Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam zapłaciłeś za prąd za miesiąc 2500 zł? Pewnie z ogrzewaniem? Ile Cię kosztuje naładowanie aut ?
Opublikowano

Adam, ja patrzę na przyjemność jazdy (daily) i satysfakcje (weekend).

Satysfakcja z wsiądzenia do wagonika, który szybko przewiezie Cię po torach jest zerowa dla mnie. Oczywiście jest tam jakiś efekt wow, ale np. mając 1h do Zatoru nigdy bym tam nie pojechał dla siebie, byłem raz, bo córkę tam zabrała ex.


Za to mam satysfakcję, kiedy jadąc samochodem potrafię osiągnąć przeciążenia większe niż w Plaidze podczas przyśpieszania ;) I mam ogromny fun z tego, kiedy przeciągam V12 do 8tys rpm. I nic nie daje takiej satysfakcji jak piękny lot bokiem w wąskim miejscu, gdzie idealnie poprowadziłeś samochód.


A przy okazji, M2 to jest chyba bardziej praktyczne od 911. Ja M2 czasem wożę dwójkę dzieci(7+9) z tyłu bez łamania im nóżek. Auto jest praktyczne jak na swój rozmiar, jak to większość BMW, a pamiętaj też, że jednak dobre 90% jazd nikt z tyłu nie siedzi w samochodzie, tak statystycznie patrząc po ulicach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak te ceny prądu się dłużej utrzymają u was na dalekiej północy to Norwedzy szybko się z ice przeproszą. Ceny benzyny wąchają się w Polsce od kilkudziesięciu lat między 4-6 pln.


Nie pisz bzdur o wiejskich tuningach w tesli tylko jak już coś wspominasz to przetłumacz co dokładnie mat watson na temat tuningu powiedział.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://www.mojanorwegia.pl/biznes-i-gospodarka/horrendalne-rachunki-za-prad-tej-zimy-rzadowe-wsparcie-jeszcze-przed-swietami-19785.html

z tego wynika, że cena prądu w NO wynosi około 2,70 NOK za kWh, wliczając koszty przesyłu i podatek = 1,24 zł. W PL od 2022 r - 77 gr NETTO za 1 kWh.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


3. Koszt 1kWh to 50 groszy (taniej niz w PL), energia elektryczna tania bo ponad 100% zapotrzebowania pochodzi z elektrowni wodnych.


4. Cena benzyny to 7-8 PLN za litr (drozej niz w PL) pomimo zloz ropy naftowej (polityka rzadu?).

 

To z tego wynika że ceny prądu poszły w NO w górę 3x, a ceny paliwa stoją (albo prawie stoją)? Zachęty do ICE spadają, wiec kto wie czy tak jak słonik napisał, zaraz trend się nie odwróci ;) I pytanie czy technologia EV się obroni bez pompowania NOK w dopłaty rożnego rodzaju.


Swoją droga za chwilę 2rocznica wątku, czy szykujesz Adam z tej okazji niespodziankę jakaś dla subskrybujacych wątek? ;-) Może na rocznice czeka nas comming out że jednak zamówiłeś to i4 m50i pomimo braku rabatu przypieczętowując w ten sposób pokonanie Tesli przez BMW pomimo „nadwagi” 400kg i niedoskonałościom platformy ICE ;)


A co do komentarza że BMW i tak nie dogania Tesli, to powtórzę argument który padał - nisza bmw nie jest bycie bezpośrednia konkurencja Toyoty czy Skody i nigdy się z nimi nie ścigało bmw, a Tesla to taka Toyota wśród elektryków.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Unia zamiast zachęcać do czystej energii bardzo niskimi cenami prądu drenuje pod płaszczykiem ekologii portfele kowalskich. Kowalski jednak to cwana bestia i zamiast dać się wydymac wstawi kopciucha i będzie lądował do niego co się da pozbywając się jednocześnie połowy śmieci. Kriss bardzo ciekawy artykuł, szczególnie ten o shroederze. Zamknijmy nasze kopalnie to będziemy dymani przez wszystkich naokoło.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam zapłaciłeś za prąd za miesiąc 2500 zł? Pewnie z ogrzewaniem? Ile Cię kosztuje naładowanie aut ?
z tego wynika, że cena prądu w NO wynosi około 2,70 NOK za kWh, wliczając koszty przesyłu i podatek = 1,24 zł. W PL od 2022 r - 77 gr NETTO za 1 kWh.

Az porownalem listopadowe faktury w 2021 i 2020r (ceny zawieraja wszystkie koszty i podatek)

Dom ~200m2, cale ogrzewanie elektryczne (pompa ciepla x1, podlogowe x3, grzejniki elektryczne x9 + cala reszta jak w kazdym domu)


listopad 2021: 2563 kWh, 4766 NOK (2200 PLN) --> 1,86 NOK/kWh (86 gr brutto za 1 kWh)

listopad 2020: 2309 kWh, 1661 NOK (760 PLN) --> 0,72 NOK/kWh (33 gr brutto za 1 kWh)


Czyli mozna powiedziec, wzrost ceny pradu o dodatkowe 160% (rok temu bylo nienaturalnie tanio, teraz jest nienaturalnie drogo)


Jaki ma to wplyw na ladowanie elektryka?


Zalozenia - 15k km rocznie przebieg i srednie zuzycie ~18kWh/100km.

Miesieczne zuzycie energii wtedy dla EV to ~230 kWh, doliczajac straty na ladowaniu czy korzystanie z webasto powiedzmy 250 kWh

(czyli ladowanie elektryka w moim przypadku to zima ~10% zuzycia energii domowej)


Czyli w zeszlym miesiacu ladowanie TM3 kosztowalo mnie 215 PLN (17 PLN za 100 km) - dla przypomnienia, rekordowo wysokie ceny pradu w Norwegii - przelicznik na benzyne ~3,1 l/100km

Rowno rok temu bylo to 85 PLN (7 PLN za 100 km) - rekordowo niskie ceny pradu w Norwegii - przelicznik na benzyne ~1,3 l/100km

 

To z tego wynika że ceny prądu poszły w NO w górę 3x, a ceny paliwa stoją (albo prawie stoją)? Zachęty do ICE spadają, wiec kto wie czy tak jak słonik napisał, zaraz trend się nie odwróci ;)

Reasumujac - jezeli ktos mysli, ze Norwedzy/Europejczycy zaczna masowo porzucac technologie EV bo podczas rekordowo wysokich cen pradu koszt uzytkowania 500 KM elektryka wzrosl o 130 PLN miesiecznie i "pali" teraz po miescie "3l/100km" zamiast "1,5l/100km" - no coz, moze i racja, odpalam otomoto i szukam z powrotem 2.0 tdi :norty: :norty:


51793417972_9a21b2e010_o.jpg


51793417987_d95caf5ace_o.jpg

 

Swoją droga za chwilę 2rocznica wątku, czy szykujesz Adam z tej okazji niespodziankę jakaś dla subskrybujacych wątek? ;-) Może na rocznice czeka nas comming out że jednak zamówiłeś to i4 m50i pomimo braku rabatu przypieczętowując w ten sposób pokonanie Tesli przez BMW pomimo „nadwagi” 400kg i niedoskonałościom platformy ICE ;)

Zamawianie i4 w tym momencie to odbior Q4 22' czyli nieporozumienie :duh: bo to auto juz dzis technologicznie "traci myszka" - za ~rok bedzie tylko gorzej :roll:

Jak jazdy testowe beda ok to bede pewnie probowal kupic jakas demowke od reki chociaz przy tej produkcji/podazy slabo to na razie widze.


Co za to ciekawego z technologia TM3 dzis sie dzieje:

1. Standardowy akumulator kwasowo-olowiowy 12V zostaje zastapiony dlugowiecznym akumulatorem litowo-jonowym (kolejny problem i koszta wymiany z glowy, do tego -10kg masy auta)

2. Komputer pokladowy TM3 zostaje zastapiony platforma AMD Ryzen (wydajnosc mniej wiecej Sony PS5) - szybkosc GUI / map / uruchamianie aplikacji - wszystko dostaje solidnego przyspieszenia

https://insideevs.com/news/557722/amd-12v-liion-model3y-us/?fbclid=IwAR1UkOuKImSraGLLWHnUMIO9bAkVSK20wXFe98hoa7BOVzaqw6UEN5cZ06s


FHul8bjVEAElXu1?format=jpg&name=large

 

A co do komentarza że BMW i tak nie dogania Tesli, to powtórzę argument który padał - nisza bmw nie jest bycie bezpośrednia konkurencja Toyoty czy Skody i nigdy się z nimi nie ścigało bmw, a Tesla to taka Toyota wśród elektryków.

Ciekawy punkt widzenia aczkolwiek pisalem juz dawno temu - BMW produkuje ponad 2,5x wiecej samochodow od Skody jakby ktos nie wiedzial.


Segment ICE C w BMW zaczyna sie od 100k PLN (Tesla tu nie konkuruje bo nie ma takich tanich aut), segment ICE D zaczyna sie od 140k PLN (Tesla zaczyna sie od 220k PLN)

Pisanie o jakiejs ekskluzywnosci BMW w porownaniu do Tesli czy nie-konkurowaniu ze wzgledu na premium/nie-premium jest niesmiesznym zartem juz dzis, w dobie gdy BMW zapelnia "premium nisze" rynkowe jak minivany, 3 cylindrowe kompakty FWD etc etc :norty:


Dla jasnosci - jezeli BMW nie bedzie konkurowalo ze sprzedaza swoim i4 z TM3 to nie ze wzgledu na mityczne "premium" czy "cene" a ze wzgledu na brak baterii koniecznych do produkcji EV (czy raczej brak mozliwosci pozyskiwania baterii w konkurencyjnej cenie) / ewentualnie brakach technologicznych, ktore skutkuja nierentowna produkcja EV (male marze, przestarzale fabryki etc) w porownaniu do konkurencji - wiec znajac zycie skupia sie na SUVach >500k PLN gdzie marze sa duzo wyzsze rekompensujac sobie przez najblisze lata topniejaca sprzedaza ICE - w sumie o tym ten watek od 2 lat :cool2:


Natomiast nie mam problemu z zyczeniowym mysleniem entuzjastow marki, ze i4 za 300k PLN bedzie sie sprzedawac 10x mniej od TM3 za 300k PLN bo BMW jest "premium" i nie konkuruje z Tesla :)

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
18 kWh średniego zużycia wykorzystując osiągi. Kogo tu chcesz nabrać? W każdej recenzji podkreślone jest ze i4 jest droższe od tesli ale ty dalej swoje filkolki tutaj przemycasz. BMW ma w ofercie zarówno auta tańsze jak i 2 razy drodze od najdroższej tesli. O tych tańszych chętnie wspominasz natomiast o droższych już nie raczysz napisać
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BMW M2 pali 7 l/100 km , :dance:


takie tam, to jest to o co chodzi :) na słuchawkach, albo prze kino domowe :)


  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dla kogoś kto ma średnie użycie 18 kWh w samochodzie elektrycznym to nawet 3 cylindry za dużo :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w NO max 100 km/h, mi 7 l M2 spaliło na trasie do 100 km/h. tylko, że to było raz, bo było ślisko :mad2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w NO max 100 km/h, mi 7 l M2 spaliło na trasie do 100 km/h. tylko, że to było raz, bo było ślisko :mad2:

Jakbys ocenil swoja jazde miasto/trasy (ekspresowe/autostrady) w swojej M2 procentowo?

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a czemu pytasz? chyba nie chcesz rozmawiać o spalaniu M2?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Nie chce rozmawiac o spalaniu, przeciez to Ty piszesz ile pali te M2? :roll:


Smieszkujesz z mojego sredniego zuzycia energii to staram sie zlapac wspolny mianownik do porownania stylu jazdy bo moze rozmawiamy o jablkach/pomaranczach :cool2:

Powinienem wrecz inaczej spytac bo w koncu mowimy o "M" - jak oceniasz procentowo miasto/trasy(szybkie)/tor?


U mnie to wyglada 70/30/0, a ze elektryki sa o wiele bardziej oszczedne w miescie, w porownaniu do ICE, to i zuzycie energii jest rozsadne.

Te 30% to wyjazd do PL wiec praktycznie same autostrady i ekspresowki, sporo dynamicznej jazdy bo trzeba bylo auto "dotrzec" :)


51760540796_b8c7589d97_o.jpg


Ciekawa statystyka sprzedazy Tesli z elektrowozu - w 2021 roku sprzedane ~930 tys elektrykow. To wiecej niz sprzedaje dzis rocznie Volvo czy Lexus.

Auta produkowane byly w 2 fabrykach, w tym roku auta beda juz produkowane w 4 fabrykach wiec teoretycznie potencjal bedzie na ~2 miliony EV rocznie.

Najtansze auto w ofercie kosztuje na dzis 220k PLN czyli w sumie nie malo, a rozchodzi sie jak swieze buleczki, podaz nie nadaza za popytem co mnie, jako entuzjasty EV niezmiernie cieszy :)

https://elektrowoz.pl/auta/tesla-oficjalnie-przeskoczyla-lexusa-z-najlepszych-czasow-ponad-936-tys-samochodow-sprzedanych-w-2021-roku/


Najlepsza jest narracja jaka sie pojawila w tym watku w porownaniu do tego co bylo 2 lata temu ^^

- 2 lata temu - "eee, ta Tesla to wydmuszka, startup, zwykla banka, jeszcze nic nie sprzedali, tylko Norwedzy to kupuja" etc etc

- dzis - "eee, ta Tesla to masowka jak Skoda czy Toyota, BMW to premium i nie idzie ta sciezka, nie konkuruja iloscia sprzedanych sztuk" ^^

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam nie bierz wszystkiego do siebie. Średnie spalanie mam 12 l, nie kasowałem od dawna. Nie mierzę tego ile % w jakich warunkach. To 3 l benzyna wiec ogólnie wiadomo jak to pali, miasto typu Wrocław 13 l jak nie stoisz w korkach, trasa od 7 do 17 l, w zależności od stylu jazdy. Oczywiście na drogach publicznych, nie na torze. Generalnie spalanie jest dla mnie fenomenalne, to auto na prawdę może mało palić. Jeszcze taka informacja, trasa Warszawa-Wrocław, moje spalanie min 15 l, mojej żony w M2 - ok 9 l.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niskie spalanie\zuzycie zawsze oznacza kapelusz z wąsem, zero przyjemności z jazdy, bardzo delikatne obchodzenie się z gazem. Jeśli u Adama jest niskie to znaczy ze jezdzi jak was plus kapelusz a dynamiczna jazda, fun, czy jakieś emocje to tylko mokry sen. Fajnie ze tesla sprzedaje się dobrze ale czy bmw już umarło albo umiera? Gdzie ten trup wierzgajacy nogami? Sprzedaż bmw w 2021 roku wzrosła o 17 procent, a dwa lata temu było tu przepowiadanie quo vadis, smierć marki.


https://www.bmwblog.com/2021/10/11/bmw-group-sales-climbed-17-9-year-on-year-in-2021/


Kolega Adam nabija się z diesla, toyoty a tymczasem toyota wprowadza do oferty nowego land cruisera z a jakże nowym silnikiem diesla i …. https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/toyota-land-cruiser-300-zamowienia-wstrzymane-toyota-zabrania-odsprzedazy-nowych-aut/xfxx7wz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

To z tego wynika że ceny prądu poszły w NO w górę 3x, a ceny paliwa stoją (albo prawie stoją)? Zachęty do ICE spadają, wiec kto wie czy tak jak słonik napisał, zaraz trend się nie odwróci ;)

Reasumujac - jezeli ktos mysli, ze Norwedzy/Europejczycy zaczna masowo porzucac technologie EV bo podczas rekordowo wysokich cen pradu koszt uzytkowania 500 KM elektryka wzrosl o 130 PLN miesiecznie i "pali" teraz po miescie "3l/100km" zamiast "1,5l/100km" - no coz, moze i racja, odpalam otomoto i szukam z powrotem 2.0 tdi :norty: :norty:


51793417972_9a21b2e010_o.jpg


51793417987_d95caf5ace_o.jpg

 

 

Tu oczywiście miało być z „wink”-iem bo wiadomo ze tak nie będzie bo polityka tak będzie sterować liczbami żeby ev promować. To ze ev nie broni się to widać np po Polsce. Potrzebna jest mega mocna mechanika dopłat żeby szło zgodnie z polityczna linia ekologii. Jakoś „biedni” Kowalscy w Polsce powodują ze rośnie sprzedaż BMW, MB, Porsche, Ferrari. A tutaj się okazuje ze liczba salonów Tesli w Polsce jest równa liczbie salonów Ferrari. Znając Twoja zdolność w kwestii inżynierii liczb, gotów jesteś użyć tego jako argumentu ze Tesla jest tak sportowa jak Ferrari i to kolejny argument ze Plaid i SF90 to naturalni konkurenci ;-)


Nie mówię tego jako przeciwnik ev, bo jak wielu z tu obecnych wolałbym w swoim mieście 100% ev :-)

 

Ciekawy punkt widzenia aczkolwiek pisalem juz dawno temu - BMW produkuje ponad 2,5x wiecej samochodow od Skody jakby ktos nie wiedzial.


Segment ICE C w BMW zaczyna sie od 100k PLN (Tesla tu nie konkuruje bo nie ma takich tanich aut), segment ICE D zaczyna sie od 140k PLN (Tesla zaczyna sie od 220k PLN)

Pisanie o jakiejs ekskluzywnosci BMW w porownaniu do Tesli czy nie-konkurowaniu ze wzgledu na premium/nie-premium jest niesmiesznym zartem juz dzis, w dobie gdy BMW zapelnia "premium nisze" rynkowe jak minivany, 3 cylindrowe kompakty FWD etc etc :norty:


Dla jasnosci - jezeli BMW nie bedzie konkurowalo ze sprzedaza swoim i4 z TM3 to nie ze wzgledu na mityczne "premium" czy "cene" a ze wzgledu na brak baterii koniecznych do produkcji EV (czy raczej brak mozliwosci pozyskiwania baterii w konkurencyjnej cenie) / ewentualnie brakach technologicznych, ktore skutkuja nierentowna produkcja EV (male marze, przestarzale fabryki etc) w porownaniu do konkurencji - wiec znajac zycie skupia sie na SUVach >500k PLN gdzie marze sa duzo wyzsze rekompensujac sobie przez najblisze lata topniejaca sprzedaza ICE - w sumie o tym ten watek od 2 lat :cool2:


Natomiast nie mam problemu z zyczeniowym mysleniem entuzjastow marki, ze i4 za 300k PLN bedzie sie sprzedawac 10x mniej od TM3 za 300k PLN bo BMW jest "premium" i nie konkuruje z Tesla :)

 


Oj Adam, manipulacja danymi level master ;-) Dokładnie w Twoim fanboyskim stylu :) Zacytuje Ciebie samego „trzeba porównywać jabłko z jabłkami”. Tam gdzie Ci wygodnie (jak to Tesla jest tania) to dodajesz full wyposażenia konkurencji, a gdy chcesz pokazać jaka to jest Premium, to porównujesz Tesle do golasow konkurencji :D Sam mówisz o wyższej jakości wykończenia czy wyciszenia BMW i4 w porównaniu do Tesli i nawet częściowo „uzasadniasz” w tym wieksza wagę BMW i4. Oczywiście częściowo bo główny powód wg Ciebie to oczywiście przestarzałe silniki i baterie, które jednak pomimo przestarzałosci objechały TM3P.


Jak już porównujesz ceny Tesli do BMW to uczciwie porównaj ceny dla podobnego wysposazenia i mocy. Jak to zrobisz to Ci wyjdzie że cennik TM3 kończy się tam gdzie zaczyna się 340i, a gdzie nie widać jeszcze M3. Oczywiście w cenie BMW oprócz lepszych materiałów, komponentów jest tez marketing za który Tesla nie musi płacić, bo ma Ciebie, elektrowoz i wielu innych zapatrzonych fanow. To tez z „wink” żeby nie było ;)


A jak porównujesz BMW ze Skoda, to porównaj segmentami. Bo z Twojego porównania można wywnioskować ze Skoda jest bardziej premium bo ma mniejsza sprzedaż w segmentach X5, x6, x7, 7er, 8er ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Jeśli u Adama jest niskie to znaczy ze jezdzi jak was plus kapelusz a dynamiczna jazda, fun, czy jakieś emocje to tylko mokry sen.

Widzisz, roznica pomiedzy nami jest taka, ze ja jestem praktykiem, a Ty teoretykiem :cool2:

Praktyk pisze o zuzyciu energii na podstawie swojego auta a teoretyk fantazjuje o "plywaniu e-trona "powyzej 200 km/h" ^^


Ale smiechy na bok, trzeba tez powtarzac do skutku - tam gdzie Kowalski nabija najwiecej km kazdego dnia - czyli kulajac sie po miescie - elektryki sa o wiele efektywniejsze/oszczedniejsze od aut spalinowych i jest to ich olbrzymia zaleta.

Krotkie odcinki czy jazda w korkach nie mecza silnika, nie powoduja nadmiernego spalania :cool2:

 

Sprzedaż bmw w 2021 roku wzrosła o 17 procent, a dwa lata temu było tu przepowiadanie quo vadis, smierć marki.

17 procent, ladna liczba :cool2:

Czy wspominaja tez, ze zanim uroslo (a raczej wrocilo na stare poziomy) - to najpierw sprzedaz musiala spasc (Covid!) w 2020r o ponad 200 tys aut? ;)

PS. Marze automotive BMW tez widze ma coraz ladniejsze, dobrze ze nadrabia FS!


51796495969_c642abe0ec_o.png

 

Znając Twoja zdolność w kwestii inżynierii liczb, gotów jesteś użyć tego jako argumentu ze Tesla jest tak sportowa jak Ferrari i to kolejny argument ze Plaid i SF90 to naturalni konkurenci ;-)

Tesla, zupelnie jak BMW, nie produkuje aut sportowych i nie jest marka sportowa, pisalem o tym dziesiatki razy, po co dopowiadac? :cool2:

Obie firmy produkuja za to auta "high performance" --> "usportowione" czy tez "o duzej mocy".

 

Tam gdzie Ci wygodnie (jak to Tesla jest tania) to dodajesz full wyposażenia konkurencji, a gdy chcesz pokazać jaka to jest Premium, to porównujesz Tesle do golasow konkurencji :D

Upraszaczam, usredniam bo ceny/wyposazenie BMW wiesz jaki maja rozstrzal.

Opcje dodatkowe to + kilkadziesiat %, rabaty to minus kilkanascie %.

Co mnie za to niezmiernie cieszy - normuje sie to - tzn w BMW EV mnostwo rzeczy zaczyna juz byc w standardzie, cenniki robia sie o wiele przejrzystsze, czasy 30-40 stronicowych cennikow odchodza juz do lamusa.

 

Sam mówisz o wyższej jakości wykończenia czy wyciszenia BMW i4 w porównaniu do Tesli i nawet częściowo „uzasadniasz” w tym wieksza wagę BMW i4. Oczywiście częściowo bo główny powód wg Ciebie to oczywiście przestarzałe silniki i baterie, które jednak pomimo przestarzałosci objechały TM3P.

1. Waga i4 wynika glownie ze wspolnej platformy spalinowej a nie wyciszenia, badzmy powazni ^^

2. Uklad napedowy (silniki, baterie) - dzisiaj jest ledwo ledwo (zupelnie jak w TM3, zeby nie bylo!) - za rok bedzie juz przestarzaly.

Wyjasniam - baterie po 70-80kWh VW montuje juz w kompaktach typu ID3, za rok-dwa standardem powoli zacznie byc juz ~90-100kWh w segmencie D/E

Moc ladowania - zarowno TM3 jak i i4 korzystaja z 400V architektury, grupa VW czy nawet koreanscy producenci (Ioniq 5!) oferuja juz duzo lepsze parametry ladowania, 10-80% trwa niecale 20 min a nie 30-35min.

Moc/osiagi - dzisiaj takie TM3P czy i4 M50 sa ok, ale nawet Kia zapowiada na ten rok 3,5s w swoim EV6 GT - wiec tu tez za rok bedzie "tak sobie"

To wszystko sprawia, ze i4 M50 jest ok tu i teraz, za rok to auto bedzie juz po prostu przestarzale. O braku platformy dedykowanej to juz w ogole nie chce mi sie przypominac.

3. Zadne i4 nie objechalo TM3P :duh: , no badz kolego powazny - rownie dobrze mogli wsadzic do Tesli 3 dodatkowych pasazerow i tez pokazywac, ze dojechala druga, byloby tak samo merytorycznie :duh:

 

Jak już porównujesz ceny Tesli do BMW to uczciwie porównaj ceny dla podobnego wysposazenia i mocy. Jak to zrobisz to Ci wyjdzie że cennik TM3 kończy się tam gdzie zaczyna się 340i, a gdzie nie widać jeszcze M3. Oczywiście w cenie BMW oprócz lepszych materiałów, komponentów jest tez marketing za który Tesla nie musi płacić, bo ma Ciebie, elektrowoz i wielu innych zapatrzonych fanow. To tez z „wink” żeby nie było ;)

Tutaj najlepiej juz porownywac EV do EV czyli np TMY do iX3 czy TM3P do i4 M50 czy TM3 LR do i4 40.

Natomiast mowilismy o wolumenie sprzedazy i przypominam cala linia "M" w BMW (zarowno M340i jak i M3 sie do niej zaliczaja) to ~150k sprzedanych sztuk rocznie, ~7-8% sprzedazy marki - dla naszych rozmow argument pomijalny.

Grubo ponad 90% sprzedazy firmy to modele R4 w 3-er, R4 i R6 w 5-er - slowem, "cywilne" wersje.

Czyli jeszcze raz zebysmy sie zrozumieli - jezeli wezmiesz np serie 3-er to ponad 90% sprzedazy to auta max do 330i/330d

(M340d, M340i, M3 wliczaja sie do "M" wg BMW i generuja ~7-8% sprzedazy marki)

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

chyba na odwrot, Ty jestes teoretyk i student liczb a ja wsiadam i ogarniam temat organoleptyznie. Masz tu etrona rozpedzajacego sie powyzej 200:

Juz ten film kiedys wklejalem ale najwyrazniej jestes gluchy na niektore argumenty i przyjmujesz taktyke, ze powtozona przez ciebie kilkadziesiat razy bzdura stanie sie prawda. I TAK zuzycie 18kwh to jest jazda was plus kapelusz a twoje dynamiczne jazdy w Norwegii to tylko mokry sen. Te obsmiewane przez ciebie 3 cylindrowce glownie zostaly wprowadzone z mysla o rynkach skandynawskich gdzie sie wlasnie jezdzi jak was plus kapelusz i nic wiecej nie potrzeba.


Masz tutaj zuzycie z etrona z godzinnej jazdy w moim wykonaniu:

https://photos.google.com/share/AF1QipN8v_PZC3ttsJYAsoPVztzo0K9RTJ4Y7-D3kbaHjN8N1GLgd2CJtI3GausNYDFxhQ?key=WTBSU0swT0NvZV96TXdXYVJEb1prbEVrMFlCSVpn

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

slonik, widze, ze z mijajacymi miesiacami pamiec juz nie ta u Ciebie ^^

Po testach e-trona pisales, ze "powyzej 200 km/h auto plywalo" tzn ze wg Twoich filmikow do 200km/h bylo ok, a w zakresie predkosci 200-201 km/h auto "plywalo" po drodze :norty: :norty:


Przestan sie osmieszac :D

 

Tak jak mowilem, jestes teoretykiem fantasta :cool2:

Jak sie przyjrzysz temu zdjeciu to masz stan naladowania baterii powyzej 80% ^^

Wiec ta Twoja "godzinna jazda" to ewentualnie mogla wygladac tak - przejechales 10 km po miescie, 3 razy zbutowales to auto do odcinki i wyszla Ci chwilowa srednia 40kWh/100km.

No ale spoko, moze ktos w te bajeczki uwierzy :D

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Napisalem jasno, auto nie zachowywalo sie stabilnie spojrzalem na licznik i zobaczylem cyferke 2 z przodu, zdjalem natychmiastowo noge z gazu. Nie mam w zwyczaju pedzic autem ktore zachowuje sie niestabilnie. Bylo powyze 200? BYLO! Czy to bylo 201, 202 czy 205 nie ma zadnego znaczenia. Ale napisz moze o tym doktorat :D


Nie uwzgledniles jednej mozliwosci auto bylo po drodze Doladowane. Po co? Po to zeby na wlasnej skorze sprawdzic predkosc ladowania i jak fajnie siedzi sie w aucie czekajac nie wiadomo na co. Samochodem przejechalem troche po miescie, kilka butow oczywiscie bylo, kawalek autostrady no i spokojny powrot. Gdybym sie postaral mozna by zezrec pradu wiecej. Przeloz to teraz na swoje zuzycie 18 :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli reasumujac - butowales kilka razy na godzinnym tescie 2,6 tonowego SUVa w segmencie E, na platformie spalinowej, wyszlo Ci chwilowe zuzycie energii 40kWh, i wyniki te zestawiasz ze srednim, rocznym zuzyciem energii TM3P, uzywanym jako daily? Dobrze zrozumialem? :) Legitne porownanie i merytoryczne wnioski :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podobno Ty butujesz swoja TM 3 za kazdym razem jak do niej wsiadasz i czerpiesz fun z tego wybitnego przyspieszenia wiec co za roznica?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tutaj masz 300-konne RWD TM3 - 50/50 trasa(EU/PL)/miasto

Gdyby tym jezdzic glownie po miescie to zuzycie energii oscylowaloby na poziomie ~13kWh /100km czyli ~10 PLN/100km i to przy tych rekordowo wysokich cenach pradu.


Zadnego samochodu nie butujesz ciagle jezeli go uzywasz jako daily, chocby mial i 2000 HP, zdaje sie, ze nie rozumiesz tego wlasnie.

Elektryki w miescie sa po prostu mega oszczedne.


51797052980_c24bf80455_o.png

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.