Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie czaje, to auto ma jarać jak się schodzi do garażu, czy ma mieć 2.0 pod maską, żeby paliło jak najmniej? To lepiej elektryka niż 2.0, bo pali jeszcze mniej :lol:


Dobrze, że M2 się mi nie nudzi 5 rok z rzędu :P

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
tak to jest jak się trafi fajne auto, to się nie nudzi i zachwyca każdego dnia :) cały czas podtrzymuje swoje stanowisko, auto bez fajnego dźwięku to dla mnie nie do przyjęcia
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie czaje, to auto ma jarać jak się schodzi do garażu, czy ma mieć 2.0 pod maską, żeby paliło jak najmniej? To lepiej elektryka niż 2.0, bo pali jeszcze mniej :lol:

2.0?

Dla klientow "Tommy Hilfiger" wystarczy spokojnie i R3 1.5, byleby m-pakiet byl coby sasiad wiedzial ze fura sportowa :cool2:

 

Aaaa przepraszam gdyby się twój portfel nie okazał na i4 za chudy już jednej by nie było :cool2:

Napisz mi jeszcze raz gdzie latasz na wakacje i jakich perfum uzywasz, dopisze do "bucket list" :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oglądałem dziś na premierze iX i powiem szczerze ze na żywo wyglada dużo lepiej niż na zdjęciach i bardzo ciekawy jestem jak jeździ, ale to za pare tygodni sprawdzę. Aż żałuje ze mam już jednego elektryka ;-)


A przy okazji spotkałem na ładowarce dzisiaj użytkownika Tycana, który mówi że lata tym regularnie w trasy i natłukł dziesiątki tysięcy kilometrów i elektrykiem jeździ się super. Wcześniej miał Panamery, 911, mag Gt i inne. Rozważa kolejny eqs bo mu się podoba, ale Tesli jakoś nie bierze pod uwagę. No ale vw chyba nie jeździł wcześniej.


Tesla jest super jeśli chodzi o parametry na papierze, superchargery i czapki z głów przed Elonem ze kopnął w d…. świat motoryzacji, bo myślę wszyscy skorzystamy na tym prześciganie się firm. Sam już prawie kupiłem TM3, ale po jazdach próbnych tym frankensteinem powstałym na bazie ICE jakim jest iX3, zdecydowałem się na ten ostatni i po 1tys km nadal nie żałuje. Trzeba przyznać Adamowi ze elektryki maja w sobie coś co wciąga, a ludzie na ładowarkach są bardzo otwarci i chętnie wymieniają się doświadczeniami i to nie jest specyfika samych właścicieli Tesli. Jest w tym trochę poczucia bycia pionierem, trochę masochizmu a trochę wygody w miejskiej jeździe gdzie brak skrzyni biegów, one pedal driving, i 0 lagu powoduje komfort i uspokaja jazdę w momentach kiedy nie szukamy emocji.


Co do samej Tesli to muszę się zgodzić ze Słonikiem, że Tesla to taka alternatywa dla Skody czy może bardziej VW i ja słowa prezesa VAG odczytuje jako „nie kupujcie jeszcze Tesli, my wam zrobimy niemiecka tesle” i nie dziwie się ze kopiują co się da po Tesli, bo widać ze to chwyta. Jednak porównanie jakości Tesli (takiego feelingu z jazdy, czy samego przebywania w aucie), to Tesle dzieli przepaść do marek Premium typu Merc czy BMW. Siedząc w takim iX widzi się różnice w jakości materiałów (nawet ta wegw skóra wyglada dużo lepiej), wykończenia detali itp. Mi bardzo spodobał się ten grill czy karbonowa konstrukcja nadwozia widoczna po otwarciu drzwi. ID8 wyglada tez fajnie i nowocześnie, a mnie szczerze mówiąc UX Tesli w pierwszym kontakcie wcale tak nie urzekł i sie w nim gubiłam, wszystko kwestia przyzwyczajenia. Sczegolnie ze na codzień używam głównie Apple car play. A na ładowarce wole podłubać w telefonie niż grać w gry.


Co do liczb, to fakt ze Tesla wiele z nich ma na niezłym poziomie, szczególnie w kwestii napędu czy wymiarów wnętrza, ale czy my BMW kupowaliśmy bo miał największy bagażnik albo przestronne wnętrze? Nie, wręcz przeciwnie, skoda zawsze biła w tym względzie i bmw5 i a6 i e klasę, a jednak klienci tych marek nie uciekali do skody, czy nie czuli ze tracą coś ważnego.


A jesli chodzi o pryzmat wielości produkcji, to Toyota czy vw, to takie marki od bardzo dawna daleko z przodu były w stosunku do BMW, ale czy to znaczy ze BMW musi je dogonić bo inaczej to znaczy ze przespali? Nie, maja swoją nisze, eksperymentuja z elektromobilnoscia od lat, ale woleli poczekać jak to sie przyjmie na świecie. Chyba wszystkich przerosły oczekiwania co do sukcesu Tesli, ale kolejnym którzy za Tesla pójdą i będą kopiować rozwiązania wcale nie musi iść gorzej, bo uczą sie na błędach innych. Trzeba czasu żeby ocenić jak to będą robić.


Nie śmiałbym sie dlatego z ociężałości czy gorszych parametrów iX, eqc, etrona, bo nie liczby a ogólny feeling auta jest ważniejszy. A jako przykład podam, ze jeździłem ostatnio m5 i X5M i mimo ze mam w m50i zbliżony silnik który brzmi podobnie, a na papierze mam tylko 0,5sek różnicy do 100, to ten feeling z jazdy X5M vs X5 m50i jest tak ogromny jeslinchodzi o prowadzenie, precyzję układu kierowniczego czy hamulców, ze na papierze tego nigdy sie nie zobaczy jeśli sie nie pojeździ i nie porówna. Teoretycznie mógłbym powiedzieć ze m50i i X5M to żadna różnica bo na codzień i tak wykorzystuje do 60% możliwości auta, ale jednak różnica jest w tym feelingu i nawet jakbym zrobił program na 650km i miał lepszy czas do 100 to nadal będzie gorzej niż w X5M. Dlatego właśnie 100x bardziej wolałbym m5 niż Plaid(*)


(*) nie dotyczy krajów typu Norwegia gdzie trzeba być bardzo bogatym żeby różnica w cenie między jednym a drugim nie miała znaczenia ;-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jednak porównanie jakości Tesli (takiego feelingu z jazdy, czy samego przebywania w aucie), to Tesle dzieli przepaść do marek Premium typu Merc czy BMW. Siedząc w takim iX widzi się różnice w jakości materiałów (nawet ta wegw skóra wyglada dużo lepiej), wykończenia detali itp.

Ciezko sie nie zgodzic z wiekszoscia wrazen, w Tesli za swoje $ kupujesz glownie technologie - osiagi, zasieg, infotainment, dostep do SC gdy w markach premium w dzisiejszych EV za swoje $ kupujesz "feeling" premium przede wszystkim bo reszta niestety nadal odstaje. Jezeli w EQS dostajesz wiekszy zasieg - to nie masz osiagow, jezeli w Taycanie dostajesz osiagi - nie dostajesz zasiegu etc.

Mam tylko jedno spostrzezenie - nie porownuj na boga TM3, segment D za 245k PLN do Porsche Taycana za 0,5M-1,0M PLN czy BMW iX za 0,5-0,7M PLN bo to nigdy nie bedzie mialo sensu jezeli chodzi o komfort i materialy w kabinie :norty:

Rozsadniejszym porownaniem wydaje sie np TMY do iX3 - podobny segment, podobne pieniadze - wtedy mozna rozkladac na czynniki pierwsze osiagi/technologie/soft/materialy/"feeling" etc :cool2:


Miales okazje pobawic sie dluzej ID8? Laguje czy jest w miare ok?

No i jak z ta kierownica nie-okragla - jak pierwsze wrazenia?

 

Nie śmiałbym sie dlatego z ociężałości czy gorszych parametrów iX, eqc, etrona, bo nie liczby a ogólny feeling auta jest ważniejszy.

Sporo racji - e-trony w Norwegii mimo ze na bazie spalinowej, byly w zeszlym roku najpopularniejszym autem.

Imho mowisz jednak o osobistych preferencjach, dla jednych wazniejszy jest "feeling" auta na postoju, dla innych "feeling" auta podczas jazdy - to sa 2 rozne rzeczy.

W premium imho obie bardzo wazne chociaz zgadzam sie w 100%, ze im drozsze auto - tym klient mniej sklonny do kompromisow jezeli chodzi o swietne materialy - wydajac 0,5M PLN za luksusowego SUVa chcialbym topowa skore a nie wege jak w TMX. W kompaktowej limuzynie - to nie jest juz "mus" imho.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Jednak porównanie jakości Tesli (takiego feelingu z jazdy, czy samego przebywania w aucie), to Tesle dzieli przepaść do marek Premium typu Merc czy BMW. Siedząc w takim iX widzi się różnice w jakości materiałów (nawet ta wegw skóra wyglada dużo lepiej), wykończenia detali itp.

Ciezko sie nie zgodzic z wiekszoscia wrazen, w Tesli za swoje $ kupujesz glownie technologie - osiagi, zasieg, infotainment, dostep do SC gdy w markach premium w dzisiejszych EV za swoje $ kupujesz "feeling" premium przede wszystkim bo reszta niestety nadal odstaje. Jezeli w EQS dostajesz wiekszy zasieg - to nie masz osiagow, jezeli w Taycanie dostajesz osiagi - nie dostajesz zasiegu etc.

Mam tylko jedno spostrzezenie - nie porownuj na boga TM3, segment D za 245k PLN do Porsche Taycana za 0,5M-1,0M PLN czy BMW iX za 0,5-0,7M PLN bo to nigdy nie bedzie mialo sensu jezeli chodzi o komfort i materialy w kabinie :norty:

Rozsadniejszym porownaniem wydaje sie np TMY do iX3 - podobny segment, podobne pieniadze - wtedy mozna rozkladac na czynniki pierwsze osiagi/technologie/soft/materialy/"feeling" etc :cool2:

 

Może niejasno napisałem. Nie porównuję TM3 do Tycana. To właściciel Tycana nie rozważa Model S Plaid, mimo że twierdzi że miał nawet wcześniej takie benzynowe auto w którym jak twierdzi rozpędził się do 370km/h, także raczej z takich co lubią osiągi. Zakładam oczywiście że na niemieckiej autostradzie i przy znikomym ruchu, ale nie dopytywałem o szczegóły.


Dodam jeszcze na niekorzyść BMW że się psują, a znajomi się śmieją że mimo tego kupuję kolejne modele. Ja się śmieje razem z nimi i twierdzę że muszę mieć 2 sztuki, bo jedna może wylądować w serwisie i muszę mieć zapasowe auto, którym mogę zabrać rodzinę. Nie jestem ślepy na wady BMW których jest bardzo dużo, ale póki co bilans zalet i wad jest na korzyść marki.

 

Miales okazje pobawic sie dluzej ID8? Laguje czy jest w miare ok?

No i jak z ta kierownica nie-okragla - jak pierwsze wrazenia?

 

ID8 ze 2min się pobawiłem, więc realnie nie ocenię, dopiero jak dostanę auto za jakiś czas na weekend. Natomiast z góry zakładam że Tesli jest lepszy i bardziej dopracowany, ale tak jak mówiłem nie jest to najbardziej krytyczne dla mnie, bo głównie używam CarPlay, Jak mi czasem polaguje, to będzie niesmak, ale dopóki wygodnie będę mógł używać najczęściej używane funkcje, będzie ładnie wyglądał i będzie czytelny, to pozostałe kwestie schodzą na drugi plan. Jak się będzie wieszał, restartował to będzie BMW musiało to updatem naprawić. Wszystkie inne funkcje w infotainmencie to dla mnie bajer, są fajne, chwilę się nimi pobawię, ale na dłuższą metę nie są dla mnie mega ważne. Jak testowałem TM3 stojąc w korku to też szukałem mapy i nie mogłem się doklikać, ale pewnie po 2 dniach jazdy bym ją znalazł z zamkniętymi oczami.


 


Sporo racji - e-trony w Norwegii mimo ze na bazie spalinowej, byly w zeszlym roku najpopularniejszym autem.

Imho mowisz jednak o osobistych preferencjach, dla jednych wazniejszy jest "feeling" auta na postoju, dla innych "feeling" auta podczas jazdy - to sa 2 rozne rzeczy.

W premium imho obie bardzo wazne chociaz zgadzam sie w 100%, ze im drozsze auto - tym klient mniej sklonny do kompromisow jezeli chodzi o swietne materialy - wydajac 0,5M PLN za luksusowego SUVa chcialbym topowa skore a nie wege jak w TMX. W kompaktowej limuzynie - to nie jest juz "mus" imho.

 


Dokładnie, trzeba porównywać te same półki cenowe. W Norwegii masz to zaburzone ze względu na specyfikę i w Twoim przypadku wybrałbym TM3 vs dużo droższe 320d, ale w Polsce i innych krajach mamy jeszcze wybór i wolałbym m340i nawet słabiej wyposażone niż TM3 Performance, albo dopłacić jeszcze trochę i mieć wolniejsze, cięższe, z lepszym zasięgiem, ale ładniejsze i4. Jestem z takich którzy patrzą na samochód zanim wsiądą/wysiądą, więc się musi podobać. W środku materiały też muszą być fajne w dotyku, spasowane, mieć przyjemną atmosferę którą daje oświetlenie ambientowe. iX na zdjęciach nie podobał mi się w środku, bo przypominał mi ten minimalizm Tesli, ale jak wsiadłem, pomacałem to stwierdziłem że jest bardzo przyjemny i się znakomicie w nim czułem, co mnie zaskoczyło. Stwierdziłem że to nie jest tylko kwestia designu, ale tego jak on został wykonany - z jakich materiałów, jak dobrane oświetlenie, szczegóły typu głośniki, przyciski itp. A np oświetlenie ambientowe w iX wygląda jeszcze lepiej niż X5. W TM3 naprawdę miałem takie samo wrażenie dotykając elementów środka jak w salonie Skody, Forda czy VW.


Ok, żeby być uczciwy, to nie oglądałem Modelu S i X mimo że próbowałem w salonie Tesli czy innych nieautoryzowanych, ale z recenzji YouTube :) wnioskuję że nie jest to duży skok jakościowy w stosunku do TM3, ale jeśli się mylę, to mnie sprostuj, to jak w końcu zweryfikuję, to może przyznam rację :) ale intuicja mi mówi że bardzo daleko do będzie do iX czy EQS czy eTron GT.

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rozsadniejszym porownaniem wydaje sie np TMY do iX3 - podobny segment, podobne pieniadze - wtedy mozna rozkladac na czynniki pierwsze osiagi/technologie/soft/materialy/"feeling" etc :cool2:

 

To fajny case, bo go przerabiałem i te czynniki które napisałeś stały u mnie dokładnie w odwrotnej kolejności:

0. Cena oraz co otrzymujemy za daną cenę. Zawsze mamy gdzieś górny limit budżetu oraz patrzymy co w cenie dostajemy.

1. "feeling" - nie ma tego feelingu, to nie kupię takiego auta. Ok, trzeba przyznać że ten feeling pojawia się czasem po jakimś czasie dopiero, a ja uczciwie TM3 jeździłem łącznie ze 3 razy i w sumie 2h.

2. materialy auta - j.w. chyba że p.1. przesłoni mi oczy ;-)

3. osiagi - tutaj musi być jakiś minimalny próg i iX3 się ledwo ledwo, ale łapie.

4. soft - tutaj jak mówiłem wcześniej ma nie przeszkadzać i ładnie wyglądać, reszta to chwila zabawy po zakupie, a potem nie używa się większości funkcji

5. technologie - to jest ważne na etapie analizowania / porównywania przy zakupie


Kierując się powyższymi przy porównaniu TMY vs iX3 (biorę pod uwagę wyższy model czyli Impressive):

ad.0. Po rabatach iX3 jest za 250-260k, TMY to 300k. Wyposażenie w przybliżeniu identyczne, BMW ma dodatkowo skórę naturalną, HUD oraz w moim przypadku elektryczny hak. Jednak czuję że w przypadku BMW, ta cena jest "lekko dumpingowa", więc dlaczego by nie skorzystać :)

Werdykt: BMW zdecydowanie.


ad.1. To chyba ten czynnik przeważył u mnie łącznie z p.2. Przyjemność wnętrza starego już X3 była lepsza. Na korzyść TMY był tylko większy bagażnik i frunk (nie rozumiem czemu w iX3 nie wygospodarowali tam kawałka przestrzeni bo by się na kable przydał). W iX3 oraz iX kable są pod podłogą z tyłu, co jest mocno nieergonomiczne jeśli jedziemy w trasę z pełnym bagażnikiem albo używamy siatki na zaczepy w bagażniku. Na wielki minus Tesli to brak rolety - WTF?? Myślę że Elon się wycofa z tego prędzej czy później tak jak Apple wycofało się z touchbara :)

Na duży plus BMW dodam jeszcze feeling w salonie/serwisie jaki masz w BMW a jaki w Tesli. Słyszałem dużo historii o "naprawach" w serwisie Tesli. W BMW też różne kwiatki wychodzą, ale przynajmniej się starają i w trudnych przypadkach zawsze się dogadałem jakoś i jak to wielokrotnie padało - napijesz się przy okazji kawy ;-)

Jako ciekawostkę napiszę tylko że w salonie Tesli sprzedawca po kilku zdaniach opowiadania o Tesli powiedział że w sumie widzi że wiem dużo więcej szczegółów nt Tesli i nie ma sensu żeby mi opowiadał, tylko żebym sobie po prostu obejrzał auto i się nim przejechał. Nadmienię tylko że wiedzę czerpię głównie z forum od Adama i linków które wysyła ;)

Werdykt: Dla mnie BMW zdecydowanie, dla kogoś może być inaczej, bo to najbardziej subiektywny czynnik.


ad.2. tutaj iX3 jest lepszy od TMY. Nie jest to drastyczna przewaga, ale jest lepiej. Natomiast ciekawe było porównanie demówki BMW z przebiegiem ok 5-10tys km z Teslą z tym samym przebiegiem. W tej drugiej czuć i słychać było większe zużycie wnętrza i jakość materiałów. Być może model performance był jakoś gorzej eksploatowany, nie znam jego historii :)

Werdykt: Przewaga BMW.


ad.3. Tutaj z kolei TMY bije na głowę iX3 bez dwóch zdań jeśli chodzi o osiągi. Zasięg WLTP już tylko minimalnie lepiej, ale być może przy wyższych prędkościach Tesla będzie bardziej efektywna (mniejsze zużycie energii). BMW trochę się broni tylnym napędem który poprawia mu zużycie energii i zasięg, ale i tak wypada gorzej od Tesli. Stwierdziłem że 6.5s do 100 (realnie z wielu testów YT) wystarczy dla żony i do krótkich dystansów po mieście. VMax - stwierdzam że 180-200 wystarczy, bo suvem v8 przez pół roku tych prędkości nie przekroczyłem. Oczywiście wołałbym 5,0s które ma TMY w wersji LR i przyznam że to jest największy kompromis. Osiągi nie były najważniejsze, bo mam drugiego suv'a szybszego, który osiągi ma zbliżone do TMY Perf. Oba są tak samo za ciężkie do sportowej jazdy, ale na wprost przyspieszenie v8 da większą radość z jazdy :)

Werdykt: Tesla zdecydowanie wygrywa


ad.4. Mocno subiektywny element.

Werdykt: Patrząc subiektywnie dla mnie BMW minimalnie lepiej, ale dlatego że jeżdżę BMW, ale dla przeciętnego Kowalskiego myślę że soft Tesli wygra.


ad.5. Tesla robi to wiele lat dłużej, większym nakładem R&D, bez naleciałości historycznych, więc przewaga jest bezdyskusyjna. Do tego punktu zaliczę Superchargery, które są pewnie fajne, ale ja po 1tys km i analizie map ładowarek, widzę że w PL nie jest to żadna przewaga, bo SC jest jak na lekarstwo, a np sieć Greenway jest bardzo fajnie rozwinięta jak na liczbę elektryków, a większość punktów ma 50kW które jest minimum na trasy, a 90kW też jest całkiem sporo. Na takim 90kW ładowanie mam na poziomie 75-80kW, co w trasie jest już zupełnie wystarczające. W BMW dostajesz kartę BMW charging za 0zł na pierwszy rok z opcjonalnym za 56zł/mc abonamentem na Ionity jak ktoś jeździ dużo w trasy (wtedy cena spada do 1.40zł) i masz konkurencyjne ceny ładowania w sieci GW i innych partnerskich (0,90 PLN/kWh za AC, 1,65 PLN/kWh za DC). Przyznam że mnie grzeje jak poukładane są kable pod maską, ale zaglądając pod plastikową osłonę, to w iX3 widziałem porządek, nawet większy niż znalezione w necie zdjęcia Tesli ze zdjętym plastikiem pod maską, a np dla Adama to jeden z istotniejszych czynników ;-)

Werdykt: Zdecydowanie Tesla.


Jeżeli u Ciebie kolejność priorytetów, to:

0, 5, 4, 3, 2, 1, to wybierzesz Teslę Y, więc może właśnie z kolejności tych preferencji wynika większość z tych rzeczy. Przeciętny Kowalski będzie miał rączej priorytety 0, a potem długo długo nic :)


Także patrząc zupełnie obiektywnie iX3 nie jest takim złym autem mimo że nie jest najnowocześniejszy i daje niezły poziom tego co dostajesz do ceny zakupu. Za iX3 nie stoi cały marketing i hype Tesli, co chyba w najbardziej istotnym aspekcie przyczynia się do sukcesu Tesli. Żona nie interesując się motoryzacją, jak zaproponowałem zakup elektryka, to powiedziała ok, czyli musi być Tesla. To trochę jak kiedyś mówiło się adidasy na wszystkie półbuty. Ale z czasem konkurencja pójdzie za Teslą i będą ją prześcigać - jedni ceną, inni jakością, a jeszcze inni przegonią osiągami. Chociaż te ostatnie robią się już absurdalne i ja np po kilku max przyspieszeniach TM3 Perf czułem lekki przesyt, a dla niektórych to będzie już nieprzyjemne uczucie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@bmwfun nie obejrzałem wielu recenzji modelu y ale te co obejrzałem nie są pochlebne. Główny zarzut to stanowczo zbyt twarda i nieprzyjemna jak na suva także jako daily takie ix3 może być po prostu wygodniejsze i przyjemniejsze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@bmwfun nie obejrzałem wielu recenzji modelu y ale te co obejrzałem nie są pochlebne. Główny zarzut to stanowczo zbyt twarda i nieprzyjemna jak na suva także jako daily takie ix3 może być po prostu wygodniejsze i przyjemniejsze.

 

No właśnie żeby być uczciwy, to powinienem powiedzieć że zapisywałem się na jazdę modelem Y, ale dostałem TM3, więc nie jeździłem modelem Y. Za to oglądałem bardzo dokładnie w salonie model Y i porównywałem ze stojącym obok TM3. Model Y prezentuje się trochę fajniej, jest trochę wyższy, obszerniejszy i z większym bagażnikiem, ale reszta wydaje się identyczna jak w TM3.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
..

Hej, dzieki ze obszerne i merytoryczne (!) porownanie :cool2: :cool2:

Mimo, ze ostatecznie wybralismy rozne auta - zgadzam sie w 100% ze wszystkim co piszesz.

Ta kolejnosc - "osiagi/technologie/soft/materialy/"feeling"" byla przypadkowa oczywiscie bo chyba mnie troche zle zrozumiales ;)

"Feeling" tez stawiam na 1. miejscu i tutaj TM3 mnie oczarowala pozytywnie, a co do kabiny - widocznie mam mniejsza awersje do slabszych materialow w TM3 w porownaniu do A4 czy G20, dla mnie to byl kompromis do zaakceptowania bo przesiadalem sie z F30 ktore jakies super premium w srodku nie bylo :)


Mysle, ze takie porownania przydadza sie wielu osobom ktore beda czytac ten watek i decydowac sie na konkretna firme/model auta :cool2: :cool2:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To w końcu umrze to bmw czy nie, bo już się pogubiłem? :D :D

@bmwfun skrobnął byś trochę na temat porównania m5 z x5m.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z punktu widzenia gieldy i kapitalizacji BMW jest juz wierzgajacym trupem:

https://companiesmarketcap.com/automakers/largest-automakers-by-market-cap/


W chwili obecnej nawet chinskie marki motoryzacyjne jak NIO czy Great Wall Motors (!) sa juz lepiej wyceniane niz BMW.

BYD ma ponad 2x wieksza kapitalizacje na dzis.

Xpeng, SAIC czy Geely pewnie przescigna BMW za rok-dwa bo juz im niewiele brakuje.


Z punktu widzenia TSLA (cap x20) BMW to watly komar na dzis.

Skutki odczujemy w przeciagu kilku lat, takie rzeczy nie dzieja sie z roku na rok.


51661941529_7fed0731f5_o.jpg


Ja osobiscie czekam na cyferki sprzedazy BMW iX i i4 bo poki co jestesmy karmieni mega pozytywnym odbiorem, swietnymi recenzjami, "mnostwem" pre-orderow etc.

A rzetelnych cyferek n/t ilosci zamowionych aut BRAK do dzisiaj.


Patrzac po tym jak BMW iX3 sprzedaje sie w Norwegii (gorzej od BMW i3.. gdzie Norwedzy kochaja BMW) - moj optymizm jest bardzo umiarkowany bo sadze po prostu, ze BMW nie ma fizycznie baterii zeby masowo produkowac elektryki na dzis.

Ograniczony dostep do nich oczywiscie ma, tylko ze nie w konkurencyjnej cenie (przeplaca grubo) --> czyli najzwyczajniej w swiecie nie oplaca im sie sprzedawac dzis duzo elektrykow :roll:

Jezeli rzekome 3000 zamowien na i4 w Norwegii wydluza czas oczekiwania o ponad rok czasu - to o czym my to w ogole mowimy, wyglada znowu na sprzedaz pozorowana.


51662136700_cfbc143e1a_o.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Pisać o marce która ma więcej zamówień jak jest w stanie dostarczyć aut do klienta wierzgajacy trup to trzeba mieć nie po kolei w głowie. Piszesz tak od dwóch lat a tymczasem bmw na rynku Premium nadal sobie radzi doskonale i tesla nie jest dla niego żadna konkurencja bo poza 0-100 które w wielu recenzjach szybko się nudzi nie ma absolutnie nic do zaoferowania. Tylko nie pisz o sieci superchargerow bo w Polsce ona nie istnieje, Netflix w aucie tez nikomu niepotrzebńy. Jak napisał bmwfun, dobry przez 15 minut po zakupie auta do pobawienia się.


Jeszcze się odniosę do sprzedaży. Jak mogą być dostępne jakiekolwiek liczby jak nawet premiery i4 nie było. Rozpocząłeś wątek 2 lata temu. Od tej pory pojawił się ix,3, ix3, i4 a gdzie jest roadster i cybertruck?

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy Ferrari w porównaniu do BMW to „wątły komar” który coś przespał, bo BMW wielokrotnie więcej sprzedaje spalinowek i czy to powstrzymało Sławomira żeby kupić włoszczyznę? Może tak, bo przeciętny Kowalski nie kupuje Ferrari. Oczywiście przykład przejaskrawiony, ale pokazujący że nie tedy droga w patrzeniu na liczby.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Premium jest z definicji targetowane do węższej grupy klientow. Nigdy nie było, nie jest i nie będzie największymi firmami na rynku, bo jak będzie się sprzedawalo w zbyt wielu ilościach straci to magiczne Premium a wielu klientow pójdzie do innej marki. Także Adamie te wykresy, ilości sprzedaży to bardziej pasują na forum vw, skody czy tez toyoty.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeszcze się odniosę do sprzedaży. Jak mogą być dostępne jakiekolwiek liczby jak nawet premiery i4 nie było.

Masz olbrzymie problemy z rozumieniem slowa pisanego.

Przytocze jeszcze raz moj cytat chociaz wiem ze i tak jest to bezcelowe bo po prostu nie rozumiesz tego do czego sie odnosisz :roll:

A rzetelnych cyferek n/t ilosci zamowionych aut BRAK do dzisiaj.

 

Tutaj zaprzeczasz sam sobie w jednej odpowiedzi :shock:

Rozpocząłeś wątek 2 lata temu. Od tej pory pojawił się .. i4 a gdzie jest roadster i cybertruck?
Jak mogą być dostępne jakiekolwiek liczby jak nawet premiery i4 nie było.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy Ferrari w porównaniu do BMW to „wątły komar” który coś przespał, bo BMW wielokrotnie więcej sprzedaje spalinowek i czy to powstrzymało Sławomira żeby kupić włoszczyznę? Może tak, bo przeciętny Kowalski nie kupuje Ferrari. Oczywiście przykład przejaskrawiony, ale pokazujący że nie tedy droga w patrzeniu na liczby.

Ferrari to ultra ekskluzywna manufaktura a nie wielkoskalowy producent motoryzacyjny w znaczeniu Tesli czy BMW.

Sprzedaja mniej niz 10.000 aut rocznie na swiecie, skladaja je recznie.

Podejrzewam, ze rownie dobrze mogliby olac "elektromobilnosc" zupelnie i nadal by znalezli te 10k chetnych rocznie na swoje auta chociazby ze wzgledu na legende marki, sentyment etc.

Nie straszne im kryzysy ekonomiczne czy covid, zupelnie nietrafiony przyklad wg mnie.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Premium jest z definicji targetowane do węższej grupy klientow. ...te wykresy, ilości sprzedaży to bardziej pasują na forum vw, skody czy tez toyoty.

BMW sprzedaje jakies 2,5 razy wiecej samochodow na swiecie niz ta plebejska Skoda :D

Dzisiaj klient Skody Octavii idzie do salonu BMW i w tych samych pieniadzach kupuje 3-cylindrowe 1-er albo 318i bieda edition za 120k PLN :cool2:


Sam w sumie jestes swietnym przykladem - masz niby auto "premium" a tak naprawde pod maska silnik jak w Passacie (w sumie slabszy i wolniejszy od 2.0 TSI) i absolutny brak jakiegokolwiek wyposazenia typowego autom premium :cool2:


A wiec reasumujac - nie przywiazywalbym wielkiej uwagi do korelacji wolumen sprzedazy vs. mityczne premium

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie potrafię znaleźć sprzedaży aut za 2021 rok na świecie w jednym zestawieniu, chciałem porównać ile aut sprzedaje BMW a ile Tesla. Znalazłem 2 odrębne źródła i co mamy.


BMW Group w pierwszej połowie roku osiąga sprzedaż na poziomie 1.339.080 pojazdów, co stanowi wzrost o +39,1% w porównaniu z rokiem ubiegłym.


Dostawy pojazdów zelektryfikowanych wzrosły ponad dwukrotnie (153 267 pojazdów, co stanowi wzrost o 148,5%) co jak widać z drugiego zestawienia stanowi ponad 36 % sprzedaży Tesli. Czyli to BMW, które dopiero sie rozpędza z elektrykami juz jest na takim poziomie, więc wiadomo co zaraz będzie...



Najpopularniejsze marki samochodów elektrycznych – sprzedaż od początku 2021 roku:

Tesla – 421 100

SAIC-GM-Wuling – 222 696

BYD – 198 094

Volkswagen – 181 784

BMW – 152 168

Mercedes-Benz – 121 669

SAIC – 110 946

Volvo – 105.286

Audi – 93 367

Kia – 74 365

Razem od początku 2021 roku sprzedano 3 039 961 samochodów elektrycznych.




https://napradzie.pl/2021/09/05/ponad-3-miliony-samochodow-elektrycznych-sprzedanych-od-poczatku-2021-roku/


https://www.press.bmwgroup.com/poland/article/detail/T0337694PL/mocne-pierwsze-p%C3%B3%C5%82rocze-dla-bmw-group-na-drodze-do-silnego-przynosz%C4%85cego-zyski-wzrostu-sprzeda%C5%BCy?language=pl

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sprzedaż aut w PL w 2021 roku (01-09), Tesla 622 szt, BWM ponad 18 tyś. , ale to na pewno o niczym nie świadczy

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/toyota-liderem-sprzedaz-nowych-samochodow-po-9-miesiacach-2021-r/wy4x69e

Swiadczy na pewno o tym, ze u nas elektromobilnosc jest sto lat za .. :roll:

Cieszy mnie natomiast to, ze Tesla sprzedajac w tym kraju ~600 aut rocznie - jest na tyle przyjazna klientowi, ze oferuje komendy glosowe po polsku oraz postawila juz ~10 stacji szybkiego ladowania DC :cool2:


PS. Ktos do Samar powinien napisac zeby sie ogarneli z terminologia - Tesla jak Skoda to marka plebejska a nie zadne premium przeciez ;)


"W Top 10 marek premium największy procentowy wzrost sprzedaży był udziałem Tesli, która dostarczyła klientom 622 samochody – o ponad 371 proc. więcej niż w 2020 r."

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy Ferrari w porównaniu do BMW to „wątły komar” który coś przespał, bo BMW wielokrotnie więcej sprzedaje spalinowek i czy to powstrzymało Sławomira żeby kupić włoszczyznę? Może tak, bo przeciętny Kowalski nie kupuje Ferrari. Oczywiście przykład przejaskrawiony, ale pokazujący że nie tedy droga w patrzeniu na liczby.

Ferrari to ultra ekskluzywna manufaktura a nie wielkoskalowy producent motoryzacyjny w znaczeniu Tesli czy BMW.

Sprzedaja mniej niz 10.000 aut rocznie na swiecie, skladaja je recznie.

Podejrzewam, ze rownie dobrze mogliby olac "elektromobilnosc" zupelnie i nadal by znalezli te 10k chetnych rocznie na swoje auta chociazby ze wzgledu na legende marki, sentyment etc.

Nie straszne im kryzysy ekonomiczne czy covid, zupelnie nietrafiony przyklad wg mnie.

 

Dlatego napisałem ze celowo przejaskrawione, bo upierasz się że wielkość sprzedaży jest wprost proporcjonalna do fajności auta. Celem BMW nie jest sprzedawać 10m aut rocznie tylko sprzedawać więcej niż Merc, Audi, czy inne marki tego pokroju. Toyota jest większa od BMW od dawna czy to znaczy ze od dawna BMW są gorszymi samochodami od Toyoty?


Faktem jest że BMW powoli przesuwa się w kierunku masowej produkcji żeby podgryzać passaty i golfy swoimi wersjami business line i 3 cylindrami, ale jednocześnie ma x7, m5, 7kę, wiec całościowo nie idzie na wygryzanie Toyoty.


Bmw nie będzie sprzedawać pewnie nigdy więcej elektryków niż VAG, Tesla, czy inna Kia. Raczej nie do tego dąży. Jednak faktem jest ze pali im sie grunt pod nogami i elektryfikację kolejnych modeli przyspieszają bo sa w tyle, a do tego maja problem z ich produkcją i zobaczymy jak z tego wyjdą, ale nie patrzmy jak Tesla odjeżdża tylko porównujmy do eqc, eqs, etronow itp, a Tesle porównujmy do Hyundai, Toyoty czy Skody, bo tam Tesla odjeżdża mocno.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
elektryfikacja w PL jest 100 lat za... i długo jeszcze będzie, w Polsce najważniejsza jest cena, przysłowiowy Kowalski nie kupuje auta ani za 300 tys, ani za 200 tyś , ani nawet za 100 tyś
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dostawy pojazdów zelektryfikowanych wzrosły ponad dwukrotnie (153 267 pojazdów, co stanowi wzrost o 148,5%) co jak widać z drugiego zestawienia stanowi ponad 36 % sprzedaży Tesli. Czyli to BMW, które dopiero sie rozpędza z elektrykami juz jest na takim poziomie, więc wiadomo co zaraz będzie...

Nie chce byc mood killerem Kriss ale ta statystyka to taka sama sciema jak M340d liczony jako sprzedaz M GmbH :cool2:


Samochody "zelektryfikowane" wg BMW to wszystkie hybrydy plugin czyli glownie R4+ ~10kWh bateria.

Czystych elektrykow sprzedali w 2020r jakies ~28.000 sztuk czyli mniej wiecej ~5% tego co Tesla

https://www.statista.com/statistics/417011/global-sales-of-bmw-i-electric-vehicles/


W pierwszych 3 kwartalach tego roku sprzedali juz ~60k sztuk BEV wiec do konca roku do ~80-100k sztuk moze dobija co przy ~1M Tesli bedzie wzrostem do 8-10%.

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.