Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie chcę juz robić zaczepek jak to nie da się szybko jeździć elektrykiem, ale chciałem znaleźć jakie jest zużycie prądu przy szybkiej jeździe. Przypomniało mi się, że można do tego użyć testu gościa jak nizej.Z filmu wynika, ze 40-50 kW/h. To pokazuje to co ciągle powtarzam: osiągi elektryków są teoretyczne i szybka jazda = krótka jazda. Tylko tyle i aż tyle..


  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na jeździe próbnej etronem miałem zużycie 40,5 kw. Trochę autostrady, kawałek v max ale tez sporo spokojnie miastem. Dla niedowiarkow mam gdzieś jeszcze zdjęcie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiekszosc EV ma poustawiane limity na max predkosc - VW, Skody etc maja 160-180 km/h

BMW i4 40 ma 190 km/h, i4 M50 ma 225 km/h

etron ma 200 km/h* (nie dotyczy slonika ;P)

TM3P ma okolice 260 km/h ale tak jak piszesz - zuzycie energii jest OGROMNE a do tego trzeba jezdzic w zatyczkach do uszu bo robi sie glosno przy takich predkosciach :norty:


Czy to duza wada?

Dla niektorych na pewno.


Natomiast zawsze warto spojrzec na srednia predkosc swojego samochodu, pomimo ciaglego jezdzenia 200-250km/h po autostradach, wiekszosc ludzi ma dziwne wyniki w okolicach 40-50 km/h :norty:


To samo z mitycznymi "trasami" - wiekszosc tutaj ludzi na forum jezdzi co drugi tydzien do Chorwacji i na latte do Sopotu z Warszawy, tylko dziwnym trafem roczne przebiegi oscyluja w okolicach 10-15k rocznie :twisted:


Zakup elektryka (jak i kazdego innego samochodu) do jazdy warto zawsze przemyslec pod katem swoich potrzeb - jezeli nie pasuje zbytnio - najlepiej go po prostu nie kupowac :roll:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam możesz obracać kota ogonem jak chcesz, ale dla większości ludzi jeżdżących BMW, o Porsche i innych Ferrari nie wspominając, elektryk w tej formie nigdy nie będzie przedmiotem pożądania i nie zastąpi ich samochodów. Duże zużycie paliwa to tylko pieniądze, a czas tracony na ładowanie dla wielu tych ludzi jest nie do zaakceptowania. Oczywiście takich ludzi jest pewnie kilka procent na świecie, także dla zdecydowanej większości elektryki są świetne :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wcale ten TM3P nie jest taki szybki nawet na prostej. Ja tutaj nie widzę jakoś "zmierzchu spalinówek".

Fajny filmik :cool2:

Jeden widzi szklanke w polowie pelna, drugi w polowie pusta.

Ja bym powiedzial, ze TM3P jak na auto za 270k PLN, ktore jest juz dobrze wyposazone - jezeli robi cwierc mili tak samo szybko jak najnowsze BMW M3 2021 za 437k PLN (+ dodatki za kolejne kilkadziesiat k PLN) - nie wyglada to jakos slabo :)

Od 160-170km/h widac ze EV juz nie daje rady i ICE je spokojnie przegania.


BMW G80 to fantastycznie szybkie auto, BMW sporo je dokoksowalo w porownaniu do poprzedniej generacji :cool2:

Szkoda tylko, ze razem z tym dokoksowaniem cena poszla w gore o ~100k PLN w porownaniu do F80, ktore w momencie premiery zaczynalo sie od 335k PLN

Prawie pol miliona PLN za szybka kompaktowa limuzyne w segmencie D to imho lekki absurd :shock:


U mnie w miescie stoi w salonie Bavarii piekna M3 x-drive w slicznym Tanzanite Blue, nacieszylem oczy jak ogarnialem papiery na i4.

Cena - 140k euro (wszystkie dodatki, pelno carbonowych wstawek)


W miedzy czasie 200m dalej w salonie Tesli stoja TM3P po 51k euro.


I pewnie ta piekna M3 postoi w salonie jeszcze kilka miesiecy i bedzie cieszyc oczy wielu ludzi bo malo kogo stac na utrate ~60-70k euro w 3 lata :roll:

A w miedzyczasie po miescie smiga dziesiatki, grube dziesiatki TM3P.

Jak to lecialo - pieniadz gorszy wypiera z rynku pieniadz lepszy?

 

I zapewne - Tesla jeździ spoko, jak długo nie pojeździsz czymś, co się naprawdę dobrze prowadzi i zaczniesz dostrzegać jej braki. I ja to rozumiem - dla większości ludzi z tego forum zapewne M3, tudzież M2, będzie ideałem prowadzenia, po czym przejedziesz się czymś porządnym z RWD i masz wrażenie, że BMW nie potrafi w ogóle ogarnąć tylnego napędu :D

Masz na 100% racje, ufam Ci na slowo bo nie mialem przyjemnosci jezdzic GT3 czy F12.

Dobrze, ze jeszcze kilka lat zycia przede mna, jest do czego dazyc :cool2:


Mi sie tylko wydaje, ze jednak Tesla aspiruje bardziej w value i auta wciaz dostepne dla "Kowalskiego".

Bo takie egzotyki jak topowe 911 czy F. to nie oszukujmy sie - auta dla garstki ludzi.

A wtedy kompromisy musza sie w takich Teslach pojawiac (i sie pojawiaja).

 

Dodatkowo, jeśli jeździsz spokojnie, a jedynie czasem dowalisz na prostej, to braki Tesli nie wyjdą na wierzch. Ale właśnie w tym co linkowałem wcześniej mówili ciekawie o brakach Plaida i tym, jak wiele mu brakuje do Niemieckiej konkurencji, a BMW to przecież nie jest jakiś szczyt osiągnięć.

Mi sie wlasnie wydaje, ze gruba wiekszosc kupujacych szybkie auta to wlasnie ludzie ktorzy tylko raz na jakis czas depcza na prostej - bo nie ma ani skilla na wiecej ani przede wszystkim realnych mozliwosci na drodze. A na tor daleko i najczesciej jednak zal auta katowac.

 

Czy to źle, czy to dobrze.. klienci wybiorą ;)

Tak, od 2 lat to powtarzam, ze klienci glosuja portfelem.

Sadzac po dynamice sprzedazy Tesli raczej widze w ktorym kierunku to zmierza :twisted:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam możesz obracać kota ogonem jak chcesz, ale dla większości ludzi jeżdżących BMW, o Porsche i innych Ferrari nie wspominając, elektryk w tej formie nigdy nie będzie przedmiotem pożądania i nie zastąpi ich samochodów.

Mozemy sobie tylko zgadywac oczywiscie ale uwazam ze nie mozesz sie bardziej mylic :roll:

Podejrzewam, ze gdyby nie kasa, to miazdzaca wiekszosc uzytkownikow tego forum jutro chetnie by wymienila swoje 3-er/4-er na i4 M50 :norty:


I gwarantuje Ci, ze za 3, 4 czy 5 lat - praktycznie kazda osoba tu na forum kupujac nowe auto bedzie leciala po elektryka piszac tu peany na forum jakie te auta sa szybkie, dynamiczne i jednoczesnie ciche i oszczedne :norty: :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Halo tu ziemia. Tesla model 3 w Polsce jest dostępna już od 2? Lat, i4 można kupić od około 200k a mimo to standardowe 3/4 nadal sprzedaje się świetnie wiec o czym ty piszesz?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czytanie ze zrozumieniem to naprawde nie jest Twoja mocna strona :cool2:


Za 200k PLN to sobie mozesz kupic (w sensie zamowic) nie istniejaca jeszcze wersje i4 35, ktora sie pojawi na ulicach realnie za 2-3 lata.


Dzisiaj za tyle pieniedzy to mozesz isc do salonu VW i wrocic kompaktowym ID.3 (mocno srednie wyposazenie i 8s do setki :cool2: )

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam możesz obracać kota ogonem jak chcesz, ale dla większości ludzi jeżdżących BMW, o Porsche i innych Ferrari nie wspominając, elektryk w tej formie nigdy nie będzie przedmiotem pożądania i nie zastąpi ich samochodów.

Mozemy sobie tylko zgadywac oczywiscie ale uwazam ze nie mozesz sie bardziej mylic :roll:

Podejrzewam, ze gdyby nie kasa, to miazdzaca wiekszosc uzytkownikow tego forum jutro chetnie by wymienila swoje 3-er/4-er na i4 M50 :norty:


I gwarantuje Ci, ze za 3, 4 czy 5 lat - praktycznie kazda osoba tu na forum kupujac nowe auto bedzie leciala po elektryka piszac tu peany na forum jakie te auta sa szybkie, dynamiczne i jednoczesnie ciche i oszczedne :norty: :norty:

 

Haha, a świstak siedzi i zawija w sreberka. Adam Ty jesteś tak przekonany do tych aut, że dla Ciebie juz nie ma nadziei. Myślałem, że mówsz/piszesz, bo Cie życie w Norwegii zmusiło do polubienia elektryków, ale Ty w to całym sobą wierzysz...

Dla fanów prawdziwej motoryzacji polecam filmik :)


  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mowia, ze jeden obrazek wart tysiaca slow :)

Spojrz na dynamike sprzedazy nowych aut w Europie - prawy gorny rog.

Spadek sprzedazy diesla rok do roku to 50%, benzyny to 35%.


Wiem, ze ciezko w to uwierzyc ale z cyframi ciezko sie dyskutuje, albo sie je bierze na klate albo sie zyje w swiecie fantazji.


?t=resize:fill:564:0,enlarge:1

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie znam nikogo oprócz Adama, żeby kierował się wyborem auta poprzez statystykę...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie znam nikogo oprócz Adama, żeby kierował się wyborem auta poprzez statystykę...

Hola hola, prosze nie szerzyc dezinformacji, ja moje auta kupilem bardzo swiadomie, po 2 jazdach testowych, ktore tak btw ~200 stron temu dokladnie opisalem :cool2:


Infografika pokazuje jedynie europejski trend zamiany technologii ICE na EV i jest poparciem tezy, ze za kilka lat rowniez wiekszosc uzytkownikow tego forum bedzie w salonie kupowac EV a nie kolejnego diesla czy benzyne jak im sie blednie wydaje :>


PS. Przyznam Ci jednak racje, ze TM3 to nie byl szczyt moich marzen motoryzacyjnych, nie fantazjowalem o tym aucie przez ostatnie x lat, a wrecz odwrotnie - szydzilem z niego podczas premiery (co do dzis jeden z moich kolegow skrupulatnie mi wypomina za kazdym razem przy piwie ^^). Krotka jazda testowa "troche" mnie jednak naprostowala :norty:

Tyle, ze ja, jak wielokrotnie podkreslalem, przesiadlem sie z 330e.

Gdybym na owe czasy jezdzil M2, i wiedzial po lekturze tego forum, ze TM3P ma "teoretyczne" osiagi bo nie moze do Chorwacji jechac ze srednia predkoscia 200km/h - byc moze historia potoczylaby sie inaczej :norty:

.

Opublikowano (edytowane)

Spadek sprzedazy diesla rok do roku to 50%, benzyny to 35%.

[/img]

 

No tak, tylko że część tego spadku przeniosła się na słupek wzrostu z hybrydami, bo teraz prawie każdy producent ma u siebie 'mild-hybrid'. A jeszcze inna część spadku spowodowana jest problemem z chipami i odległymi terminami produkcji. Magia Excela i wykresów - można pokazać wszystko co się chce ;)

Edytowane przez Godlik
Opublikowano

Panowie ta rozmowa nic nie wnosi, ja nie będę jeździł gwiżdżącym tramwajem bo mam chorobę lokomocyjną:-P, wiec choćby Adam stanął na głowie to mi nie wtłoczy i pozostanę w tym zakresie betonem:-P i4 50 to rozsądna opcja na 3cia furę na dojazdy, ale nic więcej i tyle w temacie z mojej strony:) Tesla no go bo jest szkaradna dla mnie




Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Life's too short to drive boring cars!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A jeszcze inna część spadku spowodowana jest problemem z chipami i odległymi terminami produkcji.

Tzn jezeli diesel -50% rok do roku, benzyna -35%, a EV +56% --> to znaczy, ze problem z chipami tyczy sie tylko aut spalinowych?

Hmmm :>

 

Tesla no go bo jest szkaradna dla mnie

Ciezko sie nie zgodzic, to nie jest nawet blisko designu slicznych aut, dobrze, ze tuz przed zakupem bylem swiezo po jazdach testowych BMW i3, szok byl mniejszy :mrgreen:

.

Opublikowano
A jeszcze inna część spadku spowodowana jest problemem z chipami i odległymi terminami produkcji.

Tzn jezeli diesel -50% rok do roku, benzyna -35%, a EV +56% --> to znaczy, ze problem z chipami tyczy sie tylko aut spalinowych?

Hmmm :>

 

Nie, to znaczy że baza do której się porównujesz (Q3 poprzedniego) roku była stosunkowo niska, stąd takie duże wzrosty %.

Znalazłem te dane i EV to 212k, plug-in hybrid 197k. Razem 409k, co daje 19% udziału. Benzynowe, mimo spadku o te 35% r/r stanowią wciąż 40% całości, co daje prawie 900k. Nadal różnica jest kolosalna.

Ciekawi mnie do której grupy zaliczane są auta typu 'mild hybrid'

https://www.reuters.com/business/aerospace-defense/electrified-cars-hit-almost-fifth-eu-q3-vehicle-sales-2021-10-22/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adamie poraz kolejny, tym razem przez brak przyznanej zniżki bmw się okazało nie na twoja kieszeń dlatego przez kolejne 200 stron będziesz wylewał pomyje na bmw na forum i próbował nam udowodnić jaka to tesla nie jest cudowna. Zluzuj trosze proszę, ciesz się swoimi autami i niech ci sluza jak najdłużej. Aktualnie w bmw praktycznie prawie kazdy silnik to miękka hybryda, dodatkowo hybryda jest ponad polowe tańsza w utrzymaniu w większość krajów Europy zachodniej przez podatki i ot cała tajemnica popularności. Czysty napęd bateryjny według załączonego przez ciebie obrazka to jedynie 10 procent a to wciąż stosunkowo niewiele. Na rynku będzie miejsce dla każdego rodzaju napędu tak jak kiedyś zwolennicy diesla krzyczeli ze umrą silniki benzynowe i zwolennicy silników benzynowych ze umrą diesle. Niech kazdy kupuje co mu się bardziej podoba i nie próbuj nam udowodnić ze koło jest kwadratowe pisząc bzdury o jakiś chorwacjach bo ja Twoim meleksem z Gdańska do Torunia nie dojadę.
Opublikowano
Dziwne, ja jadąc 140km/h dojadę mając jeszcze 40% baku. Liczę, że zostaniesz w końcu słonik40 pozbawiony prawa do ryzykowania zdrowia i życia innych uczestników ruchu drogowego.
Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Benzynowe, mimo spadku o te 35% r/r stanowią wciąż 40% całości, co daje prawie 900k. Nadal różnica jest kolosalna.

Roznica jest kolosalna i sprzedaz benzyny bedzie wieksza pewnie przez kolejne 2-3 lata, bezwladnosc sprzedazy diesla i benzyny przez ostatnie dekady jest oczywiscie spora wiec zajmie to troche czasu, tutaj swoja robote zrobia jednak doplaty i ciagle obnizki ceny za 1kWh baterii.


Mnie uderza inna wiadomosc w tej infografice - do tej pory byla ciagle narracja "te EV to tylko popularne w Norwegii bo tam nie ma autostrad, bo ludzie bogaci, bo maja energie z hydroelektrowni, bo jezdza 50km/h etc etc" - dziesiatki razy czytalem to tutaj w tym watku.


A tu sie okazuje, ze Francja rejestruje juz wiecej EV od Norwegow, a Niemcy, mekka petrolheadow z ich autobahnami bez ograniczen - kupuja na dzis juz 3x wiecej elektrykow od Norwegow :cool2:


I niech nikt nie ma watpliwosci - ten trend bedzie tylko przyspieszal.

 

Adamie poraz kolejny, tym razem przez brak przyznanej zniżki bmw się okazało nie na twoja kieszeń dlatego przez kolejne 200 stron będziesz wylewał pomyje na bmw na forum

Na studiach mialem takiego kolege, byl doslownie chory ze zlosci jezeli komus codziennie nie dosr&^%, nie deprecjonowal - dzieki temu czul sie lepiej, czul sie dowartosciowany :twisted:

Nie musze mowic ze byl prawdziwa "dusza towarzystwa", wszyscy go "lubili".

Takie gigantyczne kompleksy kolego sa smutne ale mozna je leczyc :cool2:

Dziesiatki osob pisze Ci tu na forum w roznych watkach, ze robisz z siebie posmiewisko, ze gadanie o "ekskluzywnych" perfumach, o "Premium", o tym jakie to M3 testujesz, do jakiego Sopotu czy Mielna na kawe jezdzisz, jakie to nieruchomosci kupujesz, jak to Twoje dzieci brzydza sie jezdzic czyms innym niz Taycanem - jest smieszne i zalosne, bo kazdy kto czyta miedzy wierszami wie z jakim pozerem ma do czynienia - ogarnij sie troche bo czuje wrecz totalne zazenowanie odpisujac Ci w ogole :oops:

.

Opublikowano

Słonik, ja już chyba kiedyś pisałem, jak ja kupowałem auto, to żeby zmieścić 3 lub 4 osobową rodzinę po prostu kupujesz 2 dwuosobowe, co za problem? :lol: :lol: :lol: Słyszałem też, że jak się auto kupi w leasingu to w ogóle prawie za darmo jest :8) Tylko trzeba się zdecydować, a nie zamawiać i odmawiać i pisać jak się chce kupić itp :D



Co do 911 i modelu 4S czy tam S - dla mnie to był mega szok, że auto w sumie podstawowe daje już wrażenie supersamochodu, czego o BMW powiedzieć nie można, bierzesz M850i i czujesz się jak w ładnym BMW, które straci cały swój urok w 3 lata.


Adam, a ja Tobie polecam po prostu weź wypożycz kiedyś porządne auto i pojeździj ;) Ja byłem kilka lat temu w Maranello i pojeździłem 458 Speciale, to nie jest majątek... Wprawdzie tylko tryb WET (na ulicy innego Ci nie pozwolą i się nie dziwię), bo ten tryb daje pełną kontrolę trakcji, ale mocy nadal jest tyle samo. Wtedy zrozumiałem w 15 minut jak daleko za murzynami jest BMW z prowadzeniem. A Tesla jest prowadzi się gorzej od BMW, zresztą jak praktycznie każdy elektryk, bo na mnie Taycan tak samo zrobił złe wrażenie, kiedy na zakręcie więcej gazu i leciał jak kłoda. I M3 owszem, jest droższe od Tesli, ale uwaga - za wyższą cenę dostajesz więcej. Nie porównuj w kółko tych aut, jakby były sobie równe, bo poza czasem 0-100 Tesla nie ma aż tak wiele zalet. Ja nadal uważam, że iDrive jest lepszy od ekranu dotykowego i zdania nie zmienię, choćby nie wiem jak perfekcyjny ten dotykowy był.


Tesla to idealna alternatywa dla tańszych aut, typu Skoda i na to liczę, że klient masowy się przesiądzie z kopcących dyzli w miastach na elektryki. Trzeba jednak pamiętać, że nadal OGROM ludzi kocha te kopcące diesle wbrew jakiejkolwiek logice i znam takich wielu, co pier*** jak to dźwięk dyzelka jest miodem na ich uszy itp itd.

Opublikowano

Tesla to idealna alternatywa dla tańszych aut, typu Skoda i na to liczę, że klient masowy się przesiądzie z kopcących dyzli w miastach na elektryki.

Dokładnie. Tylko najpierw jej cena musi być jak Octavii, a nie 200tys. I wtedy możemy mówić tak jak do tej pory Adam mówi, że jest to auto dla Kowalskiego. Bo jak na razie to może i dla Kowalskiego jest ale Kowalskiego norweskiego a nie polskiego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam, a ja Tobie polecam po prostu weź wypożycz kiedyś porządne auto i pojeździj ;)

Slawomir, ja testuje auta tylko takie na ktore mnie dzis ~stac w Norwegii.

Wiec o ile M2, czy F80 sa w zasiegu to do 458 czy 991/992 sie nie przymierzam nawet bo to po prostu nie moje progi na dzis.

W Norwegii te wszystkie porzadniejsze silniki spalinowe maja 30% extra podatku co bez ulg podatkowych z DG --> drogo dla Kowalskiego.

Pisalem, nowa G80 kosztuje tutaj ~650k PLN a po 3 latach 300k PLN ulatuje z dymem, dla mnie to nieakceptowalna utrata wartosci :roll:

Najtansza, 11 letnia Italia kosztuje tu 800k PLN ;)

https://www.finn.no/car/used/search.html?model=1.2999.2000148&model=1.2999.2000306&sort=PRICE_ASC

 

Wtedy zrozumiałem w 15 minut jak daleko za murzynami jest BMW z prowadzeniem. A Tesla jest prowadzi się gorzej od BMW, zresztą jak praktycznie każdy elektryk, bo na mnie Taycan tak samo zrobił złe wrażenie, kiedy na zakręcie więcej gazu i leciał jak kłoda.

Mozesz to czyms poprzec?


Bo ja np moge Ci wkleic testy losia ktore mi troche pokazuja jak sie auto prowadzi w szybkich manewrach :

- Skoda Octavia - 74km/h

- M2 CS :norty: - 78 km/h

- Taycan - 78km/h

- TM3 - 83 km/h


Przy predkosci 83 km/h to fantastycznie prowadzace sie M2 CS o malo co nie wylecialo z drogi gdzie TM3 przejechalo na zupelnym luzie :8)


Dla mnie swiezo po przesiadce z cywilnych F30 i F10 - TM3P prowadzi sie duzo lepiej, jest jak przyklejone do drogi dzieki bateriom, uklad kierowniczy precyzyjniejszy, kierownica sprawia przyjemny opor, prawie jak w E90, ktore bylo imho idealem.






 

I M3 owszem, jest droższe od Tesli, ale uwaga - za wyższą cenę dostajesz więcej. Nie porównuj w kółko tych aut, jakby były sobie równe, bo poza czasem 0-100 Tesla nie ma aż tak wiele zalet. Ja nadal uważam, że iDrive jest lepszy od ekranu dotykowego i zdania nie zmienię, choćby nie wiem jak perfekcyjny ten dotykowy był.

Tak, tu sie zgadzam, TM3P pozycjonowalbym w okolicach 340i bo M3 jest duzo bardziej sportowe, ma sporo lepsze materialy, ceramiczne hamulce i mase innych ciekawych rozwiazan technologicznych ktore swoje kosztuja, natomiast docenia je glownie ludzie ktorzy po prostu tym autem jezdza sporo po torze, jezeli tego nie robisz to po prostu przeplacasz za rzeczy, ktorych nie wykorzystujesz na codzien.

Co do idrive - absolutnie sie nie zgadzam, po godzinie z tabletem w Tesli jestem pewny ze zdanie bys zmienil ale to juz i tak nie ma znaczenia bo idrive w obecnej postacji zniknie w kolejnej generacji i tak, zostana i tak tylko tablety jak pokazuje to np juz EQS czy nowe modele Audi.

 

Tesla to idealna alternatywa dla tańszych aut, typu Skoda

Porownanie malo logiczne imho i mocno generalizujace, Skoda to odpowiednik VW, nie ma osiagow Tesli, nie ma infotainmentu Tesli, nie ma prowadzenia Tesli.

Rozumiem, ze po zabawie w GT3 czy F12 poprzeczka jest wysoko zawieszona, ale nie mozna wrzucac wszystkiego nizej do jednego wora ;)

Znasz jakies Skody ktore wciagaja [BAD] na drodze nowe SF90 juz nie mowiac o calej gamie poprzednich modeli Ferrari? Bo ja nie. Juz tylko z tego powodu nie wrzucalbym ich do jednego wora :twisted:


PS. Jeszcze na koniec - z Tesla jest o tyle fajnie, ze ona po prostu niczego nie udaje. Kosztuje relatywnie nieduzo w porownaniu do niemieckiej konkurencji - a za ta kase daje fantastyczne przyspieszenie, calkiem niezle prowadzenie, bogate wyposazenie, swietny infotainment, dedykowana siec ladowarek DC.

W niemieckiej konkurencji - gdzies w ktoryms momencie sie to rozjechalo w zla strone, rozwodnilo - osiagi zaczely sie robic takie se, prowadzenie takie se natomiast w zamian zaczelismy dostawac 20 znaczkow ///M naje&^% w kazdym mozliwym miejscu, pelno fantazyjnych przetloczen, lotek, dyfuzorow, spoilerow, duzo chromu i carbonowych wstawek ktore przy obecnej masie tych aut pasuja jak swini siodlo.

I ok - oko cieszy natomiast technologicznie dupy bym powiedzial az tak bardzo nie urywa - mowie tu zarowno osiagach, infotainmencie czy zwyklych pierdolach.

.

Opublikowano
Slawomir, ja testuje auta tylko takie na ktore mnie dzis ~stac w Norwegii.

Nie ma to znaczenia. Chodzi o doświadczenie za kierownicą, żeby mieć szerszy punkt widzenia.

 

Bo ja np moge Ci wkleic testy losia ktore mi troche pokazuja jak sie auto prowadzi w szybkich manewrach :

- Skoda Octavia - 74km/h

- M2 CS :norty: - 78 km/h

- Taycan - 78km/h

- TM3 - 83 km/h

Powiem, że szczerze to trochę dziwne. Nie myl tylko proszę M2C z M2CS, jesteśmy na forum BMW ;) Z ich filmików wynika, że M2 lepiej sobie radzi niż M2C, co zaprzecza logice. Ja mam u siebie zakręty, na których testuje wszystkie samochody (moje i jazdy testowe), tylko nie robię tego przy tak śmiesznych prędkościach. Na zakręcie idiotów w Bielsku udało mi się nawet 160 osiągnąć: https://goo.gl/maps/HzgoBJ6LTu68Ne976 a to ostry zakręt, gdzie mi tam do testów przy 80kmh :D Musiałbym wziąć Teslę na te same zakręty co robię ja, no ale ciężko o taką opcję ;)


Miałem jeszcze sporo rozpisać, ale idę spać.

Tesla nie jest autem premium, Tesla to auto dla ludu czyli dokładnie ta sama liga co VW czy Skoda. Nie trzeba toru do tego. Byli już tacy na forum, co udowadniali, że Mondeo jest lepsze od 3er, bo ma to samo, a tańsze. BMW nie jest super, szczególnie te najtańsze biznes edyszyn, ale w Tesli nie masz nic poza takimi edycjami. A o osiągach już pisałem, nie chce mi się powtarzać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.