Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jakie auta rejestrowali Norwedzy w listopadzie 2021r

https://electrek.co/2021/12/03/norway-again-shows-all-electric-car-future-closer-than-people-think/


1. Czyste elektryki EV - 74%

2. Hybrydy - 21%

3. Diesel - 2,7%

4. Benzyna - 2,3%


Za 3 lata (2025) wchodzi ban na sprzedaz aut spalinowych (tyczy sie to tez hybryd!).

https://elbil.no/english/norwegian-ev-policy/

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To chyba nic dziwnego, ze ludzie wybieraja tansze bo doplacone mocno przez panstwo auto. Doplata ta jednak nie bierze sie z nikad ale min z twoich podatkow :D :D
Opublikowano
I w tym momencie czar walki o ekologię i ratowanie planety pryska ;)

W pierwszej chwili pomyślałem to samo, ale to może być błąd. Nie wiem, jak wyglądają realia drogowe w Norwegii - może w ich klimacie i przy ich rzeźbie terenu trzeba by robić od nowa asfalt na autostradzie co dwa lata, więc jest mniejszy ślad węglowy samolotami? Nie wiem. To w ogóle trudne rozumowanie, bo można powiedzieć, że ogólnie, niezależnie od aspektów transportowych, próba zasiedlania takiej Norwegii w celu innym niż budowa elektrowni jest nieekologiczna.


Natomiast to jest off-topic, to ma się nijak do BMW.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Filip13 podobnie jak caly watek o tesli i Norwegii to jest offtopic i sie ma nijak do BMW i naszego kraju :D Napisze poraz kolejny Norwegia to kraj o ilosci ludnosci wielkosci duzego miasta (5,379 miliona). To juz w Londynie mieszka wiecej ludzi (8,982 miliona). Do tego to jest bardzo duza powierzchnia: 385 207 km², Wieksza od Polski, calego UK oraz wielu krajow w Europie, do tego:

Norwegia jest najrzadziej po Islandii zaludnionym krajem eur., średnia gęstość zaludnienia wynosi 14 osób na 1 km2, ludność jest skupiona gł. w południowej części kraju, w regionie Oslofjorden oraz na wybrzeżach. W miastach mieszka 79% ogółu mieszk.; aglomeracja Oslo skupia ok.

 

Oznacza to ze budowa sieci drog ma duzo mniejszy sens ekonomiczny bo malo ludzi plus duze powierzchnie oznacza malo ludzi podrozujacych czyli mniejszy sens budowy drog. Ekonomiczniej jest podrozowac samolotem. I tu sie wlasnie elektryk i taki etron wpisuja idealnie. Tak jak Adam napisal, ludzie i tak podrozuja tylko wokol komina a wszedzie dalej leca samolotem.


Wyobrazmy sobie teraz przyszlosc gdzie np w Polsce 40 mln kraju przychodzi weekend wakacyjny (zmiana turnusu), ferie badz tez dlugi weekend, ludzie podrozuja polnoc\poludnie i absolutnie kazdy na drodze musi sie naladowac mniej wiecej gdzies w polowie. Jak jedzie sie spalinowka to wiekszosc ludzi lyknie cala droge na raz, w BEV to nie do ogarniecia. Ten komu zdarza sie podrozowac w weekendy wakacyjne\ferie czy tez dlugie i zdarzalo mu sie zajechac na stacje benzynowa wie co sie na nich dzieje. Teraz niech sobie wyobrazi, ze juz nie pare procent ale 100% aut musi zjechac na doladowanie plus czas ladowania duzo dluzszy od tankowania. Te kolejki przy stacjach ladowania w Norwegii ktorych zjdecia ktos wklejal to jest pryszcz w porownaniu do tego co nas czeka. Ktos zarz napsze, ze mozna dostawic ladowarek. Tylko ze ladowarki musza miec sens ekonomiczny a takowego sensu nie maja ich tysiace w celu uzycia kilka razy w roku.

Opublikowano

A jednak Norwegia jest ślicznie pokryta ładowarkami.

U nas też nie jest źle - w weekend tankowałem prąd koło jakiejś wsi, krajobraz dzikowschodni, dookoła samochodu chodziło stado "stacjobenzynowych" psów - kwadransik i ruszyłem dalej, ta ładowarka spokojnie czeka na wakacyjny ruch.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@filip13 tak slicznie, ze jak tylko przychodzi wolne tworza sie dlugie kolejki. :D Nie zapominaj ze Norwedzy nie jezdza w dlugie trasy tylko lataja. i jest ich tylko garstka, nieco ponad 5 milionow.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem jak teraz ale w BMW i3 moNa było kupić z range extenderem tzw rex. Jest to dwucylindrowy silnik od skutera wpakowany do auta który ma ratować sytuacje jak prądu zabraknie.
Opublikowano
Ciekawostka: ostatnio oglądałem zdjęcia spalonego i3, wyglądało jakby pożar zaczął się właśnie do tego silniczka.
Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kiedys zadalem pytanie ale zostalo bez odpowiedzi. Jakie najciekawsze BEV mozna dzis kupic kwalifikujace sie na doplaty czyli do 225k dla zwolnionych z vat lub 250 dla vatowcow.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mam 2 dobre propozycje, premium i nie-premium, idealnie pod doplaty! :norty:


51729985937_5bf0952471_o.png


51731449124_815b56713d_o.png


Wersja LR juz sie niestety nie lapie na doplaty, cena z 245k PLN --> 260k PLN

Wersja Perf. tez podrozala o 10k PLN 270 k PLN --> 280k PLN

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Brzydkich aut nie kupuje. Tyczy sie 2 powyzszych modeli :D :D Swoja droga jesli chodzi o tesle to im tansz model tym wiecej podrozal. Ciekawe.

Mysle tez ze w cenie SR to gole bmw i4, kia ev6 czy tez etron albo ktorys z vw id to ciekawsze propozycje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Swoja droga jesli chodzi o tesle to im tansz model tym wiecej podrozal. Ciekawe.

Czesc podwyzki to wieksza, 60kWh bateria (obecny zasieg SR to 510 km WLTP), reszta to niestety slaba zlotowka i byc moze efekt dofinansowania?

 

Mysle tez ze w cenie SR to gole bmw i4, kia ev6 czy tez etron albo ktorys z vw id to ciekawsze propozycje.

Gole i4 40 wydaje sie ciekawe, z m-pakietem po rabacie zmiesci sie w 250k PLN (gole i wesole ale ladne).

Ma w standardzie automat, elektryczna klape bagaznika, duze ekrany z navi, klimatyzacje, pompe ciepla, kamere cofania i tempomat wiec zupelnej tragedii nie ma.

Po rabacie i dofinansowaniach cena ~220k PLN wydaje sie akceptowalna jak na auto z 80kWh bateria i 6s do setki.

 

Siedziałem niedawno w aktualnym i3s.

Wnętrze tego auta to jest jakiś nieśmieszny żart.

To auto nie liczac wiekszej baterii nie bylo w sumie odswiezane od ~7 lat, nie ma sie co dziwic

Ogolnie to auto nie dla typowego klienta BMW :norty:


14117-9


14117-10

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

i4 ma wieksza baterie od SR+ a podobne osiagi naped tz tylko RWD. Jako pakiet moim zdaniem broni sie a nawet wygrywa. Bjorn przetestowal zuzycie tesli 3 SR+ na mokrej nawierzchni i przy temperaturze 1 stopnia 20-30% wieksze zuzycie w porownaniu z latem. To jest dramat i pokazuje ze nie ma sensu porownanie zuzycia samochodow elektrycznych testowanych w roznych warunkach. Bateria ma 60 kWh. Bjornowi pokazalo 20 kwh przy 120 km/h (zasieg niecale 300km, w praktyce maks 270km aby zachowac jakas tam rezerwe), jak daleko zajedzie auto przy 150 km/h i 80% naladowania baterii? 100km?



Adam wklejales porownanie AWD tesli do konkurencji. Carwow pokazal jak sobie swietnie radzi:



Test tesli model y z carwow:

W kazdym praktycznie tescie ktory ogladalem jest informacja, ze jest nieprzyjemnie twardy. Warto posluchac tez o inforozrywce. Nie jest tak genialna jak niektorzy mysla. Brak przyciskow bywa problematyczny. Wniosek: Short list, ale jest bardzo duza konkurencja wiec warto rozwazyc inne.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

słonik wszystko jasne, na autostrady jak juz wiadomo elektryk sie nie nadaje, teraz widać, że na zime tez się nie nadaje, więc musisz kupić 3 auta:

1 - na autostradę - spalinowy

2 - na zimę - spalinowy

3 - na lato elektryk

ale czekaj te spalinowe na lato sie też nadają to w sumie wystarczy jeden spalinowy, więc elektryk niepotrzebny :dance:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
420 zł zapłaciłem za zmianę kół na zimowe plus przechowanie. Do tego oddali umyte auto plus została mi podana kawa z ciasteczkiem przez ładna panią. Dodam jeszcze ze mocno podrożało bo kosztowało niecałe 300 na wiosnę. Auta nie umieją wydać, ciekawe cz będą potrafili naprawić …
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Maja co poprawiac w tej Warszawie jezeli chodzi o obsluge klienta

Ja jak swoje odbieralem w Norwegii to byla pelna kultura chociaz ciastka i kawy od ladnej pani nie dostalem ^^

Ale auto byla wypucowane, naladowane a obsluga na spokojnie pomogla jeszcze ogarnac telefon jako kluczyk :cool2:

51268579754_4bb876f1ba_o.jpg

 

Adam wklejales porownanie AWD tesli do konkurencji. Carwow pokazal jak sobie swietnie radzi:

Co ten filmik ma wspolnego z AWD rotfl? Przednie kolo wisi w powietrzu a auto opiera sie na baterii z powodu malego przeswitu jak na SUV.

 

i4 ma wieksza baterie od SR+ a podobne osiagi naped tz tylko RWD. Jako pakiet moim zdaniem broni sie a nawet wygrywa.

Wszystko super tylko i4 40 doposazone w miare rozsadnie bedzie drozsze (po rabacie) z 60-70k PLN od SR+ czyli trzeba by porownywac z LR czy Perf wrecz.

No chyba, ze ktos gustuje w wersji "golas" i wystarczy mu to co jest w standardzie.

Realna konkurencja dla SR+ bedzie raczej za rok-dwa, jak wyjdzie w koncu, wersja i4 35

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ja odbierałem iX3 po dachem, była propozycja kawki, auto czyste, naładowane na full, a jak ruszyłem to z głośników leciał…Chopin ;) Nie wiem czy to standard czy komuś się przypadkiem włączyło, ale fajnie pasowało do klimatu ciszy jaka jest w elektryku ;)


No ale BMW ma słaby infotainment, wiec musi być naładowany przy odbiorze do pełna, bo jak Tesle się odbiera to każdy chce zagrać w Wiedźmina, wiec i tak jedzie na supercharger ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Filip13 tu już nie chodzi o wygodę ale jak obejrzeć auto czy nie jest porysowane kiedy pada lub padało i lakier jest mokry. Ale kit tam rysy ważne ze Netflix jest :D :D swoja droga to już jest szczyt olewania klienta. Ogromny salon świecący pustkami a auto trzeba odbierać pod chmura. Może robią to specjalnie bo wiedza ze podła jakość i żeby jak najmniej było widać.

@adam tylne koka twardo stoją na ziemi i nawet nie drgną. Słabe to. Mój jeep jak mu zepne dyfry kręci 4 na raz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.