Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
dzięki Adam za fajna rozbudowana recenzje iX. M

Nie ma sprawy, od tego mamy forum :cool2:

PS. To nie byla recenzja tylko "wrazenia na szybko co mi sie podoba a co nie bardzo" wiec z natury troche subiektywnie (tym bardziej ze jezdze TM3) ;)

 

cześć z nich zgrupowałbym do jednej wady „BMW nie zrobiło jak Tesla bo Adamowi się tak podoba” :-)

Jestes troche niesprawiedliwy ;)

- frunk montuje wiekszosc producentow

- wyglad zew. wielu EV jest subiektywnie lepszy a to zawsze bylo domena BMW (e-tron w sline, taycan, nawet ioniq 5 bym powiedzial) - o Tesli nie pisze bo design tez tak srednio mi sie podoba ("jak sie nie ma co sie lubi..") ;)

- kierownica szesciokatna to naprawde ewenement zrobiony "zeby po prostu bylo inaczej" co imho jest zla sciezka - zmiany powinny miec cos na celu - oszczednosc, ergonomie etc etc - co tutaj autor tej kierownicy mial na mysli? A jezeli jest taka fajna to powinni ja zaczac montowac we wszystkich modelach :norty: (to samo zdanie mam o yoke'u w TMS jakby co) - ten element w iX wyglada mi na jakis "teczowy" pomysl na sile

- uklad kierowniczy - no sorry, to jest BMW i ma byc jak na marke przystalo, tego oczekuje jako entuzjasta ale pewnie klienci glosujacy portfelem maja inne zdanie --> stad pisalem ze klientela dzis jest juz inna. Co nie zmienia faktu ze mozna bylo zadowolic wszystkich dajac rozne nastawy.

 

Coś czuje że Adam jesteś już sprzedany Tesli, a nam mydlisz oczy ze tęsknisz za BMW ;-) ;-)

Uwielbiam jezdzic moja TM3P i uwazam ze WIELE jej rozwiazan jest duzo lepszych od BMW na dzisiaj.

Natomiast od wielu lat tutaj na forum zdarzalo mi sie nierzadko opisywac irytujace rzeczy w moich BMW, wtedy jeszcze o Tesli nawet nie slyszalem takze te 2 rzeczy nie sa ze soba jakos wielce zwiazane.

Z drugiej strony BMW ma tez WIELE rzeczy ktore sa lepsze niz w Tesli.

Zrobilbym z tych dwoch marek auto idealne :D:D

A tak trzeba wazyc sume zalet i wad i wybrac co komu bardziej pasuje - u mnie skonczy sie podejrzewam autem jednej i drugiej marki bo serce zawsze blizej BMW inaczej bym sie juz z tego forum dawno zawinal :norty:

 

Patrząc po zestawieniu poniższym nie są to wartości odbiegające od normy. Dla Ciebie odczuwane, to przesiadłes się z dużo mniejszego auta na dużego suv. Po tygodniu byś się przyzwyczaił.

Negative.

W F10 mialem tez skretna os i uwielbialem to w tej 5m krowie - skrecala tak samo zwinnie czy nawet tyci zwinniej od TM3, nie pamietam juz dokladnie jaki miala promien skretu ale jak na tak duze auto manewrowalo sie bardzo latwo (w polaczeniu z kamerami 360).

Przetestuj iX sam bo jest DUZA roznica pomiedzy 12m w aucie 4,5m dlugosci (iX3) a 13m w aucie 5m dlugosci (iX)

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A ja jako wlasciciel serii 5 ktora jakaś mała nie jest zupełnie nie rozumiem problemu z promieniem skrętu. Jak jest ciasno to i tak nie wjadę bo nie wysiade bo najzwyczajniej w świecie drzwi nie otworze. Jak się ma większe auto to niestety trzeba szukać sporo szerszych miejsc na zaparkowanie a jak jest szerzej to promień i tak nie ma znaczenia. Ten onanizm frunkiem tez jest dla mnie niezrozumiały. Oczywiście ze lepiej go mieć niż go nie mieć ale to już się staje jakieś mistyczne wśród właścicieli tesli. Na codzień to to nieprzydatne do tego niewygodny w użytkowaniu bo sobie człowiek ręce tylko pobrudzi. Wiele wygodniej mimo wszystko otworzyć i zamknąć bagażnik machając noga, z pilota, czy tez guzika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnie onanizmu frunkiem to ja po 2,5tys km już rozumiem Adama. Jak mam kabel type2 + przenośny wallbox do ładowania z gniazdka + przedłużacz budowlany 30m i nie możesz domknąć tego schowka pod podłoga bagażnika, to się zastanawiam dlaczego nie wygospodarowali pod tym plastikiem z przodu kawałka przestrzeni na to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie każdy elektryk bez frunka to auto projektowane na kolanie, no chyba że przód jest tak krótki, że nie ma możliwości. Ale skoro iX ma z przodu miejsce na pełny silnik spalinowy a na frunk nie, to jednoznacznie świadczy o tym, na jakiej platformie zbudowany. Ja np. w 911 w ogóle nie używam bagażnika z tyłu :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@kicaj dokładnie tak jak napisales ze jedynie się chłodzi baterie i to zaleca się nie lanie wody na ale POD baterie. Sam lit reaguje z woda przy czym wydziela się wodór i powstaje wodorotlenek litu.

 

to mit. w packach są specjalne otwory do zalewania woda. Zalewa się całe baterie, a ponieważ to przepływowo to ew. tworzenie się wodoru nie jest aż tak niebezpieczne. Do tego w bateriach, litu coraz mniej no i nie jest w czystej, metalicznej postaci (poza częścią na elektrodzie, często opisywane jako dendryty - zresztą to jest często powód samozapłonu...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Taką ciekawostką się podzielę, która mnie ostatnio spotkała. Ładując się gdzie popadnie iX3, spotyka się często ciekawych ludzi, chętnych do rozmowy. Ostatnio miałem przyjemność poznać pana, który twierdzi że od 25 lat jeździ elektrykami i miał ich ze 20. Jako 5 latek był już zafascynowany pojazdami elektrycznymi i wtedy już wiedział że temu poświęci swoje życie :shock: Aktualnie kupuje stare używane elektryki typu Peugeot 106 i inne wynalazki produkowane w pojedynczych egzemplarzach i je doprowadza do lepszego stanu i sprzedaje. To co usłyszałem, zamyka chyba usta niedowiarkom mówiącym że elektryki to nowa technologia i te baterie za 10 lat do niczego się nie będą nadawały. Człowiek twierdzi że kupuje 20letnie elektryki i ich stara nie nadająca się do niczego bateria przejeżdża bez problemu dystans zbliżony do fabrycznego na poziomie 100km i ładuje się zgodnie z fabryczną zawtorną mocą 6kW. Ponad 20 letni elektryk! Człowiek od wielu lat pracuje w tramwajach warszawskich jako mechanik i hobbystycznie przerabia spalinowe samochody na elektryczne oraz skupuje stare elektryki i dokonuje ich renowacji. Powiem szczerze, że z głębokim uznaniem słyszałem ile człowiek ma pasji w sobie do tego co robi i mu nawet tej pasji pozazdrościłem :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nowa zajawka BMW i4 M50 z informacja, ze w pakiecie indyvidual od marca bedzie ponad 120 kolorow nadwozia do wyboru



Policzylem z nudow ile w i4 M50 badz M440i jest znaczkow ///M - wyszlo mi tylko 25 sztuk :norty:


- przod grill

- lewy/prawy bok

- klapa bagaznika

- 4x alufelgi

- 2x zaciski hamulcowe (przod)

- kierownica

- wyswietlacz

- podstopnica

- 2x zaglowki foteli przednich (fotele "M")

- 2 listwy progowe (przod) - z tylu tez sa ///M?

- 2x fotele przednie (metka ///M)

- 4x pasy bezpieczenstwa (przeszycia ///M)

- 2x dywaniki z przodu (metka ///M)


Edit 26 sztuk, zapomnialem o plastikowej pokrywie silnika :)

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Policzylem z nudow ile w i4 M50 badz M440i jest znaczkow ///M - wyszlo mi tylko 25 sztuk :norty:

Edit 26 sztuk, zapomnialem o plastikowej pokrywie silnika :)

I jak to się ma do elektromobilności?

Krytykując coś tylko dlatego, że Cię na to nie stać, nie świadczy dobrze o Tobie :nienie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Policzylem z nudow ile w i4 M50 badz M440i jest znaczkow ///M - wyszlo mi tylko 25 sztuk :norty:

Edit 26 sztuk, zapomnialem o plastikowej pokrywie silnika :)

I jak to się ma do elektromobilności?

Ma sie to do "Quo Vadis BMW" czyli tytulu watku.

Przypomina mi troche powiedzenie M. Tchatcher :)

"Jeśli musisz zapewniać, że jesteś damą – to nie jesteś."


Facet na filmiku w niecale 3 minuty mowi cala litanie:

- BMW M

- M agility

- M dynamics

- M looks

- M precision

- M from front to rear

- M sport brake

- M carbon exterior

- M sport seats

- M steering wheel

- truly BMW M

- M-typical curves

- M suspension


:cool2:

 

Krytykując coś tylko dlatego, że Cię na to nie stać, nie świadczy dobrze o Tobie :nienie:

Wymienienie ile w i4 jest znaczkow ///M to wg Ciebie krytyka?

Ja tu widze stwierdzenie faktu, na ktory odpowiadasz typowo cebulackim "nie stac Cie", to raczej sam sobie laurke wystawiles :cool2:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zbudowało się markę legendę, którą każdy fan motoryzacji rozpoznaje po jednej literce lub 3 kolorach, to potem można ją wykorzystywać w celach marketingowych.


Ale rozumiem zgrzyt, no bo Tesla czym może oznaczać swoje samochody?

Toż to firma niespełnionych obietnic, gębę Muska wkleją? Zdjęcie Roadstera 2020 czy może miliona robotaksówek które miały wyjechać na ulice do końca 2020 roku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak zbudowało się markę legendę, którą każdy fan motoryzacji rozpoznaje po jednej literce lub 3 kolorach, to potem można ją wykorzystywać w celach marketingowych.

Ale rozumiem zgrzyt, no bo Tesla czym może oznaczać swoje samochody?

Mi sie wydaje, ze to po prostu kwestia charakteru/polityki firmy.

W jednym aucie klient "potrzebuje" 26 znaczkow przypominajacych mu nieustannie, ze ma wyjatkowe, "sportowe" auto (zeby przypadkiem nie zapomnial), a w drugim aucie wystarczaja mu rzeczywiste osiagi, prowadzenie czy odpowiednia waga :norty:

Nie zrozum mnie zle, lubie marketing a sila ///M jest potezna, ale to co robi obecnie BMW to juz ciezko nazwac nawet rozwadnianiem M GmbH, to juz jest gospodarka rabunkowa :roll:

20 lat temu ludzie dokupywali takie znaczki/naklejki ///M i je montowali samemu na swoich 316i i nazywalo sie to oglednie mowiac "wies tuningiem", dzisiaj firma robi to za Ciebie w glorii i chwale :) (prywatna opinia)

 

https://www.benchmark.pl/aktualnosci/awaria-aplikacji-tesli-uziemila-samochody-na-calym-swiecie.html

Musisz gdzieś jechać, ale przez 5 godzin nie możesz tego zrobić bo w Tesli serwery nie odpowiadają :lol:

Nieciekawy problem i trzeba bedzie monitorowac czy nie bedzie sie powtarzal, dzieki za link :cool2:

Do kazdej Tesli dolaczone sa 2 fizyczne karty przy zakupie, ktorymi mozna otworzyc auto.

Karty przypominaja karty kredytowe i nie ma problemu z noszeniem jednej "w razie w" w portfelu.

Do tego mozna sobie dokupic fizyczny "kluczyk" za okolo 800 PLN jezeli ktos lubi "po staremu".

Fakt, ze praktycznie nikt tego nie robi pokazuje, ze to raczej Musk mial znowu racje.


1449859-00-D_0.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krytykując coś tylko dlatego, że Cię na to nie stać, nie świadczy dobrze o Tobie :nienie:

Wymienienie ile w i4 jest znaczkow ///M to wg Ciebie krytyka?

Ja tu widze stwierdzenie faktu, na ktory odpowiadasz typowo cebulackim "nie stac Cie", to raczej sam sobie laurke wystawiles :cool2:

„Cebulackie” to są Twoje manipulacje. O tym, ze Cię nie stać sam wcześniej pisałeś.

Nie widziałeś, nie jeździłeś, a krytykujesz i nie chodzi o znaczki, z tematu których nadal nie możesz zejść i już wcześniej o nich wypisywałeś zapewniając „kontent” :duh: w tym wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale o jakich osiągach tesli piszemy? Poza byciem mistrzem prostej tesla póki co nic oficjalnie nieosiagnela. Nawet na prostej nie jest najszybsza chyba ze wymyślisz sobie kryteria pasujące do auta. Kupując BMW jak się ni jest funem literki m można zamówić inna wersje i nie mieć ani jednej. Właśnie na tym polega to premium, skroimy sobie auto jak garnitur zgodnie z własnym upodobaniem a cebie chyba tyłek piecze bo już n ty raz o tym piszesz. Miało być tylko kilka kolorowe nowych BMW a tu znowu jedynie ponad 100 do wyboru… Ups… czytałem ostatnio artykuł o eko skórze w rolls roys. Maja ja w ofercie ale jeszcze nikt jej jeszcze nie zechcial :D


Wczoraj jechałem sobie spokojnie a1 tak 150-160. Wyprzedził mnie granatowy ipace. 5 minut później minąłem go jadącego grzecznie pewnie ze 120. Tyle w temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Krytykując coś tylko dlatego, że Cię na to nie stać, nie świadczy dobrze o Tobie :nienie:

Wymienienie ile w i4 jest znaczkow ///M to wg Ciebie krytyka?

Ja tu widze stwierdzenie faktu, na ktory odpowiadasz typowo cebulackim "nie stac Cie", to raczej sam sobie laurke wystawiles :cool2:

„Cebulackie” to są Twoje manipulacje.. Nie widziałeś, nie jeździłeś, a krytykujesz i nie chodzi o znaczki, z tematu których nadal nie możesz zejść i już wcześniej o nich wypisywałeś zapewniając „kontent” :duh: w tym wątku.

1. Rozumiem, zamowiles auto w ciemno, a jak ktos napisze ile auto wazy, jakie ma osiagi, promien skretu (dane katalogowe BMW) czy ile ma znaczkow ///M dolepionych to sie jezysz i oskarzasz o "cebulackie manipulacje", f*** logic :norty:

2. Jezeli sie nie podoba "kontent" ktorego tu dostarczam - nie czytaj :roll: , na forum jest sto innych tematow, do wyboru do koloru, po co sobie psuc nerwy?

Tutaj masz dedykowane forum dla i4, cale 7 postow przez ostatnie poltora roku :norty:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=234&t=371749

O tym, ze Cię nie stać sam wcześniej pisałeś.

ooo ciekawe, mozesz wkleic cytat gdzie tak napisalem? :D

Bo z tego co pamietam napisalem, ze nie dostalem swistka z pracy ktory uprawnial do 8% rabatu u dealera.

A ze praktycznie wszyscy zamawiajacy dostaja te 8% upustu w BMW - to automatycznie bylbym ta kwote "w plecy" przy odsprzedazy auta za jakis czas.

Czas oczekiwania 14-16 mies byl juz tylko wisienka na torcie wiec jakos specjalnie mnie to nie zmartwilo.

Za kilka mies. te auta pojawia sie sprzedazy na norweskim otomoto (prywatne i od dealerow) i beda zawierac te 8% rabatu wiec jezeli auto bedzie "wow" to bardzo chetnie wymienie jedna z moich Tesli na to BMW.

Generalnie nie wiem po co sie w ogole z takich rzeczy tlumacze, cebula z czlowieka wychodzi zawsze i tak na koniec uslyszysz "nie stac cie" :norty:

 

Ale o jakich osiągach tesli piszemy? Poza byciem mistrzem prostej tesla póki co nic oficjalnie nieosiagnela.

Ma np rekord najszybszego auta elektrycznego na Nurburgringu przeganiajac niedawno Porsche Taycana.

Daj znac jak jakies elektryczne BMW sie tam pojawi, w koncu "M typical curves", "M agility" oraz "M dynamics" zobowiazuja :cool2:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Rozumiem, zamowiles auto w ciemno, a jak ktos napisze ile auto wazy, jakie ma osiagi, promien skretu (dane katalogowe BMW) czy ile ma znaczkow ///M dolepionych to sie jezysz i oskarzasz o "cebulackie manipulacje", f*** logic :norty:

2. Jezeli sie nie podoba "kontent" ktorego tu dostarczam - nie czytaj :roll: , na forum jest sto innych tematow, do wyboru do koloru, po co sobie psuc nerwy?

tak , tak kontynuuj tę swoją błazenadę :norty:

Tesla stan umysłu :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ma rekord najszybszego elektryka wsrod całych dwóch z czego jeden był testowany dwa lata temu i to w nie najmocniejszej wersji. Wow. Chylę czoła. Rekord nurburging dla najszybszego Porsche około 6 i pół minuty. Rekord tesli około 7 i pół minuty. No comments


Edit: elektryczny vw jest szybszy…

Electric Nürburgring lap records

1 - Volkswagen ID R - 6:05:336

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam pytanie : ile EV np Tesla może tracić ze stanu baterii jak stoi całą noc zimą na zewnątrz , nie będąc ładowanym ? Jest to istotna strata ?

 

co to jest EV?

i pytasz się ile straci ze względu na niską temperaturę czy ze względu na prąd upływu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zbudowało się markę legendę, którą każdy fan motoryzacji rozpoznaje po jednej literce lub 3 kolorach, to potem można ją wykorzystywać w celach marketingowych.


Ale rozumiem zgrzyt, no bo Tesla czym może oznaczać swoje samochody?

Trzeba rozróżnić problemy BMW od problemów Tesli, bo taka argumentacja to przypomina "u nas jest wprawdzie ujowo, ale popatrzcie na Ugandę, tam mają gorzej!".


BMW ze swoimi nic nieznaczącymi znaczkami M niestety zarobiło pewnie sporo kasy, ale całkowicie dla mnie rozmyli wyjątkowość eMek.

20 lat temu nie było mnie stać na nowe M3 - nawet używane było dla mnie marzeniem. Dzisiaj mogę mieć które chce, łącznie z limitowanymi. Ale nie kupuje, bo M3 to dresowóz, w zależności od wieku auta, albo dla jakiegoś właściciela małej firmy, albo potem dla sebixa co ma trochę więcej kapusty. I nie mówię tego ze złośliwością - normalnych właścicieli jest trochę, ale Ci nienormalni wyrobili renomę, a zalew fake-M3 jest tak ogromny, że jak widzę na drodze, to wpierw się zastanawiam czy to w ogóle prawdziwe. Do tego dochodzi jeszcze drugi debilizm BMW - kupujesz nowiutkie M3 i w sumie chyba tylko jako dziadek, bo każdy wie że M3 to jakiś bubel - zwykłe M3 nazywa się competition. Pytałem w salonie - M3 nie bierze prawie nikt, wszyscy biorą Competition - po kiego wała odwalają takie bzdury?


Najgorsze w tym jest to, że nie wyciągają z tego wniosków i dalej brną w maniane i jak widziałem grilla z nowej XM to fuuuuuj, będzie źle. A Tesla jakby nie patrzeć idzie w innym kierunku - od zera budują markę, a BMW z topowej marki powoli leci w dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


co to jest EV?

i pytasz się ile straci ze względu na niską temperaturę czy ze względu na prąd upływu?

Chodzi mi o to , że parkując auto na baterię pod dom - nie w garażu - zimowym wieczorem mając np. 50% baterii , to o ile spadnie ta wartość rano ? Chodzi mi o mroźną noc np -5stopni i auto że średnią wielkością baterii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam pytanie : ile EV np Tesla może tracić ze stanu baterii jak stoi całą noc zimą na zewnątrz , nie będąc ładowanym ? Jest to istotna strata ?

~1% baterii przez noc i 5% jezeli masz wlaczony tryb Sentry mode (auto aktywne, kamery nagrywaja jak ktos podchodzi).

Swoje Tesle tez trzymam pod chmurka i ten 1% jest niezauwazalne.

Instrukcja mowi, ze jak sie auta nie uzywa dlugo to podlaczyc do pradu natomiast nawet jak miesiac bedzie stalo zima nieuzywane to nie powinno spasc baterii wiecej niz ~30%.

PS. Ponizej 20% baterii Sentry mode wylacza sie samo oszczedzajac baterie.

Soft jest na tyle ogarniety, ze Sentry mode wylacza sie samo w konkretnych lokalizacjach np w domu, pracy czy innych "ulubionych" miejscach - wszystko jest zaszyte w menu.

 

https://www.benchmark.pl/aktualnosci/awaria-aplikacji-tesli-uziemila-samochody-na-calym-swiecie.html

Musisz gdzieś jechać, ale przez 5 godzin nie możesz tego zrobić bo w Tesli serwery nie odpowiadają :lol:

Do kazdej Tesli dolaczone sa 2 fizyczne karty przy zakupie, ktorymi mozna otworzyc auto.

Karty przypominaja karty kredytowe i nie ma problemu z noszeniem jednej "w razie w" w portfelu.

Do tego mozna sobie dokupic fizyczny "kluczyk" za okolo 800 PLN jezeli ktos lubi "po staremu".

Fakt, ze praktycznie nikt tego nie robi pokazuje, ze to raczej Musk mial znowu racje.

Edit - poczytalem troche i artykul jednak wprowadza w blad.

Serwery Tesli padly na kilka godzin i aplikacja byla nieaktywna - to jest fakt.

Natomiast dostep do Tesli z poziomu telefonu jest poprzez BT - tzn, ze nawet jak serwer Tesli nie dziala czy nie masz internetu - nadal do auta wejdziesz i pojedziesz. bez karty czy kluczyka.

Przy padnietym serwerze Tesli nie dziala natomiast ogrzewanie postojowe czy inne opcje dostepne z poziomu apki.

Reasumujac - burza w szklance wody.

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pojemność baterii ci nie spadnie tylko efektywna (użyteczna) pojemność baterii. I tu masz rację. Generalnie, temperatura baterii powinna być ok 25C. Spadek użytecznej pojemności jest zależny od typu baterii ale można szacować że z +25C na -5C jest to ok 20%-25%

Ale w trakcie jazdy temperatura baterii wzrośnie...


spadek SOC przez noc, czy nawet 24h, o 1% to dużo... to bardzo dużo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@piotrc obejrzałeś chociaż ten film który wkleiłeś? Na początku: musk obiecał najszybsze, najlepiej się prowadzące auto w klasie. Na końcU: tesla jest szybsza (mistrz prostej) bmw prowadzi się lepiej, jest więcej funu z jazdy, w tesli jest walka z waga. Bmw było w wersji ńie competition, do tego stary, na dzień dzisiejszy 8 letni już model. I gdzie to najlepsze auto w klasie pod każdym względem?


@slawomir nie porównuj gruszek z jabłkami. Ferrari za ponad 2 banie nigdy nie będzie m3 i odwrotnie. Nie ta Polka, nie ta cena i nie te progi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.