Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A to już tu było? :D Tesla podpięta pod ładowarkę się rozładowała i 1h rozbierania auta, żeby aku do prostownika podłączyć :D

W sumie widze problem z akumulatorem też miał Adam?

Lubie Maya bo jest drobiazgowy i sie "czepia" - ja tez sie lubie czepiac :norty:

1. Moj problem z aku wynikal z niedokreconej badz poluzowanej klemy akumulatora - nie mial nic wspolnego z tematem.

Auto jezdzilo, odpalalo a po jakims czasie przeszlo w tryb "eco" odlaczajac zbedne odbiorniki pradu i wyswietlajac problem w GUI wiec wg mnie zachowalo sie wzorowo, dalo czas na reakcje.


2. Nie mam modelu S wiec ciezko mi sie odniesc bedac w 100% pewnym swoich racji - natomiast to co on mowi nie mogloby juz wystapic w modelu 3(szczegoly ponizej), wiec jezeli ma racje - zostalo to technologicznie poprawione.

Jego historia troche kupy sie jednak nie trzyma - tzn - on mowi, ze mial auto podpiete do wallboxa, a bateria glowna niby laduje aku tylko podczas procesu ladowania baterii glownej, po naladowaniu (przy podtrzymywaniu 80% czy 90% z wallboxa) juz nie - to trzeba by zweryfikowac bo w modelu 3/Y tak nie jest na 100% (patrz ponizej).

Teoria dziwna, bo jezeli auta nie uzywasz kilka h to przechodzi do "glebokiego snu" i wtedy nie zuzywa praktycznie baterii 12V. Musialyby minac dlugie miesiace zeby bateria 12V sie rozladowala.

Ewentualnie jezeli nie pozwalasz autu "zasnac" bo np co 2h laczysz sie z nim apka przez BT - ale w jego przypadku to nie mialoby sensu raczej.

Natomiast jak stalo np miesiac (nie mowi ile) - to wg jego teorii bateria glowna musiala sie podladowywac z wallboxa bo traci 0,5-1,0% dziennie.

Wiec wg mnie cos tu sie kupy nie trzyma.


A teraz przechodzac do modelu 3, wklejam instrukcje z zaznaczonym fragmentem ktory mowi dlaczego to co mowi May nie mogloby sie wydarzyc:


a) akumulator glowny kontroluje i doladowuje baterie 12V bez wzgledu czy jest podlaczony do wallboxa czy nie:

51723033875_9ede70c3e1_o.jpg


b) jezeli bateria 12V mimo to jakims cudem jest uszkodzona/rozladowana - dostep do frunka jest prosty z zewnatrz, nie trzeba nic rozbierac:

51723033905_a82f931bf1_o.jpg


c)wymiana rozladowanego/uszkodzonego akumulatora w modelu 3 trwa 10 min (z przerwa na papierosa):



Co warto jeszcze dodac - ostatnio Tesla w modelu S/X/Y zaczela montowac nowe akumulatory 12V (litowo jonowe zamiast dotychczasowych olowianych) wiec na pewno bylo cos na rzeczy z ich ogolna trwaloscia, to w sumie jest najbardziej zawodna czesc w elektrykach ogolnie o ironio.

Nowe akumulatory waza 2kg zamiast 12kg, maja podobno przezyc auto.

I to nie jest tak, ze Tesla nie popelnia bledow - wrecz przeciwnie - popelnia ich sporo bo to firma z raptem 10 letnia historia - ale jezeli po kilku kwartalach dostrzegaja problem i go rozwiazuja poprzez technologiczne innowacje - nie mam z tym zadnego problemu :cool2:

Przeczytaj i obejrzyj ten artykul i film:

https://insideevs.com/news/546087/tesla-liion-12v-auxiliary-battery/

 

I w ogóle @adamjttk nadal ciekawi mnie jak Ty interpretujesz te filmiki 77kmh w tym dziwnym języku.. ;] I czy mają jakiś ranking i co z prędkością na wyjściu.

Nie ma rankingu - w kazdym filmiku jest pokazany drugi przejazd z podpisem na srodku ekranu - "best attempt" - w przypadku TM3LR bylo to 83 km/h, w TM3P powinno byc conajmniej tak samo a imho lepiej bo siedzi 10mm nizej.

W przypadku M2 bylo to 78 km/h wiec roznica bym powiedzial zauwazalna.


Co do predkosci na wyjsciu - nie wiem, masz jakies dane inne?


Co wiem - to jest sytuacja typowa, ze gdy cos ci wyskoczy nagle przed samochod (np tytulowy los, a moze kiedys jakies dziecko) albo po prostu wpadniesz na chwile w poslizg - to te 5km/h roznicy moze zadecydowac czy wyladujesz swoim autem na drzewie jak instynktownie odbijesz czy zdolasz jednak skontrowac. To nie tak wlasnie zginal Paul Walker w swojej 911 (wyladowal na latarni bo nie opanowal swojego GT)?


Tzn mi ten test pokazuje ktore auto jest bardziej do opanowania przy predkosciach granicznych - i wygrywa tu zdecydowanie TM3.


Ten test losia jest w sumie podobny do bardzo szybkiego wejscia w waskie rondo :norty: :norty:


Tu masz praktyczne zastosowanie, do tego na tym wysmiewanym autopilocie, jak dla mnie wow :shock:

http://shorturl.at/ezQT6

.

Opublikowano

https://wysokienapiecie.pl/42932-najwyzsze-obciazenie-elektrowni-w-historii-system-pod-presja/

 

W czwartek, 2 grudnia, polskie elektrownie pracowały z najwyższym obciążeniem w historii. Chwilowo przekraczało 27,5 GW. Poniedziałkowa rezerwa mocy jest już poniżej wymaganego minimum, ale do zagrożenia dostaw jeszcze daleko.

 

Tak właśnie Polska jest przygotowana na zastąpienie samochodów spalinowych elektrykami. Z tych 27.5 GW chwilowo eksportowaliśmy 3 GW, reszta to wewnętrzna konsumpcja.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na CaroSeri obejrzałem test BMW IX. Auto całkiem spoko, nie ma nic lepszego na co dzień do jazdy z rodziną jak SUV. Tylko co z tego, jeśli na autostradzie przy 140 km/h zużycie prądu ponad 27 kWh co daje zasięg pomiędzy 200-250 km. Realnie po autostradzie nie da się jechac ze stałą prędkością 140 km/h czyli realnie przy nieprzekraczaniu prędkości max 200 km. Jak ja bym jechał to bym pewnie ze 150 km zrobił i ładowanie. Czy ktoś mi wytłumaczy po co kupować auto za 400 tys i się tak ograniczać, bo ja tego NIE OGARNIAM. I tak zapewne jest , będzie z innymi suvami, bo ta technologia się nie nadaje do "normalnej" jazdy.
Opublikowano

@adam

Dla mnie jest dziwne, że zamiast jakiegoś konwertera napięcia stosują dodatkowy aku. Byłoby to wielkości zasilacza do laptopa i kosztowało 10$ w produkcji?


@Kriss33

No ale to wszystko się rozbija o realia drogowe. W Polsce coraz bardziej cisną mandaty/odcinkowe pomiary/itp i też ta prędkość ponad ograniczeniami to będzie coraz mniejszy procent tego co jeździsz. W Austrii wszyscy jadą ograniczenie + max 10kmh, a w Szwajcarii przekroczysz 30kmh ograniczenie to trafiasz do rejestru przestępców. U nas na razie +50kmh jest limitem, więc gdzie byś nie był za 200kmh stracisz prawko z tego co czytałem to nawet na autostradzie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tylko, że ja nie mówie o jechaniu 200 km/h w przypadku suva, ale w przypadku takiego IX jestem pewien, że wystarczy jechac 160 km/h i po 150 km masz ładowanie, nawet jadać 140 masz po niewiele ponad 200 km, TEGO NIE OGARNIAM. Rozumiem kupowanie w NO Tesli 300 konnej zamiast 122 konnego Aurisa w hybrydzie, ale tego ni w ząb.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tylko, że ja nie mówie o jechaniu 200 km/h w przypadku suva, ale w przypadku takiego IX jestem pewien, że wystarczy jechac 160 km/h i po 150 km masz ładowanie, nawet jadać 140 masz po niewiele ponad 200 km, TEGO NIE OGARNIAM. Rozumiem kupowanie w NO Tesli 300 konnej zamiast 122 konnego Aurisa w hybrydzie, ale tego ni w ząb.

Juz tlumacze.

Mowisz o wersji iX 40 ktora ma baterie ~70kWh i nie sluzy do jezdzenia na codzien po autostradzie. Po prostu (jakkolwiek to smiesznie brzmi przy zakupie auta za 400k PLN)

Wersja iX 50 ma baterie uzyteczna ~105kWh i przy 140 km/h przejedzie te 350-380km przy tej predkosci.

Jak dodasz do tego 40-50 min miedzyladowania to masz zasieg realny ~650km po autostradzie z predkoscia 140 km/h czyli cos co 90% kierowcow po prostu juz akceptuje.

Zalozenia - trasa ~600-700 km z jednym pitstopem na obiad sa juz powiedzmy realistyczne (jezeli jest sporo ladowarek DC >100kW na drodze)


Wersje iX 40 beda kupowac ludzie troche zamozniejsi (zamiast np BMW iX3 czy TMY), ktorzy jednoczesnie nie jezdza regularnie po autostradach albo dlatego ze autem na codzien jezdzi zona dom-zakupy-praca i w sumie tyle.

W Europie jest miliony takich ludzi wiec z klientami nie bedzie problemu na 100%.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

aaaa, dobra teraz zrozumiałem, chodzi o zamożność...


No Adam teraz to już przeszedłeś samego siebie. Twoje pierwsze zdanie, ze "ta wersja nie służy do jeżdżenia na co dzień po autostradzie" to jest sztos po prostu. Wiedziałem, że napiszesz o wersji z większą baterią, ale żeby tak lekko przejść na taki level czy nie wiem jak to nazwać, to jest dno dna po prostu, możesz sobie pisać co chcesz, ale to jest żenujące. I widzisz na początku tematu doszliśmy, że jak się jedzie elektrykiem szybciej niż przepisowo to zasięg niknie w oczach, a teraz wychodzi na to, że jak się jeździ suvem po autostradzie przepisowo to też zasięg niknie w oczach. Adam proponuję napisz do Łukasza Bąka ( to ten z kanału CaroSeria i tvn turbo, że ta wersja się nie nadaje do jazdy autostradą, aaa i do Chorwacji, bo o tym w teście powiedział, haha, Ja bym napisał, ale nie chce się ośmieszać. Teraz możesz mi odpisać, Kriss, nie rozumiesz, nie jeździłeś, jesteś uparty i po co tu piszesz, przecież widać, że nie chcesz elektryka, bla, bla, bla. Na koniec tego wątku. Kiedyś kupiłem auto, którym nie jeździłem na jeździe próbnej, nie siedziałem w nim i nie widziałem live, jak bym dzisiaj kupił takiego elektryka to bym się czuł oszukany...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wow, zupelnie nie rozumiem czemu sie tak uniosles?

Mowiac dla kogo jest wg mnie wersja BMW iX 40 - mialem na mysli po prostu to, ze Kowalski chcac EV do miasta i okolic (nie na autostrady) - kupi sobie np Nissana Leafa czy VW ID3 czy inna TM3 za 200k PLN.

A zamozniejszy Kowalski wybierze iX40 i to, ze to auto nie da rady jezdzic 140 km/h po autostradzie snu mu z powiek nie spedzi - tak samo jak nie maja z tym problemu wlasciciele Leafow.

Czy uwazasz, ze cena auta implikuje multizadaniowosc - w sensie, jak auto kosztuje 400k PLN to musi automatycznie byc super na autostradzie?

Bo jezeli tak sadzisz to wg mnie nie ma to sensu - to tak jakby kupic 911 TS i narzekac, ze nie zmiesci sie duza waliza do bagaznika bo przeciez w Octavii za ulamek ceny mieszcza sie 2.

iX40 to "bulwarowka", dokladnie tak samo jak e-tron 50 i jestem pewny, ze bedzie sie swietnie sprzedawac, zdziwilbys sie jak duzo ludzi widzi autostrade jedynie od wielkiego dzwonu.


Co do bycia oszukanym - kupujac 2,5 tonowego SUVa z aerodynamika kiosku oraz z bateria rowna/mniejsza niz niektore wspolczesne kompakty (np ID3, segment C) - no nie bardzo wg mnie.

 

@adam

Dla mnie jest dziwne, że zamiast jakiegoś konwertera napięcia stosują dodatkowy aku. Byłoby to wielkości zasilacza do laptopa i kosztowało 10$ w produkcji?

Jedno slowo - bezpieczenstwo.

Juz abstrachujac od np wypadku gdzie bateria glowna musi zostac odcieta a przeciez swiatla (np awaryjne) musza nadal dzialac, z auta trzeba wyjsc a np drzwi coraz czesciej elektromechaniczne etc etc

Ale tez i na codzien - lepiej jest jezeli radio czy swiatla sa zasilane z odzdzielnego obwodu - przeciez zdarzaja sie rozne usterki elektryczne, taki konwerter moglby nawalic, nie chcialbym miec 400V/800V napiecia na kostce radia czy na swiatlach w razie jakiegos grzebania :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak uniosłem się, zdarza mi się, szczególnie wtedy jak ktoś mnie próbuje w ...zrobić. W autach spalinowych nie ma takich cyrków, żebyś musiał wersje silnikową dopasowywać do tego gdzie zamierzasz jeździć. Tutaj jak widać tak jest. 2 lata czytam wątek i dopiero teraz się dla mnie okazało, jak mały może być zasięg na autostradzie przy przepisowej prędkości. Pamiętam, że pisałeś, że jak ktoś chcesz mieć 1 auto to kupować z jak największą baterią, ale dopiero na tym przykładzie to się uwypukliło. Dochodzimy do pytania po co to wszystko, po co nam ta technologia. Kto dzisiaj wybierze IX zamiast X5. Kolega BMWFun wybrał IX3 zamiast X3 spalinowego, bo pasuje do tej teorii, że jest zamożny i kupił auto dla zony wkoło komina, a w trasy jeździ X5. Bardzo dużo zależności/ograniczeń. Wydaje mi się, że teraz właśnie ludzie zamożni głównie kupią elektryki, te Premium oczywiście, a reszta kupi jak już nie będzie wyboru spalinowych, a nie dlatego, że są takie super.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Zgadzam sie ze wszystkim co piszesz.

Jest jeszcze jeden aspekt ktory pomijasz niestety bo jestesmy na forum jakim jestesmy.

Ale ja mowie prosto z mostu - BMW robi ludzi ordynarnie w wala z bateriami w IX.


Tzn zwroc uwage na 2 rzeczy:

1. Bateria rzedu ~70kWh to dzisiaj jest wsadzana do klasy C/D o duzo lepszej aerodynamice, o wiele mniejszej masie i mniejszym zuzyciu energii - VW ID3, TM3, KIA EV6 etc etc

Duzy 2,5 tonowy SUV w segmencie E w 2021r. nie powinien schodzic z pojemnoscia baterii ponizej ~100kWh zeby wlasnie nie bylo takich absurdalnych sytuacji.

Dla przykladu Tesla w modelu S/X takich malych baterii juz dzis nie dostarcza, jest ~100kWh (a jest duzo bardziej efektywna od iX pod wzgledem napedu)


2. W hurcie w 2021 1kWh baterii to okolo ~130$.

https://www.greencarreports.com/news/1134307_report-ev-battery-costs-might-rise-in-2022

Roznica pomiedzy BMW iX40 (71kWh) a BMW iX50 (105kWh) to okolo 34kWh czyli na pieniadze 34x132= 4.500$ czyli ~18.000 PLN

W cenniku BMW roznica pomiedzy tymi modelami to 98.000 PLN

Nie chce mi sie sprawdzac jak duze roznice w wyposazeniu sa pomiedzy tymi modelami - moze 1" wieksze kola czy cos w tym stylu - ale BMW kosi 500% marzy na wiekszej baterii czyli mowiac dosadnie - ordynarnie goli ludzi z kasy.

Stoja na pewno za tym jakies badania rynku przez specow od kasy z BMW etc bo przy takim ssaniu na EV zawsze znajdzie sie klient ktory zaplaci 400k-450k PLN byleby miec duzego SUVa EV ze znaczkiem BMW.

A ze na autostradzie przejedzie nim 200km... No coz, kazdy wydaje swoje ciezko zarobione pieniadze na to co uwaza za stosowne :norty:


Aha, odniose sie jeszcze dla kogo taka technologia bo nie widzisz sensu.

Opisze Ci na przykladzie mojej nieduzej firmy - polowa dyrektorow/kierownikow (ludzie najczesciej 50+ wiec lubuja sie w SUV), jezdzi audi e-tron (5-6 szt), wiekszosc wersja 50, ktora na autostradzie wypada jeszcze gorzej od BMW iX40 :norty:

Stawiam dobre piwo, ze zaden z nich w zyciu nie przekroczyl 100-110km/h swoim autem. Nie dlatego ze mandaty czy cos - dlatego ze nie maja w Norwegii gdzie szybciej jezdzic.

Co do odleglosci - zeby ode mnie dojechac np do stolicy (Oslo, oddalone o ~450km) - trzeba jechac 6,5-7h - srednia predkosc na trasie to 65-70km/h.

Prawie NIKT tego nie robi, wsiadasz do samolotu (miasteczko 30tys mieszkancow ma swoje lotnisko), placisz 200-300 PLN i ladujesz w stolicy za 50 minut.

I te e-trony robia rocznie po 10-15k km, do pracy, z pracy, na dzialke, do sklepu etc etc.

I to juz nawet nie chodzi o Norwegie - jest miliony ludzi w Europie, ktorzy po prostu nie korzystaja z autostrad a stac ich na SUVy po 400-450k PLN ktorymi jezdza "po bulki"


51724313458_f0190d23b2_o.jpg

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No i doszliśmy do sedna sprawy, czyli Ty doszedłeś, a ja pojąłem :handshake: Całkowicie się zgadzam, że to robienie ludzi w wala i wg mnie nie powinno być takiej wersji w sprzedaży.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No i doszliśmy do sedna sprawy, czyli Ty doszedłeś, a ja pojąłem :handshake: Całkowicie się zgadzam, że to robienie ludzi w wala i wg mnie nie powinno być takiej wersji w sprzedaży.

 

Takie rozważania to mi przypominają jak optymista i pesymista patrzy na szklankę wody :) Jeden widzi że BMW "goli", a drugi powie że BMW bawi się w filantropię, bo obniżyło cenę wersji 40 aż o 98tys "zmniejszając baterię o 35kWh o wartośc tylkoi 18tys, więc te pozostałe 80tys dołożyli z własnej kieszeni :D :D


Finalnie myślę że to nie jest takie proste i tych różnic w wyposażeniu jest więcej, a cenę kalkulują marketingowcy a nie księgowi. Tutaj więcej zarobią, tutaj mniej, a finalnie musi wyjść odpowiednia kwota. Nie martwiłbym się też o tych którzy przeznaczają na auto 400tys że tak nieświadomie kupują i dają się golić. Znam trochę osób jeżdżących dobrymi autami i nie sądzę żeby któryś z nich kupował "dla logo", czy "dla znaczków M", bo to widać po tym co mówią o samochodach oraz jakie wersje wyposażenia wybierają.


Ja np liczę każdą złotówkę i dla mnie cena iX3 jest fajnie skalkulowana jak na możliwości pomimo że starsza technologia i co niektórzy twierdzą że ma burderl pod maską i plątaninę kabli ;-) ale 400tys jako alternatywę iX3 bym nie wydał i dużo bardziej wolałbym Teslę Y :-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam zwrócił uwagę na wycenę wersji 40i vs 50i i napisał, że jest o wiele za duża. Ja natomiast idę dalej i uważam, że BMW nie powinno oferować wersji 40i, dla mnie to półprodukt, skoro auto na autostradzie przy 140 km/h przejeżdża ok 200 km. Nie w tej klasie aut, nie w tym budżecie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam zwrócił uwagę na wycenę wersji 40i vs 50i i napisał, że jest o wiele za duża. Ja natomiast idę dalej i uważam, że BMW nie powinno oferować wersji 40i, dla mnie to półprodukt, skoro auto na autostradzie przy 140 km/h przejeżdża ok 200 km. Nie w tej klasie aut, nie w tym budżecie.

 

Mój komentarz odnosił się do wyliczenia Adama. Tak na poważnie, to ja też nie mogę zrozumieć oferowania półproduktu (na mój chłopski rozum) w postaci wersji 40 z 70kWh, ale też jestem przekonany że poparte to musiało być jakimiś badaniami rynku. Nie jest to też nic nowego, bo Elon Musk na podobnej zasadzie robi Teslę M3 SR+. Pomimo wykastrowania tego auta z baterii, znajduje on wielu nabywców, w tym Adama który nawet testowo przyjechał do Polski nim i nie było to tak straszne dla niego jakby miało się wydawać. Może to właśnie wersja 40 jest przez BMW sprzedawana np na niższej marży, aby spopularyzować auto wśród osób które nie jeżdżą w trasy, albo mają do tego inne auto. Może to taka elektryczna wersja "business line"

  • Moderatorzy
Opublikowano



Prawie NIKT tego nie robi, wsiadasz do samolotu (miasteczko 30tys mieszkancow ma swoje lotnisko), placisz 200-300 PLN i ladujesz w stolicy za 50 minut.

 

I w tym momencie czar walki o ekologię i ratowanie planety pryska ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Prawie NIKT tego nie robi, wsiadasz do samolotu (miasteczko 30tys mieszkancow ma swoje lotnisko), placisz 200-300 PLN i ladujesz w stolicy za 50 minut.

I w tym momencie czar walki o ekologię i ratowanie planety pryska ;)

Na szczescie nie kupowalem moich elektrykow zeby ratowac planete :norty:

A spalin samolotu raczej sie nie wdycha jak sie chodzi po miescie :cool2:

 

uważam, że BMW nie powinno oferować wersji 40i, dla mnie to półprodukt, skoro auto na autostradzie przy 140 km/h przejeżdża ok 200 km. Nie w tej klasie aut, nie w tym budżecie.

Obejrzalem test zasiegu tego auta tutaj i rzeczywiscie wyglada to slabo:


Predkosc 130 km/h (licznikowe 133), temp. 5C

Auto naladowane do 100% i rozladowane do 12% przejechalo 222km

Gdyby chciec jechac dalej to kolejne ladowanie by juz bylo do ~80% wiec do 10% drugi odcinek to juz okolice ~180 km zasiegu.


Tyle teorii bo w praktyce nie jest niestety tak kolorowo :twisted:


W praktyce jadac dzis autostrada nie mamy co 10-20 km szybkich ladowarek DC zeby zatrzymac sie akurat wtedy kiedy potrzebujemy.

Wiec raz sie uda naladowac auto przy 10% pozostalej baterii a kolejny raz to bedzie przy 20-25%.


A wtedy realistycznie zatrzymujemy sie na ladowarkach co ~150 km :roll:

W przypadku temperatury np -5C czy -10C badz co gorsza deszczu - to bedzie mniej niz 150 km przy tej predkosci :shock:


Auto zdecydowanie nie na autostrady :naughty:


51725934186_6cab6e8682_o.jpg

.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Spoko, to ze spalin samolotu się nie wdycha mnie przekonało :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli miałem rację, że to półprodukt, pytanie ile takich półproduktów producenci wprowadzili/wprowadzą do sprzedaży. Niestety to tylko potwierdza wątpliwości moje i wielu osób co do tej całej technologii z tego forum, ale przede wszystkim takich ludzi, jak szef Toyoty, Stelantis itd. BMW jak widać też sie nie spieszy, wszystko juz było na forum. Chodzi mi teraz o to, że ta technologia jest bardziej wymuszana niż taka wspaniała, bo gdyby była wspaniała, to byśmy 2 lata nie dyskutowali tylko na nią przeszli. Po forum widać, że chyba nikt nie przeszedł w całości, pozbywając się spalinowego BMW, tylko co najwyżej dokupił elektryka.


Nie, no nie wytrzymam, wrzuciłem ten film od Adama o IX, i koleś jedzie 130, jak na elektryka przystało, a tam BUS go wyprzedza, no przecież to są jaja. Dajcie juz spokój. Nie da się tego usprawiedliwić...

Opublikowano

Auto naladowane do 100% i rozladowane do 12% przejechalo 222km

Gdyby chciec jechac dalej to kolejne ladowanie by juz bylo do ~80% wiec do 10% drugi odcinek to juz okolice ~180 km zasiegu.

lCqzcWV.jpg



Ha ha ha.


Właśnie sobie zdałem sprawy z tego, że generalnie rezerwa świeci się przy 70-90km zasięgu. Ja generalnie tankuje, jak schodzi poniżej 100km, bo wiadomo, na autostradach MOPy nie są co chwilę, a jak jedziesz wioskami to lepiej nie tankować jeśli nie musisz u przypadkowego Janusza. Dwa, czasami stacja zamknięta, popsuta, zakorkowana, nigdy 100% pewności nie ma, że będzie działać.


Jeśli odejmiemy od 180km zasięgu rezerwę, to zasięgu zostaje 100? :D Przecież, jeśli jedziemy do 12% rozładowania, to jeśli ładowarka docelowa nie działa, to w sumie wzywamy lawetę?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wreszcie wesolo się zrobiło w temacie :mad2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli odejmiemy od 180km zasięgu rezerwę, to zasięgu zostaje 100? :D Przecież, jeśli jedziemy do 12% rozładowania, to jeśli ładowarka docelowa nie działa, to w sumie wzywamy lawetę?

Widze, ze zaczynasz rozumiec dlaczego ludzie myslac o elektryku jako jedynym/uniwersalnym aucie --> wybieraja Tesle :D


BMW iX 40 to auto miejskie/podmiejskie, zupelnie jak VW e-Golf czy Nissan Leaf.

Cena i rozmiary powoduja jedynie pewien niesmak bo sa niejako zaprzeczeniem pojazdu miejskiego.


Troche taki dysonans poznawczy i ja absolutnie tego auta/modelu bronic nie zamierzam, biorac pod uwage, ze za 2-3 lata standardem w segmencie E bedzie juz pewnie ~120kWh - utrata wartosci tego modelu bedzie pewnie duza i warto o tym tez pomyslec przed zakupem.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

aż się boje pytać jak wypada na autostradzie przy 140 km/h IX3, bo ma chyba taką samą baterię?


no i jest piękny test, jest dobrze, wystarczy suvem jechać po autostradzie 90 km/h i będzie git :duh:


  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
aż się boje pytać jak wypada na autostradzie przy 140 km/h IX3, bo ma chyba taką samą baterię?


no i jest piękny test, jest dobrze, wystarczy suvem jechać po autostradzie 90 km/h i będzie git :duh:


 

IX3 ma 74kW, wiec przy 140kmh to ledwo 210km zasięgu przy obecnej pogodzie, także szału nie ma. W lecie to +15-20% lepiej, ale to suv wiec ma opory swoje na autostradzie. W zimie trzeba jechać Max 120-130 żeby ladowania były w miarę rozsądne (30-40min), a zasięg robi sie wtedy zawrotne 250-270km do 0%. Na trasie WAW-3city są 3 ładowarki 100kW+ wiec da sie to zaplanować.


Mierzyłem w zimie i wychodzi na autostradzie:

przy 110kmh 24.8kWh / 100km

przy 120kmh 28kWh/100km

przy 130kmh 30kWh/100km

przy 140kmh 34-35kWh/100km


Pewnie iX podobnie. Ciekawy jestem jak np Tesl Model X wypada w podobnych warunkach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
całe szczęście, że szybko nie jechałeś :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@Kriss33 nie bez powodu wiekszosc producentow przeznacza\wydaje setki miliardy dolarow na poprawienie slabej w stosunku do potrzeb technologii bateryjnej. Oni doskonale zdaja sprawe ze stosunek masy do zasiegu jest po prostu slaby.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.