Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
, a wlasciciele firmy produkujacej audio od dziesiatkow lat sa na tyle glupi ze przeplacaja za bardzo drogie komponenty zamiast zrobic cos lepszego za ulamek ceny :D

Jeszcze pare lat i będziesz mądrzejszy :)

Myślisz że głośniki nie są produkowane za ułamek ceny? Właściciele chcą zarobić, pracownikom też trzeba zapłacić, cała reszta to marketing, prowizje, marże.

 

nigdy nie pracowałeś w branży motoryzacyjnej aut osobowych przy rozwoju podzespołów elektronicznych?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1. model s plaid: 7:30, albo 7:35 (niewiadomo ktory jest prawdzwy)

Z nudow doczytalem o co chodzi z tymi podwojnymi czasami na Nurburgringu.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C3%BCrburgring_Nordschleife_lap_times


Okazuje sie, ze ze wzgledow bezpieczenstwa najczesciej testuje sie petle ktora ma 20,6km.

Oficjalna dlugosc toru to ~20,8km (200m i ~5s dluzsza) ale zeby ja zmierzyc to sesja na torze musi byc zamknieta.


51700787772_455ffe594b_z.jpg


Wikipedia w swojej tabeli wprowadza zupelny metlik bo sortuje czasy wg roznej dlugosci - raz wg 20,6km a raz wg 20,8km.

Swietnie to widac na przykladzie Plaida i nowej RS3 (tuz nad nim) gdy w rzeczywistosci RS3 jest o ~5s wolniejsze na tym torze.

np wiekszosc Porsche w tej tabeli ma czasy z krotszej petli (20,6km) co mozna sprawdzic w przypisach - sa odnosniki do artykulow i podane na jakiej dlugosci testowali.


51700843672_0c1df66757_z.jpg


Oficjalny czas Plaida to 7:30.9 na 20,6km i 7:35.6 na 20,8km.

Imho to jest fantastyczny czas jak na auto za 570k PLN wazace 2,1 tony.


Dla porownania - to jest szybciej od M5 F90, M5 C F90, M8 (!), 911 Turbo S 991 czy 911 GT3 991 (!).

Najszybsze co BMW ma na dzis w ofercie to M5 CS, ktore przejezdza petle 20,6km w 7:29.6 czyli o niecale 1,5s szybciej od Plaida :shock:

Czy to jest taka wielka ujma dla Plaida, auta elektrycznego, tanszego o 300k PLN?

Wg mnie wrecz odwrotnie, pokazuje tylko w jakim tempie elektryki gonia auta spalinowe nawet i na torze.


Jezeli w koncu ekipa Tesli wypusci na drogi Roadstera, czyli auto typowo sportowe - mysle, ze bedzie grubo pozamiatane w czolowce tabeli (nowe McLareny, GT RS)

Ciekawe czasy przed nami :cool2:


E-4BSAvXoAUJIoe.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mozna tak samo napisac o RS3. Duzo tansze auto od plaida z 2,5 litrami pod maska jest tylko 5 sekund wolniejsze od plaida a to wciaz 5 drzwiowe rodzinne auto. Mial byc najszybszy samochod na swiecie a wyszlo jak zwykle :D


wedlug internetu najszybszy czas: Porsche 919 Hybrid EVO. Lap time: 5:19:545 Nawet biorac pod uwage te 200 metrow roznicy w pomiarach to jeszcze troche brakuje :D :D

Opublikowano

Takie trochę udowadnianie kto ma dłuższego.


Ja właśnie wróciłem z miasta M2 i to auto tak cieszy za każdym razem, kiedy się nim poleci bokiem, że banan z twarzy nie znika. Tylko przechodnie czasem dziwnie patrzą.



Dodam tak jeszcze od siebie, tak przewrotnie - zakup dzisiaj, pomiędzy Audi, BMW a Mercedesem to w 99% wybór emocjonalny, w 1% logika. Change my mind.

Zakup Tesli w tym przypadku to pewnie 90% emocji, a może 10% logicznego wyboru.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Slawomir z tym sie zgodze. Niemiecka trojca jest na tyle podobna, ze w gre wchodza jakies pierdoly. Kupujac BMW testowalem zarowno merca, audi jak i jaga, padlo na bmw bo akurat najbardziej przypadl mi do gustu. Czy jest lepsze o konkurencji? Co znaczy lepsze i co znaczy najlepsze? Cos takiego nie istnieje.


aa patrzylem tez na lexusa i porsche macana

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mozna tak samo napisac o RS3. wciaz 5 drzwiowe rodzinne auto.

Auto wielkosci Golfa jest "rodzinne"?

Ciekawe to co mowisz :D

 

wedlug internetu najszybszy czas: Porsche 919 Hybrid EVO. Lap time: 5:19:545 Nawet biorac pod uwage te 200 metrow roznicy w pomiarach to jeszcze troche brakuje :D :D

Podobne w sumie auta, jednym i drugim mozna do Biedry po bulki jechac :norty:


porsche-919-hybrid-evo-breaks-nurburgring-lap-record.jpg


USD10TSC024D021001.jpg

 

Dodam tak jeszcze od siebie, tak przewrotnie - zakup dzisiaj, pomiędzy Audi, BMW a Mercedesem to w 99% wybór emocjonalny, w 1% logika. Change my mind.

Ja bym powiedzial, ze moze z 70% to emocje a 30% to oferta finansowa w danym czasie u danego dealera :norty:

 

Zakup Tesli w tym przypadku to pewnie 90% emocji, a może 10% logicznego wyboru.

Tu sie nie zgadzam.

Tesla bryluje w value (PLN/km zasiegu), bryluje w sieci ladowarek etc.

To nie sa emocje a zdrowy rozsadek.

Do tego dodaj marna dostepnosc i oferta konkurencji (nadal)

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Volkswagen Golf review - the ultimate family hatchback?

 

Pokaz mi ta bogata siec ladowarek w Polsce bo jej jakos nie widze. Bardzo szbka dostpenosc tesli moze swiadczyc o jednym. Popyt wyrownuje sie z podaza.

Opublikowano
Zakup Tesli w tym przypadku to pewnie 90% emocji, a może 10% logicznego wyboru.

Tu sie nie zgadzam.

Tesla bryluje w value (PLN/km zasiegu), bryluje w sieci ladowarek etc.

To nie sa emocje a zdrowy rozsadek.

Do tego dodaj marna dostepnosc i oferta konkurencji (nadal)

Zdrowy rozsądek mi mówi, że bardziej się opłaca kupić VW Jette niż Teslę 3. Wychodzi taniej. Całościowo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@Slawomir za sama roznice w cenie ubezpieczenia ma sie na paliwo na caly rok i swiety spokoj. Tyle w temacie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zdrowy rozsądek mi mówi, że bardziej się opłaca kupić VW Jette niż Teslę 3. Wychodzi taniej. Całościowo.

jak juz wrzucamy do jednego wora ice/ev to czemu nie przebic - 15 letni passat/octavia w kombi i tdi, bedzie jeszcze taniej ;)

.

Opublikowano

Jetta oferuje to samo co TM3 z punktu widzenia użytkowego - bezawaryjna, porównywalna rozmiarem, może wolniejsza ale to bez znaczenia w tej kategorii, za to praktyczniejsza ze względu na zasięg diesla. Koszt kilometra niewielki, bo toż te diesle palą na trasie 4l/100 jak jedziesz tempem Tesli ;)

Otrzymujesz więc plus minus to samo, może za wyjątkiem różnic z samego silnika. Dlatego zakup Tesli jest plus minus i tak w zdecydowanej większości emocjonalny, tudzież ideologiczny. No chyba, że są dopłaty takie, że wychodzi w cenie VW.


PS.

Zagapiłem się i nie zauważyłem, że nowej Jetty to kupić nie można xD Ale ten typ auta, to tylko przykład.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Problem Adama jest taki, ze on juz chyba za bardzo przesiakl klimatem kraju w ktorym mieszka i tam faktycznie taka przyslowiowa jetta bedzie w cenie tesli, do tego droga benzyna i koszmarne podatki za uzytkowanie ICE i wychodzi drozej. Wybor moze byc tylko jeden, ale tu jest polske forum i my mamy polskie warunki, ktore roznia sie diametralnie nie tylko od norweskich ale nawet i niemieckich czy UK, gdzie sa nalozone duze oplaty na emisje. Samochod typu jetta czy tesla model 3 to sa wozidla do codziennego przemieszczania sie i koszt to jest jednym z glownych czynnikow wyboru auta.

Na tym wykresie moze lezec odpowiec popularnoscy bev np w Niemczech. 700 jurkow rocznego podatku za samochod z duza emisja:

Fig1-Germanytax-sept2020.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jetta oferuje to samo co TM3 z punktu widzenia użytkowego - bezawaryjna, porównywalna rozmiarem, może wolniejsza ale to bez znaczenia w tej kategorii

Idac ta logika 318i oferuje to samo co 340i, moze jest troche wolniejszy ale "to bez znaczenia w tej kategorii".

Natomiast z jednym sie zgodze - ludzie tu na forum pisza o elektrykach jak o autach z Marsa, ja pisze przez pryzmat NO (deal done, nic innego juz sie nie sprzedaje) a EU dolaczy w ciagu kilku lat przy obecnych normach spalania i tych zaplanowanych na 2025.

Ps porownywanie Jetty z 10s do setki i turbo lagiem do TM3 z 4,5s jest imho nieroztropne, nawet jak sie na codzien jezdzi autami jeszcze szybszymi :twisted:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jetta oferuje to samo co TM3 z punktu widzenia użytkowego - bezawaryjna, porównywalna rozmiarem, może wolniejsza ale to bez znaczenia w tej kategorii, za to praktyczniejsza ze względu na zasięg diesla. Koszt kilometra niewielki, bo toż te diesle palą na trasie 4l/100 jak jedziesz tempem Tesli ;)

Otrzymujesz więc plus minus to samo, może za wyjątkiem różnic z samego silnika. Dlatego zakup Tesli jest plus minus i tak w zdecydowanej większości emocjonalny, tudzież ideologiczny. No chyba, że są dopłaty takie, że wychodzi w cenie VW.


PS.

Zagapiłem się i nie zauważyłem, że nowej Jetty to kupić nie można xD Ale ten typ auta, to tylko przykład.

 

Mam kolegę, który na co dzień jeździ właśnie Jettą 1,9 TDI kilkunastoletnią (ale od nowości w rodzinie). Na trasie mu pali 4,5 litra, do Chorwacji jedzie bez postojów, 1 tankowanie. Zasięg ponad 1000 km. Koszty eksploatacji bardzo niskie. I jak z takim gadać o elektryku. Nie ma nawet kawałka punktu zaczepienia. Takich ludzi w PL jest mnóstwo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Imho nie ma co tu EV mieszac do tego, z kolega nie ma punktu zaczepienia o ogolnie autach nowych raczej. Za kilka lat urosna podatki na ice jak w calej EU a do tego beda na rynku kilkuletnie tanie ev i wtedy wybor kolejnego auta bedzie byc moze juz inny, nawet biorac pod uwage 4 stopy na ladowanie zamiast 1 tankowania do tej legendarnej chorwacji

.

Opublikowano
Jetta oferuje to samo co TM3 z punktu widzenia użytkowego - bezawaryjna, porównywalna rozmiarem, może wolniejsza ale to bez znaczenia w tej kategorii

Idac ta logika 318i oferuje to samo co 340i, moze jest troche wolniejszy ale "to bez znaczenia w tej kategorii".

Natomiast z jednym sie zgodze - ludzie tu na forum pisza o elektrykach jak o autach z Marsa, ja pisze przez pryzmat NO (deal done, nic innego juz sie nie sprzedaje) a EU dolaczy w ciagu kilku lat przy obecnych normach spalania i tych zaplanowanych na 2025.

Ps porownywanie Jetty z 10s do setki i turbo lagiem do TM3 z 4,5s jest imho nieroztropne, nawet jak sie na codzien jezdzi autami jeszcze szybszymi :twisted:

Ale widzisz, mówię o czym innym. Idzie Kowalski do sklepu z autami i potrzebuje nowe auto na gwarancji do wożenia rodziny i zakupów. Auto raczej mniejsze, żeby odnieść do TM3. I ma do wyboru, Tesle za 200k lub przysłowiową Jettę za dajmy 140k. Wyposażenie zbliżone, jakość/prestiż ( :D ) zbliżone, różnica taka, że Tesla jest szybsza na światłach, ale kosztem tego, że jest wolniejsza na trasie. I tu zaczyna się filozoficzno-emocjonalny - wybór, czy chcesz mieć 4 do setki i jeździć wolno w trasie, czy Ci bez różnicy prędkość w korku, a wolisz zaoszczędzić 1h na każdych 4h trasy (czy ile tam).

I ten wybór - szybkość na trasie, czy szybkość od świateł tj to o czym mówię, ta różnica która nie ma logicznego rozwiązania, bo te 4 do setki nie jest Ci potrzebne w aucie do jazdy po mieście, ale możesz udowadniać, ze to frajda i chcesz.

Opublikowano

Czy Jetta © to odpowiednik TM3 (D)? Bo jeśli tak, to czy TM3 (D) to odpowiednik Serii 5 (E)? I czy ta relacja jest przechodnia?


Do TM3 chyba lepiej porównywać Passata.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ale widzisz, mówię o czym innym. Idzie Kowalski do sklepu z autami i potrzebuje nowe auto na gwarancji do wożenia rodziny i zakupów. Auto raczej mniejsze, żeby odnieść do TM3. I ma do wyboru, Tesle za 200k lub przysłowiową Jettę za dajmy 140k. Wyposażenie zbliżone, jakość/prestiż ( :D ) zbliżone, różnica taka, że Tesla jest szybsza na światłach, ale kosztem tego, że jest wolniejsza na trasie. I tu zaczyna się filozoficzno-emocjonalny - wybór, czy chcesz mieć 4 do setki i jeździć wolno w trasie, czy Ci bez różnicy prędkość w korku, a wolisz zaoszczędzić 1h na każdych 4h trasy (czy ile tam).

I ten wybór - szybkość na trasie, czy szybkość od świateł tj to o czym mówię, ta różnica która nie ma logicznego rozwiązania, bo te 4 do setki nie jest Ci potrzebne w aucie do jazdy po mieście, ale możesz udowadniać, ze to frajda i chcesz.

No nie bardzo nadal, TM3 to segment D, Jetta to C.

Twoj Kowalski kupi raczej ID3 za 160-170k pln, dostanie poki co 20-40k pln doplat w zaleznosci od kraju. I wtedy bedzie mial 1:1 ice i ev, plus tansza benzyna(prad) i serwisy na codzien. I wyzsze tco na koniec leasingu.

TM3 odnos do jej segmentu - do Passata, do 3-er, do A4. Nie chce meczyc tego przyspieszenia ale jest 10 innych powodow/roznic oprocz wielkosci auta - przejedz sie VW, sprawdz GUI, predkosc ladowania DC, zasieg km etc etc

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nawet porównując do Passata, to Passata można kupić za 150-180tys a za tesle 3 trzeba dać 230tys.

To sprawdz ile kosztuje doposazony passat 2.0 tsi 270KM, drozszy od TM3

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czytam ostatnio sporo amerykańskie fora motoryzacyjne i często spotykam się z opinia ze nie ma sensu być frajerem i kupować bev bo technologia jest żeby nowa, niedopracowana i szybko sie rozwija i ze auta za chwile mogą być bezwartościowe jak pierwsze smartphony. Cosw tym jest. Adam ile procent sprzedaży modelu 3 to wersje performance? Ciekawe ilu bjornom zależy na tym mitycznym 0-100.
Opublikowano
Nawet porównując do Passata, to Passata można kupić za 150-180tys a za tesle 3 trzeba dać 230tys.

To sprawdz ile kosztuje doposazony passat 2.0 tsi 270KM, drozszy od TM3

Nadal albo nie łapiesz, albo celowo nie chcesz tego przyznać.


Kowalski chce kupić możliwie najtańsze auto z segmentu D. Niech będzie i Passat vs TM3. Passat wyjdzie taniej. Nie kupi więc Tesli.

Nie kupi VW w wersji 270KM, bo nie kupuje auta do ścigania się - liczy pieniążki i chce coś, co go wyjdzie najtaniej i to nie będzie Tesla, patrząc nawet na cały cykl użytkowania. Pitolenie, że Tesla ma tańszy kilometr nie jest prawdą, bo to zależy i się zmienia. W pewnych specyficznych warunkach, szczególnie jeśli ładujesz w swoim domu jest taniej.

Masz więc osiągi, które nie są Ci potrzebne do tego, do czego auto ma służyć (!!!!!!!!), auto droższe w zakupie i cena za kilometr porównywalna lub tańsza o tyle, że i tak się to nigdy raczej nie spłaci dla przeciętnego samochodu, a na pewno nie wyjdzie jakoś super taniej. Więc TM3 nie ma szans z Passatem z ekonomicznego punktu widzenia. Może jakbyś odniósł to do M340i i TM3P - to wg mnie można by porównywać, ale znów, nie wygra logika, wygra to, co da Ci więcej frajdy z jazdy, chyba że różnica w cenie na danym rynku jest duża. Także niezmiennie utrzymuje - mało logiki, ogrom emocjalnych decyzji ;)


Jak człowiek rozpatruje potrzeby, to kupuje V-klasę :8)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Perf. kupujesz dla kaprysu, doplata za 3,5s do setki czy kola 20" i przede wszystkim nizsze zawieszenie w porownaniu do np BMW jest SMIESZNIE mala, az zal nie wybrac. Co nie zmienia faktu, ze 4,5s w LR wystarczy 95% ludzi bo i tak idzie jak szatan bo nie ma laga zadnego i nie trzeba butowac do odcinki jak w ice. A ile osob wybiera, nie mam pojecia, pewnie malo, cos kolo 10-15% z tego co pamietam w NO.

Imho 270k pln za auto z takim przyspieszeniem to dobre value, daje mnostwo frajdy na codzien :twisted:

Gole i4 M50 i za 290k pln minus rabaty to tez swietne value. W tym aucie do szczescia trzeba tak naprawde tylko HK, reszta to duperele.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

V klasa to duża locha. Z punktu widzenia Kowalskiego najlepsze rodzinne auto to taki golf/ focus czy tez octavia kombi. Pomieści spokojnie rodzine 2 plus 2. Zmieści się na większości miejsc parkingowych. Wygodnie i bezpiecznie dowiezie te rodzine na miejsce. Wystarczająco dynamiczne żeby wyprzedzić maruderów inciexarowki. Pojemnością i praktycznością bagażnika zabije tesle model 3 w przedbiegach a dojrzałemu ojcowi dwójki dzieci 0-100 wisi i powiewa bo nikomu już nie musi udowadniać ze ma wiekszego :D nikt normalny tez niemowlaka Netflix w aucie bo nawet jakby chciał to fizycznie nie ma na to czasu.


Prawda jest taka ze my wszyscy jąkający się tu przyspieszeniami do końca normalni nie jesteśmy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Slawomir, nie moge Ci przyznac racji :roll:

Przetestowalem z 10 ev i na dzis suma wad/zalet - wygrywa na koncu Tesla po prostu.

To ile sie tych aut sprzedaje czy co o nich sadzi rynek potwierdza to miesiac po miesiacu (i zeby nie bylo, ja zaczalem o tym gadac tutaj i zamowilem swoja zanim wycena i hype skoczyly x10). To nie przypadek.

Pojezdzij troche ev dluzej i zrozumiesz fenomen - mix ceny/osiagow/wyposazenia/GUI/ladowarek/wartosci re,ydualnej/dostepnosci i 10 innych powodow.

Jezeli chcesz "najtaniej" to ok, wygra ID3, tyle ze na forum po 2 miesiacach gorzkie zale "trzeba bylo doplacic i brac Tesle" - takich postow jest mnostwo.

Jezeli piszesz cena na kg czy na metr to 100% zgody - tu zawsze wygrywa Skoda czy inna Dacia, klient ma w nosie czy auto ma 4s do setki czy 14s, takinklient zrezygnuje z 90% wyposazenia wrecz i zawsze znajdzie cos tanszego.

Co do tego nieszczesnego Passata - mowisz o PL juz tylko, nawet Diess ostatnio porownywal turana ice/ev i wychodzily mu zblizone cyfry.

Pisze na tel wiec troche chaotycznie, sorry

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.