Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Odrozniam i przeczytaj cały tekst z wstawionego przeze mnie linka. Jest tam jak byk napisane ze lpg tez się liczy :D

To fajnie, teraz zamiast artykułu sprzed prawie półtora roku zapoznaj się z ogłoszonym w tym miesiącu tekstem ustawy.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale to Cie boli, że jest tyle aut sportowych czy jak? :D

Z tymi autami "sportowymi" dzisiaj to jak z "premium" - BMW moze zrobic minivana, naped FWD, silnik R3, absolutny brak wyposazenia, w srodku plastiki ciosane siekiera, a czesc ludzi nadal bedzie mowic, ze to premium, ze to auto sportowe bo ma m-pakiet etc ^^


Jedno Ci powiem - jezeli jakiekolwiek auto w gamie BMW mialoby sie definicja zblizyc do auta sportowego - to z pewnoscia byloby to BMW M2, szczegolnie te w wersji Competition.

 

I swoją drogą, co jest nie tak z M2, że Mazda MX-5 jest uznawana za najlepiej sprzedający się samochód sportowy na świecie, a M2 miałoby z tego grona być przez Ciebie wyłączone?

Moze ponad 500 kg roznicy wagi, moze to, ze MX 5 jest dwuosobowe, moze to, ze nie ma w praktyce bagaznika, ze jest 15cm nizsze etc etc

 

Adam jak zwykle dorabiasz swoje chińskie teorie. Hot hatch wzięło się od usportowionego auta typu hatchback właśnie taki focus czy golf w sumie tesla model s tez można zaliczyć. M2 to nie hot hatch bo ma inny typ nadwozia.

Nie do konca, hot hatch to europejski odpowiednik "sportowego kompaktu" --> segmentu C, a ze w Europie wtedy byly tylko szybkie hatchbacki w tym segmencie w tamtym okresie to i wyszedl teraz klops nazewniczy bo teraz mamy tez auta pokroju M2, Audi RS 3 "limuzyna" czy MB AMG A-klasa "limuzyna". Wiec wypadaloby nazwe "hot hatch" wrzucic do smieci a zostawic "sportowy kompakt", ktory z autem sportowym ma tyle wspolnego co np w MB minivan klasa B sports tourer ^^

51754111126_24781dd0db_o.jpg


Proponuje zakonczyc ten offtop, w sumie z EV ma malo wspolnego :roll:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tesla model S, przewiezie 7 osob. Idealny 7 seater tak jak i cala reszta :D

2013_tesla_model-s_crg_lt_127141_600.jpg

Ja bym tam nawet dzieci nie posadzil... Nogi jako strefa zgniotu.

 

Szkoda tylko, ze to co niewygodne w modelu S (500cm dlugosci) na 6. i 7. siedzeniu jest tak samo niewygodne w i4 (480cm dlugosci) na 3. i 4. siedzeniu :roll:


51386459603_3cf85e1831_o.jpg


51498528172_bc0fc71738_o.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adam dlaczego nie komentujesz tych prognoz? Może dlatego, że mam racje i nie tylko ja oczywiście, że w PL elektromobilnośc to bardzo powolny proces i nie mamy o czym gadać w persfektywie 10 lat? Czy to nie ma dla Ciebie znaczenia? To się laczy z moją tezą, że gdyby auta elektryczne były tak dobre to ludzie by zamieniali swoje ICE na elektryki, a w PL to się nie dzieje.Więc jak to jest??


Za 4 lata w Polsce będzie 300 tys. elektryków

Blisko 20 razy więcej niż obecnie – tyle w pełni elektrycznych samochodów może być w Polsce w 2025 r.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem jak sie do tego odniesc powiem Ci szczerze, prognozy wiesz jakie sa, Morawiecki juz kiedys mowil o "milionie elektrykow" w PL.

W Norwegii EV sa wspierane bardzo mocno od dekady i na dzis jest ich dopiero 480k sztuk (chociaz fakt, ze tylko na ten rok przypada az 25% calosci rejestracji).

Ok, Norwegia to 7x mniejszy kraj (ludnosc) i kilka lat temu na rynku nie bylo prawie zadnego wyboru a wiec PL startuje zupelnie z innego miejsca bo i EV sa dzis tansze, i wybor jest juz przeogromny. Do tego kraj 7x ludniejszy wiec potencjal spory.


Ja osobiscie uwazam, ze w Europie (niekoniecznie w Polsce) bedzie teraz lawina tzn ICE beda stygmatyzowane na kazdym kroku - normy euro juz sa wysrubowane na maxa, zaczna sie zakazy wjazdow do miast, ekstra podatki czy "oplaty" drogowe, wymagania w przetargach tak jak Filip wspominal (bo ma byc eko) i dziesiatki innych kijow&marchewek.


Ale to, ze Ty mowisz ze gdyby EV bylyby takie fajne to wszyscy by sie lawinowo przesiadali - to nie jest po prostu prawda. Ludzie sie przyzwyczajaja i ciezko im zmieniac nawyki, tak jest prawie ze ze wszystkim.

Do dzisiaj jest rzesza starszych ludzi ktorzy jak potrzebuja bankowosci to ida do PKO BP stac w polgodzinnej kolejce zamiast poklikac online. I chocbys tlumaczyl i sie staral - "old habits die hard".


Transport ciezarowy, motorsport - tutaj dekada jeszcze spokojnie minie zanim sie cos ruszy, ale Kowalski i jego statystyczne potrzeby - to tylko kwestia mentalnosci i oczywiscie szeroko rozumianej dostepnosci tych aut.

Media w PL (szczegolnie tabloidowe) robia strasznie negatywny PR elektrykom bo i temat nosny wiec sie klika.

Mnie przerazilo jak przeczytalem wyniki ankiety, gdzie okolo 70% Polakow odpowiedzialo, ze EV nie da sie ladowac pod domem z gniazdka - swiadomosc Kowalskiego o EV jest mozna powiedziec na zenujaco niskim poziomie u nas w kraju.


Nie wiem gdzie mieszkasz ale jezeli bedziesz mial kiedys mozliwosc - wybierz sie jakims Wizzairem do Norwegii na weekend.

Bilety kosztuja grosze a mozna nabrac naprawde zupelnie innej perspektywy na to jak moze to wygladac za kilka lat - naprawde polecam, latwiej duzo by sie wtedy rozmawialo w tym watku :cool2:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Te zdjęcia z i4 z siedzeń z tylu to dokładnie tak samo siedziałem z kolanami na wysokości uszu w tesli model 3. Tak to jest jak się w niskim sedanie jeszcze kilka centymetrów Podlogi na baterie zabierze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam ja Ci nie utrudniam wątku i ja dzięki Tobie i temu wątkowi mam na prawdę dużą świadomość nt elektryków. Co do świadomości Polakow to jest bardzo słabo, mam co najmniej kilku kolegów, którzy są przed zakupem aut i w ogóle nie brali elektryków pod uwagę, a u wielu z nich by się świetnie sprawdziły. To, że dla mnie jest kilka wad elektryków to nie znaczy, że te same auta mają wady u innych. Np. 1 kolega co 3 dni tankuje paliwo i bardzo tego nie lubi, więc mu tłumaczę, że mając elektryka miałby zawsze naładowany ( mieszka w domu). To on mi mówi, że VW Id po roku ma degradację baterii 30 % i się zaczyna. Nie przebijesz się do większości ludzi. Moim zdaniem w PL to zadziała jak ceny zakupu elektryka będą takie jak ICE i wtedy wygrają nizsze koszty prądu niż paliwa i tansza eksploatacja. Pytanie ile to jeszcze lat potrwa zanim do tego dojdzie? A juz jak bedzie technologia, że ładowanie trwa 15 min ( wiem co juz potrafi Hundai - 18 min) to wtedy skończą argumenty przeciwko. Solid state ma miec czas ładowania 15 min i niską degradację bterii, zobaczymy. Na razie wg mnie jest za słabo, żeby ludzie sie masowo przesiadali.
Opublikowano
Ale to Cie boli, że jest tyle aut sportowych czy jak? :D

Z tymi autami "sportowymi" dzisiaj to jak z "premium" - BMW moze zrobic minivana, naped FWD, silnik R3, absolutny brak wyposazenia, w srodku plastiki ciosane siekiera, a czesc ludzi nadal bedzie mowic, ze to premium, ze to auto sportowe bo ma m-pakiet etc ^^


Jedno Ci powiem - jezeli jakiekolwiek auto w gamie BMW mialoby sie definicja zblizyc do auta sportowego - to z pewnoscia byloby to BMW M2, szczegolnie te w wersji Competition.

 

I swoją drogą, co jest nie tak z M2, że Mazda MX-5 jest uznawana za najlepiej sprzedający się samochód sportowy na świecie, a M2 miałoby z tego grona być przez Ciebie wyłączone?

Moze ponad 500 kg roznicy wagi, moze to, ze MX 5 jest dwuosobowe, moze to, ze nie ma w praktyce bagaznika, ze jest 15cm nizsze etc etc

Nadal nie mam ZIELONEGO pojęcia, co Ty definiujesz jako auto sportowe :D I chyba nikt poza Tobą nie wie, skoro oficjalna definicja w encyklopedii nie jest zgodna z Twoją prawdą, a zamiast to opisać, wracasz do nieszczęsnego premium.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kris - bardzo dobra argumentacja. Jeśli elektryki byłyby tak dobre to ludzie by się o nie zabijali. A jednak w każdym kraju musza być wymuszane albo dopłatami albo restrykcjami na ICE. Argument ze ludzie nie wiedza jest chybiony, bo czy w latach 90tych państwa stosowały dopłaty do tdi albo robili kampanie informacyjne żeby stały się popularne? Nie, ludzie zwariowali na punkcie turbodoładowanych diesli i przez wiele lat to był szczyt marzeń motoryzacyjnych, bo były ekonomiczne i mocne na tamte czasy i względnie tanie.


Czy taki zachwyt widać Tesla albo innym elektrykiem? Mamy wolny rynek. Ludzie nie chcą elektryków, one są im wciskane trochę na sile.


Oczywiście elektryk ma pewne przewagi, ale bilans jest na niekorzyść dla przeciętnego Kowalskiego niestety. Nie wiem jaki inny produkt jest tak nachalnie wciskany? Może żarówki led vs wolframowe, ale nie wiem co jeszcze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Moze ponad 500 kg roznicy wagi, moze to, ze MX 5 jest dwuosobowe, moze to, ze nie ma w praktyce bagaznika, ze jest 15cm nizsze etc etc

Nadal nie mam ZIELONEGO pojęcia, co Ty definiujesz jako auto sportowe :D I chyba nikt poza Tobą nie wie, skoro oficjalna definicja w encyklopedii nie jest zgodna z Twoją prawdą, a zamiast to opisać, wracasz do nieszczęsnego premium.

Jezeli nie trafia do Ciebie to co juz napisalem to nie ma sensu ciagnac dalej tematu tutaj bo droczysz sie dla droczenia wydaje mi sie, jak czesto ostatnio :)


Wejdz na wikipedie angielska czy niemiecka --> znajdz podstrone M2 i tam masz klasyfikacje samochodu.

en --> "sportowy kompakt", po europejsku "hot hatch" - tak jak Golf GTI/R czy Hyundai i30 N

de --> "auto kompaktowe"

pl --> "sportowy kompakt"


Jezeli pomimo tego uwazasz, ze M2 jest autem sportowym - zaloz oddzielny watek i bedziemy tam rozkminiac dalej - chetnie pogadam n/t stosunku masy do osiagow w M2 :D , jej praktycznosci lub jej braku (typowego dla aut sportowych), na czym jest zbudowana plyta podlogowa tego auta, czym sie rozni silnik od wersji cywilnych i dziesiatki innych rzeczy ktore roznia auto sportowe od usportowionego.

W wikipedii pisza wprost ze te 2 terminy sa mylnie stosowane wzajemnie i M2 jest wg mnie swietnym tego przykladem

https://pl.wikipedia.org/wiki/Samoch%C3%B3d_sportowy

 

Jeśli elektryki byłyby tak dobre to ludzie by się o nie zabijali. A jednak w każdym kraju musza być wymuszane albo dopłatami albo restrykcjami na ICE.

Idac tym tokiem myslenia:

- jezeli kanalizacja i toalety bylyby tak dobre to by sie ludzie o nie zabijali a w Indiach setki milionow ludzi preferuje defekacje na ulicy

- jezeli DPF sa przyjazne dla srodowiska to ludzie by sie o nie zabijali a w PL je o dziwo wycinaja nalogowo

- jezeli powszechnie wiadomo, ze palenie opon czy butelek PET powoduje smog i nowotwory to nikt ich w piecu nie pali, nie? :cool2:

- jezeli wiadomo, ze internet to mega pomocne narzedzie dla cywilizacji - po co byly na to ulgi/odpisy przez 25 lat w PIT? - nie lepiej bylo zostac przy poczcie polskiej i listach czy prasie drukowanej?

- jezeli wiadomo, ze trzeba rodzic dzieci zeby ludzkosc nie wyginela - po co dawac ludziom 500+ zachety, przeciez i tak beda sie rozmnazac?

etc etc etc

 

Argument ze ludzie nie wiedza jest chybiony, bo czy w latach 90tych państwa stosowały dopłaty do tdi albo robili kampanie informacyjne żeby stały się popularne?

Kolego, nie wiem czy mozna sie bardziej mylic :D

Diesel byl dotowany w Europie przez DEKADY, koszta ida w setki miliardow euro, jest na ten temat setki publikacji :shock:

https://www.climatechangenews.com/2017/09/28/diesel-subsidised-e7bn-year-europe/

https://www.transportenvironment.org/discover/europe-gifting-%E2%82%AC2600-subsidy-every-diesel-car-through-low-diesel-tax-study/

 

Czy taki zachwyt widać Tesla albo innym elektrykiem? Mamy wolny rynek. Ludzie nie chcą elektryków, one są im wciskane trochę na sile.

Nie, wcale, dlatego firma Muska jest wyceniana na bilion $.

Bo ludzie nie chca tych EV a Tesla jest taka tragiczna ze mnie zaciagneli sila do sklepu zebym kupil dwie, o ja glupi, przeciez bylo premium 320d czy 330e do wyboru


Zadziwia mnie ten Time, czemu tam nie ma w tym roku na okladce Olivera Zipse (nalezy mu sie za ten INNOWACYJNY produkt jakim jest BMW i4 czy smialy, wyprzedzajacy epoke, design nerek :cool2: )


TIM211227-MainPOYCoverFINAL.jpg?w=1400&quality=70

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja jeszcze raz napisze ze hot hatch to samochód usportowiony typu hatchback a m2 nie ma nadwozia tego typu. Wpisz w Google m2 sport car i znajdziesz sporo nagłówków sporo redakcji definiujących m2 jako sport car
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam kupiłeś Tesle, bo zostałeś "zmuszony" do zakupu elektryków poprzez czas i miejsce w którym się znalazłeś, a nie dlatego, że są tak dobre. Oprócz tego jest to w NO bardzo opłacalne finansowo, więc z Twojego punktu widzenia same zalety. Napisz tak szczerze, czy będąc w PL tez byś kupił 2 Tesle?
Opublikowano (edytowane)

Wyznanie: mnie też zmusił Elon, wylądował mi rakietą na dachu, po czym trzymając mnie na muszce swojego teslowego miotacza ognia złożył propozycję nie do odrzucenia.


Byłem tak samo zmuszony do zakupu tego produktu jak każdy inny konsument kupujący produkty.

Edytowane przez Filip13
Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adam, odpowiedz dobra, ale kompletnie nie na temat :-) Ty kupiłeś bo Cie kraj zmusił i dorabiasz teorie.


Nie jest mowa o tym czy elektryfikacja jest dobra, bo jest pewnie mniejszym złem. Mowa jest czy elektryk dla Kowalskiego jest lepszy - odpowiedz brzmi nie, bo gdyby nie dopłaty czy „zmuszanie” rzadu Norwegii to by ludzie ich tylu nie kupili. Bo to tak jak powiedziałeś - dla ludzi filtry OPF w benzynach są lepsze bo w 2021 wszyscy kupują i „głosują portfelami” biorąc przytłumione wydechy w Mkach. Jakoś nie przypominam sobie żeby polski rząd od ponad 20 lat dofinansowywał diesle które z DE masowo są sprowadzane, a jakoś inwazji elektryków używanych nie widać.

Opublikowano
Jezeli nie trafia do Ciebie to co juz napisalem to nie ma sensu ciagnac dalej tematu tutaj bo droczysz sie dla droczenia wydaje mi sie, jak czesto ostatnio :)


Wejdz na wikipedie angielska czy niemiecka --> znajdz podstrone M2 i tam masz klasyfikacje samochodu.

en --> "sportowy kompakt", po europejsku "hot hatch" - tak jak Golf GTI/R czy Hyundai i30 N

de --> "auto kompaktowe"

pl --> "sportowy kompakt"


Jezeli pomimo tego uwazasz, ze M2 jest autem sportowym - zaloz oddzielny watek i bedziemy tam rozkminiac dalej - chetnie pogadam n/t stosunku masy do osiagow w M2 :D , jej praktycznosci lub jej braku (typowego dla aut sportowych), na czym jest zbudowana plyta podlogowa tego auta, czym sie rozni silnik od wersji cywilnych i dziesiatki innych rzeczy ktore roznia auto sportowe od usportowionego.

W wikipedii pisza wprost ze te 2 terminy sa mylnie stosowane wzajemnie i M2 jest wg mnie swietnym tego przykladem

https://pl.wikipedia.org/wiki/Samoch%C3%B3d_sportowy

Ale jak założę, to tak nikt nie będzie zaglądać :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


BMW M2 jest podany jako flagowy przykład auta sportowego w angielskiej wiki ;) W Polskiej masz wyraźnie napisane, że auto sportowe może być 2+2, tak jak M2. Sportowy hatchback nadal jest autem sportowym, dla mnie Golf GTI jest sportowy, bo jest zwykłe auto zmienione tak, aby się lepiej prowadziło kosztem wygody. I dlaczego uważasz, że SPORTOWY kompakt nie jest autem sportowym? :lol: Przecież to wszystko masz opisane na wiki w wszystkich językach, tam nikt nie pisze, że jeśli auto jest "sportowym kompaktem" to wyklucza bycie "autem sportowym".

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jezeli nie trafia do Ciebie to co juz napisalem to nie ma sensu ciagnac dalej tematu tutaj bo droczysz sie dla droczenia wydaje mi sie, jak czesto ostatnio :)


Wejdz na wikipedie angielska czy niemiecka --> znajdz podstrone M2 i tam masz klasyfikacje samochodu.

en --> "sportowy kompakt", po europejsku "hot hatch" - tak jak Golf GTI/R czy Hyundai i30 N

de --> "auto kompaktowe"

pl --> "sportowy kompakt"


Jezeli pomimo tego uwazasz, ze M2 jest autem sportowym - zaloz oddzielny watek i bedziemy tam rozkminiac dalej - chetnie pogadam n/t stosunku masy do osiagow w M2 :D , jej praktycznosci lub jej braku (typowego dla aut sportowych), na czym jest zbudowana plyta podlogowa tego auta, czym sie rozni silnik od wersji cywilnych i dziesiatki innych rzeczy ktore roznia auto sportowe od usportowionego.

W wikipedii pisza wprost ze te 2 terminy sa mylnie stosowane wzajemnie i M2 jest wg mnie swietnym tego przykladem

https://pl.wikipedia.org/wiki/Samoch%C3%B3d_sportowy

Ale jak założę, to tak nikt nie będzie zaglądać :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


BMW M2 jest podany jako flagowy przykład auta sportowego w angielskiej wiki ;) W Polskiej masz wyraźnie napisane, że auto sportowe może być 2+2, tak jak M2. Sportowy hatchback nadal jest autem sportowym, dla mnie Golf GTI jest sportowy, bo jest zwykłe auto zmienione tak, aby się lepiej prowadziło kosztem wygody. I dlaczego uważasz, że SPORTOWY kompakt nie jest autem sportowym? :lol: Przecież to wszystko masz opisane na wiki w wszystkich językach, tam nikt nie pisze, że jeśli auto jest "sportowym kompaktem" to wyklucza bycie "autem sportowym".

 

Wg teorii Adama ani Subaru Impreza WRC ani Mitsubishi Evo to tez nie były auta sportowe tylko usportowionej compacty ;-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Ale jak założę, to tak nikt nie będzie zaglądać :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Beda na bank, zobacz jak sie rozwinal watek "bezwartosciowe.."

Tyle ze go porzuciles z czasem, nie dostarczales contentu a jak OP znika to i ludzie znikaja.

 

Sportowy hatchback nadal jest autem sportowym, dla mnie Golf GTI jest sportowy, bo jest zwykłe auto zmienione tak, aby się lepiej prowadziło kosztem wygody.

I trzeba bylo od tego zaczac dyskusje to bym Ci od razu powiedzial, ze fundamentalnie sie nie zgadzamy i nie ma sensu ciagnac tematu.

Jezeli auto jest budowane na platformie auta "cywilnego", w sensie dokoksowany silnik, usprawnione hamulce czy zawieszenie to znaczy ze nie jest autem sportowym z definicji, a wlasnie autem "high performance"

 

I dlaczego uważasz, że SPORTOWY kompakt nie jest autem sportowym?

Moze dlatego, ze sportowy SUV tez nie jest autem sportowym czy sports tourer minivan Mercedesa tez nie jest autem sportowym?


Idac Twoim tokiem rozumowania to moja TM3P jest sportowym elektrykiem, przeciez ma >500KM, obnizone zawieszenie, hamulce Brembo no i lotke na bagazniku.

No i zapomnialem o czerwonych hamulcach i aluminiowych nakladkach na pedaly - absolutne wyznaczniki auta sportowego :norty: :norty:

 

:lol: Przecież to wszystko masz opisane na wiki w wszystkich językach, tam nikt nie pisze, że jeśli auto jest "sportowym kompaktem" to wyklucza bycie "autem sportowym".

Bo to sie rozumie samo przez sie tylko chyba nie trybisz roznicy (albo udajesz, ze nie trybisz) - "sportowy kompakt" to nie jest podzbior "auta sportowego" - to jest kompakt o mocniejszym silniku.


Zeby rozwinac mysl - Audi S4 w dieslu V6 jest "sportowym sedanem" wg wiki - czy to auto tez zaliczasz do podzbioru aut sportowych?

Albo lepszy hit - czy RS4, auto w kombi z hakiem holowniczym - czy to auto tez zaliczamy do aut sportowych? :D

Edytowane przez adamjttk

.

Opublikowano

Adam, ani razu nie zdefiniowałeś swojej tajemnej definicji auta sportowego, stąd ciężko się rozmawia ;)

Do tego uparcie zaprzeczasz definicji z encyklopedii, a tym samym cały świat nie ma racji... nie zastanawia Cię to?


A co do moderowania tematu i odkopywania, racja, nie chce mi się :D Ja wchodzę na to forum dla Twojego tematu w 99% :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolega Adam jak zwykle na wszystko ma jakieś pokrętne teorie. Auto sportowe to jest cały pakiet i tak jak evo czy impreza wrc była pełnokrwistymi autami sportowymi tak z każdego auta można zrobić auto sportowe ale sportowe auto to nie tylko 500km i napis brembo na hamulcach. Samochód musi być gotowy do jazdy wyczynowej Czyli odpowiednio sprawne i trwałe hamulce, odpowiednie siedzenia, moc i to wcale nie największa (w wielu dyscyplinach na dzien dzisiejszy ogranicza się moce ze względów bezpieczeństwa kierowców) często klatka bezpieczeństwa i wiele wiele innych. Nawet 911 to jedynie wersja gt3 rs nadaje się na tor. Jest wiele konkurencji gdzie ścigają się meganki, focusy i takie tam i są to pełnokrwiste auta sportowe tyle ze z cywilnym maja mało wspólnego nie wiem jak jest z wersjami rs czy to prawie to samo czy ciagle jednak wiele różnic.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Poddaje sie konczac dobrym wg mnie cytatem, pasujacym do sytuacji:

The word "sports car" doesn't mean "car that I like and think is really cool."

:D

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To żeby przywrócić temat do pierwotnego, oglądałem ostatnio test Bjorna 1000km challange i trochę się zdziwiłem patrząc na wyniki czasu pokonania tego dystansu przez różne auta, bo wynika z niego że przewaga Tesli w tej materii nie jest tak duża jak mi się wydawało:


https://docs.google.com/spreadsheets/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/edit#gid=15442336


Przykładowo porównując Frankensteina iX3 z budowanym od zera Model Y, czy Model X, to mamy:

- model 3 LR - 9:20h (test w optymalnych warunkach 20st C)

- Model Y - 9:45h (test w optymalnych warunkach 17st C)

- Tesla Model 3 Performance - 9:55h (średnia 7,5st)

- Tesla Model X LR Raven - 10:20h (test w optymalnych warunkach 16st C)

- Kia EV6 AWD 9:55h (temp 6-7st C)

- Audi e-tron 55 10:20h (temp 16st C)

- iX3 - 10:30h (uwaga: test wykonany w dużo gorszych warunkach średnio 2st C)


Wg innego testy 1000km iX3 przy średniej 11st C osiągnął 10:06h (

). Jak weźmiemy poprawkę na nadal nie w pełni optymalną temperaturę, to różnica do TMY mającej dużo mniejszy prześwit od iX3 to jest max 10-15min. Przecież iX3 to na szybko zaadoptowana nieoptymalna konstrukcja ICE. OK, tylny napęd, ale różnica względem eTron 55, czy Kia EV6 to nadal nie jest przepaść.


Czyżby z przewag Tesli względem innych elektryków został głównie Netflix i gry w Tesli, czyli szeroko rozumiany infotainment? Ciekawe jak iX sobie poradzi w konkurencji z Model X jak już będą pierwsze testy wersji 50.


Adam, Filip, jesteśmy na forum BMW, powiedzcie coś dobrego o tej marce ;-) To jak to jest z tą przewagą Tesli zostawiającej konkurencje lata świetlne z tyłu? :)

Opublikowano
Adam ja Ci nie utrudniam wątku

To jest forum publiczne tak jak i wątek. Piszemy takie abstrakcje i farmazony jak i założyciel tematu. O to mi chodzi, że typ wywiera ogromna presję by go nie urazić mając odmienne zdanie - (passiv agresiv) ten wątek nie ma nic wspólnego z motoryzacja tym bardziej faktycznymi danymi. Jest to jedynie wypadkowa kompleksów i preferencji. Tamet wartki jak urojona ciąża jamnika sąsiadów Edyty Górniak. Ja się przyznaje, że za taką merytoryka bym dał bana na cebulion lat w internetach. To jest kolejny raz, kolejny user, który w swym wychowaniu i wrażliwości boi się urazić agresora.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@bmwfun pisze już od dawna ze wychwalana tutaj jakaś niewidzialna przewaga tesli nie istnieje. Zwróc uwagę ze w teście bjorna zawarta jest tez infrastruktura czyli niby te magiczne superchargery ale technologia poszła do przodu są już szybsze ładowarki. Nie wiem czy zwróciłeś uwagę ale bjorn w kilku filmach zaczął narzekać na tłok i kolejki przy ładowarkach. W jednym powiedzial wprost ze jeszcże rok dwa lata temu tak nie było także żeby ta niby nie rewolucja szybciej się nie kończyła jak zaczęła :D :D weź tez pod uwagę ze bjorn jechał ta trasę tymi samymi modelami tesli kilka razy plus sam posiadał auta tej marki wiec trasa mogła być bardziej zoptymalizowana. Inne auta ma na pare dni a sam w testach mówi no ze wystarczy wyłączyć jakaś opcje w danym aucie a zużycie maleje bardzo dużo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.