Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wystarczy trochę wysiłku, wejść na listę otwartych pozycji na strony BMW dla it i szybko można znaleźć ze główne działy to niemieckie ulm czy Monachium. Pracuje w nich nawet kilka osób z polski, które przeszły z intela. Jesli chodzi o soft i infotainment to na pierwszym miejscu jest Google a później dlugo długo nic. Google ma świetne mapy, androida jest właścicielem YouTube, bardzo dobry asystent głosowy no i android auto. Dobrze działające bezprzewodowo android auto z googlowskim asystentem jest bezkonkurencyjne i proszę nie pisać głupot ze lepsze zintegrowane a bezprzewodowe to be, bo dzisiaj wszystko jest praktycznie bezprzewodowe i nawet najlepszy infotaiment bez internetu jest guzik wart. Do tego wystarczy jeden abonament na internet a nie kilka bo i tak na raz z kilku nie korzystamy.
Opublikowano
8. Co jest MEGA niepokojace - BMW olewa wlasne fabryki baterii - beda tylko montowniami dostarczanych podzespolow --> czyli zupelnie inna sciezka niz Tesla, grupa VW, MB

Ale widzę, że BMW się uczy, szukają w siedzibie Tesli ludzi od trzymania ręki na pulsie rynku rozwoju baterii: https://www.bmwgroup.jobs/pl/en/jobfinder/job-description.210001HO.US.SiliconValley.ResearchDevelopment.AdvancedDevelopmentResearch.D1.html

Radość z jazdy
Opublikowano
Wystarczy trochę wysiłku, wejść na listę otwartych pozycji na strony BMW dla it i szybko można znaleźć ze główne działy to niemieckie ulm czy Monachium.

Grubo, prawie pół tysiąca ogłoszeń o pracę w obszarze IT... W Niemczech. Ciekawe dlaczego nie stworzą sobie biura w Polsce. Z punktu widzenia Polaka to w sumie pewnie wygodniej popracować zdalnie dla Tesli: https://www.tesla.com/pl_PL/careers/search/job/software-engineer-in-test-autopilot-poland-100455

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hahaha prawdziwa skóra odchodzi do lamusa. W tanim amerykańskim aucie może tak, w niemieckim Premium im droższe i z wyższej Polki auto jest jej więcej.

Presja na "sustainability" w produkcji jest teraz na swiecie ogromna.

Nie mi oceniac czy to dobrze czy zle - po prostu taki jest trend w motoryzacji.

Mamy syntetyczne skory, mamy alcantare i cena oraz "zielonymi certyfikatami" wypieraja one po prostu skore naturalna.

Mnostwo srodowisk, w tym dziennikarskich, obrzydza producentom w kazdym mozliwym momencie "zwierzeca skore" - tak jak jest to robione np. z paleniem w miejscach publicznych.


Zauwaz, ze wiekszosc nowych aut jest reklamowana ze sztuczna skora/materialami obecnie w prospektach.


Oczywiscie zaczyna sie to od modeli tanszych typu 3-er a im drozsze auta tym opor jest wiekszy - ale predzej czy pozniej ze skora naturalna sie po prostu pozegnamy w motoryzacji - Tesla po prostu robi to szybciej bo nie obchodza ja konwenanse i co sobie pomysli "niezadowolony" klient - podejscie ala Apple (wiemy lepiej od klienta co jest dla niego dobre).

I tak jak w przypadku headupa mnie to okropnie irytuje bo uwazam, ze nie maja racji - tak w przypadku skory juz mi to "wisi i powiewa".


Zauwaz, ze w katalogu BMW i4 - do wyboru jest tapicerka "skorzana ekologiczna" w kazdym mozliwym kolorze juz - to nie sa czasy sprzed dekady gdy mozna bylo kliknac tylko czarny Sensatec w konfigu.


Elektryczne-Audi-e-tron-GT-WN%C4%98TRZE.jpg


Audi-e-tron-GT-WNETRZE.jpg

 

Można posadzić zespół programistów i napiszą soft w pół roku do obsługi wszystkich przycisków, i to lepszy niż w tesli bombę nowa zawsze łatwiej pisać niż latać stary.

VW tak myslal projektujac VW ID.3, skonczylo sie spektakularna klapa

Soft jest archaiczny, zbuggowany, zagmatwany, zupelnie nieefektywny, OTA to ponury zart jak na zdjeciu ponizej.


wI5-TrgRNIzFXX46OZezC0HoQxxT4WgEOY3FL6_6avE.jpg?auto=webp&s=705a3da07ca5e9e4ddade351727ccf4c470bc90e


BMW wypuscilo przeciez kilka tyg. temu iDrive 8.0 - stworzony od podstaw OS do nowych aut - widziales jak wyglada, jak funkcjonuje?

Menu od klimatyzacji nie miesci sie na jednym ekranie i trzeba scrollowac w prawo(!) a menu glowne wyglada jak Windows 95 - to jest funkcjonalny dramat i niewiarygodna amatorszczyzna :roll:


W miedzy czasie Tesla do swojego GUI wrzuca takie funkcjonalnosci jak programowalne sciemnianie lusterek, Netflixy, Wiedzminy, otwieranie bagaznikow, Sentry mode, valet mode, dog mode, myjnia mode etc etc - to jest przepasc w oprogramowaniu na dzisiaj - juz o FSD nie wspominajac.


51478716499_9c43396edc_o.jpg


51477996531_2457fa4ece_o.jpg

.

Opublikowano
Muszę cię zmartwić - na słowo reputacja gimbaza by powiedziała co za krindż. tłumacząc: straszna wiocha.

 

Może w takim razie skupmy się na rozmowach prowadzonych przez dorosłych, powaznych ludzi ;)

 

Można posadzić zespół programistów i napiszą soft w pół roku do obsługi wszystkich przycisków, i to lepszy niż w tesli bombę nowa zawsze łatwiej pisać niż latać stary.

 

Po pierwsze, to ten soft dla BMW będzie pisała jakaś oddalona placówka w Indiach, po drugie, będa to robic 2-3x dłużej niż BMW zaplanowało i jak już dostarczą coś, co można faktycznie zobaczyć (nie mówię absolutnie, że to cos będzie działać), to będzie nieaktualne i wymienione przez soft robiony przez jeszcze inną, oddaloną placówkę, która odpowiada za "kolejną wersję". Przez ten model pracy w IT na zachodzie ich infrastruktura informatyczna w wielu aspektach jest mega zacofana. Ale za to masa ludzi zarobi i działy IT pokazuję, że ciężko pracują, tyle rzeczy sie przecież działo, jedna wersja "już zrobiona", druga "przecież za rogiem" i tak to się kręci, a klienci dostają porzucany co kilka lat, niedopracowany, ze słabym UI/UX soft w aucie za grube eurosy.


tl;dr Niemieckie marki nie umieją robić softu do aut (niezależnie od przyczyn) i tu moim zdaniem jest potencjalna przyczyna ich przegranej z Teslami tego rynku.

 

Oj uważaj, ten soft będą robić Polacy + nasi wschodni sąsiedzi, właśnie dlatego niemieckie premium będzie w stanie dogonić Tesle :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Soft w modelu Plaid - polecam obejrzec jak robi to w tej chwili konkurencja.

Responsywnosc, czytelnosc, szczegoly, menu klimatyzacji, rozrywki etc etc :shock:


.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po pierwsze to czy widziałeś idrive 8 na żywo, testowałes? Jeśli nie dlaczego sie wypowiadasz? Setki razy było już tu udowodnione ze Fsd w tesli nie jest lepsze od konkurencji a nawet pod wieloma względami gorsze ale widzę ze przyjąłeś taktykę ze tysiąc razy powiedziane kłamstwo stanie sie prawda. W oprogramowaniu tesli nie ma żadnej filozofii, nic co nie może mieć konkurencja:

 

Our software is based on Linux, GNU toolchain, buildroot, and other open source projects, delivering the security, capability, and performance demanded by our user experience.

 

A Apple się skończył dawno temu uważając ze wiedza lepiej. Siri to jakiś żart, ichniejsze mapy to porażka, a sprzetowo z tym ogromnym notchem, słabymi ekranami są sto lat za murzynami. Przez wiele lat produkowali malutkie telefony gdzie konkurencja oferowała już dużo większe wyświetlacze, teraz to Apple kopiuje rozwiązania xiaomi czy samsunga a nie odwrotnie. To samo będzie ze skóra, bo klient rollsa czy maybacha raczej nie zamówi ceraty na siedzenia. Nie zapominaj tez ze tesla korzysta z wielu poddostawców nawet tak krytycznych elementów jak baterie. Z tej samej fabryki wyjeżdżają baterie zarówno do BMW jak i tesli wiec przestań się jarac to innowacyjnością ba ja jej jakos nie widzę, a za to widzę brzydkie nudne jedno auto które się dobrze sprzedaje bo jak na bev z dobrymi osiągami jest tanie.


Nie wiem czym się zachwycasz w tym sofcie plaida. Mapy Google wklejone żywcem, kilka ikon aplikacji które są dostępne w każdym nawet najtańszym telewizorze, a poruszanie się auta po drodze podobnie wyglada jak w BMW.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po pierwsze to czy widziałeś idrive 8 na żywo, testowałes? Jeśli nie dlaczego sie wypowiadasz?

Nie siedziales w Tesli przez pierwsze 100 stron tego tematu a mimo to plules na nia dzien w dzien - dlaczego sie wtedy wypowiadales?

Rozumiesz teraz brak logiki w Twojej wypowiedzi?

Nie trzeba ogladac na zywo zeby sie wypowiadac w oczywistych rzeczach w dobie youtube - od tego masz 100 roznych recenzji, prezentacji zeby sobie zdanie wyrobic.

I jezeli wchodzisz w menu klimatyzacji gdzie widac 7,5 ikony na 9 na ultra szerokokatnym ekranie - to wiadomo od razu ze soft byl pisany na kolanie.

 

Setki razy było już tu udowodnione ze Fsd w tesli nie jest lepsze od konkurencji a nawet pod wieloma względami gorsze ale widzę ze przyjąłeś taktykę ze tysiąc razy powiedziane kłamstwo stanie sie prawda. W oprogramowaniu tesli nie ma żadnej filozofii, nic co nie może mieć konkurencja:

To znaczy te bzdury ktore tu wypisujesz najczesciej w tym watku sa tym udowadnianiem? :)

Oczywiscie ze w GUI Tesli nie ma zadnej filozofii, jest to po prostu kawal dobrego, bardzo dobrego softu.

Szkoda, ze inni producenci, w tym BMW, nie potrafia wlasnie tak prostej rzeczy zrobic.

Powiem inaczej - BMW nie potrafi od 10 lat zaimplementowac tak debilnie prostej funkcjonalnosci - ze jak raz wlacze tryb sport to zeby po ponownym uruchomieniu auto nie startowalo znowu od trybu comfort.

Widziales jak wyglada funkcjonalnosc BMW drive recorder? Przeciez to jest plucie klientowi w twarz :roll:

 

To samo będzie ze skóra, bo klient rollsa czy maybacha raczej nie zamówi ceraty na siedzenia.

Jak dla mnie to klient Maybacha moze zamawiac fotele z napletkow wielblada, pisalem o autach dla Kowalskiego jak TM3 czy 3-er.

 

Nie zapominaj tez ze tesla korzysta z wielu poddostawców nawet tak krytycznych elementów jak baterie. Z tej samej fabryki wyjeżdżają baterie zarówno do BMW jak i tesli wiec przestań się jarac to innowacyjnością ba ja jej jakos nie widzę, a za to widzę brzydkie nudne jedno auto które się dobrze sprzedaje bo jak na bev z dobrymi osiągami jest tanie.

Ty ogolnie kolego malo widzisz, udowadniasz to w tym temacie praktycznie na kazdej stronie jedyne co robiac to deprecjonujac wszystko zwiazane z Tesla.

FSD jezdzi samo po miescie - "eee, ja umiem lepiej jezdzic"

Auto ma 2s do setki - "ee, po co to komu, brzuch boli"

Ma 600 km zasiegu - "eee, moj spalinowy zrobi 700km"

Ma bebechy na tyle mocne ze chodza na tym gry czy Netflix - "eee, samochodem sie jezdzi a nie gra, to nie PS5" etc etc

.

  • Moderatorzy
Opublikowano
O, Apple się skończył, nie wiedziałem a teraz już wiem :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Biorę do ręki iPada, iPhone, telefon z Androidem widzę ikony. Odpalam kompa z windowsem, Linuksem widzę ikony. Android auto, Apple car play, widzę ikony. Wchodzę na forum BMW czytam ze ikony to staroć i beznadzieja. Co jest takiego genialnego w tym sofcie tesli z tekstowym menu po lewej stronie jak na stronach www sprzed 20 lat? Jaka jest czytelność takiego menu podczas jazdy? Do tego idrive ma super wygodne pokrętło, czego w tesli próżno szukać no ale zapewne zaraz przeczytam ze nawigacja po tekstowym menu i klikanie w ekran podczas jazdy jest wygodniejsza….. Autonomiczna jazda? BMW ten sam level. szybkość? Model plaid na nurburging bardzo podobny czas do emek od BMW. Odpowiednik tesli model 3 performance BMW m3 jest szybsze. Ze droższe? Premium zawsze kosztowało więcej. Zasięg? No comments. Sam pisałeś ze 250-300 km realnie przejeżdżałes na autostradzie w lato, w zimę będzie 20 procent mniej. W ice zasięg około 600 km. Czas ładowania, tankowania? Bez komentarza. Wykonanie, jakość materiałów? Przepaść na korzyść BMW. I sorry nie mam 10 lat żeby siedzieć i grać w aucie albo żeby mnie to jarało.


I tak @Randall jeszcze dobrych kilka lat temu Apple potrafiło pokazać cos co przewyższało konkurencje, dzisiaj już niczym specjalnie się nie wyróżnia a telefony chociażby samsunga są od kilku lat po prostu lepsze. Apple odgrzewa stare kotlety, a Face ID w dobie pandemii to majstersztyk głupoty. Nawet głupiego standardu ładowania nie potrafią zrobić jednego gdzie iPady maja już USB typu c, a telefony stary lightning.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Skończ proszę gadki o apple bo widzę że w kolejnej dziedzinie jesteś ekspertem. Face ID działa idealnie z maską wystarczy mieć Apple Watch na ręce ;) Samsung jak zrobił odblokowywanie twarzą to wystarczyło wydrukować czyjeś zdjęcie, nawet szkoda mi w to brnąć. Może jeszcze napisz że procesor M1 to "żadne osiągnięcie". Nawet w Twojej ukochanej marce premium CarPlay działa idealnie a android auto ssie po całości :mrgreen:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Autonomiczna jazda? BMW ten sam level.

Czlowieku, Ciebie juz ten hejt na Tesle zaslepil zupelnie i popadasz w opary absurdu :roll:


Obejrzyj gdzie jest Tesla z autonomia na dzis i jak pokladowy komputer interpretuje otaczajaca go rzeczywistosc.

To jest normalne miasto, spore natezenie ruchu, niesymulowane warunki





Co robi w miedzy czasie BMW?

Ano wyswietla tego typu propagandowe reklamy o swojej autonomii: :duh: :mad2:



No i jezdzi dookola budynku BMW na zamknietym parkingu na zmapowanym terenie rotfl ^^



Jak masz jakies ciekawe filmiki z BMW jezdzacym autonomicznie po miescie to chetnie obejrze, podziel sie :cool2:


PS. Co do Appla, najwiekszej technologicznej firmy na swiecie o kapitalizacji 2,5 biliona dolarow - kolega slonik pisze "Apple sie skonczylo dawno temu".

Co tu mozna dodac jeszcze do takiego geniuszu, Da Vinci naszych czasow :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na norweskim forum ludzie potwierdzaja, ze niestety problemy z polprzewodnikami beda takze dotyczyc BMW i4.


- produkcja Q4 2022 przy zamowieniu auta dzisiaj

- ustawienia szerokosci siedziska oraz podparcia ledzwiowego beda niedostepne na fotelu pasazera

- w iX masaz na fotelu pasazera niedostepny

- lusterka pasazera nie beda sciemnialy sie (to akurat ciecie kosztow a nie problemy z elektronika raczej :roll: )


Do tego informacja, ze 13 pazdziernika bedzie zniesiony ban na recenzje z jazd testowych i4 - wtedy wszystkie redakcje beda mogly w koncu opisac jak auto sie prowadzi, jakie ma osiagi w praktyce etc etc

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pokaz mi chociaż jeden rzetelny test, który udawania wyższość Fsd nad innymi markami a nie jakieś filmiki na YouTube. Już pisałem wczesniej inne marki ze względów bezpieczeństwa wyłączają system po kilku sekundach, tesla cie najwyżej zabije. Pokaz mi chociaż jeden kraj który dopuścił autopilota tesli jakojedynej firmy. Tematu Apple nie ma co kontynuować. Fajnie ze w końcu udało się kupić ekrany 120hz od samsunga i po kilku latach dogonić konkurencje pod względem jakości ekranu przynajmniej w najnowszej 13 pro :cool2: @randal miałem 12 przez pół roku, oddałem córce bo bateria trzymała oszałamiająco krótko co mnie doprowadzało do pasji, już nie mówiąc o wiecznie włączającej się latarce, i użyciu Face ID w sklepach. Watcha nie mam bo zdecydowanie wole zegarki garmina ale. Izę faktycznie z watchem jest lepiej :duh: :duh: z
Opublikowano
Pokaz mi chociaż jeden rzetelny test, który udawania wyższość Fsd nad innymi markami a nie jakieś filmiki na YouTube.

LOL XD


Cały czas się zastanawiam, czy bez słonika ten temat by umarł, czy po prostu byłby bardziej na rzeczy :D

Opublikowano
Pokaz mi chociaż jeden rzetelny test, który udawania wyższość Fsd nad innymi markami a nie jakieś filmiki na YouTube.

LOL XD


Cały czas się zastanawiam, czy bez słonika ten temat by umarł, czy po prostu byłby bardziej na rzeczy :D

To nie tylko ten temat, ale i wiele innych na tym forum by "umarło", a my z nudów :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Filip historia stara jak świat. Optymalizacja/unowocześnianie produkcji co wiąże się z redukcjami etatów. Zapewne nie bez przypadku dzieje się to po uruchomieniu nowego nowoczesnego zakładu w Niemczech https://www.daimler.com/innovation/digitalisation/industry-4-0/opening-factory-56.html
Opublikowano

Fajne, dzięki. Z ciekawostek "energy storage systems based on reused vehicle batteries (...) With an overall capacity of 1400 kWh, it acts as a buffer for excess solar power from the photovoltaic system (...) with an output of more than 5000 KWp (kilowatts peak)" czyli przy standardowym nasłonecznieniu 2h dziennie mają bufor 14% energii. Można by policzyć, ile samochodów elektrycznych trzeba, by po wyciągnięciu z nich baterii zrobić taki bufor dla całego OZE w Polsce.


Natomiast sam powerbank mały, baterie jak po 13 EQS.

Radość z jazdy
Opublikowano

Czy ktoś pamięta domokrążców? Ludzi sprzedających ubezpieczenia, długopisy, biblie, encyklopedie, mixery, religie czyli chodzących po domach jechowych? Ja tak. Będąc dzieckiem co chwilę ktoś dzwonił do drzwi i oferował swoje dobra. Same najlepsze i niepowtarzalne. Królem tego był amway. Wyobraża IE sobie miec kogoś takiego za sąsiada?Dziś królami tanich garniturów są ludzie wciskający Teslę (jak ci, którzy nagabują, indoktrynuja) w zamian za darmowe ładowanie. Z podpisami "kliknij, kup itd..." Tak. Ten marketing i system sprzedaży jest zamiast irytujących reklam i salonów sprzedaży. Fajnie?

Napiszą co chce przeczytać niezdecydowany, a pogryzą tych co mają odmienne zdanie. Jeszcze raz publicznie wnosze o bana dla ludzi stilosujacych takie metody sprzedaży.

Opublikowano
Ale wiesz, że autor tego wątku chciał kupić BMW? A że nie miało to sensu, to wylał tu żale? Wiesz też, że w wyniku jego nagabywania znalazł się między nami pewnie pierwszy zamawiający i4 w Polsce? Aha, no i nie ma przymusu czytania tego wątku.
Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dziś królami tanich garniturów są ludzie wciskający Teslę (jak ci, którzy nagabują, indoktrynuja) w zamian za darmowe ładowanie. Z podpisami "kliknij, kup itd..." Tak. Ten marketing i system sprzedaży jest zamiast irytujących reklam i salonów sprzedaży. Fajnie?

Napiszą co chce przeczytać niezdecydowany, a pogryzą tych co mają odmienne zdanie. Jeszcze raz publicznie wnosze o bana dla ludzi stilosujacych takie metody sprzedaży.

Usunalem sygnaturke z linkiem do referrala zebys nie doszukiwal sie drugiego dna tam gdzie go nie ma :cool2:


Gdyby BMW nie zaspalo w EV (tak jak to cierpliwie tlumacze w tym watku) to mialbym dzis pod domem 2 sztuki i4 zamiast dwoch TM3.

Mozna powiedziec, ze to samo BMW pcha dzis ludzi w ramiona Tesli.


Np. BMW iX3 jest takim technologicznym hitem, ze Tesla przez 3 tygodnie sprzedazy w Norwegii, sprzedala juz prawie 3x wiecej sztuk modelu Y niz BMW iX3 od poczatku roku :roll:

iX3 po niecalym roku sprzedazy przechodzi facelifting - a mimo ze go jeszcze nie ma w salonach, jest juz dzisiaj przestarzaly bo wychodzi juz Idrive 8.0 w BMW iX.

Kto mi powie co sie dzieje w tej firmie? Ile osob bedzie chcialo kupic auto, ktore ma przestarzaly infotainment juz w dniu premiery?


To samo z BMW i4 - auto z ta technologia, z tym zasiegiem i osiagami powinno byc w wolnej sprzedazy juz od roku-dwoch.

A dealer mowi o Q4 2022 czyli rocznik modelowy 2023 w rzeczywistosci.

Wtf, w 2023r standardem bedzie juz 800V instalacja, 100kWh baterie w tym segmencie i czas ladowania 10-80% w 15 minut, nie w 35 minut :roll:


Decydenci w BMW to twardoglowe dziady motoryzacyjne - jak Klaus Froehlich - byly szef R&D w BMW, ktory nie dalej jak jeszcze dwa lata temu mowil, ze na elektryki nie ma ZADNEGO zapotrzebowania na swiecie. Na szczescie ktos w tym BMW ma jeszcze odrobine oleju w glowie i pozegnano tego dziada bez zalu.

Szkoda tylko straconych 5-6 lat oraz tego, ze bedzie to kosztowalo firme dziesiatki miliardow $ i tysiace utraconych miejsc pracy.


https://www.forbes.com/sites/michaeltaylor/2019/06/27/bmw-says-european-customers-arent-demanding-evs/?sh=66137a18141b


P90388875-klaus-froehlich-member-of-the-board-of-management-of-bmw-ag-development-03-2020-2121px.jpg

.

Opublikowano
Decydenci w BMW to twardoglowe dziady motoryzacyjne - jak Klaus Froehlich - byly szef R&D w BMW, ktory nie dalej jak jeszcze dwa lata temu mowil, ze na elektryki nie ma ZADNEGO zapotrzebowania na swiecie. Na szczescie ktos w tym BMW ma jeszcze odrobine oleju w glowie i pozegnano tego dziada bez zalu.

Zaraz Ci słonik napisze, że tak nie jest, bo przecież sprzedaż BEV to 1% aut w UE i w ogóle :D

Poza tym Froehlich jest mądry, przecież klienci nie chcą BEV, klienci chcą 3-cyl silników w swoich premium BMW :lol: :lol: :lol: No i 4 turbo w swoich kopcących dieslach. No i żeby każde kolejne M3 było cięższe od poprzedniego.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano



"I don' hear a thing. Just silence."

Swietny film, swietna rola Jeremiego Ironsa.

Pasuje jak ulal do sytuacji z BEV/ICE.

Madrzy CEO, Tesla, VW, MB etc slysza juz ze muzyka zwalnia wyraznie.

Niektorzy jak BMW czy Mazda czy Toyota nie slysza badz nie chca slyszec.

.

Opublikowano

Powtórzę, bo tu niektórzy mądrzejszy od tęgich głów niemieckiej motoryzacji:

 

A ja myślę, że BMW i Mercedesem nie rządzą stare ślepe dziady, które przespały rewolucję zwaną elektromobilnością, tak jak się fanatykom Tesli wydaje.

Oni bardzo dobrze wiedzą, co robią. Wiedzą, że ostatnie 5-10 lat to było za wcześnie na inwestowanie ogromnych pieniędzy w rozwój platformy elektrycznej w celu walki o rynek, który w 2021 roku w Europie stanowi 6% sprzedaży. I to jest najwyższy odsetek na świecie, w USA jest to bliżej 2%.


Są marki, które musiały iść w EV. Volkswagen ze swoim Audi nie mieli wyboru po diesel gate. KIA i Hyundai próbują zerwać z wizerunkiem tanich, kiepskich aut. Tesla wiadomo.


Mercedes i BMW walczą aktualnie o pozostałe 94% i 98% rynku - tam jest dziś pieniądz. A jak ci, którzy nie mają wyboru, przetrą szlaki, przeforsują legislację, przekonają ludzi, to BMW w 2025 wskoczy ze swoją elektryczną platformą na rynek, który nie będzie już stanowił 2-6% sprzedaży, a trochę więcej.


Niemcy mają marki tak silnie zakorzenione w świadomości ludzi oraz tak duże finanse na rozwój, że wypuszczenie dedykowanego EV w 2025 to dla nich nie przespanie, a idealne wstrzelenie się w rynek i free-ride na doświadczeniach tych, którzy nie mieli wyboru.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.