Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A możesz w kilu prostych zdaniach opisać jak w praktyce sprawdza się autonomiczna jazda w tesli? Jeśli już to czy używasz na codzień? czy jadąc w dłuższą trasę korzystasz i jeśli tak to w jakim zakresie?

Gdy mi się GDZIEKOLWIEK i KIEDYKOLWIEK odechciewa prowadzić (nudno, jestem zmęczony, złe warunki) to włączam i auto samo jedzie. Wtedy mogę odpocząć, bo muszę już tylko kontrolować, oceniać sytuację, przewidywać, ale już nie muszę trzymać pasa, zmieniać pasów, prędkości. Automat destyluje jazdę do tego, co daje przyjemność z jazdy.

Radość z jazdy
  • Moderatorzy
Opublikowano

Pisanie:

niewidzialną infrastrukturę i ładowarki których nie ma

jest merytorycznie na tym samym poziomie co artykuly autoblogu - czyli zerowym.


Generalnie dzial EV na forum bedzie sie rozrastal o iX3, iX, i4 a za rok o kolejne modele - proponowalbym sie wziac za merytoryczna lekture (juz nie mowie o praktyce.. :roll: ) odnosnie EV bo szkoda by bylo jakbys mial moderowac z takim nastawieniem forum (jego czesc EV) czerpiac wiedze z tabloidowych serwisow typu autoblog :cool2:

Mowie to bez zlosliwosci bo szanuje to, ze poswiecasz swoj czas na moderacje.

 

Poczekaj, bo czegoś nie rozumiem. Ty siedząc w Norwegii będziesz mi wmawiał że w takiej Polsce B jak Podkarpacie istnieje infrastruktura pod elektryki? Proponuję Ci od razu zgłosić się na moderatora działu elektryków, będziesz mógł banować każdego kto mówi prawdę w jakiej sytuacji obecnie jesteśmy. Może powtórzę po raz kolejny że nie jestem przeciwnikiem elektryków i chętnie zmienię dupowóz na BEV ale dopiero wtedy kiedy nie będzie to powodowało wyrzeczeń.

 

A możesz w kilu prostych zdaniach opisać jak w praktyce sprawdza się autonomiczna jazda w tesli? Jeśli już to czy używasz na codzień? czy jadąc w dłuższą trasę korzystasz i jeśli tak to w jakim zakresie?

Gdy mi się GDZIEKOLWIEK i KIEDYKOLWIEK odechciewa prowadzić (nudno, jestem zmęczony, złe warunki) to włączam i auto samo jedzie. Wtedy mogę odpocząć, bo muszę już tylko kontrolować, oceniać sytuację, przewidywać, ale już nie muszę trzymać pasa, zmieniać pasów, prędkości. Automat destyluje jazdę do tego, co ciekawe.

 


Czyli tak samo jak w każdym BMW z asystentami PRO, już w 2018 roku kiedy dostałem demo G30 na testy wracałem sobie autostradą dotykając ledwie kierownicy.

Opublikowano

Zgodnie z https://www.bmw.com/en/innovation/the-main-driver-assistance-systems.html#pwjt-lane-guidance-assist

"A glance beyond the borders of Europe demonstrates how much more advanced the technology already is today. In some countries, the BMW congestion assistant enables “Hands-Off” driving with steady speeds up to 60 km/h."


To BMW jedzie samo do 60? I to tylko poza Europą?


Czy BMW potrafi samo z A2 zjechać na A1 na Gdańsk?

Radość z jazdy
Opublikowano
na testy wracałem sobie autostradą dotykając ledwie kierownicy.

Mhm, Tesla jedzie tak też po mieście w Polsce, o ile nie musi skręcać - BMW czyta światła podczas jazdy i właściwie na nie reaguje?

Radość z jazdy
  • Moderatorzy
Opublikowano

W mieście nie testowałem, to była pierwsza dostępna wersja autonomii więc zapewne nie działały światła.

 

To BMW jedzie samo do 60? I to tylko poza Europą?

 

Do 210 km/h.


Posty możesz edytować zamiast pisać jeden pod drugim.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Proszę nie pisać bzdur ze autopilot tesli jest w jakikolwiek sposób lepszy od konkurencji. Nawet sam Musk mieknie a w stanach rozpoczyna się śledztwo zapewne ze z powodu tych bzdur zginęli ludzie https://www.cnbc.com/2021/08/23/elon-musk-says-tesla-fsd-beta-9point2-software-is-not-great.html nie tylko tesla rozpoznaje światła https://www.bmwblog.com/2020/09/24/new-bmw-urban-cruise-control/

 

Tesla vehicles with Autopilot, or just traffic aware cruise control features engaged, crashed into first responder vehicles at least 11 times in the US, NHTSA found, leaving at least 17 people injured and 1 dead. That prompted the formal probe into whether Autopilot contains safety defects that NHTSA may require Tesla to change.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Poczekaj, bo czegoś nie rozumiem. Ty siedząc w Norwegii będziesz mi wmawiał że w takiej Polsce B jak Podkarpacie istnieje infrastruktura pod elektryki?

Moge siedziec i w afrykanskiej wiosce na srodku pustyni i Ci takie rzeczy tlumaczyc, to nie 1950r.

Ostatnio Musk starlinki zaczal sprzedawac w PL, jedyne 100 euro miesiecznie, polecam :cool2:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Starlink


Stolica Podkarpacia jest Rzeszow - tylko w tym miescie jest kilkanascie szybkich ladowarek DC i pewnie kilka razy wiecej AC 11/22kW :duh:

Nie wiem ile tam sie sprzedaje dzis EV, pewnie sladowe ilosci, ale zrozum - jezeli bedzie potrzeba na wiecej ladowarek DC w tym miejscu - beda powstawac jak grzyby po deszczu bo jest na to dofinansowanie z EU, sa uchwalone rozporzadzenia.

I moze ja sie zle wyrazam, nie wiem, ale mam wrazenie ze ludzie oczekuja tu na forum, ze w PL jak sie sprzedaje kilka tys EV rocznie - to jutro bedzie ladowarka DC 250kW w kazdym Pcimiu Dolnym.

To tak nie dziala - 95% czasu ladujesz sie w domu z gniazdka, przy zasiegu 400-500km z takich ladowarek krzysta sie tylko w dlugich trasach i nie ma sensu ich stawiac na kazdej krzyzowce - rozumiem ze trzeba sie przestawic na inne myslenie jezdzac autem spalinowym. w EV codziennie rano masz auto naladowane do pelna i gotowe do jazdy. Postaraj sie prosze zrozumiec ten punkt widzenia.

I nie wracajmy do blokowisk 50-letnich bo tam E46 czy w porywach E90 bedzie krolowac jeszcze dlugo.


51560565646_3ea9cb589a_o.jpg


Co do praktyki - tak sie sklada, ze piszac Ci tego posta - siedze jeszcze w Norwegii.

Po poludniu natomiast jade na prom i jutro bede w Polsce - w weekend planuje byc nie dalej jak 100 km wlasnie od Rzeszowa :cool2:


I teraz uwaga - na wycieczke biore TM3 SR+ z 50kWh bateria i brakiem darmowych superchargerow zamiast TM3P z 80kWh bateria i frikowymi SC do konca roku - tylko po to by zobaczyc jak bardzo mniejsza bateria wplywa na komfort podrozowania po Europie i Polsce.

Po prostu z ciekawosci. I to mnie troche odroznia od wiekszosci komentujacych tutaj - ze staram sie pisac z pozycji praktyki, a nie to co sie wyczytalo na motoryzacyjnych tabloidowych portalach.

A pisza duzo glupot bo klikac sie musi - co ma taki redaktorzyna z autoblogu napisac za artykul - "przejechalem 400km z 20 min przerwa na ladowanie" - NUDA - kto by w ogole chcial to czytac? - musi byc DRAMAT, rozladowana bateria, niedzialajaca infolinia, sniezyca etc :norty:


 

Proponuję Ci od razu zgłosić się na moderatora działu elektryków, będziesz mógł banować każdego kto mówi prawdę w jakiej sytuacji obecnie jesteśmy. Może powtórzę po raz kolejny że nie jestem przeciwnikiem elektryków i chętnie zmienię dupowóz na BEV ale dopiero wtedy kiedy nie będzie to powodowało wyrzeczeń.

Zrozum kolego - nie piszesz zadnej prawdy - jedyne co robisz to powielasz glupoty z tabloidow typu autoblog.

To juz slonik jest bardziej kompetentny od Ciebie w tym temacie bo chociaz wzial iX3 na testy i sie pokulal troche.

Wypozycz to iX3 czy inne ID.4 na weekend , jedz na to Podkarpacie, pokorzystaj z infrastruktury kilka dni i wrocimy do merytorycznej rozmowy :cool2:



PS. Ciekawy filmik o gigaprasach Tesli i nowym, szybszym sposobie produkcji aut - po polsku, latwostrawny, polecam. To apropo tego co mowil Diess, ze Tesla produkuje swoje auta w czasie 3x krotszym od VW i zeby to zniwelowac - czesc fabryki w Wolfsburgu bedzie musiala byc wyburzona i postawiona od nowa.




PS2. Slonik, nie czytaj i nie ogladaj tego - Niemiec szkalujacy VW i Porsche i wychwalajacy Tesle - musi byc wrogi agent i fanboj :norty:

https://elektrowoz.pl/auta/niemiecka-firma-z-autami-elektrycznymi-na-wynajem-rezygnuje-z-posiadanych-modeli-zostaje-jeden-producent/

.

  • Moderatorzy
Opublikowano

1. Nie jestem Twoim kolegą

2. Jedyną osobą która pisze tu głupoty, dorabia chore teorie do wszystkiego i wmawia że czarne jest białe jesteś Ty, nawet to że żeby swoje idiotyczne "fakty" wmówić wszystkim wrzucasz Rzeszów - proszę - może zrób lekki zoom out i zobaczysz tą swoją infrastrukturę i dziesiątki ładowarek:


YOD6vvb.png

Opublikowano
zrób lekki zoom out i zobaczysz tą swoją infrastrukturę i dziesiątki ładowarek:


YOD6vvb.png

Reality check: z tej ładowarki w okolicy Radymna (górny prawy róg) do powiedzmy najbardziej oddalonego punktu koło Lutowiska (dolny prawy róg) jest 108km. Po takiej drodze mogę Teslą zatem naładować się na jednej z tych szybkich ładowarek, pojechać do najbardziej oddalonego punktu, wrócić, znowu pojechać na granicę, i znowu wrócić. Jak dla mnie to jest good enough, a to wszystko przy założeniu, że nie zrobię sobie spaceru podczas gdy auto będzie się ładowało "u gospodarza".


Powtarzam, jeździć się da, nieoczywiste jest jeździć za darmo.

Radość z jazdy
Opublikowano

O jakiej infrastrukturze my możemy tutaj mówić, leży i kwiczy i to nie bez powodu.

W Polsce zarejestrowanych jest około 15,000 aut w pełni elektrycznych.

W porównaniu do około 30 milionów samochodów ogółem.


Powtarzam, mamy czas. A jak czas przyjdzie, to BMW będzie miało fajne dedykowane elektryki w ofercie i nie będziemy musieli kupować Tesli, czy jak to wcześniej Sławomir określił "Szybkiej Skody".

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

PS. Ciekawy filmik o gigaprasach Tesli i nowym, szybszym sposobie produkcji aut - po polsku, latwostrawny, polecam. To apropo tego co mowil Diess, ze Tesla produkuje swoje auta w czasie 3x krotszym od VW i zeby to zniwelowac - czesc fabryki w Wolfsburgu bedzie musiala byc wyburzona i postawiona od nowa.



 

 

Bardzo fajnie. Ale czy to da się potem naprawić?! Nie sądzę. To jest krok w kierunku produkcji aut nienaprawialnych, co prawdopodobnie bardzo obciąży środowisko.

Opublikowano

Zależy od definicji leżenia i kwiczenia. Czy może być lepiej? Może, musi i będzie.


ALE

jest obecnie w Polsce 1500 publicznych ładowarek, czyli 10 pojazdów na jedną, nowe budują się setkami (w sierpniu: 74!). Stacji benzynowych jest wprawdzie 5x więcej i tankowanie na nich jest szybsze... Ale połowa Polaków mieszka w domach, czyli elektryków nie muszą i nie będą ładowali poza domem poza rzadkimi wyjazdami dalej.


Reasumując: dramatu nie ma, tempo budowy infrastruktury jest na razie ok, kolejek do stacji ładowania u nas nie ma, produkcja prądu w kraju też rośnie.

Radość z jazdy
Opublikowano
To jest krok w kierunku produkcji aut nienaprawialnych, co prawdopodobnie bardzo obciąży środowisko.

Tak, gdzieś trzeba będzie postawić granicę, ale spawania słupków, wstawiania ćwiartek, wyciągania progów itp i tak wolimy unikać już teraz.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wszysko fajnie ale wiekszosc z ladowarek jest szybkich ale tylko z nazwy, prawda przy ladowarce okazuje sie brutalna. tutaj redaktor tego jak to Adam nazwal pudelek ma racje. ze pozostaje liczenie czy warto przejechac pol miasta do szybszej ladowarki czy lepiej ladowac sie wolniej ale blizej bo i tak szybciej bedzie. Filipowi to bez roznicy bo to bardzo cierpliwy czlowiek ktory zabierze najwyzej pieska na dluszy spacer, mnie np by szlak trafil na dluzsza mete :D :D
Opublikowano
Zależy od definicji leżenia i kwiczenia. Czy może być lepiej? Może, musi i będzie.


ALE

jest obecnie w Polsce 1500 publicznych ładowarek, czyli 10 pojazdów na jedną, nowe budują się setkami (w sierpniu: 74!). Stacji benzynowych jest wprawdzie 5x więcej i tankowanie na nich jest szybsze... Ale połowa Polaków mieszka w domach, czyli elektryków nie muszą i nie będą ładowali poza domem poza rzadkimi wyjazdami dalej.


Reasumując: dramatu nie ma, tempo budowy infrastruktury jest na razie ok, kolejek do stacji ładowania u nas nie ma, produkcja prądu w kraju też rośnie.

 

Dramat będzie w każdy "długi weekend", w okresie ferii i okresie wakacji. Próbowałeś zadzwonić do kogoś w noc sylwestrową 20 lat temu? :lol:

Opublikowano

Serio nie rozumiem tego kwiku o zasięg elektryków.


Równie dobrze można by w tym temacie wałkować 30 razy to, jak to nie da się jeździć Lamborghini na wakacje. I odpowiedź byłaby bardzo zbliżona do tego co można odpowiedzieć o elektrykach - albo się liczysz z planowaniem podróży inaczej, albo masz od tego drugie auto. Jeny, to jest takie proste i logiczne.


Dla mnie i tak najfajniejsze w elektrykach jest to, że możesz tego auta nie ładować nigdy poza swoim własnym garażem. I infrastruktura w Polsce nie ma znaczenia wtedy, poza własnym miejscem postojowym.

Opublikowano
Serio nie rozumiem tego kwiku o zasięg elektryków.

 

To nie jest kwik o zasięg. To jest kwik o czas podróży z A do B, bo jak zasięgu nie starczy to trzeba się ładować, a to w tej chwili nie trwa 5, czy 10 minut.

 

Równie dobrze można by w tym temacie wałkować 30 razy to, jak to nie da się jeździć Lamborghini na wakacje. I odpowiedź byłaby bardzo zbliżona do tego co można odpowiedzieć o elektrykach - albo się liczysz z planowaniem podróży inaczej, albo masz od tego drugie auto. Jeny, to jest takie proste i logiczne.

 

Słusznie mówisz - nikt nie kupuje Lamborghini żeby jeździć na wakacje (nie dotyczy singli i par bez dzieci ;) ). Tak samo jak nikt tym Lamborghini nie pojedzie "w teren". Powtarzam się po raz kolejny (ale w tym wątku to norma :) ) - elektryk jest OK jako drugie auto (może być też pierwszym oczywiście, ale drugie spalinowe musi stać w garażu). Ma w pewnym sensie ograniczoną możliwość zastosowań. Jest wiele przypadków (nie raz, czy dwa razy w roku), kiedy elektryk po prostu się nie nadaje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Piszę o tym tutaj, ponieważ uważam, że po wprowadzeniu planowanych mandatów nie będzie realnych argumentów przeciw elektrykom, czyli szybka jazda=krótka jazda. Wtedy szybka jazda się skończy i wszyscy będziemy jeździć elektrykami...


https://autokult.pl/42607,wyzsze-stawki-mandatow-z-kolejnymi-problemami-tym-razem-chodzi-o-system-policji


Wydział Prasowy Komendy Głównej Policji informuje, że zmiany w systemie będą kosztować ok. 500 tys. zł, a na ich wprowadzenie potrzeba 6 miesięcy. Ostateczne koszty i czas realizacji mogą ulec zmianie. To sprawia, że termin 1 grudnia 2021 roku jest nie do utrzymania.


Same przepisy wzbudzają nie lada kontrowersje. Podczas pierwszego czytania w Sejmie posłowie zauważyli, że kary są "drakońskie", a już teraz kwoty niewyegzekwowanych mandatów to kilka miliardów złotych.

Opublikowano
O testowki się pojawiają. Jutro będę u dealera na przeglądzie wiec zagadam co i jak aby na któryś weekend auto wyciągnąć.

To na kiedy wyciągnąłeś auto?

Zabawne, jak podczas jazd miejskich (weekendowych) spotykam Teslę to już wiem, że zaraz będzie taniec pawiana na tylnym zderzaku i pokazywanie co to auto nie potrafi, wcześniej było to domeną pomodzonych 1,9 tdi :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na razie żadnych konkretów, dopiero maja jechac na jakieś szkolenia a auto do jazd testowych ma być około połowy listopada.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Serio nie rozumiem tego kwiku o zasięg elektryków.

 

To nie jest kwik o zasięg. To jest kwik o czas podróży z A do B, bo jak zasięgu nie starczy to trzeba się ładować, a to w tej chwili nie trwa 5, czy 10 minut.

 

 

a jak trwa te 15-30min to po 2 latach baterię szlag trafi...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.