Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

 

I to jest miejsce, w którym powinny wylądowoać wszystkie Tesle :mrgreen:


OK, dość offtopu, fajnie się dyskutowało ale jak będę to dalej w tym wątku robił, to mi życia braknie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Latanie w kosmos to takie nowe hobby miliarderów i musk wcale nie jest tutaj pierwszy https://www.bankier.pl/wiadomosc/Jeff-Bezos-poleci-dzis-w-kosmos-Rywalizacja-miliarderow-nabiera-rumiencow-8156164.html


Ciekawa jest tez burza wokół lotu Bezosa, podpisywane przez ludzi petycje żeby ńie wracał, po powrocie podziękowanie pracownikom i klientom za te za zapłacili za ten lot :D :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Napisali mini artykul o TMY w Norwegii, kilka postow temu poruszalem.

Podejrzewam, ze do konca roku bedzie w top3 spokojnie.

https://elektrowoz.pl/auta/tesla-model-y-to-tesla-killer-detronizuje-cala-konkurencje-w-norwegii-bedzie-walczyl-z-modelem-3-wyniki-wrzesnia/

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tymczasem w autoexpres uk tesla 3 została zepchnięta z pierwszego miejsca przez ioniqa https://www.autoexpress.co.uk/electric-cars/86169/best-electric-cars-buy-2021 a Matt z carwow dumnie zatytułował najnowszy test kia ev6 ze jest to najlepszy elektryk na świecie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tymczasem Tesla S najszybsza w jakiejś tam kolejnej konkurencji: https://jalopnik.com/tesla-model-s-plaid-finally-set-the-nurburgring-record-1847647872

Ten Plaid na torze ma pewnie gracje slonia ze wzgledu na wage a i tak wazy przy tym 130kg mniej od i4 M50 ;)


Nie moge tego skumac, plaid jest rozmiar wiekszy, ma 15% wieksza baterie, co BMW tam skitralo w tym i4, przeciez nie ma silnika spal, osprzetu, skrzyni biegow etc a w cenniku dodatki karbonowe za 13 kola ktore z zalozenia maja zmniejszac mase auta ^^


Nie moge sie "tear down" tego auta doczekac, jeszcze sie okaze ze baku paliwa nie usuneli ;)

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% rozpaczają, że nią mają na pokładzie takiego menadżera. Byś ich nauczył biznesu!


Zobaczymy jak wodór będzie wiódł prym - co wtedy tesla zrobi. Może odkupisz ich akcje żeby podratować.

W tym temacie nie da się nie być głupi ironicznym ze względu na podwórkowo-plotkarskie know how.

 

Ja dlatego uparcie powtarzam - BMW musi sie okreslic, albo brnie dalej w swoje 318i, 320d, hybrydy plugin, eksperymentuje z wodorem etc --> albo robi to co Tesla, a teraz mozna powiedziec to co robi takze cala grupa VW -->caly R&D powinien juz isc w EV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Raczej nie trudno było pobić plaidowi rekord najszybszego elektryka na nurburging skoro tylko kilka jest ich na rynku, na torze nie był testowany taycan turbo s, jedynie turbo a także nie był testowany najszybszy bev świata czyli rimac. Cały czas spalinowki potrafią być szybsze na torze i zapewne dopiero baterie z elektrolitem stałym które są zapowiadane za dwa trzy lata jesli pomogą zmniejszyć masę auta to cos rusza w tym temacie. Dlubnieta spalinowka potrafi niezłe dokopać plaidowi. 6 letni, mocno dlubniety Nissan gtr biorący udział w drag race na carwow wykręcił czas na 1/4 mili poniżej 9 sekund
auto ma tak duża moc, ze podczas przyspieszenia potrafi obrócić opony na felgach :D :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, dobrze że nie zamówiłem elektryka, bo mój biedny spalinowóz na szczęście robi poniżej 7min na nordschleife :D


A co do Taycana ... ja tam nie wierzę, żeby Turbo S był aż tak szybszy. Jak wspominałem wcześniej, Tesla co moment wypuszcza nową wersję, a niemieckie dziadki raz na 7 lat nowy model, przez co auta niemieckie są technologicznie zacofane prawie non-stop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Spokojnie Slawomir, Porsche od kilku dekad walczy z czasami na Ringu w swoich GT. Pamietaj, ze Plaid to 7 osobowa, 5m limuzyna, do bagaznika wsadzisz pralke ;)

Dopiero premiera Roadstera za rok, dwa czy trzy pokaze nam czy EV pokaraja najszybsze spalinowce takze i na torze.

Ja jestem dziwnie spokojny, zobacz jakie czasy na ringu mial taki vw id.r (6.05!), przeciez tu nawet z GT nie bedzie co zbierac jak sie wezma na powaznie za ten kawalek tortu.

Ps wyniki taycana z ringu sa nieoficjalne, to bylo przedprodukcyjne auto, nie stockowe i nie mialo doliczonych kilku s ze startu, tu w ogole nie ma o czym gadac.

Akurat kto jak kto, gdyby P. Taycan mial sie czym pochwalic z ringu to kazdy by o tym wiedzial :twisted:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli elektryki dojdą do lżejszych baterii, to pewnie będzie koniec wyścigu ;) Póki co jeszcze są za ciężkie na zakręty.


A racja z tym, że gdyby Porsche miało się czym pochwalić, na pewno by to zrobiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Porsche właśnie pokazało concept elektrycznego racing car https://www.carwow.co.uk/porsche/news/5582/porsche-mission-r-electric-racing-car-ev-revealed ciekawe czy to nie rimac w ubraniu porsche :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tesla szybsza od mojego auta o 28 s i co ja mam teraz zrobić ?? Nie wiem czy się po tym pozbieram... przy okazji czasy BMW na Nürburgring


https://f87.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1747854


sirens: 07:25 (06:06 lap time) and 07:49 (06:30 lap time);

having a moment (5-second grass stint): 08:08 (06:49 lap time);

V-max of 271 km/h (168 mph): 08:45 (07:25 lap time);

763M forged wheels + Michelin Pilot Sport Cup2 tires + carbon ceramic brakes (M-CCB);

BMW M lap times (source: here):

7:27.88 = F82 M4 GTS (BMW [Jörg Weidinger])

7:32.79 = G15 M8 Competition (Sport Auto)

7:35 (previously 7:38) = F80 M3 CS + F82 M4 CS (BMW)

7:35.90 = F90 M5 Competition (Sport Auto)

7:37 = F82 M4 GTS (Sport Auto)

7:38.92 = F90 M5 (Sport Auto)

7:42.99 = F87 M2 CS (Sport Auto)

7:48 = E92 M3 GTS (Sport Auto)

7:50 = E46 M3 CSL (Sport Auto) + F87 M2 Competition (BMW [Jörg Weidinger])

7:52 = F82 M4 (Sport Auto)

7:52.36 = F87 M2 Competition (Sport Auto)

7:54 = F10 M5 Competition (Sport Auto)

7:58 = F87 M2 (Car Magazine)

8:05 = E92 M3 (Sport Auto)

8:07 = E52 Z8 (Auto Bild)

8:09 = E63 M6 (Sport Auto)

8:12 = E86 Z4 M Coupé (EVO Magazine)

8:13 = E60 M5 (Sport Auto)

8:15 = E82 1M (Sport Auto)

8:22 = E46 M3 (Sport Auto)

8:22 = E36/8 M3 (Sport Auto)

8:35 = E36 M3 (Sport Auto)

8:50 = E30 M3 (Sport Auto)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tesla szybsza od mojego auta o 28 s i co ja mam teraz zrobić ?? Nie wiem czy się po tym pozbieram...

To jest taki komentarz troche typu kierowcy Skody Fabii smiejacego sie, ze jego auto ma 12s do setki a mimo tego w tym samym korku stoi kierowca nowej Panamery z 3s do setki.

Albo ze Lewandowski zarabia 100x wiecej a hehe nie zje wiecej stejkow dziennie ode mnie wiec po co mu taka kasa.

Nie musisz sie z niczego pozbierac, w Londynie powiedza ze w ogole po co komu jakiekolwiek auto jak po centrum i tak mozna tylko metrem..

Czasem warto po prostu docenic to co robi konkurencja i ze motywuje to innych do wiekszego dzialania :cool2:

 

przy okazji czasy BMW na Nürburgring

7:35.90 = F90 M5 Competition (Sport Auto)

 

I do tego auta bym probowal na dzisiaj porownywac torowe zdolnosci Plaida.

Podobne rozmiary, oba auta to ciezkie lochy i najnowoczesniejsza mysl technologiczna Tesli/BMW na 2020/21.


I jak widac EV Tesli dorownuje juz na torze topowemu spalinowemu odpowiednikowi /to samo z Panamera Turbo S/.

Cala reszta osiagow juz po stronie EV. Cena wyjsciowa 570k PLN/850k PLN tez juz wiele mowi.


Odpowiednikow aut typowo torowych jakim jest np GT3 - trzeba czekac na Roadstera czy cos podobnego ze stajni Porsche czy MB.

 

Porsche właśnie pokazało concept elektrycznego racing car https://www.carwow.co.uk/porsche/news/5582/porsche-mission-r-electric-racing-car-ev-revealed ciekawe czy to nie rimac w ubraniu porsche :D

 

1. Wolant jak w Plaidzie wiec chyba idzie nowy standard jednak

2. Ukladajace sie na miejsce - dyfuzor i spoiler, i ten ledowy czerwony pas z pojawiajacym sie napisem Porsche - jak dla mnie porno motoryzacyjne ;)

3. Jezeli to technologia Rimaca to co on robi w 38s i 48s - zmienia biegi na zakretach? :norty:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Akurat ten ledowy czerwony pas mi się podoba, zreszta jest już w 911, tył plaid za to wyglada jak projekt taniego rodzinnego sedana sprzed 20 lat no ale o gustach się nie dyskutuje. Kierownica z kolei bardziej wyglada jak z formuły 1 https://i.pinimg.com/originals/8b/60/87/8b6087b3372942a5bb21c7311e513193.jpg i jak cos to plaid racźej skopiował rozwiązanie z F1. Tył tesli to takie trochę stare mondeo https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f4/Ford_Mondeo_MK4_Flie%C3%9Fheck_Ghia_rear.JPG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adam inteligentny z Ciebie gość na pewno, ale czasem dajesz się złapać na moje jak to słusznie nazwałeś wbijanie szpily. Po pierwsze uważam, że lepiej by było jak byś nie komentował wszystkich postów "przeciw elektrykom". Po drugie to co już pisałem wcześniej, te wszystkie statystyki nie mają znaczenia dla większości ludzi decydujących o wyborze auta. Mówisz doceń technologie itd. Szczerze - mam to gdzieś, bo to nie ma na mnie żadnego wpływu. Elektryki wciąż nie są czymś co mnie potencjalnie interesuję do zakupu, ale śledzę sytuacje, bo kupię jak mnie zmuszą. Ja ten wątek traktuję jako informację czy elektryka warto kupić i dlaczego czy jednak spalinowe są fajniejsze. Być może mylnie, to w zasadzie cały czas jest mowa o tym, że Tesla jest mocno rozwinięta technologicznie, a BMW w elektrykach nie, a Adam chce elektryczne BMW o technologii min Tesli. Póki co tak nie jest, ale jak przyjdzie czas to będzie, jakoś niewielu się do tego spieszy. Ludzie dzisiaj kupujący elektryki maja kasę i nie ma dla nich znaczenia cena i to oni są zachwyceni osiągami ( przynajmniej przez te krótkie chwile), co oczywiste. Pozostali kupują jeśli jest to opłacalne czyli nie jest drożej niż spalinowe, ale to w krajach z dopłatami ( w PL jeszcze nie ten poziom). Na koniec przypomnienie, w PL średnia cena zakupu auta to 20 tys zł , a elektryków jest poniżej 1 %. I to jest ta rzeczywistość, a na forum jakaś abstrakcja dla nielicznych.


P.S. Widzisz Adam nie skomentowałem Twojej opinii o Skodzie i Londynie, Tobie też radzę, będzie lepiej. I pamiętaj, że ja z Tobą nie walczę, ale uważam, że odleciałeś za bardzo w zachwycie nad elektrykami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby za każdym postem, każdy odmiennym zdaniem tłumaczyć autorowi tematu, że się go nie atakuje i fajnie żeby dalej było miło prosić o zrozumienie to już zakrawa o chora dziecinadę - mam na myśli wykreowany chora przemoc przez autora tematu. Wnosze o bana dla autora tematu.


 

Adam inteligentny z Ciebie gość na pewno, ale czasem dajesz się złapać na moje jak to słusznie nazwałeś wbijanie szpily. Po pierwsze uważam, że lepiej by było jak byś nie komentował wszystkich postów "przeciw elektrykom". Po drugie to co już pisałem wcześniej, te wszystkie statystyki nie mają znaczenia dla większości ludzi decydujących o wyborze auta. Mówisz doceń technologie itd. Szczerze - mam to gdzieś, bo to nie ma na mnie żadnego wpływu. Elektryki wciąż nie są czymś co mnie potencjalnie interesuję do zakupu, ale śledzę sytuacje, bo kupię jak mnie zmuszą. Ja ten wątek traktuję jako informację czy elektryka warto kupić i dlaczego czy jednak spalinowe są fajniejsze. Być może mylnie, to w zasadzie cały czas jest mowa o tym, że Tesla jest mocno rozwinięta technologicznie, a BMW w elektrykach nie, a Adam chce elektryczne BMW o technologii min Tesli. Póki co tak nie jest, ale jak przyjdzie czas to będzie, jakoś niewielu się do tego spieszy. Ludzie dzisiaj kupujący elektryki maja kasę i nie ma dla nich znaczenia cena i to oni są zachwyceni osiągami ( przynajmniej przez te krótkie chwile), co oczywiste. Pozostali kupują jeśli jest to opłacalne czyli nie jest drożej niż spalinowe, ale to w krajach z dopłatami ( w PL jeszcze nie ten poziom). Na koniec przypomnienie, w PL średnia cena zakupu auta to 20 tys zł , a elektryków jest poniżej 1 %. I to jest ta rzeczywistość, a na forum jakaś abstrakcja dla nielicznych.


P.S. Widzisz Adam nie skomentowałem Twojej opinii o Skodzie i Londynie, Tobie też radzę, będzie lepiej. I pamiętaj, że ja z Tobą nie walczę, ale uważam, że odleciałeś za bardzo w zachwycie nad elektrykami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Akurat ten ledowy czerwony pas mi się podoba, zreszta jest już w 911, tył plaid za to wyglada jak projekt taniego rodzinnego sedana sprzed 20 lat no ale o gustach się nie dyskutuje.

No wlasnie mowie, ze mi sie MEGA podoba ten czerwony pas i pojawiajacy sie napis Porsche.

To jest troche taki bling bling jak te dynamiczne kierunkowskazy od Audi, tyle ze 10x lepszy bling bling, bardziej wysublimowany i ogolnie swietnie wygladajacy :modlitwa:

Tesla daje takie same czy wrecz lepsze osiagi jak Porsche w EV ale za kilkadziesiat k $ mniej, stad nie ma takich smaczkow, a wiadomo ze ludzie je lubia dlatego swietnie ze inne firmy to robia, im wiekszy wybor tym lepiej dla klienta.

 

Po pierwsze uważam, że lepiej by było jak byś nie komentował wszystkich postów "przeciw elektrykom".

Dzieki za sugestie ale z racji tego ze to ja zalozylem watek i staram sie wrzucac rozne tematy zeby sie nie znudzil - pozwol ze bede decydowal na co odpowiadac a na co nie, umowa stoi? ;)

Jezeli nie chcesz tego typu odpowiedzi - to moze lepiej ugryzc sie w jezyk czasem i nie wbijac takich nic nie wnoszacych szpil? Mamy przeciez 1000 innych watkow na forum - w tym "///M-Power oraz rozwiązania mechaniczne M GmbH" na ktorym nie wiedziec z jakiego powodu jest totalna pustynia - nie widac relacji z torow z Poznania czy innego Nurburgringu, zachwytow nad autem, filmikow z gadania wydechu, prawie zero/null/nada contentu ogolnie.

I "M-kowcy" zajmuja sie wbijaniem szpil w watku EV ze elektryki o pol minuty szybsze na torze no i co z tego. Wg mnie slabe podejscie :)

 

Mówisz doceń technologie itd. Szczerze - mam to gdzieś, bo to nie ma na mnie żadnego wpływu.

I uwazasz, ze jest to na tyle wazne, ze musisz co 5 stron o tym pisac w tym watku? Ze elektryki sa bez sensu bo moja Mka lepsza niewazne co?

To tak jakbym przesiadywal notorycznie na forum serii 1-er i co tydzien wrzucal post - "ale przeciez jedynka jest mala, dlaczego nie kupicie sobie 5-er - wieksza, wygodniejsza, lepszy prestiz" - przeciez to nie ma zadnego sensu :roll:

 

Na koniec przypomnienie, w PL średnia cena zakupu auta to 20 tys zł , a elektryków jest poniżej 1 %. I to jest ta rzeczywistość, a na forum jakaś abstrakcja dla nielicznych.

Ok - czyli zostawmy forum E46 i E90 a F30 i G20 zamykamy? Bo dotycza 1% ludzi w PL?

Przeciez to nie ma sensu - czyta i interesuje sie ten kogo temat dotyczy :>

 

I pamiętaj, że ja z Tobą nie walczę, ale uważam, że odleciałeś za bardzo w zachwycie nad elektrykami :)

Przyjmuje do wiadomosci ale sie nie zgadzam :)

Dla mnie EV to nowe rozdanie, doswiadczam tego na codzien w Norwegii a takze ogolnie w internecie i to tutaj w rozny sposob komentuje. W tym jednym watku.

Nie przesiaduje na 20 innych watkach - krzyczac --> TESLA, ELEKTRYKI albo przegrales zycie.

Mam troche wiecej wiedzy z EV jako ze mam 2 elektryki i w Norwegii elektromobilnosc pedzi - staram sie dzielic, czasem obiektywnie, czasem entuzjastycznie.


Wczoraj przylecialem na chwile do Polski i kupilem prase motoryzacyjna do poczytania - zobacz jak wyglada tresc dzisiejszego motoru, EV wchodza w nasze zycie czy tego chcemy czy nie:


51448414744_738631c817_o.jpg


51446916147_759e013c10_o.jpg


Byl tez ciekawy artykul n/t zwiekszonej masy auta i wplywu na osiagi/prowadzenie (czytalem z ciekawoscia ze wzgledu na i4 M50):


51447912523_d333e79a17_o.jpg


51448637820_e5e02bd4e6_o.jpg


Na koniec G20 vs ... --> pierwszorzedny przeciwnik :norty: :norty:

(spoiler alert --> G20 "przegralo" :twisted2: )


51448638470_76d47e7e53_o.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Żeby za każdym postem, każdy odmiennym zdaniem tłumaczyć autorowi tematu, że się go nie atakuje i fajnie żeby dalej było miło prosić o zrozumienie to już zakrawa o chora dziecinadę - mam na myśli wykreowany chora przemoc przez autora tematu. Wnosze o bana dla autora tematu.

Napisales na forum BMW 60 postow, z tego 1/3 w tym watku, ciagle do mnie cos sapiesz.

Zaloz w F30 watek np "import rozbitkow z USA - co trzeba wiedziec, na co uwazac" i ciagnij temat.

Obiecuje nie wlazic tam i nie wyzywac Cie od trolli, psychofanow i co tam innego jeszcze wymyslasz :cool2:

Z podaniem o bany - powtarzasz sie, pisz bezposrednio do Randalla/BMK, moze nie widza tu Twoich prosb?

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Akurat ten ledowy czerwony pas mi się podoba, zreszta jest już w 911, tył plaid za to wyglada jak projekt taniego rodzinnego sedana sprzed 20 lat no ale o gustach się nie dyskutuje.

No wlasnie mowie, ze mi sie MEGA podoba ten czerwony pas i pojawiajacy sie napis Porsche.

To jest troche taki bling bling jak te dynamiczne kierunkowskazy od Audi, tyle ze 10x lepszy bling bling, bardziej wysublimowany i ogolnie swietnie wygladajacy :modlitwa:

Tesla daje takie same czy wrecz lepsze osiagi jak Porsche w EV ale za kilkadziesiat k $ mniej, stad nie ma takich smaczkow, a wiadomo ze ludzie je lubia dlatego swietnie ze inne firmy to robia, im wiekszy wybor tym lepiej dla klienta.

 

Po pierwsze uważam, że lepiej by było jak byś nie komentował wszystkich postów "przeciw elektrykom".

Dzieki za sugestie ale z racji tego ze to ja zalozylem watek i staram sie wrzucac rozne tematy zeby sie nie znudzil - pozwol ze bede decydowal na co odpowiadac a na co nie, umowa stoi? ;)

Jezeli nie chcesz tego typu odpowiedzi - to moze lepiej ugryzc sie w jezyk czasem i nie wbijac takich nic nie wnoszacych szpil? Mamy przeciez 1000 innych watkow na forum - w tym "///M-Power oraz rozwiązania mechaniczne M GmbH" na ktorym nie wiedziec z jakiego powodu jest totalna pustynia - nie widac relacji z torow z Poznania czy innego Nurburgringu, zachwytow nad autem, filmikow z gadania wydechu, prawie zero/null/nada contentu ogolnie.

I "M-kowcy" zajmuja sie wbijaniem szpil w watku EV ze elektryki o pol minuty szybsze na torze no i co z tego. Wg mnie slabe podejscie :)

 

Mówisz doceń technologie itd. Szczerze - mam to gdzieś, bo to nie ma na mnie żadnego wpływu.

I uwazasz, ze jest to na tyle wazne, ze musisz co 5 stron o tym pisac w tym watku? Ze elektryki sa bez sensu bo moja Mka lepsza niewazne co?

To tak jakbym przesiadywal notorycznie na forum serii 1-er i co tydzien wrzucal post - "ale przeciez jedynka jest mala, dlaczego nie kupicie sobie 5-er - wieksza, wygodniejsza, lepszy prestiz" - przeciez to nie ma zadnego sensu :roll:

 

Na koniec przypomnienie, w PL średnia cena zakupu auta to 20 tys zł , a elektryków jest poniżej 1 %. I to jest ta rzeczywistość, a na forum jakaś abstrakcja dla nielicznych.

Ok - czyli zostawmy forum E46 i E90 a F30 i G20 zamykamy? Bo dotycza 1% ludzi w PL?

Przeciez to nie ma sensu - czyta i interesuje sie ten kogo temat dotyczy :>

 

I pamiętaj, że ja z Tobą nie walczę, ale uważam, że odleciałeś za bardzo w zachwycie nad elektrykami :)

Przyjmuje do wiadomosci ale sie nie zgadzam :)

Dla mnie EV to nowe rozdanie, doswiadczam tego na codzien w Norwegii a takze ogolnie w internecie i to tutaj w rozny sposob komentuje. W tym jednym watku.

Nie przesiaduje na 20 innych watkach - krzyczac --> TESLA, ELEKTRYKI albo przegrales zycie.

Mam troche wiecej wiedzy z EV jako ze mam 2 elektryki i w Norwegii elektromobilnosc pedzi - staram sie dzielic, czasem obiektywnie, czasem entuzjastycznie.


Wczoraj przylecialem na chwile do Polski i kupilem prase motoryzacyjna do poczytania - zobacz jak wyglada tresc dzisiejszego motoru, EV wchodza w nasze zycie czy tego chcemy czy nie:


51448414744_738631c817_o.jpg


51446916147_759e013c10_o.jpg


Byl tez ciekawy artykul n/t zwiekszonej masy auta i wplywu na osiagi/prowadzenie (czytalem z ciekawoscia ze wzgledu na i4 M50):


51447912523_d333e79a17_o.jpg


51448637820_e5e02bd4e6_o.jpg


Na koniec G20 vs ... --> pierwszorzedny przeciwnik :norty: :norty:

(spoiler alert --> G20 "przegralo" :twisted2: )


51448638470_76d47e7e53_o.jpg

 

Adam pisz sobie co chcesz, jak każdy masz prawo. Co do reszty, to nie będę komentował, juz nie ma sensu. Idę sobie V8 pojeździć bez celu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A mnie to zastanawia jakim cudem takie duże i ciężkie BMW 8 Gc, ważące prawie ze tyle samo co plaid jest na nurburging minimalnie szybsze od dużo szybszego na prostej i 1/4 mili plaida. Teoretycznie w plaid środek ciężkości jest bardzo nisko wiec powinno to jeszcze dodatkowo pomoc i według mnie albo BMW prowadzi się zdecydowanie lepiej albo tesla kłamie jeśli chodzi o wagę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Od samego poczatku stacje ładowania powinny być projektowane na wzór zwykłych stacji benzynowych w miejscu oświetlonym, zadaszonym z dostępem do sklepu/restauracji, ławeczek, stolików. Te wszystkie punkty pod chmura bez oświetlenia to jest dramat dla jakiegoś motlochu. Jak pada, wieje albo jest upal to ani wyjść z auta ani postać na zewnątrz, już nie mówiąc o zjedzeniu w cywilizowanych warunkach. Co to za odpoczynek w podróży? Męka i jeszcze większe zmęczenie kierowcy. Obsługa ładowarki w zimie, gdzie wszystko jest pokryte śniegiem lub przymarznięte tez do najprzyjemniejszych nie należy dlatego uważam ze jeśli tylko będzie klient to taki shell czy nawet Orlen ze swoja rozwinięta infrastruktura zmiecie z powierzchni ziemi te wszystkie śmieszne patyki wystające w srodku pola.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tip dla ludzi zamawiajacych BMW i4 M50 - nie wybierajcie w konfiguratorze kol z "ogumieniem Performance"

Podwyzszaja zuzycie energii i zzeraja zasieg niemilosiernie.


W przypadku normalnych kol 19" (245/40 przod i 255/40 tyl) zasieg wynosi 497km

Te same felgi 19" ale z oponami "Performance" (te same 245/40 i 255/40) zasieg maleje o 40km i wynosi 457km

Kola 20" z ogumieniem "Performance" (255/35 przod i 285/30 tyl) zasieg maleje juz o 81km u wynosi jedynie 416 km


Nie wiem czym dokladnie sie charakteryzuja opony "Performance" (jedna strona wspomina, ze sa RSC ale to w sumie bez sensu by bylo) i jaki maja wplyw na osiagi/przyspieszenie.

Wiem tylko, ze 80km zasiegu mniej to makabrycznie duzo na codzien i jakkolwiek "Performance" te opony by nie byly - nie warto z praktycznego punktu widzenia.


51400893757_08bbb254f3_o.jpg


51402619830_1d0c1c3c66_o.jpg

 

Potwierdza sie to co pisalem wczesniej na temat kol "Performance" 20" 868M (255/35 i 285/30) :shock:



Przy 90% naladowanej baterii - pokazuje zasieg 324 km :mad2: :duh:


To jest dramat zupelny jak na 81kWh baterie, dla porownania TM3P (z kolami 20" 235/35 i bateria o 5kWh mniejsza) pokazuje przy 90% ~450km.


Jakkolwiek ladne sa te kola - szczerze odradzam ich wybor w konfguratorze bo taki zasieg bedzie frustrujacy na codzien.

Dla 18" i 19" - opony maja rozmiary 245/40 przod i 255/40 tyl - zarowno "performance" jak i "zwykle" i tutaj tez trzymalbym sie z dala od "performance" (ciekawy jestem co to w ogole znaczy i czy ma wplyw na deklarowane osiagi :think: )


51454854181_acc1cb19d8_o.jpg


51454860641_dfc7025635_o.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.