Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Póki moderator nie patrzy na offtopa:


Skoro zostały wspomniane amerykańskie pickupy, to tutaj

recenzja elektrycznego pickupa, pierwszego do kupienia od ręki. Do setki mniej więcej poziom BMW M5 CS, ale ten konkretny filmik jest o jeździe terenowej, do której autor filmu ma na co dzień kilka spalinowych pojazdów. Mówi, że dziwne wrażenie sprawia, że w celu jazdy do przodu w terenie trzeba po prostu wciskać do podłogi gaz w tym trzysekundowcu. Oto pewnie pojazd poważnie uniwersalny :)
Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak zgoda ale są tez civici,akordy, camry, rav4 i takie tam

https://www.caranddriver.com/news/g36005989/best-selling-cars-2021/


Najwidoczniej ludzie doceniają inne rzeczy w aucie i nie potrafią zauważyć tego geniuszu motoryzacyjnego. Bądź po prostu nie chcą samochodów elektrycznych.


Co do reliability. 3,5 roku z g30. Zero awarii. Gwarancja jeszcze 1,5 roku. Śpię spokojnie. Czy twój sen będzie spokojny mając świadomość ze już 2 razy musiałeś być na naprawie za rok, gdzie nie masz możliwości przedłużenia gwarancji? Don’t Think so.


Folip a gdzie truck tomcio paluszka? Miał być pierwszy i najlepszy a tu konkurencja pokazała środkowy palec. Ups.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Oczywiście idiotyzm używania ekranu dotykowego podczas jazdy skrzętnie pomijasz bo to przecież no problem gapić się w ekran podczas jazdy. Jest jeszcze auto kiler, znaczy auto pilot

Niczego nie pomijam, nie mam po prostu problemu z ekranem dotykowym - jest duzy i czytelny, wszystkie menu sa przejrzyscie pogrupowane i dopoki nie jezdzisz po kostce brukowej nie ma problemu z obsluga :norty:

Problem jest z nawigacja (czy raczej wyswietlaniem info o zjazdach) i brakiem headupa - dziesiec razy o tym wspominalem tu w tym watku.

Zwrocilem na to uwage gdy napisales o tym po swoich jazdach testowych TM3, sam tego nie zaobserwowalem na poczatku bo jezdzilem wokol komina, dopiero wyjazd do PL i manewrowanie po wiekszych miastach mi to uswiadomilo.

Sama nawigacja nie jest zla, jest duza i czytelna, problemem sa zjazdy z wielopasmowych ulic ktore nie sa dosc czytelnie oznaczone i mogly by byc zrobione duzo lepiej/wyrazniej imho.

Problemem tez jest to, ze jak ktos jest przyzwyczajony do HU i jedzie autostrada wiele km, to mozna minac zjazd jak sie zapomnisz.

Rozwiazaniem sa pewnie komunikaty glosowe tyle ze mam je wyciszone bo zawsze mnie irytowaly :norty:

 

Czy twój sen będzie spokojny mając świadomość ze już 2 razy musiałeś być na naprawie za rok, gdzie nie masz możliwości przedłużenia gwarancji? Don’t Think so.

Przedluzenie gwarancji?

W tych plebejskich Teslach nie trzeba przedluzac gwarancji, nie to co w prawdziwym i niezawodnym Premium :norty: :norty:

Producent jest na tyle pewny swojego napedu i baterii (czyli tego co najdrozsze w elektryku), ze oferuje 8 lat :cool2:

Takze dziekuje, spie spokojnie :cool2:


51713951051_eaa835bc76_o.jpg

 


Jakim uzytkowym IGNORANTEM trzeba byc zeby nie umiec normalnie zaimplementowac zmiane profilu kierowcy - wyglada jakby robil to student informatyki na zaliczenie laborek a nie powazna marka, ktora sprzedaje 2,5 miliona aut rocznie.

Nie rozumiem o czym piszesz. U mnie zmiana profilu kierowcy odbywa się w ten sposób, że ja i żona mamy przypisane kluczyki w których zapisany jest profil kierowcy. W chwili otwarcia samochodu wszystko przystosowuje się do właściwego użytkownika. W tesli nie ma takiego rozwiązania?

Ok, rozumiem czemu sie nie rozumiemy :)

My uzywalismy tych samych kluczykow w BMW (na zmiane) zeby nie nosic jednoczesnie niepotrzebnie 2 kluczykow od 2 aut.

Nie mam peku kluczy w kieszeni, zamki w domu mam elektroniczne.

Mam waski podjazd i z zona korzystamy na przemian z 2 aut - gdyby kazde korzystalo tylko ze swojego to nie potrzebowalbym az tak czesto klikac w profile ani nie potrzebowalbym elektrycznych siedzen nawet.


Natomiast latwy dostep do profilu kierowcy bez wzgledu na podjazd czy wspoldzielenie aut jest czyms pozadanym bo przeciez jezdzi sie tez razem i w aucie masz wtedy 2 kluczyki/telefony - np zona nie kieruje ale otwiera swoim kluczykiem auto bo maz akurat niesie 5 siatek z zakupami czy dlatego, ze jedziecie gdzies razem a ona wychodzi pierwsza z domu i siada na miejscu pasazera etc etc


W TM3 naturalnie masz przypisane profile do kluczyka (ktorym jest telefon) wiec dziala to przez wieksza czesc czasu ok ale nadal uzywamy dosyc czesto zmiany profilu manualnie stad irytacja bo BMW moglo to zrobic lepiej/latwiej.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli popsuje Ci się ekran w BMW, to szkoda, jedziesz dalej. Jeśli popsuje Ci się ekran w Tesli to sorry, nie działa 3/4 auta.

Czy ten argument tyczy sie tez np BMW iX badz MB EQS czy tylko Tesla dostaje baty bo jest po prostu szybsza (w zmianach/trendach) od konkurencji?

mercedes-benz-eqs-2021-04-min.png

Za kilka lat w wiekszosci nowoczesnych aut beda prawdopodobnie tylko ekrany, zadnych fizycznych przyciskow poza moze swiatlami awaryjnymi ktore musza byc mechaniczne ze wzgledow bezpieczenstwa.

A za kilkanascie lat bedzie pewnie coraz szersza autonomiczna jazda.


PS. TM3 jezdzi bez problemu z rozwalonym wyswietlaczem, muzyke, klime, dostep, predkosc etc etc mozesz sobie nadal zmieniac/sprawdzac z apki w telefonie.

Sam wyswietlacz jest dosc pancerny a jego wymiana nawet nie droga (~1500$)

Polecam testy empiryczne w filmiku ponizej :)



BMW jest skostniala firma i najczesciej wprowadza to samo co konkurencja, tyle ze po kilku latach opoznienia.

Dla przykladu - MB i Audi zrezygnowaly z obracanych gladzikow w nowych generacjach aut, BMW zrobi to samo tylko ze pewnie dopiero w nowej 5-er czy 7-er za rok/dwa.

A do tego czasu mozna psioczyc na stricte dotykowe ekrany - tak samo bylo z pozbyciem sie hamulca recznego, tak samo bylo z manualami, z analogowymi wskaznikami, z R4 w 330i, z wprowadzeniem FWD i dziesiatkami innych rzeczy.

 

Kolejny "raport" vel ankieta z dupy, w ktorym mozesz udowodnic co chcesz, jak chcesz i kiedy chcesz - zalezy kto placi :duh:

Ta sama firma - raport na temat jakosci w autach z 2021r.

Ram i Dodge na pierwszych miejscach a Audi jeszcze gorsze od Tesli :roll:

Chevrolet, Ford i Buick grubo powyzej sredniej - to znaczy, ze uzytkownik A6 czy A8 powinien szukac jakosci w salonie Chevroleta?

Serio nie widzisz w takich raportach nic kuriozalnego?

Przyznam Ci racje i przelkne kazdy raport n/t niezawodnosci EV, ktory bedzie poparty jakimis konkretnymi danymi (a nie "ankieta" wsrod uzytkownikow) - cos ala ADAC, ktory mimo ze skompromitowany to chociaz zbieral dane odnosnie rzeczywistych usterek z drogi ze swoich wozow serwisowych.

2021066a.jpg

 

Cayenne kupiłem dla siebie, jako auto do wszystkiego, a nie lubię kupować półśrodków. Przypomnę więc, że żona będzie jeździć V-klasą 2.0 i chyba (?) 9 do setki, bo więcej do normalnego życia nie trzeba. Odbiór mam wstępnie na kwiecień '22. Wyjaśnij mi ten dysonans proszę.

Zona bedzie jezdzic busem, ze w sensie na codzien?

Po miescie do Lidla? Do tego fryzjera o ktorym wspominales?

Slawomir, co Ty piszesz? Dokupiles rodzinnego busa na leniwe, wakacyjne wyjazdy zeby wsadzic do srodka rowery i inny majdan a teraz dorabiasz jakies teorie do tego w zwiazku z Tesla i niepotrzebnym przyspieszeniem :)

 

Nie, w swoim budżecie Tesla nie jest dla każdego najlepszym wyborem i generalnie jej przewaga jest mocno papierowa- tzn można ją udowodnić, ale nic Ci nie daje.

Mam wrazenie, ze piszemy o zupelnie roznych rzeczach, teraz piszesz, ze to nie jest "najlepszy wybor" a wczesniej pisales (od czego sie zaczelo), ze cytuje:

Udowadnianie, że auta Tesli mają jakąś przewagę jest śmieszne. Mają te auta swoje unikalne cechy.

"jakas przewaga" =/ "najlepszy wybor"

 

Nie, nic nie musze, bo pojadę V-klasą w dieslu i na Twoje 2 30-40min postoje zrobię jeden 10min na tankowanie. Po raz 10 w tej dyskusji, zbijasz mój argument swoim, który nie odnosi się do tego co napisałem. A pisałem o tym, że przysłowiowy Passat będzie tańszy, zaoferuje plus minus to samo, a decyzja o wyborze Passat czy Tesla będzie raczej emocjonalna niż logiczna. Co Ty mi wyskakujesz z jakimś iX3? WTF? Ty czaisz sens tej dyskusji? Tesla vs Passat. Wybór to 90% emocji, 10% logiki. Tak jest, niezależnie od tego, czy iX3 jest do dupy, czy SF90 jest wolniejsze od Plaida albo czy brak superchargerów ma wpływ na zasięg Passata w dyzlu.

Odpisywalem/cytowalem n/t superchargerow a nie na temat Passata, wtf? :)

Co ma Passat w kombiaku i TDI (najczestszy wariant) do TM3? Nie ten budzet (moze poza topowa wersja 270KM), nie te potrzeby, pogubilem sie kto na co odpisuje?

Pisalem o przewadze SC bo za 3-4 lata VW przestanie sprzedawac tego Passata a MB przestanie sprzedawac swoja V-klase i zanim sie obejrzysz znajdziemy sie w nowej rzeczywistosci, tej elektrycznej.

Ja mowie o tym jako o fakcie dokonanym bo siedze w NO, w EU bedzie to samo za max kilka lat.

 

I Ty to jeszcze opisujesz jako zaletę, podczas gdy to jest dla normalnego Kowalskiego z Passatem wada, że w ogóle musisz rozwiązywać problem, którego normalne auta nie mają.

Bo sie nie obrazam na rzeczywistosc. A rzeczywistosc wyglada tak, niewazne co ja na ten temat sadze czy co Ty sadzisz:

"Carmakers will have to reduce the average emissions of their new car sales by 15% in 2025 (from 2021 levels) and by 37.5% from 2030 onwards"

VW Passat to chodzacy trup, BMW 320d to chodzacy trup, za max kilka lat te wszystkie auta ZNIKNA z ofert u dealera. Pisalem to n-razy, w 2024 czy 2025r wiekszosc uzytkownikow tego forum bedzie testowac i4 a nie 420d/430i.

Zostaniesz z BMW iX, z iX3 etc.

I do tych aut porownuje juz dzis Tesle bo po prostu taka jest nowa rzeczywistosc na swiecie - gdzies szybciej (NO czy inna Holandia) a gdzies wolniej (m.in Polska).

 

Nielogiczne jest trzymanie 2x takiego samego samochodu, skoro 2 różne samochody dałyby Ci więcej korzyści.

To co mowisz mialoby sens gdyby nie to, ze oba auta uzytkuje z zona na przemian. Wiec nie kupie na razie SUVa, ktory podoba sie zonie, bo bede nim pozniej musial jezdzic co drugi dzien.

Nie kupie tez poki co M3 E92 w manualu, bo ona bedzie musiala nim jezdzic co drugi dzien.

Jak przerobie w koncu podjazd i bede mial miejsce na 3 auta - bedzie inna rozmowa.

 

Stąd czytając Twoje argumenty, że Passat jest gorszy, bo iX3 nie ma superchargerów, jestem pewny, że logiki było co najmniej 2x mniej niż sądzisz.

Nieladnie, niekulturalnie i niepotrzebnie.

 

Co do Twojej argumentacji, muszę Cię zmartwić, ale to nie jest problem samochodu. Tak się składa, że mam w garażu samochody wielu różnych marek od '86 do 2021, których rozwiązania są diametralnie różne i nigdy mi to problemu nie robiło, a wręcz przeciwnie - ja wsiadam do aut znajomych i praktycznie zawsze ogarniam wszystko od strzała.

Rozmawialismy o logice/emocjach przy zakupie mojej drugiej TM3 przypominam.

To, ze nie masz takich problemow i ogarniasz wszystko od strzala - coz moge powiedziec - gratuluje :)

 

No ale to nie jest zaprzeczenie sobie? Uniwersalne dla mnie jest posiadanie małego auta miejskiego i dużego auta na wycieczki ;)

Patrz odpowiedz n/t wspoluzytkowania tych samych samochodow przez 2 osoby na codzien.

Dopoki mam taka sytuacje - oba auta musza miec cechy wspolne ktore sa akceptowane przeze mnie i przez zone - TM3, i4, moze ten nowy Macan jakby sie fajnie prowadzil - to sa na dzis auta ktore rozwazam mimo, ze testuje rozne inne - moze cos w koncu "zaklika" w innej marce/segmencie.

Np moja zona jak wsiadla do iX3 to byla zachwycona - znaczek BMW, SUV, "biore". A dla mnie auto nie do zaakceptowania, prawie totalnie "bezplciowe" i technologicznie sredniowiecze :roll:

Nie pisalem o tym wczesniej a jedynie o waskim podjezdzie, mea culpa.

 

Jeszcze podsumowując - tak, Tesla ma ogrom przewagi nad elektryczną konkurencją, ale nie spalinową ;) I swoją drogą, ciekawe jak to jest, że we wszystkich nowych autach dorzucają panele dotykowe i wszyscy recenzenci do jednogłośnie krytykują, a nowe auta mają ich jeszcze więcej. Do tego stopnia, że jak patrzyłem na recenzje Golfów, to mówią, że 8 gorsze od 7, może poza osiągami.

Tak, patrz odpowiedz jak ja to widze apropo ICE powyzej - dla mnie nowe auta spalinowe w NO juz nie istnieja, nie maja zadnego sensu. Wyjatkiem sa sportowe ktore w NO pasuja jak swini siodlo ze wzgledu na taki a nie inny mikroklimat (podatki, przepisy, rodzaj drog).

CO do paneli dotykowych - sa panele dotykowe i panele dotykowe.

To co jest w VW Golf 8 czy ID3 czy nowym iX - dla mnie to mniejsza lub wieksza porazka.

Natomiast Tesle czy np e-tron sa zupelnie akceptowalne.

Pamietaj tez, ze przy obecnym natloku opcji/elektroniki w aucie (auta sa coraz bardziej komputerowe - asystenci jazdy, rozbudowane nawigacje, gry etc etc) - zwykle male ekrany sie po prostu juz nie sprawdzaja.

Czy wyobrazasz sobie miec dzisiaj 4" Iphona sprzed 10 lat albo jakis telefon z fizyczna klawiatura?

Moze i 6" jest niewygodniejsze w kieszeni czy w rece na codzien, moze bateria trzyma krocej - ale rekompensuje to na rozne inne sposoby - mozna obejrzec kawalek serialu na Netflixie, obejrzec zdjecia, zagrac w jakas gre, surfowac po necie, etc etc

Jak dzis biore do reki Iphona 4S to wydaje mi sie kuriozalny, a kiedys zarzekalem sie, ze nigdy nie przesiade sie na 5-tke bo jest za duza. A dzisiaj telefony 6-7" nikogo nie szokuja i kazdy sie do nich przyzwyczail.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adam masz racje ze nie ma co porownywac passata tdi do tesli model 3 bo nie ten budzet. W norwegii passat jest drozszy :D :D

 

Wyjatkiem sa sportowe ktore w NO pasuja jak swini siodlo ze wzgledu na taki a nie inny mikroklimat (podatki, przepisy, rodzaj drog).
Caly czas sie jarasz przyspieszeniem czyli kupiles auto pasujce jak swini siodlo i sie jeszcze tym zachwycasz? really?

 

4" Iphona
Konkurencja praktycznie od zawsze robila wieksze telefony. Iphone byl w tym wzgledzie przez wiele lat zacofany przez widzimisie Jobsa ktory twierdzil ze wieksze telefony sa nieporzebne. To samo jest ze zlaczem ladowania ale ptaszki cwierkaja ze w przyszlym roku "juz" bedzie normalnie. To samo z ekraniami 120HZ. Firma w stosunku do konkurencji od wielu lat pod pewnymi wzgledami zawsze byla zacofana. Jak juz wklejasz EQS to badz na tyle uczciwy i policz ilosc przyciskow w aucie. W dalszym ciagu jest ich tam mnostwo (drzwi, konsola srodkowa, kierownica, pod kierownica)


2022-mercedes-benz-eqs-interior.jpg



Car of the year by motor trend: Lucid air. Apropo ekranow:

 

The stylish sedan takes a different approach than rivals when it comes to interior design. Its three screens don't dominate the cabin like they do in the Tesla Model S and Mercedes EQS. A nice mix of leather, wood, Alcantara, and metal covers the cabin. We'd go as far as saying the Lucid Air has one of the nicest interiors of any car on the market. A spacious rear seating area sweetens the deal.


Can Lucid compete with Tesla? Absolutely yes. EV makers should view this capable newcomer as serious competition. In our First Test, we wrote, "The Air is not just the most compelling American luxury car in recent memory, it's also an impressive rethink of what a luxury sedan should be."

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Slonik, co do Passata - to nie on jest drozszy a jedynie EV sa tansze o VAT, wbrew pozorom to nie to samo ;)

Wiem, ze Cie piecze bo pomimo plucia na moje posty o doplatach, o ktorych mowilem 2 lata temu, ze by sie w PL przydaly - teraz kombinujesz coby tu w limicie znalezc zeby 20k zaoszczedzic :norty:


Co do aut sportowych - TM3P nie jest zadnym sportowym autem, to jest szybkie daily EV.

Wiem, ze w porownaniu do takiej krowy jak 530i wydaje sie Formula 1, ale na koniec dnia to tylko szybko przyspieszajace miejskie auto ktorym okazjonalnie mozna sie wybrac gdzies w dluzsza trase.


Co do guzikow w EQS - jak sie zepsuje glowny wyswietlacz to co sobie nimi naklikasz? - lepsza pozycje fotela, czy przelaczysz piosenke? W TM3 tez to zrobisz w razie w.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

moze nie tyle piecze co jest okazja wziac cos dodatkowego dla zony na miasto w dobrych pieniadzach (doplata + odliczenie od firmy = samochod prawie 40 procent tanszy).. ale tutaj pojawia sie problem. Do miasta i okolic najlepszy jest niezaduzy suv (parkowanie, widocznosc miejsc na parkingach pod sklepami, kawezniki, wyjazdy z podporzadkoanych) i chyba raczej w takim rodzaju aut bede sie rozgladal. Auto dla mnie to jest zupelnie inna bajka i rzadzi sie innymi kategoriami, jeszcze nie zdecydowalem jak odbiore to napisze zeby znowu mi nikt o jakis bajkach nie napisal :D


No juz psucie sie ekranow nie rozpatrujmy ale wygode korzystania na codzien. Sorry nie jest wygodne klikanie w ekran gdzie lokiec wisi w powietrzu. Duzo wygodniej jest klikac bedac "rozwalonym" na fotelu z lokciami wygodnie spoczywajacymi na podlokietnikach badz tez przyciskami na kierownicy. Podkresle jeszcze raz, praktycznie kazda recenzja jakiegkolwiek auta krytykuje to rozwiazanie i cos w tym jest. Ekran u chinczyka kosztuje pare dolcow, za soft zaplacisz raz a przyciski musisz kupic i wstawic do kazdego auta. to sa tylko i wylacznie oszczednosci, nic wiecej.


Generalnie chyba sie skupie na id4, etron q4, mach-e, kia, hyundai... ewentualnei i4. Holera znowu sie robi zbyt duzy wybor....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No widzisz, i tu pojawia sie prawdziwa sila dotacji - jak daja "za darmo" 20k to zaczyna kusic i pewne niedoskonalosci EV schodza na dalszy plan.

A za kilka lat takie auto ktore kupiles 40% off, bedzie juz w zupelnie akceptowalnej cenie dla przecietnego Kowalskiego.

I tak to sie wlasnie rozbujalo w NO - dzisiaj mozna sobie kupic 5-6 letniego miejskiego EV w zupelnie akceptowalnej cenie.

A producenci widzac, ze ich EV schodza - wprowadzaja coraz to nowsze i nowsze modele, konkuruja tez cenowo, nie ma monopolu.

win-win


Co do ekranow - ja swoje zdanie mam chociaz wsiadajac do E90 bez zadnej nawigacji, gdzie wszystko jest analogowe tez sie swietnie odnajduje.

Mnie bardziej od duzych ekranow irytuja dotykowe przyciski bez dobrej haptyki - to co w iX jest na suficie albo w ID.3 na kierownicy to jest funkcjonalny DRAMAT.

.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Co do aut sportowych - TM3P nie jest zadnym sportowym autem, to jest szybkie daily EV.

 

To czemu setki razy w tym wątku porównywałeś ją z M2/M3/M4 :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dotykowe przyciski tak samo jak ekran to jest dramat. Ja sobie zmienie piosenke, temperature, wlacze wylacze obieg zamkniety (np mijajac szadolki) stacje w radiu czy tez przelacze sie miedzy nawigacja a spotify doslownie z zamknietymi oczami. Dasz rade to samo zrobic na ekanie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Co do aut sportowych - TM3P nie jest zadnym sportowym autem, to jest szybkie daily EV.

 

To czemu setki razy w tym wątku porównywałeś ją z M2/M3/M4 :roll:

 

Pewnie dlatego, ze M2, M3 i M4 tez nie sa sportowymi autami :roll:

To sa auta z kategorii "usportowionych" conajwyzej, "high performance", tyle.

I zadna ilosc znaczkow ///M, carbonowych dodatkow czy kolorowych hamulcow tego nie zmieni.


PS. Znowu sie te wolne pola pod Twoimi postami wkradaja :)

 

Dotykowe przyciski tak samo jak ekran to jest dramat. Ja sobie zmienie piosenke, temperature, wlacze wylacze obieg zamkniety (np mijajac szadolki) stacje w radiu czy tez przelacze sie miedzy nawigacja a spotify doslownie z zamknietymi oczami. Dasz rade to samo zrobic na ekanie?

Piosenka, stacje - na kierownicy rolkami

Obieg zamkniety w menu klimy, uzywam raz do roku albo i jeszcze rzadziej --> 2 kliki (ale jezeli ktos uzywa np co tydzien bo musi to rozumiem irytacje wtedy ze nie ma dedykowanego przycisku)

tempertura, nawigacja/spotify sa podczepione na stale guziki u dolu ekranu - nie ma problemu z ich obsluga, na fizyczne przyciski tez trzeba spojrzec (jadac po kostce brukowej jest tylko problem :P)


Za te "niedogodnosci" dostajesz mnostwo zalet - olbrzymia nawigacja, cale playlisty w Spotify czy kilkanascie stacji widocznych w radiu, duza i czytelna kamera cofania, gry na duzym ekranie, Netflix jak na laptopie, rozwinieta historia polaczen telefonicznych a przede wszystkim czytelne i uproszczone opcje ustawien auta w menu - w sensie nie ma zageszczonych podmenu i podpodmenu i tak dalej i tak dalej


Dla mnie to jest sytuacja "win"

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wlasnie tu jest OGROMNA roznica, ze na fizyczne przyciski nie trzeba spogladac! Wyczuwa sie je pod palcami, wystarczy dotknac. Tak samo jak pokretlo glosnosci czy klimatyzacji. Na ekran nie ma bata i musisz spojrzec odrywajac wzrok od drogi. tak samo ze swiatlami przeciwmgielnymi. Wjezdzasz w mgle od razu odruchowo reka wedruje do odpowiedniego przycisku, kiedy wzrok caly czas skupia sie na drodze. A w tesli chyba nie ma swiatel przeciwmgielnych. Problem solved.


Tak przewrotnie. Komputery juz sa ze 30 lat na rynku dlaczego klawiatury caly czas maja fizyczne przyciski a nie dotykowy panel?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wlasnie tu jest OGROMNA roznica, ze na fizyczne przyciski nie trzeba spogladac! Wyczuwa sie je pod palcami, wystarczy dotknac.

 

Opel_Insignia_interior.jpg


test-drive-porsche-panamera-hybrid-18.jpg

 

tak samo ze swiatlami przeciwmgielnymi. Wjezdzasz w mgle od razu odruchowo reka wedruje do odpowiedniego przycisku, kiedy wzrok caly czas skupia sie na drodze. A w tesli chyba nie ma swiatel przeciwmgielnych. Problem solved.

Jezdze samochodem 20 lat, swiatel przeciwmgielnych(mglowych?) uzylem moze z 3 razy przez ten czas.

Dla mnie slaby argument anty. W TM3P i LR sa swiatla przeciwmgielne (przod), w SR+ nie ma w ogole.

Uruchamia sie je poprzez menu z najczesciej wybieranymi opcjami badz w zakladce "Swiatla"


51715663729_2535342ef0_z.jpg


W BMW do niedawna wygladalo to tak:


attachment.php?attachmentid=1738534&stc=1&d=1513603556


W iX jest juz tak:


51715673394_a42e9012a6_z.jpg


A w kolejnej generacji trafia zupelnie do menu w GUI i odtrabia wielki sukces pt "asceza", "minimalistyczny design" i inne tego typu bzdury.

Do niedawna bylo gadane jakie to przyciski skrotowce 1-8 sa legendarne etc, rachu ciachu i tyle je widzieli.

Z tymi przyciskami bedzie identycznie za chwile.

 

Tak przewrotnie. Komputery juz sa ze 30 lat na rynku dlaczego klawiatury caly czas maja fizyczne przyciski a nie dotykowy panel?

Klawiatura sluzy do pisania, GUI w aucie to "Graphical User Interface" - sluzy do interakcji z autem, na ktora sie sklada sto innych rzeczy oprocz pisania wiec porownanie zupelnie bezsensowne.

Przywolaj tu lepiej Ipada i rozkminiaj czemu nie ma fizycznych przyciskow.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale dajesz argumenty z dupy. Fizyczna klawiatura dlatego ma fizyczne przyciski zeby mozna bylo pisac BEZ PATRZENIA NA NIA. Twoj upor w zachwalaniu czegos co jest do d... jest godny podziwu a swiatel przeciwmgielnych uzywam regularnie bo mgla to bardzo czeste zjawisko w obszasze w ktorym mieszkam. Zycze Ci powodzenia w szukaniu tego w GUI podczas jazdy. Nawet w IX da sie szybko reka te przyciski wyczuc nie trzeba ich widziec


Ipad to tez bezsensowny argument bo korzystajac to w ekran sie gapisz caly czas. Widzisz roznice?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Widzisz roznice?

Tak, widze roznice.

Dzisiejsze trendy w motoryzacji sprawiaja, ze jestes sfrustrowany i odreagowujesz w tym watku :)

Zdaj koniecznie relacje z jazdy testowej nowym iX, oczekuje peanow na czesc funkcjonalnosci gladzika z Idrive oraz obslugi auta za pomoca gestykulacji :norty:


PS. W ten weekend zaczely sie oficjalne dostawy do klientow pierwszych BMW i4

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0361975EN/electrifying-moments-at-bmw-welt:-first-customers-take-delivery-of-their-fully-electric-bmw-i4-vehicles

Za tydzien-dwa powinny byc juz w salonach pierwsze auta do jazd testowych :cool2:


PS2 Tylko dla ludzi o mocnych nerwach, prawdziwy "cringe", najlepsze jak zwykle komentarze pod filmem :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To chyba ty jestes sfrustrowany, ze kupiles 2 auta z wybrakowanym srodkiem :D :D :D i jeszcze probujesz innych przekonac ze to jest fajne dorabiajac chore teorie.


Jestem tylko ciekaw czy ilosc zobaczonych przez ciebie i4 na ulicy bedzie wprost proporcjonalna do liczby postow z hejtem na to auto w tym watku i proba udowodnienia przed samym soba, ze przeciez tesla jest lepsza, bo raczej nie wierze ze myslisz ze dasz rade tutaj cos wmoiwc doroslym ludziom piszac bzdury na forum :D


BMW-iX-Predrive-094.jpg a u Ciebie ile przyciskow tam jest?

Opublikowano
Ipad to tez bezsensowny argument bo korzystajac to w ekran sie gapisz caly czas. Widzisz roznice?

Nie do końca. Kiedyś telefon dzwoniący w kieszeni odbierało się bez koniecznego oglądania za pomocą dedykowanego przycisku, do którego dłoń sama się składała w automatycznym geście, było to słuszne i sprawiedliwe. Dzisiaj odbieramy klikając w ekran, a opcje odbioru czymś fizycznym na obudowie służącym zwykle w innym celu są zaszyte w menu. Świat poszedł do przodu i porzucił te jakże potrzebne przyciski.


To kryształowe pokrętło na drewnie w BMW mi się podoba... natomiast całkowicie rozumiem zarówno stwierdzenie, że nie jest kluczowo potrzebne, jak i że jest kiczowatym blichtrem. Niektórzy lubią wizualnie Ludwika XV, inni wolą styl skandynawski (chodzi mi tylko o wygląd, nie o trwałość).

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystko ok tylko telefon i tak trzymasz w dloniach, natomiast do ekranu musisz wyciagnac reke i spojzec na ekran (w czasie jazdy). W sumie to taki rodzaj gimnastyki, cos pozytywnego jest :D


Filip tak sobie przemyslalem temat z telefonem i tez odbieram przewaznie nie patrzac w ekran. Gdy ktos dzwoni sa tylko 2 przyciski na ekranie i odruchowo naciskam\przeciagam odpowiedni przycisk. Trzymajac telefon w reku palec odruchowo idzie w odpowiednie miejsce takze nie jest to wielki problem.


My tu gadu gadu a tymczasem przewaga tesli topnieje jak śnieg przy wiosennym deszczu

https://e.autokult.pl/43124,mercedes-eqxx-bedzie-mial-1000-km-zasiegu-znamy-date-debiutu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie, nic nie musze, bo pojadę V-klasą w dieslu i na Twoje 2 30-40min postoje zrobię jeden 10min na tankowanie


Sławomir to nie jest jakaś pomyłka z tego co kojarzę chyba diesla nigdy nie chciałeś

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A tymczasem w Tesli z najnowszym OTA pojawil sie wczoraj natywny Tidal :dance:

Niby nic wielkiego bo apka Spotify jest naprawde swietna, ale do tej pory nie zaimplementowali bezstratnej muzyki (obiecuja wciaz tylko) i jakosc jest najczeciej pomiedzy 128-320kBs gdy Tidal oferuje jakosc CD a czasami wrecz wiecej. No i bedzie mozna tez sciagac piosenki/playlisty z Tidala bezposrednio na USB w aucie w razie problemow z roamingiem etc :cool2:


Takie "glupoty" niby nie sa must-have w aucie ale jak dla mnie swiadcza o pro-konsumenckim podejsciu firmy do swoich klientow.

Natywny Tidal byl chyba najczesciej proszona opcja przez uzytkownikow Tesli.

https://mashable.com/article/tesla-tidal

.

Opublikowano
Sławomir to nie jest jakaś pomyłka z tego co kojarzę chyba diesla nigdy nie chciałeś

Oczywiście wolałbym V6 w benzynie jak były kiedyś, ale nie ma takiej możliwości dzisiaj. Potrzebuję vana, V-klasa jest dziś najlepsza, ja nie lubię diesli, ale rozumiem po co są i rzeczywistości nie zaklinam ;) Betonem głowy mi nie zalali.

 

Jeśli popsuje Ci się ekran w BMW, to szkoda, jedziesz dalej. Jeśli popsuje Ci się ekran w Tesli to sorry, nie działa 3/4 auta.

Czy ten argument tyczy sie tez np BMW iX badz MB EQS czy tylko Tesla dostaje baty bo jest po prostu szybsza (w zmianach/trendach) od konkurencji?

Tyczy się cały czas tego samego. Że dziś Passat z punktu widzenia awaryjności/praktyczności/wygody nie ustępuje Tesli. Nie iX, nie za 10 lat, Passat dziś.

 

BMW jest skostniala firma i najczesciej wprowadza to samo co konkurencja, tyle ze po kilku latach opoznienia.
W to nie wątpie jeśli chodzi o to co dziś prezentują. Aczkolwiek w iX i w XM widziałem fizyczne przyciski nadal są, co mnie np. bardzo cieszy.

 

Kolejny "raport" vel ankieta z dupy, w ktorym mozesz udowodnic co chcesz, jak chcesz i kiedy chcesz - zalezy kto placi :duh:

Kolejny dowód na to, że GUI, osiągi i superchargery nie są dla klientów najważniejsze w życiu. Nie twierdzę, że taki raport to świętość, ale jestem przekonany, że dla wielu użytkowników będzie zgodny z rzeczywistością.

 

Zona bedzie jezdzic busem, ze w sensie na codzien?

Po miescie do Lidla? Do tego fryzjera o ktorym wspominales?

Slawomir, co Ty piszesz? Dokupiles rodzinnego busa na leniwe, wakacyjne wyjazdy zeby wsadzic do srodka rowery i inny majdan a teraz dorabiasz jakies teorie do tego w zwiazku z Tesla i niepotrzebnym przyspieszeniem :)

Chyba zgodzisz się ze mną, że jeździsz tym autem co stoi bliżej bramy? :D Przy tej ilości samochodów w garażu, ciężko wróżyć z fusów, jednak jeśli ma żona będzie mieć do wyboru składać wózek dziecięcy do Cayenne, a po prostu go wrzucić w całości do V-klasy, wydaje mi się, że może nim jeździć często. Plus mamy kilka firm/nieruchomości/domów więc co jakiś czas trzeba przewozić meble czy sprzęty typu jakaś myjka/osuszacz/itp i pakowanie tego do Cayenne jest upierdliwe. Dlatego jakbym miał mieć tylko i wyłącznie 2 auta, to przykładowo zestaw 911 + V-klasa na pewno byłby dziś u mnie na topie.

 

Mam wrazenie, ze piszemy o zupelnie roznych rzeczach, teraz piszesz, ze to nie jest "najlepszy wybor" a wczesniej pisales (od czego sie zaczelo), ze cytuje:
Udowadnianie, że auta Tesli mają jakąś przewagę jest śmieszne. Mają te auta swoje unikalne cechy.

"jakas przewaga" =/ "najlepszy wybor"

Nie rozumiem o co Ci chodzi xD

Gdybym punktował TM3 i Passata, dałbym im np. 78/100 i 80/100 puntków. Różnica dwóch punktów (tak z czapy, tylko przykład) jest tak mała między tymi autami, że czynnik emocjonalny staje się decydujący przy zakupie, chyba że mamy jakiś dealbreaker w stylu mieszkam w bloku w Krowiej Wólce i najbliższy punkt ładowania jest 50km w kierunku przeciwnym niż moja praca, lud odwrotnie, presje typu norweskiego ;)

 

Odpisywalem/cytowalem n/t superchargerow a nie na temat Passata, wtf? :)

Co ma Passat w kombiaku i TDI (najczestszy wariant) do TM3? Nie ten budzet (moze poza topowa wersja 270KM), nie te potrzeby, pogubilem sie kto na co odpisuje?

Pisalem o przewadze SC bo za 3-4 lata VW przestanie sprzedawac tego Passata a MB przestanie sprzedawac swoja V-klase i zanim sie obejrzysz znajdziemy sie w nowej rzeczywistosci, tej elektrycznej.

Ja mowie o tym jako o fakcie dokonanym bo siedze w NO, w EU bedzie to samo za max kilka lat.

No widzę, że wielokrotnie się gubisz, pomimo że o Passacie mówimy od początku. To przypomnę, że dla Kowalskiego wybór między Passatem a TM3 jest bardziej emocjonalny niż logiczny. Co do przyszłości, nie wróżmy, bo już wklejałem koalicję przeciw elektromobilności.

 

I Ty to jeszcze opisujesz jako zaletę, podczas gdy to jest dla normalnego Kowalskiego z Passatem wada, że w ogóle musisz rozwiązywać problem, którego normalne auta nie mają.

Bo sie nie obrazam na rzeczywistosc. A rzeczywistosc wyglada tak, niewazne co ja na ten temat sadze czy co Ty sadzisz:

"Carmakers will have to reduce the average emissions of their new car sales by 15% in 2025 (from 2021 levels) and by 37.5% from 2030 onwards"

Ty mówisz o możliwych wariantach przyszłości, ja o rzeczywistości tu i teraz. Jeśli infrastruktura energetyczna nie nadąży za sprzedażą elektryków, wszystko zostanie przesunięte o X lat i wg mnie to jest bardziej prawdopodobne, co pokazuje historia, nawet jeśli w jednym bogatym kraju to się udało. Historię Kaliforni znasz? Tam już się wycofywali z takich samych zapowiedzi.

 

Nie kupie tez poki co M3 E92 w manualu, bo ona bedzie musiala nim jezdzic co drugi dzien.

Jak przerobie w koncu podjazd i bede mial miejsce na 3 auta - bedzie inna rozmowa.

Trzymam kciucki ;)

 

Tak, patrz odpowiedz jak ja to widze apropo ICE powyzej - dla mnie nowe auta spalinowe w NO juz nie istnieja, nie maja zadnego sensu. Wyjatkiem sa sportowe ktore w NO pasuja jak swini siodlo ze wzgledu na taki a nie inny mikroklimat (podatki, przepisy, rodzaj drog). CO do paneli dotykowych - sa panele dotykowe i panele dotykowe.
Jeden kraj to nie wyznacznik całego świata. Panele dotykowe w Tesli są spoko, takie bym powiedział jak u mnie w iPadzie - responsywne, przyjemne, działa to szybko. I kompletnie to nie wpływa na to, że używanie paneli dotykowych jest męczące na długą metę, a w trakcie jazdy, kiedy trzęsie samochodem bardzo niewygodne. A mistrzostwem jest już regulacja pozcyji kierownicy, tak niewygodnej jak w Tesli nie widziałem w żadnym samochodzie, nawet ręczna jest lepsza.

 

Pamietaj tez, ze przy obecnym natloku opcji/elektroniki w aucie (auta sa coraz bardziej komputerowe - asystenci jazdy, rozbudowane nawigacje, gry etc etc) - zwykle male ekrany sie po prostu juz nie sprawdzaja.

Ano widzisz, mówisz o dodawaniu rzeczy niepotrzebnych do samochodu. Auta użytkowe nadal będą mieć tylko podstawowe rzeczy, już teraz widać często przerost formy nad treścią, czyli np. wielki ekran 8" na którym jest np. tylko radio i opcjonalna, bezużyteczna nawigacja. Patrzysz na auto jak na telefon, jak patrzę na auto jak a) środek transportu, b) zabawkę na weekend. W mojej włoszczyźnie infotaiment nie istnieje i nawet się tego nie zauważa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli popsuje Ci się ekran w BMW, to szkoda, jedziesz dalej. Jeśli popsuje Ci się ekran w Tesli to sorry, nie działa 3/4 auta.

Czy ten argument tyczy sie tez np BMW iX badz MB EQS czy tylko Tesla dostaje baty bo jest po prostu szybsza (w zmianach/trendach) od konkurencji?

Tyczy się cały czas tego samego. Że dziś Passat z punktu widzenia awaryjności/praktyczności/wygody nie ustępuje Tesli. Nie iX, nie za 10 lat, Passat dziś.

Rozumiem. Dla Ciebie motyw przewodni to wciaz Passat (ogolnie).

Ale cytowane byly ekrany BMW/Tesla wiec moj argument - nowe BMW podaza sladem Tesli (i kosc ogonowa w postaci resztkowego Idrive'a nic nie zmienia - przetestuj iX a zrozumiesz ze jest juz niepotrzebny)

Co do mysli przewodniej - Passat. Zgadzam sie z Toba z zastrzezeniem, ze mowisz - w Polsce.

Bo w wielu krajach doplaty do EV i wysokie, coraz wyzsze oplaty zwiazane z ICE czy konkretnie dieslem zmieniaja ta percepcje.

Passat przestaje byc praktyczny czy wygodny jezeli nie wjedziesz nim do centrum albo nie bedziesz mial nim gdzie zaparkowac (a miejsca dla EV sa) albo wjazd do centrum bedzie Cie kosztowal kazdorazowo 50 PLN.

Temat wygody tez jest dyskusyjny, dla mnie wygoda jest AWD, elektryczne webasto czy kierownica czy brak koniecznosci jezdzenia co kilka dni na stacje benzynowa.

Dla kogos innego moze to byc 1000km bez przerw do Chorwacji czy 1800l pojemnosci kombiaka.

 

BMW jest skostniala firma i najczesciej wprowadza to samo co konkurencja, tyle ze po kilku latach opoznienia.
W to nie wątpie jeśli chodzi o to co dziś prezentują. Aczkolwiek w iX i w XM widziałem fizyczne przyciski nadal są, co mnie np. bardzo cieszy.

Przetestuj iX - dotykowe symbole na fornirowym panelu sa bezuzyteczne bo bez patrzenia na nie sa nie do obslugi na dzis, to nie wyprofilowany CIC, start/stop w ogole niepotrzebny w EV (co on wlacza?), auto hold i hamulec reczny niepotrzebne (w Tesli sa automatyczne) a samym kolkiem Idrive nie bedziesz obslugiwal menu OS8 bo tam jest 100 malych ikonek - jakbys mial tym jezdzic po menu to bys 20s szukal konkretnej ikonki.

Wydaje mi sie, ze po prostu nie miales tego w rece - sprobuj i porownamy opinie wtedy. Jedyne co tam jest potrzebne to "VOL"tylko ze jest w zlym miejscu - powinien byc kolo panelu klimy jak w G20.

A ta wyspa sprawia, ze dostep do ladowarki ind. i kubkow na kawe jest fatalny.

Przetestuj ergonomie tego combo i wrocimy do rozmowy bo na zdjeciach ja wiem ze ta plytka fornirowa i odbijajace slonce krysztalki ladnie wygladaja ale w praktyce jest SLABO.

 

Kolejny "raport" vel ankieta z dupy, w ktorym mozesz udowodnic co chcesz, jak chcesz i kiedy chcesz - zalezy kto placi :duh:

Kolejny dowód na to, że GUI, osiągi i superchargery nie są dla klientów najważniejsze w życiu. Nie twierdzę, że taki raport to świętość, ale jestem przekonany, że dla wielu użytkowników będzie zgodny z rzeczywistością.

Rozumiem.

Mowimy o czyms innym po prostu.

Ja odpowiadalem EV vs EV a Ty myslisz ICE vs EV.

Zrozum prosze jedno - miazdzaca wiekszosc ludzi ma w domu 1 badz 2 auta, nie 3, nie 4 czy 5.

I auta musza byc dosc uniwersalne.

W przypadku kupna EV - jezdzisz w trasy. A wtedy SC to "50%" wyboru auta - stad w sumie duzy sukces Tesli.

Gdybys zrobil ta sama ankiete ale tylko dla posiadaczy EV to wyniki bylyby zgola inne bo uzytkownicy Toyoty czy innej Mazdy by marudzili ze navi im nie pokazuje gdzie zjechac bo bateria sie konczy a ladowarka Lotosu im zablokowala kabel od ladowania a ktoremus auto sie w ogole spalilo bo LG dostarczylo wadliwe baterie.

Co do dzisiaj i Polska - zgadzam sie ogolnie.

 

Zona bedzie jezdzic busem, ze w sensie na codzien?

Po miescie do Lidla? Do tego fryzjera o ktorym wspominales?

Slawomir, co Ty piszesz? Dokupiles rodzinnego busa na leniwe, wakacyjne wyjazdy zeby wsadzic do srodka rowery i inny majdan a teraz dorabiasz jakies teorie do tego w zwiazku z Tesla i niepotrzebnym przyspieszeniem :)

Chyba zgodzisz się ze mną, że jeździsz tym autem co stoi bliżej bramy? :D Przy tej ilości samochodów w garażu, ciężko wróżyć z fusów, jednak jeśli ma żona będzie mieć do wyboru składać wózek dziecięcy do Cayenne, a po prostu go wrzucić w całości do V-klasy, wydaje mi się, że może nim jeździć często. Plus mamy kilka firm/nieruchomości/domów więc co jakiś czas trzeba przewozić meble czy sprzęty typu jakaś myjka/osuszacz/itp i pakowanie tego do Cayenne jest upierdliwe. Dlatego jakbym miał mieć tylko i wyłącznie 2 auta, to przykładowo zestaw 911 + V-klasa na pewno byłby dziś u mnie na topie.

Wiem, jest tak jak pisalem, kupiles V-klase bo akurat takiego auta potrzebujesz w danym momencie zycia, Tesla, osiagi i cala ta rozmowa nie ma z tym nic wspolnego pomimo, ze probowales tego zakupu uzyc jako jakiegos argumentu apropo osiagow aut w ogole. A jedyne co udowodniles, ze jak kupujesz dostawczego busa to czy ma on 3s do setki czy 13s to bez roznicy bo wieziesz nim "lodowke na dzialke" ;)

 

Mam wrazenie, ze piszemy o zupelnie roznych rzeczach, teraz piszesz, ze to nie jest "najlepszy wybor" a wczesniej pisales (od czego sie zaczelo), ze cytuje:
Udowadnianie, że auta Tesli mają jakąś przewagę jest śmieszne. Mają te auta swoje unikalne cechy.

"jakas przewaga" =/ "najlepszy wybor"

Nie rozumiem o co Ci chodzi xD

Gdybym punktował TM3 i Passata, dałbym im np. 78/100 i 80/100 puntków. Różnica dwóch punktów (tak z czapy, tylko przykład) jest tak mała między tymi autami, że czynnik emocjonalny staje się decydujący przy zakupie, chyba że mamy jakiś dealbreaker w stylu mieszkam w bloku w Krowiej Wólce i najbliższy punkt ładowania jest 50km w kierunku przeciwnym niż moja praca, lud odwrotnie, presje typu norweskiego ;)

Tutaj chce Ci wytknac niestety blad logiczny, ktory wynika z Twojego motoryzacyjnego odrealnienia :)

"Przecietny" kupujacy szukajac auta "sportowego" kupi zamiast BMW 318i --> BMW 330i czy 340i, jak szuka auta "rodzinnego" to zamiast sedana 320d kupi kombi 320d badz X3.

Masz dobra sytuacje materialna wiec jak chcesz sportu - kupisz Ferrari, chcesz rodzinnosci/pakownosci --> kupisz busa dostawczego. A na trasy 7-er a po miescie sprytne M2.

Ale to jest promil konsumentow, juz nawet nie chodzi o pieniadze bo mozna by to samo robic i z autami uzywanymi, ale chodzi o ergonomie - ludzie nie maja tyle miejsc parkingowych czy mieszkaja w centrum miasta gdzie nie ma miejsc do parkowania.

Stad mamy na rynku wynalazki jak RS6 czy inne X5M.

Jezeli dla Ciebie roznica pomiedzy Passatem a TM3 jest nikla i w sumie emocjonalna, bo przeciez chcac miec doznania "sportowe" mozna kupic Ferrari, jest imho niepowazne.

Nie bez kozery masz nawet w 3-er - 318i, 320i, 330i, 340i, M3 - a roznica pomiedzy najtanszym a najdrozszym wynosi ~3x.


 

A mistrzostwem jest już regulacja pozcyji kierownicy, tak niewygodnej jak w Tesli nie widziałem w żadnym samochodzie, nawet ręczna jest lepsza.

Ustawialem ta regulacje dla siebie i zony dokladnie 2 razy w zyciu - 5 minut po zakupie auta. Kolejne kilka lat tego nie dotykasz bo sie przestawia automatycznie codziennie (profil kierowcy).

Jak dla mnie mozna by bylo ja nawet ustawiac z bagaznika te 2 razy w zyciu. Montowanie do tego osobnego, fizycznego guzika w kabinie jest dla mnie abstrakcja.

Jedynym argumentem za guzikiem byloby dla mnie wspoldzielone auto przez 10 osob, bez mozliwosci profili ale umowmy sie, taka sytuacja to jak szostka w totku.

Wiec Twoj argument, ze lepsza jest regulacja manualna jest dla mnie niepowazny.

W i4 taka bedzie i dla mnie oznaczac to bedzie codzienna regulacje kierownicy rano (manualna) bo zona 20cm nizsza i ma sporo krotszy zasieg rak i nie mozemy miec wspolnych ustawien dla kierownicy (regulujac tylko wysokoscia i odlegloscia fotela). I sama mysl, ze wydaje na auto ~300k PLN zeby manualnie codziennie pozniej regulowac kierownice jest smieszna po prostu (taki kamyczek do ogrodka i4)

 

W mojej włoszczyźnie infotaiment nie istnieje i nawet się tego nie zauważa.

Zgadzam sie z Toba, brak infotainmentu (analogowy) jest ok i ja tez nie powiem na to zlego slowa - mowilem, ze mi obsluga E90 calkowicie pasuje bo jest super ergonomiczna.

Kup za to ta Rome o ktorej kiedys mowiles, pobaw sie tym nowym infotainmentem i wrocimy wtedy do rozmowy. To co widzialem na Throttle House to tylko :shock:

Jak dla mnie, lepszym rozwiazaniem w tym aucie bylby brak infotainmentu bo umowmy sie, nie od tego jest to auto, to co tam jest zainstalowane (GUI + przyciski) wywoluje przerazenie/tragifarsa.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja ci Adam radze troche sie doksztalcic z funkcjonalnosci samochodow ktore krytykujsz bo wypisujesz takie bzdury, ze szkoda gadac. Ty szukasz jakis profili w menu, kolejny raz dorabiasz chore teorie a kierowca BMW wciska BEZ PATRZENIA wybrany fizyczny przycisk na drzwiach:



Jakis czas temu chwaliles sie ze aplikacja to swietne rozwiazanie jako wypozyczalnia auta. Dodaj do tego te bzdurne ustawienia kierownicy i napisz czy moglo by byc w bagazniku w kontekscie wypozyczalni czy jednak nie.


Ilosc ikon i tak dalej to tez szkoda gadac bo mozna to spersonalizowac do ulubionych. Nie masz sie do czego czepiac i wyszukujesz na sile i nie wiem co chcesz pokazac. Chcialbym przypomniec ze windows, IOS, linux to glownie ikony tylk otesla zmuza clowieka do czytanai w czasie jazdy co jest mega nieintuicyjne, zabiera sporo czasu i jest wrecz niebezpiczne w czasie jazdy. Dla mnie ten system jest t d...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja ci Adam radze troche sie doksztalcic z funkcjonalnosci samochodow ktore krytykujsz bo wypisujesz takie bzdury, ze szkoda gadac. Ty szukasz jakis profili w menu, kolejny raz dorabiasz chore teorie a kierowca BMW wciska BEZ PATRZENIA wybrany fizyczny przycisk na drzwiach:

Widzisz slonik, to nie ja wypisuje bzdury tylko Ty uparcie od 2 lat nie czytasz ze zrozumieniem mimo, ze 10 osob Ci to ciagle wytyka i to nie tylko w tym watku :duh:

Czy tym przyciskiem na drzwiach przywolasz swoje ulubione stacje radiowe czy playlisty w Spotify, ustawienia dotyczace klimatyzacji, trybu jazdy/kierownicy, tempomatu, liste telefoniczna etc etc?

Moja zona np jezdzi w trybie "chill" a kierownice ma na "normal", moje ustawienia zarowno kierownicy jak i napedu to "sport" i "sport".

Czy ten guzik Ci to ustawi?

Jezeli nie to zamilcz chlopie bo wtyd mi czasem odpowiadac na te Twoje posty :oops:


Czy najnowsze iX w koncu zapamietuje ustawienia trybu jazdy czy startuje zawsze od "normal" jak to bylo w poprzednich generacjach? (zapomnialem sprawdzic)

Jaki problem moze miec tak duza firma zeby zaimplementowac w GUI auta zeby zawsze startowal w ostatnio uzywanym trybie "sport" a nie w normal/comfort badz zeby tryb przy uruchomieniu auta byl definiowany?

Nawet taka OCZYWISTA rzecz jak "one-pedal driving" BMW musialo spiep&^%^ - zeby auto jezdzilo w tym trybie trzeba KAZDORAZOWO po wejsciu do auta wciskac najpierw "Drive" a potem jeszcze raz "Breaking". Tak jakby nie mogli zrobic on/off gdzies w menu po prostu.

Przeciez to nie jest tak ze ktos przelacza ta opcje 5 razy dziennie - albo sie ja lubi (jak 90% kierowcow) albo sie jej nie lubi.

I teraz te 90% osob musi codziennie badz nawet kilka razy dziennie dodatkowo wlaczac ten tryb :mad2: :mad2:

Dla mnie to sa rzeczy, ktore wyrozniaja marki premium - dbalosc o detale ktore z pozoru sa blache.

W VW e-Golfie mialem tryb D/B osobno wlaczany, myslalem, ze BMW to polka wyzej jednak.

 

Jakis czas temu chwaliles sie ze aplikacja to swietne rozwiazanie jako wypozyczalnia auta. Dodaj do tego te bzdurne ustawienia kierownicy i napisz czy moglo by byc w bagazniku w kontekscie wypozyczalni czy jednak nie.

Bagaznik to byla przenosnia, przykro mi, ze nie zrozumiales.

W momencie udostepnienia SC innym firmom podejrzewam, ze apke Tesli bedzie mialo wiekszosc kierowcow EV, tak jak masz teraz apke np Greenwaya.

A wtedy Twoje wszystkie ustawienia beda w chmurze wiec wsiadajac do rentalowej TM3 w Pierdziszewie Dolnym nadal nie bedziesz musial ustawiac tej kierownicy.

Nadmienic nalezy, ze profile w chmurze sa nadal nieaktywne, wciaz nad nimi pracuja i pewnie deal z Hertzem przyspieszy prace.

https://electrek.co/2021/11/03/tesla-driver-profiles-cloud-smooth-transitions-between-cars-rentals/

 

Ilosc ikon i tak dalej to tez szkoda gadac bo mozna to spersonalizowac do ulubionych. Nie masz sie do czego czepiac i wyszukujesz na sile i nie wiem co chcesz pokazac. Chcialbym przypomniec ze windows, IOS, linux to glownie ikony tylk otesla zmuza clowieka do czytanai w czasie jazdy co jest mega nieintuicyjne, zabiera sporo czasu i jest wrecz niebezpiczne w czasie jazdy. Dla mnie ten system jest t d...

Znowu wykazujesz swoja ignorancje - glowne ustawienia w TM3 maja tez swoje ikony oprocz tekstu.

Co do czytelnosci obu GUI - jezeli tu sie nie zgadzamy to nie ma sensu dyskutowac, szkoda mojego czasu :cool2:

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.