Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W Polsce elektryki się nie przyjmą.

Peugeot 2008.

Polska (Polacy) nie beda mieli niestety nic do gadania (no chyba, ze przejdziemy na model kubanski i przestaniemy kupowac nowe auta).

Gramy do jednej bramki z EU czyli to co planuje w motoryzacji EU --> my musimy implementowac.

A nawet jakbysmy nie chcieli implementowac --> beda to implementowac producenci motoryzacyjni wiec wyboru miec i tak nie bedziemy zadnego


https://www.electrive.com/2021/03/12/peugeot-wants-to-go-combustion-free-by-2023/


Za dwa lata w Peugeot nie bedzie juz czystej benzyny badz diesla w ofercie do wyboru, bedzie hybryda albo elektryk.

Gwoli uczciwosci trzeba powiedziec, ze nie wiadomo czy hybryda nie obejmuje "mild hybrid" 48V wg tego artykulu


"A “100 per cent electrified fleet” means that Peugeot will no longer offer pure petrol or diesel as new cars from 2023.

 

W tym artykule mowa jest o autach zelektryfikowanych, nie tylko w pełni elektrycznych. Mild hybrid to tak na prawdę ICE, bo ciężko nazwać inaczej auto, w którym malutka bateria służy głównie do uruchamiania silnika i pomocy przy ruszaniu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tesla powstała w Kaliforni, czyli stanie promującym ekologię samochodów najbardziej na świecie od wielu wielu lat. Także polityka była w to zamieszana od samego początku.

Tak sie kochaja, ze wyniesli sie ostatnio z HQ do Teksasu gdzie zarowno Musk jak i Tesla beda placic swoje podatki ;)


--------------


Pierwsze recenzje BMW i4 M50 - tak jak sie spodziewalem, kubel ZIMNEJ wody na to jak to auto jezdzi.



Czego mozna sie bylo spodziewac po 2,3 tony wagi czyli wiecej od 7-er w wersji long czy X5?


Mina Joe Achillesa gdy mowi o tym jak sie auto prowadzi w zakretach i jaki ma uklad kierowniczy :norty: :duh:


51757443211_504e9fa065_o.jpg


Generalnie filmik to 15 minut narzekania na wszystko o czym wczesniej pisalem, szkoda, ze jeszcze nie sprawdzil tej srednicy zawracania bo to predzej czy pozniej tez bedzie powodem wielkiego narzekania.


Z plusow - dobre wyciszenie, ladnie poskladane z dobrych materialow i komfortowo tlumi nierownosci. No i oczywiscie szybkie bo ponizej 4s do setki.

Miejsce z tylu to zart i pie****** kpina jak na auto 4,8m - wiecej jest w Golfie :duh:

 

W tym artykule mowa jest o autach zelektryfikowanych, nie tylko w pełni elektrycznych. Mild hybrid to tak na prawdę ICE, bo ciężko nazwać inaczej auto, w którym malutka bateria służy głównie do uruchamiania silnika i pomocy przy ruszaniu.

Przeczytaj jeszcze raz dokladnie co napisalem :)

.

Opublikowano
Na promocje i wykorzystanie alternatywnych źródeł energii (szeroko rozumianych) stać przeważnie kraje bogate w zasoby tradycyjnych kopalin. I szeroko eksportujących te kopaliny i produkty (ropa, gaz) do krajów ich nie posiadających. Taka Norwegia do doskonały przykład promocji "czystej energii" z pieniędzy za sprzedaż "brudnej energii"...

 

Z drugiej strony pamietajmy o aberracjach, czyli Francji z prądem w większości z atomu i Polsce, dotującej za pieniądze podatników (Pana, Pani) górnictwo w niespotykanym stopniu, uniemożliwiając zadziałanie wolnemu rynkowi.

Radość z jazdy
Opublikowano (edytowane)

Polska (Polacy) nie beda mieli niestety nic do gadania (no chyba, ze przejdziemy na model kubanski i przestaniemy kupowac nowe auta).

Gramy do jednej bramki z EU czyli to co planuje w motoryzacji EU --> my musimy implementowac.

A nawet jakbysmy nie chcieli implementowac --> beda to implementowac producenci motoryzacyjni wiec wyboru miec i tak nie bedziemy zadnego

 

W tym artykule mowa jest o autach zelektryfikowanych, nie tylko w pełni elektrycznych. Mild hybrid to tak na prawdę ICE, bo ciężko nazwać inaczej auto, w którym malutka bateria służy głównie do uruchamiania silnika i pomocy przy ruszaniu.

Przeczytaj jeszcze raz dokladnie co napisalem :)

 

Przeczytałem, napisałeś, że Polacy nie będą niedługo mieli nic do gadania, bo producenci będą wprowadzać do aut nowe rozwiązania elektryczne w EU a zaraz potem wkleiłeś link z informacją, że Peugeot zaprzestaje produkcji aut benzynowych i wysokoprężnych. To ma się trochę nijak do tego co napisałeś o braku wyboru, bo nadal w Peugeot będzie można bez problemu kupić ICE po 2023r i Polacy chcąc kupić auto marki Peugeot będą mieli wybór między ICE (mild hybrid) a BEV.


Producenci składają takie deklaracje bo eko jest w modzie a tak na prawdę nadal chcą czerpać zyski z aut spalinowych i technologii które rozwijali przez dziesiątki lat. Gdyby byli na prawdę eko nie zmieniali by w kolejnych modelach rozstawu śrób w kołach, tak by nie można było wykorzystać kół z poprzedniego auta, nie obniżali by jakości podzespołów tak, że resurs silnika spada do 200-250 tys. km zamiast 400-500 tys. jak było kiedyś, teraz małolitrażowe 3-cylindrowe doładowane auta trzeba zmieniać po 10 latach, bo praktycznie nie nadają się do dalszego użytku itp.


Czytając dziesiątki Twoich postów w tym wątku czasami mam wrażenie Adam, że należysz do lobby sponsorowanego przez Teslę ;) namawiasz na te auta jakby miały zbawić świat, a tak nie będzie. Nie są to też jakieś super nowoczesne rozwiązania bo silniki elektryczne mają prawie 200 lat, jedynie rozwój baterii/akumulatorów sprawił, że można je zasilać teraz bez konieczności łączenia kablem z siecią elektryczną.


Tesla na początku swojej działalności też w dużej mierze wybiła się na dopłatach w USA, inaczej ceny ich aut nie byłyby konkurencyjne. Ale nie można ujmować Tesli, bo to jednak dzięki niej rynek elektryków się rozwija i teraz mamy wybór między ICE a BEV. Jedyne czego brakuje w tej układance to alternatywnych czystych źródeł energii, niezależnych od zmiennych warunków (wiatr, słońce) lub możliwości łatwiejszego magazynowania energii z fotowoltaiki i wiatru.


Elektryki to ciekawe rozwiązanie i powiew świeżości w motoryzacji, ale mają też istotne wady. Moim zdaniem nie da się przejść tak łatwo na połowę elektryków na drogach przez najbliższe 10 lat, bez modyfikacji systemu energetycznego kraju i wielokrotnie większej sieci ładowarek przy drogach krajowych i autostradach, a na to trzeba dekad a nie lat. Nasz system energetyczny i elektrownie są na wykończeniu, a 50% elektryków na drogach to +15% do zużycia energii w kraju.


Aby nie stawać tylko po jednej stronie barykady wklejam link do artykułu, którego chyba nie było w tym wątku

https://wysokienapiecie.pl/40721-tesla-tansza-od-passata-moj-elektryk-namieszal/


Dzięki dopłacie 27 tys. rata najmu dla samochodów elektrycznych w firmie Arval rata najmu BEV znacząco spadła, tak że jest niższa od raty za porównywalne auto ICE. (tak duża różnica wynika z tego, że dopłata niweluje mocno utratę wartości auta w okresie 3 lat). Na dopłaty rząd przeznaczył 700mln. zł, co średnio przekłada się na 25 tys. aut elektrycznych z dopłatą (jakieś 5% wszystkich rocznie rejestrowanych aut w PL). Z tym że program rozłożony jest do 2025r, więc tak na prawdę to 6 tys. aut rocznie (jakieś 1,5% wszystkich aut sprzedawanych rocznie).


Artykuł wygląda na lekko sponsorowany, ale można w nim przeczytać trochę o rynku aut elektrycznych w PL. Według danych z 22 listopada, w generatorze wniosków w NFOŚiGW było 1226 wniosków na łączną kwotę 26 130 000 zł, w tym od posiadaczy Karty Dużej Rodziny (KDR) – 290 wniosków na kwotę 7 830 000 zł.


samochody_elektryczne_w_polsce_2020_marki.png

Edytowane przez Bl1nk
Opublikowano
Nasz system energetyczny i elektrownie są na wykończeniu, a 50% elektryków na drogach to +15% do zużycia energii w kraju.

Jako kraj mamy hajs by wylać z betonu nowy blok w Ostrołęce, po czym go od razu zburzyć. Mamy też hajs na przekop mierzei oraz na budowę CPK i pajęczyny prowadzących do niego zelektryfikowanych połączeń kolejowych wysokich prędkości. Brzmi, jakby w tym kraju mlekiem i miodem płynącym zmodernizowanie jakiegoś systemu to były fistaszki :)

Radość z jazdy
Opublikowano

Generalnie filmik to 15 minut narzekania na wszystko o czym wczesniej pisalem, szkoda, ze jeszcze nie sprawdzil tej srednicy zawracania bo to predzej czy pozniej tez bedzie powodem wielkiego narzekania.


Z plusow - dobre wyciszenie, ladnie poskladane z dobrych materialow i komfortowo tlumi nierownosci. No i oczywiscie szybkie bo ponizej 4s do setki.

Miejsce z tylu to zart i pie****** kpina jak na auto 4,8m - wiecej jest w Golfie :duh:

Generalnie to od jazdy samochodem z zielonymi tablicami najbardziej odstręcza mnie możliwość postrzegania mojej osoby właśnie przez pryzmat person prezentujących poziom jak wyżej.

A używanie wulgaryzmów nawet jeśli są wykropkowane nie przystoi fanatycznemu wyznawcy Muska :cool2:

Opublikowano
W tym wątku fanatycznie wyznajemy tylko bezbłędny zarząd BMW, jego CEO i rodzinę Quandt.

Trudno mi się wypowiedzieć, nie zetknąłem się.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mina Joe Achillesa gdy mowi o tym jak sie auto prowadzi w zakretach i jaki ma uklad kierowniczy

 

Facet prywatnie jezdzi bmw m3, ktore odebral ze 2-3 miesiace temu i jeszcze gorsze miny robil na tesle model 3. Jest jednym z wielu motoryzacyjnych blogerow ktorzy otwarcie mowia ze samochody elektryczne sa do D... i daleko za murzynami w porownaniu do spalinowek szczeglnie jesli chodzi o sport i fun z jazdy, takze doskonaly przyklad co warte sa dzisiaj BEV :cool2: :cool2:


Tutaj film z odbioru M3 przez Joe:

Ciekawe czemu nie kupil tesli? :D :D


aaa Joe tez posiada/posiadal m2 :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przeczytałem, napisałeś, że Polacy nie będą niedługo mieli nic do gadania, bo producenci będą wprowadzać do aut nowe rozwiązania elektryczne w EU a zaraz potem wkleiłeś link z informacją, że Peugeot zaprzestaje produkcji aut benzynowych i wysokoprężnych. To ma się trochę nijak do tego co napisałeś o braku wyboru, bo nadal w Peugeot będzie można bez problemu kupić ICE po 2023r i Polacy chcąc kupić auto marki Peugeot będą mieli wybór między ICE (mild hybrid) a BEV.

Cytuje:

W tym artykule mowa jest o autach zelektryfikowanych, nie tylko w pełni elektrycznych.
Za dwa lata w Peugeot nie bedzie juz czystej benzyny badz diesla w ofercie do wyboru, bedzie hybryda albo elektryk.

Dlatego napisalem, ze nie przeczytales co napisalem bo pisales o jedynie BEV a ja pisalem BEV+hybrydy (a jakie dokladnie hybrydy tego nie wiadomo jeszcze)

French company does not specify what level of electrification it is aiming for – a 48-volt mild-hybrid is considered electrified, but cannot cover significant distances purely electrically and drives like a pure combustion engine for the customer. "

Co do mild-hybrid to tylko Twoje przewidywania bo producent nie potwierdzil nie zaprzeczyl, zgadzamy sie?

 

Czytając dziesiątki Twoich postów w tym wątku czasami mam wrażenie Adam, że należysz do lobby sponsorowanego przez Teslę ;) namawiasz na te auta jakby miały zbawić świat, a tak nie będzie.

Nikt mnie nie sponsoruje, ja po prostu bardzo lubie technologie EV, a wsrod EV prym wiedzie dzis Tesla. Do tego oprocz w baterie, umieja bardzo dobrze w soft co mocno szanuje :cool2:

Jezeli jutro BMW czy Ford zrobia auta obiektywnie, calosciowo lepsze od TM3 - chetnie sie przesiade.

Sercem czlowiek kibicuje BMW, ale ostatnie lata pokazuja, ze:

1. BMW do EV podchodzi jak pies do jeza, stad tez ten watek w sumie i "zdrada" marki.

2. BMW jest okrutnie skostniala, zabetonowana firma - zamiast sie reformowac jak konkurencja i isc z duchem czasu - sprawe zalatwiaja niedorzecznymi grillami, swiecidelkami, znaczkami ///M - zal patrzec troche obecnie na takie "potworki" jak i4.


Czy ludziom naprawde na tym forum nie przeszkadza, ze auto za 400k PLN, ktore ma 480cm dlugosci, pomiesci z tylu co najwyzej 2 Pigmejow?

Mam na mysli - co sie porobilo z tym swiatem, tego typu auto (duze GC) ma sluzyc przede wszystkim do komfortowego jezdzenia, to nie jest przeciez sportowe coupe 911 zeby usprawiedliwiac takie wtopy?


Test osoby o wzroscie 180cm :duh:

https://www.tu.no/filer/Elbiltest/BMW_i4/i4_int_loop.mp4

 

Mina Joe Achillesa gdy mowi o tym jak sie auto prowadzi w zakretach i jaki ma uklad kierowniczy

Facet prywatnie jezdzi bmw m3, ktore odebral ze 2-3 miesiace temu i jeszcze gorsze miny robil na tesle model 3.

Wkleisz?

Jest jednym z wielu motoryzacyjnych blogerow ktorzy otwarcie mowia ze samochody elektryczne sa do D...

Nie kolego, on mowi konkretnie, ze i4 jest do d... a nie samochody elektryczne, Taycana akurat mocno chwalil - po co te fikolki?



PS. Slawomir - zaloz prosze ten nowy topic o autach sportowych/usportowionych - nie chce tu smiecic ale strasznie mnie ciekawi Twoje zdanie na temat "sportowosci" 540KM BMW i4 "M50" - jego ///M foteli, ///M lusterek, ///M pasow, ///M kol, i 10 innych ///M rzeczy vs np waga, prowadzenie czy "praktycznosc" bo wg Twojej teorii to bedzie "high performance sports car" na bank :norty:

.

Opublikowano
Czy ludziom naprawde na tym forum nie przeszkadza, ze auto za 400k PLN, ktore ma 480cm dlugosci, pomiesci z tylu co najwyzej 2 Pigmejow?

Mam na mysli - co sie porobilo z tym swiatem, tego typu auto (duze GC) ma sluzyc przede wszystkim do komfortowego jezdzenia, to nie jest przeciez sportowe coupe 911 zeby usprawiedliwiac takie wtopy?


Test osoby o wzroscie 180cm :duh:

https://www.tu.no/filer/Elbiltest/BMW_i4/i4_int_loop.mp4

Ty, ale przecież ja tu widzę awans - w i4 jest tyle miejsca ile w serii 8. Na tym polega prestiż, nie?

 

PS. Slawomir - zaloz prosze ten nowy topic o autach sportowych/usportowionych - nie chce tu smiecic ale strasznie mnie ciekawi Twoje zdanie na temat "sportowosci" 540KM BMW i4 "M50" - jego ///M foteli, ///M lusterek, ///M pasow, ///M kol, i 10 innych ///M rzeczy vs np waga, prowadzenie czy "praktycznosc" bo wg Twojej teorii to bedzie "high performance sports car" na bank :norty:

Nie mam na to pomysłu ;) Jedyny problem póki co z tym jest taki, że masz inną definicję (tajną) auta sportowego niż reszta świata :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jezeli jutro BMW czy Ford zrobia auta obiektywnie, calosciowo lepsze od TM3 - chetnie sie przesiade.

 

Chyba chciałeś napisać jakbym dostał papier od pracodawcy uprawniający do 8-10 procentu rabatu. Niedostalem będę hejtowal.


Co do krytyki tesli przez joe, oglądałem sporo jego filmików i czesto krytykował ta markę ale odszukiwać kontentu w treściach to mi się nie chce. Kto poogląda ten zauważy.


Co do krytyki miejsca z tylu to nie jest kombi ani seria 3, zawsze w coupé było z tylu ciasno, nie nadawało się do przewozu dorosłych osób. Dlatego właśnie takie marki jak bmw ma wiele typów nadwozi żeby każdy wybrał co mu pasuje wiec nie rozumiem po co te fikołki. Tesla model 3 tez nie nadaje się z tylu do przewozu osób dorosłych bo się siedzi z kolanami na wysokości uszu. Jak to co poniżej to jest dla ciebie wygoda to ja nie mam pytań

Tesla-Model-3-ILO%C5%9A%C4%86-MIEJSCA-WE-WN%C4%98TRZU.jpg



Można by powiedzieć zaleta sedanów ev

tesla-model-3-interior-space-compared-to-s-x-video.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ty, ale przecież ja tu widzę awans - w i4 jest tyle miejsca ile w serii 8. Na tym polega prestiż, nie?

Nie mialem przyjemnosci siedziec w 8-er, a to nie jest tak, ze sama tylna kanapa jest dluzsza o 10-15cm niz w i4?

 

Chyba chciałeś napisać jakbym dostał papier od pracodawcy uprawniający do 8-10 procentu rabatu. Niedostalem będę hejtowal.

Chyba 4-ty czy 5-ty raz juz to powtarzasz w tym watku.

Masz kompleksy jakies na tym punkcie? Wiem, ze masz ciagoty do zagladania do cudzego portfela bo co miesiac masz taki odpal ale ile mozna :)

Ja osobiscie nie mam problemu z tym, ze jezeli cena auta rozjezdza sie o 8% na dzien dobry, a czas oczekiwania to ponad 12 mies i tak, zeby bez jazd testowych (ktore potwierdzaja moje obawy) zrezygnowac z zamowienia.

Nie potrzebuje tez sie dowartosciowywac pisaniem wiecznych bajek jak to ogladam z rodzina M3, M5, Taycana, 911 i chyba z 15 innych aut o ktorych tu fantazjujesz, ze zaraz kupisz :)

Nie kaz mi prosze wklejac Twoich "kompilacji zakupowych" sprzed 20 stron :norty: :norty:

 

Tesla-Model-3-ILO%C5%9A%C4%86-MIEJSCA-WE-WN%C4%98TRZU.jpg

I to jest to porownanie, 2 metrowy Zachar sam za soba? :D

W i4 by nie byl w stanie fizycznie wsiasc na tylna kanape a jestem pewny, ze za max kilka tygodni bedzie filmik na ktorym bedzie probowal :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Jak patrzę na ten test miejsca w i4 to w M2 jest z tylu więcej miejsca. BMW w sedanie zawsze były dość ciasne, dlatego jak chce się mieć wygode i komfort to się suva kupuje.


Adam chyba przegapiłeś moje pytanie, proszę o odp.


Jeszcze dopytam czy bedąc w Polsce kupilbyś za te 260 tys TM3 Perf. , a nie np BMW M340i za niewiele więcej? Jak czytam to przeciwko BMW jest przestarzała technologia i utrata wartości, tak?

Edytowane przez Kriss33
Opublikowano (edytowane)
Przeczytałem, napisałeś, że Polacy nie będą niedługo mieli nic do gadania, bo producenci będą wprowadzać do aut nowe rozwiązania elektryczne w EU a zaraz potem wkleiłeś link z informacją, że Peugeot zaprzestaje produkcji aut benzynowych i wysokoprężnych. To ma się trochę nijak do tego co napisałeś o braku wyboru, bo nadal w Peugeot będzie można bez problemu kupić ICE po 2023r i Polacy chcąc kupić auto marki Peugeot będą mieli wybór między ICE (mild hybrid) a BEV.

Cytuje:

W tym artykule mowa jest o autach zelektryfikowanych, nie tylko w pełni elektrycznych.
Za dwa lata w Peugeot nie bedzie juz czystej benzyny badz diesla w ofercie do wyboru, bedzie hybryda albo elektryk.

Dlatego napisalem, ze nie przeczytales co napisalem bo pisales o jedynie BEV a ja pisalem BEV+hybrydy (a jakie dokladnie hybrydy tego nie wiadomo jeszcze)

French company does not specify what level of electrification it is aiming for – a 48-volt mild-hybrid is considered electrified, but cannot cover significant distances purely electrically and drives like a pure combustion engine for the customer. "

Co do mild-hybrid to tylko Twoje przewidywania bo producent nie potwierdzil nie zaprzeczyl, zgadzamy sie?

 

Adam, czytasz co chcesz przeczytać. Przeczytaj artykuł który linkowałeś jeszcze raz, szczególnie zdanie:


A “100 per cent electrified fleet” means that Peugeot will no longer offer pure petrol or diesel as new cars from 2023."


To oznacza tylko tyle, że nowe modele które Peugeot wprowadzi do oferty od 2023 będą zelektryfikowane, ale nadal dla już oferowanych modeli będzie oferował benzynę i diesel jako opcję do wyboru.


W innym artykule sprzed kilku tygodni Peugeot zapowiada, że od 2030r będzie oferował tylko elektryczne samochody, a obecnie 70% modeli jest zelektryfikowanych, czy to oznacza że 70% liczby samochodów które sprzedaje Peugeot to elektryki lub hybrydy plug-in? Nie.


Peugeot is already well on the way to full electrification, with 70 per cent of its current line-up electrified

https://www.pm-review.com/peugeot-to-be-electric-only-in-europe-by-2030/


Wydaje mi się, że masz dobre przesłanki ale przekonujesz ludzi do elektryków na siłę, przez co jesteś mniej skuteczny. Co tak na prawdę chciałeś udowodnić pisząc o Peugeot, że za 2 lata dużo trudniej będzie kupić ICE? Nie będzie. Unia chce zablokować ICE dopiero w 2035r, do tego czasu większość producentów będzie oferować ICE.

Edytowane przez Bl1nk
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Guzik mnie obchodzi zawartość twojego portfela tylko ńie pisz bzdur ze nie kupiłeś i4 bo jest gorsze licząc ze ktoś zapomniał prawdziwy powód a napisz uczciwie jak jest. Dodatkowo jak wklejasz zdjęcia z filmów to może napisz uczciwie cała recenzje autora a nie wygodne dla ciebie fragmenty. Joe podczas testu i4 mówi wprost ze samochody elektryczne łącznie ze wszystkimi teslami są nudne w jeździe, no jedynie porsche taycan daje jakiś fun.


Ja przynajmniej samochodami się przejadę fizycznie ty za to porównujesz na podstawie filmików z YouTube i tabelki w excel


Ten drugi gościu na zdjęciu to nie zachar i nie ma 2 metrów wzrostu wiec nie rób z kolka kwadratu. Elektryczne sedany przez baterie w podłodze maja mało miejsca na nogi przez co są niewygodne dla dorosłych z tylu wiec nie dorabiaj dziwnych teorii. Pisałem to po jeździe testowej modelem 3. Z tylu jest niewygodnie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Unia chce zablokować elektryki w 2035, a nie w 2025 roku ( zapewne pomyłka kolegi). Osobiście uważam, że to nie nastąpi, a szczególnie nie wierze, że w PL od 2035 roku nie będą sprzedawane ICE.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Jeszcze dopytam czy bedąc w Polsce kupilbyś za te 260 tys TM3 Perf. , a nie np BMW M340i za niewiele więcej? Jak czytam to przeciwko BMW jest przestarzała technologia i utrata wartości, tak?

280k PLN juz dzis za TM3P..

M340i wydaje sie swietnym autem i jedna z lepszych ofert imho na dzis w ofercie ale nie, nie kupilbym go zamiast TM3P - nie przy moich potrzebach/stylu jazdy. Nie po tym jak sie czlowiek przyzwyczai do rozwiazan/prostoty Tesli.

Zastanowil bym sie nad tym autem gdybym wiecej i regularnie jezdzil dalekie trasy po szybkich autostradach, gdybym sie nie mial np gdzie ladowac w PL na codzien, gdyby dawali akurat jakies super rabaty&finansowanie - gdyby sie kilka czynnikow zlozylo na pewno bym rozwazyl bo auto ma mnostwo zalet.


Ale na koniec dnia TM3P wydaje sie po prostu nowoczesniejszym, szybszym, prostszym, przyjazniejszym autem na codzien (dla mnie). Lepsze jako calosc/produkt po prostu gdy obecne M340i robi sie powoli odgrzewanym kotletem od ponad dekady, gdzie czesc rozwiazan jest wrecz gorsza z generacji na generacje (waga, uklad kierowniczy, liczniki etc)


Osobiscie Ci powiem, ze zamiast na generacje G bardziej wzdycham do poczciwej E - takie N/A E92 328 czy uturbione 335i bardziej odwraca moja glowe, moze jakies zmeczenie materialu - ja naprawde uwazam, ze BMW pomimo zwiekszania rok w rok sprzedazy - robi na ogol coraz gorsze auta - sa wieksze, ladniejsze, szybsze ale gdzies cos poszlo w zla strone i nie wywoluje to mojego entuzjazmu :roll:

 

Guzik mnie obchodzi zawartość twojego portfela tylko ńie pisz bzdur ze nie kupiłeś i4 bo jest gorsze licząc ze ktoś zapomniał prawdziwy powód a napisz uczciwie jak jest.

Guzik Cie obchodzi i dlatego n-ty raz sie osmieszasz z tym rabatem?

Przypominam Ci, ze zamowienie auta a jego kupno to 2 rozne rzeczy - ETA w NO na salonowe i4 to koniec 2022/poczatek 2023 - z rabatem czy bez rabatu.

Planowana podwyzka z dnia na dzien o 20k PLN w NO mnie tknela do zlozenia zamowienia bez jazdy testowej i dzisiaj bym tego zalowal, wiec brak tego rabatu i finalnie brak zamowienia mnie ni ziebi ni grzeje.

Malo tego - wcale nie wykluczam, ze jak beda w koncu za kilka mies. wersje demo w salonach dostepne od reki czy tez jakies sztuki na tutejszym otomoto - kupie sobie taka chocby na rok z czystej ciekawosci zeby nie jezdzic dwiema TM3.

Wtedy bede pewnie musial wysluchiwac Twoich "madrosci" jak to i4 jest lepsze od TM3 no bo przeciez kupilem ^^

 

Dodatkowo jak wklejasz zdjęcia z filmów to może napisz uczciwie cała recenzje autora a nie wygodne dla ciebie fragmenty.

Nie, nie bede tego robil bo nie jestem wikipedia czy portalem informacyjnym - pisze o tym co mnie interesuje/drazni/ciekawi - nie jestem dziennikarzem motoryzacyjnym zeby relacjonowac wszystkie za i przeciw.

To, ze jest malo miejsca z tylu mnie interesuje bo woze 2 foteliki na codzien.

To, ze wazy 2,3 tony mnie interesuje bo lubie jak auto daje przyjemnosc w zakretach.

To, ze auto zuzywa np 15 czy 20kWh juz nie jest dla mnie jakies super istotne bo kulam sie glownie po miescie etc etc

 

Joe podczas testu i4 mówi wprost ze samochody elektryczne łącznie ze wszystkimi teslami są nudne w jeździe, no jedynie porsche taycan daje jakiś fun.

Ciekawe co mowisz bo ja tam w tym filmiku slowa "Tesla" nie slyszalem, filmikow z testow tez nie ma na jego kanale.

 

Pisałem to po jeździe testowej modelem 3. Z tylu jest niewygodnie.

Jest roznica pomiedzy "niewygodnie" a "nie ma jak wlozyc nog do srodka" - subtelna ale jest :cool2:

Edytowane przez adamjttk

.

Opublikowano
ja naprawde uwazam, ze BMW pomimo zwiekszania rok w rok sprzedazy - robi na ogole coraz gorsze auta - sa wieksze, ladniejsze, szybsze ale gdzies cos poszlo w zla strone i nie wywoluje to mojego entuzjazmu :roll:

 

No widzisz, a nasz entuzjazm wywołuje. Wydajemy na tę markę niemałe pieniądze, poświęcamy czas, jaramy się maksymalnie i odliczamy do dnia dostarczenia kolejnego auta ze znaczkiem BMW.


Bo według nas, to właśnie BMW w roku 2021 w Polsce oferuje najlepsze samochody dla naszych potrzeb. Gdyby tak nie było, nie jeździlibyśmy nowymi G20, konkurencji jest wiele.

Ale może to nie powinno dziwić, w końcu jesteśmy na forum bmw-klub.pl dział G20 a nie tesla-klub.no dział TM3 i opinie kogoś, kto mieszka w innych realiach i nie jest nawet entuzjastą aktualnego BMW... no średnio tu z nami na forum G20 rezonują. Nie ten target :)


Sam wątek ciekawy i można się wiele o elektrykach z niego dowiedzieć. Fajnie, gdyby był mniej nacechowany emocjonalnie i nie był pełen personalnych wycieczek, pewnie wtedy można by liczyć na większy obiektywizm bez potrzeby dzielenia wszystkiego przez 3.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja naprawde uwazam, ze BMW pomimo zwiekszania rok w rok sprzedazy - robi na ogole coraz gorsze auta - sa wieksze, ladniejsze, szybsze ale gdzies cos poszlo w zla strone i nie wywoluje to mojego entuzjazmu :roll:

 

No widzisz, a nasz entuzjazm wywołuje. Wydajemy na tę markę niemałe pieniądze, poświęcamy czas, jaramy się maksymalnie i odliczamy do dnia dostarczenia kolejnego auta ze znaczkiem BMW.


Bo według nas, to właśnie BMW w roku 2021 w Polsce oferuje najlepsze samochody dla naszych potrzeb. Gdyby tak nie było, nie jeździlibyśmy nowymi G20, konkurencji jest wiele.

Ale może to nie powinno dziwić, w końcu jesteśmy na forum bmw-klub.pl dział G20 a nie tesla-klub.no dział TM3 i opinie kogoś, kto mieszka w innych realiach i nie jest nawet entuzjastą aktualnego BMW... no średnio tu z nami na forum G20 rezonują. Nie ten target :)


Sam wątek ciekawy i można się wiele o elektrykach z niego dowiedzieć. Fajnie, gdyby był mniej nacechowany emocjonalnie i nie był pełen personalnych wycieczek, pewnie wtedy można by liczyć na większy obiektywizm bez potrzeby dzielenia wszystkiego przez 3.

 

Szanuje, za merytoryczna krytyke, biore ja na klate.

Z reguly ciezko sie odpowiada na Twoje posty bo szydera goni szydere wiec staram sie ignorowac wtedy :roll2:

Rozumiem, ze wolalbys inna narracje, ale moze wtedy nie gadalibysmy od 2 lat tylko by sie watek znudzil po miesiacu - moze narracja odrobine subiektywna i nacechowana emocjonalnie dodaje pikanterii? (pod dyskusje)


Tak jak pisalem koledze BMWFun - uwazasz, ze pomijam jakies wazne zalety BMW nad Tesla? Jezeli tak, to daj troche przykladow - chetnie podyskutuje :cool2:


Co do narzekania na G20/i4 ogolnie, czy te watki tez powinnismy wyrzucic z forum? (imho zdecydowanie nie)

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=373568

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=377398

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=388497

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=215&t=369286

etc etc

.

Opublikowano
No widzisz, a nasz entuzjazm wywołuje. Wydajemy na tę markę niemałe pieniądze, poświęcamy czas, jaramy się maksymalnie i odliczamy do dnia dostarczenia kolejnego auta ze znaczkiem BMW.


Bo według nas, to właśnie BMW w roku 2021 w Polsce oferuje najlepsze samochody dla naszych potrzeb. Gdyby tak nie było, nie jeździlibyśmy nowymi G20, konkurencji jest wiele.

No tak różnie bym powiedział z tym jest ;)

Ja niby mam jeszcze chwilowo "najnowsze" F87 i G12, ale już za 3-4 miesiące będę mieć drugiego Mercedesa w garażu i jak będę patrzeć po następnym aucie użytkowym to u mnie jest już równo 33% szans na MB, Porsche i BMW, jeśli mówimy o daily. Choć na razie to odległa przyszłość, bo to co mam jeszcze się psuć nie powinno długo.


Patrząc po nowych modelach BMW widzę to coraz gorzej, ale strasznie ciekaw jestem nowej 7er, choć po tym co pokazują typu XM to ręce opadają. Chyba poczekam, aż wywalą tego chorwackiego szefa "dizajnu" :D


Swoją drogą, strasznie szkoda, że Tesla Cybertrucka nie wypuściła, moim zdaniem taki odważny styl jest o niebo fajniejszy od elektryków BMW i w zasadzie to jedyna Tesla, która wizualnie robi mega robotę, choć niekoniecznie jako najładniejsze auto, ale pozytywnie wyraziste ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Gdzies czytałem ze cybertruck w takiej formie nie może wejść bo przód nie spełnia warunkow bezpieczeństwa, chyba chodziło o piszeych. Koledze adamowi radzę umyć uszy lub obejrzeć zalinkowane vide jeszcze raz, które notabene jest o tym jak malo funu i ekscytacji jest w autach ev. Edytowane przez słonik40
Opublikowano

Na razie dołożyli mu lusterka i wycieraczkę, a tak naprawdę to wszystko się okaże gdy trafi do ludzi.

Na razie zmarnowali okazję, Rivian i Hummer wyszły wcześniej, i pokazują, że auto do wożenia krowy może na pusto i podjechać w terenie, i w 3 sekundy się zbierać.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tym terenem to bym się tak nie zapędzal. Przez ogromna masę na grząskim terenie ryzyko zapadnięcia się kół i ugrzęźnięciu na brzuchu wzrasta. Ile te baterie maja wytrzymywać? Niektórym puszczaja nerwy https://motofilm.pl/2021/12/wzial-30-kg-dynamitu-i-wysadzil-ja-w-powietrze-to-przyjemniejsze-niz-jazda-tesla-wideo/ :D :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.