociaz?

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wrzuciles zdjecie YT na tablecie dolaczanym do 7-er, Samsunga z tego co pamietam?

I chcesz zebym na powaznie sie do tego odniosl?

W Fiacie Tipo wyjme Ipada z kieszeni i bede podobnie argumentowal, tak mniej wiecej widze poziom tego porownania :cool2:

Audio z tego tabletu gra poprzez glosniki auta chociaz? - pytam powaznie, nie mialem tego w rekach nigdy..

 





To już dawno wprowadzone, bo w 2016r razem ówczesną nową 7.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam co do porównywania, ja trochę inaczej podchodzę niz Ty. Wg mnie w tym wątku chcemy przede wszystkim dojść do tego czy warto przejść z aut spalinowych na elektryczne. Czy ta technologia jest lepsza. I na dziś ja to widzę tak, na przykładzie wręcz idealnym TM3 Perf. i BMW M3 x drive widać, że technologia jest o wiele gorsza, bo czas 0-200 jest gorszy w elektryku niż w aucie spalinowym o 3,5 s. A Ty uciekasz od takich porównań, bo chcesz porównywać Teslę do BMW I4. Pełna zgoda, ale pod warunkiem, że okaże się, że auto elektryczne jest lepsze od spalinowego to wtedy drugim etapem jest wybór elektryka. Wg mnie jesteśmy ciągle na pierwszym etapie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spodziewałem się ze jak napisze ze tablet jest zintegrowany z autem to kolega Adam wykaze się inteligencja i sobie znajdzie lub wywnioskuje ze musi być tam zintegrowany z autem soft ale najwyraźniej się pomyliłem. W BMW 7 klient premium z tylu dostaje rozkładane fotele, podnózek, wentylacje, masaż, możliwość sterowania wszystkim z tabletu znajdującego się w podłokietniku w tesli model s dostajemy za to 2 dodatkowe miejsca dla dzieci w bagażniku :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.