Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2. Jeździ ciszej - to przewaga? Co cecha, a dla mnie mega wada.

Dla otoczenia przewaga ;) W zasadzie ja to bym się cieszył, gdyby obok mnie jeździły głównie elektryki, a ja miał spalinowe auto :D

 

3. Cały moment dostępny w każdej chwili, w efekcie czego zawsze przy przyspieszaniu wciska w fotel. Wiem o co chodzi, ale nie rozumiem, bo jak wcisnę gaz w M2 też za każdym razem wciska w fotel i to natychmiast.

Tego nie da się wyobrazić, to trzeba poczuć. I efekt jest, ale dziwny.. Niby kopie, a niekoniecznie jest szybko. Jak jak przesiadałem się do Taycana 4S chyba z M760 to w ogóle nie czułem, żeby auto było szybkie, ale i tak kopało w plecy wyraźnie. Generalnie efekt przyspieszania elektryków na pewno jest negatywny dla pasażerów.

 

4. Nie śmierdzi, to żadna przewaga, bo spalinowy też nie śmierdzi, tylko czasem czuć wspaniały zapach benzyny :)

Pojedyncze nowe auta nie śmierdzą, całe miasto na spalinówkach jednak smog jakoś generuje.

 

5. Z tym oglądaniem się za jakimś modelem to oczywiście żadna przewaga, więc nic nie wnosi do tematu, jak to mówią piękno jest w oczach patrzącego.

No tutaj Tesla na pewno jest w czarnej d*, bo żaden z modeli S3XY nie jest szczególnie ładny i wizualnie raczej wolałbym 3/4er, ale Tesla jako nowość skupia wzrok, ale tak samo Multipla :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W benzynie tez można mieć natychmiastowa reakcje. Trzeba włączyć tryb sport i skrzynia w lewo.


Sławomir a tobie się trochę dziwie, tak psiocxysz na bmw wiec dlaczego nie Cayman gts, gt4 czy tez najnowszy gt4 rs?

Opublikowano
Sławomir a tobie się trochę dziwie, tak psiocxysz na bmw wiec dlaczego nie Cayman gts, gt4 czy tez najnowszy gt4 rs?

Ale wiesz, że ja mam więcej aut w garażu niż pisze na forum, a GT4RS nie było by moim najszybszym autem ani na tor, ani na drogę :P U mnie np. M2 to skromne auto, jak się nie chce rzucać w oczy za bardzo. Tu jest forum BMW, to w zasadzie piszę tylko o BMW które mam, choć odnosząc to do szerszych perspektyw innych marek.

Generalnie życie mnie już nieprzyjemnie zaskoczyło, więc im droższe auta, tym zdrowiej jak mało kto o tym wie :8) I w sumie moje podejście do BMW też się zmieniło nieco - M760 uwielbiam, bo nikt na to auto nie zwraca uwagi, szczególnie że z tyłu nie ma znaczka i fabrycznie ma tylko 2 rury, więc się w oczy nie rzuca nawet jak w korku za tym stoisz. Nawet bardzo celowo odpuściłem naklejanie czegokolwiek na auto, żeby nie dało się moich aut zapamiętać. Żeby było śmieszniej, od dłuższego czasu rozważałem wręcz kupienie czegoś na miasto typu Golf, żeby być bardziej incognito, ale nie mogę się zdecydować.


A jeszcze w temacie, powstała japońska kolacji przeciw elektromobilności (bezmyślnie pchanej na siłę!), Balkan o tym dziś mówił w Motodzienniku:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Żeby było śmieszniej, od dłuższego czasu rozważałem wręcz kupienie czegoś na miasto typu Golf, żeby być bardziej incognito, ale nie mogę się zdecydować.

 

No i tutaj Tesla M3 jak znalazł ;-) Do miasta się nadaje, wyglada identycznie przez wiele lat, 4 kolory na krzyż. Gdyby tylko ich w Pl było więcej to idealne do kamuflażu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spróbujmy zrobić porównanie Tesla 3 Perf. vs BMW M340i. W PL ceny podobne. Jaka jest przewaga Tesli? Tylko błagam Adam nie pisz o tym GUI, bo to nie decyduje o wyborze auta. Argumenty o taniej eksploatacji elektryka czy awaryjność ICE tez odpadają (gwarancja na min 5 lat), Jak ktoś chce tanio nie wydaje 300 tys na auto.

Adam przegapiłeś moje "wyzwanie" czy jednak masz jakąś przewagę elektryka ?

A wiec tak, mowimy o polskich cenach bo w NO jak i wielu innych europejskich krajach jest podatkowy nokaut na niekorzysc M340i niestety i jednoczesnie doplaty do EV.

W PL TM3P sie nie lapie na doplaty ale juz tansze modele mozna kupic taniej o 18-27k PLN.


TM3P - 270k PLN, dostawa za 3 mies, cena nienegocjowalna

M340i - 357k PLN (katalogowo) doposazona do TM3P, rabat ~10%? czyli na fakturze ~320k PLN


Zalety TM3P (finansowe):

- 50k PLN tansza na fakturze przy zakupie

- duzo mniejsza utrata wartosci --> juz 2-3 letnie auta beda warte podobne pieniadze na rynku wtornym pomimo innej ceny zakupu

- koszt benzyny a pradu przy 20k km rocznie, lacznie przez 4 lata - okolo 35k PLN oszczednosci

M340i 10l/100km, 6PLN/l --> 48k PLN, prad w TM3 --> 18kWh/100 km srednio, 20% z SC, reszta dom 0,75PLN/kWh --> 13k PLN

--------------------

Reasumujac - ekonomie --> 4 lata uzytkowania to spokojnie 80-90k PLN na korzysc TM3P (utrata wartosci + benzyna) -- czyli juz okragla kwota ktora dla wielu moze byc sama w sobie decydujacym czynnikiem przy wyborze auta


Zalety TM3P (inne):

- przyspieszenie 3,5s vs 4.1s, cwiartka 11,5s vs 12.3s

- brak LAGA tzn inny sposob rozwijania mocy - w M340i pelna moc auta (i osiagi) sa dostepne w konkretnym zakresie pracy silnika - chcesz pelne 370KM to musisz redukowac biegi i trzymac na wysokich obrotach - mi sie wydaje ze nie jezdziles szybkim EV i nie rozumiesz po prostu idei czy tego jak to dziala w praktyce - w EV wciaskach gaz i masz pelna moc NATYCHMIASTOWO i bez chwili zawahania - w M340i zanim sie zdecydujesz wcisnac gaz do oporu, zanim turbina napompuje powietrza to bedziesz juz ogladal swiatla tylne EV - przejedz sie chocby BMW i3 i zobaczysz o co w ogole chodzi, w takiej TM3P efekt jest tylko 2-3x lepszy

- one pedal driving w EV - to jest MEGA fajne na codzien, jak ktos tak nie jezdzil to nie zrozumie - jak sie nauczysz to przestajesz na codzien korzystac z pedalu hamulca a jezdzisz tylko "gazem" - w efekcie prawa noga spoczywa tylko na pedale gazu i dodatkowo nie zuzywasz tarcz/klockow (mowie o normalnej jezdzie na codzien)

- kola 20" w cenie bazowej (w M340i nie ma 20" w konfiguratorze, sa max 19")

- frunk (przydaje sie)

- elektrycznie sterowana kierownica z pamiecia (brak w ogole takiej opcji w M340i)

- brak serwisow corocznych u dealera (nawet jezeli dokupisz BSI, trzeba tracic czas, brac wolne z pracy etc)

- GUI/ekran (jest wazne wbrew temu co piszesz) - ono na codzien jest po prostu o niebo lepsze, przyjazniejsze, prostsze w uzytkowaniu od OS7 - wieksza mapa, lepsze Spotify (widzisz cale playlisty, taka durnota - slyszysz piosenke i chcesz dodac do ulubionych - w AA trzeba klikac w opcjach Spotify w TM3 klik na ekranie i juz jest zapamietana), przejrzystsze ustawienia i struktura menu/podmenu, rozne opcje - np nieprzegrzewanie kabiny (nie mozna ugotowac dziecka w przeciwienstwie do ICE jak zapomnisz zabrac z fotelika), ten tryb psa, tryb myjni, tryb valet, mozna np dezaktywowac sciemnianie lusterek i dziesiatki innych customowych opcji - samo np ustawianie profilu kierowcy trwa w TM3 pol sekundy, doslownie jeden klik, wczoraj ogladalem jak to Marek Drives robil w nowym iX to chyba z 5-6 menu/podmenu przeklikiwal - to jest niesmieszny zart jaki poziom IT reprezentuje BMW

- zima mozesz w ustawieniach odlaczyc naped FWD i miec troche zabawy, w M340i z xdrive tez sie da?

- komendy glosowe po polsku

- elektromechaniczne otwieranie drzwi od srodka - super wygodna rzecz! - sprawdz sobie jaka to wygoda w nowym iX

- Sentry mode --> to jest zaj&^%^ dobry patent Tesli, jak Ci ktos porysuje auto czy uderzy w zderzak i odjedzie --> znajdziesz typa, jak masz stluczke --> wszystko udokumentowane na video z kazdej strony auta

- frikowe buspasy

- panoramiczny dach, nie ma klaustrofobii takiej jak w 3-er

- nie musisz sie martwic o rozgrzewanie czy chlodzenie turbiny

- nie jezdzisz na stacje tankowania nigdy wiecej - ladujesz auto w domu, podlaczenie do wallboksa trwa 5 s i jest odruchowe --> codziennie rano mozesz miec "zatankowane" do pelna auto

- jest bezglosne przy start/stop/odjezdzaniu/przyjezdzaniu/niskich predkosciach - wydaje mi sie, ze nie rozumiesz tej idei bo nie miales stycznosci z elektrykiem na codzien - to jest tak jakbys porownywal kuchenke na gaz do plyty indukcyjnej, to sa 2 rozne "swiaty"

- nie ma smrodu spalin dookola auta, takze przy uzytkowaniu spalinowego webasto

- prostota elektryka na codzien - w TM3P chcac odjechac - chwytam klamke, wsiadam, wciskam noga pedal hamulca i reka manetke "D" i odjezdzam, po dojechaniu otwieram drzwi ("P" wskakuje automatycznie) i po prostu wychodze. Nie trzeba auta wylaczac (Start/stop), nie trzeba wlaczac recznego czy manualnie zamykac --> wszystko robi sie automatycznie, samo z siebie, to jest mega wygoda i prostota na codzien



Wady TM3P (patrzac po konfiguratorze):

- najwieksza - nie ma wersji kombi

- nie ma mozliwosci zakupu kol z ASO 18" badz 19" - jezeli ktos chce mniejsze to aftermarket tylko

- brak Dakoty/Merino do wyboru

- brak innych dekorow do wyboru

- brak kamer 360 w cenniku

- brak laserow w cenniku

- brak Head Up w cenniku


Inne wady TM3P (EV) przerabiane nie raz:

- w trasie nie mozna jezdzic 150km/h przez wiele godzin

- nadal kiepsko z szybkimi ladowarkami DC (>100kW)

- jakosc montazu to nadal daleko od BMW, szczegolnie te modele z USA bo z Chin jest juz duzo lepiej

- design zewnetrzny 3-er wiadomo ze duzo ladniejszy (dluga maska, krotki tyl, bardziej muskularne linie)

- fatalna siec serwisowa Tesli poki co w PL i ogolnie customer-service partyzancki

W NO wiekszosci tych wad nie ma (szybkie trasy, ladowarki, serwis) a w PL sa to realne problemy na dzis i jestem tego swiadomy.


Generalnie za co lubie TM3P (poza zaletami EV i unikalnymi cechami Tesli) - to auto w sumie niczego nie udaje, nie potrzebuje 20 znaczkow ///M zeby byc zaje&&^ szybkie i fajnie prowadzace sie na codzien - jest po prostu takim codziennym bardzo szybkim, nie rzucajacym sie w oczy daily, nie emanuje swoja "pseudosportowoscia" jak niektore auta co dla wielu osob jest zaleta (dla mnie na pewno). Moze to kwestia charakteru tak sobie teraz mysle, mam bardziej "spokojny" charakter i nie lubie zwracac na siebie uwagi a w mojej pracy byloby to wrecz niewskazane (to juz akurat norweski klimat ale to na inny watek).


Duzo z tych zalet/wad jest subiektywnych i kazdy szuka czego innego w aucie - dlatego wydaje mi sie mamy tak rozbiezne punkty widzenia n/t TM3P a 340i, ktore mimo wszystko uwazam za swietny samochod i jedno z lepszych BMW w ostatnim czasie.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tym lepszym trzymaniem wartosci to bym sie tak nie zapedzal. Mieszkaniec bloku nie kupi bo mu sie nie oplca i od razu rynek uzywanych sie kurczy o 50%. PRzy takim hurcie co musk wypuzcza na rynek ja bym powiedzial, ze wrecz wartosci poleca na leb na szyje. Prawo popytu i podazy. Na razie jest to niewidoczne poneiwaz model 3 jest zbyt krotko na rynku a s-ki moim zdaniem strasznie leca z ceny. Dodatkowo cene pociagna w dol brak mozliwosci naprawy jak tylk gwarancja sie skonczy. Chcialbym tez zobaczyc sprawnosc hamulcow czy tez ukladu chlodzenia w przypadku braku wymiany tych plynow przez wiele lat.
Opublikowano

W całej tej dyskusji n/t zasięgu wzięto pod uwagę tylko średni przebieg jaki Kowalski robi w ciągu roku, ale Kowalski nie kupuje auta, aby nim jeździć, ale kupuje je po to, aby było gotowe do jazdy (tak auto Kowalskiego przez większość czasu stoi !).

I tutaj jest główna wada elektryków, bo jak nie podłączysz go do prądu na noc a zostawisz na 70% i się okaże, że masz do zrobienia 200km-300km trasy, bo ktoś w rodzinie potrzebuje pomocy, to takiej trasy w zimę nie przejedziesz, czyli samochód nie jest gotów do jazdy.


Jasne wszystkie planowe podróże są prawie tak samo wygodne jak w autach ICE, problem jest z tymi nieplanowanymi. To się może zmieni jak będzie infrastruktura z szybkimi chargerami, ale aktualnie w Polsce jej nie ma.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Polecam jeszcze przejażdżkę M340i i tm3.

Apropo dodawania do ulubionych w Spotify - nie używam Androida ale w CarPlay jest to jedno kliknięcie na serduszko :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja odnosnie spotify podam jeszcze jedna ogromna zalete wzgledem tesli. Mam sparowane w bmw telefony: swoj, zony i corki. Przelaczam telefon z ktorego ma byc grana muzyka na corki, i cora z tylnego siedzenia rzadzi muzyka a ja jako kierowca mam swiety spokoj.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Apropo dodawania do ulubionych w Spotify - nie używam Androida ale w CarPlay jest to jedno kliknięcie na serduszko :wink:

W AA w iX specjalnie sprawdzilem ta glupote - klikasz serduszko, tylko, ze serduszko jest w podmenu innym niz glowny ekran z piosenka czyli jak lubisz piosenke to klikasz najpierw w inne menu, klikasz serduszko i klikasz trzeci raz zeby wyjsc z powrotem do piosenki - czyli klikasz 3 razy zamiast raz ;)

I to nie chodzi o "serduszko" bo tak jest z wiekszoscia rzeczy w menu - chcesz kliknac inny profil kierowcy to w TM3 klikasz 2 razy a w BMW klikasz 5-6 razy wszystkiego.

To nie sa glupoty jezeli kazda z tych czynnosci wykonujesz kilka razy dziennie - to sa rzeczy uprzykrzajace zycie na codzien i potrafiace zniechecic do GUI czy finalnie wrecz marki --> tak np znienawidzilem Toyote bo ich GUI to jest jakis horror na codzien.

Bo o ile w ICE BMW ma przewage nad konkurencja (50:50 masa, silniki R6, przyjemny uklad kierowniczy, "cool" factor etc etc ) tak w EV wiekszosc zalet ulatuje niestety.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adam juz sie nie masz czego czepnac to liczysz znaczki i kliki :D :D serio?

Zrobilem jeszcze research na temat popularnosci modelu 3 w Europie i...

For comparison, the Model 3 sold 636 units across Europe in July (#200), 7.827 in August (#18) and 24.591 in September (#1), or an average of 11.018 per month for the third quarter, a more realistic figure that would place it #17 in September

 

zrodlo: https://bestsellingcarsblog.com/2021/11/europe-september-2021-kia-8-1-hyundai-5-7-tesla-81-1-defy-market-down-25-2/


krotko mowiac szalu nie ma. W stanach najlepiej sie spzedajacy jest model y ktory jest na 19 miejscu. Gdzie ten zakupowy hype?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odniosę się jeszcze do tego, bo uznałem, że nie ma co na podstawie polskiego tłumaczenia dyskutować.

Oryginał: https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-02-18/tesla-slips-while-mazda-rises-in-consumer-reports-auto-rankings

I teraz cytat:

While Tesla scored high on customer satisfaction and road testing, its vehicles were less reliable than others, according to Jake Fisher, senior director of automotive testing for the Yonkers, New York-based magazine.


“The only model we’re able to recommend is the Model 3. All the other ones have below-average reliability,” Fisher said in an interview.

Czyli Tesla pomimo wspaniałego GUI, które podniosło ją w rankingu, spadła z powodu ponadprzeciętnej zawodności samochodu! Ja pierdziele, jak to można zinterpretować jako problem z łączeniem telefonu po BT?

Slawomir, dalej twierdze, ze albo nie rozumiesz co cytujesz czy udajesz, ze nie rozumiesz albo po prostu klocisz sie dla klocenia zeby wyklocic swoja racje.

Odpowiedz najpierw na proste pytanie zeby byl wspolny mianownik do rozmowy - czy mowimy o niezawodnosci mechanicznej Tesli/elektrykow na drodze czy o "pierdolach" typu "rozlaczylo mi BT" albo "wyje uszczelka w tylnej szybie".

Ja mowie, ze auta elektryczne sa o WIELE bardziej niezawodne na drodze - maja mniej czesci mechanicznych, ktore moga sie popsuc i UNIERUCHOMIC auto, ergo sa bardziej niezawodne.


Raport Consumer Reports, cytuje:


"Consumer Reports surveyed owners of more than 300,000 vehicles from model years 2000 to 2021, and used that data to make predictions about 269 different 2022 model year vehicles. The report encompasses 28 automakers and 144 models with an established history."


"Electric drivetrains weren’t the problem. Instead, Fisher blamed unnecessary high-tech bells and whistles."


“For EV introductions, there is a tendency to just add so much tech that is not necessary,” Fisher said.


"Commonly reported issues from Model Y owners included defective sensors that had to be replaced, problems with heat pumps, air conditioning, body panels that didn’t line up and water leaks in the trunk due to missing seals, according to Fisher"


Ostatnie zdanie - model Y jest dostarczany od poltora roku - ma pelno niedorobek wieku dzieciecego ale wiekszosc tych reczy to sa nieistotne duperele jak jakies wadliwe czujniki temperatury w klimie, uszczelki etc - za 1-2 kwartaly dopracuja wielkoskalowa produkcje i bedzie tak samo jak z modelem 3 - rekomendowany jako najlepszy wybor w mid-size sedans wg Consumer Reports.

Co do rzeczy waznych czyli NAPED - silnik elektryczny czy bateria - nie ma zadnych zastrzezen.


Kolejna sprawa jest to - Tesla wdraza dziesiatki rzeczy do swoich aut - wiele z nich na szybko.


Ten raport obejmuje lata 2000-2021 wiec jezeli Toyota/Mazda sa na szczycie listy - spoko, fajnie, tylko wsiadz do Toyoty/Mazdy i zobacz jakie te auta maja osiagi, jakie maja wyposazenie, jaki maja infotainment - nie sztuka jest klepac dzis auta, ktore sa "niezawodne" bo maja technologie i osiagi sprzed 20 lat. Dla mnie logicznym jest, ze jak sie klepie Corolle od 5 generacji i 30 lat - to uzytkownicy beda sie mniej skarzyc w ankiecie bo nie ma tam polowy wyposazenia a osiagi sa archaiczne.


I jezeli w TM3 popsul mi sie jakis czujnik temperatury/cisnienia w klimie - to zauwazylem to po kilku dniach dopiero bo jezdze krotkie odcinki i jest to "duperela"

Ale jezeli w F20 skorodowaly mi sruby aluminiowe od przekladni kierowniczej i aktuator elektryczny lezal pod autem - to to juz nie jest pierdola bo trzeba wzywac lawete.


Moze po prostu co innego mamy na mysli?

 

I taka ta dyskusja z Tobą. I znów w ostatniej odpowiedzi pier**** o tym, ile to Tesla ma do setki. Więc znów zapytam, jak to przyśpieszenie się ma do wizytu u fryzjera i zakupów w Lidlu?

Ja pisze o dziesiatkach rzeczy w Tesli, ktore stanowia o jej przewadze technologicznej a to Ty sie uczepiles tego przyspieszenia i ignorujesz wszystko inne co pisze.

Jednoczesnie kupujesz zonie auto <4s z LC mowiac jednoczesnie, ze wystarcza jej osiagi Skody Octavii.

Widze tu jakis dysonans - argumentujesz, ze osiagi sa niewazne a jednoczesnie kupujesz zonie szybkie auta.

Czy nastepnym autem dla zony bedzie silnik 2.0 i 10s do setki?

No bo przeciez do Lidla i tak szybciej nie dojedzie a skoro Tesle teraz sa najszybsze na drodze, to nagle przyspieszenie nie ma zadnego znaczenia w przypadku wyboru samochodu :lol:

 

Rzucasz argumentami, które nie decydują o zakupie samochodu i tłumaczę Ci to 20 raz a Ty dalej, jak głową o beton ile Tesla ma do setki! Przykład mojej żony nie jest odosobnionym - ogrom ludzi kupuje i patrzy na auta z punktu widzenia użyteczności, bo nie stać ich na kupowanie samochodu w formie zabawki.

Przez pryzmat zakupow aut nie da sie patrzec inaczej jak przez budzet.

Jezeli ja pisze o TM3 to domyslnie mam na mysli budzet 200-300k PLN, czy tez 2-3k PLN miesiecznie.

Jezeli chcesz mi udowadniac, ze lepsza jest Octavia kombi za 90k w manualu z konca rocznika - to tak, przyznam Ci racje bo co innego mialem na mysli.

 

I tak, superchargery Tesli są przewagę firmy Tesla, nie są przewagą samochodów, ponieważ raz, że już zaczynają udostępniać je wszystkim, dwa, supercharger to plus jeśli... JEST. A na to nie masz wpływu.

Widzisz, piszesz tak bo jestes zielony w temacie EV.

Gdybys mial jakakolwiek wiedze praktyczna to bys takich rzeczy po prostu nie pisal, ale tak jak pisalem wiele razy - nie zauwazysz tego biorac Tesle na pol godzinna jazde testowa bo bedziesz sie skupial na plastikach i czy jest ladny grill i swiatla ambientowe.

Ogrom ludzi kupuje Tesle/EV jako jedyne auto - do wszystkiego, lacznie z podrozami w dalsze miejsca.

I teraz dla przykladu - jezeli kupisz iX3 i chcesz jechac w trase 1000km po Europie - to jestes w czarnej du&^* - bo raz, ze auto ma NAPED mniej efektywny od Tesli i po prostu zuzywa wiecej energii przy tej samej predkosci.

A dwa - musisz sie doktoryzowac z ladowarek czasem w kilku roznych krajach.

I jezeli ja moge wsiasc z marszu do mojej TM3 i jechac z NO do PL bo GUI mi powie jak mam jechac, ile czasu to zajmie, gdzie mam sie zatrzymac na ladowanie i na jak dlugo zeby bylo najefektywniej, tak w takim iX3 musisz miec kilka apek czy kilka kart RFID, miec 3-rd party soft typu ABRP i modlic sie, zeby wszystkie ladowarki na ktore zjezdzasz byly czynne i niezajete.

I nie zajedziesz swoim iX3 z 5% baterii bo ladowarka moze byc zajeta i zostanie Ci laweta. Musisz miec zawsze bufor 15-20%.

A w Tesli mozesz dojechac i z 1% baterii bo WIESZ, ze ladowarka jest dla Ciebie dostepna.

Siedzac w TM3 wiesz czy ladowarka za 50km jest zajeta, ile stanowisk jest akurat dostepnych, baterie auto podgrzewa samo w odpowiednim czasie, zeby ladowanie bylo efektywne etc etc - NIE MASZ ZIELONEGO POJECIA o takich detalach W PRAKTYCE bo po prostu nie korzystasz z EV na codzien.

 

I absolutnie nie uwierzę, że TM3 jako drugie auto było wyborem logicznym patrząc po Twoich wypowiedziach - to po prostu nie trzyma się kupy.

To w co wierzysz nie ma zadnego znaczenia w tym przypadku dla dyskusji :twisted:

Napisalem Ci prawde, TM3 SR+ traktuje jak e-golfa, byl w 100% logicznym wyborem, jest tzw "zapchajdziura" dopoki nie znajde lepszego auta - a czy to bedzie i4 czy elektryczny Macan czy bog wiec co jeszcze - czas pokaze.

Moge Ci podac glupi przyklad - jednym z powodow dla ktorego sprzedalem e-golfa i zamienilem na SR+ bylo to, ze mylily mi sie manetki przy podjezdzaniu pod dom i cofaniu - jezdze 2 roznymi samochodami na codzien i tam gdzie w TM3P jest dzwignia biegow tam w e-golfie byly wycierzaczki - takie duperele potrafia kierowac przy zakupie auta - i to wg Ciebie sa wybory "emocjonalne" - nie kolego, dla mnie to jest czysty pragmatyzm.

To, ze SR+ mozna kupic i sprzedac w tej samej cenie za rok to tez nie ma nic wspolnego z emocjami - to jest chlodna kalkulacja jak kupujesz auto na chwile.

 

Zresztą kupinie drugie prawie takiego samego auta ewidentnie zaprzecza logice - zamiast zmaksymalizować korzyści z tego, że możesz samochód zmieniać i raz mieć zalety jednego czy drugiego, zrobiłeś alogiczny wybór fanboya i kupiłeś to samo auto, tracąc np. możliwość kupienia drugiego, większego z normalnym zasięgiem.

Kolejny raz - druga TM3 SR to dla mnie auto "zapchajdziura", bezpieczny wybor jak e-golf do czasu az znajde cos co mi sie podoba na nastepce.

Jezeli jutro dealer bedzie mial i4 na sprzedaz, i po jazdach testowych uznam, ze auto jest wow i je chce - nawet mi powieka nie zadrzy przy sprzedazy TM3 SR+, ktora ktos kupi za te same pieniadze ktore za nia zaplacilem, w przeciagu kilku dni.

Gdzie tu widzisz fanbojstwo?

Pamietaj, nie mierz kazdego swoja miara, nie kazdy moze sobie pozwolic na 5 roznych samochodow w domostwie i wiekszosc ludzi musi miec auta "uniwersalne" - zarowno takie ktore sa szybkie, pakowne, ekonomiczne, dajace frajde z uzytkowania i co tam jeszcze ludzie szukaja w swoich autach na codzien.

.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Apropo dodawania do ulubionych w Spotify - nie używam Androida ale w CarPlay jest to jedno kliknięcie na serduszko :wink:

W AA w iX specjalnie sprawdzilem ta glupote - klikasz serduszko, tylko, ze serduszko jest w podmenu innym niz glowny ekran z piosenka czyli jak lubisz piosenke to klikasz najpierw w inne menu, klikasz serduszko i klikasz trzeci raz zeby wyjsc z powrotem do piosenki - czyli klikasz 3 razy zamiast raz ;)

I to nie chodzi o "serduszko" bo tak jest z wiekszoscia rzeczy w menu - chcesz kliknac inny profil kierowcy to w TM3 klikasz 2 razy a w BMW klikasz 5-6 razy wszystkiego.

To nie sa glupoty jezeli kazda z tych czynnosci wykonujesz kilka razy dziennie - to sa rzeczy uprzykrzajace zycie na codzien i potrafiace zniechecic do GUI czy finalnie wrecz marki --> tak np znienawidzilem Toyote bo ich GUI to jest jakis horror na codzien.

Bo o ile w ICE BMW ma przewage nad konkurencja (50:50 masa, silniki R6, przyjemny uklad kierowniczy, "cool" factor etc etc ) tak w EV wiekszosc zalet ulatuje niestety.

 

Stąd piszę że w CarPlay jest do dokładnie jeden klik :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Praktycznie wszystkie recenzje aut krytykuja zmuszanie uzytkownikow do uzytkowania paneli dotykowych, nawet Mat Watson z carwow, ktory kupil tesle dla mamusi krytykuje ten element przy kazdej recenzji wspominajac ze uzytkowanie dotyku i znalezienie niektorych funkcji pdczas jazdy jest problematyczne. Bmw montuje panele dotykowe od x lat, ale praktycznie ZADEN uzytkownik BMW nie uzywa dotyku nawet jak opcja jest na wierzchu BO WIELE WYGODNIEJSZE jest pokretlo idrive + przyciski, gdzie nawet sposob pracy pokretla, gdzie kazdy fizyczny przeskok odpowiada przeskoczeniu jednej pozycji w menu sprawia ze mozemy obslugiwac\zmienac caly infotaiment bez potrzeby nawet zerkniecia w ekran podczas gdy lokiec wygodnie spoczywa na podlokietniku ale kolega Adam dalej tlucze swoje i probuje pokazac ze kolo jest kwadratowe probujac wmowic nam ze panel dotykowy w tesli to jest najlepsze rozwiazanie na rynku.


Osoba ktora byla w ciagu roku juz 2 razy na serwisie z nowym samochodem bredzi cos o jakims bluetooth. Nie osmieszaj sie juz wiecej kolego bo skoro ci klema przez niecaly rok zasniedziala to z jakiego g_o_wnolitu jest ten samochod zbudowany? O odpadajacych dachch czy tez kierownicac chyba tez warto wspomniec. Oczywiscie baterie czy tez silniki w zadnej tesli nie zostaly wymienione, a skoro byly wymieniane to byly problemem czy nie? Przestan marudzi o przewadze technologicznej bo dzisiaj kazdy producent ma praktycznie kilka bardzo podbnych modeli w ofercie. To juz nudne jest.


Masz tu chociazby ranking najlepszych elektrykow:

https://www.autoexpress.co.uk/electric-cars/86169/best-electric-cars-buy-2021


Gdzie jest tesla i dlaczego nie na szczycie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Zrobilem jeszcze research na temat popularnosci modelu 3 w Europie i...

krotko mowiac szalu nie ma. W stanach najlepiej sie spzedajacy jest model y ktory jest na 19 miejscu. Gdzie ten zakupowy hype?

Hmm, ciekawe czy ma to cos wspolnego z tym, ze Tesla konczy budowac 2 kolejne fabryki i zwieksza produkcje dwukrotnie bo nie nadaza z popytem? :think:

Z biznesem mam malo wspolnego ale imho najpierw buduje sie marke i produkt, napedza zapotrzebowanie na rynku, a potem buduje kolejne fabryki zwiekszajac produkcje.

A nie na odwrot.

 

A ja odnosnie spotify podam jeszcze jedna ogromna zalete wzgledem tesli. Mam sparowane w bmw telefony: swoj, zony i corki. Przelaczam telefon z ktorego ma byc grana muzyka na corki, i cora z tylnego siedzenia rzadzi muzyka a ja jako kierowca mam swiety spokoj.

I myslisz, ze w Tesli tego nie ma? Ano jest niestety musze Cie zmartwic. Takie glupoty sa chyba w kazdym dzisiejszym aucie ktore ma obsluge AA/CP/BT.

 

Masz tu chociazby ranking najlepszych elektrykow:

https://www.autoexpress.co.uk/electric-cars/86169/best-electric-cars-buy-2021

Gdzie jest tesla i dlaczego nie na szczycie?

Gdybys nie byl tak bardzo zaslepiony swoim hejtem do wszystkiego co sie wiaze z Tesla to zrozumialbys, ze:

AutoExpress, AutoBild, AutoSwiat to jedna i ta sama grupa wydawnicza.

https://en.wikipedia.org/wiki/Auto_Express

https://en.wikipedia.org/wiki/Auto_Bild

Tradycyjni producenci motoryzacyjni (szczegolnie niemieccy) zostawiaja u nich setki milionow $ w reklamach na promowanie swoich produktow wlasnie w tego typu "rankingach".

Tesla nie placi mediom za PR zlamanego grosza.

Wiec nie dziwie sie, ze w prasie motoryzacyjnej jest wizerunek taki a nie inny, najczesciej SKRAJNIE ROZNY od tego jaki prezentuje praktycznie kazdy uzytkownik Tesli (ktory zawsze jest nazywany fanbojem no bo przeciez AutoSwiat czy inny Spidersweb pisze, ze przeciez dachy i kierownice w Teslach odpadaja)

W dzisiejszych smutnych czasach o bezstronne media niezmiernie ciezko bo praktycznie kazda gazeta, kazde medium ma swoja "linie wydawnicza" gdzie trzeba isc okreslonym nurtem, ktory jest kierowany najczesciej iloscia $, ktore splywaja za promowanie produktow danego producenta.

Jak w TVP1 mowia, ze Niemcy nam zazdroszcza dobrobytu to tez wierzysz? :norty:

Ioniq5 to fajne auto, testowalem kilka mies temu i wiele osob chetnie je kupi, natomiast czy jest najlepszym EV w 2021r?

Szczerze watpie. Samo zuzycie energii na trasie praktycznie dyskwalifikuje je na samym starcie :duh:

 

I tutaj jest główna wada elektryków, bo jak nie podłączysz go do prądu na noc a zostawisz na 70% i się okaże, że masz do zrobienia 200km-300km trasy, bo ktoś w rodzinie potrzebuje pomocy, to takiej trasy w zimę nie przejedziesz, czyli samochód nie jest gotów do jazdy.

Jasne wszystkie planowe podróże są prawie tak samo wygodne jak w autach ICE, problem jest z tymi nieplanowanymi. To się może zmieni jak będzie infrastruktura z szybkimi chargerami, ale aktualnie w Polsce jej nie ma.

Mialem takie sytuacje kilkukrotnie, po 100-200 km zatrzymujesz sie na 10-15 min podladowac (tyle ile musisz) i tyle, jedziesz dalej.

Tak jak piszesz, musi byc infrastruktura tylko.

Jak nie ma porzadnej infrastruktury a w domu tylko jedno EV --> trzeba kupowac to auto z najwieksza bateria i najlepsza efektywnoscia napedu w trasie.

Stad multum osob na swiecie wybiera TM3 wlasnie.

Chociaz np w Norwegii jak infrastruktura do EV jest juz WSZEDZIE to nawet taki pradozerny i nieefektywny w trasie mastodont jak e-tron potrafi byc najczesciej kupowanym autem bo znika range-anxiety jak sie mozna wszedzie szybko podladowac.

 

Stąd piszę że w CarPlay jest do dokładnie jeden klik :wink:

Rozumiem, czyli w BMW jak ktos lubi Spotify lepiej miec jablko ;)


Apropo profili - popatrz na ten filmik z iX (8:06) - 6 klikow zeby zmienic profil kierowcy :mad2:



1. Klik Skroty

2. Klik BMW ID

3. Klik Zmien BMW ID

4. Klik Wybranie profilu

5. Klik Potwierdzenie czy na pewno

.... czekamy, czekamy

6. Klik Powrot do menu glownego


W Tesli (0:38) - trwa to pol sekundy i 2 kliki



Takich detali/roznic jest dziesiatki i trzeba chwile pouzytkowac auto zeby sie z nimi zapoznac.

BMW iX ma dwa ekrany - 12" i 15" calowy - na wiekszosci z nich jest puste miejsce(!), wyswietlaja sie bzdurne tapety i kafelki - jaki problem zrobic to podobnie latwo jak w Tesli?

Jakim uzytkowym IGNORANTEM trzeba byc zeby nie umiec normalnie zaimplementowac zmiane profilu kierowcy - wyglada jakby robil to student informatyki na zaliczenie laborek a nie powazna marka, ktora sprzedaje 2,5 miliona aut rocznie.

Moze dla kogos kto nie wspoldzieli auta to zaden problem - dla mnie te 6 klikow to bylby rytual codziennie rano i za kazdym rzem jakbym to przeklikiwal to bym sie wku^%$%.

Jedyna nadzieja, ze bedzie to sparowane z kluczykiem i jezeli auto wyczuje moj kluczyk w poblizu - zmieni to automatycznie, zapomnialem to sprawdzic podczas testu iX.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Stąd piszę że w CarPlay jest do dokładnie jeden klik :wink:

Rozumiem, czyli w BMW jak ktos lubi Spotify lepiej miec jablko ;)

 

 

Szczerze mówiąc ostatniego Androida miałem z 10 lat temu więc ciężko mi się odnieść do AA. CarPlay jak wcześniej ktoś zauważył ma taką przewagę że korzysta zawsze domyślnie z danych z komórki i nie trzeba płacić abonamentu za dane producentowi auta.

Opublikowano

To oczywista zaleta, imho to wada Tesli, że nie ma opcji AA POMIMO super GUI.

W tym iX nie ma możliwości zmiany profilu kierowcy w pół sekundy tak jak drzewiej w BMW, przyciskiem pamięci fizycznym?

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sorry ale nie trafia do mnie ta „wydajność” okupiona usunięciem wszystkiego co się da i wsadzaniem do auta w pół łysych opon. Ten mastodonta jak to nazwałeś etron to jest taki elektryk jaki powinien być. Suv do kręcenia się wokół komina i nie udający niczego. Wracamy do punktu wyjścia. Każdy wsiada ze swoim telefon odpala swoje Apple car play i ma swoją personalizację, na resztę na wyrąbane. Oczywiście idiotyzm używania ekranu dotykowego podczas jazdy skrzętnie pomijasz bo to przecież no problem gapić się w ekran podczas jazdy. Jest jeszcze auto kiler, znaczy auto pilot
Opublikowano

Moze dla kogos kto nie wspoldzieli auta to zaden problem - dla mnie te 6 klikow to bylby rytual codziennie rano i za kazdym rzem jakbym to przeklikiwal to bym sie wku^%$%.

Jedyna nadzieja, ze bedzie to sparowane z kluczykiem i jezeli auto wyczuje moj kluczyk w poblizu - zmieni to automatycznie, zapomnialem to sprawdzic podczas testu iX.

 

Przecież to jest tak od dawna. Kluczyk jest zlinkowany do profilu i w zaleznosci, ktorego kluczyka uzywasz to ten profil jest aktywowany. To już w F30 działało.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jakim uzytkowym IGNORANTEM trzeba byc zeby nie umiec normalnie zaimplementowac zmiane profilu kierowcy - wyglada jakby robil to student informatyki na zaliczenie laborek a nie powazna marka, ktora sprzedaje 2,5 miliona aut rocznie.

 

Nie rozumiem o czym piszesz. U mnie zmiana profilu kierowcy odbywa się w ten sposób, że ja i żona mamy przypisane kluczyki w których zapisany jest profil kierowcy. W chwili otwarcia samochodu wszystko przystosowuje się do właściwego użytkownika. W tesli nie ma takiego rozwiązania?

Opublikowano (edytowane)

Wow, ale gruby watek i wieczne udowadnianie sobie racji.


To i ja doloze swoje bo posiadam M340i, te brzydkie za ktorym nikt sie nie oglada…bo w sumie to chyba mi sie ma podobac. Faktem jest, ze coraz mniej mi siedzi bo sie zwyczajnie opatrzyla (2 lata) to w przypadku tesli byloby to po 2 miesiacach max (jakbym sie zdecydowal).


Przyznaje, ze nie jezdzilem elektrykiem (za wyjatkiem meleksa w wesolym miasteczku) ale dla mnie najwazniejszy jest fun z jazdy, zmiana przelozen, dzwiek silnika, wydechu etc (pomijam ten z glosnikow) dostepna siec dilerska/serwisowa, czesci mozliwosc personalizacji etc.


Nie twierdze tez, ze elektryk to kupa i moze kiedys, jak nie bede mial wyjscia to wejde w ten temat bo zapewne bede zmuszony…jednak auto musi mi sie zwyczajnie podobac i nie, nie mam klapek na oczy i musi to byc tylko BMW, bo rozne pomysly mi chodza po glowie, ale na te chwile elektryk za takie pieniadze? Never! Zycie jest zbyt krotkie aby ”czerpac radosc” z jazdy elektrykiem gdy mamy jeszcze fajne silniki spalinowe, ktore nie puszczaja czarnych bakow podczas przyspieszania bo jedyne z czym sie musze zgodzic to wlqsnie przez takie smierdziele jestesmy skazani w niedalekiej przyszlosci na elektrowozy :cool2:


PS Kwestia wyswietlaczy za chwile dotknie tez i BMW wiec tego chyba bym tak nie killowal i oby dobrze zostalo to przepracowane przez nasz ulubiona marke :mrgreen:

Edytowane przez pieron82
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spróbujmy zrobić porównanie Tesla 3 Perf. vs BMW M340i. W PL ceny podobne. Jaka jest przewaga Tesli? Tylko błagam Adam nie pisz o tym GUI, bo to nie decyduje o wyborze auta. Argumenty o taniej eksploatacji elektryka czy awaryjność ICE tez odpadają (gwarancja na min 5 lat), Jak ktoś chce tanio nie wydaje 300 tys na auto.[/quote


Adam dzięki za szczegółową odp. Pozwoliłem sobie na posłużenie się Twoim opisem, żeby wybrać zalety elektryka, a nie konkretnie Tesli


Zalety elektryka vs spalinowy by Adam :)

- powinien byc tańszy w eksploatacji, mniejsze koszty prądu niz paliwa i mniejsze koszty przeglądów serwisowych

- brak LAGA tzn inny sposob rozwijania mocy, osiagi sa dostepne w konkretnym zakresie pracy silnika

- one pedal driving w EV - to jest MEGA fajne na codzien, jak ktos tak nie jezdzil to nie zrozumie - jak sie nauczysz to przestajesz na codzien korzystac z pedalu hamulca a jezdzisz tylko "gazem" - w efekcie prawa noga spoczywa tylko na pedale gazu i dodatkowo nie zuzywasz tarcz/klockow (mowie o normalnej jezdzie na codzien)

- frunk (przydaje sie)

- zima mozesz w ustawieniach odlaczyc naped FWD i miec troche zabawy - dot Tesli (tego nie wiedziałem)

- frikowe buspasy

- nie musisz sie martwic o rozgrzewanie czy chlodzenie turbiny

- nie jezdzisz na stacje tankowania nigdy wiecej - ladujesz auto w domu, podlaczenie do wallboksa trwa 5 s i jest odruchowe --> codziennie rano mozesz miec "zatankowane" do pelna auto

- jest bezglosne przy start/stop/odjezdzaniu/przyjezdzaniu/niskich predkosciach - zapewne to dla wielu zaleta

- nie ma smrodu spalin dookola auta, takze przy uzytkowaniu spalinowego webasto

- prostota elektryka na codzien - w TM3P chcac odjechac - chwytam klamke, wsiadam, wciskam noga pedal hamulca i reka manetke "D" i odjezdzam, po dojechaniu otwieram drzwi ("P" wskakuje automatycznie) i po prostu wychodze. Nie trzeba auta wylaczac (Start/stop), nie trzeba wlaczac recznego czy manualnie zamykac --> wszystko robi sie automatycznie, samo z siebie, to jest mega wygoda i prostota na codzien


Jak to tak zostało podsumowane to teraz jasno widzę jak jest. O wadach nie piszę, bo to juz wszystko było. Taką mam refleksję na dziś po tym wszystkim. Oglądam dzisiaj finał programu Duda kontra Szafrański w TVN Turbo jak budowali terenówki. Zarówno w tym odcinku jak i wielu innych programach przychodzi moment odpalania silnika i to jest właśnie to na co czekam każdego dnia, żeby wsiąść do moich aut i odpalić R6 lub V8 :8) . Oczywiście, żeby nie było, że dyskredytuje te wszystkie zalety czy bardziej przewagę elektryków, absolutnie nie, ale ja na dzisiaj nie jestem gotowy na taką zmianę. :handshake:

Opublikowano

No tutaj Tesla na pewno jest w czarnej d*, bo żaden z modeli S3XY nie jest szczególnie ładny i wizualnie raczej wolałbym 3/4er, ale Tesla jako nowość skupia wzrok, ale tak samo Multipla :D

 

gusta gusta... akurat nowa 3/4er ma wygląd równie dyskusyjny (zęby bobra).. gdyby może poszerzyli ten grill jak 7-er :roll:

imho aktualna 7-er (ta z wielkim grillem) jest majstersztykiem i najładniejszą (z całej palety bmw) 7-er od czasów e38

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Opublikowano
krotko mowiac szalu nie ma. W stanach najlepiej sie spzedajacy jest model y ktory jest na 19 miejscu. Gdzie ten zakupowy hype?

 

w us kilka pierwszych miejsc i połowę sprzedaży dzielą między sobą full size trucks.. a to nie jest konkurent dla tesli.

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Opublikowano
Ten raport obejmuje lata 2000-2021 wiec jezeli Toyota/Mazda sa na szczycie listy - spoko, fajnie, tylko wsiadz do Toyoty/Mazdy i zobacz jakie te auta maja osiagi, jakie maja wyposazenie, jaki maja infotainment - nie sztuka jest klepac dzis auta, ktore sa "niezawodne" bo maja technologie i osiagi sprzed 20 lat. Dla mnie logicznym jest, ze jak sie klepie Corolle od 5 generacji i 30 lat - to uzytkownicy beda sie mniej skarzyc w ankiecie bo nie ma tam polowy wyposazenia a osiagi sa archaiczne.


I jezeli w TM3 popsul mi sie jakis czujnik temperatury/cisnienia w klimie - to zauwazylem to po kilku dniach dopiero bo jezdze krotkie odcinki i jest to "duperela"

Ale jezeli w F20 skorodowaly mi sruby aluminiowe od przekladni kierowniczej i aktuator elektryczny lezal pod autem - to to juz nie jest [bAD] bo trzeba wzywac lawete.

I znów gadanie o osiągach. Zief.

Nadal nie wiem skąd wziąłeś te problemy z BT, skoro WYRAŹNIE napisali, "reliability issues". Dodam, że jeśli jest problem z elektryką, np. klamka się nie otwiera, to sorry, ale autem nie pojedziesz. Jeśli popsuje Ci się ekran w BMW, to szkoda, jedziesz dalej. Jeśli popsuje Ci się ekran w Tesli to sorry, nie działa 3/4 auta.


Proszę, inny raport, Tesla praktycznie ostatnia:

https://www.forbes.com/wheels/news/autos-more-reliable-asian-brands-top-jd-power/

I ważny cytat:

“Only very seldom does a vehicle leave you stuck by the side of the road and you need to call a tow truck,” Sargent said. “Things aren’t wearing out or falling off the vehicle.”

Czyli mówiąc wprost, auto na lawecie to dzisiaj rzadko kiedy jest problem patrząc statystycznie, a Ty cały czas podkreślasz, jak to spalinówki ciągle mają problemy. Nie, nie mają, wynika to wprost z badań/statystyk i używanie tego argumentu, jak i tego o wymyślonym BT jest niepoważne. Nigdzie w tym co wklejałeś tego nie przytaczają.

 

Ja pisze o dziesiatkach rzeczy w Tesli, ktore stanowia o jej przewadze technologicznej a to Ty sie uczepiles tego przyspieszenia i ignorujesz wszystko inne co pisze.

Jednoczesnie kupujesz zonie auto <4s z LC mowiac jednoczesnie, ze wystarcza jej osiagi Skody Octavii.

Widze tu jakis dysonans - argumentujesz, ze osiagi sa niewazne a jednoczesnie kupujesz zonie szybkie auta.

Czy nastepnym autem dla zony bedzie silnik 2.0 i 10s do setki?

No bo przeciez do Lidla i tak szybciej nie dojedzie a skoro Tesle teraz sa najszybsze na drodze, to nagle przyspieszenie nie ma zadnego znaczenia w przypadku wyboru samochodu :lol:

Cayenne kupiłem dla siebie, jako auto do wszystkiego, a nie lubię kupować półśrodków. Przypomnę więc, że żona będzie jeździć V-klasą 2.0 i chyba (?) 9 do setki, bo więcej do normalnego życia nie trzeba. Odbiór mam wstępnie na kwiecień '22. Wyjaśnij mi ten dysonans proszę.

 

Przez pryzmat zakupow aut nie da sie patrzec inaczej jak przez budzet.

Jezeli ja pisze o TM3 to domyslnie mam na mysli budzet 200-300k PLN, czy tez 2-3k PLN miesiecznie.

Jezeli chcesz mi udowadniac, ze lepsza jest Octavia kombi za 90k w manualu z konca rocznika - to tak, przyznam Ci racje bo co innego mialem na mysli.

Nie, w swoim budżecie Tesla nie jest dla każdego najlepszym wyborem i generalnie jej przewaga jest mocno papierowa - tzn można ją udowodnić, ale nic Ci nie daje.

 

Gdybys mial jakakolwiek wiedze praktyczna to bys takich rzeczy po prostu nie pisal, ale tak jak pisalem wiele razy (...)

I teraz dla przykladu - jezeli kupisz iX3 i chcesz jechac w trase 1000km po Europie - to jestes w czarnej du&^* - bo raz, ze auto ma NAPED mniej efektywny od Tesli i po prostu zuzywa wiecej energii przy tej samej predkosci.

A dwa - musisz sie doktoryzowac z ladowarek czasem w kilku roznych krajach.

Nie, nic nie musze, bo pojadę V-klasą w dieslu i na Twoje 2 30-40min postoje zrobię jeden 10min na tankowanie. Po raz 10 w tej dyskusji, zbijasz mój argument swoim, który nie odnosi się do tego co napisałem. A pisałem o tym, że przysłowiowy Passat będzie tańszy, zaoferuje plus minus to samo, a decyzja o wyborze Passat czy Tesla będzie raczej emocjonalna niż logiczna. Co Ty mi wyskakujesz z jakimś iX3? WTF? Ty czaisz sens tej dyskusji? Tesla vs Passat. Wybór to 90% emocji, 10% logiki. Tak jest, niezależnie od tego, czy iX3 jest do dupy, czy SF90 jest wolniejsze od Plaida albo czy brak superchargerów ma wpływ na zasięg Passata w dyzlu.

 

I jezeli ja moge wsiasc z marszu do mojej TM3 i jechac z NO do PL bo GUI mi powie jak mam jechac, ile czasu to zajmie, gdzie mam sie zatrzymac na ladowanie i na jak dlugo zeby bylo najefektywniej,

I Ty to jeszcze opisujesz jako zaletę, podczas gdy to jest dla normalnego Kowalskiego z Passatem wada, że w ogóle musisz rozwiązywać problem, którego normalne auta nie mają.

 

I absolutnie nie uwierzę, że TM3 jako drugie auto było wyborem logicznym patrząc po Twoich wypowiedziach - to po prostu nie trzyma się kupy.

To w co wierzysz nie ma zadnego znaczenia w tym przypadku dla dyskusji :twisted:

Napisalem Ci prawde, TM3 SR+ traktuje jak e-golfa, byl w 100% logicznym wyborem, jest tzw "zapchajdziura" dopoki nie znajde lepszego auta - a czy to bedzie i4 czy elektryczny Macan czy bog wiec co jeszcze - czas pokaze.

Nielogiczne jest trzymanie 2x takiego samego samochodu, skoro 2 różne samochody dałyby Ci więcej korzyści. Stąd czytając Twoje argumenty, że Passat jest gorszy, bo iX3 nie ma superchargerów, jestem pewny, że logiki było co najmniej 2x mniej niż sądzisz. I jak mówiłem, są na to badania psychologiczne, ja to rozumiem, jak ludzki mózg wpada w takie głupie pułapki.

 

Moge Ci podac glupi przyklad - jednym z powodow dla ktorego sprzedalem e-golfa i zamienilem na SR+ bylo to, ze mylily mi sie manetki przy podjezdzaniu pod dom i cofaniu - jezdze 2 roznymi samochodami na codzien i tam gdzie w TM3P jest dzwignia biegow tam w e-golfie byly wycierzaczki - takie duperele potrafia kierowac przy zakupie auta - i to wg Ciebie sa wybory "emocjonalne" - nie kolego, dla mnie to jest czysty pragmatyzm.

To, ze SR+ mozna kupic i sprzedac w tej samej cenie za rok to tez nie ma nic wspolnego z emocjami - to jest chlodna kalkulacja jak kupujesz auto na chwile.

Jest wiele aut, które po roku można sprzedać w tej samej cenie, szczególnie dzisiaj. Są też auta, które można odsprzedać drożej ;) Co do Twojej argumentacji, muszę Cię zmartwić, ale to nie jest problem samochodu. Tak się składa, że mam w garażu samochody wielu różnych marek od '86 do 2021, których rozwiązania są diametralnie różne i nigdy mi to problemu nie robiło, a wręcz przeciwnie - ja wsiadam do aut znajomych i praktycznie zawsze ogarniam wszystko od strzała.

 

Kolejny raz - druga TM3 SR to dla mnie auto "zapchajdziura", bezpieczny wybor jak e-golf do czasu az znajde cos co mi sie podoba na nastepce.
To jest sensowny argument, jak najbardziej przyznaje.
Pamietaj, nie mierz kazdego swoja miara, nie kazdy moze sobie pozwolic na 5 roznych samochodow w domostwie i wiekszosc ludzi musi miec auta "uniwersalne" - zarowno takie ktore sa szybkie, pakowne, ekonomiczne, dajace frajde z uzytkowania i co tam jeszcze ludzie szukaja w swoich autach na codzien.
No ale to nie jest zaprzeczenie sobie? Uniwersalne dla mnie jest posiadanie małego auta miejskiego i dużego auta na wycieczki ;)


Jeszcze podsumowując - tak, Tesla ma ogrom przewagi nad elektryczną konkurencją, ale nie spalinową ;) I swoją drogą, ciekawe jak to jest, że we wszystkich nowych autach dorzucają panele dotykowe i wszyscy recenzenci do jednogłośnie krytykują, a nowe auta mają ich jeszcze więcej. Do tego stopnia, że jak patrzyłem na recenzje Golfów, to mówią, że 8 gorsze od 7, może poza osiągami.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.