Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To teraz forbes to pudełek? Realizuje zyski czyli już nie wierzy w dalszy wzrost? Tak musk pobrał wynagrodzenie w formie opcji na akcje. Opcje wygasają w przyszłym roku i musi zapłacić podatek.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pojawiaja sie pierwsze recenzje M440i GC, czyli tej samej platformy na ktorej bedzie tez i4 M50

Recenzje dosc umiarkowane i bez szalu bym powiedzial - narzekanie na uklad kierowniczy (malo sportowy, brak feedbacku, zbyt "lekka" kierownica), na wage (a co bedzie z i4..), na miejsce z tylu i malutkie drzwi, na tunel, na klamki, na stlumiony dzwiek etc.

Co do OS 8.0 z i4 - Thomas mowi wprost, ze OS 7.0 lepsze ;)

Ludzie tu na forum ktorzy kupili wczesne M340i nie powinni narzekac, ze nie poczekali na 4-er raczej :>



.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy tam na pewno jest os 8? Jak byłem w salonie to widziałem ze ekrany są takie jak w aktualnych bmw a nie i4 czy ix.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W M440ix jest nadal OS 7.0, Thomas porownuje do OS 8.0 z i4 i mowi, ze jak dla niego, stary system w M440ix jest lepszy, przyjazniejszy w obsludze.

Na weekend moze sie juz uda ogarnac jazdy testowe iX to z checia porownam sam, dla mnie OS 7.0 szalu tez nie robil, zagmatwany, szczegolnie wszelkie ustawienia i asystenci.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ostatnio oglądałem test jakiegoś auta przez pertyna. Nawiązał on tam do braku przycisków i ekranow dotykowych. Wspomniał Ze jak to jest możliwe ze używanie telefonu w czasie jazdy jest wykroczeniem a już ekranu dotykowego w aucie już nie. Gość w sumie ma racje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Ostatnio oglądałem test jakiegoś auta przez pertyna. Nawiązał on tam do braku przycisków i ekranow dotykowych. Wspomniał Ze jak to jest możliwe ze używanie telefonu w czasie jazdy jest wykroczeniem a już ekranu dotykowego w aucie już nie. Gość w sumie ma racje.

Nie, nie ma racji.

Uzywanie telefonu podczas jazdy nie jest wykroczeniem samo w sobie.


Kodeks ruchu drogowego, artykul 45, ustep 2, punkt 1 mowi wyraznie:

51671834663_62c43f057f_z.jpg


Jest to w sumie logiczne - trzymajac tel. w rece (reku?), przy uchu - w razie wystapienia niebezpieczenstwa na drodze - nie jestes w stanie szybko przejac kierownicy obiema rekami.

Jezeli masz wyciagnieta reke na ekranie dotykowym - mozesz w ulamku sekundy trzymac ja z powrotem na kierownicy.


Oczywiscie skupienie na jezdzie czy podzielnosc uwagi to juz inna para kaloszy ktorej kodeks nie reguluje - ale nie da sie nigdy kodeksem zastapic zdrowego rozsadku.

Natomiast osobiscie uwazam czy szukasz czegos palcem na ekranie dotykowym, czy szukasz ktorego przycisku nacisnac w takiej Insygnii czy Panamerze - jeden pies, tak samo dekoncentruje.


PS. Pertyn to mitoman i szkodnik, bzdury, ktore opowiada na temat np EV sa juz legendarne.

Niejedna osoba juz mu punktowala w komentarzach glupoty ktore opowiada w filmikach.

Blackouty w McDondaldach od pobliskich ladowarek DC, ladowanie EV po 2 doby etc etc :duh:


Edit.

Ciekawy artykul z Gazety Prawnej:

https://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/900203,zakaz-telefonowania-w-czasie-jazdy-kierowca.html


Stojac np. na swiatlach i nie rozmawiajac przez tel., a tylko np. biorac go do reki i sprawdzajac ktora godzina - jezeli policja to zauwazy - nalezy sie wg kodeksu mandat :norty:

A jezeli telefon bylby przyczepiony w uchwycie np na szybie - mozna czytac/pisac smsy, ogladac Netflixa czy grac w pasjansa :twisted:


"Korzystanie z telefonu i trzymanie go w dłoni może mieć związek ze sprawdzaniem godziny, a nie rozmową, co nie zmienia faktu, że sytuacja taka nie powinna mieć miejsca."

"używanie takiego aparatu wyłącza jedną rękę, a tym samym utrudnione jest sprawne dokonywanie manewrów przez kierującego”"

"zatrzymanie w oczekiwaniu na zmianę świateł nie powoduje, że pojazd jest wyłączony z ruchu. Tym samym uwaga kierowcy musi być skupiona na drodze."

Edytowane przez adamjttk

.

Opublikowano

Ja Petryna nie mogę ścierpieć, koleś ma taki ton głosu, że jak go słyszę to mam wrażenie, że marnuje sobie życie :D


A co do ekranów dotykowych.. Ostatnio słyszałem, że liczba wypadków w USA chyba wzrosła ostatnimi czasy. Ilość osób, które na drodze jadą źle/dziwnie, a potem widzę że mają telefon w ręku rośnie mocno. Będą na to regulacje nowe, nie ma bata, tylko nie wiadomo jakie. Coś w stylu czujnika korzystania z telefonu przez kierowcę?


Same ekrany w samochodach nie są wygodne, bardzo mnie ten trend dziwi, a klientów stawia się przed faktem dokonanym. Za to bardzo miło mnie te klamki w M440i zaskakują - toż to jest prawie to samo co w E39 i staraych dobrych czasach, tylko trochę spłaszczone. I znów historia zatacza koło, ale na szczęście wróciliśmy do czegoś ładniejszego, okrutnie nie lubię tych zwykłych paskudnie wystających klamek w dzisiejszych autach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja Petryna nie mogę ścierpieć, koleś ma taki ton głosu, że jak go słyszę to mam wrażenie, że marnuje sobie życie :D

Amen :D Ludzie polecaja x1.5 speed na YT ^^

Wg mnie koles ma strasznie monotonny i "nauczycielski" ton, na filmikach sprawia wrazenie osoby, ktora lubi sluchac swojego glosu :roll:

 

A co do ekranów dotykowych.. Ostatnio słyszałem, że liczba wypadków w USA chyba wzrosła ostatnimi czasy. Ilość osób, które na drodze jadą źle/dziwnie, a potem widzę że mają telefon w ręku rośnie mocno. Będą na to regulacje nowe, nie ma bata, tylko nie wiadomo jakie. Coś w stylu czujnika korzystania z telefonu przez kierowcę?

W sumie wszystkie narzedzia i ulatwienia sa juz zamontowane.

1. Kamera patrzy w oczy i widzi czy skupiasz sie na drodze czy oczy "bladza" badz sie zamykaja.

2. BMW w iX i i4 wprowadzilo juz usluge e-sim - czyli nie potrzebujesz juz fizycznie telefonu w aucie zeby z niego korzystac - wszystkie uslugi sa dostepne na ekranie czy na headup bo karta SIM jest sklonowana w aucie, samo auto jest Twoim "telefonem" mozna powiedziec (nie wszystkie sieci komorkowe to juz obsluguja, np w NO e-sim w i4 jest niedostepny na dzis)

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0341435EN/bmw-group-and-vodafone-integrate-5g-and-personal-esim-networking-into-a-vehicle-for-the-first-time?language=en

3. Kwestia czasu kiedy smartphony po prostu znikna z naszych rak bo beda przeniesione do "chmury" czy innego smartwatcha - ale to pewnie dopiero za dekade czy dwie w miare postepu tech.

 

Za to bardzo miło mnie te klamki w M440i zaskakują - toż to jest prawie to samo co w E39 i staraych dobrych czasach, tylko trochę spłaszczone. I znów historia zatacza koło, ale na szczęście wróciliśmy do czegoś ładniejszego, okrutnie nie lubię tych zwykłych paskudnie wystających klamek w dzisiejszych autach.

Wszystko fajnie tylko zobaczymy jak bedzie z funkcjonalnoscia tego np podczas zimy i czy BMW popisalo sie z inzynieria tego.

W TM3 zarowno klamki jak i port ladowania w ujemnych temperaturach sa podgrzewane strumieniem cieplego powietrza wiec nie zamarzaja i sie nie blokuja jak sie ogrzeje auto z aplikacji przed wyjazdem.


Zobaczymy, czy BMW ma taki sam patent w i4 czy klamki jednak beda przymarzac zima :roll:

Mi na pierwszy rzut oka wydaje sie, ze bedzie z tym problem - w iX wyglada to juz na bardziej przemyslane bo mechanizm otwierania jest w "srodku" klamki i nie powinien przymarzac.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://open-ev-charts.org/#electric-sales:DE:model:y2021:table


TM3 nr 1 w DE, ale realny udział w rynku Elektryków Tesli to ok 10%, kolejne 2 pozycje to vw. Grupa VAG razem z pozostałymi autami w rankingu to na oko 90tys vs prawie 30tys Tesli. Także jednak w elektrykach patriotyzm gospodarczy Niemców przesłania mocny marketing Elona Muska.


Tesle model Y wyprzedza i audi q4 i BMW iX3 i koreanska konkurencja.

Opublikowano
W TM3 zarowno klamki jak i port ladowania w ujemnych temperaturach sa podgrzewane strumieniem cieplego powietrza wiec nie zamarzaja i sie nie blokuja jak sie ogrzeje auto z aplikacji przed wyjazdem.


Zobaczymy, czy BMW ma taki sam patent w i4 czy klamki jednak beda przymarzac zima :roll:

Mi na pierwszy rzut oka wydaje sie, ze bedzie z tym problem - w iX wyglada to juz na bardziej przemyslane bo mechanizm otwierania jest w "srodku" klamki i nie powinien przymarzac.

Hahaha. Nie ma to jak wpierw skomplikować proste klamki, a potem rozwiązywać problemy z tym związane.

A w starszych BMW (E34, E39) te klamki po prostu działały, jedyne co zamarzało to zamek, jak doszła do niego wilgoć, ale dziś to nie problem. Normalnie jakbym słyszał definicje „Socjalizm jest to ustrój, w którym bohatersko pokonuje się trudności nieznane w żadnym innym ustroju!”

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dokładnie wszystko działa nawet przy ekstremalnych mrozach, czasowe przymarzanie zamka jest spowodowane wysuszeniem oleju na ryglu zamka ale wystarczy kropla na parę lat i wszystko działa perfekt, dodatkowo otwieranie drzwi w E38,39 jest naprawdę premium i nie czuć już tego w nowszych modelach
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hahaha. Nie ma to jak wpierw skomplikować proste klamki, a potem rozwiązywać problemy z tym związane.

A w starszych BMW (E34, E39) te klamki po prostu działały, jedyne co zamarzało to zamek, jak doszła do niego wilgoć, ale dziś to nie problem. Normalnie jakbym słyszał definicje „Socjalizm jest to ustrój, w którym bohatersko pokonuje się trudności nieznane w żadnym innym ustroju!”

No niestety nie moge sie zgodzic.

W autach z silnikami spalinowymi masz sprawnosc silnika ile - 30-35%?

To znaczy, ze >60% wytworzonej energii idzie w eter.

Wiec aerodynamika samochodu czy jego masa to sa tematy w sumie poboczne przy takiej efektywnosci silnika spalinowego.


W elektrykach sprawnosc silnika elektrycznego to okolice 90% wiec takie detale jak wystajace klamki maja juz realny wplyw na zuzycie energii i na te kilka km wiecej/mniej zasiegu w trasie.

Fajny filmik Zachara:

.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Uważajcie bo Pertyn kiedyś tu się zalogował i straszył ludzi sądami :norty:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Haha co za logika, ice maja mała sprawnosc wiec można marnować energii jeszcze więcej a bev maja super sprawność wiec trzeba walczyć o każdy ulamek procenta. Prawda leży zupełnie gdzie indziej. Na dzień dzisiejszy bev nie jest w stanie zmagazynować wystarczającej ilości energii aby wygodnie z niej korzystac wiec się wywala z samochodu co tylko się da aby przejechać kolejny km więcej. Kiedyś może się to zmieni albo technologia się zmieni np na wodór ale kto to wie, no może poza Adamem który potrafi przepowiedzieć przyszłość :D :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Haha co za logika, ice maja mała sprawnosc wiec można marnować energii jeszcze więcej a bev maja super sprawność wiec trzeba walczyć o każdy ulamek procenta. Prawda leży zupełnie gdzie indziej. Na dzień dzisiejszy bev nie jest w stanie zmagazynować wystarczającej ilości energii aby wygodnie z niej korzystac wiec się wywala z samochodu co tylko się da aby przejechać kolejny km więcej. Kiedyś może się to zmieni albo technologia się zmieni np na wodór ale kto to wie, no może poza Adamem który potrafi przepowiedzieć przyszłość :D :D

Nie rozumiem czego nie rozumiesz.

Jezeli masz stary dom gdzie cieplo ulatuje w kazdym mozliwym miejscu - dachem, oknami, drzwiami etc - to masz gleboko w nosie oszczednosci ktore moga przyniesc 0,5 czy 1% bo w ogolnym rozrachunku nie ma to zadnego znaczenia.

Natomiast jezeli masz dom pasywny, gdzie wszystkie jego elementy sa podporzadkowane efektywnosci energetycznej - to kazde 1% straty/zysku jest powodem do inzynierskiej rozkminy.

wiec się wywala z samochodu co tylko się da aby przejechać kolejny km więcej.

Na szczescie BMW z i4 M50 (liftback, segment D) i jego 2300kg nie mialo takich dylematow, nic nie wywalali :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I chwała im za to bo przecież przeciętny Kowalski robi statystycznie 50km a zasięg to ponad 500 :cool2:
Opublikowano
No niestety nie moge sie zgodzic.

W autach z silnikami spalinowymi masz sprawnosc silnika ile - 30-35%?

To znaczy, ze >60% wytworzonej energii idzie w eter.

Wiec aerodynamika samochodu czy jego masa to sa tematy w sumie poboczne przy takiej efektywnosci silnika spalinowego.

Moment, ale Ty całkiem nie zrozumiałes mojej wypowiedzi. Po prostu leje ze śmiechu z tego, że wracamy do klamek z lat 80/90tych, ale teraz to jest nowość którą bezcelowo skomplikowali i wymaga to super systemów ogrzewania :D Popatrz na te klamki w E39, one tak jak w Teslach nie wystają z auta ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciekawa logika rozumowania. Skoro i tak duzo sie marnuje to marnujmy jeszcze wiecej :D Wspolczynniki oporu o ktore tak walcza od wielu lat producenci to pewnie dla sportu sie bawia. Prawda jest taka, ze technologia bateryjna na dzien dzisiejszy jest na tyle kulawa, ze trzeba wszedzie szukac troche pradu aby przejechac chociaz kilka km wiecej. Jak to mowia. Z pustego to i Salomon nie naleje.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No niestety nie moge sie zgodzic.

W autach z silnikami spalinowymi masz sprawnosc silnika ile - 30-35%?

To znaczy, ze >60% wytworzonej energii idzie w eter.

Wiec aerodynamika samochodu czy jego masa to sa tematy w sumie poboczne przy takiej efektywnosci silnika spalinowego.

Moment, ale Ty całkiem nie zrozumiałes mojej wypowiedzi. Po prostu leje ze śmiechu z tego, że wracamy do klamek z lat 80/90tych, ale teraz to jest nowość którą bezcelowo skomplikowali i wymaga to super systemów ogrzewania :D Popatrz na te klamki w E39, one tak jak w Teslach nie wystają z auta ;)

Zwracam honor, rzeczywiscie nie zalapalem o czym mowisz, mechanizm w E39 i i4 jest podobny :cool2:

Klamki w TM3 imho nie sa udane, ergonomia otwierania nie jest dobra pomimo tego ze na pewno sa aerodynamiczne.

Da sie przyzwyczaic ale wolalbym zdecydowanie klamki ala E39/i4 nawet kosztem 1 czy 2 km zasiegu mniej :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem jakie klamki beda w i4 ale z tego co pamietam to klamki w ix oraz w nowej 4 GC pomimo ze wygladaja bardzo podobnie dzialaja zupelnie inaczej. W IX sa dotykowe (klamka sie nie podnosi do gory), w 4 GC mechaniczne.
Opublikowano

2. BMW w iX i i4 wprowadzilo juz usluge e-sim - czyli nie potrzebujesz juz fizycznie telefonu w aucie zeby z niego korzystac - wszystkie uslugi sa dostepne na ekranie czy na headup bo karta SIM jest sklonowana w aucie, samo auto jest Twoim "telefonem" mozna powiedziec (nie wszystkie sieci komorkowe to juz obsluguja, np w NO e-sim w i4 jest niedostepny na dzis)

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/detail/T0341435EN/bmw-group-and-vodafone-integrate-5g-and-personal-esim-networking-into-a-vehicle-for-the-first-time?language=en

3. Kwestia czasu kiedy smartphony po prostu znikna z naszych rak bo beda przeniesione do "chmury" czy innego smartwatcha - ale to pewnie dopiero za dekade czy dwie w miare postepu tech.

 

To nie jest zwykła usługa e-SIM bo to jest tylko technologia karty SIM. Sieć musi wspierać klonowanie karty SIM żeby mieć ten sam numer na wielu kartach. W DE prawie każda sieć to obsługuje od bardzo dawna i stąd ten ficzer w aucie. Wiele aut od lat wspiera instalacje „zwykłego” sklonowanego SIM.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

esim wygodna rzecz pod wzgledem klonowania numeru. Korzystam w Polsce w orange. Mozna miec az do 8 kart z tym samym numerem. Jeden mam w zegarku. Srajfone jak sie chce miec 2 numery to drugi tez musi byc esim. Ide biegac, mam internet i lacznosc z reszta swiata. Czy telefony znikna? Oczywiscie, ze nie bo jak stoje gdzies w kolejce sklepie czy urzedzie to na zegarku w necie nie podlubie a na telefonie i owszem. W samochodzie bylo by to wygodne zeby nie placic producentowi za jakies uslugi lacznosci ale tu jest troche konflikt interesow. Dobrze ze jest apple car play i android auto :D


https://www.orange.pl/omnibook/ekstra-karta-esim

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.