Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Fajnie z tymi oponami, zapewne się przyda. A Tobie Adam jak schodzą opony letnie? Tzn na ile sezonów/km starcza komplet?


rbeBTFW.jpg


Ten obrazek jest dla mnie takim idealnym zobrazowaniem Tesli - cyferkami rozwala M5CS, a praktyka dokładnie odwrotnie :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Fajnie z tymi oponami, zapewne się przyda. A Tobie Adam jak schodzą opony letnie? Tzn na ile sezonów/km starcza komplet?

Wiesz jak to jest z tymi oponami, jeden zrobi 15kkm a drugi 45kkm ;)

U mnie po 16kkm jest ~5-6mm wiec pewnie kolejny sezon wytrzymaja bez problemu ale moja norweska jazda jest nieobiektywna na polskie warunki bo jest spokojna.

Za to kilka dni temu jak napadalo sniegu pojechalem na pusty parking pod CH, suwakiem w menu przelaczylem naped tylko na tyl, trakcja off i baczki pieknie sie robi na sniegu :norty: (dziwnie troche bo jakby ktos wlaczyl "mute" na pilocie ^^)

 

rbeBTFW.jpg

Ten obrazek jest dla mnie takim idealnym zobrazowaniem Tesli - cyferkami rozwala M5CS, a praktyka dokładnie odwrotnie :D

Ja bym nie uzyl slowa "praktyka" a "wg mnie" bo jednak w wielu innych miejscach Plaid tez sie broni - lacznie z Nurburgringiem obecnie :twisted:

Do tego znajac zycie utrata wartosci CS bedzie astronomiczna przy tej cenie katalogowej.

A co do praktyki to bedzie jak zawsze - klienci beda glosowac portfelem.


Tesla model 3 Performance vs nowe RS3.

Widac, ze nowa generacja ICE juz osiagami tak nie odstaje od TM3P, czas ewidentnie na podkrecenie osiagow tego EV (chodza plotki ze juz niedlugo)

Co mnie zadzwilo - droga hamowania, 400kg lzejsze RS3 przegralo :shock:

Te Brembo w TM3P jednak nie takie slabe jak duzo osob narzeka :cool2:



Z ciekawostek - w PL TM3P jak i RS3 stoja po 280k PLN (w Audi trzeba opcji dokupic ale i rabat sie dostaje wiec 1:1 w sumie)

W NO TM3P 500k NOK a RS3 od 880k NOK czyli prawie 2x krotna roznica :roll:


I jeszcze filmik slicznego 420d z 2-litrowym dieslem - polecam na duzej glosnosci fragment 2.45 jak odpala auto i 3.00 jak otwiera drzwi :norty:

Majac EV czlowiek w takiej chwili rozumie jak wiele dzieli te 2 technologie dzisiaj i ktora technologia ma przyszlosc, a ktora jej nie ma.

Na szczescie diesel dogorywa juz w EU, z tego co patrzylem ostatnio juz nawet hybrydy sie lepiej sprzedaja

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W zalaczonym filmie w 8:20 Yannie zapytany ktore auto by wolal powiedzial, ze definitywnie wolal by rs3 zamiast tesli i moje zdanie jest dokladnie takie same jak jego.

p.s. 20D tez spokojnie mozna driftowac nawet w 5 i to nie tylko na sniegu :D

Opublikowano

ktora technologia ma przyszlosc, a ktora jej nie ma.


Technologia z wożeniem ogromnej baterii którą w ramach recyklingu można odwieźć do krajów które za dolara sprzedadzą człowieka, godzinnym ładowaniem i dostępnością tychże ładowarek nie jest ani przyszłością, ani nawet funfactem.

Ktoś sobie wyprodukował jeszcze lepszy proszek do prania, jeszcze nowszy od najnowszego, a Ty kupujesz i tupiesz nóżką bo to prawda tylko Twoja prawda.


Funfact - ostatnio spora grupa producentów moto przeciwstawia się tej technologii przyszłości - pewnie nie mają racji bo im nie doradzasz.

Opublikowano
Wiesz jak to jest z tymi oponami, jeden zrobi 15kkm a drugi 45kkm ;)

U mnie po 16kkm jest ~5-6mm wiec pewnie kolejny sezon wytrzymaja bez problemu ale moja norweska jazda jest nieobiektywna na polskie warunki bo jest spokojna.

No ale jeśli przy spokojnej jeździe starcza na powiedzmy 30-40tys km to nie jest dużo, nie uważasz? Nie krytykuje, tylko to raczej podnosi koszt posiadania auta w stosunku do 2.0d choćby ;)

 

Ten obrazek jest dla mnie takim idealnym zobrazowaniem Tesli - cyferkami rozwala M5CS, a praktyka dokładnie odwrotnie :D

Ja bym nie uzyl slowa "praktyka" a "wg mnie" bo jednak w wielu innych miejscach Plaid tez sie broni - lacznie z Nurburgringiem obecnie :twisted:

Do tego znajac zycie utrata wartosci CS bedzie astronomiczna przy tej cenie katalogowej.

A co do praktyki to bedzie jak zawsze - klienci beda glosowac portfelem.

Stawiam orzechy przeciw dolarom, że Tesla straci co najmniej 2-3 tyle co BMW. Historia pokazuje, że najrzadsze modele BMW M bardzo dobrze trzymają wartość, np. patrz:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?dam=0&isSearchRequest=true&ms=3500%3B45%3B%3Bcrt%3B&s=Car&sfmr=false&vc=Car

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?dam=0&isSearchRequest=true&ms=3500%3B93%3B%3Bgts%3B&s=Car&sfmr=false&vc=Car

Co do Nurburgringu, o co dokładnie Ci chodzi? Że Plaid mający 400 koni więcej (!!!!!) nie dał rady M5CS ? Lista aut spalinowych, które są słabsze od Tesli a są szybsze na Nurburgringu jest długa, a to tylko jeden tor. Na krótkich torach sytuacja pewnie będzie jeszcze gorsza dla Tesli, bo ring nie grzeje hamulców tak mocno, co pokazał wcześniej wklejany test Plaida.

 

Tesla model 3 Performance vs nowe RS3.

Widac, ze nowa generacja ICE juz osiagami tak nie odstaje od TM3P, czas ewidentnie na podkrecenie osiagow tego EV (chodza plotki ze juz niedlugo)

Co mnie zadzwilo - droga hamowania, 400kg lzejsze RS3 przegralo :shock:

Znów to samo interpretujesz inaczej ;) Cyferki pokazują jedno optymalne hamowanie, życie potrzebuje wielokrotnego hamowania, gdzie hamulce Tesli się przegrzewają, więc znów - testy na korzyść Tesli, praktyka przeciwko.


I wiesz, pisząc tą wypowiedź znów sobie myślę, jak przeliczasz dolary na osiągi to Tesla jest super, przeliczasz moc na osiągi to Tesla wcale nie jest - więc udowodnisz co chcesz, zależnie od tego co potrzebujesz udowodnić :D Swoją drogą, Hoonicorn ostatnio rozwalił na ćwiartce Plaida :P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Slawomir opony starczają na mniej bo z fabryki wyjeżdżają już w pół łyse :D

Co do hamowania. Mag watson na tym filmie mówi ze hamulce w tesli są średnie a w rs3 super, ale z kolei yannie prowadzący tesle hamuje dużo lepiej od niego wiec jest ciekawy wyniku. Dalej jest to test i wynik tylko na raz, niech zrobi test przy no 10 hamowaniach w krótkim odstępie czasu bo to jest główna słabość hamulców w usportowionych autach. Albo nie słuchasz tych filmów które wklejasz albo chcesz z kogoś durnia zrobić :D :D


Plaid będzie strasznie tracił na wartości chcociazby dlatego ze ma słabe recenzje i w większości doradzają zwykła s.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No ale jeśli przy spokojnej jeździe starcza na powiedzmy 30-40tys km to nie jest dużo, nie uważasz? Nie krytykuje, tylko to raczej podnosi koszt posiadania auta w stosunku do 2.0d choćby ;)

Starcza na duzo wiecej jakbys jezdzil od poczatku tak samo jak 2.0d.

Ale TM3P ma 500KM, wiesz jak wyglada jazda takimi autami - czerpiesz czesciej "fun" na codzien a na oponach sie to oczywiscie odbija.

Jak bylem w PL to wielokrotnie "musialem" pokazywac te 3,5s do setki bo wszyscy znajomi/rodzina ciekawi, sam tez na poczatku nie zalowalem sobie ;)

Druga para opon pewnie juz bedzie miala lzej.

W mojej pierwszej 3-er Continentale 255 z tylu starczyly na jakies ~10k km (jeden niecaly sezon) a to bylo 2.0d ;)

Stawiam orzechy przeciw dolarom, że Tesla straci co najmniej 2-3 tyle co BMW. Historia pokazuje, że najrzadsze modele BMW M bardzo dobrze trzymają wartość, np. patrz:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?dam=0&isSearchRequest=true&ms=3500%3B45%3B%3Bcrt%3B&s=Car&sfmr=false&vc=Car

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?dam=0&isSearchRequest=true&ms=3500%3B93%3B%3Bgts%3B&s=Car&sfmr=false&vc=Car

Wklejasz ultra limitowane edycje (700szt?) M4 GTS porownujac to do M5 CS? :norty:

I to niby ja manipuluje w tym watku? :D

Te GTS trzymane sa pod kocem (mowie doslownie) - wiekszosc tych aut jest kupione na handel i nie ma nawet 1000km przejechane od nowosci.

Ja mowie o normalnym codziennym uzytkowaniu i chetnie za 3-4 lata i powiedzmy 80-100k km przebiegu wroce do tego posta porownujac wartosc 3-4 letniej M5CS z Plaidem - uwazam, ze sie grubo mylisz a wartosc M5 CS bedzie pikowac bardzo szybko w okolice 200-300k PLN (czyli strata na poziomie 100% wartosci Plaida), zobaczymy jak bedzie z awaryjnoscia bo opinie i wycena na rynku wtornym V8 w BMW sa jakie sa.

 

Co do Nurburgringu, o co dokładnie Ci chodzi? Że Plaid mający 400 koni więcej (!!!!!) nie dał rady M5CS ? Lista aut spalinowych, które są słabsze od Tesli a są szybsze na Nurburgringu jest długa, a to tylko jeden tor. Na krótkich torach sytuacja pewnie będzie jeszcze gorsza dla Tesli, bo ring nie grzeje hamulców tak mocno, co pokazał wcześniej wklejany test Plaida.

Nie chodzi mi o KM bo te przestaly juz dawno miec wieksze znaczenie przy tych osiagach - 800, 1000 czy 1200 to juz tylko pusta cyferka bo liczy sie cala masa innych rzeczy.

Mowiac o Nurburgringu chodzilo mi o to, ze szybkie EV, produkowane raptem ok 5-10 lat podgryzaja juz weteranow, auta ktore takie BMW doskonalilo od dziesiecioleci.

Jak dla mnie to jest wow i jestem zdania, ze jak na auta nie-sportowe w takiej cenie - radza sobie wysmienicie.

Za 5-10 lat imho jak powychodza te Roadstery czy elektryki torowe od Porsche, jak sie troche baterie udoskonala - nie bedzie czego zbierac z ICE takze na torze, kwestia czasu.

 

Znów to samo interpretujesz inaczej ;) Cyferki pokazują jedno optymalne hamowanie, życie potrzebuje wielokrotnego hamowania, gdzie hamulce Tesli się przegrzewają, więc znów - testy na korzyść Tesli, praktyka przeciwko.

O jakim zyciu/praktyce mowisz dokladnie?

Bo w moim zyciu, mojej praktyce wazne jest to jedno jedyne hamowanie z wysokiej predkosci gdy cos niedobrego zdarzy sie na drodze.

I tu ewidentnie TM3P poradzilo sobie lepiej od nie byle jakiego auta, tylko najnowszej, usportowionej RS3.

Wiec twierdze, ze te Brembo w TM3P nie jest takie beznadziejne jak to sie ma w zwyczaju tu marudzic, wrecz przeciwnie - jest na poziomie niemieckiego premium, i przy 400kg wiekszej masie EV wciaz efektywniej hamuje auto.

Komentuje to co widze na tym fimiku.

Jak wkleisz filmik, ze 10 hamowan pod rzad 200-0 w TM3P rozklada hamulce na lopatki (a pewnie tak bedzie bo masa i fizyka zrobia swoje) - to przyznam Ci racje, ze w tym konkretnym zastosowaniu (czyli ostra jazda po torze czy jakies wesole przejazdzki zero-jedynkowe na autostradzie) te hamulce sobie nie radza. Tesla chyba nawet oferuje za doplata jakies lepsze hamulce na tor.

Kowalskiemu na codzien jest to zupelnie niepotrzebne bo jak wiesz 90% hamowania w EV odbywa sie silnikiem gdy odzyskuje sie energie (w ICE paliwo do baku podczas hamowania nie wraca z tego co pamietam :))

 

I wiesz, pisząc tą wypowiedź znów sobie myślę, jak przeliczasz dolary na osiągi to Tesla jest super, przeliczasz moc na osiągi to Tesla wcale nie jest - więc udowodnisz co chcesz, zależnie od tego co potrzebujesz udowodnić :D Swoją drogą, Hoonicorn ostatnio rozwalił na ćwiartce Plaida :P

Tu akurat sie zgadzam w 100%, Musk ze swoim produktem trafil w "sweet spot" Kowalskiego - czyli szybkie, nowoczesne i tanie w eksploatacji ale wciaz niedrogie w zakupie auta dla Kowalskiego.

A to, ze ludzie ujezdzajacy od lat >500-konne sportowe fury nie sa zachwyceni (jak np wielu dziennikarzy motoryzacyjnych) dla mnie jest normalne bo punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia.

Natomiast fakt, ze za ulamek ceny mozna miec osiagi aut prawdziwie sportowych - dla mnie (Kowalskiego) bomba :cool2:

.

Opublikowano
Starcza na duzo wiecej jakbys jezdzil od poczatku tak samo jak 2.0d.

Ale TM3P ma 500KM, wiesz jak wyglada jazda takimi autami - czerpiesz czesciej "fun" na codzien a na oponach sie to oczywiscie odbija.

Na jakiej podstawie wróżysz, że starcza na więcej, skoro naturalne jest, że auto mocniejsze i cięższe zużywa bardziej? I nie, nie da się autem 500 konnym jeździć jak 180 konnym, musiałbyś być robotem.

 

Wklejasz ultra limitowane edycje (700szt?) M4 GTS porownujac to do M5 CS? :norty:

I to niby ja manipuluje w tym watku? :D

Te GTS trzymane sa pod kocem (mowie doslownie) - wiekszosc tych aut jest kupione na handel i nie ma nawet 1000km przejechane od nowosci.

Ale wiesz, że produkcja M5 CS jest limitowana? ;) I nie, V8 z BMW nie są awaryjne, byly 7 wersji temu. Nawet gdzieś na forum wrzucałem linka, gdzie koleś tłumaczy historię tego silnika i kiedy dokładnie były problemy i kiedy je rozwiązali.

 

Nie chodzi mi o KM bo te przestaly juz dawno miec wieksze znaczenie przy tych osiagach - 800, 1000 czy 1200 to juz tylko pusta cyferka bo liczy sie cala masa innych rzeczy.

Mowiac o Nurburgringu chodzilo mi o to, ze szybkie EV, produkowane raptem ok 5-10 lat podgryzaja juz weteranow, auta ktore takie BMW doskonalilo od dziesiecioleci.

Moment. Plaid, topowe osiągniecie Tesli, na torze osiągnęło czas RS3. Dwa razy tańszego RS3.

Ale w RS3 nie wysiądą Ci hamulce, jak dobrze pohamujesz. Nie widzę tutaj wielkiego osiągnięcia Tesli. A trzeba pamiętać, że mówimy o topowym, aktualnie najszybszym na ziemi elektryku i porównujemy go do hothatcha dla Kowalskiego. Rimac Nevera kosztujący 2.5mln € nie ma znacznie lepszych osiągów, co pokazuje, że technologia pod kątem osiągów nie pójdzie znacznie do przodu, bo ograniczeniem nie jest moc, co materiały i technologia pozostałych komponentów, jak choćby opony czy hamulce. Nawet jeśli Tesla będzie mieć tą samą moc, to będzie mieć większą wagę i to zawsze będzie temu auto szkodzić.

To, że podgryza weteranów to tak, podgryza. Dokładnie tak samo jak Nissan GTR, co już Ci opisywałem, bo historia jest analogiczna. Duże cyferki w testach, słabe na co dzień.

 

Jak dla mnie to jest wow i jestem zdania, ze jak na auta nie-sportowe w takiej cenie - radza sobie wysmienicie.

Nie-sportowe? Auto, którego jedynym celem jest bicie rekordów na 1/4 jest niesportowe? :D Proooooooooszę Cię.

 

Za 5-10 lat imho jak powychodza te Roadstery czy elektryki torowe od Porsche, jak sie troche baterie udoskonala - nie bedzie czego zbierac z ICE takze na torze, kwestia czasu.
Wróżenie ;) Roadster II przypomnę będzie dostępny w 2020, rok przed CyberTruckiem.

 

O jakim zyciu/praktyce mowisz dokladnie?

Bo w moim zyciu, mojej praktyce wazne jest to jedno jedyne hamowanie z wysokiej predkosci gdy cos niedobrego zdarzy sie na drodze.

No widzisz, ja hamuję więcej niż jeden raz wyjeżdżając z domu. I pokrzywione tarcze w 650ix pokazały mi, jak ważne hamulce są do jazdy nietorowej.

 

Jak wkleisz filmik, ze 10 hamowan pod rzad 200-0 w TM3P rozklada hamulce na lopatki (a pewnie tak bedzie bo masa i fizyka zrobia swoje) - to przyznam Ci racje, ze w tym konkretnym zastosowaniu (czyli ostra jazda po torze czy jakies wesole przejazdzki zero-jedynkowe na autostradzie) te hamulce sobie nie radza.
A skąd mam taki filmik wyczarować? :D Ja wierzę w fizykę - w Tesli nie zamontujesz hamulców lepszych niż w ICE, więc musi hamować gorzej, bo jest cięższe. Jeśli hamuje w tym samym dystansie, to kosztem większej temperatury i zużycia hamulców, to chyba jest logiczne?

 

Tu akurat sie zgadzam w 100%, Musk ze swoim produktem trafil w "sweet spot" Kowalskiego - czyli szybkie, nowoczesne i tanie w eksploatacji ale wciaz niedrogie w zakupie auta dla Kowalskiego.

A to, ze ludzie ujezdzajacy od lat >500-konne sportowe fury nie sa zachwyceni (jak np wielu dziennikarzy motoryzacyjnych) dla mnie jest normalne bo punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia.

Natomiast fakt, ze za ulamek ceny mozna miec osiagi aut prawdziwie sportowych - dla mnie (Kowalskiego) bomba :cool2:

No chyba, że porównasz do Passata, wtedy Kowalskiemu się Tesla już nie opłaci :D


A jeszcze z ciekawostek, bo tam kiedyś pisałeś o wymianach oleju i innych takich okrutnych kosztach ICE:

1770zł do sportowego BMW M2 kosztowało mnie wczoraj przedłużenie Service Inclusive do 10 lat (!!!!!). 1770 brutto. Oleje, filtry (nie tylko paliwa), coś tam jeszcze. Olaboga, rozbój :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ostatnio na serwisie BMW wymienili mi nie tylko olej w silniku ale takze plyn hamulcowy. W tesli pewnie nie trzeba bo leja tam jakis super tajny i wytrzymaly plyn zaprojektowany przez bylego pracownika czolowego producenta plynow hamulcowych :D :D


Jeszcze raz nawiaze do komentarza hamowania w filmiku w ktorym autor zaznacza ze kierowca tesli hamuje duzo lepiej od niego i ten film O NICZYM nie swiadczy. Testujacy na filmie wspomina ze hamulce tesli sa SREDNIE, SLABE wiec nie wiem co tuaj Adam probuje udowodnic,

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zadnego elektryka w 10 best selling cars w tym roku w Europie. Europejczycy rzeczywiscie "rzucili sie" na bevy :D :D

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/best-selling-cars-europe

 

Z serii: "gdy czytanie ze zrozumieniem nie jest twoja najmocniejsza strona" :norty:


51751325915_ba9e092e99_o.png


3 miesiace pozniej.. TM3 najlepiej sprzedajacym sie autem w Europie (we wrzesniu) :norty:

https://www.planetizen.com/news/2021/10/115095-tesla-3-now-best-selling-car-europe


51751332415_e4ecf8f8e9_o.png

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
NIe dopowiadasz jak zwykle. Najlepiej bo dostawy sa CO TRZY MIESIACE. Jak wezmiesz dluzszy okes to leci duuzo nizej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na jakiej podstawie wróżysz, że starcza na więcej, skoro naturalne jest, że auto mocniejsze i cięższe zużywa bardziej? I nie, nie da się autem 500 konnym jeździć jak 180 konnym, musiałbyś być robotem.

No chociazby na podstawie tego artykulu ktory wrzucal slonik:

50.000km przebiegu na jednym zestawie wielosezonowek to chyba dobry i rozsadny wynik, czy jednak nie?

https://www.caranddriver.com/reviews/a30209598/2019-tesla-model-3-reliability-maintenance/

 

Ale wiesz, że produkcja M5 CS jest limitowana? ;)

Do 700szt tak jak M4 GTS zeby to mialo rece i nogi z tym co wklejales z mobile.de?

Wrzuc jakies ciekawe linki, chetnie poczytam :>

 

I nie, V8 z BMW nie są awaryjne, byly 7 wersji temu. Nawet gdzieś na forum wrzucałem linka, gdzie koleś tłumaczy historię tego silnika i kiedy dokładnie były problemy i kiedy je rozwiązali.

To ocenimy za 3-4 lata i po 100k km przebiegu :cool2:

 

Moment. Plaid, topowe osiągniecie Tesli, na torze osiągnęło czas RS3. Dwa razy tańszego RS3.

Moment, BMW M5C ma czas gorszy od RS3? Od dwa razy tanszego RS3? :norty:

I te same RS3 jest szybsze od Italii, AM Vantage czy Carrery S 991?

Powiedzialbym, ze to RS jest cholernie szybkie na tym torze a nie, ze Plaid jest wolny :think:

 

To, że podgryza weteranów to tak, podgryza. Dokładnie tak samo jak Nissan GTR, co już Ci opisywałem, bo historia jest analogiczna. Duże cyferki w testach, słabe na co dzień.

No nie, nie zgodze sie, nie jest analogiczna.

GTR to auto NISZOWE, ultra niepraktyczne na codzien, o legendarnej juz awaryjnosci jezeli chodzi o eksploatacje.

Plaidem poscigasz sie z Ferrari czy Turbo S na autostradzie, pogonisz te auta na cwiartke, a wieczorem zaladujesz tam rower w calosci, 7 osob albo 300kg cebuli i pojedziesz tym na dzialke albo na wycieczke do Chorwacji dzieki SC.

Wydaje mi sie, ze nie doceniasz UNIWERSALNOSCI tego auta a patrzysz jedynie z perspektywy osoby, ktora kupuje 5 roznych aut do roznych zadan.

A ludzi w Europie czy ogolnie na swiecie mogacych czy tez chcacych posiadac 5 aut jest promil promila.

Stad popularnosc aut uniwersalnych, ktore nie musza byc we wszystkim najlepsze, wystarczy, ze sa w wiekszosci kategorii najlepsze, w reszcie moga byc po prostu dobre/bardzo dobre.

I w tym Tesla bryluje, czy to Plaid czy TM3.

 

Nie-sportowe? Auto, którego jedynym celem jest bicie rekordów na 1/4 jest niesportowe? :D Proooooooooszę Cię.

Eee tam, nie gadaj. Rekordy na 1/4 czy te slynne 1.99s na setke to PR, darmowa reklama, ktora sie zwroci firmie dziesieciokrotnie lepiej od wszystkich billboardow czy ogloszen w "portalach" typu auto-swiat czy inny spidersweb.

To auto nie jest i nigdy nie bedzie autem sportowym, to jest auto z gatunku "high performance", i dzieki temu, ze jest jednoczesnie wygodna limuzyna, ktora mozesz bez wiekszych problemow jechac z rodzina na wycieczke po Europie czy wozic rowery w bagazniku - bedzie sie sprzedawac w wolumenach nieosiagalnych dla aut typowo sportowych.

 

No widzisz, ja hamuję więcej niż jeden raz wyjeżdżając z domu. I pokrzywione tarcze w 650ix pokazały mi, jak ważne hamulce są do jazdy nietorowej.

W sensie wielokrotne "na maxa" 200-0 czy tego typu?

Czy chodzi Ci o to, ze rekraacyjne, okazjonalne hamowanie przy wysokich predkosciach uszkadza hamulce Plaida?

Poprosze wtedy o link z jakimis danymi (nie z jazdy torowej ma sie rozumiec)

 

A skąd mam taki filmik wyczarować? :D Ja wierzę w fizykę - w Tesli nie zamontujesz hamulców lepszych niż w ICE, więc musi hamować gorzej, bo jest cięższe. Jeśli hamuje w tym samym dystansie, to kosztem większej temperatury i zużycia hamulców, to chyba jest logiczne?

Heh, no to przyznaj po prostu to co widzisz na filmiku - hamulce w TM3P sa obiektywnie efektywniejsze od tego co dostajesz w RS3. Tyle.

Jak bedziemy mieli filmiki porownywawcze z 10x krotnego hamowania i Tesla wypadnie tam gorzej to bedziemy wtedy psioczyc na TM3P :twisted:

Co do temperatury/zuzycia - pamietaj, ze w EV na codzien hamujesz silnikiem czyli w takim RS3 hamujesz 100x srednio i raz bardzo mocno a w takiej TM3P hamujesz w tym samym czasie 10x srednio i raz bardzo mocno.

A wtedy sumarycznie moze wyjsc dokladnie to samo badz raczej na korzysc EV (w codziennym uzytkowaniu ma sie rozumiec)

 

No chyba, że porównasz do Passata, wtedy Kowalskiemu się Tesla już nie opłaci :D

Jak zaczna klepac Passaty robiace 1/4 w 9-12s to wrocimy do rozmowy, na razie to przekomarzanie sie bez sensu, mam nadzieje, ze chociaz w tym sie zgadzamy? :)

Bo jezeli mnie nie interesuja takie osiagi to ide po 300 konne SR+ w cenie porownywalnej do Passata 2.0 TSI 270 HP.

I tak, Tesla nie ma zadnych argumentow dla 105 konnych Passatow w manualu bez wyposazenia, z koncowki roku i po rabatach - to juz przerabialismy i przyznaje racje zawczasu :D

 

A jeszcze z ciekawostek, bo tam kiedyś pisałeś o wymianach oleju i innych takich okrutnych kosztach ICE:

1770zł do sportowego BMW M2 kosztowało mnie wczoraj przedłużenie Service Inclusive do 10 lat (!!!!!). 1770 brutto. Oleje, filtry (nie tylko paliwa), coś tam jeszcze. Olaboga, rozbój :D

Tanio po calosci, przyznaje :cool2:

Czy serwisant jest mobilny i wymienia te rzeczy pod Twoim domem badz zabieraja i oddaja auto laweta do/z ASO?

Bo jezeli nie, to dolicz do tych pieniedzy kilkukrotne wizyty do ASO, nie wiem na ile wyceniasz swoja roboczogodzine ale na pewno cos tam jest warta ;)

Ja uparcie twierdze - jezeli jedno auto nie potrzebuje wymieniac oleju a drugie potrzebuje - wybieram to bez wymian :cool2:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Plaidem poscigasz sie z Ferrari czy Turbo S na autostradzie,

Zartujesz, prawda? Poczytaj recenzje. ten samochod jest NIEBEZPIECZNY do prowadzenia przy wiekszych predkosciach, deklarowanej predkosci maksymalnej NIE OSIAGA, hamulce sa BEZNADZIEJNE. Ile kilometrow pokona przy V max? 20? do tego w praktycznie kazdej recenzji podkreslaja ze tensamochod jest BEZ SENSU, bo polaczenie swietnych przyspiszen z BEZNADZIEJNYM prowadzeniem, ukladem kierowniczym i hamulcowym NIE MA SENSU i lepiej wybrac duzo tanszege s long range wic skoncz prosze juz piac do tego auta.

 

Heh, no to przyznaj po prostu to co widzisz na filmiku - hamulce w TM3P sa obiektywnie efektywniejsze od tego co dostajesz w RS3. Tyle.

Przestan pisac bzdury i podejdz uczciwie do tematu. Na filmiku autor tlumaczyl, ze kierowca tesli hamuje WIELE SKUTECZNIEJ (czas reakcji) od niego oraz ze hamule tesli NIE SA dobrej jakosci.

Opublikowano

Plaidem poscigasz sie z Ferrari czy Turbo S na autostradzie, pogonisz te auta na cwiartke, a wieczorem zaladujesz tam rower w calosci, 7 osob albo 300kg cebuli i pojedziesz tym na dzialke albo na wycieczke do Chorwacji dzieki SC.

 

Oczywiście. Jak masz na to tydzień.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adam, a czy Ty jechałeś kiedyś tym Plaidem? Albo przynajmniej nowym modelem S w wersji LR?


Czy wszystkie opinie masz na podstawie YT i różnych publikacji w necie? Tak się upewniam tylko bo jednak bezpośrednie odczucia są bardzo istotne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na podstawie danych papierowych i wlasnej wyobrazni. Recenzje raczej sa niezbyt przychylne a samochodu jeszcze nie ma w Europie i najprawdopodobniej dlugo nie bedzie. Wedlug tego artykulu first deliveries w Europie sa przesuniete jedynie o rok na koniec 2022: https://blazetrends.com/tesla-model-s-x-2021-the-first-deliveries-in-france-are-postponed-until-the-end-of-2022/
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ten samochod jest NIEBEZPIECZNY do prowadzenia przy wiekszych predkosciach, deklarowanej predkosci maksymalnej NIE OSIAGA, hamulce sa BEZNADZIEJNE. Ile kilometrow pokona przy V max? 20? do tego w praktycznie kazdej recenzji podkreslaja ze tensamochod jest BEZ SENSU, bo polaczenie swietnych przyspiszen z BEZNADZIEJNYM prowadzeniem, ukladem kierowniczym i hamulcowym NIE MA SENSU i lepiej wybrac duzo tanszege s long range wic skoncz prosze juz piac do tego auta.

No popatrz, a pomimo tego rzekomo beznadziejnego prowadzenia, ukladu kierowniczego i hamulcow jest nadal szybsze o 5s na tym Nurburgringu od BMW F90 M5C.

Nieslychane, co mozna wtedy powiedziec o M5C? ^^

Ale spoko, przekonales mnie, w koncu taka wartosciowa opinia forumowego fachowca od wszystkiego jest nie do podwazenia :norty:

 

Adam, a czy Ty jechałeś kiedyś tym Plaidem? Albo przynajmniej nowym modelem S w wersji LR?

Czy wszystkie opinie masz na podstawie YT i różnych publikacji w necie? Tak się upewniam tylko bo jednak bezpośrednie odczucia są bardzo istotne.

Ani Plaida ani nowej LR nie ma w Europie wiec odpowiedz brzmi - nie.

O jakich moich "opiniach" piszesz dokladnie? - osiagach, wielkosci w srodku, prostszym serwisowaniu etc etc?

Bo jezeli tak to nie sa moje opinie a dane techniczne.

Mowiac o uniwersalnosci bazuje na danych technicznych oraz jazdach testowych poprzednim modelem S - wszelkie zmiany w Plaidzie oceniam jedynie jako "szybciej" "wydajniej" etc w porownaniu do starszego modelu S - mniej puchnie, szybszy, lepsze audio, lepszy srodek etc etc (nie liczac tej beznadziejnej kierownicy :roll: )


-----------



PS. Podjechalem po poludniu do mojego dealera obejrzec sobie z bliska i4 w pieknym lakierze Tanzanite Blue

Jazdy testowe sa nadal niedostepne, dopiero za ~2 tyg bedzie mozna testowac na ulicy.

Auto wyglada na zewnatrz swietnie, nawet pomimo tego smiesznego grilla - jest duzo ladniejsze od TM3 :cool2:


W srodku juz tak kolorowo niestety nie jest.

Miejsce z tylu to piep***** zart :evil:

Majac 187cm wzrostu, siadajac sam za soba kolana wbijaja sie w fotel a glowa wadzi o podsufitke (trzeba sie przygarbic) - o jakimkolwiek komforcie nie ma mowy.

Jak na ~480cm dlugosci to jest to po prostu smutne, miejsca w srodku tyle co w Golfie 7 (albo raczej mniej bo tam glowy nie trzeba bylo garbic) :shock:


O jakimkolwiek zamontowaniu fotelikow z tylu i komfortowej jezdzie mozna zapomniec i warto to miec na uwadze, dzieciaki beda kopac fotel.

I tu na dzien dobry pierwsze spostrzenie - fotele "M" wydaje sie, ze zabieraja extra miejsce i chyba lepiej z nich po prostu zrezygnowac na rzecz zwyklych, sportowych.

Ich skorupa plastikowa z tylu jest dodatkowo nieestetyczna i nie ma nic wspolnego z premium - kawal twardego, ordynarnego plastiku.

TM3 jest krotsza o 10cm a miejsca na kolana z tylu jest wiecej na 3 palce, a nad glowa na 2 palce - porownywalem bezposrednio po sobie.

Tunel na srodku jest juz tylko wisienka na torcie.


Plastiki na drzwiach i dolnej czesci deski rozdzielczej sa gorszej jakosci (twardsze) niz w TM3 co jest absurdem :norty:

Schowek na butelki to samo - twardy plastik, to juz w e-golfie byl wylozony filcem, w TM3 jakas gumowa podkladka, w i4 twardy stukajacy plastik.


Na dzien dzisiejszy przy konfigurowaniu wywalilbym m-fotele a zaoszczedzona kase zainwestowal w wykonczenie indyvidual, skorzane deski rozdzielczej i boczkow drzwi - bez tego te magiczne "premium" jest w srodku tylko z nazwy.


Dostep do bagaznika jest sporo lepszy niz w TM3, to samo elektryczny hak - to na duzy plus.

Na spory minus za to brak frunka i brak miejsca w bagazniku pod podloga - 80% wneki zajmuje wzmacniacz HK.


Head up za to rewelacja i tu TM3 nie ma czego szukac.


Infotainment/GUI tak jak na filmikach na YT - beznadziejny i to sa lata swietlne za tym co oferuje dzis Tesla.

Kolory ladne, zywe i tyle - logika menu jest fatalna, dostep do jakichkolwiek opcji fatalny, mapa jest slabo responsywna i laguje w porownaniu do TM3.

Licznik to farsa ale to juz mozna sie przyzwyczaic bo z generacji na generacje sa gorsze w sumie :norty:


Na dzien dzisiejszy imho szalu nie ma, uczucia mieszane, ciekawy jestem jak to jezdzi, na ile jest "sprytne" biorac pod uwage mase i promien skretu.


Auto bezapelacyjnie broni sie w NO cena, bo konkuruje z 320d czy 330e (60-65k euro) i patrzac przez pryzmat osiagow czy kosztow utrzymania jest po prostu swietnym value jak na BMW.


51750962521_c0ca687187_o.jpg


51751202793_2196e1f753_o.jpg


Aha, apropo trojkolorowych znaczkow ///M z przodu, tylu i po bokach - wies tanczy i spiewa imho, wszystkie do wywalenia, nie licuja zupelnie z "dostojnym" lakierem Tanzanite Blue :duh:

Cos co 20 lat temu bylo szczytem obciachu - dzisiaj jest modne, niesamowite :roll2:


8f64246c6e997d40b375cd48f2c99044.jpg

.

Opublikowano
50.000km przebiegu na jednym zestawie wielosezonowek to chyba dobry i rozsadny wynik, czy jednak nie?

https://www.caranddriver.com/reviews/a30209598/2019-tesla-model-3-reliability-maintenance/

"We often get twice as many miles on all-season tires, but rapid tire wear is something that's a common topic on Model 3 owner's forums."

 

Ale wiesz, że produkcja M5 CS jest limitowana? ;)

Do 700szt tak jak M4 GTS zeby to mialo rece i nogi z tym co wklejales z mobile.de?

Wrzuc jakies ciekawe linki, chetnie poczytam :>

Googla nie masz? :D

Dodam tylko, że auta nie da się już zamówić, info z salonu. Można co najwyżej odkupić czyjś slot produkcyjny, na co paru spekulantów liczy, ale jako tako auto tylko z drugiej ręki, także już nic więcej nie będzie. Z tego co czytałem, mieli je produkować rok, pewnie więc całą produkcje już mają klepniętą. M2 CS też było tak krótko produkowane, na sam koniec modelu.

 

I nie, V8 z BMW nie są awaryjne, byly 7 wersji temu. Nawet gdzieś na forum wrzucałem linka, gdzie koleś tłumaczy historię tego silnika i kiedy dokładnie były problemy i kiedy je rozwiązali.

To ocenimy za 3-4 lata i po 100k km przebiegu :cool2:

Oceńmy dziś, po 200k przebiegu ;)

 

Moment. Plaid, topowe osiągniecie Tesli, na torze osiągnęło czas RS3. Dwa razy tańszego RS3.

Moment, BMW M5C ma czas gorszy od RS3? Od dwa razy tanszego RS3? :norty:

I te same RS3 jest szybsze od Italii, AM Vantage czy Carrery S 991?

Powiedzialbym, ze to RS jest cholernie szybkie na tym torze a nie, ze Plaid jest wolny :think:

Odwracanie kota do góry ogonem. Plaid mając 2x więcej mocy, jest 2x droższy i nadal nie potrafi poradzić sobie z ICE. Plaid nie jest pierwszym lepszym autem, tylko rozwijanym od 9 lat superelektrykiem - porównujemy najszybsze auta na ziemi to porównujmy do najszybszych.

 

GTR to auto NISZOWE, ultra niepraktyczne na codzien, o legendarnej juz awaryjnosci jezeli chodzi o eksploatacje.

Plaidem poscigasz sie z Ferrari czy Turbo S na autostradzie, pogonisz te auta na cwiartke, a wieczorem zaladujesz tam rower w calosci, 7 osob albo 300kg cebuli i pojedziesz tym na dzialke albo na wycieczke do Chorwacji dzieki SC.

GTR rzuciło wyzwanie 911. Tesla rzuca wyzwanie ICE w innej kategorii, ale robi to DOKŁADNIE w ten sam sposób - liczbami 0-100, 1/4 czy ringiem.

I gdzie Tesla ma podejście do Ferrari czy Porsche szybkością? Na ćwiartce? Toż po autostradach do Chorwacji Tesla jest wolniejsza od Passata. Jak długo jest szybsza od Ferrari przy 300kmh? Przy 350kmh? Czy może skoro 0-100 jest szybsza od Veyrona, to będzie startować w kategorii do 400kmh? I co z tymi komentarzami o V-max Plaida, ktory jest nierealny, ale w sumie to dobrze, bo auto tak niestabilne?

 

Eee tam, nie gadaj. Rekordy na 1/4 czy te slynne 1.99s na setke to PR, darmowa reklama, ktora sie zwroci firmie dziesieciokrotnie lepiej od wszystkich billboardow czy ogloszen w "portalach" typu auto-swiat czy inny spidersweb.

To auto nie jest i nigdy nie bedzie autem sportowym, to jest auto z gatunku "high performance", i dzieki temu, ze jest jednoczesnie wygodna limuzyna, ktora mozesz bez wiekszych problemow jechac z rodzina na wycieczke po Europie czy wozic rowery w bagazniku - bedzie sie sprzedawac w wolumenach nieosiagalnych dla aut typowo sportowych.

Mówisz jak Morawiecki, że nie podnosimy podatków, tylko daniny. High performance to auto niesportowe?

 

W sensie wielokrotne "na maxa" 200-0 czy tego typu?

200-80kmh, czyli typowe jechanie po pustej autostradzie, kiedy co 5km wyjeżdża Ci TIR? :)

Ale dobra - nie rozstrzygniemy tego, póki nie podjedziesz swoim TM3 do Bielska :) Serio, jak Ci pokaże, co to są dobre hamulce to zrozumiesz, bo "tekst na forum" Cię do tego nie przekona.

 

No chyba, że porównasz do Passata, wtedy Kowalskiemu się Tesla już nie opłaci :D

Jak zaczna klepac Passaty robiace 1/4 w 9-12s to wrocimy do rozmowy, na razie to przekomarzanie sie bez sensu, mam nadzieje, ze chociaz w tym sie zgadzamy? :)

Ale moment, Passat jest szybszy na trasie, po co mu czas na ćwiartkę do jeżdżenia do fryzjera i Lidla? :D

 

Czy serwisant jest mobilny i wymienia te rzeczy pod Twoim domem badz zabieraja i oddaja auto laweta do/z ASO?

Filtr kabinowy wymieniają Ci zdalnie ? ;)


Aaa, w przyszłym tyg mam jazdy iX, to się wypowiem co i jak :P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale spoko, przekonales mnie, w koncu taka wartosciowa opinia forumowego fachowca od wszystkiego jest nie do podwazenia :norty:

 

To nie sa moje słowa ale wnioski przetłumaczone z testów tego wynalazku przez różne redakcje motoryzacyjne za oceanem typu caranddriver, Edmunds car czy the throtle house. Napisz jeszcze ze to pewnie motoryzacyjne pudelki i nie znają się bo ty wiesz lepiej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
"We often get twice as many miles on all-season tires, but rapid tire wear is something that's a common topic on Model 3 owner's forums."

100k km na jednym zestawie kol calorocznych?

Serio? I nie widzisz w tym zdaniu nic dziwnego?

 

Googla nie masz? :D Dodam tylko, że auta nie da się już zamówić, info z salonu. Można co najwyżej odkupić czyjś slot produkcyjny, na co paru spekulantów liczy, ale jako tako auto tylko z drugiej ręki, także już nic więcej nie będzie. Z tego co czytałem, mieli je produkować rok, pewnie więc całą produkcje już mają klepniętą. M2 CS też było tak krótko produkowane, na sam koniec modelu.

Googla mam ale skoro porownujesz limitowane 700szt GTS do M5 CS myslalem, ze masz cos na podparcie tej smialej tezy.

A nie odsylanie do Googla bo to przeciez dziecinne. Wiesz moze jakie rabaty byly w salonach na te CS? :twisted:

 

Oceńmy dziś, po 200k przebiegu ;)

Ten od saperki, maz tej Peretti czy jak jej tam by z Toba chetnie na ten temat pogadal, mial taki w X7 z tego co sobie przypominam :>

A na powaznie - ocenimy za 2-3 lata, jak beda klekaly na lewo i prawo to wartosc na rynku wtornym bedzie uprawiala free-fall.

Przykladow w postaci poprzedniej M5 czy M6 jest az nadto. Pozyjemy zobaczymy.

 

Moment. Plaid, topowe osiągniecie Tesli, na torze osiągnęło czas RS3. Dwa razy tańszego RS3.

Odwracanie kota do góry ogonem. Plaid mając 2x więcej mocy, jest 2x droższy i nadal nie potrafi poradzić sobie z ICE. Plaid nie jest pierwszym lepszym autem, tylko rozwijanym od 9 lat superelektrykiem - porównujemy najszybsze auta na ziemi to porównujmy do najszybszych.

Tak gwoli scislosci, ten Plaid byl o 5s szybszy od tej RS3, nie zeby to mialo jakies wieksze znaczenie ale badzmy dokladni.

Dla mnie to jednak zadna ujma, ze auto wazace o nie wiem 700 czy 800kg wiecej jest gorsze w niektorych kategoriach - nie mozna byc najlepszym we wszystkim, nie ma takich aut po prostu.

Jezeli bym byl maniakiem jazdy torowej to szukalbym jakiegos 911 GT a nie 5 metrowej, 7-osobowej limuzyny.

To ze to auto jest na tyle sprawne na torze to wartosc dodana wg mnie bo czlowiek je kupujacy zawita na tor pewnie raz w zyciu z ciekawosci.

A reszte czasu spedzi na zwyklych drogach gdzie zalety Plaida sie uwidaczniaja bardziej.

Cala ta dyskusja jest w ogole troche absurdalna i przypomina mi te z gatunku szukania dziury w calym w sensie - dla przecietnego Kowalskiego osiagi Plaida czy 911 GT3 po torze sa z gatunku tych sci-fi i tak, taki Kubica go wyprzedzi w E92 czy innym Golfie GTI dlubiac przy okazji w telefonie jedna reka.

 

GTR rzuciło wyzwanie 911. Tesla rzuca wyzwanie ICE w innej kategorii, ale robi to DOKŁADNIE w ten sam sposób - liczbami 0-100, 1/4 czy ringiem.

I gdzie Tesla ma podejście do Ferrari czy Porsche szybkością? Na ćwiartce? Toż po autostradach do Chorwacji Tesla jest wolniejsza od Passata. Jak długo jest szybsza od Ferrari przy 300kmh? Przy 350kmh? Czy może skoro 0-100 jest szybsza od Veyrona, to będzie startować w kategorii do 400kmh? I co z tymi komentarzami o V-max Plaida, ktory jest nierealny, ale w sumie to dobrze, bo auto tak niestabilne?

Tu odpuszczam bo sie robi troche slonikowato :)

Wez uloz tabelke w excelu 20 kolumn gdzie Plaid bedzie przegrywal z Porsche czy Ferrari jak sie przez to poczujesz bezpieczniej, mi to nie przeszkadza :>

Na poczatek - prestiz, predkosc powyzej 320 km/h, wydech, godzina jazdy non stop >300km/h etc etc

Tak jak piszesz - udowadniac mozna sobie wszystko ale na koniec dnia zmiany ida w kierunku w jakim ida - i to, ze obecne SF90 podlaczasz do wallboxa nie jest przypadkiem.

Ile razy w zyciu jechales 300 czy 350km/h? :>

ALbo inaczej - ile razy w zyciu jezdzi z takimi predkosciami przecietny posiadacz Ferrari?

 

Mówisz jak Morawiecki, że nie podnosimy podatków, tylko daniny. High performance to auto niesportowe?

Nie, auto sportowe to auto sportowe a auto o duzej mocy to auto o duzej mocy, jedno z drugim nie ma nic wspolnego.

Mozesz sobie wziac dla przykladu np takie X5M - auto "high performance" a z autem sportowym nie ma nic wspolnego.

To juz sa podstawy podstaw :roll:

Plaid nie ma nic wspolnego z autem sportowym, Twoje M2 to nie jest auto sportowe, M5 CS czy inne RS6 tez nie sa autami sportowymi.

 

200-80kmh, czyli typowe jechanie po pustej autostradzie, kiedy co 5km wyjeżdża Ci TIR? :)

Ale dobra - nie rozstrzygniemy tego, póki nie podjedziesz swoim TM3 do Bielska :) Serio, jak Ci pokaże, co to są dobre hamulce to zrozumiesz, bo "tekst na forum" Cię do tego nie przekona.

Tu troche sie zgadzam, elektryki z zalozenia maja slabsze hamulce bo gro hamowania odbywa sie silnikiem.

Montowac wyczynowe hamulce w kazdym aucie tylko po to zeby gdzies szybcy wsciekli pod Bielskiem 10x w ciagu godziny hamowali z 200-80 jest troche niepowazne ale to moje gdybanie tylko.

Najlepiej by bylo gdyby mozna bylo doposazac te auta w jakas ceramike to by zakonczylo tego typu dyskusje. Pewnie za kilka lat dojdziemy do tego etapu, na razie EV czy bardzo szybkie EV to technologia w pieluchach.

 

Filtr kabinowy wymieniają Ci zdalnie ? ;)

Jak zapomnisz wymienic to najwyzej bedzie smierdzialo zdechlym szczurem po 5 latach, bez wymiany oleju raczej sie nie obedzie w szybkich autach co sezon :>

A na powaznie - na tablecie wyswietla Ci sie filmik co i jak - 5 min z fajka w zebach idzie wymienic, nie trzeba sie do ASO fatygowac :>

 

Aaa, w przyszłym tyg mam jazdy iX, to się wypowiem co i jak :P

Przed jazda popodziwiaj nowy jezyk stylistyczny BMW, idzie to w coraz lepszym kierunku :norty:

181_1708038143.jpg


181_1680071414.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ten ix pomimo ze szału nie robi i tak jest 100 razy ładniejszy od tesli model 3,y oraz x. W tesli jedynie model s wyglada jeszcze ok. Rozumiem twój poziom rozgoryczenia bo obejrzałeś dzisiaj samochód który jest dla ciebie nieosiągalny, dokup sobie jeszcze trzecia tesle i daj cieszyć sie ludziom którzy wybierają inaczej. Nie dociera do ciebie ze ktoś może mieć inne zdanie, ze praktycznie wszystkie recenzje mówią ze plaid przez swoje wady jest bez sensu i dalej tłuczesz swoje, marudzisz o jakis wymianach oleju jakby to był jakieś problem a to jest wręcz przyjemność bo jest okazja potestować inne, nowe auta. Poziom twojego czepialstwa sięga absurdu. Sorry ale mi by się nie chciało pieprzyć na dworze czy tez w garażu z jakims filtrem oglądając filmiki z YouTube. Auto za 600 k z cerata na siedzeniu. No tkanks. W czym ten plaid jest taki dobry? Do praktyczności chociażby kombi mu daleko, z wsadzeniem tam siedmiu osob to jakiś żart, sportowy samochód tez nie jest, luksusowy tez nie bo bieda w srodku, jedynie co potrafi to szybko przyspieszac na prostej. Dla mnie to elektryczny odpowiednik mustanga w przesadzonej cenie. Nic więcej.


Jeszcze słowo co do awaryjności nie żadkie sa informacje o wymianie silników, baterii i wielu innych podzespołów w teslach wiec przestań bredzić o jakiś spadkach wartości awaryjnosciach a pan od peretti to miał silnik diesla a nie benzynowy wiec strzeliłeś jak kula w płot


Tak apropo utraty wartości o której marudzisz tu już od dwóch lat

https://www.hpi.co.uk/content/industry-news/demand-for-diesels-still-buoyant/


Najwiecej na wartości zyskują diesle oraz silniki czysto benzynowe. Jest na nie największy popyt wśród samochodów używanych a przez mniejsza sprzedaż nowych może tylko się zwiększyć. Taki sam artykuł o drożejących dieslach widziałem tez dzisiaj odnośnie Polski także za 5 lat może się okazać ze samochodów bateryjnych będzie od groma a chętnych mało bo Kowalski z bloku powie: wole diesla i to nie dotyczy tylko polski

Opublikowano
"We often get twice as many miles on all-season tires, but rapid tire wear is something that's a common topic on Model 3 owner's forums."

100k km na jednym zestawie kol calorocznych?

Serio? I nie widzisz w tym zdaniu nic dziwnego?

Ale że co, że normalnie robisz 100k na całorocznych, a Tesla robi połowę tego? No nie dziwne ;)

To że właściciele Tesli narzekają na zużycie, też mnie nie dziwi, po co zaklinać rzeczywistość, dokładnie tego bym się spodziewał po ciężkim aucie.

 

Googla mam ale skoro porownujesz limitowane 700szt GTS do M5 CS myslalem, ze masz cos na podparcie tej smialej tezy.

A nie odsylanie do Googla bo to przeciez dziecinne. Wiesz moze jakie rabaty byly w salonach na te CS? :twisted:

No ale głupimi komentarzami nic nie wnosisz. Rabaty dzisiaj wszędzie takie same u niemców - okolice 0-5%.

Niestety o swoim braku racji dowiesz się dopiero za parę lat :wink:

 

Ten od saperki, maz tej Peretti czy jak jej tam by z Toba chetnie na ten temat pogadal, mial taki w X7 z tego co sobie przypominam :>

A na powaznie - ocenimy za 2-3 lata, jak beda klekaly na lewo i prawo to wartosc na rynku wtornym bedzie uprawiala free-fall.

Przykladow w postaci poprzedniej M5 czy M6 jest az nadto. Pozyjemy zobaczymy.

Mi jedno V8 padło po 50tys km, ale to pewnie dlatego, że NIE było z BMW :D

 

Tak gwoli scislosci, ten Plaid byl o 5s szybszy od tej RS3, nie zeby to mialo jakies wieksze znaczenie ale badzmy dokladni.

Dla mnie to jednak zadna ujma, ze auto wazace o nie wiem 700 czy 800kg wiecej jest gorsze w niektorych kategoriach - nie mozna byc najlepszym we wszystkim, nie ma takich aut po prostu.

Plaidowi podają czas pełnej pętli, mea culpa. To, że auto waży 700kg więcej to jest problem technologiczny nie do przeskoczenia w najbliższej przyszłości, stąd auta typu BEV nie przeskoczą ICE szybko, a przynajmniej nie w każdej kategorii.

 

Cala ta dyskusja jest w ogole troche absurdalna i przypomina mi te z gatunku szukania dziury w calym w sensie - dla przecietnego Kowalskiego osiagi Plaida czy 911 GT3 po torze sa z gatunku tych sci-fi i tak, taki Kubica go wyprzedzi w E92 czy innym Golfie GTI dlubiac przy okazji w telefonie jedna reka.
No ale to Ty co 3 post podnosisz, że dla Kowalskiego jadącego do Lidla najważniejszy jest czas na 1/4. Dla normalnych ludzi to nie ma ŻADNEGO znaczenia, jakbym mojej żonie w Cayenne podmienił silnik na 3.0 to by nawet nie zauważyła, tak samo, jakbym jej podmienił na silnik 800KM.

 

Wez uloz tabelke w excelu 20 kolumn gdzie Plaid bedzie przegrywal z Porsche czy Ferrari jak sie przez to poczujesz bezpieczniej, mi to nie przeszkadza :>
To nie ja udowadniam, że Plaid jest szybszy od Ferrari, tylko Ty. Wszyscy na w tym wątku się z Tobą nie zgodzą :D

 

Tak jak piszesz - udowadniac mozna sobie wszystko ale na koniec dnia zmiany ida w kierunku w jakim ida - i to, ze obecne SF90 podlaczasz do wallboxa nie jest przypadkiem.

Ile razy w zyciu jechales 300 czy 350km/h? :>

Kilkadziesiąt razy na pewno, w końcu mam 4 auta, które 300 przekraczają i wszystkie sprawdziłem ;) 350kmh jak się uda to w przyszłym roku.

 

Nie, auto sportowe to auto sportowe a auto o duzej mocy to auto o duzej mocy, jedno z drugim nie ma nic wspolnego.

Mozesz sobie wziac dla przykladu np takie X5M - auto "high performance" a z autem sportowym nie ma nic wspolnego.

To juz sa podstawy podstaw :roll:

Plaid nie ma nic wspolnego z autem sportowym, Twoje M2 to nie jest auto sportowe, M5 CS czy inne RS6 tez nie sa autami sportowymi.

"The BMW 2 Series coupe and convertible were introduced in 2013 to sit below the larger BMW 4 Series models, with the new BMW M2 high-performance model introduced in 2015."

https://en.wikipedia.org/wiki/Sports_car

Przy okazji, zgadnij od czego pochodzi nazwa SUV.


 

Montowac wyczynowe hamulce w kazdym aucie tylko po to zeby gdzies szybcy wsciekli pod Bielskiem 10x w ciagu godziny hamowali z 200-80 jest troche niepowazne ale to moje gdybanie tylko.

200-80 to raczej na spokojnej szybkiej trasie się robi. No jak jest pusto, to często pod 200kmh lecę, na co dzień w ruchu ulicznym raczej nie. Natomiast wystarczyło by, żebym Ci raz pokazał, co tzn awaryjne hamowanie, żebyś zrozumiał, że za ciężki elektryk nie daje tego jednego razu, kiedy go będziesz potrzebować ;)

 

A na powaznie - na tablecie wyswietla Ci sie filmik co i jak - 5 min z fajka w zebach idzie wymienic, nie trzeba sie do ASO fatygowac :>
Ciebie chyba w tym ASO kiedyś skrzywdzili. Nie przeszkadza Ci, że na każdym tankowaniu musisz tracić X więcej czasu, bo masz Netflixa w aucie, a jednocześnie jest koszmarem raz na rok pojechać do ASO.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.