Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moc do masy to 90% tego, co wpływa na osiągi i absolutnie się nie zgodzę z Twoim zdaniem, że coś mi udowodiniłeś.

Dzisiaj juz stopniujesz swoje wypowiedzi zeby sie wpasowaly w retoryke :D

A "wczoraj" jeszcze dyskutowalismy o troche innej rzeczy ^^

że to nie typ paliwa określa osiągi samochodu, a jego stosunek mocy do masy.
Osiągi 100-200 zależą od mocy i niczego nie udowodniłeś tymi wklejkami.

 

Plaid ma V-max o prawie 80kmh niższy niż SF90. To implikuje wszystkie pozostałe rzeczy.

Poczekajmy jeszcze kilka mies. na te slawne kola do Plaida to kolejny z Twoich arcy waznych argumentow (>320km/h) zniknie

(zgadzam sie, ze to wtopa Tesli chwalic sie 320km/h i nie dostarczyc odpowiednich kol na premiere auta :duh: )

 

Co do Plaida vs SF90, to serio, tj taki żal.pl, żeby uważać, że te auta można porównać?

Porownywac mozna wszystko ze wszystkim, a najsmieszniejsze jest to, ze supersportowe Ferrari SF90 2021 nie zawsze wychodzi z twarza z tego porownania z rodzinna limuzyna (no ale tak jak mowilem, technologia ICE czy hybryda to zmierzch motoryzacji wiec nie ma sie co znecac) :cool2:

Co do porownywania jablek z jablkami to oczywiscie trzeba czekac na auto sportowe od Tesli --> Roadstera, wtedy dyskusja bedzie bardziej 1:1, wrocimy kiedys do tego tematu :cool2:

Rimac ze swoja Nevera pokazal juz w jakim kierunku to bedzie szlo, naiwnoscia jest myslenie ze auta sportowe elektromobilnosc ominie.

Np Brooks nie ma z tym zadnego problemu, ba trolluje tak samo sprzedawce Bugatti



 

Mam Ci przypomnieć, że zamówiłem 2.0diesla, bo nie trzeba mi więcej na trasy, tj ta hipokryzja, którą znów mi w tym samym miejscu wypominasz?

I na pewno nie ma to nic wspolnego z faktem, ze w V-klasie MB po prostu nie oferuje nic innego niz 2.0d ^^

.

Opublikowano
Dzisiaj juz stopniujesz swoje wypowiedzi zeby sie wpasowaly w retoryke :D

A "wczoraj" jeszcze dyskutowalismy o troche innej rzeczy ^^

Nie? Oczywiste jest, że inne rzeczy niż moc i masa mają wpływ na osiągi, czasem wręcz decydujący, a nie 90% jak napisałem. ALE jeśli porównujemy samochody, gdzie wszystkie mają takie same 4 koła, zbliżony zakres wagowy i mocowy (czyli np. wytrzymałość materiałów nie jest jeszcze taka kluczowa), a do tego mówimy o samochodach z tego samego okresu (czyli względnie nowych), to wpływ tego na przyśpieszenie jest niewielki-marginalny. Sprawdzałeś tą G-klasę vs Model S? Jak tam wpływ aerodynamiki?

 

Plaid ma V-max o prawie 80kmh niższy niż SF90. To implikuje wszystkie pozostałe rzeczy.

Poczekajmy jeszcze kilka mies. na te slawne kola do Plaida to kolejny z Twoich arcy waznych argumentow (>320km/h) zniknie

(zgadzam sie, ze to wtopa Tesli chwalic sie 320km/h i nie dostarczyc odpowiednich kol na premiere auta :duh: )

Wróżenie nie jest moją mocną stroną, ale będę wiedział, do kogo się zwracać w razie czego ;)

 

Porownywac mozna wszystko ze wszystkim, a najsmieszniejsze jest to, ze supersportowe Ferrari SF90 2021 nie zawsze wychodzi z twarza z tego porownania z rodzinna limuzyna

Oczywiście, możesz porównać krzesło do rakiety kosmicznej. Świadczyć to będzie albo o wyjątkowym humorze, albo wyjątkowej głupocie.

 

(no ale tak jak mowilem, technologia ICE czy hybryda to zmierzch motoryzacji wiec nie ma sie co znecac) :cool2:
Adam-wróżbita ;)

 

Co do porownywania jablek z jablkami to oczywiscie trzeba czekac na auto sportowe od Tesli --> Roadstera, wtedy dyskusja bedzie bardziej 1:1, wrocimy kiedys do tego tematu :cool2:
A nie naszło Cię nigdy, że zrobienie Roadstera, który pokona osiągami spalinówki jest po prostu niemożliwe na dzisiaj? Serio jeszcze wierzysz, we wszystko co zapowiada Musk?

 

Rimac ze swoja Nevera pokazal juz w jakim kierunku to bedzie szlo, naiwnoscia jest myslenie ze auta sportowe elektromobilnosc ominie.

Rimac pokazał, jak okrutnie drogie musi być auto elektryczne, żeby przeskoczyło osiągami spalinowe samochody.

 

I na pewno nie ma to nic wspolnego z faktem, ze w V-klasie MB po prostu nie oferuje nic innego niz 2.0d ^^

Napiszę coś, co będzie dla Ciebie bardzo trudne do zrozumienia, ale może jak się postarasz dasz rady: kupując samochód, szczególnie użytkowy, osiągi są kompletnie nieistotne, a np. ważny jest zasięg, czyli odpada każdy elektryk na ziemi. Oczywiście, byłby 6-cyl to bym wziął dla samego dźwięku, natomiast skoro wydaje 400k na 2.0d to dlatego, że spełnia moje oczekiwania :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam chyba jeszcze nie wytrzezwial po swietach. Samochod ktory szoruje dno we wszelkich rankingach bezawaryjnosci i kroluje na szczycie rankingow awaryjnosci podawac jako przyklad mniej awaryjnego auta od wszystkich ICE, to trzeba miec tupet :D :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najbardziej mi się podoba fragment o zmierzchu motoryzacji...
Opublikowano

Porownywac mozna wszystko ze wszystkim, a najsmieszniejsze jest to, ze supersportowe Ferrari SF90 2021 nie zawsze wychodzi z twarza z tego porownania z rodzinna limuzyna .......

he he i wodze fantazji zostały puszczone, ekspert motoryzacyjny wysokich lotów, pewnie o te 300 kg cebuli i ileś tam buraków chodzi :mrgreen:

Opublikowano

Sprzedaz iX3 slaba, klientow glownie odrzuca brak AWD z tego co czytam po forach. Brak dedykowanej platformy EV oczywiscie tez doklada swoja cegielke, jak widac sama przynaleznosc do klasy "premium" nie wystarcza juz dzis, trzeba tez miec po prostu dobry, konkurencyjny produkt.

Popyt przewyższa podaż, to faktycznie baaardzo kiepska sytuacja dla producentów :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oczywiste jest, że inne rzeczy niż moc i masa mają wpływ na osiągi, czasem wręcz decydujący, a nie 90% jak napisałem. ALE jeśli porównujemy samochody, gdzie wszystkie mają takie same 4 koła, zbliżony zakres wagowy i mocowy (czyli np. wytrzymałość materiałów nie jest jeszcze taka kluczowa), a do tego mówimy o samochodach z tego samego okresu (czyli względnie nowych), to wpływ tego na przyśpieszenie jest niewielki-marginalny.

Widzisz, wypracowalismy wzgledny konsensus, mozna tak bylo od razu :cool2:

 

Porownywac mozna wszystko ze wszystkim, a najsmieszniejsze jest to, ze supersportowe Ferrari SF90 2021 nie zawsze wychodzi z twarza z tego porownania z rodzinna limuzyna

Oczywiście, możesz porównać krzesło do rakiety kosmicznej. Świadczyć to będzie albo o wyjątkowym humorze, albo wyjątkowej głupocie.

W momencie, gdy do tego "krzesla" wsadze 5 osob i przejade tym krzeslem cwiartke szybciej od SF90 --> nie mam problemu z porownywaniem "krzesla" w tym jednym, konkretnym aspekcie.

Apropo tej "glupoty" --> 10 lat temu tak samo producenci europejscy nazywali ogolnie cala idee elektrykow w motoryzacji, dzisiaj glowy prezesow leca jedna po drugiej, ostatnia bedzie Toyody :cool2:

 

Co do porownywania jablek z jablkami to oczywiscie trzeba czekac na auto sportowe od Tesli --> Roadstera, wtedy dyskusja bedzie bardziej 1:1, wrocimy kiedys do tego tematu :cool2:
A nie naszło Cię nigdy, że zrobienie Roadstera, który pokona osiągami spalinówki jest po prostu niemożliwe na dzisiaj? Serio jeszcze wierzysz, we wszystko co zapowiada Musk?

Oczywiscie, ze naszlo, pewnie dlatego do dzisiaj jeszcze go nie ma na rynku :roll:

Co do wierzenia w opowiesci Muska - lubie jak ktos mierzy wysoko, ogolnie ludzi ambitnych.

Jak to mowia - geniusz (jednostka wybitna) zmienia warunki swojego bytowania, zmienia otaczajacy go swiat a nie zadowala sie tym co zastaje.

Naiwnoscia jest myslec, ze wszystko sie uda oczywiscie, tym bardziej w relatywnie krotkim terminie, ale niech zrealizuje chociaz 50% swoich planow, starczy, reszte dokoncza inni, trend zostal wyznaczony.

 

Rimac pokazał, jak okrutnie drogie musi być auto elektryczne, żeby przeskoczyło osiągami spalinowe samochody.

Piekna obrona i zycie w zaprzeczeniu ^^

VW/Porsche to w ciagu kilku lat sprowadza do zupelnie akceptowalnych cen, jest to kwestia 2-3 lat i bedziemy mieli gotowe produkty do kupienia w salonie, poki co mozesz sobie oczywiscie pouzywac we "wrozbitow" etc :)

Lotus Evija, Pinifarina Battista, Maserati MC20 - praktycznie kazdy producent widzi co sie dzieje i zapowiada sportowe EV w najblizszych latach, nikt nie chce byc kolejnym Kodakiem czy Nokia.

https://robbreport.com/motors/cars/ferrari-electric-car-2025-1234608092/


Pobawie sie jeszcze troche we wrozbite - perspektywa zaiste bardzo odlegla, cale 3 lata ^^


51777484467_18ec10bc29_o.jpg

 

Napiszę coś, co będzie dla Ciebie bardzo trudne do zrozumienia, ale może jak się postarasz dasz rady:

Nie ma co znizac sie do tego poziomu wypowiedzi Slawomir, za duzo slonika Ci sie udziela widze :cool2:

Masz czesto duzo racji i z reguly sie z Toba zgadzam, masz ewidentny problem jednak zaakceptowac, ze ktos inny moze miec racje i czasami po prostu sie mylisz, juz nie mowiac o przyznaniu sie do tej pomylki :)


 

Oczywiście, byłby 6-cyl to bym wziął dla samego dźwięku, natomiast skoro wydaje 400k na 2.0d to dlatego, że spełnia moje oczekiwania :)

Oczywiscie ze bys wzial.

A jak bylby B58 to bys wzial zeby nie musiec sie uzerac z olejem napedowym i wszystkimi jego wadami - przeciez 3 min. przerwy na zatankowanie co 500km nie jest "deal-breaker" bo stacje benzynowe sa wszedzie, nie?

Wiec po co dorabiac do tego jakies opowiesci z mchu i paproci, pisac o tych 730d etc?

 

Najbardziej mi się podoba fragment o zmierzchu motoryzacji...

*spalinowej/hybrydowej

Jak juz luzno cytujesz to prosze o minimum rzetelnosci :cool2:


-----------


PS. W Tesli jak to w Tesli - kolejne tygodnie to kolejne usprawnienia poprzez OTA:


1. Dodano w mobilnej aplikacji w smartphonie podglad na zywo z kazdej strony zaparkowanego samochodu :cool2:

Do tego zeby bylo smieszniej, mozna cos powiedziec do smartphonu a glosnik zewnetrzny auta to powtorzy ^^


screenshot_20211224-091818_tesla-jpg.3327


stream-camera-3.jpg


2. Dodano "blind spot camera" - po wlaczeniu kierunkowskazu, wyswietla sie obraz z kamery na tablecie :cool2:


v11-9.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Te blind spot camera to super Opcja. Najpierw patzysz w lewe lusterko, pozniej zezujesz na ekran po prawe stonie :cool2: Taka nieudolna proba kopiowania hyundai\kia, ktore maja blind spot na centralnym ekranie.

Fajnie ze mozna przez apke podejrzec otoczenie. W BMW jest to dostepne od kilku lat :D raz uzylem zeby sprawdzic czy dziala :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widełki mandatowe kończą się na przekroczeniu prędkości o ponad 70 km/h - 2500 złotych, ale warto pamiętać, że wtedy policjant może skierować wniosek do sądu, a tam kara może wynieść nawet 30 tysięcy złotych.


https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-nowy-taryfikator-mandatow-ile-zaplacimy-za-przekroczenie-pre,nId,5732959#crp_state=1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tysiak za przekroczenie do 50. Nie jest złe. Dalej można brykać te 160-180 po niemieckich autobahnach :D :D ciekawe te widełki co 5 km/h :D :D
Opublikowano
Anyway, jakby pieniądze ładowane w reklamę elektryków władowano w badania nad bateriami to być może już byśmy mogli kupić elektryka o zasięgu przekraczającym magiczne 1000km nie ważącym przy tym tyle co bojowy wóz piechoty.

 


anyway, gdyby kasę ładowane w reklamę i marketing ICE, ładować w rozwój silników, to być może już byśmy mogli kupić m5 zużywającą 1 litr kranówki / 100 km :mrgreen: :duh:

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Opublikowano
Właśnie Adam psioczyłes na ta toyote, widziałem prezentacje kilka tygodni czy tam dni temu i czekałem aż sam o niej wspomnisz :D toyota na dzień dobry zabiła tesle oferta. Ile tam modeli? 12. Znowu wymyślasz jakieś, bajki na forach tesli pełno jest awarii, łącznie z bateriami, wymianami silników, odpadającymi dachami, kierownicami, wiec co tutaj próbujesz udowodnić? Masz jakieś dokładne statystyki czy tak pleciesz dla zasady?

 

Kibicuję toyocie bo mam sentyment do tej marki (kiedyś miałem Tundra), ale póki co nie mają w ofercie nawet jednego ev.

a mam nadzieję, że szybko to się zmieni, bo chętnie kupiłbym coupe o wyglądzie audi s5, osiągami tesli za pół jej ceny do latania wokół komina za grosze..

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie Adam psioczyłes na ta toyote, widziałem prezentacje kilka tygodni czy tam dni temu i czekałem aż sam o niej wspomnisz :D toyota na dzień dobry zabiła tesle oferta. Ile tam modeli? 12. Znowu wymyślasz jakieś, bajki na forach tesli pełno jest awarii, łącznie z bateriami, wymianami silników, odpadającymi dachami, kierownicami, wiec co tutaj próbujesz udowodnić? Masz jakieś dokładne statystyki czy tak pleciesz dla zasady?

 

Kibicuję toyocie bo mam sentyment do tej marki (kiedyś miałem Tundra), ale póki co nie mają w ofercie nawet jednego ev.

a mam nadzieję, że szybko to się zmieni, bo chętnie kupiłbym coupe o wyglądzie audi s5, osiągami tesli za pół jej ceny do latania wokół komina za grosze..

 

https://e.autokult.pl/42808,nowa-elektryczna-toyota-bz4x-wiele-pierwszych-razow-za-jednym-razem

Opublikowano
Właśnie Adam psioczyłes na ta toyote, widziałem prezentacje kilka tygodni czy tam dni temu i czekałem aż sam o niej wspomnisz :D toyota na dzień dobry zabiła tesle oferta. Ile tam modeli? 12. Znowu wymyślasz jakieś, bajki na forach tesli pełno jest awarii, łącznie z bateriami, wymianami silników, odpadającymi dachami, kierownicami, wiec co tutaj próbujesz udowodnić? Masz jakieś dokładne statystyki czy tak pleciesz dla zasady?

 

Kibicuję toyocie bo mam sentyment do tej marki (kiedyś miałem Tundra), ale póki co nie mają w ofercie nawet jednego ev.

a mam nadzieję, że szybko to się zmieni, bo chętnie kupiłbym coupe o wyglądzie audi s5, osiągami tesli za pół jej ceny do latania wokół komina za grosze..

 

https://e.autokult.pl/42808,nowa-elektryczna-toyota-bz4x-wiele-pierwszych-razow-za-jednym-razem

 

sorry... ale to jest ta "oferta, która zabiła teslę"? ten model nawet w stanach nie jest jeszcze oferowany...

a co z tymi sportowymi z drugiego rzędu ze zdjęcia? ten off road typu tacoma wygląda fajnie (https://moto.pl/MotoPL/7,88389,27915855,toyota-tacoma-ev-concept-japonski-pickup-elektryczny-jest-juz.html)


tak na marginesie - kierownica w stylu tesla plaid?? ciekawe, jak się z tym jeździ...

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na kilku recenzjach widziałem ze jeździ się kiepsko, szczególnie na parkingach. To jest pomysł zapożyczony z formuły 1, gdzie raczej nikt formuła nie zawraca. Do tego F1 ma bardzo duże przełożenie tj mały ruch, spory skręt. Tak zestrojona kierownica jest bardzo precyzyjna i szybka na drodze co jest ważne w sportowej jeździe ale w jeździe cywilnej jest to męczące bo wymaga bardzo dużego skupienia na drodze. W tesli jest to zestrojone tak ze zeby skręcić koła np maks lewo do maks prawo trzeba wykonać kilka obrotów a mamy do dyspozycji tylko kawałek kierownicy, no ale bajer, coś innego jest :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tylko, że w toyocie nie ma połączenia fizycznego kierownicy z kołami, więc można dowolnie regulować przełożenie w zależności od prędkości i czego tam toyota zechce.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
zgadza sie w nowych toyotach tak bedze. Taki mechanizm od lat bodajze uzywa infinity. Ma to swoje zalety w postaci bardziej komfortowej jazdy ale tez i wady, jeszcze mniej czuc co dzieje sie z przednimi kolami. Cos za cos.
Opublikowano

Mam mocnego elektryka (Taycan Turbo S), za okolo 3 tygodnie odbieram SF90 wiec w sumie moge conieco napisac o osiagach :)


ogolnie: Tak, Plaid jest szybszy od SF90 w wyscigu na prostej, optymalne warunki dla SF90 vs optymalne warunki dla Plaida - plaid bedzie szybszy - nie ulega to watpliwosci.

Problem polega na dostepnosci osiagow plaida vs sf90. Sam dopiero o tym sie dowiedzialem podczas testowania elektrykow na zywym organizmie.

Absolutnie nikt o tym nie pisze, nie wiem czy ludzie tych aut nie testują czy coś ale pełna moc w elektryku dostępna jest głównie w przedziale naładowania 80-100% oraz temperaturze baterii 20-30 stopni.

Nie mialem jeszcze okazji potestowac dobrze taycana z racji pogody ale conieco juz potestowalem i nie jest tak rozowo i cudownie ze "osiagow sie nie traci wraz z naladowaniem baterii"

"w porsche mozna co chwile uzywac procedury i ciagle mamy te same osiagi" - to wszystko frazesy za ktore banowal bym kanały na youtube za fake newsy.


Osiągi spadają.

tak na szybko:

100-200 bez procedury przy poziomie 98% naładowania: 7.5s

100-200 bez procedury przy poziomie 50% naładowania: 8.2s


100-200 z procedurą startu przy 98% naładowania: 6.5s

100-200 z procedurą startu przy 50% naładowania: 7.4s


żeby było gorzej: taycan przy okolo 35% naładowania baterii traci okolo 40-50% dostepnej BEZ PROCEDURY mocy. czyli z dostepnych 625km robi sie moze z 350, max 400. (nie sprawdzalem osiagow co prawda, ale czuuuuc [i widac na power-meterze] spadek mocy i osiagow)


Co jest problematyczne bo jednym z 2 powodow dla ktorego kupilem sobie elektryczna zabawka bylo wlasnie natychmiastowa dostepnosc niewyobrazalnych osiagow dla benzyniakow - niesety okazalo sie to MITEM.


I teraz moje ulubione: "W Tesli tak nie ma" - jest.

1) aby uzyc procedury musisz nagrzac baterie

2) osiagi tez spadaja z poziomem naładowania baterii - pokazał to Brooks w kanale dragtimes

3) osiagi też spadają z temperaturą baterii, widać to bardzo na filmie z okrążenia z nurbrugringu, gdzie przyspieszenie 200-250 gdzies na początku toru (okolice ponizej 5s) oraz pod koneic toru (okolice 10+s) spadek osiagow o ponad 100%.


Wiec z perspektywy zabawy, dostepnych osiagow itp, elektryki są po prostu rozczarowujące :(

SF90 dla odmiany, na jazdach testowych, wsiadam, bateria ma 10% [czyli tyle co nic bo tam 7kwh chyba], odpalam procedure i 0-100 w 2.5s i 100-200 w 4.3s i to z pasazerem obok. inny swiat dostepnosci i powtarzalnosci osiagow.


Calego tematu nie przeczytalem bo nie wiem czy sie da :) ale pare ostatnich stron widzialem i bardzo chcialem nawiazac do porownania mocny elektryk vs sf90.

obecne elektryki mozna porownac do amerykanskich V8 sprzed 50 lat, 5 litrow pojemnosci i 100koni.

za 10-20-30 lat mam nadzieje dopracują ta technologię.

Teraz to tylko jako zabawka i tylko jako Nte auto w domu, przynajmniej w Polsce, w Norwegii moze byc inaczej ;)

Opublikowano

@waldus myślałem, że porzuciłeś forum jak sprzedałeś BMW :D

Ale w sumie to co piszesz, to dokładnie to co już tutaj między słowami było pisane, tylko zawsze znalazł się ktoś, kto pisał, że "Tesla tak nie ma" :D

Śmieszne jest to, że te same problemy miało i8 w 2014, mamy prawie 8 lat później i nic się nie zmieniło, co pokazuje ograniczenia technologii. Nie wiemy gdzie to pójdzie, może wodór jednak coś pokaże jeszcze, bo oddaje moc jak benzyna.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

czyli miałem rację, że osiągi elektryków są teoretyczne :cry2:

dobrze, że Adam jeździ do 100 km/h to nie ma tych problemów :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@slawomir gdzieś mi się tam przewinęło na YouTube ze kolega Waldek ma jeszcze x6 w kolekcji ale to niech sam zainteresowany poprawi mnie jeśli się mylę. W każdym razie kolega ma racje, papier przyjmie wszystko ale najlepiej samemu jak jest sie zainteresowanym wziac auto, pojeździć godzinę-dwie i wszystko staje się jasne. Tesla model 3 na jeździe próbnej, wciśniesz pare razy i czar pryska.
Opublikowano

Dzisiaj na Wykopie pojawił się wpis z linkiem do filmu na YouTube pod tytułem: Elon Musk chce kupić Mercedesa

https://www.wykop.pl/link/6430001/elon-musk-chce-kupic-mercedesa-eng/

Typowe spekulacje, ale można obejrzeć :)


Dla równowagi artykuł dlaczego Tesla nie powinna kupować Mercedesa: https://www.torquenews.com/1/tesla-merger-daimler-would-be-elon-musk-dragging-50-lb-rock-behind-him-wherever-he-goes

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam mocnego elektryka (Taycan Turbo S), za okolo 3 tygodnie odbieram SF90 wiec w sumie moge conieco napisac o osiagach :)

Fajnie, ze wpadles :cool2:

 

ogolnie: Tak, Plaid jest szybszy od SF90 w wyscigu na prostej, optymalne warunki dla SF90 vs optymalne warunki dla Plaida - plaid bedzie szybszy - nie ulega to watpliwosci.

Dla przypomnienia i jasnosci, mowimy o 2 roznych typach samochodow.

Plaid - rodzinny, usportowiony sedan, cena katalogowa 117k euro (570k PLN)

SF90 - auto prawdziwie sportowe, cena katalogowa ~500k euro (~2,3M PLN)

 

Osiągi spadają.

żeby było gorzej: taycan przy okolo 35% naładowania baterii traci okolo 40-50% dostepnej BEZ PROCEDURY mocy. czyli z dostepnych 625km robi sie moze z 350, max 400. (nie sprawdzalem osiagow co prawda, ale czuuuuc [i widac na power-meterze] spadek mocy i osiagow) I teraz moje ulubione: "W Tesli tak nie ma" - jest.

1) aby uzyc procedury musisz nagrzac baterie


Czy SF 90 mozna "palowac do odcinki" na totalnie zimnym silniku? Czy LC dziala na zimnym silniku?

Tzn mowie o sytuacji - wyjezdzasz z garazu i po 10s jestes gotowy na 0-200 w 6,5s czy cwiartke w 9,6s?

Czy jednak trzeba rozgrzac silnik, rozgrzac opony etc?

 

2) osiagi tez spadaja z poziomem naładowania baterii - pokazał to Brooks w kanale dragtimes

Mowimy o tym filmiku:


https://insideevs.com/news/528743/depleted-tesla-models-plaid-surprise/


Jak mowi Brooks, po calej nocy scigania sie na torze, okolo ~40 wyscigach na cwiartke, przy 20% baterii (umowmy sie, mowimy juz o praktycznie rozladowanej baterii)


51785104549_a0ca1ed0a7_o.png


Setka nadal <2,5s.

Cwierc mili Plaid robi nadal w 9,9s (katalogowo 9,3s)

Dla przypomnienia - SF90 cwiartka to ~9,6s.


Czy osiagi spadaja w Plaidzie z rozladowaniem baterii - niewatpliwie tak :cool2:

Czy cwiartka o 0,3s wolniej od Ferrari SF90 przy praktycznie rozladowanej baterii to powod do wstydu i "rozczarowania", zakladajac, ze mowa o rodzinnym usportowionym sedanie za 1/4 ceny - imho absolutnie nie :cool2:

 

3) osiagi też spadają z temperaturą baterii, widać to bardzo na filmie z okrążenia z nurbrugringu, gdzie przyspieszenie 200-250 gdzies na początku toru (okolice ponizej 5s) oraz pod koneic toru (okolice 10+s) spadek osiagow o ponad 100%.

100% zgody, elektryki i jazda po torze nie ida dzisiaj w parze, mozna z ciekawosci sprobowac ale tu trzeba po prostu czekac na sportowe elektryki a nie > 2-tonowe kolumbryny.

 

Wiec z perspektywy zabawy, dostepnych osiagow itp, elektryki są po prostu rozczarowujące :(

Doprecyzujmy - rozczarowujace w 2 przypadkach:

1. Mozemy sobie pozwolic w zamian na nowe auto (super)sportowe za 1-2M PLN, te sprzed kilku lat nie maja czego szukac jezeli chodzi o osiagi (na prostej).

2. Lubimy korzystac jednego dnia z 30-40 wyscigow na cwiartke - dla okazjonalnego "Kowalskiego", ktory lubi po prostu raz na kilka dni "depnac" kilka razy na maxa - bedzie to mialo, umowmy sie, maly wplyw na rozczarowanie, biorac pod uwage ogolne "value".

 

SF90 dla odmiany, na jazdach testowych, wsiadam, bateria ma 10% [czyli tyle co nic bo tam 7kwh chyba], odpalam procedure i 0-100 w 2.5s i 100-200 w 4.3s i to z pasazerem obok. inny swiat dostepnosci i powtarzalnosci osiagow.

Jeden z wyroznikow topowych aut sportowych po prostu, zgoda w 100% :cool2:


Dla rownowagi, z mojego punktu widzenia odnosnie Plaida:

- mozna go uzywac jako totalne daily, zapakowac tam rower do bagaznika, smigac nim na Mazury z rodzina, odwozic na codzien dzieciaki do szkoly majac caly czas pod prawa stopa <10s na cwiartke

- mozna bez problemu jechac nim na drugi koniec Polski/Europy z rodzina/bagazami na wycieczke i nadal miec auto do "scigania" sie jezeli mamy taka potrzebe/zachcianke


Jest takie powiedzenie - najlepszy aparat fotograficzny to ten, ktory mamy aktualnie w kieszeni :)

 

Calego tematu nie przeczytalem bo nie wiem czy sie da :) ale pare ostatnich stron widzialem i bardzo chcialem nawiazac do porownania mocny elektryk vs sf90.

Mozesz napisac kilka slow ogolnie apropo Taycana?

Ile czasu juz masz i ile km juz najezdziles?

Gdzie go ladujesz (z tego co pamietam mieszkasz w Wawie w jakims wiezowcu z parkingiem podziemnym?) - czy byly problemy z przylaczem, czy masz wallbox etc

No i najwazniejsze - czy z powodu rozczarowujacych osiagow planujesz sie go pozbyc w najbliszym czasie czy zostawiasz do jezdzenia po bulki? :)

 

Obecne elektryki mozna porownac do amerykanskich V8 sprzed 50 lat, 5 litrow pojemnosci i 100koni.

Teraz to tylko jako zabawka i tylko jako Nte auto w domu, przynajmniej w Polsce, w Norwegii moze byc inaczej ;)


W NO rzeczywiscie jest inaczej, debatujemy w tym watku do czasu az w PL bedzie podobnie :P

 

Ale w sumie to co piszesz, to dokładnie to co już tutaj między słowami było pisane, tylko zawsze znalazł się ktoś, kto pisał, że "Tesla tak nie ma" :D

Slawomir, troche mnie zaskoczyles, myslalem, ze bedzie tyrada do Waldka, no bo przeciez:

 

Co do Plaida vs SF90, to serio, tj taki żal.pl, żeby uważać, że te auta można porównać?

Oczywiście, możesz porównać krzesło do rakiety kosmicznej. Świadczyć to będzie albo o wyjątkowym humorze, albo wyjątkowej głupocie.

Dobre 20 lat temu instruktor nauki jazdy powiedział mi, że prosto to może i małpa jechać. Myślę, że jakby taką małpę poduczyć, to odpaliła by LC, a przynajmniej więcej intelektu do wciśnięcia gazu w opór nie trzeba.



Zdziwiony tez jestem brakiem pytan o graniczna predkosc przy wchodzeniu w zakrety i o prywatny czas okrazenia na Nurburgringu (nie profesjonalnego kierowcy) ^^

 

czyli miałem rację, że osiągi elektryków są teoretyczne :cry2:

pod dyskusje - czy jezeli przez polowe dni w roku w Polsce pada snieg badz deszcz, a M2 nie jest w stanie zejsc wtedy ponizej 5s do setki - czy jej osiagi sa teoretyczne?

 

Dzisiaj na Wykopie pojawił się wpis z linkiem do filmu na YouTube pod tytułem: Elon Musk chce kupić Mercedesa

https://www.wykop.pl/link/6430001/elon-musk-chce-kupic-mercedesa-eng/

Typowe spekulacje, ale można obejrzeć :)

Dla równowagi artykuł dlaczego Tesla nie powinna kupować Mercedesa: https://www.torquenews.com/1/tesla-merger-daimler-would-be-elon-musk-dragging-50-lb-rock-behind-him-wherever-he-goes


Tez czytalem, smutno-smieszne sa te rozkminy troche dla entuzjastow niemieckiej motoryzacji:

"Why would Elon want to deal with the unions. I don’t know what Tesla would gain from Daimler. More managers? More obsolete machinery?"


Mi sie czasami wydaje, ze gdyby jutro Tesla wchlonela BMW (kapitalizacja firmy na dzis ~19x wieksza) - niezlomni fani marki jak slonik nadal by uwazali, ze BMW czy MB nic nie przespali ^^

.

Opublikowano

Przychodzi Waldek, który jeździ jednym z najszybszych sportowych elektryków dostępnych na rynku i ma rozległe porównanie do sportowych aut spalinowych, a Adam i tak obstaje przy swojej racji i swoich teoretycznych informacjach :D


Niektórych po prostu nie da się przekonać do niczego.

To troche tak jak w tej dyskusji naukowca Billa Ney z chrześcijańskim autorem Kenem Ham:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.