Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na dzien dzisiejszy realia sa takie, ze gaz jedyna sensowna alternatywa dla wegla podrozal w tym roku na wolnym rynku o .... 900%. Czasowe obnizenie podatkow + rozlozenie podwyzek na kilka lat skutkuje powyzka dla klienta jedynie o niecale 60%. Jak tak dalej pojdzie to wiekszosc jeszcze sie przeprosi z kopciuchami do ktorych beda wkladac wszystko jak leci :D :D Prad w gore jedynie 25%. Brawo EU :D :D
Opublikowano

tak wracając do tematu, najwięcej do powiedzenia (oprócz adama) mają osoby, które zapewne nigdy nawet teslą nie jechały...


btw - adamie - czy są dostępne jakieś analizy rynku lub statystyki, dotyczące osób, które kupiły ev;

statystyki, które pokazują, czy to była dobra decyzja, czy nie.

z tego co widzę na forach int., sporo ludzi którzy posiadają ev, nie chciałoby się przesiąść znowu do ice.

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Opublikowano
tak wracając do tematu, najwięcej do powiedzenia (oprócz adama) mają osoby, które zapewne nigdy nawet teslą nie jechały...

Ja jechałem, Teslą Adama :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@piotrc piszac o gazie pisalem o ogrzewaniu domow\budynkow a tesla podobnie jak kilka osob na tym forum jezdzilem na jezdzie probnej i szalu nie ma. Brzydkie, niewygodne skyrzpiace na dziurach auto. Jak jestes z okolic Warszawy lub czasami tam bywasz to tez mozesz sie bez problemu przejechac i wyrobic wlasne zdanie. Wystarczy wejsc na strone tesli i zapisac sie na jazde.


@Slawomir i wszystko jasne! To Ty zdarles Adamowi opony, no poza Muskiem ktory sprzedaje juz czesciowo lyse :D

Opublikowano
@piotrc piszac o gazie pisalem o ogrzewaniu domow\budynkow

 

wiem, ale premierrroo z koksownikiem wymiata :twisted:

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
btw - adamie - czy są dostępne jakieś analizy rynku lub statystyki, dotyczące osób, które kupiły ev;

statystyki, które pokazują, czy to była dobra decyzja, czy nie.

z tego co widzę na forach int., sporo ludzi którzy posiadają ev, nie chciałoby się przesiąść znowu do ice.

 

Pewnie, odsetek zadowolonych klientow EV jest miazdzacy, raczej malo kto mysli o powrocie do ICE - czytajac jakiekolwiek wypowiedzi uzytkownikow EV (nawet tu na forum) - ciezko odniesc wrazenie, ze EV to zlo, ze niefajne, ze chetnie bym cofnal czas i wybral cos spalinowego.

https://www.whichev.net/2021/01/01/just-1-of-ev-owners-would-definitely-return-to-ice-says-survey/


1zapmap.png


Ale zeby byc uczciwym trzeba napisac, ze ludzie kupujacy dzis EV sa najczesciej bardzo swiadomi zakupu i technologii, to jest raczej w pelni swiadoma, przemyslana decyzja - wiedza, ze nie jezdzi sie tym "200 km/h" po autostradach, maja sie gdzie ladowac w domu, maja czesto w razie w auta zastepcze etc etc - slowem sa przygotowani raczej na wszelkie plusy i minusy.


Zadowolenie z zakupu EV za kilka lat, jak beda "wpychane" ludziom na sile przez odgorne regulacje, gdy beda kolejki przy ladowarkach DC etc etc moze byc oczywiscie juz skrajnie inne.

 

tak wracając do tematu, najwięcej do powiedzenia (oprócz adama) mają osoby, które zapewne nigdy nawet teslą nie jechały...

Ja jechałem, Teslą Adama :D

Slawomir przyjechal na spotkanie Ferrari, ukradl cale show, ludzie dookola dostawali skretu szyi od przegazowek V12 ;)

Slowem - zdanie Slawomira n/t EV moze byc odrobine niereprezentatywne bo jest za bardzo motoryzacyjnie "rozpuszczony" :norty:

.

Opublikowano


Pewnie, odsetek zadowolonych klientow EV jest miazdzacy, raczej malo kto mysli o powrocie do ICE

 

"Among the EVs that have received the highest satisfaction scores, there is the new Volkswagen ID.3."


być może w tym tkwi sekret tutejszego hejtu na teslę..

typowy klient bmw nie jest klientem id3/niro itp

nie napisali jaki odsetek badanych to kierowcy tesli.


btw - ciekawe na jaki aspekt, kierowcy ev wskazują najczęściej jako przewaga nad ice.. eko? cisza? niższe koszty?

badanie robione w zachodniej ue - tak jak napisałeś - inna świadomość niż kowalski oraz inna siła nabywcza;


ok - a masz jakieś dane z usa?

spory rynek aftermarketowych gadżetów do tesli pojawia się w usa, sporo klubów, nawet spotkania tunningowych tesli z tzw "solarium" pod podłogą (w PL była taka moda w latach 90-tych, jeździły e36 z jarzeniówkami w progach :twisted: ) w klimacie fast&fourius.. rynek i klient docelowy zupełnie inny niż id3 w eu.


 

Slawomir przyjechal na spotkanie Ferrari, ukradl cale show, ludzie dookola dostawali skretu szyi od przegazowek V12 ;)

Slowem - zdanie Slawomira n/t EV moze byc odrobine niereprezentatywne bo jest za bardzo motoryzacyjnie "rozpuszczony" :norty:

 

wiaodmo, jak się bawić to..

"Jak coś odjebać to jak artyści tak by wszyscy z lokalu wyszli napiwku nie będzie za mało" :cool2:


btw jaka opinia na temat tm3p?


aaa i adamie jaka opinie na temat ferrari?


nagraliście ćwiartkę ferrai vs tm3p? :twisted:

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Opublikowano
Prad w gore jedynie 25%. Brawo EU :D :D

Ale sprawdziłeś, kto kładzie łapę na pieniądzach z opłat za emisje? Czy tylko tak powtarzasz bezmyślnie?

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
aaa i adamie jaka opinie na temat ferrari?

nagraliście ćwiartkę ferrai vs tm3p? :twisted:

Wstyd sie przyznac ale nawet nie bylo zbytnio czasu przetestowac na drodze Slawomirowe V12, spotkalismy sie niedlugo przed zamknieciem Energylandii i nie moglem na dlugo zostawic dzieciakow samych wiec tylko Slawomir testowal TM3.

Licze, ze bedzie jeszcze kiedys okazja sie spotkac i to nadrobic :cool2:


Co do Ferrari - co ja moge powiedziec, to sa auta sportowe w prawdziwym znaczeniu tego slowa i jednoczesnie sa pewna "wizytowka" wlasciciela - oprocz osiagow liczy sie wyglad/prestiz/legenda etc.

Auto z kategorii "cieszy wrecz samo posiadanie", pewnie cos jak z porzadnym Rolexem na nadgarstku, nie kupuje sie go do sprawdzania ktora godzina :norty: - ale to juz by sie musial Slawomir wypowiedziec bo jest praktykiem a nie teoretykiem jak ja, ja niesmialo spogladam na jakies bazowe 991 czy mocniejsze 997 jezeli chodzi o "sport"/fun/mozliwosci, w Norwegii takie zabawki sa po prostu drogie :cool2:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale sprawdziłeś, kto kładzie łapę na pieniądzach z opłat za emisje? Czy tylko tak powtarzasz bezmyślnie?

Tak wiem\sprawdzilem trafiaja do budzetu panstwa oraz do Unii gdzie sie rozplywaja. Zwykly Kowalski placi kolejny podatek. Rzad moze zwalic na Unie a Unia na rzad i tak obie instytucje umywaja rece coraz bardziej oblawiajac sie z golenia kowalskiego.

Opublikowano

Żeby nie było, że o teorii mówimy. Do lepszego obrazu, jeździłem: i3, i8, iX3, Taycanem i TM3 z tego co pamiętam. Dziś dołączyło iX 40.


Super to jeździ. Nie jest to poziom topowych BMW, do X3M np. się nie umywa i nie mówię o osiągach, ale jest tak optymalnie - dosyć komfortowo, przewidywalnie, nic dziwnego, wsiadłem i od razu jechałem jakbym znał auto (choć może ja tak po prostu mam bo dużo aut objeżdżam :8) )

Nie wiem czy tryby rekuperacji, tj to sławne one-pedal-driving. Było adaptacyjne - pod odpuszczeniu gazu zwalnia do prędkości auta przed nami, sprawdzałem też "silne" - czyli chyba to OPD, bo odpuszczenie gazu powodowało mocne zwolnienie, ALE nie do zera. Oba tryby dziwne, wymagają przyzwyczajenia, żaden z nich nie wydawał mi się czymś lepszym od hamowania silnikiem w spalinówce, główny problem był taki, że dojeżdżając do swiateł zawsze i tak trzeba było hamulec naciskać, pomimo że radar widzi auto przed nami. Osiągi "40stki" (326KM) typowo miejskie - całkiem szybkie do 100, powyżej 100 nie jedzie w ogóle.


Z zewnątrz auto brzydkie, nie jakoś okrutnie, ale na żywo urody nie ma lepszej niż na zdjęciach. Ale jest na tyle dziwny, że ludzie się gapili jak jechałem. W środku jakby inne auto w ogóle - bardzo ładne, fajnie zrobione, wysoka jakość, może nie 7er, ale takie porzadne 3-5er. Cupholdery niewygodne, ale da się jakoś przeżyć. Bagażnik tylko z tyłu, podłoga w nim bardzo wysoka, tak średnio bym powiedział. Za to jest dużo miejsca w środku, spokojnie za sobą usiadłem (195cm) i z tyłu głowy w suficie nie miałem, dużo lepiej niż np. to co widzą wszyscy w i4 ;)


Infotaiment... słabo. Ten nowy system jest totalnie zaśmiecony - tzn jakby ktoś na początku zrobił piękny koncept jak to ma wyglądać, a potem 20 osób dorzuciło swoje części projektu i raz, że nie do końca spójne, dwa, że nieczytelne w wielu miejscach. Kilka razy podczas zmiany ustawień auta otwierało mi się górne menu kontekstowe i ani nie wiedziałem dlaczego, ani nie potrafiłem z niego wyjść - przycisk wstecz cofał jakby 2 razy. Z jednej strony skupili się na najważniejszych elementach - telefon, media i nawigacja, ukrywając resztę w menu, a z drugiej w tym menu zrobili totalny śmietnik bez ładu i składu. Sterowanie temperaturą na ekranie dotykowym... no ujdzie, ale pozostałe opcje słabo, szczególnie, że ekran klimatyzacji jest sztucznie napompowany i bez żadnego logicznego uzasadnienia trzeba go przewijać, co już ktoś zauważył. Pełno trybów dla prędkościomierza i HUDa .. spoko, ja tam zawsze będę wolał fizyczne wskazówki.


Ogólnie - fajne auto, dużo lepsze niż iX3. Do jeżdżenia dookoła województwa czy dużego miasta na pewno spoko. Wydaje mi się, że auto mogło by być mniejsze na zewnątrz, zachowując w środku tyle samo miejsca, wtedy bylo by lepsze/wygodniejsze na miasto.


HAPKASZ.jpg

IOad97F.jpg

ntIeDsM.jpg

Opublikowano
Ale sprawdziłeś, kto kładzie łapę na pieniądzach z opłat za emisje? Czy tylko tak powtarzasz bezmyślnie?

Tak wiem\sprawdzilem trafiaja do budzetu panstwa oraz do Unii gdzie sie rozplywaja. Zwykly Kowalski placi kolejny podatek. Rzad moze zwalic na Unie a Unia na rzad i tak obie instytucje umywaja rece coraz bardziej oblawiajac sie z golenia kowalskiego.

Trafiają do polskiego rzadu, który ten hajs wydaje na każdy możliwy zły cel, poza takimi, na które należałoby wydać te pieniądze. Nie obwiniaj Unii za nasz system energetyczny, to Polska lubuje się w przymusowym zabieraniu Kowalskiemu pieniędzy i dawaniu ich górnikowi.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
pod odpuszczeniu gazu zwalnia do prędkości auta przed nami, sprawdzałem też "silne" - czyli chyba to OPD, bo odpuszczenie gazu powodowało mocne zwolnienie, ALE nie do zera.

To silne jest wtedy jak wybierak przesuniesz fizycznie w lewo w tryb "B".

One pedal driving wymaga przyzwyczajenia ale pozniej ciezko bez niego zyc :cool2:

 

W środku jakby inne auto w ogóle - bardzo ładne, fajnie zrobione, wysoka jakość, może nie 7er, ale takie porzadne 3-5er.

Co sadzisz o tej szesciokatnej kierownicy i przyciskach na niej? (neutralnie/pozytywnie/negatywnie) - na Twoim zdjeciu wyglada kuriozalnie :norty:

Jak Ci sie podobaly elektromechaniczne klamki?


ntIeDsM.jpg

 

Infotaiment... słabo. Ten nowy system jest totalnie zaśmiecony - tzn jakby ktoś na początku zrobił piękny koncept jak to ma wyglądać, a potem 20 osób dorzuciło swoje części projektu

Dobrze opisane :)

Z ciekawosci - podtrzymujesz zdanie, ze pokretlem sie nadal lepiej obsluguje infotainment czy jednak trzeba przechodzic na dotyk przy tym zagmatwaniu opcji w GUI?

(tylko o uczciwa odpowiedz poprosze :P)

 

Ogólnie - fajne auto, dużo lepsze niż iX3

Lepsze bo przede wszystkim na dedykowanej platformie :cool2:

No i 50-100% drozsze wiec ciezko zeby bylo krokiem w tyl ;)

.

Opublikowano
To silne jest wtedy jak wybierak przesuniesz fizycznie w lewo w tryb "B".

One pedal driving wymaga przyzwyczajenia ale pozniej ciezko bez niego zyc :cool2:

Ale to się da w lewo przesunąć?

https://www.topgear.com/sites/default/files/2021/09/BMW%20iX%20xDrive%20i40%20Sophisto%20Grey%20097.jpg

 

Co sadzisz o tej szesciokatnej kierownicy i przyciskach na niej? (neutralnie/pozytywnie/negatywnie) - na Twoim zdjeciu wyglada kuriozalnie :norty:

Jak Ci sie podobaly elektromechaniczne klamki?

Kierownica dziwna za pierwszym dotykiem, potem spoko. Klamki idiotyczne xD Tzn każde drzwi mają ukryte fizyczne klamki trochę niżej, nie mam pojęcia po co takie dublowanie, niczemu to nie służy, a działa nooo.. normalnie, ani na plus ani na minus, więc po co?

 

Z ciekawosci - podtrzymujesz zdanie, ze pokretlem sie nadal lepiej obsluguje infotainment czy jednak trzeba przechodzic na dotyk przy tym zagmatwaniu opcji w GUI?

(tylko o uczciwa odpowiedz poprosze :P)

Użyłem dotyku tylko jeden raz, w trybie wyboru jazdy nie widziałem ani co jest wybrane "kursorem", ani co aktywne i się poddałem. Potem jak się nauczyłem, to wszystko pokrętłem. Nawet mi nie przyszło do głowy, żeby dotyk testować jakoś bardziej, chyba jeszcze tylko temperaturę trzeba ustawiać dotykowo, bo to jest poza menu. Gdyby to trochę lepiej zaprojektować, czyli uniknąć pułapek dla iDrive, to ekran w ogóle nie musiałby być dotykowy wg mnie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pokrętło i fizyczne przyciski są dużo lepsze ad nawet najlepiej zaprojektowanego inffotaimentu dotykowego i Adam nie próbuj robić z koła kwadratu. Podkreślają to także praktycznie wszyscy recenzenci, łącznie z z Joe który zwrócił na to uwagę w filmie podczas testu i4. Fizyczne przyciski są lepsze koniec i kropka.


Filip tak oczywiście masz racje ze większość trafia do polskiego rzadu który ta kasę przebimbal. Poniekąd unia jest winna bo przepisy są idiotyczne skoro na to pozwalają. No i oczywiście nasz rząd. Pamiętaj ze to firmy kupują prawa do emisji i kupują je nie tylko od krajów które notabene maja darmowe przydzialy ale także od unii. Gdzieś czytałem ze handel prawami do emisji to jest 20 procent przychodów uniii ale to do zweryfikowania. Konsensus jest taki ze pod płaszczykiem ekologii gola Kowalskiego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mea culpa, myslami bylem wciaz przy iX3 i "starym" wybieraku.

Tutaj chyba w dol jeden extra raz po wybraniu D - bo jest opis D/B - nie pamietam z mojej jazdy testowej juz ;)

W kazdym razie te "B" to ten prawilny "one pedal driving"

 

Kierownica dziwna za pierwszym dotykiem, potem spoko. Klamki idiotyczne xD Tzn każde drzwi mają ukryte fizyczne klamki trochę niżej, nie mam pojęcia po co takie dublowanie, niczemu to nie służy, a działa nooo.. normalnie, ani na plus ani na minus, więc po co?

Te fizyczne sa awaryjne, korzystasz tylko w razie awarii elektryki (przynajmniej tak jest w TM3)

 

Użyłem dotyku tylko jeden raz, w trybie wyboru jazdy nie widziałem ani co jest wybrane "kursorem", ani co aktywne i się poddałem. Potem jak się nauczyłem, to wszystko pokrętłem. Nawet mi nie przyszło do głowy, żeby dotyk testować jakoś bardziej, chyba jeszcze tylko temperaturę trzeba ustawiać dotykowo, bo to jest poza menu. Gdyby to trochę lepiej zaprojektować, czyli uniknąć pułapek dla iDrive, to ekran w ogóle nie musiałby być dotykowy wg mnie.

Rozumiem. Ja mialem odwrotnie ale to pewnie dlatego ze juz przyzwyczajony na codzien do tabletu. Moze za jakis czas te GUI usprawnia na tyle, ze bedzie sie przejrzysciej po nim poruszac - imho nie trzeba by wiele - wystarczy wszystkie bardzo rzadko uzywane opcje wywalic do jakiegos osobnego "folderu" i zostawic z 7-8 najczesciej uzywanych - cos ala menu w Carplay :cool2: - to by juz duuuzo ulatwilo nawigowanie po tym menu

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na CaroSeri obejrzałem test BMW IX. Tylko co z tego, jeśli na autostradzie przy 140 km/h zużycie prądu ponad 27 kWh co daje zasięg pomiędzy 200-250 km. Realnie po autostradzie nie da się jechac ze stałą prędkością 140 km/h czyli realnie przy nieprzekraczaniu prędkości max 200 km. Jak ja bym jechał to bym pewnie ze 150 km zrobił i ładowanie. Czy ktoś mi wytłumaczy po co kupować auto za 400 tys i się tak ograniczać, bo ja tego NIE OGARNIAM. I tak zapewne jest , będzie z innymi suvami, bo ta technologia się nie nadaje do "normalnej" jazdy.
Mowisz o wersji iX 40 ktora ma baterie ~70kWh i nie sluzy do jezdzenia na codzien po autostradzie. Po prostu (jakkolwiek to smiesznie brzmi przy zakupie auta za 400k PLN)

Wersja iX 50 ma baterie uzyteczna ~105kWh i przy 140 km/h przejedzie te 350-380km przy tej predkosci.

Sa juz pierwsze testy autostradowe wersji iX 50 z ta bateria ~105kWh i troche jednak przestrzelilem moje przewidywania :roll:


Przy 2C i jezdzie 130 km/h (srednia wyszla ~119km/h bo roboty drogowe) i zjechaniu na ladowanie przy 16% auto przejechalo 311km.


"Not great, not terrible" jak na takiego duzego SUVa w sumie - realnie to bedzie jak w TM3 - skakanie od ladowarki do ladowarki co 200-250km przy autostradowych predkosciach, tyle, ze ladowac sie bedzie nieco dluzej bo bateria wieksza.



51761623901_99d4ba6ca0_o.jpg

 

IX3 ma 74kW..

Mierzyłem w zimie i wychodzi na autostradzie:

przy 120kmh 28kWh/100km

przy 130kmh 30kWh/100km

Pewnie iX podobnie.

 

Czyli z tego wynika, ze ta dedykowana platforma iX troche jednak daje - auto sporo ciezsze, majace AWD ma zuzycie podobne czy nawet nieco mniejsze od mniejszego iX3 RWD

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wg mnie to wszystko jest postawione na głowie, auta BEV. To tak jak by kupić BMW X5, po to żeby jeździć w koło komina, bo na autostradę to nie bardzo, chyba, że się jedzie 130 km/h. To jest powód do radości/sukcesu czy czegokolwiek, ze takie auto przejechało 311 km po autostradzie z prędkością 130 km/h. SERIO ?? Gdzie są testy przy większych prędkościach? Jak kupowałem 528i F10 testów zużycia paliwa przy prędkościach co najmniej do 200 km/h było w sieci mnóstwo. Dla mnie ta technologia jest nie do przyjęcia. Można sobie kupić elektryka klasy B lub C za max 150 tys jak ktoś widzi w tym plusy i sobie jeździć w koło komina. Jak widać ja należę do tych nieświadomych co tego po prostu nie rozumie, ale ja siebie nie oszukuję...Nie wierzę, że fan/miłośnik motoryzacji wybierze BMW IX 50i zamiast BMW X5 50i.
Opublikowano

Wstyd sie przyznac ale nawet nie bylo zbytnio czasu przetestowac na drodze Slawomirowe V12, spotkalismy sie niedlugo przed zamknieciem Energylandii i nie moglem na dlugo zostawic dzieciakow samych

Trzeba było kupić dzieciakom po hot dogu na orlenie i odpalić netflixa w aucie:)

Za to muszę przeprosić ale sam się podłożyłeś:)


Co do napędu elektrycznego to tak. Wyprze spalinowe auta w znaczeniu klasyczny tak samo jak rtv lampowe zostało wyparte przez tranzystory, a później przez chipy.

Elektryk ma ogrom zalet, masę plusów, ale bateria w obecnej formie niesie za sobą brzemię archaizmu. Może to się odbędzie bez baterii i będzie zasilane mini elektrownią z wodorem. Kto to wie.

W Norwegii macie cały czas noc, w Polsce przepisy ograniczające fotovoltajikę.

Tesla? taki produkt aspirujący do iphona - im więcej zabiera tym więcej sobie cenią. A klient? Klient jest. Produkt ma swoje plusy to się sprzeda. Ludzie czekają w kolejce więc musi być coś warte. Postoję i ja (ja nie)

lata temu miałem dosyć naiwną nadzieję, że wprowadzenie alternatywnych "paliw" obniży ceny tych klasycznych. Teraz wiem, że to była naiwność dziecka ponieważ świat "podróży" klasycznem, ponieważ alternatywne podrożeją pierwsze.

Co do ekologii kraje "cywilizowane" maczają palce i stopy by istniały kraje "trzeciego świata" skazane póki co w przypadku elektryków jak i innych Li-lion.

Jakie są tego konsekwencje? Nie mówią tego nawet w BBC ale ludzka tragedia goni tragedię i dramat życiowy.

Mieszkasz w NO, liczysz znaczki "M" bo na designu się nie znasz, latasz samolotem od 300km dystansu i wcale się nie dziwię, że jako mój krajan jesteś zachwycony i uprawiasz ponglisz. Bierz z tego co Twoje, co Cię cieszy, ale kraj w którym mieszkasz, który dopłaca by mieć na swoim podwórku czysto wywozi syf sprzedając go dalej w świat. Takie są realia.

Kraj, który produkuje truciznę (ślad węglowy, NOXy, co2 i inne) dla siebie z tych właśnie opłat przez trutych ludzi dopłaca do własnego zdrowia. WTF???

Dla mnie to jest bardzo, ale to bardzo chore i taki kraj powinien ponieść konsekwencje tak jak są karane kraje "trzeciego świata.

Amen

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale sprawdziłeś, kto kładzie łapę na pieniądzach z opłat za emisje? Czy tylko tak powtarzasz bezmyślnie?

Tak wiem\sprawdzilem trafiaja do budzetu panstwa oraz do Unii gdzie sie rozplywaja. Zwykly Kowalski placi kolejny podatek. Rzad moze zwalic na Unie a Unia na rzad i tak obie instytucje umywaja rece coraz bardziej oblawiajac sie z golenia kowalskiego.

Trafiają do polskiego rzadu, który ten hajs wydaje na każdy możliwy zły cel, poza takimi, na które należałoby wydać te pieniądze. Nie obwiniaj Unii za nasz system energetyczny, to Polska lubuje się w przymusowym zabieraniu Kowalskiemu pieniędzy i dawaniu ich górnikowi.

 

Trafiają do pewnego limitu do Skarbu Państwa a ponad limit do budżety UE.

Opublikowano
Wg mnie to wszystko jest postawione na głowie, auta BEV. To tak jak by kupić BMW X5, po to żeby jeździć w koło komina, bo na autostradę to nie bardzo, chyba, że się jedzie 130 km/h. To jest powód do radości/sukcesu czy czegokolwiek, ze takie auto przejechało 311 km po autostradzie z prędkością 130 km/h. SERIO ??

Ale tj dokładnie opis tego, jak jeździ moja żona Cayennem :D Dwa razy w roku jedzie ze śląska nad morze i to tyle z jej tras dłuższych niż 300km. Ale od przyszłego roku już Cayenne będzie 100% autem miejskim u nas, więc w ogóle lol :lol:

Czy duży SUV jest dobry do miasta - jest wygodny ;) Wyższy punkt widzenia, wjedziesz po krawężniku, łatwiej się wsiada, bagażnik spory, no i bezpieczniejszy jako tako. Niby trudniej zaparkować, ale masz kamery 360 i sobie po prostu znajdziesz czasem inne miejsce niż pierwsze.

Pointa zawsze będzie taka, że jeśli Cię stać, to bierzesz opcję wygodniejszą. Dlatego na forum ekologiczne lata się prywatnymi odrzutowcami :8)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie dojdziemy do tego, więc może na moim przykladzie. W czym jest lepszy BMW IX 50i od mojego Jeepa Grand Cherokee 5.7 Hemi?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.