Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na dzień dzisiejszy w porsche nie kupisz suva diesla, a co do mojego zamówienia miało być jako drugie auto do kulania się wokół miasta i ja w przeciwności do ciebie rozważam różne auta w rożnym budżecie mieszczącym się w ramach rozsądku i dobrego dla mnie value for money a nie tak jak ty mam klapy na oczach tylko na jeden model i markę i na wszystko w koło pluje. P.s. Z Torunia do Gdańska jadąc dynamicznie tesla model 3 nie dojedziesz chyba ze dla ciebie dynamiczna jazda to 160 km/h :D :D :D bjorn testował auto i przy 200 zasięg około 140km, as sie boje myslec jak daleko tesla zajedzie Przy v max. 40 km zrobi?


Jazda 120-130 autostrada to jest katorga I nerwy a nie spokojna jazda bo trzeba wyprzedzac ciezarowki i uwac na osoby jadace lewym pasem nawet z przepisowa predkoscia czyli do tych 150 km/h

  • Moderatorzy
Opublikowano

Pierwszy model który dla mnie jest interesujący a tu takie kwiatki :roll:


https://spidersweb.pl/autoblog/tesla-model-y-zawieszenie-awarie/?fbclid=IwAR2sDhj_STAFFdR3YpswN9dQOQi6ZwCv6Zhy_lE91H7KSWOdpk9H573hjw8

 

Tesla Model Y ma zawieszenie z Modelu 3. Ale nie tam, że „bazujące”, tylko po prostu przejęte jeden do jednego. Takie samo. Zostało ono obliczone pod masę Modelu 3, która wynosi od 1611 do 1847 kg i jakoś z tą masą sobie radzi. Najlżejszy Model Y jest o 170 kg cięższy niż najlżejszy Model 3. A Model Y z wypasem przebija dwie tony. To jest to samo zawieszenie, tylko ktoś dowalił mu znacznie więcej masy do amortyzowania.

 

Samochód, jak boleśnie przekonują się inżynierowie Tesli, to nie tylko fajna elektronika i gadżety otaczające kierowcę. Żeby był dobry, musi być dobry w całości, również w tych prostych i przyziemnych elementach, jak hamulce czy zawieszenie. Bez nich będzie żenującym żartem Elona Muska, który może potrafi śmiesznie pierdzieć po włączeniu kierunkowskazów, ale za to może od niego odpaść koło.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Można dorabiać sobie milion teorii, ekologie, mody ochrony zwierząt, miłość do przyrody, próbować przewidzieć przyszlosc i jeszcze inne pierdu, pierdu w sumie zapewne nowa moda to nawet producentom na rękę bo kolejny powód żeby pchać setki tysięcy sztuk aut do klientów rocznie ale na koniec dnia liczy się i tak zarobek. Gdzie będzie leżał pieniądz tam się koncerny skłonią. Tutaj jest to fajnie opisane na przykładzie mercedesa https://spidersweb.pl/autoblog/mercedes-v8-produkcja/
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

koledzy nie dawajcie artykułów ze spidersweb.pl, bo Adam pisał, że są niewiarygodne czy cos w tym stylu i na pewno temu zaprzeczy :):)

Adam wytłumaczę Ci co dla mnie oznacza, że elektryki mają teoretyczne osiągi. Dla przykładu weźmy trasę Wrocław-Warszawa. Teoretycznie jadąc średnio 180 km/h da się przejechać w 2h. Weźmy dla przykładu Teslę 3, która może jechać 260 km/h, czyli tym bardziej te 180. Czy da się Teslą przejechać trasę Wrocław-Warszawa w 2h, teoretycznie tak, ale praktycznie nie. Spalinowym BMW F10 528i się da, nie mówiąc o M2. Tylko proszę Cię nie udowadniaj swoich racji argumentami w stylu nikt przy zdrowych zmysłach tak nie robi...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pierwszy model który dla mnie jest interesujący a tu takie kwiatki :roll:

https://spidersweb.pl/autoblog/tesla-model-y-zawieszenie-awarie/?fbclid=IwAR2sDhj_STAFFdR3YpswN9dQOQi6ZwCv6Zhy_lE91H7KSWOdpk9H573hjw8

Tesla Model Y ma zawieszenie z Modelu 3. Ale nie tam, że „bazujące”, tylko po prostu przejęte jeden do jednego. Takie samo. Zostało ono obliczone pod masę Modelu 3, która wynosi od 1611 do 1847 kg i jakoś z tą masą sobie radzi. Najlżejszy Model Y jest o 170 kg cięższy niż najlżejszy Model 3. A Model Y z wypasem przebija dwie tony. To jest to samo zawieszenie, tylko ktoś dowalił mu znacznie więcej masy do amortyzowania.
koledzy nie dawajcie artykułów ze spidersweb.pl, bo Adam pisał, że są niewiarygodne czy cos w tym stylu i na pewno temu zaprzeczy :):)

Panowie, ja nie mam problemu z faktami czy danymi statystycznymi - staram sie wrzucac jak najwiecej cyferek, twardych danych, zdjec, a mniej subiektywnych opinii.

Wychodze z zalozenia, ze wszyscy tutaj mamy swoj rozum, kto kupuje auta po 200k PLN jakos te pieniadze zarobil czyli glupi/naiwny nie jest.


Problem ze spidersweb mam taki - nacechowanie emocjonalne tabloidowych artykulow zwiazanych z Tesla (nie tylko w sumie) jest na poziomie 12-latkow ktorzy uprawiaja kulture pato hejtu.

Tzn ma to wymiar finansowy oczywiscie - im artykul bardziej szokujacy i z nazwa "Tesla" w tytule - tym lepiej sie klika - "redaktorzy" zgarniaja gruby hajs bo sie "klika" a w komentarzach fala hejtu 12-latkow ktorzy sa na poziomie "E36 to moje marzenie".

Gdybym chcial rozmawiac na tym poziomie to bym przesiadywal wlasnie na gowno-portalach typu spidersweb, onet etc.


Kiedys wszystkie "pudelki" sie ogrzewaly w blasku Jobsa i Apple (slynne "You're Holding It Wrong" czy szydera z mms, z przejsciowkami etc etc), teraz czas na Muska i Tesle, ot cena za bycie liderem rynku czy bycie innowacyjnym.


Tutaj jest to pieknie wyjasnione:

https://elektrowoz.pl/blog/tesla-model-3-rozbila-sie-o-sciane-cala-sala-zaczela-klaskac-czyli-dlaczego-oplaca-sie-bic-w-tesle-felieton/


A teraz podsumowanie artykulu, kazdy sobie z nich wyciagnie z niego co chce:

1. W Tesli model Y w Nowym Jorku tuleje wachaczy po 50 PLN podobno klekaja po 15k km - twierdzi jakis insider - nie potwierdzam, nie zaprzeczam - w ogole by mnie to nie zdziwilo, fackup jakich liczni producenci motoryzacyjni maja dziesiatki, dla przykladu:

Ford, recall 700k aut https://www.caranddriver.com/news/a37053279/2013-2017-ford-explorer-ball-joint-recall/

Mazda, recall 200k aut https://tinyurl.com/dtc3axte

Toyota, recall 500k aut https://www.consumeraffairs.com/news04/2007/01/toyota_ball_joints.html


Jak Tesla gdzies sie wylozyla na jakichs tulejach - niech wymieniaja, nie ona pierwsza i nie ostatnia. Dobrze, ze nie zwalaja winy na uzytkownikow z tego co rozumiem chociaz.


2. Zawieszenie modelu Y nie jest identyczne jak w modelu 3 jak to sugeruje ten motoryzacyjny pudelek.

Dolny wahacz w modelu Y jest duzo masywniejszy, przystosowany wlasnie do tych dodatkowych 200kg.

https://cleantechnica.com/2020/04/02/tesla-model-y-improvements-compared-to-tesla-model-3-teardown-video/

 

Dla przykładu weźmy trasę Wrocław-Warszawa. Teoretycznie jadąc średnio 180 km/h da się przejechać w 2h. Weźmy dla przykładu Teslę 3, która może jechać 260 km/h, czyli tym bardziej te 180. Czy da się Teslą przejechać trasę Wrocław-Warszawa w 2h, teoretycznie tak, ale praktycznie nie. Spalinowym BMW F10 528i się da, nie mówiąc o M2. Tylko proszę Cię nie udowadniaj swoich racji argumentami w stylu nikt przy zdrowych zmysłach tak nie robi...

Zeby F10 czy M2 przejechac ta trase w normalny dzien w 2h musialbys utrzymywac srednia predkosc z 200-220km/h, to jest nierealne i juz nie wspominam nawet o bezpieczenstwie :roll:

Natomiast rozumiem co mowisz - EV to nie sa auta na dzis stworzone do jezdzenia 160-180 km/h po autostradach, Ty to wiesz, ja to wiem i jezeli ktos lubi tak jezdzic (badz musi raczej) to o niebo lepszym wyborem bedzie 520d/530d - mozna sie rozkoszowac 1000km od strzalu, komfortowymi fotelami i o niebo lepszym wyciszeniem :cool2:


Aha - Kriss, zeby nie bylo - ja stary nie dalej jak pol roku temu mialem jeszcze F10 530d, miala "prawdziwa" skore, miala komfortowe fotele, mozna bylo jezdzic 180 km/h po autostradach dlugimi godzinami bez przerwy na ladowanie. Dzisiaj mam dwie TM3 (ze wszystkimi ich ograniczeniami) i nawet powieka mi nie drgnela ze podjalem zla decyzje, ze EV sa bee, ze to nie czas na elektryki jeszcze. Wrecz przeciwnie - wywoluja usmiech na twarzy kazdego dnia. Mowie z perspektywy posiadacza jednego i drugiego auta.

Proponuje Ci to co proponuje kazdemu - wypozysz sobie jakies dobre EV na weekend (nie musi byc wcale Tesla) - pojezdzij, oswoj sie - zobaczysz ze nie taki diabel straszny jak go maluja i ze te mityczne 180 km/h to nie jest wcale mus :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tymi tulejami czy co tam się psuje z kolega akurat się zgodzę, każdemu zdarzają się wpadki, normalka ale jednak daje to do myślenia bezsens zukupu takiego auta w Polsce i to wcale nie przez te nieszczęsne tuleje ale przez brak serwisów, kontaktu itd.. w normalnej marce większość z nas zadzwoni, umówi się na dogodny termin i podjedzie zapewne maks ze 100 km w jedna stronę i załatwi temat. Tutaj brak serwisów, telefonu, szczególnie dla zapracowanej osoby da się mocno we znaki, niestety. Skoro tesla olewa klienta w Polsce klienci powinni odwdzięczyć się tym samym. Kupno auta to nie tylko sam produkt, ale ważne jest tez co się dzieje później.


Adam miałem bev na weekend, pisałem już przejechałem ponad 900km w 4 dni i tak jak wkleiłeś zdjęcie z garażu Pani peretti , gdzie stoi m8, x7 i eqc tak sobie myśle ze jak może jej walory aż tak mi nie imponują tak garaż ma bardzo fajny i przemyślany. Sprytny suv elektryczny do miast, duży suv na wyjazdy wakacyjne i fun car do zabawy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zaczynam powoli rozumiec dodatkowe 400kg w i4 M50 w porownaniu do TM3P

Wnioski co do przewagi "tradycyjnych" producentow motoryzacyjnych w produkcji aut, w know-how, w kulturze inzynierii, w doswiadczeniu - niech kazdy sobie wyciagnie sam :roll:


i4 M50 pod plastikowa pokrywa:


attachment.php?attachmentid=2702002&d=1632305808


attachment.php?attachmentid=2702004&d=1632305808


Dla porownania co znajdziemy pod frunkiem TM3:


qwdr9iw8feb61.jpg?width=3024&format=pjpg&auto=webp&s=e1320f5eb93fe875393f80358b23598d47a7d2ad

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

"Przepisy mają obejmować wszystkie ładowarki z wyjątkiem publicznych i zlokalizowanych przy autostradach oraz drogach krajowych."


To sie tyczy wallboxow w domach/blokach, w sensie z zalozenia ludzie sie powinni ladowac w dolinie nocnej, od 22.00 - tak najlepiej dla sieci krajowej jak juz bedzie na rynku miliony EV

Poki co to bedzie "martwy" zapis bo zanim w UK bedzie chociaz 50% EV to minie jeszcze dekada albo i dluzej.

Pomysl i tak w sumie dosyc kontrowersyjny bo ktos moze wrocic z trasy np o 16.00 i ma zaplanowany wyjazd na 22.00 wiec musi ladowac od 16.00, od razu.


Na szczescie obejscie bedzie mega proste - kazde auto elektryczne ma przenosna ladowarke 1-f 16A ktora mozesz wpiac w normalne gniazdo elektryczne w domu - Schuko, jezeli bedzie taka potrzeba a Wallbox bez pradu.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

51521661727_d125ed5630_o.jpg


Bryla G20 jest swietna, muskularna, agresywna, imho najladniejsze auto w segmencie D w tej chwili :cool2:

TM3 wyglada przy niej jak ubogi krewny :norty:

.

Opublikowano

Kriss, jak lubię M2, tak średnie 180kmh to raczej takie trochę mało praktyczne. Może w środku nocy, jak jest sucho... Ale takie rajdy odejdą w niepamięć za parę lat, jak tylko ogarną jak lepiej egzekwować ograniczenia. Zresztą odcinkowy pomiar prędkości się im genialnie sprawdza.


adamjttk:

Jak mnie te plastiki wk**** pod maską, po kiego wała to montują, to ja nie wiem. Stare dziady w zarządzie uznały, że źle zaprojektowana komora silnika jest ok, jeśli jej nie widać. Smutny obrazek po tym, czym BMW było kiedyś.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Kupa przewodów i węży tylko inaczej ułożona, nie wiem nad czym tu się tak spuszczać.
Opublikowano
Kupa przewodów i węży tylko inaczej ułożona, nie wiem nad czym tu się tak spuszczać.

Włosi, słynący ze śmieci na drogach i chaosu w miastach, potrafią pod maską mieć porządek i ład i zrobić z silnika dzieło sztuki i ludzie się nad tym spuszczają, ja też uwielbiam ten widok.

BMW też tak miało.. 20-30 lat temu. Potem nastała era plastiku. Jeśli ktoś dba o to, jaki jest porządek pod maską, również dba o to, jak jest zrobiona reszta i to czego nie widzimy.

Jak chcesz byle jak, żeby było tanio i jeździło, to po co szukać "premium", od tego jest Skoda czy ostatnio Hyundai.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ale jacy Włosi tak mają? Bo chyba nie chcesz porównywać BMW i4 z Ferrari?


Proszę, Włoszka z podobnego segmentu, bella italia


header_592-800.jpg


W Porsche 992 pod „maską” widać tylko dwa wiatraki, cała reszta schowana pod osłonami i plastikami - jak żyć ?

Jakkolwiek rozumiem wady auta elektrycznego na platformie współdzielonej z ICE tak tutaj to już trochę szukanie kwadratowych jaj.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ja uważam że to bicie piany i nadmierna ekscytacja i porównywanie gruszek z jabłkami. Jak można porównywać Ferrari do BMW jak to są inne półki cenowe, inny target.


Bo chyba pisząc że Włosi potrafią nie porównujesz z silnikiem Fiata Tipo (z całym szacunkiem do wszystkich Fiatow). Jak kupujesz Ferrari, to wiadomo że tam wszystkie detale musza być dopracowane a szczególnie silnik który nierzadko ląduje pod szybą i ma być widoczny. Przeciętny użytkownik BMW zaglada pod maskę jak wlewa płyn do spryskiwacza a nie ekscytuje się godzinami oglądając co jest pod maska w garażu.


Stare BMW miały ładnie wyrzeźbione silniki, ale to inne czasy były, inna różnica cenowa. Już była dyskusja o tym ze różnica (także cenowa) Premium vs nonpremium się bardzo mocno zatarła. BMW to nie luksus tylko przyzwoicie jeżdżący z fajnymi silnikami samochód Potrzebujesz pięknego silnika i masz kasę to idziesz do Ferrari, Rollsa czy innego Bentleya.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zaczynam powoli rozumiec dodatkowe 400kg w i4 M50 w porownaniu do TM3P

Wnioski co do przewagi "tradycyjnych" producentow motoryzacyjnych w produkcji aut, w know-how, w kulturze inzynierii, w doswiadczeniu - niech kazdy sobie wyciagnie sam :roll:

 

 

Czyli że co? Kable ważą 400kg? ;-)


Sam mówiłeś że platforma zaprojektowana pod ev będzie optymalna w porównaniu do adoptowanej, więc pewnie to jest powód dla których w i4 komponenty są mniej zwarte, ale czy oprócz dłuższej maski i ciaśniejszym wnętrzu to jest wada? Ja się nie znam i pewnie większość na forum też nie.


A dlaczego nie uprawiasz „rzetelnego dziennikarstwa” i nie przedstawisz drugiej strony medalu ciasno upakowanych komponentów? Napraw coś w komputerze Apple - proszę wymiana całej płyty głównej albo dodaj RAM. Albo dlaczego nie zacytujesz tutaj historii jak Tesla w modelu S z 2013 sugeruje wymianę całej baterii za 80% wartości auta zamiast pojedynczych ogniw? Może to efekt tej „kompaktowosci”?


https://elektrowoz.pl/magazyny-energii/haker-naprawa-baterii-tesli-przez-wymiane-modulow-wytrzyma-kilka-miesiecy-gora-rok/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakkolwiek rozumiem wady auta elektrycznego na platformie współdzielonej z ICE tak tutaj to już trochę szukanie kwadratowych jaj.

Hej Randall, tu chodzi o optymalizacje i o jakis etos inzynierski.

To co widzisz pod maska i4 to jest to samo co widzisz pod maska forda mustanga mach-e - czyli sklecone na szybko, bez ladu i skladu, chaotyczne - byle dzialalo. Na usta cisnie mi sie - prowizorka. Oczy nie widza bo zakryte plastikowa pokrywa.

Nijak sie to ma do inzynierii TM3 - popatrz chociazby na gumowe weze polaczone z metalowymi rurkami i zaprasowanymi koncowkami. Ile tego masz w TM3 a ile w i4?

Chcialbym sie mylic, ale jak na moje - po kilku latach uzytkowania - bedziesz mial rozszelnienia, wycieki, obluzowania - to bedzie raj dla serwisu i bol dla kieszeni po gwarancji.


Dla porownania mach-e:

ford-mach-e-sandy-munroe.png


i4:

attachment.php?attachmentid=2702004&d=1632305808


TM3:

Tesla-Model-3-Under-Frunk.jpg


Pisalem kilka stron temu o wadze tez, ze przez platforme spalinowa i4 bedzie mialo prawie 400kg nadwagi w porownaniu do TM3P.


Dzisiaj zerknalem jeszcze w specyfikacje i zwrocilem uwage na kolejne 2 podpunkty - srednica zawracania i przeswit :shock:


Dla porownania:


- moja poprzednia hybryda BMW F30 330e miala srednice zawracania 11,3m - to bylo absolutnie zwinne, miejskie auto.

- moja BMW F10 z Integral Active Steering (tylne kola skretne) - 11,4m - to samo, super zwinne auto

- BMW G20 ma srednice zawracania 11,4m

- TM3P ma srednice zawracania 11,8m i jest to slaby wynik, czuc to na codzien przy manewrowaniu, jak odwoze corke do szkoly to na nawrotce/zajezdni pod szkola mieszcze sie doslownie na styk, czasem wrecz wrzucam wsteczny bo boje sie, ze zaryje felgami o kraweznik

- i teraz BWM i4 - uwaga - srednica zawracania 12,5m - to jest wiecej niz seria 7-er :mad2: :mad2: :mad2:


Jakim cudem to auto nie dostalo skretnej tylnej osi?


Dla porownania - nowa C-klasa, ktora ma skretna tylna os - srednica zawracania wynosi 10,6m - to jest 2 m szerokosci roznicy przy manewrowaniu :shock:


Jaki to bedzie mialo wplyw na manwrowanie w miescie, na wciskanie sie na waskie miejsca parkingowe, na zawracanie etc - nie musze nikomu mowic :(


Kolejna sprawa jest przeswit - i4 ma raptem 125mm przeswitu :shock:

Standardem w autach, nawet o obnizonym zawieszeniu jest 135-140mm.

F30 miala 155-160mm przeswitu.


Zima moze byc cholerny problem jak napada sniegu.


51525959419_463cb81664_o.jpg


51525277101_5dc9809642_o.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czyli że co? Kable ważą 400kg? ;-)

Nie kable - niepotrzebne gumowe i metalowe polaczenia, waza pewnie extra 20-30kg.

Kolejne 350kg sie tez znajdzie - np tunel posrodku auta, kilkadziesiat cm za dluga maska, czy inne elementy z platformy spalinowej.

Za miesiac dwa Sandy Munro rozbierze to auto na kawalki i wtedy bedziemy wiedziec dokladnie co w trawie piszczy.

 

A dlaczego nie uprawiasz „rzetelnego dziennikarstwa” i nie przedstawisz drugiej strony medalu ciasno upakowanych komponentów? Napraw coś w komputerze Apple - proszę wymiana całej płyty głównej albo dodaj RAM. Albo dlaczego nie zacytujesz tutaj historii jak Tesla w modelu S z 2013 sugeruje wymianę całej baterii za 80% wartości auta zamiast pojedynczych ogniw? Może to efekt tej „kompaktowosci”?

Naprawiales/upgrejdowales kiedys cos w swoim Macbooku? Bo ja nie :roll:


Co do 8 letniej Tesli.

Mam do Ciebie pytanie - jezeli w Twojej BMW 550i z 2013r, wartej moze w porywach 100k PLN - zdechnie silnik i pojedziesz do ASO - czy naprawia Ci to za 5k PLN poprzez np szlifowanie cylindrow czy raczej powiedza - trzeba wstawic nowy silnik za 90k PLN + robocizna - czyli koszt naprawy przekroczy 100% wartosci auta?

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam oczywiste jest, że technologicznie w elektrykach Tesla jest bardziej rozwinięta niż reszta, bo robi to dłużej. Natomiast ta cała reszta produkuje głównie wersje spalinowe, więc się jeszcze uczą, ale wkrótce się nauczą i za kilka lat na bank będą lżejsze, lepiej dopracowane pod maską itp. Wg mnie właśnie za te kilka lat to będzie realny czas zakupu elektryków dla wielu ludzi, a dzisiaj kupują pasjonaci technologii, Ci których zmusza sytuacja podatkowo-cenowa jak w Norwegii itd. Za te kilka lat ceny spalinowych i elektryków powinny się zrównać i wtedy wybór będzie prosty - EV. Adam dodatkowo podkręcasz atmosferę, bo chciałbyś po prostu BMW G20 z technologią Tesli, ale na to musisz poczekać, pewnie na następne i4...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Średnica zawracania to kolejny argument ze lepiej kupić g20 zamiast tesla model 3. Aż dziwne ze nikt tu jeszcze nie wspomniał ze tesla swego czasu podzieliła się swoją technologia silnikowego-bakteryjna z mercedesem w zamian za inne elementy konstrukcji auta także z dużym prawdopodobieństwem mercedes może mieć technologie ni grosza a nawet lepsza bo ulepszona przez swoich inżynierów. Aktualny zasięg eqs bije na głowę tm s.


Adam znowu wyciagasz jedynie wygodne dla siebie fakty bo już przy zdjęciu z parametrów serii 7 nie zaznaczyłeś ground clearance które jest tylko jeden centymetr więcej niż i4

  • Moderatorzy
Opublikowano

Hej Randall, tu chodzi o optymalizacje i o jakis etos inzynierski.

To co widzisz pod maska i4 to jest to samo co widzisz pod maska forda mustanga mach-e - czyli sklecone na szybko, bez ladu i skladu, chaotyczne - byle dzialalo. Na usta cisnie mi sie - prowizorka. Oczy nie widza bo zakryte plastikowa pokrywa.

Nijak sie to ma do inzynierii TM3 - popatrz chociazby na gumowe weze polaczone z metalowymi rurkami i zaprasowanymi koncowkami. Ile tego masz w TM3 a ile w i4?

Chcialbym sie mylic, ale jak na moje - po kilku latach uzytkowania - bedziesz mial rozszelnienia, wycieki, obluzowania - to bedzie raj dla serwisu i bol dla kieszeni po gwarancji.

 

Nie czuje się na tyle obeznany w technologii produkcji samochodów żeby wydawać takie osądy. Jak dotąd słowo prowizorka raczej kojarzy się Teslą - bez uszczypliwości, mam na myśli wszelkie niedoróbki jakościowe. Czas pokaże czy ta plątanina drutów w I4 będzie sprawiała problemy, tak czy owak myślę że obecną generację współdzieloną z ICE lepiej "przeczekać" chyba że kogoś mocno pili na elektryka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam znowu wyciagasz jedynie wygodne dla siebie fakty bo już przy zdjęciu z parametrów serii 7 nie zaznaczyłeś ground clearance które jest tylko jeden centymetr więcej niż i4

Stary, ten centymetr to jak bedziesz jezdzil po zlych drogach moze Cie kosztowac >100.000 PLN.

W 7-er jest 13,5cm przeswitu ale jak tam zaryjesz jakims kamieniem to najwyzej uszkodzisz oslony pod autem, naprawa sie zamknie w max kilku tys PLN.

W i4 czy w kazdym innym BEV bezposrednio pod autem znajduja sie baterie - zrobienie tam dziury moze sie skonczyc tak:

https://elektrowoz.pl/auta/dziura-w-dolnej-czesci-pojemnika-baterii-jaguara-i-pace-koszt-naprawy-rownowartosc-okolo-150-tys-zlotych-motor-no/


W TM3 przeswit jest 14 cm i mi sie wydaje ze siedzi sie juz dosyc nisko i tak w tym aucie.

Mozna oczywiscie patrzec tez z innej strony - nizszy srodek ciezkosci, bedzie sie lepiej trzymala drogi :norty:

 

Adam oczywiste jest, że technologicznie w elektrykach Tesla jest bardziej rozwinięta niż reszta, bo robi to dłużej.

BMW sprzedalo ponad 200.000 sztuk i3 od 2013r. Maja multum know-how z tego projektu.

To nie jest kwetia doswiadczenia tylko wyborow zarzadu w co inwestujemy na dane lata, w jaka platforme, w jakie rozwiazania technologiczne.

 

Wg mnie właśnie za te kilka lat to będzie realny czas zakupu elektryków dla wielu ludzi, a dzisiaj kupują pasjonaci technologii, Ci których zmusza sytuacja podatkowo-cenowa jak w Norwegii itd.

Tak, z grubsza sie zgadzam.

Tylko jak to bylo w "Chciwosci":

- Jezeli chcesz wygrac z konkurencja, musisz byc:

a) lepszy

b) szybszy

c) oszukiwac


Tesla byla/jest lepsza i szybsza - stad dzisiaj wycena firmy, luzne miliardy $ na koncie, inwestycje w ladowarki DC, w autonomie, buduja kolejne fabryki, zwiekszaja sprzedaz co roku o 50% - niepodzielnie rzadza poki co.

Gdzie w tym jest teraz BMW? Szybsi juz nie beda bo przespali i olali temat, oszukiwac ciezko - jaki jest plan na bycie lepszym dzis od Tesli?

To z czego slynelo od zawsze BMW czyli prowadzenie, balans czy wspaniale R6 - odchodzi juz do lamusa za kilka lat, przestawiamy sie na EV.

A w EV jest poki co nadwaga i nienajlepsze osiagi/zasieg czy kwiatki jak z ta srednica zawracania. Tu musi nastapic szybka poprawa i to nie w Neue Klasse w 2025 bo do tego czasu to bedzie pozamiatane przez konkurencje - nawet ta z Chin :shock:


 

Adam dodatkowo podkręcasz atmosferę, bo chciałbyś po prostu BMW G20 z technologią Tesli, ale na to musisz poczekać, pewnie na następne i4...

Chcialbym i to cholernie mocno, mialem duze oczekiwania wobec i4 po tych 2 latach.

Kupie ja tak czy siak w przyszlym roku, 500 konne BMW w cenie 320d w Norwegii - takich okazji sie nie marnuje :norty: , mialem tylko troche wieksze oczekiwania po premierze konceptu :roll: .

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak masz zaryc podwoziem to i tak zaryjesz i ten centymetr cie nie zbawi bo nikt z sufmiarka nie będzie sprawdzał głębokości dziury, nie miałem jeszcze auta żebym podwoziem gdzieś nie przychaczyl, jesli bev jest tak delikatne od spodu to to nie jest fajne delikatnie mówiąc. Poki co bmw jest na rynku bardzo dobrze pozycjonowane, nic mu nie grozi wiec ja jestem o ta markę spokojny a ice przez wiele lat jeszcze się bardzo dobrze sprzedawać. W posche na macana gts czas oczekiwania rok, na 911 net dwa lata za to taycanow stoi sporo, na zamówienie sloty produkcyjne dostępne niemal od ręki takze ta elektryfikacja nie nastąpi tak szybko jak ci sie wydaje. Małe elektryczne auto do miasta ok, auto dla rodziny i na wyjazdy weekendowo wakacyjne stanowczo nie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Małe elektryczne auto do miasta ok, auto dla rodziny i na wyjazdy weekendowo wakacyjne stanowczo nie.

To jest dokladnie myslenie BMW w latach 2013-2020.

Wypuscmy maly BEV do miasta (i3) i olejmy temat bo EV sie nie nadaja w trasy.

I po 8 latach inna firma motoryzacyjna, ktora miala odmienne zdanie, urosla do wartosci 10x BMW.


Wakacyjnie zrobilem elektrykiem ponad 5000km w poltora tygodnia (jak miliony innych osob obecnie) i wybacz, ze sie nie zgadzam z ta teza :cool2:

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.