Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz tu przytaczac setki wykresów, porównań ale nie zmienisz faktu ze codziennie samochody BMW znajdują nowych nabywców, ze cały czas wiele osób porównując taka tesle czy BMW wybierze BMW masz tu zywe przykłady na forum, ze samochody są duzo lepiej wykonane, oferta jest dużo bogatsza i mozna skroić sobie auto na miarę a jak się czegoś zapomni lub zachce to chociażby dolozyc karbonowe hamulce jak to zauważyłeś za jedyne ponad 80kilo. Z salonu BMW mozn wyjechać super luksusowa limuzyna typu BMW 7, malutkim autem na miast jak jedynka, jak ktoś lubi suvy to jest ich cały wachlarz, samochody sportowe tez sie znajda. Jakoś tak to w życiu bywa, ze zawsze najgłośniej krzycza i najmocniej krytykują BMW osoby które na auto sobie aktualnie nie mogą pozwolić. Ile to ze się nasłuchałem od użytkowników starych rumpli ze się psuj itd.. Jeszcze tydzień temu chciałeś kupić BMW ale ze nie dostałeś rabat tu piszesz tu o jakims wierzgającym trupie. Po co chciałeś kupic auto firmy która wedlug ciebie zaraz upadnie i jest przestarzala? Wylewasz tutaj swoją zlosc na forum ale to niezmieni faktu Ze jak tylko pierwsze i4 pojawia się na norweskiej ulicy za każdym razem jak je zobaczysz bedziesz się ślinił i możesz sobie i nam tutaj próbować udowodnić ze jest inaczej, próbować rozsądkiem uzasadnić wybór ale jednak twoja obecność na tym forum dość jasno pokazuje do jakiej marki cię tak naprawdę ciągnie. Przestań czepiać się o jakieś pierdoly bo nigdy nie widziałem żeby BMW chwaliło sie iloscia rezerwacji jakiegokolwiek modelu, bo i jakie ma to znaczenie? I tak nie zamówisz, a jak ktoś będzie zainteresowany to zamówi i poczeka. I ja chybatroche bardziej obiektywny jestem bo Różnica między nami jest taka ze ja kupując swoją g30 miałbym w tych pieniądzach tesle 3 performancem i jeszcze by zostało natomiast dla ciebie ta plebejska deunlitrowa benzyna jest absolutnie poza zasięgiem. To pisanie o przyspieszeniu jest już nudne i kilka razy proponowałem ci przejażdżkę Warszawa Gdańsk to ten plebejski dwu litrowy silnik pokazał co gdzie jest miejsce meleksa
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam czy Ty celowo wprowadzasz ludzi w błąd czy dla Ciebie juz auta spalinowe nie istnieją. Porównywanie sprzedanych aut elektrycznych BMW i Tesli jest wg mnie nieuczciwe, ponieważ Tesla sprzedaje tylko auta elektryczne a BMW ma każdy rodzaj napędu i skupia wiele firm. Ja bym chciał zobaczyć proste porównanie sprzedaż BMW lub grupy BMW i ich zyski w danym okresie vs to samo Tesla. Jak pisałem nie potrafię znaleźć takiego zestawienia.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dlatego napisałem ze celowo przejaskrawione, bo upierasz się że wielkość sprzedaży jest wprost proporcjonalna do fajności auta.
Toyota jest większa od BMW od dawna czy to znaczy ze od dawna BMW są gorszymi samochodami od Toyoty?

Mozesz rozwinac mysl?

Nigdy tak nie napisalem, przeciez to by bylo nielogiczne - Toyota klepie 10M aut rocznie i jeden model jest gorszy od drugiego, dla mnie te auta to zaprzeczenie wszystkiego co lubie w motoryzacji :roll:

Wycena firmy nie ma nic wspolnego z wolumenem sprzedazy - taki Lucid jest warty na gieldzie tyle co BMW a wyprodukowal do tej pory bodajze 12 szt. aut :D

 

Faktem jest że BMW powoli przesuwa się w kierunku masowej produkcji żeby podgryzać passaty i golfy swoimi wersjami business line i 3 cylindrami, ale jednocześnie ma x7, m5, 7kę, wiec całościowo nie idzie na wygryzanie Toyoty.
Toyota ma Lexusa, nie zapominaj o tym :>

 

Jednak faktem jest ze pali im sie grunt pod nogami i elektryfikację kolejnych modeli przyspieszają bo sa w tyle, a do tego maja problem z ich produkcją i zobaczymy jak z tego wyjdą, ale nie patrzmy jak Tesla odjeżdża tylko porównujmy do eqc, eqs, etronow itp, a Tesle porównujmy do Hyundai, Toyoty czy Skody, bo tam Tesla odjeżdża mocno.

1. To, ze BMW pali sie grunt pod nogami - neguje 90% uzytkownikow tego watku, wiec nie nazywalbym tutaj tego "faktem" :norty:

2. O Tesli i premium/nie-premium napisano juz chyba caly internet - na koniec dnia masz 250-270k PLN i idziesz do salonu po TM3 LR/P albo po i4 40 czy tez masz 300k PLN i idziesz po TMY albo iX3.

Przeciez sam jestes najlepszym przykladem - miales okreslony budzet i w nim testowales Tesle i BMW a nie Ioniqa 5 czy Enyaqa, czy sie myle? :>

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam czy Ty celowo wprowadzasz ludzi w błąd czy dla Ciebie juz auta spalinowe nie istnieją. Porównywanie sprzedanych aut elektrycznych BMW i Tesli jest wg mnie nieuczciwe, ponieważ Tesla sprzedaje tylko auta elektryczne a BMW ma każdy rodzaj napędu i skupia wiele firm.

Nie to ze dla mnie nie istnieja, wydaje sie, ze to dla gieldy przestaja miec znaczenie gdy podawane sa wyceny poszczegolnych firm.

Zauwaz, dlaczego w tym zestawieniu ktore wklejalem jest tyle firm ktore zajmuja sie wylacznie BEV - Lucid, Tesla, Nio, Xpeng etc

Lucid nie wyprodukowal jeszcze ani jednego auta a ma wycene taka sama jak BMW - z czegos to wynika, no chyba ze wszyscy ludzie/inwestorzy na swiecie zwariowali i technologia EV to kolejne dot.com

Jak myslisz?


Pamietaj, ze wycena firmy nie obejmuje tylko dzisiejszych zyskow i technologii - wycena firm pokazuje najczesciej to, gdzie dana firma bedzie za kilka lat. Albo raczej to gdzie inwestorzy mysla ze bedzie.

Stad kapitalizacja BMW mnie w ogole nie dziwi - jak to bylo --> "Jezeli jest tak dobrze to dlaczego jest tak zle" :)

.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Po tylu latach na forum mógłbyś nie walić co chwile 10 postów jeden pod drugim :wink:

Wystarczy zamiast pisać w okienku szybkiej odpowiedzi kliknąć „odpowiedz” i już można cytować nawet 100 innych wypowiedzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

O to to wycena firmy mówi o tym, gdzie inwestorzy myślą ze bedzie a akcje wiele ludzi kupuje tylko dlatego bo rośnie. Tesla to jest jakościowy gniot już sobie taka markę wyrobiła i nawet jak ktoś kupi auto to gdzie się nie pojawi to bedzie musiał się szarpać z ludźmi i przekonywać ich ze jest inaczej.


Ja jeszcze zapytam się nieśmiało czy ktoś kupując auto patrzy na giełdę ile jest dana firma na giełdzie warta?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam czy Ty celowo wprowadzasz ludzi w błąd czy dla Ciebie juz auta spalinowe nie istnieją. Porównywanie sprzedanych aut elektrycznych BMW i Tesli jest wg mnie nieuczciwe, ponieważ Tesla sprzedaje tylko auta elektryczne a BMW ma każdy rodzaj napędu i skupia wiele firm.

Nie to ze dla mnie nie istnieja, wydaje sie, ze to dla gieldy przestaja miec znaczenie gdy podawane sa wyceny poszczegolnych firm.

Zauwaz, dlaczego w tym zestawieniu ktore wklejalem jest tyle firm ktore zajmuja sie wylacznie BEV - Lucid, Tesla, Nio, Xpeng etc

Lucid nie wyprodukowal jeszcze ani jednego auta a ma wycene taka sama jak BMW - z czegos to wynika, no chyba ze wszyscy ludzie/inwestorzy na swiecie zwariowali i technologia EV to kolejne dot.com

Jak myslisz?


Pamietaj, ze wycena firmy nie obejmuje tylko dzisiejszych zyskow i technologii - wycena firm pokazuje najczesciej to, gdzie dana firma bedzie za kilka lat. Albo raczej to gdzie inwestorzy mysla ze bedzie.

Stad kapitalizacja BMW mnie w ogole nie dziwi - jak to bylo --> "Jezeli jest tak dobrze to dlaczego jest tak zle" :)

 

teraz rozumiem Twój sposób myślenia, poprzez wycenę giełdową określiłeś, że z BMW jest źle...hmm, jak to mówią BRAWO TY :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po co chciałeś kupic auto firmy która wedlug ciebie zaraz upadnie i jest przestarzala?

Bo jestem jej fanem (krytycznym jezeli chodzi o EV ale mimo wszystko nadal fanem).

I wierze, ze firma sie w koncu ogarnie i zacznie wypuszczac EV ktore przystoja haslom na plakatach "sheer driving pleasure", "ultimate driving machine" i takie tam :cool2:

 

Wylewasz tutaj swoją zlosc na forum ale to niezmieni faktu Ze jak tylko pierwsze i4 pojawia się na norweskiej ulicy za każdym razem jak je zobaczysz bedziesz się ślinił i możesz sobie i nam tutaj próbować udowodnić ze jest inaczej, próbować rozsądkiem uzasadnić wybór ale jednak twoja obecność na tym forum dość jasno pokazuje do jakiej marki cię tak naprawdę ciągnie.

Ja na tym forum od dekady siedze, zlosci we mnie nie ma zadnej, jezeli juz to rozgoryczenie, ze nie ma na dzis dobrych EV w ofercie BMW :roll:

Co do slinienia sie - nie bede, jezeli auto okaze sie wbrew pozorom fajne - bardzo szybko bedzie u mnie w garazu zamiast jednej TM3 :cool2:

 

I ja chybatroche bardziej obiektywny jestem bo Różnica między nami jest taka ze ja kupując swoją g30 miałbym w tych pieniądzach tesle 3 performancem i jeszcze by zostało natomiast dla ciebie ta plebejska deunlitrowa benzyna jest absolutnie poza zasięgiem.

Oj slonik, pisalem Ci juz ze raty za te 2-litrowe benzyny w Norwegii pomimo 20-30% extra podatku to nadal 10, moze 15% przecietnej norweskiej pensji a Ty nadal swoje peany na temat jakiejs mitycznej "ekskluzywnosci".

Zrozum - R4 w BMW to dzisiaj cena za rate jak za Octavie/Passata + dodatek w postaci 1 nieduzej siatki zakupow w spozywczaku (w NO). Tyle.

A Ty nadal zagladasz w te portfele ludziom wierzac ze zlapales boga za nogi bo wziales w leasing gole 5-er z podstawowym silnikiem i pakietem stylistycznym "sport" :shock:

 

To pisanie o przyspieszeniu jest już nudne i kilka razy proponowałem ci przejażdżkę Warszawa Gdańsk to ten plebejski dwu litrowy silnik pokazał co gdzie jest miejsce meleksa

Na tej trasie to Fabia w TDI bedzie szybsza od benzynowej 5-er, czego to dowodzi?

 

teraz rozumiem Twój sposób myślenia, poprzez wycenę giełdową określiłeś, że z BMW jest źle...hmm, jak to mówią BRAWO TY :)

Nadinterpretujesz.

Z BMW jest zle dlatego, ze od kilku lat czlowiek chcacy kupic szybkie EV za 200-300k PLN jest zmuszony isc do konkurencji.

Albo dlatego, ze jak chcesz kupic kompaktowego SUVa elektrycznego za 300-350k PLN to dostaniesz jedynie RWD bo gdyby byl AWD to by wazyl 2,5 tony i mial 7s do setki.

etc etc

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Skoro różnica w cenie to jedna siatka zakupow to z Tobą tak złe ze nie byłeś stanie jej dożyć do i4? Pisząc o cenie aut w norway oraz o zarobkach nie mam zamiaru nikomu w portfel zaglądać ale uświadomić użytkowników forum jak inny jest świat motoryzacyjny w pl w stosunku do no. Pisałem już kiedyś ze kiedyś pracowałem na offshorsch w norweskiej firmie, bywałem w no regularnie, wiec znam trochę klimat, wielu Norwegów spieprzalo z kraju często przez podatki do ciepłych krajów ale to temat na osobna dykusje.generalnie auta benzynowe w no zawsze były bardzo drogie i mało kogo było stać nowe dopiero bev i ulgi w podatkach na nie t zmieniło
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam mam dla Ciebie rozwiązanie, wróć do Polski, kup spalinowe BMW i zamykamy wątek :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tesla tlucze te meleksy 10 lat a takiemu vw zajęło 2? Lata żeby zdetronizować tesle w sprzedazy bev w tym roku w Norwegii https://insideevs.com/news/545467/norway-plugin-car-sales-ctober2021/ nasmiewana tutaj toyota w postaci modelu rav4 jest drugim najlepiej sprzedającym się autem w kraju norkow.

W uk tez cos przestają doceniac cudo techniki. Model 3 dopiero na 7 miejscu w rankingu bev https://www.autoexpress.co.uk/electric-cars/86169/best-electric-cars-buy-2021

Opublikowano

Z BMW jest zle dlatego, ze od kilku lat czlowiek chcacy kupic szybkie EV za 200-300k PLN jest zmuszony isc do konkurencji.

Albo dlatego, ze jak chcesz kupic kompaktowego SUVa elektrycznego za 300-350k PLN to dostaniesz jedynie RWD bo gdyby byl AWD to by wazyl 2,5 tony i mial 7s do setki.

etc etc

No bo BMW to gó..wno nie firma, jak chcesz pickup'a to też do konkurencji trzeba iść, a jak chcesz motocykl to z konkurencji do BMW no g.... nie firma :idea:

Ach ten "człowiek" ....... :mrgreen:


Ps. ziemniaków też u nich nie kupisz :nienie:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adam, mnie naszła taka refleksja, że Ty na tym forum robisz/zrobiłeś dużo dobrego dla promowania elektromobilności i pokazywania z czym to się je, w jakich zastosowaniach jest dobre, a w jakich nie. I ja jestem tego żywym przykładem, bo to znacznie przyczyniło się do zakupu elektryka jako drugie auto do miasta / auto zastępcze jak zepsuje się główne :)


Natomiast jeśli chodzi o promowanie marki Tesla na forum BMW, to mam wrażenie że tym hypem na Teslę i wybiórczym pokazywaniu niektórych liczb, więcej osób zniechęcasz do marki niż zachęcasz. Momentami plucie na BMW na forum BMW wywołuje reakcję odwrotną do zamierzonej i wywołuje skrajnie przeciwne reakcje. Myślę że np Słonik tak zniechęcony jest do Tesli, że jej nigdy nie kupi dla zasady, choćby wyszedł model który poziomiem premium bije na głowę BMW :-)


To co mnie zniechęca do Tesli, to jakość materiałów i design szczególnie w środku. Wolałbym już zapłacić nawet 30-50tys więcej i mieć w środku lepszy standard i ciekawszy design i wtedy ten feeling byłby lepszy. Jeśli Tesla zrobi model w wyższym standardzie, to realnie może więcej klientów odpłynąć z BMW, a ja byłbym wśród nich.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@klakierek troszke sie z tymi motocyklami zapedziles bo akurat BMW robi jedne z najlepszych motocykli na swiecie a wiele to legendy :D Aktualnie wsrod najlepszyc motocykli w UK z BMW jest (https://www.motorcyclenews.com/advice/best/motorbikes/):

Best Cruiser: BMW R18

Best Adventure: BMW R1250GS Adventure

Best Tourer: BMW R1250RT


@BMFun to nie do konca tak jest ze nie kupie tesli dla zasady. Podobnie jak Ty bylem\testowalem, nawet Adam gdzies tam znalazl moje stare wpisy gdzie bylem na poczatku tym autem zajarany. Przyjzalem sie temu autu i po prostu mam zupelnie inne zdanie na jego temat co Adam. Nie podoba mi sie ani z zewnatrz ani wewnatrz, dodatkowo jak wspominam wsrod znajomych tesla to glownie co sie u wszystkich nasuwa to kiepska jakosc. Powoli robi sie to urban legend i moim zdaniem to moze byc przyczyna szybkiej utraty wartosci, jak tylko efekt nowosci zniknie. Dodatkowo brak serwisow\ warsztatow ktore Ci to auto naprawi. Mam male dzieci, prace, zobowiazania nie moge sobie pozwolic potencjalnie zmarnowac kilku dni zeby naprawic auto. Takze jak doda sie sume zyskow i korzysci to jednak na dzien dzisiejszy jestem na nie. I uwazam dokladnie tak jak Ty, ze firma powinna dawac za doplata mozliwosc "ulepszenia" wnetrza. Dodatkowo dla mnie elektryk jako glowne auto calkowicie odpada bo mieszkam stosunkowo niedaleko A1, czesto wyjezdzam na weekendowe wypady i auto by mnie po prostu ograniczalo, ale jako drugie auto dla zony jak najbardziej na pewno bedzie BEV, tylko jeszcze nie wiem ktore. Na dzien dzisiejszy najchetniej bym widzial jakiegos malego suvika.

Opublikowano
Tesla tlucze te meleksy 10 lat a takiemu vw zajęło 2? Lata żeby zdetronizować tesle w sprzedazy bev w tym roku w Norwegii

Oj, nie spłycaj tego tak.

Po pierwsze VW zaprezentowało prawie 30 lat temu (!!!!) pierwsze hybrydowe VW Chico. Impulsem do tego były normy emisji spalin w Kalifornii, które ostatecznie nie weszły w tak drastycznej formie jak planowano i dziadki z VW olały temat. Ledwie parę lat później pojawił się pierwszy Prius, który świat jednak zawojował. W tym samym okresie BMW prezentowało swoje elektryczne E1, też pod kątem Kaliforni. I co? Wszystkie takie projekty, nie dość że rozwijają od 30 lat, to od tyle samo wkładali je do szuflady. Nie jest więc tak, że oni dziś rozpoczęli myśleć o elektrykach.


To co zrobiła Tesla i za co im chwała - to ruszyła cały rynek, żeby w końcu przestali robić auta na targi i do muzeum, a w końcu zaczęli wypuszczać na drogi. I w sumie podobnie jak BMFun zauważył, jakby nie taki Adam, to tutaj o elektrykach byłoby 90% mniej dyskusji.


Niestety powstał hype na Teslę, prawie jak na Apple :D I miłośnicy Appla mają w nosie, że ich telefony technologicznie są zawsze do tyłu, bo otrzymują inne wartości w stylu lepiej dopracowane oprogramowanie.

Opublikowano
@klakierek troszke sie z tymi motocyklami zapedziles bo akurat BMW robi jedne z najlepszych motocykli na swiecie a wiele to legendy :D

A co ja napisałem? Jak chcesz motocykl i jesteś klientem tej wychwalanej konkurencji "samochodowej" Tesla, Audi itd, idziesz właśnie do BMW.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@klakierek sorry w takim razie nie zrozumielismy sie.

@slawomir akurat co do tego ze tesla nie byla pionerem to pelna zgoda. Pamietam jak pierwszy raz zobaczylem elektryka podlaczonego do gniazdka wlasnie w Oslo wiele lat temu i nie byla to tesla tylko bardzo brzydki leaf. Nissan popelnij jeden bardzo duzy blad. Ich auto bylo przeokropnie brzydkie. Jak sie historie tesli poczyta to mozna znalezc w przeszlosci ich kooperacje z mercedesem i tak samo jak w tesli jest sporo tesli mercedesowskich tak samo z duzym prawdopodobienstwem technologia bateryjna silnikowa mercedesa czerpie z rozwiazan tesli. Mercedes takze od wielu lat kombinowal z elektrykiem nawet z tesla chcial cos zrobic ale przez mirko zapotrzebowanie na tego typu auta projekt nie wypalil. Umowmy sie samochody BEV zyskuja na popularnosci w skali globalnej dopiero od maks 2-3 lat.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Natomiast jeśli chodzi o promowanie marki Tesla na forum BMW, to mam wrażenie że tym hypem na Teslę i wybiórczym pokazywaniu niektórych liczb, więcej osób zniechęcasz do marki niż zachęcasz. Momentami plucie na BMW na forum BMW wywołuje reakcję odwrotną do zamierzonej i wywołuje skrajnie przeciwne reakcje.

Hej, co iles stron w tym watku musze dla scislosci prostowac/wyjasniac pewne rzeczy.

1. Nie mam akcji Tesli ani BMW, nie mam zadnego interesu w tym czy ktos wybierze w salonie BMW czy Tesle - odwrotnie, zawsze mowie - "przetestuj sam i wybierz" - jestem klarownym zwolennikiem EV przede wszystkim bo mialem kilka ICE, teraz mam EV i wiem co lubie bardziej (na daily) :cool2:

2. Jestesmy na forum BMW i jestem tego swiadomy, zawsze mi bylo i jest nadal blizej do BMW niz do innych marek, w tym Tesli.

3. W domu mam 2 TM3 bo BMW zaspalo i nie dowiozlo produktu konkurencyjnego (mam w nosie pickupy i motory, chce EV)

4. Jechalem dzis do przychodni ~5 minut na test covidowy corki - jakies 3-4km w jedna strone, male norweskie miasteczko ~30k mieszkancow.

Po drodze corka z nudow liczyla Tesle - wyszlo jej 19 szt w obie strony. z czego wiekszosc TM3, troche modelu S i kilka Y.

BMW nowszych na drogach nie widac - moze jakies i3 gdzies mignelo jedno czy dwa, hybryd zadnych - nie licuje to po prostu na dzis z roczna produkcja obu firm (2,5M vs niecaly 1M)

Nie pluje na BMW, nie hypuje Tesli - zwykla obserwacja, ktora sie dziele na forum.

5. Czekajac na test w aucie, przez 10-15 minut gralismy razem w polska gre ze studia Infinite Dreams - Sky Force Reloaded

https://en.wikipedia.org/wiki/Sky_Force

"The game received a near perfect rating by IGN who gave it a score of 9.5 out of 10"

51664484989_92b3717f30_z.jpg

Nie hejtuje, ze w BMW nie ma gier a w Tesli sa - to jest po prostu obserwacja, codziennosc - milo spedzilismy te 15 minut razem grajac z 9-latka.

I tak, wole zeby w aucie byly gry nawet jezeli w nie mialbym nie grac bo pokazuje mi to ktory producent mysli nad ulepszaniem aut a ktory odcina kupony :roll:

 

To co mnie zniechęca do Tesli, to jakość materiałów i design szczególnie w środku. Wolałbym już zapłacić nawet 30-50tys więcej i mieć w środku lepszy standard i ciekawszy design i wtedy ten feeling byłby lepszy. Jeśli Tesla zrobi model w wyższym standardzie, to realnie może więcej klientów odpłynąć z BMW, a ja byłbym wśród nich.

Rozumiem to i szanuje :cool2:

Musk pewnie wyliczyl, ze w tym przedziale cenowym aut ludzie przelkna cerate i bedzie szybciej produkowac auta, szybciej je dostarczac, wiecej zarabiac nie dajac wyboru.

Nie twierdze, ze piekne przyciski i skora indyvidual jest do kitu a vege w TM3 jest ach i och - w i4 tez chcialbym miec Merino.

Natomiast dla mnie - byl to kompromis do zaakceptowania, powiem Ci lepiej - cerata jest o tyle przyjemna w dotyku i "skorowata", ze w pierwszej TM3 nawet nie wiedzialem ze jest cerata a nie prawdziwa skora. Ktos na forum mnie tu uswiadomil :norty: :duh:

W poprzedniej hybrydzie 330e mialem Dakote, w F10 mialem Dakote, w e-golfie mialem Dakote. Nie przeszkadza mi to jakos zupelnie bo cerata w TM3 jest mila w dotyku i wyglada ladnie.

Latem bedac w Polsce klei sie do dupy jak zapomnisz przewietrzyc auto z aplikacji przed wyjazdem i jest to fakt, slonik to zauwazyl i potwierdzilem to tu kilka razy. W Norwegii problemu nie ma bo pogoda fatalna na codzien.

Tesla powinna zrobic perforacje (dziurki) tej vege skory tak jak to robi BMW w Sensatecu w i4 - wtedy problem by zniknal - nie mam problemu powiedziec, ze BMW lepiej to wymyslilo jezeli chodzi o uzywalnosc ceraty podczas upalow.


Na koniec - duzo ludzi bierze sobie za bardzo do serca merytoryczna krytyke.

Staram sie wrzucac jak najwiecej tabel, zdjec, cyferek a mniej subiektywnych opinii/pogladow - ale na koniec dnia i tak, kazdy moj post jest jednak moim osobistym zdaniem wynikajacym z jakiegos tam doswiadczenia i wlasnych przemyslen.

Nie mam zadnych problemow ze ktos ma na dany poglad inne zdanie - watek ciagnie sie 2 lata i pewne rzeczy sie po drodze same klaruja kto mial racje a komu sie cos tam tylko ubzduralo :>

.

Opublikowano

Adam, co służy za kontroler do gier w Tesli?

Widziałem że do wyścigówek wykorzystuje się kierownicę (szkoda że nie odłącza kół tylko ścieramy gumę z opon kręcąc w miejscu. W sumie ciekawe czy hamowanie w grze też przyciska klocki do tarcz). Czy coś jeszcze? Pewnie jakiś kontroler od xboxa lub PlayStation można podpiąć? Albo więcej niż jeden?

Opublikowano
...

4. Jechalem dzis do przychodni ~5 minut na test covidowy corki - jakies 3-4km w jedna strone, male norweskie miasteczko ~30k mieszkancow.

Po drodze corka z nudow liczyla Tesle - wyszlo jej 19 szt w obie strony. z czego wiekszosc TM3, troche modelu S i kilka Y.

BMW nowszych na drogach nie widac - moze jakies i3 gdzies mignelo jedno czy dwa, hybryd zadnych - nie licuje to po prostu na dzis z roczna produkcja obu firm (2,5M vs niecaly 1M)

Nie pluje na BMW, nie hypuje Tesli - zwykla obserwacja, ktora sie dziele na forum.

To co napisałeś powyżej to OK, jeśli komuś pasuje Tesla i potrzebuje gier w aucie, bo nie każdy tak ma.

Jednak kompletnie nie rozumiem co chcesz przekazać w pkt. 4.

Co jakiś czas podajesz przykład jak to jest w Norwegii, ale musisz zrozumieć, że póki co Norwegia w temacie elektryków jest specyficzna w odniesieniu do całego świata i nie ma żadnego sensu przyrównywania tego co widzisz na drogach Norwegii do sprzedaży ogólnoświatowej i do tendencji rynku.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam, co służy za kontroler do gier w Tesli?

Widziałem że do wyścigówek wykorzystuje się kierownicę (szkoda że nie odłącza kół tylko ścieramy gumę z opon kręcąc w miejscu. W sumie ciekawe czy hamowanie w grze też przyciska klocki do tarcz). Czy coś jeszcze? Pewnie jakiś kontroler od xboxa lub PlayStation można podpiąć? Albo więcej niż jeden?

W zadnych grach pedaly auta nie sa wykorzystywane (bezpieczenstwo zeby dzieciaki nie odjechaly przypadkiem)

W samochodowce mozna krecic kierownica ale tak jak piszesz sciera to gume (cos ala manewrowanie kierownica na parkingu bez jazdy).

Ja mam podlaczone 2 pady (jeden od PS4 a drugi jakis PC-towy) - oba na przejsciowkach USB/USB-C.

Mozna tez uzywac bezprzewodowych z adapterami BT.

No i oczywiscie ekran jest dotykowy wiec mozna sie obyc bez kontrolerow ale jest to mniej wygodne.

Schowki w aucie sa naprawde duze wiec pady sie spokojnie pod ekranem mieszcza.


Te gry, YT czy Netflix to naprawde nie jest nic wielkiego i zaden mus - ale sa sytuacje ze sie po prostu przydaja.

Wracajac kilka tygodni temu czekalem na prom Hirtshals-Stavanger ze 2h i obejrzalem sobie "Catch me if you can" na Netflixie :roll:

Moglbym oczywiscie w tym czasie robic to na telefonie czy ipadzie - ale jezeli mozna na ekranie auta z dobrym audio przestrzennym to w sumie czemu nie.

 

...

4. Jechalem dzis do przychodni ~5 minut na test covidowy corki - jakies 3-4km w jedna strone, male norweskie miasteczko ~30k mieszkancow.

Po drodze corka z nudow liczyla Tesle - wyszlo jej 19 szt w obie strony. z czego wiekszosc TM3, troche modelu S i kilka Y.

BMW nowszych na drogach nie widac - moze jakies i3 gdzies mignelo jedno czy dwa, hybryd zadnych - nie licuje to po prostu na dzis z roczna produkcja obu firm (2,5M vs niecaly 1M)

Nie pluje na BMW, nie hypuje Tesli - zwykla obserwacja, ktora sie dziele na forum.

To co napisałeś powyżej to OK, jeśli komuś pasuje Tesla i potrzebuje gier w aucie, bo nie każdy tak ma.

Jednak kompletnie nie rozumiem co chcesz przekazać w pkt. 4.

Co jakiś czas podajesz przykład jak to jest w Norwegii, ale musisz zrozumieć, że póki co Norwegia w temacie elektryków jest specyficzna w odniesieniu do całego świata i nie ma żadnego sensu przyrównywania tego co widzisz na drogach Norwegii do sprzedaży ogólnoświatowej i do tendencji rynku.

Rozumiem to i sie z Toba zgadzam, Norwegia to zaden wyznacznik dla calego swiata.

Ale tutaj mieszkam, tutaj elektromobilnosc pedzi wiec z tego punktu widzenia komentuje (Tesla i Norwegia w tytule watku nawet zeby nie bylo niedomowien)

Sytuacja w Norwegii z EV jest tez w jakims tam stopniu wyznacznikiem jak moze to (choc nie musi) wygladac w innych europejskich krajach za jakis czas - podobnie jest juz w Holandii np

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam nie zgadza się tylko z jednym, że BMW przespało. Gdyby BMW przynosiło straty to można by tak stwierdzić, ale przynosi zyski i ma świetne wyniki sprzedaży. To, że nie mają na dzisiaj elektryków, których potrzebuje Norwegia to przykra sprawa dla tych co potrzebują, ale uważam, że takich klientów BMW, którzy dzisiaj tak bardzo potrzebują elektrycznego BMW jest niewielu, a na pewno mniejszość.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kris aktualnie BMW Ma w ofercie 4 elektryki i3, ix3, i4, ix. A ze jest długi okres oczekiwania? Taki mamy klimat. Na taka x5 tez dzisiaj trzeba czekać 8-9 miesięcy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiem co ma BMW, ale oprócz elektryków ma wiele innych modeli spalinowych. Dobrze wiesz, że polityka BMW jest taka, że elektryki będą produkować na szeroką skalę w ciągu kilka lat, bo większość klientów BMW właśnie takiej polityki oczekuje czy Ci się to podoba czy nie. Oni nie muszą wprowadzać elektryków w tym tempie co Tesla, więc nic nie przespali moim zdaniem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.