Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeśli nie zależy Ci na buspasach, modzie itp. to proponuję wziąć kalkulator do ręki i szybko będziesz wiedzieć czy brać citigo czy małego elektryka.

Kolega wyżej napisał o małym elektryku - 150tys po dopłatach.

To teraz sprawdź ceny citigo skalkuluj cenę benzyny przez planowany okres użytkowania i prądu i będziesz miał wynik. Bo raczej klasa auta i wyposażenie będą równoważne.

Opublikowano
Jeśli nie zależy Ci na buspasach, modzie itp. to proponuję wziąć kalkulator do ręki i szybko będziesz wiedzieć czy brać citigo czy małego elektryka.

Kolega wyżej napisał o małym elektryku - 150tys po dopłatach.

To teraz sprawdź ceny citigo skalkuluj cenę benzyny przez planowany okres użytkowania i prądu i będziesz miał wynik. Bo raczej klasa auta i wyposażenie będą równoważne.

 

E-niro na pewno nie nazwałbym małym elektrykiem bo na tylnej kanapie jest więcej miejsca na kolana niż w iX3. To samo tyczy się porównania wykończenia i wyposażenia do małej skody. To tak ze dwie klasy większe auto niż Škoda Citygo :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I cyk, nie siadło :lol:

"Wink" na koncu zdania, naprawde nie trzeba brac wszystkiego na powaznie 100% czasu :)

 

..

Nie chce mi sie juz na wszystko odpowiadac bo i tak za duzo juz o tym Plaidzie, ktorego nawet nie mozna kupic w Europie poki co, napisze tylko kilka glownych mysli

1. Naped to integralna czesc danego samochodu i kupujac dane auto - jak np F12 - bierzesz je z "dobrodziejstwem inwentarza" tzn godzisz sie np na to, ze jak tylko jezdnia jest odrobine wilgotna - Twoje osiagi katalogowe mozesz wlozyc pomiedzy bajki. Dziwie Ci sie okrutnie, ze piszesz o "papierowych osiagach" Plaida przy rozladowanej do 20% baterii a przemilczasz tak oczywiste rzeczy.

Gwarantuje Ci, ze dni mokrych w Polsce jest w ciagu roku duzo wiecej niz sytuacji gdy bedziesz potrzebowal MAX osiagow w Plaidzie a bateria bedzie akurat w okolicach 20%.

2. Jedyna Tesla RWD w ofercie to ta co ja mam, trojka SR+, cala reszta jest AWD, model S nie wystepuje w wersji RWD.

3. Co do hejtowania tuningu - auta w Norwegii sa na 5-letniej gwaracji, pewnie dlatego mi ten temat wisi i powiewa bo 5 lat w swiecie elektrykow to dzis wiecznosc, technologia zmienia sie na naszych oczach.

4. Co do BEV to mieszasz pojecia. BEV znaczy Battery Electric Vehicle czyli po naszemu "elektryk". ICE to spalinowiec (Internal Combustion Engine). EV moze tez byc wodorowe Mirai wiec dla stricte bateryjnych powinno sie mowic w sumie BEV.

5. Waldek poprzez brak wallboxa w hali garazowej nieswiadomie pozbawia sie polowy przyjemnosci obcowania z EV - jezdzenie raz na tydzien na GW to sa nawyki wziete z aut spalinowych, cos czego trzeba sie oduczyc jak najszybciej kupujac EV.

5. Co do Ioniq5 - to juz nie chodzi o ilosc ficzerow w infotainmencie ale o "jakosc" ich obslugi - wszystko okrutnie laguje, wlaczanie max rekuperacji (one pedal driving) wymaga 5-krotnego machniecia manetka to nieporozumienie w EV - takie rzeczy musialbys po prostu potestowac osobiscie. Auto np okropnie "pipczalo" z 10 roznych powodow - niedomkniete drzwi, niezaciagniety hamulec, nie wcisniety "Stop", etc - i tak jak w BMW jest to przyjemny, "premium" dzwiek tak tam bylo to Fordowskie BIIIP ktore obudziloby umarlego - to sa detale, ale po 10 min zaczynaja niemilosiernie irytowac. Po ustawieniu fotela w idealnej dla Ciebie pozycji prawe kolano wbija sie w okolice przycisku start/stop i na dodatek jest tam ostry rant. Brak USB-C w 2021r? cos niesamowitego jak mozna tak polozyc ergonomie w srodku auta :duh:

.

Opublikowano

Adam serio nie wiem, coś Ty się tego napędu czepił. Chcesz implikować, że Tesla jest lepsza, bo AWD jest lepsze od RWD? :D Chcesz auto, które niezależnie od pogody miażdży osiągami, bierzesz 911 TS i pozamiatane.

A ja Ci powiem, że byłem wiele razy na jazdach testowych 911 i zawsze zawsze zawsze wszyscy stali w kolejce do tylnonapędowego GT3/GT3RS. I nie da się na forum opisać o ile fajniej prowadzi się GT3 od TS (czyli de facto RWD od AWD), po prostu jadąc jednym po drugim jesteś to w stanie odczuć. Co ja mam powiedzieć, że kierownica lepiej skręca, no ale lepiej jak?

I fakt, że osiągów RWD nie da się wykorzystać na śliskim nie zmienia faktu, że takim autem ogólnie jeździ się lepiej, dlatego u mnie daily obowiązkowo 4x4, reszta wszystko RWD. Więc jak potrzebuję auta szybkiego w deszczu, biorę inne z garażu, problem solved :D


Że BEV z ICE pomyliłem gdzieś, to pewnie dlatego, że te skróty są idiotyczne i nie przemawiają do mnie, jak sobie ich w głowie nie rozwinę to mogę mylić. Nikt nigdy nie mówił na auta spalinowe ICE, przynajmniej w mowie potocznej.


A tuning to dla mnie temat hipokryzji :D Jarasz się osiągami Tesli, ale podnoszenie osiągów jest już bee. A przy okazji, oglądałem JayEmOnCars czy jakoś tak o używanym P85D i tak mnie naszło z tego filmu:

1. Spalinówkę rozgrzewasz jazdą i po rozgrzaniu masz full osiagów. EV nie rozgrzewasz niby, ale do pełnej mocy potrzebujesz nagrzać baterie, nawet jeśli już jeździłeś 2h, więc nie masz dostępnej pełnej mocy od zaraz.

2. Osiągi tego auta nie robią już wrażenia, jeśli pojeździsz supercarami. I tutaj tadam - jeśli Kowalski przesiądzie się z Passata 2.0d do TM3P to osiągi urwą mu głowę. Jak przesiadasz się z czegoś >500KM do Tesli, to jest raczej "meh", poza samym natychmiastową reakcją na gaz. Ale tutaj też gwiazdka: turbodoładowane silniki sprawiły, że spalinówki straciły na czasie reakcji, plus fakt, że nawet M-ki mają teraz ZF8 zamiast DCT. Ja mam doświadczenia z wolnossaków takie, że jestem dosyć odporny na te osiągi EV.

3. Autor nazwał właścicieli Tesli najgorszą grupą właścicieli samochodowych, przytoczył kilka faktów, ale w sumie sporo to po prostu co Ty tu piszesz, takie fanboyostwo. Także to powszechna cecha, co w sumie jest sukcesem Tesli ;)


I niezmiennie uważam, że było by lepiej w miastach, gdyby stare trupy z wyciętym DPFem zastąpić autami EV.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam z tym wallboksem w hali to nie taka prosta sprawa, nawet gniazdko może być niemożliwe. Wspólnota powie nie i pozamiatane. Nabyłem ostatnio mieszkanie, dopiero się buduje, jeden z największych deweloperów w Polsce, w hali kilkanaście miejsc ma gniazdka do ładowania, oczywiście tylko 230v, nie siła. Tez chciałem takowe nabyć ale już wykupione. Rozmawiałem z deweloperem o doposażenie nowego któregokolwiek wolnego miejsca w owo gniazdko, tak na przyszłość. Odpowiedz: nie da rady. Próbowałem podrazyc temat, podobno projekt przyłącza na więcej nie pozwala i co?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Różowo nie jest. Mieszkam w bloku i nie ma zgody większości mieszkańców na montowanie gniazdek do ładowania przy miejscach postojowych. Część się obawia, cześć uważa ze to nie ich „problem”, No i temat stoi w miejscu. Dla mnie nie jest to wielki problem bo mam wokół dużo szybkich ładowarek i wizyta w centrum handlowym raz na 1-2 tygodnie na podładowania przy okazji zakupów to nie jest duży kłopot. Jednak z tym „głównym” argumentem za bev w Polsce jest pod górkę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam serio nie wiem, coś Ty się tego napędu czepił. Chcesz implikować, że Tesla jest lepsza, bo AWD jest lepsze od RWD? :D Chcesz auto, które niezależnie od pogody miażdży osiągami, bierzesz 911 TS i pozamiatane.

A ja Ci powiem, że byłem wiele razy na jazdach testowych 911 i zawsze zawsze zawsze wszyscy stali w kolejce do tylnonapędowego GT3/GT3RS. I nie da się na forum opisać o ile fajniej prowadzi się GT3 od TS (czyli de facto RWD od AWD), po prostu jadąc jednym po drugim jesteś to w stanie odczuć. Co ja mam powiedzieć, że kierownica lepiej skręca, no ale lepiej jak?

I fakt, że osiągów RWD nie da się wykorzystać na śliskim nie zmienia faktu, że takim autem ogólnie jeździ się lepiej, dlatego u mnie daily obowiązkowo 4x4, reszta wszystko RWD. Więc jak potrzebuję auta szybkiego w deszczu, biorę inne z garażu, problem solved :D

"Czepilem" sie osiagow napedu RWD bo czepiles sie puchniecia Plaida przy 20% - w sumie bede teraz za kazdym razem pisal o "papierowych" osiagach RWD za kazdym razem jak bedziesz pisal o "papierowych" osiagach EV - ot zeby byla rownowaga we wszechswiecie ^^

Twoje opowiesci z Porsche Driving Experience, jakkolwiek z pewnoscia ciekawe :cool2: , tak jak i ogolnie rozmowa o "przyjemnosci" napedu RWD nie maja nic wspolnego natomiast z osiagami RWD czy puchnieciem Plaida przy rozladowanej baterii - wiec prosze nie mieszajmy tematow bo generalnie piszesz mniej wiecej cos takiego:

- Plaid i jego osiagi to sciema bo przy 20% puchnie

- moje Ferrari co prawda "puchnie" polowe dni w roku (deszcz/snieg) no ale przeciez RWD jest takie fajne bo GT3, bo latanie bokiem, bo to i tamto.


Wiec jeszcze raz dla jasnosci - badz po prostu w miare obiektywny - nie neguje tego co piszesz o RWD (frajdzie), neguje Twoja wybiorczosc przy porownywaniu osiagow aut :)

 

Że BEV z ICE pomyliłem gdzieś, to pewnie dlatego, że te skróty są idiotyczne i nie przemawiają do mnie, jak sobie ich w głowie nie rozwinę to mogę mylić. Nikt nigdy nie mówił na auta spalinowe ICE, przynajmniej w mowie potocznej.

No problem, duzo osob nie zna tych skrotow wiec warto o tym czasem wspomniec :

ICE - internal combustion engine, potocznie spalinowiec

EV - ogolnie "elektryki"

BEV - battery electric vehicle (elektryk na baterie)

FCEV - fuel cell electric vehicle (elektryk na wodor np Mirai)

PHEV - plugin hybrid electric vehicle (hybryda plugin czyli taka podlaczana do gniazdka, w przeciwienstwie do "miekkiej" hybrydy np Priusa)

 

A tuning to dla mnie temat hipokryzji :D Jarasz się osiągami Tesli, ale podnoszenie osiągów jest już bee.

Moze mnie zle zrozumiales, nie powiedzialem ze bee, odwiedzalem TC Performance 2 razy z F20 i F10.

Napisales ze EV sie nie tuninguje, jak Ci wyslalem ze Tesla koksuje TM3 LR w ASO (acceleration boost) to zes wysmial ze podnoszenie osiagow w ASO przez Tesle to nie tuning i sie nie znam - co ja mam na to madrego odpowiedziec?

Tutaj masz link do tuningu TM3 SR+ przez firme zewnetrzna:

https://www.tuningblog.eu/en/kategorien/autos-von-a-z/t-autos-von-a-z/tesla-motors/chiptuning-ingenext-281676/


Chodzi mi ogolnie, ze temat jest swiezy i rozwojowy, a nie ze EV sie nie tuninguje i kropka.

W Plaidzie tez montuja spoilery czy ceramike na tor a z czasem beda pewnie sie brac tez za silnik/naped.

Jest to na pewno trudniejsze zadanie bo Tesla ma OTA, bo podjezdzajac pod SC auto komunikuje swoj VIN etc etc.

Ale i w ICE nie jest z tym rozowo - seria G do tej pory nie trafila pod mlotki tunerow z tego co rozumiem.

 

1. Spalinówkę rozgrzewasz jazdą i po rozgrzaniu masz full osiagów. EV nie rozgrzewasz niby, ale do pełnej mocy potrzebujesz nagrzać baterie, nawet jeśli już jeździłeś 2h, więc nie masz dostępnej pełnej mocy od zaraz.
Jezeli masz wallboxa w domu i podpiete auto to w apce mozesz ustawic - "odjezdzam o 15.00" - sa to dwa kliki doslownie - i wtedy masz baterie w idealnej temperaturze roboczej, gotowe do pelnej mocy zaraz po odjezdzie :cool2:

Nie jest to oczywiscie zamiennik LC bo ten nie tylko dodatkowo podgrzewa baterie, ale obniza tez pneumatyczne zawieszenie z przodu etc

 

2. Osiągi tego auta nie robią już wrażenia, jeśli pojeździsz supercarami. I tutaj tadam - jeśli Kowalski przesiądzie się z Passata 2.0d do TM3P to osiągi urwą mu głowę. Jak przesiadasz się z czegoś >500KM do Tesli, to jest raczej "meh", poza samym natychmiastową reakcją na gaz. Ale tutaj też gwiazdka: turbodoładowane silniki sprawiły, że spalinówki straciły na czasie reakcji, plus fakt, że nawet M-ki mają teraz ZF8 zamiast DCT. Ja mam doświadczenia z wolnossaków takie, że jestem dosyć odporny na te osiągi EV.

Tutaj w wiekszosci sie z Toba zgadzam, wiele razy mowilem, z czego sie przesiadam do TM3P.

Jest tylko kilka zastrzezen do tego co mowisz bo przejaskrawiasz MOCNO:

1. Ciezko mowic o wrazeniach (ich braku) z osiagow Plaida jezeli nim w ogole nie jezdziles :roll:

2. Nie wiem czy wiesz, ale pomiedzy "Passatem 2.0d" a "autami >500KM" jest cale spektrum samochodow, do ktorych ludzie przesiadaja sie do EV/Tesli, i jezeli "90%" recenzji/wrazen jest pozytywna/bardzo pozytywna - no coz, moze po prostu za malo osob ma supercary w garazu? :)

 

3. Autor nazwał właścicieli Tesli najgorszą grupą właścicieli samochodowych, przytoczył kilka faktów, ale w sumie sporo to po prostu co Ty tu piszesz, takie fanboyostwo. Także to powszechna cecha, co w sumie jest sukcesem Tesli ;)

Jezeli pisanie o cyferkach/zaletach technologii nazywasz fanboystwem - spoko, nie mam z tym problemu.

Nigdy tez nie mialem problemu z powiedzeniem tego, ze jezeli jutro jakas inna firma (np BMW albo i Skoda) zacznie robic elektryki szybsze/wydajniejsze/lepiej jezdzace z lepszym infotainmentem czy ogolnie "user-experience" (SC, ficzery etc) - nie bede mial problemu z przesiadka i byciem "fanbojem" kolejnej marki.


Do dyskusji badz przemyslenia dla Ciebie - moze jezeli nagle na swiecie jest tyle "fanboyow" Tesli to znaczy, ze po prostu firma robi dobry, konkurencyjny produkt, ktory szybko trafia w gusta wlasciciela a "recenzje" w motoryzacyjnych pudelkach ktore zalewaja internet milionami "artykulow" o odpadajacych kierownicach, dachach etc sa po prostu click-baitami? Nie pisze juz nawet o strukturze wlascicielskiej czy od kogo te pudelki dostaja pieniadze na reklamy.

Chociaz teraz i tak jest duzo lepiej w prasie bo i VW rzucil wszystkie sily na EV wiec nie ma juz tyle plucia na ta technologie w europejskiej prasie co kilka lat temu.


Cos ala Cristiano Ronaldo kiedys mowil o sobie i jego marce - mozesz byc nikim, nikt Cie nie zna, ale jezeli nagle zaczniesz rzucac fake newsy o nim, moga byc wyssane z palca - jutro jestes w sniadaniowej telewizji, robia o tobie filmiki na YT etc etc - polecam "Don't look up" - niezla satyra na to jak wyglada wspolczesny swiat.

 

I niezmiennie uważam, że było by lepiej w miastach, gdyby stare trupy z wyciętym DPFem zastąpić autami EV.

Jest nas dwoch :cool2:

 

Adam z tym wallboksem w hali to nie taka prosta sprawa, nawet gniazdko może być niemożliwe. Wspólnota powie nie i pozamiatane. Nabyłem ostatnio mieszkanie, dopiero się buduje, jeden z największych deweloperów w Polsce, w hali kilkanaście miejsc ma gniazdka do ładowania, oczywiście tylko 230v, nie siła. Tez chciałem takowe nabyć ale już wykupione. Rozmawiałem z deweloperem o doposażenie nowego któregokolwiek wolnego miejsca w owo gniazdko, tak na przyszłość. Odpowiedz: nie da rady. Próbowałem podrazyc temat, podobno projekt przyłącza na więcej nie pozwala i co?

Widze tu 2 problemy.

1. Wspolnota to reprezentanci mieszkancow bloku - a Ci maja opinie o EV taka jak przecietny Kowalski w PL - oczywistoscia jest, ze "elektryki sie pala", "wlasciciele EV kradna wspolny prad" etc etc - tutaj niestety pokutujemy za ogolna narracje "pudelkow motoryzacyjnych" - pisze to od 2 lat w tym watku, ze takie artykuly robia olbrzymia krzywde EV to ludzie tu na forum to bagatelizuja i wklejaja wiecej tego typu "newsow" - z Toba w sumie na czele ^^

2. Sam jestes sobie winny bo jezeli myslales powaznie o EV/hybrydzie to trzeba bylo brac miejsce parkingowe z gniazdkiem (16A Kowalskiemu spokojnie starczy) - a jezeli nie ma to mowisz deweloperowi - nie dziekuje.

Chociaz oczywiscie wiem jak to wyglada w realu - kazde mieszkanie sie sprzeda, chocby bylo najgorsza patonora, cena czyni cuda - stad jestem niezmiernie zadowolony, ze sytuacja z gniazdkami zostala uregulowana odpowiednimi przepisami budowlanymi - w sensie za kilka/kilkanascie lat bedzie duuuuzo lepiej w tym temacie.

A gdy EV beda juz zupelnym mainstremem a ICE beda znikac - kazde nowe miejsce parkingowe bedzie musialo miec obowiazkowe gniazdo (cos ala przepisy w UK i nowobudowane domy), deweloper przy budowie bedzie musial doplacic ekstra za wieksza moc umowna, dodatkowy koszt podzielony na mieszkania wyjdzie pewnie "10 PLN" za m2 mieszkania, tyle.

W Norwegii gdy swiadomosc o EV sie zwiekszyla - wspolnoty wychodza naprzeciw, sa proaktywne w tym temacie (odwrotnie niz w PL) a w sytuacji gdy np chcesz wynajac komus mieszkanie/miejsce parkingowe a ono nie ma gniazda elektrycznego - jestes w czarnej d... bo oferta jest nieatrakcyjna na rynku po prostu.


W rzeczywistosci w Twoim przypadku skonczy sie tym, ze jezeli kupisz EV i tego gniazdka bedziesz potrzebowal - zamienisz sie po prostu z sasiadem obok na miejsca parkingowe, odpalisz mu kilka PLN miesiecznie i tyle - dla chcacego niz trudnego. Bo w to, ze wszyscy sasiedzi z gniazdkami beda mieli hybrydy/EV raczej poki co nie uwierze ;)

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jezeli jeden z najwiekszych developerow w kraju, w jednej z topowych swoich inwestycji ktora skonczy w calosci gdzies za 5 lat ma dostepnych tylko kilkanascie miejsc parkingowych (kilka - kilkanascie procent calosci )w hali z gniazdkami to sobie dopowiedz reszte w jakim stanie jest w naszym kraju elektryfikacjai jaki jest sens takiego samochodu. Co do rezygnacji z zakupu to sorry ale sa duzo wazniejsze rzeczy przy podejmowaniu decyzji niz mozliwosc postawienie meleksa. To bedzie dzialac w dwie strony. Osoby bez gniazdka po prostu takiego auta nie kupia i tyle bo w koncu co jest wazniejsze mieszkanie czy samochod?


Wspolnota to wiekszosc, jak wiekszosc kupi ICE tobedzie mialo wyrabane na auta z bateriami w stylu nie moj cyrtk, nie moje malpy i niczym ich nie zmusisz.

Opublikowano

Adam, nadal z tym RWD kompletnie nie wiem o co Ci chodzi :D AWD nie jest zaletą EV - jest cechą NIEKTÓRYCH elektryków i tyle.

I dlatego, że RWD nie jest praktyczne w każdych warunkach zostało wyparte przez AWD w autach, gdzie wrażliwość na cenę jest mniej widoczna, stąd w droższych BMW xDrive jest podstawą, tylko najtańsze wersje mają RWD.


Więc odbijając piłeczkę idiotyzmów, wszystkie Tesle na świecie są do dupy, bo niektóre modele S i 3 mają RWD, a każde nowe M5 ma xDrive. WTF?


Fakt, że osiągi Plaida są papierowe, jest faktem, a nie opinią. Masz dwa proste przykłady: v-max i 1.99s 0-60mph. Oba okazały się kłamstwem, a to co ostatecznie udało się osiągnąć, zależy od 10 różnych warunków. Żeby w normalnej spalinówce odpalić LC, wyjeżdżasz z garażu, 5-10min jedziesz do miejsca docelowego startu i odpalasz LC. Koniec warunków, aby osiągnąć czas katalogowy. Jak Tesla osiągnie taki poziom, to przestanę mówić, że ma papierowe osiągi. I nie zaprzeczam tutaj niesamowitym osiągom Plaida, ale nadal to auto nie ma podejścia do kategorii supercarów.


Wracając do tuningu - pożyjemy zobaczymy, to co wkleiłeś nie wygląda legitnie i nie jest stosowane na szeroką skalę.

Zresztą "accelerate from 3,8 to 4,4 km / h in 0 instead of 96 seconds" :lol: :lol: :lol:

Idąc dalej, Rimac ma top-speed 167mph, podobnie jak Plaid zdaje się, podczas gdy spalinówki mają 100mph więcej. 160km/h!!! Tj przepaść, jak daleko za spalinowymi samochodami są elektryki w osiągach.


Także dla mnie osiągi Plaida są ciekawostką w stylu "co teoretycznie można osiągnąć", ale jeszcze praktyka z tym słaba.


A zdobycie fanboyów - tak, sam pisałem, tj sukces Tesli ;) Czy to źle? Każda marka ma, tylko że trzeba na takie osoby patrzeć w cudzysłowiu, bo potem słuchamy kwiatków, "Tesla ma osiągi SF90, ale przewiezie 7 osób" - jeszcze ktoś pomyśli, że to prawda :mrgreen:

  • Moderatorzy
Opublikowano
Adam, nadal z tym RWD kompletnie nie wiem o co Ci chodzi :D AWD nie jest zaletą EV

 

Ja też a jeszcze jestem trzeźwy :shock:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Więc odbijając piłeczkę idiotyzmów, wszystkie Tesle na świecie są do dupy, bo niektóre modele S i 3 mają RWD, a każde nowe M5 ma xDrive. WTF?

Od bodajze 7 lat model S nie ma mozliwosci wyboru RWD

Na dzis jedynie najtanszy, podstawowy model 3 (SR+ 300HP) ma RWD jako jedyne auto w ofercie Tesli.

 

Fakt, że osiągi Plaida są papierowe, jest faktem, a nie opinią. Masz dwa proste przykłady: v-max i 1.99s 0-60mph. Oba okazały się kłamstwem, a to co ostatecznie udało się osiągnąć, zależy od 10 różnych warunków. Żeby w normalnej spalinówce odpalić LC, wyjeżdżasz z garażu, 5-10min jedziesz do miejsca docelowego startu i odpalasz LC. Koniec warunków, aby osiągnąć czas katalogowy. Jak Tesla osiągnie taki poziom, to przestanę mówić, że ma papierowe osiągi. I nie zaprzeczam tutaj niesamowitym osiągom Plaida, ale nadal to auto nie ma podejścia do kategorii supercarów.

Przeciez nawet na kanale Dragrace Brooks na zwyklej drodze mial te 1.99s, o czym Ty mowisz, o tej rolce 1ft?



51789962738_571bceb728_o.jpg


Bo jezeli 1ft rollout jest punktem spornym - to jest to podane na glownej stronie Tesli wiec gdzie tu jest klamstwo?

Kola do 200mph zgadzam sie z Toba, ze jest to wtopa producenta bo powinny byc gotowe na premiere auta.

To, ze sa do dokupienia osobno tez jest wspomniane na stronie glownej producenta


51788863192_50d4329e5b_o.jpg


Odbije pileczke - M2 CS ma w katalogu 4.2s w manualu.

Czy jest to wg Ciebie realistyczny czas czy "papierowy"?

Osiagniesz tym autem takie przyspieszenie czy jest to klamstwo?

 

Także dla mnie osiągi Plaida są ciekawostką w stylu "co teoretycznie można osiągnąć", ale jeszcze praktyka z tym słaba.

Tak, tutaj troche zgody - praktyka nadal jest slaba jezeli ktos jest zatwardzialym fanatykiem kazdej dziesiatej czesci sekundy i jezeli kupuje tego Plaida czy Taycana TS tylko po to by ciagle miec te katalogowe osiagi i z nich korzystac na codzien - moze byc odrobine zawiedziony. Rozumiem Twoj punkt widzenia.

Natomiast nie oszukujmy sie, czy w swoim F. sprawdzasz co drugi dzien katalogowe 100-200 czy 200-300? Czy katalogowe czasy masz powtarzalne? Bo mysle ze znam odpowiedz :D

 

Czy to źle? Każda marka ma, tylko że trzeba na takie osoby patrzeć w cudzysłowiu, bo potem słuchamy kwiatków, "Tesla ma osiągi SF90, ale przewiezie 7 osób" - jeszcze ktoś pomyśli, że to prawda :mrgreen:

Ja mysle, ze w chwili gdy na YT masz setki filmikow gdzie Plaid za 140k$ sie sciga z autami pokroju SF90 czy 992 TS czy 720S - Musk jest juz wygranym a ilosc "fanbojow" Tesli bedzie sie tylko zwiekszac.

Regula Pareto 80/20 w najczystszym wydaniu i ja to kupuje :)


PS. Pamietaj tez, ze zapowiadono tez Plaida+ z tymi nowymi bateriami 4680, mial byc jeszcze szybszy (cwiartka ponizej 9s) i z duzo wiekszym zasiegiem - mysle ze Musk nie powiedzial jeszcze ostatniego slowa jezeli chodzi o osiagi EV ^^

https://elektrowoz.pl/auta/zly-znak-czy-sensowna-decyzja-tesla-wycofuje-sie-z-modelu-s-plaid-samochod-z-640-km-zasiegu-niepotrzebny/

 

Jezeli jeden z najwiekszych developerow w kraju, w jednej z topowych swoich inwestycji ktora skonczy w calosci gdzies za 5 lat ma dostepnych tylko kilkanascie miejsc parkingowych (kilka - kilkanascie procent calosci )w hali z gniazdkami to sobie dopowiedz reszte w jakim stanie jest w naszym kraju elektryfikacjai jaki jest sens takiego samochodu.

W sensie zaczeli budowac przed wejsciem w zycie ustawy regulujacej wymog min. 50% gniazdek w miejscach postojowych?

Bo jezeli tak to mimo "najwiekszego dewelopera" i "topowych inwestycji" - kupujesz po prostu przestarzale mieszkanie nie spelniajace obecnych regulacji prawnych w tym zakresie.

https://www.teraz-srodowisko.pl/aktualnosci/PSPA-obowiazek-moc-punkty-ladowania-elektromobilnosc-10362.html

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy przestarzałe czy nie, nie ma znaczenia bo w promieniu kilku km raczej nic nowszego nie powstanie :D przez wiele lat jeszcze będą budowane mieszkania których pozwolenia już dawno były wydane a centra miast z gumy nie są. Takim to o to sposobem samochody elektryczne w Polsce i nie tylko dla wielu beda bez sensu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja trochę nie rozumiem fascynacji Plaid z mocą 1000kM włożonej do standardowej budy ze standardowymi hamulcami i zawieszeniem. Zgadzam się ze słonikiem ze to jest niebezpieczne i obym się mylił jak takich aut więcej wyjedzie na drogę i trafia do nieświadomych użytkowników którzy postanowią wykorzystać moc nie tylko na prostej.


Dla mnie nie jest to dowód na jakaś przewagę silników elektrycznych, ale nieodpowiedzialnego wyścigu zbrojeń które Musk próbuje nakręcić. Wyciskanie takich mocy z benzynowych silników nie jest technologicznie problemem, bo pełno jest domorosłych tuningow zwykłych cywilnych aut do 1000km+. To ze takich mocy się seryjnie nie robi wynika z tego ze większość producentów ICE rozumie ze dając mocny silnik aby być odpowiedzialnym, trzeba tez dać odpowiednio dobre i mocne pozostałe komponenty i wtedy robi się drogi samochód.


Miałem mocne RWD i nie czułem problemu ze nie osiągał dobrych czasów na śliskim, bo jeśli się ma rozsądek to takie czasy w takich warunkach nie są potrzebne, bo trzeba jeszcze moc się utrzymać w zakręcie i zahamować. Także moc w takich warunkach może być przydatna co najwyżej do jazdy driftem do którego AWD nie jest idealne, co nie znaczy ze się nie da ;-)

Opublikowano
Adam z tym wallboksem w hali to nie taka prosta sprawa, nawet gniazdko może być niemożliwe. Wspólnota powie nie i pozamiatane. (...) podobno projekt przyłącza na więcej nie pozwala i co?

Właśnie weszła w życie nowelizacja ustawy o elektromobilności, teraz wspólnota będzie już musiała udowodnić, że się nie da. Ja u mnie sprawdziłem, ile jest mocy przyłączeniowej wolnej (uśredniając) - jako członek wspólnoty będziesz miał prawo do tych informacji.

Różowo nie jest. Mieszkam w bloku i nie ma zgody większości mieszkańców na montowanie gniazdek do ładowania przy miejscach postojowych. Część się obawia, cześć uważa ze to nie ich „problem”, No i temat stoi w miejscu. Dla mnie nie jest to wielki problem bo mam wokół dużo szybkich ładowarek

Jeśli zacznie Cię to bardziej boleć, to teoretycznie już ustawodawca Ci ułatwił sprawę, "kosztem" pozbawienia decyzyjności pozostałych współwłaścicieli.

Wspolnota to wiekszosc, (...) i niczym ich nie zmusisz.

Jak wyżej - owszem, ale ustawodawca to zauważył i miłoście nam panując postanowił zmusić wspólnoty.

Filipie zainspirowała mnie przydatnosc dla ciebie trybu kampingowego? Mógłbyś rozwinąć temat?

Kamping to taka aktywność bardzo nie-Premium :) Jeśli ktoś ma ochotę przekimać w aucie to ustawiasz ten tryb i auto podtrzymuje w nocy, z Tobą w środku, ustawioną temperaturę. Ja potrafię tak kimać, po złożeniu tylnej kanapy, i nie mówię o postojach na ładowanie, a o nocach.

co najwyżej do jazdy driftem do którego AWD nie jest idealne, co nie znaczy ze się nie da ;-)

Powiedz to BMW, które ma rekord najdłuższego driftu w historii, autem AWD.

Radość z jazdy
Opublikowano (edytowane)

Na kanale Carwow pojawił się drag race między Tesla Model 3 Performance a BMW i4 M50.




IMG-20220101-134502.jpg


BMW wygrywa w wyścigu na ćwierć mili (11.9 vs 12.00s)


Przy rolling race od 50 km/h w pierwszych sekundach trochę odstaje i przegrywa wyścig na ćwiartkę, ale później przy około 200km/h wyprzedza Teslę.


Przy rolling race od 80km/h idą już prawie równo, BMW zaczyna wyprzedzać Teslę od 180 km/h


Ogólnie na tym filmie Tesla trochę szybciej reaguje na dodanie gazu, ale później BMW nadrabia mocą i momentem mimo większej masy.


BMW i4 M50: 544 KM | 795Nm | 2215 kg | 0,26 KM / kg

Tesla 3 P:. 490 KM | 660Nm | 1847 kg | 0,27 KM / kg


Różnica w cenie w UK: 4000 £ (7%)

Edytowane przez Bl1nk
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

no jak to jest z tym BMW, bo się pogubiłem, przespali ??


Szczęśliwego Nowego Roku dla Was, fajnych samochodów i przyjemności z jazdy :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Filipie ze 20 lat temu tez może bym się kimnal w aucie. Teraz żona, dzieci no an option. Skoro według nowego prawa można zmuszać wspólnotę to rozumiem ze zaraz po odbiorze mieszkania można spróbować wykonać taki krok. Mieszkanie odbieram dopiero za 1,5 roku ale na pewno opisze czy się uda.


Tak wogole wszystkiego najlepszego wszystkim w nowym roku.


Kris nic nie przespali. Po prostu maja different aproach, myślą bardziej globalnie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no jak to jest z tym BMW, bo się pogubiłem, przespali ??

 

Oczywiście, a w wiedzimina zagrasz? :mrgreen:

Opublikowano
no jak to jest z tym BMW, bo się pogubiłem, przespali ??

 

Oczywiście, a w wiedzimina zagrasz? :mrgreen:

Statystyczny Kowalski tak usilnie tutaj przedstawiany kupi konsole kilkaset razy tansza i zagra. :twisted:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dajcie spokój z tym graniem w aucie, przecież to jest żenujące...


Adam ja czekam na Twój komentarz, dlaczego BMW I4 było szybsze od Tesli, waży jakieś 400 kg więcej, przecież to słoń.


Miałem tego nie pisać, ale napiszę. Wczoraj na zakończenie roku i przed wprowadzeniem nowego taryfikatora byłem pojeździć M-ką bez celu. Było 12 stopni i sucho, więc już opony letnie trzymały całkiem dobrze. Jeździłem w trybie sport+, więc mocno ograniczona kontrola trakcji i przełączenie biegów łopatkami. Powiem krótko, jak ktoś nie jeździł to nie wie o co chodzi. Po pierwsze dźwięk pierwsze M2 ma super jak dla mnie, po drugie skrzynia DKG to jest poezja, jak to auto oddaje każdą zmianę biegu, jak kopie w plecy to jest miazga. Trzymanie auta na obrotach, każda redukcja to strzały z wydechu itd. Nie jestem w stanie kompletnie zrozumieć jak można się jarać jazdą elektrykiem jak tego nie masz. To są 2 światy. Jazda M2 w trybie comfort, a sport + to jak 2 różne auta. O precyzji prowadzenia, hamulcach, które są fenomenalne nawet nie wspominam. Nie chodzi mi o to, żeby znowu o M2 tu wątek rozpoczynać, ale zderzyć to z elektrykiem, który wg mnie jest bezpłciowy, wyprany z emocji. Jeździłem tylko i3, ale normalnie pójdę specjalnie na jazdę tym i4 M50 jak będzie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przejedź się szybkim elektrykiem z porządnymi hamulcami czyli póki co Taycanem tylko, po I3 miałem podobne spostrzeżenia do twoich ale ostatecznie nie chciał bym się pozbywać R6 czy V8 nie wspominając już o V10,12 (gdybym miał ;)) ale widział bym jako takie dodatkowe widzi misie / zabawka
Opublikowano (edytowane)

Adam:

Tak, 1feet rollout jest kłamstwem, bo raz, że w nagłówkach cytujących Teslę to się gubi, dwa, że masz wyraźnie napisane 0-60mph, a nie 6-60mph czy ile to tam wychodzi. Czas 0-60 wynosi 2.16 i tyle. Bronienie tego jest właśnie fanboystwem :) W sumie nawet masz w języku potocznym pejoratywne stwierdzenie "napisać coś drobnym druczkiem", co znaczy "próbować oszukać".


Gdzieś mi umknęło - AWD przecież na mokrym też nie ma osiągów takich, jak na suchym, szczególnie przy dużej mocy, więc tym bardziej czepianie się tego jest dla mnie absurdem :duh:


A skrzynia manualna w mojej ocenie to dokładnie takie samo WTF co z RWD..


Jeździłem swoją drogą kiedyś często na nocne jazdy, gdzie głównie młodsi ludzie (20-39lat) ścigają się swoimi tuningowanymi i nie tylko samochodami. I tak obserwując to wszystko co tam się działo, w końcu odpuściłem, no bo kurcze, jakie znaczenie ma to przyśpieszenie na prostej, to cokolwiek znaczy, udowadnia "kolegom", że jesteś fajny czy co? Na drodze w normalnej jeździe te cyferki się nie liczą do kompletnie niczego, nawet na torze nie mają znaczenia, bo jeśli ścigasz się na czas profesjonalnie, to jest ogrom ograniczeń, żeby liczył się kierowca bardziej niż auto. Tak właśnie widzę te drag-race na YT - dla mnie ma to taką wartość merytoryczną jak Top Gear - fun jest ważniejszy od rzeczywistości i tym samym kierują się popularne kanały na YT.


Na koniec, powiem Ci szczerze, że fajnie, że Tesla jest dla Ciebie super, toż ja wiem, że moje wybory i moje priorytety nie są Twoimi. Mamy wolny rynek i papierki do głosowania w portfelu.

Niestety widzę, że w PL znów idziemy w złym kierunku, bo dzięki naszej absurdalnej polityce podwyżki cen prądu w 2022 mogą sporo chętnych z kalkulatorem zatrzymać.

Edytowane przez Slawomir
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
przejedź się szybkim elektrykiem z porządnymi hamulcami czyli póki co Taycanem tylko, po I3 miałem podobne spostrzeżenia do twoich ale ostatecznie nie chciał bym się pozbywać R6 czy V8 nie wspominając już o V10,12 (gdybym miał ;)) ale widział bym jako takie dodatkowe widzi misie / zabawka

 

kto by chciał się pozbyć R6 czy V8 na rzecz elektryka :nienie:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na kanale Carwow pojawił się drag race między Tesla Model 3 Performance a BMW i4 M50.

BMW wygrywa w wyścigu na ćwierć mili (11.9 vs 12.00s)

Adam ja czekam na Twój komentarz, dlaczego BMW I4 było szybsze od Tesli, waży jakieś 400 kg więcej, przecież to słoń.

Fajny filmik :cool2:

Nie, BMW i4 M50 nie jest szybsze na cwiartke od TM3P.

Na tym filmiku w TM3P jest jakis wies-tuning (zderzaki, lotki, nakladki, felgi), ktory pogorsza znacznie osiagi (aerodynamike) :duh:

Czysta, stockowa TM3P ma na cwiartke do bolu powtarzalne 11,7-11,8s co bylo na kanale carwow testowane wielokrotnie, chocby tu:

(5.15)

(6.31)

(4.55)


To powiedziawszy - jak na moje 11.7s w TM3P czy 11.9s w i4 M50 to z mojego punktu widzenia praktycznie to samo i absolutnie nie mialoby zadnego znaczenia przy wyborze samochodu - tym bardziej, ze dzieki wiekszej ilosci HP i Nm (800!) powyzej 100 km/h i4 M50 zaczyna miec przewage nad TM3P i bedzie to widoczne na autostradzie na pewno :cool2:


Ogranicznik na 220km/h w i4 tez nie jest problemem imho bo podroz z takimi predkosciami w EV jak wiemy konczy sie bardzo szybko ^^


Co mnie martwi to masa i zwrotnosc i4 M50:

1. droga hamowania na tym filmiku widac jaka jest (nikt nie skomentowal?) a to podobno Tesla ma slabe hamulce :roll: - jak ktos jezdzi spokojnie i hamuje silnikiem/odzyskuje energie to maly problem ale przy jezdzie dynamicznej z wysokimi predkosciami bedzie to widac

2. zwrotnosc/sprytnosc 2,3t auta tej wielkosci - do tej pory nie ma ani jednego filmiku jak to auto rzeczywiscie jezdzi w zakretach (nie liczac niezbyt pochlebnej opinii Joe Achillesa) i nie moge sie doczekac jazdy testowej zeby to po prostu sprawdzic samemu


Na tej stronie jest kilkanascie czasow TM3P z roznych torow - trzeba poczekac na podobne wyniki dla i4 M50 i bedzie wiadomo na ile krowiaste jest/nie jest i4 M50

https://fastestlaps.com/models/tesla-model-3-performance


Co mi sie w i4 bardzo podoba w porownaniu do TM3 to niezmiennie headup, podobno swietne wyciszenie (pewnie czesc z tych 400kg ^^) i kilka innych rzeczy typowych dla BMW - lasery, materialy ogolnie, lepsze spasowanie, nappa na kierownicy, elektryczny hak, klapa liftbacka etc :cool2:


Swietnie, ze w koncu jest konkurencja - oby jeszcze MB i Audi cos pokazaly niedlugo w tym segmencie :cool2: :cool2:

 

Nie chodzi mi o to, żeby znowu o M2 tu wątek rozpoczynać, ale zderzyć to z elektrykiem, który wg mnie jest bezpłciowy, wyprany z emocji. Jeździłem tylko i3, ale normalnie pójdę specjalnie na jazdę tym i4 M50 jak będzie.

Trzymam za slowo z ta jazda testowa, bedzie merytoryczny content do rozmowy ;)

Apropo M2 a i4 czy TM3 - M2 powinno dawac proporcjonalnie wiecej frajdy z jazdy do tego o ile mniej jest "uzytkowe" na codzien w porownaniu do i4/TM3 w podobnej cenie.

Szybkie EV spelniaja perfekcyjnie role daily, o M2 ciezko to powiedziec (nie mowie o singlach czy parze) - a szara rzeczywistosc jest jaka jest - ludzie czesciej kupuja auta bardziej wszechstronne.

 

no jak to jest z tym BMW, bo się pogubiłem, przespali ??

W sensie BMW wypuscilo i4 o podobnych osiagach co TM3 z 2018r i juz nagle nie przespali? :D

Tesla w tym roku naklepie modelu 3/Y tak na okolo 1,2-1,4 miliona sztuk.

Ile BMW naklepie i4/iX3 czy ogolnie elektrykow w 2022r - 100tys? 200 tys?


Popatrz na ten link i pomysl co o tych wynikach sadza prezesi BMW czy MB:

https://www.autodaily.com.au/tesla-model-3-dominates-ev-sales-in-europe/

https://www.carscoops.com/2021/12/tesla-model-3-was-easily-europes-best-selling-ev-in-2021/


TM3 - 113k aut sprzedanych w Europie w 2021r, pierwsze miejsce w rankingu sprzedazy EV na naszym kontynencie.

Na drugim/trzecim miejscu kompakt ID.3 i Renault Zoe (za 50-70% ceny TM3), o polowe mniejsza sprzedaz ~60k.

Myslisz, ze w tym roku sytuacja BMW ulegnie znaczacej poprawie jezeli chodzi o EV? - w sensie beda nadrabiac sprzedaz do Tesli czy roznica sprzedazy bedzie sie wrecz poglebiac?


PS. Na Norwegie przypadlo jakies 12k sprzedanych TM3 czyli ~10% ogolnej europejskiej sprzedazy jakby co uprzedzajac pytania - czyli to nie jest tak, ze tylko szaleni eko-Norwegowie kupuja TM3 w Europie ;)

 

I tak obserwując to wszystko co tam się działo, w końcu odpuściłem, no bo kurcze, jakie znaczenie ma to przyśpieszenie na prostej, to cokolwiek znaczy, udowadnia "kolegom", że jesteś fajny czy co?

Czy widzisz tu fun?



Bo jezeli nie to sie po prostu fundamentalnie nie zgadzamy i nie ma co ciagnac tego konkretnego watku :)

Ja mysle, ze taki Plaid daje wlasnie ludziom podobny fun co na filmiku i do mnie to po prostu trafia, moja TM3P w mniejszym stopniu tez daje taki fun i ja to kupuje (bez VAT ;P)


GT3 czy SF90 daja inny fun - np przy 300 km/h albo na torze - i ja tego nie neguje, sa rozne przyjemnosci w zyciu :cool2:

 

Niestety widzę, że w PL znów idziemy w złym kierunku, bo dzięki naszej absurdalnej polityce podwyżki cen prądu w 2022 mogą sporo chętnych z kalkulatorem zatrzymać.

Tak, ale to chyba problem europejski, wszedzie ceny pradu szaleja - moj rachunek za prad w domu za zeszly miesiac to 2500 PLN, rowno rok temu, ten sam miesiac, circa to samo zuzycie ~1100 PLN :shock:

Natomiast ceny benzyny tez raczej nie zachecaja wiec watpie czy bedzie to mialo decydujacy czynnik, pozyjemy zobaczymy.


PS. Co do rolki - rozumiem Twoj punkt widzenia w sumie i po czesci sie z nim zgadzam, chyba tez troche dla odpuszczenia tego konkretnego watku rozmowy ;)

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.