Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy nie ma obaw, że TM3 będzie niedługo kojarzyła się z autem z wypożyczalni?

To nie podnosi prestiżu produktu.

Masz z pewnoscia racje, natomiast najtansza TM3 SR+ za 40k $ nigdy raczej "prestizowym" autem nie byla i nie bedzie.

Tak jak 318i business edition - moze i nadal premium ale prestizu raczej za duzo nie posiada.

SR+ to najtanszy model w ofercie firmy, idealny na ubera czy taxi bo po miescie te 400km zrobi spokojnie i naladuje sie w pol h na SC w razie potrzeby (nie mowie o PL).


PS. E-klasa tez byla zawsze masowo uzywana na taxi i raczej problemow z prestizem nie miala

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pojawila sie pierwsza recenzja z TM s plaid.. zbyt ciezki

Plaid 1000 HP, segment E, 95kWh --> 2162 kg (EU)

i4 M50 500HP, segment D, 84kWh --> 2290 kg (EU)


^^

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poczekajmy na recenzje i4. Na razie widzielismy plaida i jest beznadziejnie. W tej samej cenie m5 to duzo lepszy wybor IMHO. Jak zwykle wyciales tylko czesc co ci pasuje. Pozostaja jeszcze tylko beznadziejne hamulce, niebezpieczny uklad kierowniczy i zawias ktory nie umie sie dostosowac do masy auta.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W tej samej cenie m5 to duzo lepszy wybor IMHO... Pozostaja jeszcze tylko beznadziejne hamulce,

51654031683_49ea1a2bbe_z.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wszystko się wyjaśniło, Adam jest godzinę przed nami, więc wie lepiej :)


Trzeba mieć niezłe jaja, żeby porównywać Tesla S plaid do M5 na forum BMW. Nie wierzę, że ktokolwiek z tego forum zastanawiałby się co wybrać, wybór może być tylko jeden...

Opublikowano

Adam co innego prestiż marki a co innego prestiż konkretnego auta. To, że np. topowo wyposażony Superb jest lepszy od BMW 3 Business Edition nie sprawia, że Skoda jest marką na równi z BMW, tak jak BMW mogące konkurować z Caynne czy Macanem nie jest marką mogącą konkurować z Porsche.

I dokładnie z tego samego powodu Tesla stoi niżej i będzie stać niżej niż BMW w kwestii prestiżu i ilość sprzedanych aut/wycena spółki o tym nie świadczy. Ale to bez znaczenia, czy Tesla będzie jak VW czy BMW, liczy się to, jak wpłynie na cały rynek motoryzacji, nawet dla tych, którzy jej nie kupią - a to zapowiada się fajnie. Chociaż ostatnio czytałem ciekawą rzecz - 20 czy 30 lat temu cały świat przestawiał się na ekologiczne samochody niskoemisyjne, czyli diesle :D Pytanie ile z dzisiejszych elektryków będzie ciężarem dla środowiska za 10-20lat, kiedy baterie będą jak w leafach z pierwszej produkcji, z zasięgiem 40km ...


Słonik staram się pisać tylko o tym, o czym mam pojęcie jakieś :D Ale wiesz jak to na forum, czasem emocje przesłaniają logikę.


Za to taka ciekawostka, odnośnie tego całego CarPlay co wspominałeś - zaczynam coraz bardziej cenić Throttle House na YT, bo dostajesz 2 odmienne zdania na temat samochodu i patrzyłem na test Romy (kusi mnie trochę jako wolniejsze auto dla żony, gdzie dziecko też zabiorę) i tylko jednego z prowadzących drażniły multimedia, właśnie z powodu tego, że mieli najgorszą implementacje CarPlay jaką widział w motoryzacji, jednocześnie najdroższą - chyba 5k$ dopłaty za coś, co w Toyocie Yaris jest bezpłatne :lol: :lol: :lol: Także nie zawsze takie rzeczy są rozwiązaniem wszystkich problemów.

Aczkolwiek zawsze pozostaje podstawowe pytanie - ilu z nas potrzebuje samochodu, w którym można odpalić Wiedźmina na komputerze centralnym. Super przydatne to chyba tylko podczas czekania 40min na ładowarce :8)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
hamulce ceramiczne kosztują 42000 tys. Nie patrz na katalog akcesoriów.

42k PLN to jest doplata do istniejacych, standardowych hamulcow przy konfiguracji M5.

Jak po roku czy dwoch bedziesz zmuszony je wymienic to tez dostaniesz je w ASO za 42k PLN czy raczej blizej 80-90k PLN?


Zreszta to nie ma znaczenia - M5 hamuje lepiej bo wazy 200kg mniej a hamulce ceramiczne to 10-15% wartosci nowego auta, to jak ma hamowac w tych pieniadzach? :roll:


Plaid to nie jest i nigdy nie bedzie auto na tor, zadne EV w sprzedazy na dzis nim nie jest, kazdy trzezwo myslacy czlowiek to wie.

Tak samo bedzie gorsze (wolniejsze) od Passata TDI za 20% ceny w jezdzie do Chorwacji, z pewnoscia wszyscy kupujacy sa tym faktem przerazeni :cool2:

 

Trzeba mieć niezłe jaja, żeby porównywać Tesla S plaid do M5 na forum BMW. Nie wierzę, że ktokolwiek z tego forum zastanawiałby się co wybrać, wybór może być tylko jeden...

Filmiki na youtube porownuja wszystko do wszystkiego, na forum sobie o tych "porownianiach" gadamy.

Plaid jest porownywany do M5 (gdy trzeba udowodnic ze jest slaby na torze), S-klasy (gdy trzeba udowodnic ze nie jest luksusowy), Passata w kombi czy X5 (gdy trzeba pokazac ze malo pakowny), AMG V8 (gdy trzeba udowodnic ze nie brzmi), Fabii (gdy trzeba udowodnic ze za drogi) etc etc :duh: :norty:

 

Adam co innego prestiż marki a co innego prestiż konkretnego auta. To, że np. topowo wyposażony Superb jest lepszy od BMW 3 Business Edition nie sprawia, że Skoda jest marką na równi z BMW, tak jak BMW mogące konkurować z Caynne czy Macanem nie jest marką mogącą konkurować z Porsche.

Zgadzamy sie.

BMW pracowalo na swoj pretiz 100 lat, nikt (a na pewno nie ja) nie oczekuje od Tesli po kilku latach masowej produkcji aut - jakiegos niespotykanego prestizu.

Niech sobie na niego zapracuja, poki co smiem twierdzic ze maja calkiem niezle poczatki, rozpychaja sie lokciami w kazda strone.

Natomiast dla mnie jako Kowalskiego - ten prestiz "marki" ma male znaczenie gdy przychodzi w salonie wydac konkretna sume pieniedzy na konkretne auto.

Tzn to, ze w ofercie BMW jest swietne M8 czy 7-er z V12 jakos nie osladza mi zbytnio zakupu sredniego iX3 :roll:


Zakladajac, ze np BMW ma prawie identyczny produkt w podobnych pieniadzach (+ dodatek premium za lepsze materialy, technologie etc) - wybiore BMW a nie Skode czy Tesle.

Natomiast, jezeli w salonie BMW nie ma tego co oferuje konkurencja w ogole - wybor jest chyba logiczny :)

 

Chociaż ostatnio czytałem ciekawą rzecz - 20 czy 30 lat temu cały świat przestawiał się na ekologiczne samochody niskoemisyjne, czyli diesle :D Pytanie ile z dzisiejszych elektryków będzie ciężarem dla środowiska za 10-20lat, kiedy baterie będą jak w leafach z pierwszej produkcji, z zasięgiem 40km ...

Ciekawy artykul z rozkminy Volvo, polecam przeczytac:

https://elektrowoz.pl/porady/volvo-tak-oto-wyglada-calkowita-emisja-podczas-eksploatacji-spalinowego-xc40-i-elektrycznego-c40/

Reszta to opowiesci.przewidywania z mchu i paproci w sumie bo nikt nie wie jak to sie wszystko potoczy

 

Aczkolwiek zawsze pozostaje podstawowe pytanie - ilu z nas potrzebuje samochodu, w którym można odpalić Wiedźmina na komputerze centralnym. Super przydatne to chyba tylko podczas czekania 40min na ładowarce :8)

To jest dokladnie do tego. Musk tylko mysli 10 lat do przodu jak z SC :cool2:

Odpowiedz na to pytanie znajdziesz za kilka lat jak bedziesz te 40 min stal bo taka bedzie rzeczywistosc :)

I smiem twierdzic, ze wiekszosc Kowalskich wykorzysta czesciej tego Wiedzmina na codzien niz np ceramiczne hamulce na torze ;)

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

W salonie mam telewizor, tak jak prawie kazdy. Do telewizora jest podlaczony dekoder oraz xbox. Aplikacje netflixa mam w telewizorze, xboxie, dekoderze oraz moge przez apple cos tam uzywac tej z telefonu czy tez tableta. Jak bede kiedys chcial zmienic wzmacniacz stereo to netflix to must have :D Tak samo jest z ta cala inforozrywka w aucie. Kazdy ma super szybkiego phona z o wiele bardziej zaawansowanym system niz jakikolwiek infotaiment w jakimkolwiek aucie. W bmw jest tam connected cos tam. Pobawilem sie tym przez pare minut i zapomnialem o temacie. Ostatnio przyszedl email ze mi sie to connected konczy. Nie przedluzylem, nie widze zadnej roznicy, co pzwala stwierdzic ze te wszystkie multimdia w aucie to wywalenie kasy w bloto :D


To przyspieszenie w plaid to tak jak wspomnial recenzent na filmie, szybko sie nudzi ale dobre jest zeby pochwalic sie kolegom :cool2:

Premium bmw i nie tylko polega na tym, ze mozna wyjechac 318i ale tez dopasiona za ponad 600k m3 a to wciaz to samo auto. tesla to tak jak marki popularne 2-3 wersje i nara. W m5 masz worek pieniedzy to nawet pozniej dokupisz hamulce ceramiczne, w tesli pokaza ci srodkowy palec bo ilosc sie liczy.


OO wypraszam sobie, ja porownuje do fabi bo jest tak samo nudny, brzydki i za chwile w takich samych ilosciach bedzie go na drogach. Nawet zwykla dobrze doposazona 3 przewyzsza znacznie wypoazeniem, jakoscia materialow tesle model s o mercedesie nie wspominajac bo jest przepasc ale fanatycy widza to co chca widziec. Do m5 jest porownanie bo to podobnej wielkosci auto, i m5 nie tylko pod wzgledem osiagow zabija model s ale wyposazeniem oraz jakoscia takze, dzwiekiem tez.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam jeździłeś M5 F90 ? Polecam :)

Nie, jedno z wielu pieknych i szybkich aut nie na moja kieszen :cool2:

Natomiast nie spedza mi to snu z powiek bo 5 metrowe limuzyny typu Plaid czy M5 to nie moj rozmiar auta do zabawy - duzo blizej mi do sprytnych aut typu M2/M3/TM3P :cool2:

.

Opublikowano
Nie wierzę, że ktokolwiek z tego forum zastanawiałby się co wybrać, wybór może być tylko jeden...

Faktycznie, bez zastanawiania brałbym Model S. Z zewnątrz S nijaka całkiem, piątka wygląda lepiej, ale również natychmiast ginie w tłumie.

Co innego siódemka.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam jezdzi i testuje auta na youtube :D

 

Pojawila sie pierwsza recenzja z TM s plaid:
Na razie widzielismy plaida i jest beznadziejnie.

 

Posty z ostatniej godziny.

Czlowiek mem, legenda tego watku :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Brakuje jeszcze wznianki I zlotych zebach czy tez kolegach ze studiow. Standardowo przy braku argumentow prywatne wycieczki I tanie teksty nic nie wnoszące w temat. Trzymasz poziom :cool2:
Opublikowano
hamulce ceramiczne kosztują 42000 tys. Nie patrz na katalog akcesoriów.

42k PLN to jest doplata do istniejacych, standardowych hamulcow przy konfiguracji M5.

Jak po roku czy dwoch bedziesz zmuszony je wymienic to tez dostaniesz je w ASO za 42k PLN czy raczej blizej 80-90k PLN?

.....

 

Ale o czym ty mówisz w ogóle. Nie wiadomo co miał wnieść twój post odnośnie tych hamulców. Chciałeś wykazać wyższość Tesli bo nie ma OEM hamulców ceramicznych, wiec nie ma kosztu a kierowca BMW M jest zmuszony wydać po 2 latach 80-90tys. zł (najlepsze jest to że w dwóch kolejnych postach zwiększyłeś cenę z 75tys na 90 tys)?


Dałeś linka do zestawu doposażenia o hamulce ceramiczne do auta, to nie ma żadnego przełożenia na cenę samych klocków ceramicznych, które musisz wymienić co jakiś czas.

Masz przykładową cenę klocków na przód: 4041zł (https://motostacja.com/p/OE-BMW-34112284370/).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale o czym ty mówisz w ogóle. Nie wiadomo co miał wnieść twój post odnośnie tych hamulców. Chciałeś wykazać wyższość Tesli bo nie ma OEM hamulców ceramicznych, wiec nie ma kosztu a kierowca BMW M jest zmuszony wydać po 2 latach 80-90tys. zł (najlepsze jest to że w dwóch kolejnych postach zwiększyłeś cenę z 75tys na 90 tys)?

Hej, przeskakujesz szybko do zlych wnioskow, nie zrozumiales co mam na mysli, zadnej wyzszosci Tesli nie chcialem wykazac jezeli chodzi o hamulce bo to by bylo przeciez nielogiczne.


Chodzilo mi jedynie o to, ze BMW M5 hamuje dobrze na torze, bo zestaw ceramicznych hamulcow kosztuje 40k PLN w konfiguratorze przy zakupie nowego auta, 75k PLN jako dodatek akcesoryjny w sklepie i pewnie z 80-90k PLN (strzelam, nie chce mi sie sprawdzac) pozniej w ASO.

I jezeli placisz 10-15% wartosci nowej M5 za same hamulce, to nie jest dziwnym, ze auto dobrze hamuje raczej :roll:


Plaid ma zwykle hamulce i potrzebuje 32m zeby sie zatrzymac ze 100km/h.

BMW M5 potrzebuje na pelne zatrzymanie 30m.


Tesla podejrzewam nie oferuje ceramiki bo to nie jest nijak auto torowe, jezeli ktos bardzo ma ochote zamontowac jakies ceramiczne aftermarkety to nie ma raczej problemu:

https://unpluggedperformance.com/product/model-s-plaid-and-long-range-carbon-ceramic-brake-kit/

.

Opublikowano
Plaid ma zwykle hamulce i potrzebuje 32m zeby sie zatrzymac ze 100km/h.

BMW M5 potrzebuje na pelne zatrzymanie 30m.

Ej, ale nie rób takich przekłamań. Tj typowe szafowanie bezsensownymi liczbami, które w żaden sposób nie odnoszą się do wydajności tych hamulców sugerując, że te z Tesli są 6% słabsze, a tak nie jest.


Znów można by prosto powiedzieć - premium to fakt, że ceramikę możesz, a nie musisz zamówić, jeśli więc faktycznie jej potrzebujesz, to ją dostaniesz.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Za chwile przeczytamy, ze hamulce ceramiczne tak jak skora naturalna znikna z oferty za 2 lata bo wszyscy chca podazac za jedynie slusznym wodzem :cry2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Plaid ma zwykle hamulce i potrzebuje 32m zeby sie zatrzymac ze 100km/h.

BMW M5 potrzebuje na pelne zatrzymanie 30m.

Ej, ale nie rób takich przekłamań. Tj typowe szafowanie bezsensownymi liczbami, które w żaden sposób nie odnoszą się do wydajności tych hamulców sugerując, że te z Tesli są 6% słabsze, a tak nie jest.

Slawomir, te 30m tyczy sie hamulcow zwyklych w BMW M5, nie caramicznych, i to dokladnie mowi, ze hamulce (czy tez droga hamowania) w Plaid sa te 6% slabsze ze wzgledu na dodatkowe 250kg wagi auta podejrzewam.


Ceramiczne raczej nie sluza ( :roll: ) do pojedynczego hamowania ze 100 km/h a ich wynik podejrzewam bylby identyczny co zwyklych w tym przedziale predkosci przy jednej czy nawet kilku probach.

 

Znów można by prosto powiedzieć - premium to fakt, że ceramikę możesz, a nie musisz zamówić, jeśli więc faktycznie jej potrzebujesz, to ją dostaniesz.

Nie mam juz sily ciagnac tego tematu premium, Plaid nie ma ceramiki, nie ma naturalnej skory, nie ma nawet calego wienca kierownicy juz nie mowiac o aromaterapii - jak na moje mozesz go nazywac podsamochodem nawet, totalnie mi to rybka :norty:


PS. Sprawdzilem cyferki tego Plaida na Nurburgringu

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C3%BCrburgring_Nordschleife_lap_times


Jak na auto ze slabymi hamulcami - wykreca czas identyczny jak M5 Comp. F90 i lepszy od M4 GTS (F80) wiec az takie slabe te hamulce nie sa, a biorac pod uwage, ze to auto nie zrobi pewnie nawet 2 kolek na tym torze bo sie zagrzeje bateria - wsadzanie tam CCB byloby raczej bezsensowne


51654562288_48d1342814_z.jpg

.

Opublikowano

1. Wycena gieldowa Tesli w ciagu ostatnich 4 tygodni urosla z 800 miliardow $ do 1200 miliardow $ - czyli wycena firmy urosla o 6x tyle co warte jest cale BMW (60B $) :shock:

Przy takiej wycenie nie trzeba mowic jakimi srodkami finansowymi operuja obie firmy, jak szybko moga sciagac z rynku dodatkowe finansowanie, ile pieniedzy moga przeznaczac na R&D etc :roll:

Inwestujac miesiac temu pieniadze w akcje Tesli - stopa zwrotu dzis +50% :norty:


51653704281_6390f035da_z.jpg

 

No właśnie. Tesla według wyceny giełdowej jest już warta WIĘCEJ niż CAŁY dotychczasowy przemysł motoryzacyjny i to jeszcze z dużym zapasem. Oczywiście produkując przy tym ułamek (czy nawet promil) samochodów co reszta. Wycena giełdowa Tesli to szaleństwo, niestety nie poparta żadnymi fundamentami. Tak jak napisałeś, ostatnio po info o Hertzu, TESLA urosła o kilka Fordów! Jeśli to nie jest pompka, to nie wiem czym to jest. Dlatego tutaj bym był ostrożny podając przykład nadmuchanych cen akcji jako wyznacznik bycia wizjonerską spółką.


KIlka przykładów:


P/E ratio:


TESLA P/E: 1xx+

BMW P/E: 6

TOYOTA P/E: 9


Przychody:


TESLA (2020): 31.54B $

BMW (2020): 104.21B $

TOYOTA (2020): 29.87T $


Zysk:


TESLA: 721M $

BMW: 4.92B $

TOYOTA: 2.04T $


Dodatkowo powiem, że mam akcje Tesli i wcale mnie nie boli ich wycena. Jednak trzymam rękę na pulsie, bo widzę jakie czary czasami się tutaj dzieją.

Jeszcze odnośnie R&D - myślę że niedoceniasz w kontekście Niemców. Samochody to nie tylko IT czy AI, gdzie TESLA ma gigantyczną przewagę (+ MUSK który ma swoje OpenAI). Samochody mają przede wszystkim jeździć i skręcać, a tutaj Niemcy czy Włosi mają gigantyczną wiedzę wypracowaną latami, tego nie da się przeskoczyć - patrz KIA i Biermann.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podawanie suchej drogi hamowania jest kompletnie bez sensu i nie ma większego znaczenia a hamulce ceramiczne nie maja krótszej drogi hamowania od zwyklych. Bardzo ważne w samochodach o większej mocy jest jak hamulce się zachowują po kilku mocniejszych hamowaniach i tu ceramika stanowi ogromna przewage. Zwykle tarcze się grzeją a gorący metal robi się miękki i hamulce przestają hamować. To jest ogromny problem bo jak jedziemy dynamicznie w pewnym momencie nasz samochód przestanie hamować. Było już bardzo wiele wypadków z tego powodu w tym wypadki autobusow zjeżdżających z gór. Jak to się ma do tesli? Producent sprzedaje nam ponad 1000 konna ciężka krowę z hamulcami jak to recenzent określić jak w toyocie camry. Co to oznacza każdy może sobie wyobrazić. Auto jest po prostu niebezpiecznym gniotem zrobionym pod publiczkę aby mogli piać z zachwytu nad 0-100
Opublikowano

Dodam jeszcze, że P/E dla Tesli to nie 1xx, tylko równo 400!

Czyli za każdego wypracowanego dolara zysku przez BMW trzeba zapłacić 6 dolarów w cenie akcji. Volkswagen 5 dolarów. Daimler 7. General Motors 7.

Za dolara wypracowanego przez Teslę, 400(!) dolarów w cenie akcji!


A może Teslę liczymy jako firmę technologiczną, a nie motoryzacyjną?

Spoko, w takim razie P/E dla Apple to 26 a dla Microsoftu 37.


To jest kompletny absurd i argumenty w stylu "rynek pokazuje jaka świetlana przyszłość czeka Teslę" nie mają żadnego pokrycia.

Tesla to hype stock, wypompowana na potęgę, a że teraz dostęp do rynku finansowego ma każdy ze smartfonem, to pierwsze co robi to biegnie kupić Teslę "bo rosło więc zawsze będzie rosnąć".

Potem widzimy tego efekty. Do czasu :wink:


Takich nakręconych Adamów jest wiele. I nic dziwnego, Musk porwał tłumy i stał się jedną z najbardziej wpływowych osób świata. Założył firmę motoryzacyjną odnoszącą sukcesy. Lata w kosmos. Trzeba Muskowi oddać co jego, tylko że potem nakręcone Adamy przekonują wszystkich dookoła o swoich racjach i na imprezach człowiek nie może spokojnie piwa wypić, bo Adam pyta czy słyszałem już o nowym pomyśle Elona ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie znam się na giełdzie ale to wygląda tak jakby firma Hertz wypożyczyła taką ilość akcji tesla jaka po wzroście kursu Tesli oraz po ogłoszeniu zakupu samochodów Tesli przez Hertza pozwoliłaby tej firmie uzyskać zysk ze wzrostu tych akcji, który pozwalałby jej zapłacić za kupione od Tesli auta.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.