Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

żartujesz? kto kupi auto bez baterii? bo te będą na wykończeniu, a za nowe trzeba będzie zapłacić kilkanaście/kilkadziesiąt/kilkaset tys. zł.....

Przed wyglaszaniem glupot proponuje sie zapoznac z norweskim rynkiem 7-8 letnich ev (tesle, leafy, i3 etc) ludzie kupuja do jezdzenia wokol komina i nie maja z nimi zadnych problemow. Podstawowa gwarancja to 8 lat 70% i masowych wymian nie widac

 

a ile lat już jeżdżą? jakim prądem ładują?

Jezdza pewnie tyle ile maja lat, nie rozumiem pytania?

Co do pradu ladowania to podejrzewam, ze auta miejskie jak i3 czy Leaf w 99% ladowane sa z domu 16A, a Tesle model S z racji darmowych Superchargerow pewnie 90% na ladowarkach DC Tesli.

Mialem kilka miesiecy w domu 6-letniego e-Golfa, mial zasiegu realnego 100-150km, ladowalem go codziennie/co drugi dzien.

Swoje zadanie (jezdzenie do/z pracy, zakupy, 50km dziennie) spelnial swietnie.

Auto mozna powiedziec darmowe w eksploatacji, sprzedalem w kilka dni za tyle samo co kupilem stad neguje Twoje argumenty o setkach tysiecy PLN w wymiane baterii bo sa to takie opowiesci z mchu i paproci. Auto bylo warte z 50-60k PLN, z czego bateria pewnie z 15-20k PLN.

Jak bedziesz mial 15 letnie auto i bateria kleknie to albo bedziesz ja reperowal za pol darmo w wyspecjalizowanych zakladach (naprawa czy wymiana z innego auta, nie wiem jak sie ten rynek rozwinie) albo auto pojdzie na czesci bo bedzie niebezpiecznie blisko ceny zlomu.

Do 15 letnich ICE tez raczej nikt nowych silnikow nie wklada po kilkadziesiat tysiecy PLN.

 

To GUI jest zaletą Tesli, ale jak się psuje to nie jest to wadą? :D

Nie psuje, nie dopowiadaj sobie :twisted:

Jezeli klient ma problemy np ze sparowaniem telefonu (bo np nie umie) albo z obsluga klimy na tablecie to trafia to do JD Consumer Report tak samo jak mechaniczne usterki w autach spalinowych typu zerwany rozrzad czy popsuta turbina. Ten raport tego nie rozroznia. Wiec nie ma nic wspolnego z niezawodnoscia aut ICE/EV o ktorej mowilismy.

 

I w Polsce nowe auta z salonu nie śmierdzą, nie kopcą i są raczej dosyć ciche poza sportowymi.

Tak, i dlatego VW becalowal 50 miliardow $ niedawno :cool2:

 

do spalinówki nie musisz stawiać stacji benzynowej w domu.

Jezeli dla Ciebie gniazdo 230VAC ktorych kazdy dom ma kilkadziesiat to stacja benzynowa to ok, mamy rozna definicje tego slowa

 

Moja żona w kejene nigdy w życiu nie klikała opcji na ekranie centralnym poza radiem i parowaniem telefonu - co ją obchodzi lepsze GUI Tesli?

1. Nie kazdy Kowalski to Twoja zona (wiadomo jakie sa najczesciej kobiety, auto ma miec ladny kolor i wygladac)

2. Moze gdyby miala przyjazniejsze GUI w aucie to zaczelaby wiecej klikac? (pod dyskusje)

 

Moja żona nie wie jak odpalić LC - po co jej 3.9s do setki które tam ma?

Mnie nie pytaj, ja tez nie wiem jak odpalac LC, w Tesli wciskasz gaz i wciska w fotel.

Tutaj na forum ludzie sie z tego LC doktoryzowali, temu dziala, temu nie dziala, ten nie wie czy ma etc etc - slowem smiech na sali.

Osobiscie dla mnie LC to czit katalogowy, w Plaid bym tez tego nie uzywal a w TM3P nie ma LC.

Co do 3,9s - to Twoja osobista sprawa jak szybkie auta kupujesz zonie, mnie nic do tego :)

 

wybór Tesli to >90% wybór emocjonalny, a nie logiczny.

Kupujac druga TM3 emocji bylo dokladnie 0%, 100% logiki.

Gdyby bylo wtedy i4 na rynku, wzialbym BMW bo emocje by zwyciezyly.

Same superchargery przy wyborze Tesli u ludzi to pewnie 50% wyboru wiec przepraszam Cie Slawomir, ale piszesz od rzeczy :roll:

Udowadnianie, że auta Tesli mają jakąś przewagę jest śmieszne. Mają te auta swoje unikalne cechy.

Zaprzeczasz sam sobie troche i stosujesz slowne fikolki.

Jezeli Superchargery sa unikalne dla Tesli to jest to przewaga ich aut.

Jezeli w Tesli mozesz grac na padzie od PS to jest to przewaga tych aut.

Jezeli TM3P wazy 1900kg i za 50k$ robi 3,5s do setki a bezposrednia konkurencja wazy 2300kg i robi 3,9s do setki za 65-70k$ - to jest to przewaga Tesli.

Jezeli TM3P mozesz kupic i dostac za 1-2 mies a na i4 M50 musisz czekac ponad rok bo nie ogarniaja produkcji badz dostaw baterii to jest to przewaga Tesli.

Serio - moglbym tu napisac liste 20 rzeczy ale przerabialismy to dziesiatki razy w tym watku - frunk, szybkosc ladowania, zasieg, plaska podloga i dziesiatki dziesiatki innych rzeczy.

Jezeli dla Ciebie to nie swiadczy o przewadze i w konsekwencji lepszej sprzedazy a jedynie o "unikalnych cechach" to z mojej strony pass :)


PS. Przeczytaj bez hejtu czy uprzedzen ten artykul dzisiejszy z elektrowozu - takich historii na necie jest tysiace, cos w tych autach po prostu "klika" (nie mowie, ze u wszystkich bo maja tylu samych hejterow co fanboyow), wsiadasz, pierwsza jazda i myslisz cholera, chce to auto miec bo Tesla ma w sobie to cos co sprawia, ze suma zalet znaczaco przewyzsza sume wad. Mi wystarczyla jedna jazda testowa i wiedzialem, ze ja kupie mimo, ze auto mi sie zupelnie z daleka nie podobalo na poczatku.

https://elektrowoz.pl/testy/wybieral-auto-elektryczne-dla-rodziny-faworyci-ioniq-5-wysoko-vw-id-4-kto-wygral-tesla-model-y/

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam możesz sobie pisać takie teksty, że ja popełniam błąd logiczny, ale ja znam naszą Polską rzeczywistość, a Ty żyjesz w innej, norweskiej. Nie twierdzę, że nie znasz, ale wygląda, że każdy ma inne doświadczenia. Pisanie o tych wszystkich zaletach i wadach poszczególnych aut czy modeli jest fajne, ale my w PL w ogóle nie jesteśmy na tym etapie i długo nie będziemy, tak uważam. Nie spełniamy warunku brzegowego czyli potrzeby zakupu nowego auta, mam oczywiście na myśli większość Polaków. Realnie to rozmowa wygląda tak, ktoś chce kupić auto, ma na to ok 100 tys zł, a ja mu mówię dołożysz 40 tys i kupisz elektryka, bo w Twoim wypadku to same zalety, mieszkasz w domu, więc tanio naładujesz, po autostradzie jeździsz przepisowo, więc zasięg nie jest problemem, poza tym w dłuższą trasę jeździsz 3 razy w roku, koszty eksploatacji o wiele niższe niz spalinowy itd. Odpowiedź, ale Krzysiek o czym Ty mówisz, ja nie dołożę 40 tys, bo nie mam, bo za drogo itd. Rozmowa o "jakiejś" Tesli za ponad 200 tys zł to kompletna abstrakcja. Szczytem marzeń wielu Polaków jest Toyota Rav 4 Hybrydowa, pali 5 l i kosztuje w promocji 130 tys zł. Taką znam rzeczywistość, dlatego czasem prostuje Twoje zapędy w tym temacie. Sprawa jest prosta w PL, cena zakupu to dla 99 % Polaków najważniejsza rzecz. Jak ja mówię, że najpierw wybieram auto, a potem szukam kasy to patrzą na mnie jak na wariata, a tak na prawdę zazdroszczą, że oni muszą kupować auta za to co mają, albo im zony pozwalają. Adam ja nie jestem przeciwko elektrykom, jak już kiedyś pisałem, uważam, że to bardzo dobry wybór dla wielu osób, bo mało kto szuka emocji w aucie.
Opublikowano

adamjttk choćbyś nie wiem jak przeczył jesteś strasznie zafiksowany na Teslę, co już nie jeden tu zauważył. Przynajmniej tak to wygląda z perspektywy odbiorców.

Kompletnie nie dociera do Ciebie to co inni mówią, łacznie z ostatnimi wypowiedziami Sławomira.

W większości nie deklasujemy tu Tesli tylko cały czas ktoś próbuje dać Ci do zrozumienia, że w chwili obecnej Tesla tak naprawdę nie ma przewagi nad ICE takiej, żeby z logicznego punktu widzenia ją wybrać, jeśli chodzi o polski rynek.

I to się jeszcze długo nie zmieni.

A ty już sam temat zatytułowałeś "Quo Vadis BMW", jakoby BMW (a zwątku wychodzi że i inne ICE) było w czarnej d.pie bo na białym koniu pojawił się Elon i wprowadził na rynek Tesle.


Artykuł który wyżej wkleiłeś: zwróć uwagę na sam tytuł tego artykułu:

Wybierał auto elektryczne dla rodziny. Faworyci? Ioniq 5, wysoko VW ID.4. Kto wygrał? Tesla Model Y [Forum]


Ten tytuł moim zdaniem świetnie obrazuje sytuację: gość Wybierał auto elektryczne i to jest istotne. Spośród aut elektrycznych rzeczywiście Tesla jest bardzo dobrym wyborem, ma bardzo duzo przewagi w stosunku do innych.

Ale jeszcze nie ten czas żeby stawiać na szali ICE kontra elektryk. Bo z tym to jest dosłownie tak jak już pisał Sławomir.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

A ja prosze jeszcze raz admina o usuwanie linkow do portalu studenta ktore wstawia tuaj Adam. Pojawia sie juz n-ty raz i nie ma na celu nic innego jak krosowanie stron w celu wypromowanie tej drugiej do gory. Glupoty ktore sa wypisywane na tym pseudo portaliku sa jeszcze 100 razy gorsze od pudelka. Kupic auto, ktore sie nie podoba dlatego ze ma plaska podloge i frunka :mad2: :mad2:


Napisze poraz kolejny raz. Bjorn udawadnia ze superchargery to ZADNA przewaga. Audi etron g-t ktore niby ma prawie polowe mniejszy zasieg na 1000km trasie bylo tylko 15 minut wolniejsze od ostatniego testu tesli long range. GDZIE TA PRZEWAGA? moze przewaga jest to ze czujsz sie lepiej widzac znaczek na superchargerze?


Ja napisze kilka powodow dlaczego te auto jest beznadziejne

1. brzydkie w srodku i na zewnatrz

2. Sztuczny plastik na siedzeniach

3. brak ekranu zmusza do robienia zeza albo mozna dostac jakiegos kreczu szyi

4. Beznadziejna jakosc wykonania

5. siec superchargerow w polsce nie istnieje wiec ZADNA zaleta

6. Cena jest wysoka w stosunku do tego co soba oferuje

7. Brak sieci naprawczej dealerskiej

8. Brak mechanikow znajocych sie na takich wynalazkach

9. Nowa\niesprawdzona szybk rozwijajaca sie technologia

10. tragiczie maly zasieg

11. brak mozliwosci naladowania w wielu rejinach Polski

12. Ciasny w srodku, maly bagaznik wiec jako auto rodzinne odpada

13. Obok samochodu sportowego nawet nie stalo (prowadzenie, hamulce, dzwiek)

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam już nie wybiera pomiędzy ICE a BEV, bo BEV jest tak dobre, że...Spróbujmy zrobić porównanie Tesla 3 Perf. vs BMW M340i. W PL ceny podobne. Jaka jest przewaga Tesli? Tylko błagam Adam nie pisz o tym GUI, bo to nie decyduje o wyborze auta. Argumenty o taniej eksploatacji elektryka czy awaryjność ICE tez odpadają (gwarancja na min 5 lat), Jak ktoś chce tanio nie wydaje 300 tys na auto.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://autokult.pl/43091,auto-oczyscilo-2-3-tys-m3-powietrza


I know, I know art sponsorowany przez toyote ale kilka ciekawych faktow:

1. Toyota Mirai przejechała 4905 km i zużyła przy tym 50 kg wodoru

2. Zbiornik to 5kg i pozwala na przejazd okolo 600 km

3. Stacji tankowania wodorem przybywa. Nawet w Polsce jest praktycznie tyle co superchargerow tesli. Orlen zapowiedzial budowe 50 stacji.

4. Czas tankowania 6 minut

5. Da sie tym wynalazkiem objechac Europe


Moja uwage najbardziej zwraca waga paliwa 5kg a nie 500 jak w przypadku baterii. Idealne dla auta sportowego.


Dla mnie to jest idealny elektryk: https://carbuzz.com/news/spied-porsche-macan-ev-shows-off-active-rear-spoiler

niezaduzy suvik akurat do miasta. Proper badge na masce. Beda 2 blizniaki: prosiak i audi


Adam moze Ty bedziesz wiedzial. Co sie dzeje ze sprzedaza modelu S i X. Dlaczego szoruje dno? Brak czesci czy malejace zainteresowanie?

https://www.goodcarbadcar.net/tesla-model-x-sales-figures-usa-canada/

https://www.goodcarbadcar.net/tesla-model-s-sales-figures-usa-canada/

Opublikowano
OK, czyli daruję sobie lekturę 255 ekranów. A temat zapowiadał się interesująco...

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Opublikowano
O czym jest ten wątek?

Patronem kierowców jest Św Krzysztof, a patronem posiadaczy Tesli Św Elon i wątek ten jest ku jego czci.

Opublikowano
- nie trzeba sie martwic ze kleknie do wyboru - panewki, skrzynia biegow, rozrzad, wtryski, turbo, uszczelka pod glowica, wydech, EGR, DPF, GPF i 10 innych sredniowiecznych bzdur. Juz nawet nie chodzi o kase, chodzi o zawracanie d*** wtedy kiedy potrzebujesz bezawaryjnosci.

No w teorii tak powinno być, ale jeszcze do tego etapu nie doszliśmy.

https://forsal.pl/motoforsal/motobiznes/artykuly/8100684,ranking-modeli-aut-consumer-reports-2021-tesla-mazda.html

"Samochody Tesli uzyskały wysokie wyniki w zakresie satysfakcji klientów i testów drogowych, jednak pojazdy tej marki były mniej niezawodne niż inne - twierdzi Jake Fisher, starszy dyrektor ds. testów samochodowych w magazynie Yonkers w Nowym Jorku."

Doszlismy, po prostu nie doczytales co wklejasz :)

Slonik juz sie tym raportem obnosil a to jest badanie satysfakcji klientow z ich aut, "Consumers Report" - np niemozliwosc polaczenia swojego telefonu z autem jest traktowane na rowni jak laweta z powodu strzelonego rozrzadu.

Realnych problemow z EV (takich ktore unieruchamiaja auto) jest jak na lekarstwo (w przeciwienstwie do ICE) - wiekszosc powaznych to problemy z AKU 12V i problemy z ladowarkami DC. Kilka sporadycznych z zawieszeniem (tuleje etc). A tak ludzie psiocza na szpary, ze sie soft zwiesil, ze odprysk na lakierze i inne podobne problemy I swiata ;)

Odniosę się jeszcze do tego, bo uznałem, że nie ma co na podstawie polskiego tłumaczenia dyskutować.

Oryginał: https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-02-18/tesla-slips-while-mazda-rises-in-consumer-reports-auto-rankings

I teraz cytat:

While Tesla scored high on customer satisfaction and road testing, its vehicles were less reliable than others, according to Jake Fisher, senior director of automotive testing for the Yonkers, New York-based magazine.


“The only model we’re able to recommend is the Model 3. All the other ones have below-average reliability,” Fisher said in an interview.

Czyli Tesla pomimo wspaniałego GUI, które podniosło ją w rankingu, spadła z powodu ponadprzeciętnej zawodności samochodu! Ja pierdziele, jak to można zinterpretować jako problem z łączeniem telefonu po BT?


I taka ta dyskusja z Tobą. I znów w ostatniej odpowiedzi pier**** o tym, ile to Tesla ma do setki. Więc znów zapytam, jak to przyśpieszenie się ma do wizytu u fryzjera i zakupów w Lidlu? Rzucasz argumentami, które nie decydują o zakupie samochodu i tłumaczę Ci to 20 raz a Ty dalej, jak głową o beton ile Tesla ma do setki! Przykład mojej żony nie jest odosobnionym - ogrom ludzi kupuje i patrzy na auta z punktu widzenia użyteczności, bo nie stać ich na kupowanie samochodu w formie zabawki.

I tak, superchargery Tesli są przewagę firmy Tesla, nie są przewagą samochodów, ponieważ raz, że już zaczynają udostępniać je wszystkim, dwa, supercharger to plus jeśli... JEST. A na to nie masz wpływu.


No i, bo słabo dociera, czas do setki jako Twój koronny argument to właśnie 100% argument emocjonalny, 0% logiki. I absolutnie nie uwierzę, że TM3 jako drugie auto było wyborem logicznym patrząc po Twoich wypowiedziach - to po prostu nie trzyma się kupy. Zresztą kupinie drugie prawie takiego samego auta ewidentnie zaprzecza logice - zamiast zmaksymalizować korzyści z tego, że możesz samochód zmieniać i raz mieć zalety jednego czy drugiego, zrobiłeś alogiczny wybór fanboya i kupiłeś to samo auto, tracąc np. możliwość kupienia drugiego, większego z normalnym zasięgiem.


Tylko na koniec - ZAWSZE będziemy udowadniać wszystkim dookoła, jak to nasze wybory są słuszne, aby się w nich utwierdzić. Jest to naukowo potwierdzone, logika za tym nie idzie, tylko słabość ludzkiego umysłu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja juz sie troche pogubilem. Czy te GUI jest najlepsze na rynku czy regularnie sie wiesza mocno zanizajac reliability auta? Tak jakby troche sprzeczne tezy.
Opublikowano
jest najlepsze, można nazwać auto jako nr 42 i dać komende z kreskówki.


Żaden inny producent tego nie oferuje :mad2:

Ojapierdziu :D

Muszę powiedzieć, że 3 kreski w kształcie litery "E" są niesamowite, nigdy takiego przywiązania do detali nie widziałem. No i fakt, że można specjalnym supertajnym trickiem odpalić Monty Pythona na YT.. miazga xD Już wiem czym się jarają właściciele Tesli.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam możesz sobie pisać takie teksty, że ja popełniam błąd logiczny, ale ja znam naszą Polską rzeczywistość, a Ty żyjesz w innej, norweskiej. Nie twierdzę, że nie znasz, ale wygląda, że każdy ma inne doświadczenia. Pisanie o tych wszystkich zaletach i wadach poszczególnych aut czy modeli jest fajne, ale my w PL w ogóle nie jesteśmy na tym etapie i długo nie będziemy, tak uważam. Nie spełniamy warunku brzegowego czyli potrzeby zakupu nowego auta, mam oczywiście na myśli większość Polaków. Realnie to rozmowa wygląda tak, ktoś chce kupić auto, ma na to ok 100 tys zł, a ja mu mówię dołożysz 40 tys i kupisz elektryka, bo w Twoim wypadku to same zalety, mieszkasz w domu, więc tanio naładujesz, po autostradzie jeździsz przepisowo, więc zasięg nie jest problemem, poza tym w dłuższą trasę jeździsz 3 razy w roku, koszty eksploatacji o wiele niższe niz spalinowy itd. Odpowiedź, ale Krzysiek o czym Ty mówisz, ja nie dołożę 40 tys, bo nie mam, bo za drogo itd. Rozmowa o "jakiejś" Tesli za ponad 200 tys zł to kompletna abstrakcja. Szczytem marzeń wielu Polaków jest Toyota Rav 4 Hybrydowa, pali 5 l i kosztuje w promocji 130 tys zł. Taką znam rzeczywistość, dlatego czasem prostuje Twoje zapędy w tym temacie. Sprawa jest prosta w PL, cena zakupu to dla 99 % Polaków najważniejsza rzecz. Jak ja mówię, że najpierw wybieram auto, a potem szukam kasy to patrzą na mnie jak na wariata, a tak na prawdę zazdroszczą, że oni muszą kupować auta za to co mają, albo im zony pozwalają. Adam ja nie jestem przeciwko elektrykom, jak już kiedyś pisałem, uważam, że to bardzo dobry wybór dla wielu osób, bo mało kto szuka emocji w aucie.

Kriss, zgadzam sie w 100% z kazdym zdaniem i slowem ktore tu napisales.

Nie wiem za bardzo do czego jest ta odpowiedz bo wydaje mi sie, ze nic co ja napisalem, nie stoi wbrew temu co tu napisales?

Jezeli odniosles takie wrazenie to po prostu skupiles sie za bardzo na czyms poza kontekstem badz ja cos zle zaakcentowalem bo powtorze jeszcze raz - zgadzam sie w 100% z ta wypowiedzia.

Mowiac o wyborze/zakupie TM3 mowie wtedy jak czlowiek ma 200-250k budzetu i szuka auta.

Ewentualnie ze 20-30k PLN mniej w porownaniu do ICE bo czesc tych pieniedzy zwroci mu sie w oszczednosciach na paliwie czy wyzszej wartosci rezydualnej przy sprzedazy.

Jezeli ktokolwiek ma np 100k PLN (na Passata w manualu, z wyprzedazy rocznika i prawie golasa) - to to nie jest klient na TM3, jest to oczywista oczywistosc.

Mowiac o "bledzie logicznym" chodzilo mi tylko o tym co pisales, ze TM3 sprzedaje sie najlepiej w NO bo jest tania - w zeszlym roku najlepiej w NO sprzedawal sie e-tron za 350-400k PLN, tez o tym aucie mozna powiedziec ze dla ubogich bo rownowazne Q7 kosztuje ze 100k PLN wiecej ;)

 

A ty już sam temat zatytułowałeś "Quo Vadis BMW", jakoby BMW (a zwątku wychodzi że i inne ICE) było w czarnej d.pie bo na białym koniu pojawił się Elon i wprowadził na rynek Tesle.

Watek oryginalnie dotyczyl sie Norwegii (patrz tytul) bo Tesla opanowala mocno tamtejszy rynek a w salonach BMW hulal wiatr bo mieli tylko i3 w ofercie.

Teraz po 2 latach pojawil sie iX3 i iX, za chwile bedzie i4 wiec bedzie lepiej (oby).

Sprawa polska sie rozwinela pobocznie w ciagu 250 stron dyskusji, nie mam za bardzo na to wplywu.

 

https://autokult.pl/43091,auto-oczyscilo-2-3-tys-m3-powietrza

I know, I know art sponsorowany przez toyote ale kilka ciekawych faktow:

I Ty mowisz, ze elektrowoz to pudelek, a artykul sponsorowany, napisany przez Toyote jest ok? :norty:

 

Moja uwage najbardziej zwraca waga paliwa 5kg a nie 500 jak w przypadku baterii. Idealne dla auta sportowego.

Waga TM3P - 1847kg, waga Toyoty Mirai 1850kg :cool2:


Poza tym swietne auto - szkoda tylko, ze przyspieszenie to 9s do setki zamiast 3s, bagaznik jest wielkosci VW Polo (290l) i ma jednakowoz tyle samo miejsca z tylu co te Polo (pomimo prawie 5m dlugosci).


No i troche szkoda, ze nie mam w domu kranu z wodorem :(

 

Adam moze Ty bedziesz wiedzial. Co sie dzeje ze sprzedaza modelu S i X. Dlaczego szoruje dno? Brak czesci czy malejace zainteresowanie?

Lifting. Tak jak nikt BMW E90 nie kupowal w 2011r bo wychodzilo F30 i tak samo jak nikt F30 nie kupowal w 2018r bo wychodzilo G20.

Ja tez opoznilem zakup TM3P o kwartal bo wszyscy wiedzieli ze idzie nowe.

Jezeli caly internet gada, ze lada chwila bedzie lifting to wydawanie 400-500k PLN na stare technologicznie auto jest najczesciej glupota.

 

O czym jest ten wątek?

"o walce ze świnią w błocie. Po pewnym czasie zauważasz, że jesteś cały ubłocony, natomiast świni się to podoba"

Dzieki, trzeba bylo wczesniej tak napisac to wrzucilbym Cie do ignora szybciej, nie pozdrawiam :cool2:

.

Opublikowano
1. brzydkie w srodku i na zewnatrz

Kwestia gustu.

 

3. brak ekranu zmusza do robienia zeza albo mozna dostac jakiegos kreczu szyi

Chyba Ciebie, spróbuj porozmawiać ze specjalistą o swoich problemach.

 

6. Cena jest wysoka w stosunku do tego co soba oferuje

Nawet nie będę na to odpowiadał z mojego subiektywnego punktu widzenia. Sprzedaje się wszystko na pniu, więc rynek się wypowiedział, a klient ma rację.

 

10. tragiczie maly zasieg

Bullshit.

 

11. brak mozliwosci naladowania w wielu rejinach Polski

To znaczy gdzie? Bo Bieszczady już dyskutowaliśmy, masz inne miejsca na myśli, czy po prostu nie wiesz, co to jest to coś na ścianie z dziurkami, gdzie nie należy wkładać widelca?

 

12. Ciasny w srodku, maly bagaznik wiec jako auto rodzinne odpada

Odczep się od serii 3. Aaa, Ty tak tylko o T3? Jest tak rodzinna jak porównywalne auta, oczywiście i4 będzie fajniejsze jako liftback.

 

13. Obok samochodu sportowego nawet nie stalo (prowadzenie, hamulce, dzwiek)

Ok, ale wtedy M3 też nie stało:

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ta ściana z dziurkami gdzie się nie włada widelca na pewno jest dostępna przy każdym miejscu parkingowym w Polsce a może mam szukać kwater/ pokojów hotelowych gdzie się przez okno wypuścić kabel sięgający do miejsca parkingowego i spać np w zimie przy otwartym oknie?
Opublikowano

:)

Hotele dokładają gniazda przy miejscach postojowych, kempingi mają je od zawsze, w agroturystykach często gęsto są złącza siłowe.

Zacytuję samego siebie o najbardziej południowo-wschodnim krańcu Polski:

"Reality check: z tej ładowarki w okolicy Radymna (górny prawy róg) do powiedzmy najbardziej oddalonego punktu koło Lutowiska (dolny prawy róg) jest 108km. Po takiej drodze mogę Teslą zatem naładować się na jednej z tych szybkich ładowarek, pojechać do najbardziej oddalonego punktu, wrócić, znowu pojechać na granicę, i znowu wrócić. Jak dla mnie to jest good enough, a to wszystko przy założeniu, że nie zrobię sobie spaceru podczas gdy auto będzie się ładowało "u gospodarza".

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja na wakacje czy tez weekend jadę spędzić czas z rodzina, pozwiedzać czy tez napić się w knajpie piwa a nie szukać gniazd siłowych, gospodarzy, czy tez wolnych miejsc parkingowych z gniazdkiem. Dymanie w jedna stronę do ładowarki 60-100 km czy tez nadrobienie tyle trasy żeby po drodze się gdzieś załadować tez nie jest szczytem moich marzeń.
Opublikowano
Ja na wakacje czy tez weekend jadę spędzić czas z rodzina, pozwiedzać czy tez napić się w knajpie piwa a nie szukać gniazd siłowych, gospodarzy, czy tez wolnych miejsc parkingowych z gniazdkiem.

Mi się to udaje wszystko łączyć, ale oczywiście rozumiem też Twoje podejście. Dla mnie naturalne jest też ładowanie smartfona dwa razy dziennie, a są tacy co wolą po prostu używać telefonu i nie pamietać o jego zachciankach.

Radość z jazdy
Opublikowano
Właśnie dostałem nowe ceny prądu.

Wychodzi jakieś 0,8 złotego za kWh

Ja płacę za prąd z sieci, po dorzuceniu dodatkowej opłaty by był z odnawialnych źródeł energii, poniżej 0,45zł, z VATem i wszystkim. Just saying.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie dostałem nowe ceny prądu.

Wychodzi jakieś 0,8 złotego za kWh

Relacja 1kWh/1litr paliwa to ok 8 razy.

A jak to wygląda w Norwegii?

W pracy 0,7 PLN, w domu ~0,8 PLN czyli to samo co w PL. Jak podpiszesz umowe na szywna cene pradu przez 12 mies to jest 0,5 PLN obecnie.

Natomiast w praktyce jesli chodzi o ladowanie EV - roznica kosmetyczna, przy 20k km rocznie ladujesz miesiecznie jakies 250kWh czyli przy 0,5PLN placisz miesiecznie 125 PLN a przy 0,8 PLN placisz 200 PLN, jeden pies. Benzyna 9PLN czyli wspolczynnik Twoj 1:10 czy 1:11 ale to sie dynamicznie zmienia z miesiaca na miesiac

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.