Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
BMW ma niezłe zyski jak na firmę, która "sobie nie poradziła" :nana:
Opublikowano
Można też mierzyć sukces zmianą udziału w rynku - a ta jest dla Tesli bardzo dobra. Giełdowe sprawy to ciężkie sprawy, nie to co proste robienie samochodów :)
Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No właśnie. Tesla według wyceny giełdowej jest już warta WIĘCEJ niż CAŁY dotychczasowy przemysł motoryzacyjny i to jeszcze z dużym zapasem. Oczywiście produkując przy tym ułamek (czy nawet promil) samochodów co reszta. Wycena giełdowa Tesli to szaleństwo, niestety nie poparta żadnymi fundamentami. Tak jak napisałeś, ostatnio po info o Hertzu, TESLA urosła o kilka Fordów! Jeśli to nie jest pompka, to nie wiem czym to jest. Dlatego tutaj bym był ostrożny podając przykład nadmuchanych cen akcji jako wyznacznik bycia wizjonerską spółką.

Michau, ja zaczalem ten watek ~2 lata temu, wtedy Tesla byla warta polowe tego co VW, jakies 12x mniej niz dzis.

Wycena firmy nie uwzglednia tego co jest dzisiaj a co moze byc za kilka lat.

Poki co Musk z mniejszym lub wiekszym poslizgiem ale zmienia krajobraz motoryzacyjny swiata i dostarcza to o czym mowi.

Jeszcze kilka lat temu takie BMW czy VW krecilo beke z EV a dzisiaj rozpaczliwie kopiuja ruchy Tesli, najczesciej nieudolnie albo solidnie przeplacajac.

Glowy kolejnych prezesow sa scinane, chyba tylko Toyoda jeszcze sie ostal, ale i na niego przyjdzie niedlugo czas podejrzewam patrzac co wyprawia Toyota.

W chwili gdy Tesla przestanie sie rozwijac i osiadzie na laurach - inwestorzy zrealizuja zyski i pojda inwestowac gdzie indziej.



Co do fundamentow - jezeli takie jezdzace semitrucki z FSD wypala --> wycena firmy moze rownie dobrze sie jeszcze podwoic czy potroic bo sprzatnie konkurencje i zreorganizuje swiatowy transport.

Jezeli male EV za 25-30k $ wypali i zaczna je klepac w kilku milionach egzemplarzy rocznie --> jakie beda konsekwencje dla takiej Toyoty czy VW?


A Musk sie rozpycha - i w sport (roadster), i w trucki (cyber) i w transport (semi) i w autonomie czy ladowarki DC i powoli bo powoli ale stawia krok po kroku nie bedac wyprzedzanym przez konkurencje, ktora przeciez ma 100 lat doswiadczenia wiecej a jakos na rewolucje czy chociazby pole position sie to nie przeklada.


Wyceny takich firm jak Apple czy Facebook tez nie biora sie znikad i kiedys ludzie lapali sie za glowe - czy dzisiaj 2,5B Apple kogos dziwi?

Imho taka Tesla moze miec duzo wiecej do zaoferowania swiatu niz Apple a gotowki jak wiemy na swiecie nie brakuje ostatnimi laty ^^


 

Jeszcze odnośnie R&D - myślę że niedoceniasz w kontekście Niemców. Samochody to nie tylko IT czy AI, gdzie TESLA ma gigantyczną przewagę (+ MUSK który ma swoje OpenAI). Samochody mają przede wszystkim jeździć i skręcać, a tutaj Niemcy czy Włosi mają gigantyczną wiedzę wypracowaną latami, tego nie da się przeskoczyć - patrz KIA i Biermann.

Wiesz co, jeszcze 2 lata temu bylbym w stanie sie na to nabrac, dzisiaj juz tylko patrze z rezygnacja jak konkurencja sie miota w narozniku.

Dokladnie 2 lata temu w tym watku tak ludzie pisali - "niech no tylko BMW czy inne Audi sie wezmie na powaznie za te elektryki.."

No i czlowiek czeka i czeka a poki co to bardziej Tesla odskakuje niz konkurencja nadgania.

WIdziales dane techniczne takiego i4? czy iX3 Tym BMW chce zawojowac elektromobilnosc?

Neue Klasse za 4 lata? 4 lata dzis to wiecznosc widzac jak technologia EV prze do przodu.


Ale oczywiscie wszystko jest mozliwe - rownie dobrze TSLA za pol roku skurczy sie z 1,2B na 300M - mnie juz malo co zdziwi i patrze tylko z boku z zaciekawieniem w ktora strone to wszystko sie potoczy.


Plaid mnie okrutnie cieszy bo wiem ze wyscig zbrojen jest zawsze z korzyscia dla klienta - Porsche nie da sobie w kasze dmuchac, wezmie to co z Plaida najlepsze i udoskonali za rok-dwa wykorzystujac swoje know-how sportowe.

A to oznacza tylko progress elektrykow i wiekszy wybor dla klienta :cool2:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dodam jeszcze, że P/E dla Tesli to nie 1xx, tylko równo 400!

Czyli za każdego wypracowanego dolara zysku przez BMW trzeba zapłacić 6 dolarów w cenie akcji. Volkswagen 5 dolarów. Daimler 7. General Motors 7.

Za dolara wypracowanego przez Teslę, 400(!) dolarów w cenie akcji!


A może Teslę liczymy jako firmę technologiczną, a nie motoryzacyjną?

Spoko, w takim razie P/E dla Apple to 26 a dla Microsoftu 37.

Widzisz, tylko taki Daimler czy Apple nie zwiekszaja sprzedazy o 50% srednio rok do roku i to nawet podczas grubych kryzysow jak covid czy polprzewodniki, gdy konkurencja notuje 10-30% spadki.

To sa firmy rozwiniete, dorobione ktore w tej chwili odcinaja kupony od tego co wypracowaly przez ostatnie dziesiatki lat.

Tesla to mloda firma i z tego co widac w duzej fazie rozwoju i inwestycji.

Na odcinanie kuponow i realizowanie zyskow przyjdzie jeszcze czas.

.

Opublikowano
Slawomir, te 30m tyczy sie hamulcow zwyklych w BMW M5, nie caramicznych, i to dokladnie mowi, ze hamulce (czy tez droga hamowania) w Plaid sa te 6% slabsze ze wzgledu na dodatkowe 250kg wagi auta podejrzewam.

Adam prooooszę Cię. Hamulce Tesli nie są 6% słabsze od tych z BMW. Są słabsze 2 albo 3 albo 5 razy, zależnie od tego, jak to chcesz liczyć. 6% jest krótsza droga hamowania na zimnych hamulcach 100-0. Nie ma to NIC wspólnego z drogą hamowania przy rozgrzanych, przy hamowaniu z 200, przy hamowaniu 10 raz na autostradzie z 150 do 90, itp. Mówienie, że Tesla ma 6% słabsze hamulce jest kłamstwem.

Jeden kit, czy to ceramika czy nie (jak już napisano, nie jest jej zadaniem skracanie drogi hamowania).


Nie wiem ile razy byłeś na Nurburgringu, ale tj tor na którym hamulce się nie grzeją ani w połowie jak na krótkich typowych torach. Taka specyfika, tam co innego jest ważne. Ale to i tak bez znaczenia, bo tego rekordu nie zrobiła wersja niezmodyfikowana:



I mówiąc premium, nie mam na myśli czegoś mitycznego. Mam na myśli namacalną przewagę, której przez cyferki nie widzisz. I nie, nie ma tej przewagi za bardzo w 320d czy innym 330e. Ta miażdżąca przewaga jest w M5 i M3 i innych topowych modelach, do których Tesla może co najwyżej podejść czasem 0-100, który absolutnie nie sprawia, że to auto bardziej sportowe od M.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Akce Orlenu 2 lata temu kosztowały ponad 100 w zeszłym roku niecałe 40 teraz 2 razy więcej. Ile warty jest Orlen? Co ma wspólnego wartość firmy z jakością produktu? Czy meble z ikei sa lepsze od mebli z kler? I co mnie do diabła obchodzi kupując auto ile jest warta firma na giełdzie?


@slawomir kiedyś oglądałem na YouTube wywiad z jakim właścicielem maclarena. Opowiadał jak jechał autostrada i się przykleił do niego jakiś gość w zwykłym aucie i tak sobie jechali aż do bramek. On się zatrzymał a gościu zaparkował na stojących w kolejce przed bramkami autach bo mu się właśnie hamulce skończyły.

Opublikowano
Michau, ja zaczalem ten watek ~2 lata temu, wtedy Tesla byla warta polowe tego co VW, jakies 12x mniej niz dzis.

 

Bitcoin też kiedyś był warty mniej niż obecnie, ale czy to oznacza że zastąpi wkrótce Euro? Oczywiście z przymróżeniem oka. Zobacz sobie co jeszcze nie tak dawno działo się ze spółką GME. Wycena giełdowa, a rzeczywista wartość niestety ostatnio coraz bardziej się rozjeżdża, dlatego nie ma co brać tego na poważnie.

 

Co do fundamentow - jezeli takie jezdzace semitrucki z FSD wypala --> wycena firmy moze rownie dobrze sie jeszcze podwoic czy potroic bo sprzatnie konkurencje i zreorganizuje swiatowy transport.

Jezeli male EV za 25-30k $ wypali i zaczna je klepac w kilku milionach egzemplarzy rocznie --> jakie beda konsekwencje dla takiej Toyoty czy VW?


A Musk sie rozpycha - i w sport (roadster), i w trucki (cyber) i w transport (semi) i w autonomie czy ladowarki DC i powoli bo powoli ale stawia krok po kroku nie bedac wyprzedzanym przez konkurencje, ktora przeciez ma 100 lat doswiadczenia wiecej a jakos na rewolucje czy chociazby pole position sie to nie przeklada.

 

Oczywiście rozumiem, że obecna cena w pewnym stopniu dyskontuje przyszłość, jednak obecna cena mimo wszystko jest oderwana od rzeczywistości, a wycena Apple czy Microsoftu ma dużo więcej fundamentalnych podstaw. Mimo wszystko za dużo tych "jeżeli"^^.


Cały sukces Muska i TESLI polega na tym, że udało sie mu przekonać (może niekoniecznie jemu, ale jakieś eko-lobby) możnych tego świata, że to motoryzacja jest w głównej mierze winna globalnemu ociepleniu, a TESLA jest rozwiązaniem. Ludzie kuszeni dopłatami kupują obecnie elektryki, a że nie ma ich na rynku dużo - TESLA korzysta. Tym bardziej że jest cool i fajna, a Musk jest taki śmieszny i wizjonerski, nawet tweety pisze. Przyznaj sam, że sam patrzysz na TESLE głównie przez ten pryzmat.


ALE! Wystarczy że zmieni się paradygmat i baterie już nie będą "sexy" i całą TESLĘ szlag trafi, bo co oni będą sprzedawać? Solary? Ładowarki? Niemcy mocno stawiają na wodór:


https://www.reuters.com/technology/german-auto-giants-place-their-bets-hydrogen-cars-2021-09-22/


Jednocześnie pracując cały czas nad elektrykami. Toyota też sporo zainwestowała w wodór... Osobiście, bardzo im kibicuję, bo ma to więcej sensu jak dla mnie niż duże i ciężkie baterie. Zobaczymy :) Porsche już coś kombinowało jakiś czas temu z tym:


https://www.caranddriver.com/news/a35577611/porsche-synthetic-efuel-clean-emissions-testing/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hamulce Tesli nie są 6% słabsze od tych z BMW. Są słabsze 2 albo 3 albo 5 razy, zależnie od tego, jak to chcesz liczyć. 6% jest krótsza droga hamowania na zimnych hamulcach 100-0. Nie ma to NIC wspólnego z drogą hamowania przy rozgrzanych, przy hamowaniu z 200, przy hamowaniu 10 raz na autostradzie z 150 do 90, itp. Mówienie, że Tesla ma 6% słabsze hamulce jest kłamstwem.

Jeden kit, czy to ceramika czy nie (jak już napisano, nie jest jej zadaniem skracanie drogi hamowania).

Jak wytaczasz takie armaty to prosze poprzyj to czyms bo wg mnie piszesz teraz kompletnie od rzeczy :roll:

Pokaz mi prosze jakikolwiek test, jakiekolwiek dane, ktore udowodnia, ze standardowe hamulce BMW M5 F90 sa 2,3 czy 5x lepsze od hamulcow Plaida.

Jak pokazesz - chetnie ugryze sie w jezyk i przyznam Ci racje.


Standardowe hamulce BMW to zart na torze, taki sam jak w Plaidzie - chetnie natomiast poczytam jakies konkretne dane ktore mi mam nadzieje przytoczysz :)

 

Nie wiem ile razy byłeś na Nurburgringu, ale tj tor na którym hamulce się nie grzeją ani w połowie jak na krótkich typowych torach. Taka specyfika, tam co innego jest ważne. Ale to i tak bez znaczenia, bo tego rekordu nie zrobiła wersja niezmodyfikowana:

Randomowe zdjecia z tweetera kontra slowa szefa firmy ktorego jakby sie przylapalo na klamaniu w zywe oczy - wartosc firmy leci na leb na szyje?

C'mon, ostatnio moderator tu wrzucal twitterowe zdjecia 400 samolotow ze szczytu klimatycznego a pozniej kasowal posty jak sie czlowiek smial z tych fejkow.

 

I mówiąc premium, nie mam na myśli czegoś mitycznego. Mam na myśli namacalną przewagę, której przez cyferki nie widzisz. I nie, nie ma tej przewagi za bardzo w 320d czy innym 330e. Ta miażdżąca przewaga jest w M5 i M3 i innych topowych modelach, do których Tesla może co najwyżej podejść czasem 0-100, który absolutnie nie sprawia, że to auto bardziej sportowe od M.

Nie wiem za bardzo na czym teraz sie skupiamy - czy na samym premium marki, czy na czasach 0-100, czy na "sportowosci" marki/aut, czy na czasach na Nurburgringu (ktore tu wrzucalem), czy na legendzie literki ///M etc etc

WIem jedno Slawomir i mysle, ze z tym zalozeniem sie zgodzisz bo nie wiem jak moglbys je negowac po prostu.

Jezeli produkt A kosztuje 500k PLN i produkt B kosztuje 500k PLN - to jezeli jeden z tych produktow ma "miazdzaca przewage" to z reguly wygryza z rynku produkt drugi.

To sa podstawowe prawa popytu i podazy bo klient na koniec dnia zawsze glosuje swoimi ciezko zarobionymi pieniedzmi.

Czy wg Ciebie na dzisiaj BMW M5 niszczy Plaida swoja sprzedaza?

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cały sukces Muska i TESLI polega na tym, że udało sie mu przekonać (może niekoniecznie jemu, ale jakieś eko-lobby) możnych tego świata, że to motoryzacja jest w głównej mierze winna globalnemu ociepleniu, a TESLA jest rozwiązaniem. Ludzie kuszeni dopłatami kupują obecnie elektryki, a że nie ma ich na rynku dużo - TESLA korzysta. Tym bardziej że jest cool i fajna, a Musk jest taki śmieszny i wizjonerski, nawet tweety pisze. Przyznaj sam, że sam patrzysz na TESLE głównie przez ten pryzmat.

Stary, ja jestem inzynierem, mnie interesuja dane, cyferki, rozwiazania technologiczne i to jak sie danym autem jezdzi.

To co kto tweetuje czy to, ile warta jest dzisiaj Tesla, traktuje jako ciekawostke na rowni z tym co sie dzieje z FC Barcelona czy Realem Madryt w La Liga - fajnie o tym poczytac czy pogadac na forum i tyle.


Na Tesle patrze przez pryzmat jazdy testowej TM3, ktora w pol godziny mi pokazala, ze tradycyjne firmy z technologia ich 320d czy 330e maja przed soba kilka lat zycia/sprzedazy, bo jezeli w ciagu tych kilku lat sie nie zaadoptuja do EV i nowej rzeczywistosci motoryzacyjnej to skoncza jak Kodak, Nokia czy gadu-gadu. I wiem, ze brzmi to smiesznie w polskich realiach ale wierz mi, jeszcze 2 lata temu ludzie sie smieli jeszcze bardziej w tym watku - teraz juz sie nie smieja tylko bronia zaciekle klejnotow rodowych typu BMW M3 czy M5 bo grunt sie zaczyna usuwac spod nog w coraz wiekszej ilosci kategorii porownawczych. Poki co na barykadach jest jeszcze jazda od strzalu do Chorwacji, gang silnika oraz jazda po torze.

Edit - i oczywiscie ilosc rodzajow tapicerki skorzanej do wyboru :)


Mnie jazda testowa TM3 wystarczyla do szybkiej decyzji zakupu 2 szt tego modelu i nie ma to nic wspolnego z byciem "cool" bo po norweskich drogach jezdzi tysiace tych aut i czlowiek sie czuje bardziej "cool" w E92 w manualu i N/A R6 natomiast jezeli zbierzesz do kupy wszystkie "za" i "przeciw" to TM3 jest imho na dzisiaj po prostu bezkonkurencyjna.

I ok zarowno 320d czy G80 M3 maja swoje zalety nad TM3, ale jak wezmiesz pod uwage "calosc", wszystkie za i przeciw - to statystyki sprzedazy i przede wszystkim dynamika ich zmian pokazuje bezlitosnie gdzie ida dzisiaj pieniadze kupujacych.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
Jak wytaczasz takie armaty to prosze poprzyj to czyms bo wg mnie piszesz teraz kompletnie od rzeczy :roll:

Po pierwsze, chyba logiczne jest, że 6% dotyczy tylko JEDNEGO rodzaju hamowania - zimne 100-0. Nie dotyczy 200-0 ani 100mph-0 ani 50-0. Nie dotyczy też 20 hamowania w opór. Czy więc wg Ciebie jeśli 100-0 jest o 6% gorsze, to tak samo jest w każdych jednych warunkach, żeby uogólniać ze stwierdzenia "hamowanie 100-0" do stwierdzenia "hamowanie w ogóle" ?


2 razy był w tym temacie wklejony filmik recenzji Plaida, gdzie bali się testować samochód dalej, bo hamulce się przegrzały. Osobiście byłem na kilku eventach M, gdzie M5 czy M6 upalane było cały dzień na torze i hamulce seryjne działały nadal. Jeśli więc założysz, że po kilku ostrych hamowaniach w Plaidzie się przegrzeją, przestaną hamować i ich siła spadnie kilkukrotnie i wtedy będzie wspomniane 2-5x razy (strzelam, ale przepaść na 100%). Nie ma też jeszcze innych testów, żeby porównać inne czasy (200-0 np.). Pamiętaj, że na drodze nie hamujesz 100-0 jeden raz i odpoczywasz.

 

Standardowe hamulce BMW to zart na torze, taki sam jak w Plaidzie - chetnie natomiast poczytam jakies konkretne dane ktore mi mam nadzieje przytoczysz :)
Niektóre modele mają syf zamiast hamulców, zgadza się. Nigdy jednak nie widziałem, aby prezenterzy bali się przetestować BMW M na torze więcej niż raz z powodu przegrzania hamulców.

 

Randomowe zdjecia z tweetera kontra slowa szefa firmy ktorego jakby sie przylapalo na klamaniu w zywe oczy - wartosc firmy leci na leb na szyje?

C'mon, ostatnio moderator tu wrzucal twitterowe zdjecia 400 samolotow ze szczytu klimatycznego a pozniej kasowal posty jak sie czlowiek smial z tych fejkow.p

Ha ha ha. https://www.elonmusk.today/

Proszę więc wejdź na oficjalny kanał YT Tesli i zobacz onboard z niezmodyfikowanego Plaida, z klatką bezpieczeństwa, systemem gaśniczym i systemem do kontroli dodatkowych elementów samochodu na konsoli środkowej. Nie trzeba tego szukać na randomowych tweetach.

 

Czy wg Ciebie na dzisiaj BMW M5 niszczy Plaida swoja sprzedaza?

Nie znam sprzedaży Plaida ani M5 z dziś czy z tego roku, masz jakieś dane?


Natomiast wiesz, nadal mamy rozbieżność zdań, bo mamy rozbieżność oczekiwań ;)

Dla mnie np. M2CS czy M5CS są najlepszymi modelami, bo najmniej ludzi stać na posiadanie takiego auta. I nie chodzi o to, że nie stać ludzi na auta w tej cenie, ale nie stać ludzi na zakup auta, które użytkowo nie ma sensu i jest tylko dla frajdy posiadania. Auta które ja teraz kupiłem cenię za to, że drugiego takie na drodze nie spotkam praktycznie poza zlotami. To dla mnie zaleta, więc kupowanie "Golfa czy Passata" nowej ery dla mnie nie jest atrakcyjne.


Ach, jeszcze jedna recenzja:


Wnioski takie same jak Throttle House, akurat nie odnieśli się do hamulców, ale koleś w zakrętach latający po płaskim fotelu przypadkowo naciskający wycieraczki czy klakson mówi samo za siebie. Podobnie jak to, że sam stwierdził to samo co w TH - to auto nie ma podejścia do M5 czy AMG.

Opublikowano
Na serio po 230 stronach chcecie ciągnąć wątek o wyższości Tesli nad wszystkim? Na forum BMW? Przenieście to na inną stronę do sekcji ciekawostki o innych markach / EV.
Opublikowano

Ach, jeszcze jedna recenzja:


Wnioski takie same jak Throttle House, akurat nie odnieśli się do hamulców, ale koleś w zakrętach latający po płaskim fotelu przypadkowo naciskający wycieraczki czy klakson mówi samo za siebie. Podobnie jak to, że sam stwierdził to samo co w TH - to auto nie ma podejścia do M5 czy AMG.

Ale ta kierownica musi być koszmarnie niewygodna :shock: nadaje się chyba tylko do jazdy prosto :D

Opublikowano

Stary, ja jestem inzynierem, mnie interesuja dane, cyferki, rozwiazania technologiczne i to jak sie danym autem jezdzi.

To co kto tweetuje czy to, ile warta jest dzisiaj Tesla, traktuje jako ciekawostke na rowni z tym co sie dzieje z FC Barcelona czy Realem Madryt w La Liga - fajnie o tym poczytac czy pogadac na forum i tyle.

Przytoczyłeś przykład giełdowy to się odniosłem, bo to akurat związane po części z moim wykształceniem. Też lubię cyferki ;)

Na Tesle patrze przez pryzmat jazdy testowej TM3, ktora w pol godziny mi pokazala, ze tradycyjne firmy z technologia ich 320d czy 330e maja przed soba kilka lat zycia/sprzedazy, bo jezeli w ciagu tych kilku lat sie nie zaadoptuja do EV i nowej rzeczywistosci motoryzacyjnej to skończą jak Kodak, Nokia czy gadu-gadu.


A mógłbyś mi tutaj wyłożyć powody dlaczego tak uważasz? Poważnie. Co sprawia że uważasz EV i Teslę za technologię przyszłości i jakie rozwiązania technologiczne ma Tesla, które Cię fascynują? Bez szydery, dla siebie pytam.

Ja osobiscie uważam, że gdyby nie dopłaty i polityka klimatyczna, która wręcz zakazuje sprzedaży samochodów spalinowych, to mało kto marzyłby dzisiaj o Tesli.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@michau6211 odpowiedz jest banalna, kolega mieszka w Norwegii gdzie jest 25% zwolnienia z vat na elektryki i dowalone mega podatki na sandardowe auta, przez co takie 320D jest duzo drozsze od tesli modelu 3 a tesla model 3 jest w cenie octavii. BMW niestety jest drozsze, poza zasiegiem kolegi, wiec kolega siedzi na foum bmw i truje dupe wlascicielom tej marki nie wiem co chcac tutaj udowodnic a prawda jest taka ze na dzien dzisiejszy w naszych warunku samochod elektryczny sie sprawdzi pod dwoma warunkami:

1. Mamy gdzie ladowac czyli mamy wlasny garaz z mozliwoscia ladowania

2. Nie wyjezdzamy zbyt czesto daleko lub mamy drugie auto


W kazdm innym przypadku taki 320D sorawdzi sie duzo lepiej bo jes duzo bardziej uniwersalne.


@slawomir widzielismy juz porownanie dywanikow tesli do maybacha, czytalismy juz od dwoch lat o tym slawnym autopiilocie i samo jezdzacych autach ktorych do dzisiaj nie ma i jeszcze dluuugo nie bedzie, teraz kolega probuje nam udowodnic ze hamulce w tesli wcale nie sa gorsze od m5 pomimo iz w kazdej recenzji mowia\pisza inaczej. Prawda jest taka ze tesla model s plaid to typowy amerykanski gniot potrafiacy jedynie szybko jechac na wprost. Dobry do wyscigu na 1/4 mili i nic poza tym. I skoro nie mozna porownac tesli model s do m5 bo to nie jest auto sportowe, nie mozna go rowniez porownac do zwyklej 5 pod wzgledem komfortu\wyposazenia bo zwykla 5 bedzie duzo lepiej wyposazona i duzo wygodniejsza, do octavii laur and clemens tez bo octavia zabije plaida wyposazeniem, wiec alternatywa zostaje chyba jakas dacia ewentualnie jakis inny amerykanski muscle car typu mustang. AA zeby zrownac wyposazenie jeszcze trzeba dokupic ipada, tylko ze ten ipad bedzie duzo lepszy od inforozrywki tesli :D

Opublikowano
słonik40 zapomniałeś o najważniejszym. Żadne z aut, które wymieniłeś nie ma NETFLIXA. Pies pogrzebany, nie przebijesz tego. :twisted:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@Yarwa nie zapomnialem, napisalem o dokupieniu ipada, tam jest netflix i to jeszcze mozna obejrzec zarowno z przodu jak i dzieci z tylu podczas jazdy moga ogladac. Czy tesla tak potrafi? :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Fajny link, kiedys go tu juz wrzucalem :cool2:

Jest interesujacy dopoki nie poszukasz zrodel - a zrodla mowia, ze do tych 144k samochodow "M" BMW wlicza rowniez: "M240i", diesla "M340d", elektryka i4 "M50", 4-cylindrowca "M135i" czy X2 "M35i" juz nie liczac wszystkie Suvy "M" - czyli samochody ktore z M GmbH i sportem laczy ewentualnie 15 nalepek ///M na karoserii i chinskich felgach :duh: :duh:


Wiec Kriss - jezeli w przyszlym roku BMW sprzeda 50k elektrykow BMW i4 M50, to ich oficjalne statystyki powiedza, ze dzial sportowy BMW M GmbH zwiekszyl sprzedaz z 140k na 190k aut :norty:


Wiec teraz wracajac do Twojego pierwszego zdania - wg BMW klienci EV i4 M50 to klienci wrzucani do jednego wora z prawilnym M3 CS :norty: :norty: :norty:


Natomiast ta statystyka jest ciekawa dla mnie z innego punktu widzenia:

Biorac pod uwage, ze w BMW wszystko powyzej 300-350HP ma literke "M" i jest blogoslawione przez dzial "sportowy" - latwo mozna oszacowac, ze jezeli sprzedaja ~2,5M samochodow lacznie - to "usportowione" modele stanowia jakies 5-6% sprzedazy firmy, reszta to zwykle auta dla Kowalskiego pokroju 320d czy 330i.


Wiec teraz konkluzja - nawet jezeli "petrolheadzi", prawdziwi zapalency gangu silnika i magicznej literki ///M nie beda nawet chcieli slyszec o EV - to dla pozostalych 94-95% klientow firmy taka zmiana odbedzie sie bezbolesnie.

 

A chcialoby sie powiedziec - a jeszcze 2-3 lata temu byly CEO BMW i byly szef R&D mowili cos wprost przeciwnego, nikt nie chce elektrykow przeciez kupowac :)

No ale skoro ta fabryka Tesli sie otwiera za chwile pod Berlinem to moze jednak jacys tam klienci sie znajda na te 0,5M EV w Europie ;)

 

wcześniej było, że jestem w 1 % ludzi, a teraz w 5%, ok, może być :)

Jestes.

Ten 1% to te "M", prawdziwe "M", pozostale 4-5% to takie "M340d" czy i4 M50, troche rozwodnione "M" :norty:

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

wcześniej było, że jestem w 1 % ludzi, a teraz w 5%, ok, może być :)


Tak na prawdę to gra sie toczy tylko oto kiedy przejdziemy na elektryki. Ja od samego początku uważam, że ja wtedy jak będę zmuszony, bo na dzisiaj nie mam powodu dla, którego miałbym to zrobić. Wg mnie możliwe scenariusze w Polsce:

1. Osoby, które dzisiaj czy za chwilę będą kupowały nowe auto kupią elektryka wtedy gdy cena zakupu będzie porównywalna z ceną spalinowca. Oni nie kupują emocjami tylko i wyłącznie portfelem. Pytanie kiedy realnie to nastąpi?

2. Dzisiaj dokupią sobie elektryka Ci którzy chcą po prostu go mieć i stać ich na zakup dodatkowego auta.

3. Część ludzi będzie już kupować używane elektryki za ceny poniżej 100 tys zł, takie max 5 letnie, bo już starsze powyżej 8 lat będzie ryzyko kupować, bo "pewnie zaraz bateria do wymiany".

4. Znajdą się też nieliczni, którzy kupia elektryka, bo wg nich jest lepszy od wersji spalinowej. Osobiście nie znam takich....

5. Cała reszta jak już nie będzie miała wyboru przejdzie na elektryki.


Nie wiem czy to co napisałem ma jakiś sens, czy coś wnosi...

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Moze do konca roku dobijesz do 10%. Kolega probuje zrobic z nas tutaj idiotow probujac nam wmowic, ze zle auta wybieramy kiedy sam jezdzi padlina... Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A chcialoby sie powiedziec - a jeszcze 2-3 lata temu byly CEO BMW i byly szef R&D mowili cos wprost przeciwnego, nikt nie chce elektrykow przeciez kupowac :)

No ale skoro ta fabryka Tesli sie otwiera za chwile pod Berlinem to moze jednak jacys tam klienci sie znajda na te 0,5M EV w Europie ;)

 

Może wielu, którzy kupują nadal nie chcą ale są zmuszeni przepisami i rosnącymi kosztami zakupu oraz utrzymania aut spalinowych?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Prawda jest taka ze tesla model s plaid to typowy amerykanski gniot potrafiacy jedynie szybko jechac na wprost. Dobry do wyscigu na 1/4 mili i nic poza tym. I skoro nie mozna porownac tesli model s do m5 bo to nie jest auto sportowe, nie mozna go rowniez porownac do zwyklej 5 pod wzgledem komfortu\wyposazenia bo zwykla 5 bedzie duzo lepiej wyposazona i duzo wygodniejsza, do octavii laur and clemens tez bo octavia zabije plaida wyposazeniem, wiec alternatywa zostaje chyba jakas dacia ewentualnie jakis inny amerykanski muscle car typu mustang. AA zeby zrownac wyposazenie jeszcze trzeba dokupic ipada, tylko ze ten ipad bedzie duzo lepszy od inforozrywki tesli :D

Mowia, ze tylko swinia zdania nie zmienia: :cool2: :cool2:

 

Co do tego ze tesla jest ekstra pod wieloma wzgledami to pelna zgoda,

 

Dla mnie akurat idealnym rozwiazaniem na teraz jest tesla model 3 na miasto

 

Ja rozwazalem tesle model s dosyc dlugo, patrzylem na tesle 3 ale jednak realny zasieg jest sporo krotszy a to komplikuje sytuacje

 

@Penna tez niesmialo czasami spogladam w kierunku taycana..

 

Czuje się odpowiedzialny żeby odpowiedzieć ponieważ dosyć mocno nowe m4 rozważam.

 

swoja droga osiagi tego roadstera wygladaja wysmienicie i moze sam bym sie na niego skusil. Teraz mi dales temat do rozgryzienia.

 

Mnie sie Akurat I pace bardzo podobal I nawet 2lata temu jak kupowalem auto go rozwazalem ale sie spoznil z premiera.

 

Ja bym przy budzecie okolo 250k na m2 zastanawial sie jednak nad nowa m2competition z salonu. Tez powoli orzymierzam sie do tego auta, I jak robilem config w salonie to ponizej 300k mozna wyjechac rozsadnie wyposazona m2.

 

Wprawdzie nie mam doświadczenia z tym silnikiem / M50i 4.4 V8 / ale także się jemu przyglądam do być może następnego auta.

 

Ja natomiast z kazdym dniem jestem coraz bardziej niezadowolony ze swojej g30. Potencjal jaki drzemie w tym aucie jest niedowyjorzystania przez slabs maszynerie pod macha. W zeszlym tygodniu jezdzilem stingerem z 3 litrowa benzyna pod maska I Radosc z jazdy nie do porownania. Na codzien czesto tez jezdze innymi markami I jak wsiadam np. Do suoerba laur and clement odczucie z premium nie do porownania na korzysc superba w porownaniu z bieda wersja obojetnie jakiego modelu bmw..Czy kupil bym to auto jeszcze raz? Nie. Majac budzet 150 k bral bym superba laur and clement.
Edytowane przez adamjttk

.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Jak po roku czy dwoch bedziesz zmuszony je wymienic to tez dostaniesz je w ASO za 42k PLN czy raczej blizej 80-90k PLN?

 

 

Z tego co wiem to ceramiki (pomijając uszkodzenia mechaniczne) wystarcza zazwyczaj na cały żywot auta a nie rok czy dwa :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No i widzisz my tutaj w przeciwnosci do ciebie nie mamy klap na oczach, zajedziemy w wolnej chwili do roznych salonow przetestowac inne auta, nie wychwalamy tylko tego co mamy i potrafimy skrytykowac jak trzeba, potestujemy auta i w kolejnym chcemy cos wiecej\inaczej. Ty natomiast zachowujesz sie jakbys jakiegos swietego graala znalazl, masz jakis kompleks posiadania tego co najlepsze i co w tym najgorsze to probujesz innych przekonac do swoich racji. Nie dociera do ciebie, ze ktos moze miec inne zdanie i sie twoj wybor najzwyczajniej w swiecie nie podobac. Czy jak kupisz cos w Ikei to idziesz wystawac pod ekskluzywne salony meblowe przekonywac potencjalnych klientow, ze meble z ikei sa lepsze? AAA i najwazniejsze my raczej nie przesiadujemy na forach innych samochodow i nie naganiamy ludzi jak naganiacze pod hiszpanska dyskoteta a juz przewidywac koniec jakiejkowliek marki to bym sie nie osmielil. Proponuje zmienic forum na forum padliny ktora jezdzisz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.