Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oczywiście - przyspieszenie Plaida miażdży sporo supercarów - 1/4 zrobione w ok 9.2s to czas rewelacyjny. Tylko pamiętaj, że dla przykładu 20 letnia Honda Civic FWD robi ćwiartkę w 7.6s: https://www.motor1.com/news/129113/honda-civic-fwd-quarter-mile-record/

I czy to znaczy, że wszyscy właściciele Lambo/Ferrari/McLarenów rzucili się na Civica? :D

Hej hej, przyklady customowych Frankensteinow, ktore przyjezdzaja na tor i odjezdzaja z niego na lawecie, a ich zywotnosc czesto sie konczy po kilku przejazdach cwierc mili bo sie zapalaja badz po prostu klekaja jest niezbyt adekwatnym porownaniem do normalnego, fabrycznego auta na kilkuletniej gwarancji :twisted:

Rozumiem oczywiscie do czego zmierzasz i sie zgadzam - Plaid to w tej cenie najtansze KM dla Kowalskiego, niezrownane value w przeliczeniu $/1 KM.

Dla klientow supercarow beda auta pokroju Rimac Nevera czy jego wariacje wykonane niedlugo np w grupie VW.


Jestem tez cholernie ciekawy jak sie potocza sprawy z firmami typu Ferrari, Lambo, Mclaren - czy pojda w pelne EV i beda kombinowac z ASD czy pozostana jak wspomniane tutaj wczesniej chronometry - z tradycyjnymi silnikami spalinowymi tyle, ze wspartymi technologia hybrydowa dla zapewnienia osiagow. Jak na moje to pojda w pelne EV na 99%.

 

Tylko w sumie to chyba i tak bez sensu w tym temacie, bo celem Tesli jest być Toyotą aut osobowych, a nie marką supercarów. Toyota też wypuściła LFA czy inne ciekawostki, jednak nie to było sensem marki.

Porownanie z Toyota na pewno trafione jezeli chodzi o wolumen sprzedazy - chca wykroic dla siebie spory udzial w rynku bez dwoch zdan.

Natomiast pamietaj tez, ze firma jednak dba o wizerunek aut "bardzo szybkich" - kazdy model ma wersje Performance (lacznie z rodzinnymi crossoverami), chca wypuscic Roadstera, wypuscili Plaida bo Porsche wjechalo im na ambicje sportowe z Taycanem Turbo S.

Nie pamietam tez zeby kiedykolwiek Toyota rywalizowala z Porsche na czasy na Nurburgringu (skutecznie!) :twisted:


Cale to gadanie oczywiscie i tak nie zmienia faktu jakie auta sa i beda nadal na plakatach w pokojach nastolatkow :norty: :cool2:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie chcę bronić VW, bo sam na nie nadaję. Ale jak sie spojrzy na specyfikację procesów produkcji i kontroli jakości to wiadomo skąd te 3 razy dłuższy czas produkcji...

Gdyby to bylo tylko takie proste to VW jutro zrobilby ctrl+c i ctr+v i nie sial paniki imho.

Od lat byla spiewka, ze zaleta tradycyjnych firm motoryzacyjnych i jednoczesnie gwozdziem do trumny Tesli bedzie wlasnie sila masowej produkcji i dekady doswiadczenia - bo maja know-how, bo maja juz zautomatyzowane fabryki, bo maja wyspecjalizowanych pracownikow etc etc.

A tu sie okazuje, ze Ci specjalisci sa kula u nogi czy raczej odpowiedzialnoscia (bo ich doswiadczenia nie mozna przelozyc za bardzo na ICE 1:1), ze fabryki sa przestarzale i wymagajace gruntownych remontow (VW zapowiedzial otwarcie, ze czesc perly w koronie - fabryka VW w Wolfsburgu - musi zostac po prostu zburzona i zbudowana od nowa zeby moc rywalizowac technologicznie z fabryka Tesli pod Berlinem :shock:


https://www.businessinsider.de/wirtschaft/kampf-gegen-gruenheide-vw-chefs-wollen-wolfsburger-stammwerk-radikal-umbauen-um-gegen-tesla-und-china-cars-zu-bestehen-c/


Prezes koncernu produkujacego 10mln aut rocznie mowi z rozbrajajaca szczeroscia:


"A Tesla 3 is built in ten hours, more than three times as fast as a VW ID.3 in Zwickau. This puts Tesla in a different dimension in terms of productivity and profitability."


A to jest tylko produkcja, cos co mialo byc zbroja VW przeciwko startupowi, a gdzie sa osiagi, gdzie infotainment, siec SC, OTA etc etc


"In the EU without Germany, however, not a single product (VW) is among the TOP 10." - i tu jest prawdziwa tragedia dla VW na dzis jezeli chodzi o EV - firma na dzis poza Niemcami nie jest w stanie rywalizowac ani z Tesla ani z chinskimi samochodami na tamtejszym rynku.


Dla przypomnienia - mowimy o VW, firmie ktora jezeli chodzi o EV jest najbardziej zawzieta na dzis na dogonienie Tesli - gdzie jest BMW w tym planie? Na szarym, szarym koncu :roll:

 

Inna sprawa że zobaczymy jak to będzie z Tesla w Brandenburgii gdy zderzy sie z niemiecką rzeczywistością... zresztą już się zderzył :D - wciąż nie ma pozwolenia na budowę...

To teraz zrob porownanie 2 projektow:


1. fabryka Tesli na ukonczeniu po 18 mies - symboliczne otwarcie ma byc 9 pazdziernika, juz w ta sobote, a oficjalne za miesiac:

https://electrek.co/2021/09/17/tesla-announces-giga-fest-launch-gigafactory-berlin/

https://insideevs.com/news/537799/report-tesla-gigaberlin-approval-november/


2. lotnisko Berlin Brandenburg - budowa sie zaczela w 2006r, oddane do uzytkowania po 14 latach budowy. Lacznie z planowaniem i dokumentacja - 29 lat :norty:

https://www.dw.com/en/berlins-new-airport-finally-opens-a-story-of-failure-and-embarrassment/a-55446329


Ja bym na efektywnosc Tesli nie narzekal - oba projekty znajduja sie raptem 30km od siebie :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystko sie zgadza, auto w jeden dzien, dwa kolory tapicerki, 4 kolory aut, wszystko na jedno kopyto byle szybciej, więcej, taniej, vw ma sie czego bać bo to auto dla ludu, wiec tesla ze swoimi założeniami to realna konkurencja vw, skody, Seata. Gdzie tu jest bmw? Ano tam gdzie klient jest bardziej wymagajacy. Wystarczy popatrzeć na statystyki sprzedaży w Chinach, fabryka tesli działa od ponad roku a jednak bmw nadal sprzedaje się świetnie, kiedy tesla szoruje po dnie i wysyła niechciane auta do Europy :D :D … i jakos tego niby hype na tesle tez tam nie widać….. a z czym konkuruje tesla w Chinach? Ano z

 

The main domestic rivals to the Model 3 are the BYD Han (229,800 yuan to 279,500 yuan) and the Xpeng P7 (229,900-349,000 yuan).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdzie tu jest bmw? Ano tam gdzie klient jest bardziej wymagajacy. Wystarczy popatrzeć na statystyki sprzedaży w Chinach, fabryka tesli działa od ponad roku a jednak bmw nadal sprzedaje się świetnie, kiedy tesla szoruje po dnie i wysyła niechciane auta do Europy :D :D

Tesla w Chinach sprzedaje 2 modele aut i sprzedala w tym roku na tamtejszym rynku ~239k sztuk (styczen-sierpien)

BMW w Chinach sprzedaje ~30 modeli aut (ICE, hybrydy, EV) i sprzedalo w tym roku na tamtejszym rynku ~453k sztuk (styczen-sierpien)


Dla przypomnienia - Tesla produkuje i sprzedaje swoje auta w Chinach raptem od ~1,5 roku, fabryka jest ciagle rozbudowywana.


https://carsalesbase.com/china-tesla/

https://carsalesbase.com/china-bmw/


Jezeli porownamy jedynie elektryki to na kazde sprzedane elektryczne BMW w Chinach przypada rowno 20 sztuk Tesli :norty: :norty:

Sprzedaz Tesli w Chinach "szoruje po dnie" ^^

.

Opublikowano
Gdzie tu jest bmw? Ano tam gdzie klient jest bardziej wymagajacy. Wystarczy popatrzeć na statystyki sprzedaży w Chinach, fabryka tesli działa od ponad roku a jednak bmw nadal sprzedaje się świetnie, kiedy tesla szoruje po dnie i wysyła niechciane auta do Europy :D :D

Tesla w Chinach sprzedaje 2 modele aut i sprzedala w tym roku na tamtejszym rynku ~239k sztuk (styczen-sierpien)

BMW w Chinach sprzedaje ~30 modeli aut (ICE, hybrydy, EV) i sprzedalo w tym roku na tamtejszym rynku ~453k sztuk (styczen-sierpien)


Dla przypomnienia - Tesla produkuje i sprzedaje swoje auta w Chinach raptem od ~1,5 roku, fabryka jest ciagle rozbudowywana.


https://carsalesbase.com/china-tesla/

https://carsalesbase.com/china-bmw/


Jezeli porownamy jedynie elektryki to na kazde sprzedane elektryczne BMW w Chinach przypada rowno 20 sztuk Tesli :norty: :norty:

Sprzedaz Tesli w Chinach "szoruje po dnie" ^^

 

To spójrz teraz na średnią cenę sprzedaży jednego samochodu BMW oraz Tesli w Chinach.

Wolałbym sprzedać 1 Rolexa niż 10 Casio i podobnie jest z BMW vs Tesla.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adam oczywiście „zapomniał” dopisać ze te liczby tyczą się samochodów wyprodukowanych a nie sprzedanych w Chinach, lwia ich cześć trafiła do Europy i holera go wie gdzie jeszcze i nasuwa się pytanie teraz ile procent europejskiego popytu pokrywa sprzedaż samochodów z Chin i czy fabryka w berlinie będzie miała dla kogo produkować auta.


Nasuwa tez się pytanie komu podkrada klientow tesla skoro sprzedaż bmw serii 3 i x3 rośnie rok do roku, bo raczej nie bmw i zgoda jest krótko na rynku w Chinach i z tego co piszą portale już zarobiła reputacje, psujących się aut o niezadowalającej jakości…

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To spójrz teraz na średnią cenę sprzedaży jednego samochodu BMW oraz Tesli w Chinach.

Wolałbym sprzedać 1 Rolexa niż 10 Casio i podobnie jest z BMW vs Tesla.

Gdzies Ci sie link zagubil do tej sredniej ceny

 

Adam oczywiście „zapomniał” dopisać ze te liczby tyczą się samochodów wyprodukowanych a nie sprzedanych w Chinach, lwia ich cześć trafiła do Europy i holera go wie gdzie jeszcze i nasuwa się pytanie teraz ile procent europejskiego popytu pokrywa sprzedaż samochodów z Chin i czy fabryka w berlinie będzie miała dla kogo produkować auta.

Ale zdajesz sobie sprawe, ze KAZDE wyprodukowane BMW iX3 jezdzace po Europie jest importowane z Chin? :norty:

 

Nasuwa tez się pytanie komu podkrada klientow tesla skoro sprzedaż bmw serii 3 i x3 rośnie rok do roku, bo raczej nie bmw i zgoda jest krótko na rynku w Chinach i z tego co piszą portale już zarobiła reputacje, psujących się aut o niezadowalającej jakości…

To te "portale" typu spidersweb ktore wieszcza koniec Tesli od blisko dekady, srednio ze 2-3 razy w roku? :)

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tobie gdzieś się chyba tez linki zagubiły do spidersweb wieszczącego koniec tesli 2-3 razy w roku i akurat co do tesli to w 100 prcentach się zgadzam z chłopakami spidersweb. Co z tego ze ix3 jest importowane z Chin skoro sprzedaż w Europie to mały procent sprzedaży x3. Pomimo tego ze nie jest to jakieś tragiczne auto najwyraźniej klienci Premium cenią bardziej wygodę i kupują ice zamiast bev bo poza miastem preferuja jazde w stylu was i kapelusz z modlitwa: może dojadę, albo niedojade
  • Moderatorzy
Opublikowano

Uwielbiam Autobloga :mrgreen:


https://spidersweb.pl/autoblog/norweskie-przywileje-dla-samochodow-elektrycznych-topnieja/

 

Norwegia może pochwalić się wielkimi sukcesami w przestawianiu swoich obywateli na elektryczne samochody. Ich sprzedaż przekracza kolejne symboliczne progi, a nasz specjalny wysłannik w Norwegii potwierdzał, że nie da się tam zrobić kroku, żeby nie potknąć się o jakąś Teslę. Mogą sobie na to pozwolić, bo olbrzymie przywileje oferowane nabywcom samochodów elektrycznych można finansować korzystając z pieniędzy ze sprzedaży ropy naftowej.

 

Wydaje się, że Norwegia może już zwalniać ten rządowy pęd do elektryfikacji, że rynek elektrycznych samochodów jest już rozpędzony. W rzeczywistości nasycenie rynku samochodów pojazdami elektrycznymi wynosi w Norwegii 20 proc. Wciąż 80 proc. jeżdżących tam samochodów ma spalinowy silnik i zamierza jeszcze długo pożyć. Średni wiek norweskiego samochodu to 14 lat. Ta wymiana źródła napędu jeszcze trochę potrwa, a przywileje wypadałoby powoli już kasować.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Heh, kolejny clickbaitowy artykul z pudelka motoryzacyjnego, kwik redaktora odnosnie EV, Tesli i Norwegii jest fantastyczny :norty:

Jako, ze tam mieszkam, sprostuje kilka glupot i niedomowien bo przeciez rzetelnosc "dziennikarska" tego portalu nie istnieje.


"żeby nie potknąć się o jakąś Teslę. Mogą sobie na to pozwolić, bo olbrzymie przywileje oferowane nabywcom samochodów elektrycznych można finansować korzystając z pieniędzy ze sprzedaży ropy naftowej."

Piekny kwik - wszystko co robia Norwedzy mozna sobie wytlumaczyc - "bo oni maja rope".

Wenezuela tez ma rope, Rosja tez ma rope - obywatele pierwszego kraju zra tynk ze scian, w drugim poza Moskwa jest biedniej niz w PL. No ale maja dume narodu - lotniskowiec Kuzniecow :norty:

Norwegia byla jednym z najbogatszych krajow Europy na dlugo przed odkryciem ropy.

Przywileje EV (brak VAT) rekompensuja takze np duzo wiekszym podatkiem/akcyza na auta spalinowe od dziesiecioleci, na wysokich rocznych oplatach drogowych, na benzynie ktora kosztuje 7-8 PLN za litr (a przeciez moglaby rownie dobrze 3 PLN jak np w US) - nie mozna zrzucac wszystkiego na "bo maja rope".

Jezeli gospodarka energetyczna kraju w 100% opiera sie na zrodlach odnawialnych (elektrownie wodne) to naturalnym krokiem jest jak najszybsza elektromobilnosc.

W Polsce gospodarka energetyczna jaka jest wszyscy wiemy.


"Ten elektryczny raj kiedyś musi się skończyć, bo tym ludziom jest zwyczajnie za dobrze. Zaczną od najbogatszych, którym cena wymarzonego elektrycznego pojazdu może podskoczyć o 25 proc.. Wśród propozycji pojawiało się cofnięcie ulgi na podatek VAT. Na razie tylko w przypadku najdroższych samochodów, których wartość przekracza 600 tys. koron (niecałe 275 tys. zł). Cena samochodów przekraczających zaproponowany próg może wzrosnąć o 25 proc."

Merytoryczna bzdura i matematyka na poziomie 6-letniego dziecka.

Wg autora - kupuje auto za 599k NOK - nie place VAT, kupuje auto za 601k NOK - place pelny VAT 25% :duh: :norty:

Oczywistym jest, ze kwota VAT ma byc naliczana od kwoty powyzej 600k NOK a nie od calosci.

Czy to wielki problem? Wg mnie nie - do tej pory nie bylo limitow bo EV byly paskudnie drogie, dzisiaj wybor EV ponizej 600k NOK jest juz ogromny. Swietna i logiczna decyzja i popieram ja w 100%.

Kupujac luksusowe auto np e-trona za np 800k NOK, doplata VAT bedzie wynosila 50k NOK czyli auto bedzie finalnie kosztowac 850k NOK zamiast 800k NOK, drozej o cale 6%.

Auto za 1M NOK (auta pokroju Tesli S/X, BMW iX etc) - beda drozsze raptem o 10%.


Gdyby redaktor zadal sobie minimum wysilku zobaczylby, ze najdrozsze auta wcale nie sa juz w Norwegii tansze o 25% VAT.

Dla przykladu - Tesla Plaid kosztuje w PL 570k PLN (z VAT 23%)

W Norwegii to auto kosztuje 1.3M NOK czyli ~598k PLN (bez VAT 25% :norty: )


"Były konieczne, żeby wypromować napęd elektryczny, ale jeśli produkt staje się powszechny to zaczynają kłuć w oczy. Biedni stoją w korku, a bogaci przy wsparciu państwa jadą buspasem."

Redaktor jest mentalnym Januszem i nie rozumie podstaw ekonomii i zwiazku przyczynowo skutkowego.

To wlasnie dzieki dotowaniu EV i popularyzacji tych aut - ich ceny gwaltowanie spadly przez ostatnie kilka lat i ten "biedny" moze sobie kupic dzisiaj 4-5 letnie auto elektryczne za mniej niz polowe ceny auta nowego.

Wiec ta dotacja EV byla i dla bogatego i dla biednego.

Dzisiaj w Norwegii ludzie oszczedni moga sobie kupic e-Golfa czy Leafa do jezdzenia po miescie za 40-50k PLN i koszta utrzymania tego auta sa praktycznie zerowe w porownaniu do auta spalinowego. Auta sa po pierwszym wlascicielu, bezwypadkowe, z malymi przebiegami. Utrata wartosci tez juz jest minimalna. A czy lepiej dla ogolu spoleczenstwa jezdzic 5 letnim zadbanym elektrycznym Leafem czy powypadkowa 15 letnia A4 w TDI z importu niemieckiego to juz sobie kazdy musi sam odpowiedziec na pytanie. W Norwegii preferowana jest opcja nr 1 - widac to w statystykach sprzedazy.


Co do tego "biednego" jeszcze - pani na kasie w Biedronce z wyksztalceniem podstawowym zarobi miesiecznie w Norwegii ~20-25k NOK.

5-6-letni e-Golf z automatyczna skrzynia biegow, skorzana tapicerka i ACC kosztuje tu ~100k NOK dzisiaj, w kredycie na 6 lat z 35% wplata wlasna - miesieczna rata za auto to 1k NOK czyli jakies 4% pensji. Smiem twierdzic, ze nie ma w Norwegii dzis osoby ktora pracuje i "nie stac jej" na elektryka - i mozna za to podziekowac wlasnie tylko ulgom podatkowym na EV od dekady.


"Jedną z kwestii wymagających rozwiązania jest sprawa podatku drogowego, nie tylko w Norwegii."

W Norwegii to juz zostalo rozwiazane rok temu.

Do tej pory podatek drogowy dla spalinowych wynosil 1300 PLN rocznie, dla EV 0 PLN.

Od zeszlego roku EV placa juz niecaly 1k PLN czyli zrownuje sie powoli z ICE.


Doplaty zrobily na rynku norweskim robote i oczywistym jest, ze nalezy je powoli wygaszac.

Tlumu ludzi wracajacych do ICE jakos nie widac :norty:


PS. Czytam jeszcze tekst zrodlowy artykulu i szkoda, ze redaktor pominal w sumie najwazniejsza jego czesc, ktora nadaje sens EV w Norwegii.


"And more than 16,000 charging stations have been built – about 10% of Europe’s total, despite Norway having less than 1% of its population."

.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Szkoda że żadna z Twoich odpowiedzi nie potwierdza że artykuł to clickbait bo żadnych kłamstw w nim niema :)

Redaktorem naczelnym Autobloga jest Tymon Grabowski a nazywanie go pudelkiem to po prostu zniewaga (albo czyjś kwik za to że redakcja pisze prawdę np o podróżach elektrykiem w Polsce). Trzymajcie się w tej Norwegii :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Szkoda że żadna z Twoich odpowiedzi nie potwierdza że artykuł to clickbait bo żadnych kłamstw w nim niema :)

Zapoznaj sie najpierw z definicja slowa bo Ty piszesz o klamstwach a ja pisze o clickbaicie

https://pl.wikipedia.org/wiki/Clickbait

 

Redaktorem naczelnym Autobloga jest Tymon Grabowski a nazywanie go pudelkiem to po prostu zniewaga (albo czyjś kwik za to że redakcja pisze prawdę np o podróżach elektrykiem w Polsce). Trzymajcie się w tej Norwegii :lol:

Masz racje, nazywanie tego pseudo portalu pudelkiem to zniewaga ale dla pudelka, bo ten chociaz sie nie kryje z tym, ze jest nastawiony na tania sensacje, na "toaletowa" zawartosc.

Portal autoblog mozna nazwac motoryzacyjno-informacyjnym sciekiem odwolujacym sie do najnizszych instynktow/hejtu, chwytliwych clickbaitowych naglowkow i gow%$burzy 13-latkow w komentarzach.

Wartosc merytoryczna "artykulow" (czy raczej przedrukow z innych stron) jest zerowa a jedynym celem tego tabloidowego szamba sa kliki i zarabianie na reklamach.

Jezeli wyrabiasz sobie swiatopoglad motoryzacyjny na podstawie tego "portalu" to :duh:


PS Nie zapomnij przeczytac o zaletach Skody Enyaq - moze byc "jedynym samochodem" w rodzinie, nawet w PL :norty:

Musk nie placi pudelkowi za reklamy wiec w jego autach odpadaja dachy, auta sie pala, a zawieszenie jak w Polonezie :norty: :norty:


Grzegorz Karczmarz jednego tygodnia:


51553331577_2c74f0ae4e_o.jpg


51554128666_2cbfbf8794_o.jpg


Najlepsze cytaty:


"Może być jedynym autem w rodzinie, bo sprawdzi się w mieście, a trasa to dla niej drugi dom."

"Chcę zmienić samochód, może zamiast Octavii powinienem postawić na elektryczną Skodę Enyaq iV, bo elektryczne samochody to przyszłość"

"Niedługo odbędę kilka dalszych przejazdów elektrycznymi samochodami. Już się do nich przygotowałem, sprawdziłem, czy tam, gdzie najczęściej jeżdżę, jest możliwość ładowania. Jest, dojadę bez problemu. W razie problemów mam stacje ładowania po drodze, a ich sieć będzie się jeszcze zagęszczać. Poza tym przerwa na ładowanie już mnie tak nie przeraża. "

"Czy można kupić elektryczną Skodę Enyaq iV z przyczyn praktycznych, a nie z chęci bycia pionierem elektromobilności? Czy też to jeszcze nie jest ten moment? Raczej ten."

"Samochody spalinowe pewnie nie będą mogły wjeżdżać do centrów niektórych miast i przestaną być takie uniwersalne. Trzeba przewidywać zmiany, jeśli chce się być praktycznym." :norty: :norty:


Wstydzilbym sie w lustro patrzec z rana gdybym tak zarabial na zycie jak taki "redaktor" :norty: :norty:

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolega Adam jak zwykle stosuje technikę obrażania ludzi jak już mu brak sensownych argumentów. Kupił tesle i probuje nas tu przekonać żebyśmy myśleli ze przyjechał jakiś bonzo w aucie Premium jak zobaczymy tesle na norweskich blachach a tymczasem spidersweb pokazuje ze to tylko przysłowiowy Kowalski w aucie z dopłaty.


Ja się jeszcze odniosę do tekstu

 

And more than 16,000 charging stations have been built – about 10% of Europe’s total, despite Norway having less than 1% of its population."

 

Widzieliśmy wszyscy zdjęcia kolejek do stacji ładowania w wakacje w Norwegii i jak to będzie wyglądało w Europie gdzie mieszka 99% ludności a stacji ładowania jest duuuuuuuzo mniej a auta się spopularyzują? Namiot i śpiwór? Bo same kanapki już raczej nie wystarcza.

Opublikowano
Albo agregat w na paliwo w bagażniku. Widziałem taki patent na YT jak koleś mieszka na odludziu (USA) ma tesle i jak gdzieś po drodze mu braknie prądu to odpala agregat ładuje i jedzie dalej :duh: fakt rozwiązanie kosmiczne, ale działa :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
O testowki się pojawiają. Jutro będę u dealera na przeglądzie wiec zagadam co i jak aby na któryś weekend auto wyciągnąć.
Opublikowano
O testowki się pojawiają. Jutro będę u dealera na przeglądzie wiec zagadam co i jak aby na któryś weekend auto wyciągnąć.

Po wizycie napisz, że demówek nie ma, dostawa za 12 m-cy, zamówiłeś ale zrezygnowałeś.

Jak dla mnie to ten elektryk (ix) też jest brzydki.

  • Moderatorzy
Opublikowano



Masz racje, nazywanie tego pseudo portalu pudelkiem to zniewaga ale dla pudelka, bo ten chociaz sie nie kryje z tym, ze jest nastawiony na tania sensacje, na "toaletowa" zawartosc.

Portal autoblog mozna nazwac motoryzacyjno-informacyjnym sciekiem odwolujacym sie do najnizszych instynktow/hejtu, chwytliwych clickbaitowych naglowkow i gow%$burzy 13-latkow w komentarzach.

Wartosc merytoryczna "artykulow" (czy raczej przedrukow z innych stron) jest zerowa a jedynym celem tego tabloidowego szamba sa kliki i zarabianie na reklamach.

Jezeli wyrabiasz sobie swiatopoglad motoryzacyjny na podstawie tego "portalu" to :duh:


PS Nie zapomnij przeczytac o zaletach Skody Enyaq - moze byc "jedynym samochodem" w rodzinie, nawet w PL :norty:

Musk nie placi pudelkowi za reklamy wiec w jego autach odpadaja dachy, auta sie pala, a zawieszenie jak w Polonezie :norty: :norty:


 

 

Żałosne :lol: Naprawdę nie wiesz że jak jest napisane LOKOWANIE PRODUKTU to jest to po prostu reklama? To jest wyznacznik wiarygodności? To raczej fair play. Ty jesteś jeszcze lepszy bo niby Musk Ci nie płaci a i tak skoczyłbyś za niego w ogień. Mój światopogląd motoryzacyjny wyrabiam od lat i pewnie jeździłem 10 x wiekszą liczbą aut od Ciebie więc nie wczuwaj się za bardzo :wink:


Dobrze że macie te portale i fora o elektrykach i odpowiednio dużo czasu na pisanie postów podczas ładowania bo wszędzie indziej niedobrzy redaktorzy pozwalają sobie pisać prawdę o patologii podróżowania elektrykiem po Polsce oraz dopłatach do i tak bardzo drogich samochodów :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Żałosne :lol: Naprawdę nie wiesz że jak jest napisane LOKOWANIE PRODUKTU to jest to po prostu reklama? To jest wyznacznik wiarygodności? To raczej fair play.

To jest reklama i "fair play":


51555919472_de5c788191_o.jpg


Wplatanie w artykuly na glownej sponsorowanych tekstow tego typu to "prostytuowanie sie" za garsc miedziakow:


51557403564_eae27c3d69_o.jpg


A to ze ten sam koles, w ciagu jednego tygodnia, pluje na Audi Q4 e-tron i ogolnie EV, zeby pozniej "piac z zachwytu" nad Skoda Enyaq (to samo auto, ta sama platforma, inny znaczek na masce) jest zenujace i niesmaczne - i maly napis "lokowanie produktu" nie ma zadnego znaczenia.

 

Ty jesteś jeszcze lepszy bo niby Musk Ci nie płaci a i tak skoczyłbyś za niego w ogień.

Doceniam ludzi, ktorzy zmieniaja swiat na lepsze. Dzieki niemu bede mial okazje za kilka tygodni wyprobowac BMW i4 chociazby. Gdyby nie on to bym mial dalej watpliwa przyjemnosc jezdzic ulomnymi autami pokroju 330e.

Pisanie o "niby nie placeniu" stawia Cie mniej wiecej na poziomie slonika, slabe to jak na moderatora forum, mega slabe :roll:

 

Mój światopogląd motoryzacyjny wyrabiam od lat i pewnie jeździłem 10 x wiekszą liczbą aut od Ciebie więc nie wczuwaj się za bardzo :wink:

"Zaimponowales mnie" :cool2:

 

Dobrze że macie te portale i fora o elektrykach i odpowiednio dużo czasu na pisanie postów podczas ładowania bo wszędzie indziej niedobrzy redaktorzy pozwalają sobie pisać prawdę o patologii podróżowania elektrykiem po Polsce oraz dopłatach do i tak bardzo drogich samochodów :lol:

Tak jak pisalem wczesniej, przybij piatke ze slonikiem, prezentujesz w takich momentach podobny poziom merytoryczny :cool2:

.

Opublikowano
Żałosne :lol: Naprawdę nie wiesz że jak jest napisane LOKOWANIE PRODUKTU to jest to po prostu reklama? To jest wyznacznik wiarygodności? To raczej fair play.

Co jak co, to co wkleił adamtjjk odnośnie Grzegorza Karczmarza jasno pokazuje żenujący poziom tamtego portalu. Niestety "lokowanie produktu" jest malutkim napisem, który oczywiście widać, ale raz, że łatwo to przeoczyć, dwa, że ludzie patrzą po nagłówkach czasem jedynie i niczym więcej. Inny temat, to żenujące zaprzeczanie samemu sobie za kasę. Mamy w Polsce uczciwych dziennikarzy którzy żyją z uczciwych recenzji (choćby Jacek Balkan, czy mój ulubiony Klawiter) i da się tak prowadzić biznes. Ale łatwiej jest być sprzedajną d***ą i pisać bzdury na zamówienie koncernów. A celem artykułu sponsorowanego jest udawanie prawdziwego i wprowadzanie w błąd.


I z jednej strony fajnie, bo mamy ogromny wybór co możemy czytać i oglądać, ale niestety, jak ktoś nie zna angielskiego, to zwykle wybór jest znacznie mniejszy i trafia potem na takie syf-portale.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ciekawe newsy apropo restrykcji od norweskiego dealera przy zamawianiu BMW i4 40/M50:


Aktualnie nie beda instalowane (nie wazne czy sie zamawia teraz czy zamowilo auto pol roku temu, tyczy sie wszystkich zamowien):

- audio Harman Kardon

- head-up

- ladowarka indukcyjna

- lacznosc e-sim

- elektrycznie pompowane boczki i ledzwie na fotelu pasazera


Ludzie pisza na forum, ze masowo rezygnuja z zamowien bo jak auto ma juz alokacje to nie mozna zerwac umowy/odzyskac zaliczki.


Slabo to wyglada :shock:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Naprawde? Pisze o tym od kilku miesiecy i dotyczy to praktycznie calej gamy modelowej za co jestem wyzywany od fantast. Poziom merytoryczny pierwsza klasa :cool2: :cool2:
  • Moderatorzy
Opublikowano
Wplatanie w artykuly na glownej sponsorowanych tekstow tego typu to "prostytuowanie sie" za garsc miedziakow:

 

Każdy komercyjny portal tak działa i dopóki jest to oznaczone nie widzę żadnego problemu. Na autoblogu jest sporo ciekawych artykułów daleko odbiegających od testów nowych samochodów stąd nie pozwolę na niego pluć i wyzywać od pudelków.

 

A to ze ten sam koles, w ciagu jednego tygodnia, pluje na Audi Q4 e-tron i ogolnie EV, zeby pozniej "piac z zachwytu" nad Skoda Enyaq (to samo auto, ta sama platforma, inny znaczek na masce) jest zenujace i niesmaczne - i maly napis "lokowanie produktu" nie ma zadnego znaczenia.

 

Nie pluł na Q4 tylko na infrastrukturę, tysiąc kart i pięćset różnych aplikacji do planowania trasy. Być może nieuważnie przeczytałeś, nawet na Twoim ukochanym elektrowozie ktoś to zobaczył.

 

Pisanie o "niby nie placeniu" stawia Cie mniej wiecej na poziomie slonika, slabe to jak na moderatora forum, mega slabe

 

No przecież nie płaci i zdaje sobie z tego sprawę, chyba mylnie odczytałeś słowo "niby", wyedytuję to.

 

Tak jak pisalem wczesniej, przybij piatke ze slonikiem, prezentujesz w takich momentach podobny poziom merytoryczny

 

Świetnie, dzięki, już idę przybijać.

 

"Zaimponowales mnie"

 

Ty mi zupełnie nie.

 

Mamy w Polsce uczciwych dziennikarzy którzy żyją z uczciwych recenzji (choćby Jacek Balkan, czy mój ulubiony Klawiter) i da się tak prowadzić biznes. Ale łatwiej jest być sprzedajną d***ą i pisać bzdury na zamówienie koncernów. A celem artykułu sponsorowanego jest udawanie prawdziwego i wprowadzanie w błąd.

 

Oglądam wszystkie odcinki Klawiatura i on (w swojej branży oczywiście) walczy właśnie o to żeby każdy sponsorowany materiał był OZNACZONY. Dopóki tak jest nie widzę problemu.


Ale spoko, czytam śmieciowe portale i łykam kity, zamiast widzieć wokół niewidzialną infrastrukturę i ładowarki których nie ma, miłego dnia panowie :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale spoko, czytam śmieciowe portale i łykam kity, zamiast widzieć wokół niewidzialną infrastrukturę i ładowarki których nie ma, miłego dnia panowie :wink:

Nie chce mi sie juz przepychac wiec wrzuce po prostu kilka screenow:


1. Trasa ktora pokazuje mapa google dla auta spalinowego

51557923864_dfe9e0b0ae_o.jpg


2. Wytyczona trasa przez ABRP dla tego konkretnego auta Audi Q4 e-tron - podobna w sumie jak dla spalinowego tyle, ze z pol godzinnym postojem na ladowanie

51558158090_f61f64a101_o.jpg


3. Mapa ladowarek DC wzdluz trasy autora tekstu jak i wzdluz trasy wg mapy googla/ABRP - kazda z pomaranczowych pinezek reprezentuje ladowarke DC o mocy min.50 kW na ktorej Q4 naladuje sie w pol h.

51557924159_9185ba4653_o.jpg


4./5. Nasycenie ladowarek DC po drodze w Rzeszowie i Krakowie

51557470778_32505ba9a7_o.jpg


51557924174_6578068073_o.jpg


Kazdy sobie wyciagnie wnioski sam, bez artykulow pisanych dla gawiedzi pod gotowa teze jakie to EV sa slabe w trasie bo infrastruktura kuleje.


Tekstu - dlatego wlasnie sprzedaja sie Tesle, zeby nie miec problemu z 10 roznymi ladowarkami DC, ktore dzialaja jak chca - z litosci juz nie bede kolejny raz wrzucal bo o tym jest m.in tez te 200 stron watku. Superchargery na tej trasie sa dostepne zarowno w Radomiu jak i w Rzeszowie - dzialaja praktycznie zawsze, kolejek poki co nie ma.


Pisanie:

niewidzialną infrastrukturę i ładowarki których nie ma

jest merytorycznie na tym samym poziomie co artykuly autoblogu - czyli zerowym.


Generalnie dzial EV na forum bedzie sie rozrastal o iX3, iX, i4 a za rok o kolejne modele - proponowalbym sie wziac za merytoryczna lekture (juz nie mowie o praktyce.. :roll: ) odnosnie EV bo szkoda by bylo jakbys mial moderowac z takim nastawieniem forum (jego czesc EV) czerpiac wiedze z tabloidowych serwisow typu autoblog :cool2:

Mowie to bez zlosliwosci bo szanuje to, ze poswiecasz swoj czas na moderacje.

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.