Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model S i X Tesla na stronie podaje orientacyjną dostawę koniec 2022. Także cała sprzedaż nastawiona na TM3, podobnie jak większość sprzedaży w BMW to zawsze była 3ka.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Ciekawe zestawienie z Niemiec, sprzedaz elektrykow w calym 2021r - na szczycie listy - importowana z USA/Chin TM3.

Na 2. miejscu VW e-up za mniej niz polowe ceny, na 3. miejscu niemiecki klejnot narodowy EV Golf/ID.3, kupowany w olbrzymich ilosciach przez dealerow VW czy spolke corke VW do carsharingu - WeShare

https://insideevs.com/news/540556/germany-plugin-car-sales-september2021/

https://elektrowoz.pl/auta/tesla-model-3-najchetniej-kupowanym-samochodem-elektrycznym-w-niemczech-ups-wyniki-2021/



Tesla Model 3 - 6,828 (23,982 YTD)

Volkswagen e-up! - 1,452 (21,890 YTD)

Volkswagen ID.3 - 2,694 (21,539 YTD)

Renault ZOE - 1,536 (13,756 YTD)

Hyundai Kona Electric - 1,289 (13,720 YTD)

smart fortwo EQ - 1,598 (11,758 YTD)

Volkswagen ID.4 - 1,019 (9,211 YTD)

Skoda Enyaq iV - 2,027 (8,671 YTD)


Za miesiac zaczyna sie niemiecka produkcja TMY (setki tysiecy sztuk rocznie, docelowo ~0,5M), crossovera drozszego o niecale 15% od TM3, za to o wiele bardziej praktycznego na codzien.

Bardzo jestem ciekawy co sie dzieje na spotkaniach zarzadu niemieckich firm motoryzacyjnych ostatnimi czasy :shock:


Znajac niemiecka dume narodowa, ich patriotyzm gospodarczy i przywiazanie do kupowania niemieckich produktow - wiedziec, ze przecietny Hans woli wybrac amerykanska Tesle zamiast lokalnego VW :roll:

Niemcy przegrywaja na dzis najwieksza transformacje w motoryzacji od kilkudziesieciu lat.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spojrz na to tez z innej strony. Ile procent rynku BEV miala tesla w zeszlym roku badz 2-3 lata temu a ile ma teraz? Kurczy sie z predkoscia swiatla. Wyniki piekni pokazuja jak vw pozamiatal tesle w JEDEN rok. Model Y moze cos podciagnac na poczatku tylke ile kon bedzie ciagnal 2 modelami? Jak w przyszlym roku wyjdzie macan EV i ceny beda na podobnym poziomie co aktualny macan to dopiero Norwedzy oszaleja z radosci. Porsche w "zjadliwej" cenie,
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spojrz na to tez z innej strony. Ile procent rynku BEV miala tesla w zeszlym roku badz 2-3 lata temu a ile ma teraz? Kurczy sie z predkoscia swiatla. Wyniki piekni pokazuja jak vw pozamiatal tesle w JEDEN rok. Model Y moze cos podciagnac na poczatku tylke ile kon bedzie ciagnal 2 modelami? Jak w przyszlym roku wyjdzie macan EV i ceny beda na podobnym poziomie co aktualny macan to dopiero Norwedzy oszaleja z radosci. Porsche w "zjadliwej" cenie,

Na te same dane mozna oczywiscie patrzec z roznej strony - szklanka do polowy pelna albo pusta.

Tylko jezeli zalozymy, ze sprzedaz aut na swiecie to ~100M rocznie (a EV maja zastapic docelowo ICE 1:1), a Tesla zwieksza sprzedaz o 50% rok w rok poki co, udzial % w rynku jakos ich nie martwi zbytnio podejrzewam - sprzedaja wszystko co sa w stanie wyprodukowac przeciez.

To, ze im udzial % maleje znaczy tylko tyle, ze elektromobilnosc pedzi szybciej niz Tesla jest w stanie sie rozwijac/zwiekszac moce produkcyjne i to wg mnie jest bardzo dobra wiadomosc :cool2:


Co do Macana EV - to auto w Norwegii znajdzie garstke nabywcow podejrzewam z dwoch powodow - taki przykladowy e-tron bedzie nadal tanszy a nieskonczenie bardziej praktyczny, a co wazniejsze - w NO za chwile (kilka mies) bedzie obowiazywac podatek od EV - wszystko powyzej ~300k PLN bedzie juz oblozone VAT wiec taki doposazony Macan EV bedzie juz mial kilkadziesiat tysiecy PLN "doplaty" wynikajacej z VAT w porownaniu z autami do 300k PLN typu TMY, e-Q4 czy iX3.

.

Opublikowano

Niemcy przegrywaja na dzis najwieksza transformacje w motoryzacji od kilkudziesieciu lat.

Powtarzasz się, ile można ludziom wbijać te głupoty do głów :mlotek:

Drugi etat w telewizji narodowej powinieneś mieć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tesla zwiekszyla sprzedaz bev rok do rok o 50% a o ile procent rok do roku sprzedaz BEV zwiekszyl VW? Na jakiej podstawie twierdzisz, ze elektromobilnosc pedzi tak szybko, ze tesla nie nadaza produkowac aut kiedy czas oczekiwania na tesle model 3 to od kilku dni do 3 miesiecy (dostawy co 3 miesiace) kiedy srednia dla branzy motoryzacyjnej aktualnie teraz to pol roku?
Opublikowano
Spojrz na to tez z innej strony. Ile procent rynku BEV miala tesla w zeszlym roku badz 2-3 lata temu a ile ma teraz? Kurczy sie z predkoscia swiatla. Wyniki piekni pokazuja jak vw pozamiatal tesle w JEDEN rok. Model Y moze cos podciagnac na poczatku tylke ile kon bedzie ciagnal 2 modelami? Jak w przyszlym roku wyjdzie macan EV i ceny beda na podobnym poziomie co aktualny macan to dopiero Norwedzy oszaleja z radosci. Porsche w "zjadliwej" cenie,

Ale co pozamiatali, parkingi przed siedzibą Tesli? Bo Tesla z tego co widzę praktycznie podwoiła ilość dostarczonych klientom samochodów w 2021:

https://www.statista.com/statistics/502208/tesla-quarterly-vehicle-deliveries/


Nie są już 100x mniejsi niż BMW, a nawet nie 10x. Patrząc na tempo wzrostu Tesli to w 2023 powinni już przeskoczyć BMW w ilości dostarczonych klientom samochodów. Także wyjaśnij mi, o co chodzi z tym pozamiatane przez VW?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
O udzial w rynku samochodow elektrycznych. Jeszcze 2-3 lata temu vw tam nie istnial a dzisiaj jest leaderem w Europie pod wzgledem sprzedazy ilosci tego rodzaju aut. Dzieje sie to o czym pisalem od poczatku, ze jak sprzedaz BEV zyska na popularnosci to inne marki wkrocza na rynek i wykroja sobie odpowiednia ilosc tortu. Dopoki sprzedaz byla sladowa nie bylo takiej potrzeby.
Opublikowano
Ciekawe zestawienie z Niemiec, sprzedaz elektrykow w calym 2021r - na szczycie listy - importowana z USA/Chin TM3.

Na 2. miejscu VW e-up za mniej niz polowe ceny, na 3. miejscu niemiecki klejnot narodowy EV Golf/ID.3, kupowany w olbrzymich ilosciach przez dealerow VW czy spolke corke VW do carsharingu - WeShare

https://insideevs.com/news/540556/germany-plugin-car-sales-september2021/

https://elektrowoz.pl/auta/tesla-model-3-najchetniej-kupowanym-samochodem-elektrycznym-w-niemczech-ups-wyniki-2021/



Tesla Model 3 - 6,828 (23,982 YTD)

Volkswagen e-up! - 1,452 (21,890 YTD)

Volkswagen ID.3 - 2,694 (21,539 YTD)

Renault ZOE - 1,536 (13,756 YTD)

Hyundai Kona Electric - 1,289 (13,720 YTD)

smart fortwo EQ - 1,598 (11,758 YTD)

Volkswagen ID.4 - 1,019 (9,211 YTD)

Skoda Enyaq iV - 2,027 (8,671 YTD)


Za miesiac zaczyna sie niemiecka produkcja TMY (setki tysiecy sztuk rocznie, docelowo ~0,5M), crossovera drozszego o niecale 15% od TM3, za to o wiele bardziej praktycznego na codzien.

Bardzo jestem ciekawy co sie dzieje na spotkaniach zarzadu niemieckich firm motoryzacyjnych ostatnimi czasy :shock:


Znajac niemiecka dume narodowa, ich patriotyzm gospodarczy i przywiazanie do kupowania niemieckich produktow - wiedziec, ze przecietny Hans woli wybrac amerykanska Tesle zamiast lokalnego VW :roll:

Niemcy przegrywaja na dzis najwieksza transformacje w motoryzacji od kilkudziesieciu lat.

 

Według Twojego zestawienia w top 10 w 2021 roku znalazły się 52,640 Volkswageny (licząc koncern VW mamy wynik 61,311) i jedynie 23,982 Tesle.

No rzeczywiście, Niemcy wybierają Teslę :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

a 50% wzrostu tesli wyglada marnie przy wzrostach vw:


Volkswagen (cars): 167,800 (up 169.2% year-over-year)

Audi: 52,800 (up 51.4% year-over-year)

Skoda: 32,100 (up 236.8% year-over-year)

SEAT: 8,800 (up 109.6% year-over-year)

Porsche: 28,600 (up 161.7% year-over-year)

Volkswagen (commercial vehicles): 2,300 (up 150.1% year-over-year)

other (MAN): 600 (up 157.5% year-over-year)

Total: 293,100 (up 138.2% year-over-year)


i BMW wcale nie jest gorsze: Deliveries of fully-electric vehicles more than doubled since start of the year (59,688 vehicles, +121.4%)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niemcy przegrywaja na dzis najwieksza transformacje w motoryzacji od kilkudziesieciu lat.

Powtarzasz się, ile można ludziom wbijać te głupoty do głów :mlotek:

Drugi etat w telewizji narodowej powinieneś mieć.

 

Spoko, prezes VW mowi publicznie, ze produkcja modelu TM3/Y jest 3x bardziej efektywna od tego co robi VW w swoich niemieckich fabrykach i w najbardziej optymistycznych planach VW planuje zmniejszyc ta roznice w przeciagu roku-dwoch do 1,8x - ale Ty wiesz lepiej :cool2:

A kogo jak kogo, ale VW, firmy klepiacej 10M aut rocznie, nie podejrzewam o jakies kiepskie procesy technologicznie jezeli chodzi o produkcje swoich aut.

 

O udzial w rynku samochodow elektrycznych. Jeszcze 2-3 lata temu vw tam nie istnial a dzisiaj jest leaderem w Europie pod wzgledem sprzedazy ilosci tego rodzaju aut. Dzieje sie to o czym pisalem od poczatku, ze jak sprzedaz BEV zyska na popularnosci to inne marki wkrocza na rynek i wykroja sobie odpowiednia ilosc tortu. Dopoki sprzedaz byla sladowa nie bylo takiej potrzeby.

Tak, tylko pamietaj, ze tradycyjni producenci motoryzacyjni kanibalizuja swoja wlasna sprzedaz ICE w miedzyczasie wiec ogolna sprzedaz aut im nie rosnie z tego powodu.


Inne kraje poza Niemcami na dzis sumarycznie 2021.

Ciezko to nazwac na dzisiaj inaczej niz deklasacja :roll:


Francja:

51666076326_ea96f4277a_z.jpg


USA:

51666957645_043c2f5be2_z.jpg


Anglia:

51666762829_dd8bb97d03_z.jpg


Chiny (!) - to auto na 1. miejscu to 600kg mikrosamochod z mikrozasiegiem

(przestaje dziwic wycena gieldowa BYD ~2,5x wiecej od BMW na dzis)

Nie liczac ID.4 na 15. miejscu - nie ma ani jednego europejskiego modelu :shock:

51666762844_79745e16cf_z.jpg


I ogolnie swiat:

(tutaj ladnie widac jak to grupa VW "zamiata" Tesle na dzis :roll: )

51666969120_ed0c38a3fc_z.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Znowu piszesz bzdury bo polowa klientow na BEV w grupie vw jest spoza grupy i poczytaj troche prasy a sie na pewno dowiesz, ze vw dopiero przygotowuje sie do produkcji aut elektryczych w USA czy tez Chinach.


Zrodlo: https://insideevs.com/news/539137/volkswagen-id3-70000-new-customers/

 

Out of that, about 50% or some 70,000 were new customers to the brand, which is significantly above Volkswagen's average of 36%.

 

The ID.3 production currently runs at 1,200 units a day (total of two plants - Zwickau and Dresden) and recently Volkswagen has started production of the ID.3 also in Anting in China, where the car will be launched in Q4 2021.

 


Oczywiscie tesla model Y, nie kanibalizuje sprzedazy modelu 3?

Opublikowano

Ciezko to nazwac na dzisiaj inaczej niz deklasacja :roll:

 

Deklasacja w niszy, która na dzień dzisiejszy w USA stanowi 2% sprzedaży.

Takie BMW oprócz tej niszy, sprzedaje dwa i pół miliona innych pojazdów. Nie wspominając na przyklad o grupie Volkswagena.


Jak te 2% sprzedaży przerodzi się w 20%, to BMW będzie miało swoją Neue Klasse i dalej będzie świetnie radzić sobie w swoim segmencie, czyli Premium.

A Tesla będzie dalej walczyć ze Skodą i Dacią o miano najlepszego nudnego auta dla ludu o przeciętnej jakości.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Deklasacja w niszy, która na dzień dzisiejszy w USA stanowi 2% sprzedaży.

Takie BMW oprócz tej niszy, sprzedaje dwa i pół miliona innych pojazdów. Nie wspominając na przyklad o grupie Volkswagena.


Jak te 2% sprzedaży przerodzi się w 20%, to BMW będzie miało swoją Neue Klasse i dalej będzie świetnie radzić sobie w swoim segmencie, czyli Premium.

A Tesla będzie dalej walczyć ze Skodą i Dacią o miano najlepszego nudnego auta dla ludu o przeciętnej jakości.

Takie posty jak ten uswiadamiaja mi, ze na akcjach TSLA bedzie mozna jeszcze duzo pieniedzy zarobic :norty:


PS. Chcialbym, zeby wszystkie "nudne" auta na swiecie mogly sie scigac na drodze z 1500KM Chironem za 3M $ ^^

Edytowane przez adamjttk

.

Opublikowano
Deklasacja w niszy, która na dzień dzisiejszy w USA stanowi 2% sprzedaży.

Takie BMW oprócz tej niszy, sprzedaje dwa i pół miliona innych pojazdów. Nie wspominając na przyklad o grupie Volkswagena.


Jak te 2% sprzedaży przerodzi się w 20%, to BMW będzie miało swoją Neue Klasse i dalej będzie świetnie radzić sobie w swoim segmencie, czyli Premium.

A Tesla będzie dalej walczyć ze Skodą i Dacią o miano najlepszego nudnego auta dla ludu o przeciętnej jakości.

Takie posty jak ten uswiadamiaja mi, ze na akcjach TSLA bedzie mozna jeszcze duzo pieniedzy zarobic :norty:

 

Wróć za 3 lata i daj nam znać jak poszło :lol:


P.S. jesteś tak pewien swoich słów, że w Teslę zainwestowałeś dokładnie $0.

Opublikowano
a 50% wzrostu tesli wyglada marnie przy wzrostach vw:


Volkswagen (cars): 167,800 (up 169.2% year-over-year)

Audi: 52,800 (up 51.4% year-over-year)

Skoda: 32,100 (up 236.8% year-over-year)

SEAT: 8,800 (up 109.6% year-over-year)

Porsche: 28,600 (up 161.7% year-over-year)

Volkswagen (commercial vehicles): 2,300 (up 150.1% year-over-year)

other (MAN): 600 (up 157.5% year-over-year)

Total: 293,100 (up 138.2% year-over-year)


i BMW wcale nie jest gorsze: Deliveries of fully-electric vehicles more than doubled since start of the year (59,688 vehicles, +121.4%)

 

Myślę, że spokojnie mógłbyś pisać paski pod wiadomościami w TVP.

"VW osiągnęło sukces, sprzedało tylko 5 razy mniej elektrycznych aut niż Tesla, to znacznie więcej niż się spodziewaliśmy." :lol: :lol: :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@slawomir czytaj ze zrozumieniem. Vw tak naprawde zaczyna sprzedaz BEV z celem sprzedazy miliona aut rocznie w najblizszej przyszlosci. Czy to nie jest sukces, ze firma ktora dopiero co wprowadza swoje produkty na rynek ma juz polowe tyle sprzedazy co firma, ktora jest na tym rynku od 10 lat?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@slawomir czytaj ze zrozumieniem. Vw tak naprawde zaczyna sprzedaz BEV z celem sprzedazy miliona aut rocznie w najblizszej przyszlosci. Czy to nie jest sukces, ze firma ktora dopiero co wprowadza swoje produkty na rynek ma juz polowe tyle sprzedazy co firma, ktora jest na tym rynku od 10 lat?

 

:norty: :norty:

https://www.volkswagen.co.uk/en/electric-and-hybrid/vision/electric-heritage/first-electric-vehicle.html


51667180839_3863a4a377_z.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://www.businessinsider.com/history-of-bmws-electric-cars-2016-5?r=US&IR=T


BMW takich conceptow mialo z ~10 szt przez ostatnie 50 lat :cool2:


Gdyby nie twardoglowy beton w zarzadach europejskich firm motoryzacyjnych to dzisiaj o takiej Tesli by nikt nawet nie slyszal.


A dzisiaj rozkminy na forum czy najwieksza firma motoryzacyjna swiata, skupiajaca ~10 roznych marek pod skrzydlami, produkujac ~polowe tyle elektrykow co kalifornijski startup, o ktorym kilka lat temu jeszcze nikt nie slyszal - to juz sukces czy porazka :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mnie to jakos nie przeszkadza. Firmy powstawaly i beda powstawaly. Upadac tez beda i nie ma sie czym jarac. Pamietam jak dobrych kilka lat temu bylem w Azji i moja uwage przykula firma Xiaomi. Wszedzie bylo tego pelno a u nas nikt nie slyszal a teraz? Czy zaszkodzilo to takiemu samsungowi czy apple? Raczej nie. Im wieksza konkurencja tym lepiej. Po tym jak kiedys w Korei na lotnisku pozedlem na 2 i nie umialem w kibelku wody spuscic juz chyba nic mnie nie zaskoczy :D a-toilet-at-incheon-internatio.jpg
Opublikowano
@slawomir czytaj ze zrozumieniem. Vw tak naprawde zaczyna sprzedaz BEV z celem sprzedazy miliona aut rocznie w najblizszej przyszlosci. Czy to nie jest sukces, ze firma ktora dopiero co wprowadza swoje produkty na rynek ma juz polowe tyle sprzedazy co firma, ktora jest na tym rynku od 10 lat?

Czytam. Np. widzę, że wkleiłeś, że większym sukcesem jest, kiedy koncern produkujący auta od 100 lat zwiększył sprzedaż elektryków o 100tys sztuk, kiedy porażką jest, że Tesla produkująca auta od 10 lat zwiększyła sprzedaż 3 razy tyle :D


Chyba każde dziecko wie, że 160% wzrostu jest lepsze od 50% tylko wtedy, kiedy liczysz od tej samej liczby.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

vw dopiero startuje produkcje swoich samochodow elektrycznych, jest w trakcie budowy\reorganizacji fabryk wiec potrzebuje troche czasu na rozkrecenie sie i tak to jest sukces, ze goni bardzo szybko firme ktora sie w tym specjalizuje od 10 lat.


Ja sie jeszcze odniose do mega przeszacowanej wartosci tesli na gieldzie bo powoli staje sie to przeklenstwem Muska: https://www.cnbc.com/2021/11/07/elon-musk-faces-a-15-billion-tax-bill-which-is-likely-the-real-reason-hes-selling-stock.html

Musk majac 17% akcji tesli w portfelu rozwaza sprzedaz 10% bo nie bedzie go stac na zaplacenie podatku od wzrostu ceny akcji. Tak to sie konczy kiedy firma jest strasznie przeszacowana w stosunku do przynoszonych zyskow i zeby jeszcze poatki nie puscily Muska w skarpetach :D


Tak jeszcze w oczy mi wpadlo:

15 gru 2020 — Elon Musk owns 193.3 million Tesla shares, representing 20.7%

2 dni temu — Musk owns 170.49 million shares of Tesla,


Najwyrazniej Musk juz wczesniej wyprzedawal akcje. Dodatkowo ma zaciagniete pozyczki pod ich zastaw, wiec to nie do konca moze byc prawda, ze tesla jako firma ma dostep do duzego kapitalu bo ich ogromna wiekszosc jest w rekach inwestorow.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja sie jeszcze odniose do mega przeszacowanej wartosci tesli na gieldzie bo powoli staje sie to przeklenstwem Muska: https://www.cnbc.com/2021/11/07/elon-musk-faces-a-15-billion-tax-bill-which-is-likely-the-real-reason-hes-selling-stock.html

Musk majac 17% akcji tesli w portfelu rozwaza sprzedaz 10% bo nie bedzie go stac na zaplacenie podatku od wzrostu ceny akcji. Tak to sie konczy kiedy firma jest strasznie przeszacowana w stosunku do przynoszonych zyskow i zeby jeszcze poatki nie puscily Muska w skarpetach :D

Moj boze co za STEK BZDUR :norty: :norty:

1. Nie ma czegos takiego w USA jak "podatek od wzrostu ceny akcji", przeczytaj ze zrozumieniem tekst jeszcze raz bo nie rozumiesz tego o czym piszesz :shock:

2. Sprzedaz 10% akcji firmy majac 17%, a sprzedaz 10% z posiadanych 17% to taka drobna roznica :norty:

3. Facet nie pobiera pensji w Tesli a jego zarobkiem sa akcje ktore dostaje od firmy w zaleznosci od zrealizowanych celow. Niecale 10 lat temu dostal w ramach wynagrodzenia opcje kupna akcji po smiesznie niskim kursie (w porownaniu do dzisiejszej astronomicznej wyceny) - wiec logiczne, ze chce je wykupic jezeli mowa jest o ~30B $ zysku. Nie wykupi - oferta przepadnie. A podatku od wzbogacenia sie trzeba oplacic ~15B $ w przypadku zrealizowania opcji.

 

Tak jeszcze w oczy mi wpadlo:

15 gru 2020 — Elon Musk owns 193.3 million Tesla shares, representing 20.7%

2 dni temu — Musk owns 170.49 million shares of Tesla,

Najwyrazniej Musk juz wczesniej wyprzedawal akcje.

Kolejna bzdura, tym razem przepisana bezmyslnie z Forbsa :lol:

6 listopad - Forbes pisze - Musk ma 193,3M akcji

https://www.forbes.com/sites/johnkoetsier/2021/11/06/25-billion-elon-musk-twitter-poll-musk-asks-if-he-should-sell-stock-to-pay-taxes/?sh=7874f0266b6d

7 listopad - Forbes pisze - Musk ma 170,49M akcji :norty:

https://www.forbes.com/sites/kerryadolan/2021/11/07/heres-how-much-elon-musk-would-pay-in-taxes-if-he-sells-10-of-his-tesla-stock/?sh=2131e8ae115a


Przeciez to sa publiczne dane i widac, ze ostatni raz Musk sprzedawal akcje Tesli 5 lat temu, tez ze wzgledu na podatki do zaplacenia.

 

Dodatkowo ma zaciagniete pozyczki pod ich zastaw, wiec to nie do konca moze byc prawda, ze tesla jako firma ma dostep do duzego kapitalu bo ich ogromna wiekszosc jest w rekach inwestorow.

Lol, Musk jest takim samym "inwestorem" jak inni, chyba nie rozumiesz w jaki sposob firma o kapitalizacji 1B $ zdobywa finansowanie na rynku :mad2:

Kapital Muska a kapital Tesli to 2 rozne rzeczy :cool2:

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.