Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja jestem wielkim fanem niektórych modeli nowej szkoły designu BMW i właśnie 2 mies temu odebrałem 2gie G11 LCI (poprzednie kupione pare mies po premierze).

Gratulacje, niezrownany komfort na dlugie trasy :cool2:

Tesla w tym segmencie (F) nie oferuje nic i raczej sie to nie zmieni, to nie jest zdecydowanie marka produkujaca luksusowe limuzyny.

Tak jak piszesz - takich klientow necic bedzie Lucid, MB wypuscilo EQSa, zreszta BMW w przyszlym roku ma pokazac elektryczne 7-er, chociaz nie wiem czy nadal bedziesz sie wpisywal w target designerow :D

https://www.bmwblog.com/2021/08/20/2023-bmw-i7-rendering-shows-a-polarizing-design/


2023_bmw_i7_rendering_00.jpg

 

Bycie "cool" i chęć skasowania dopłat czy "oszczędności" użytowania sprawia, że "normalny" użytkownik wybierze rozwiązanie tańsze, a nie takie, które jest lepsze.

Wg mnie sie mylisz. I musisz doprecyzowac czy mowimy Tesla vs inne EV czy EV vs ICE.

Przewaga EV nad ICE jest wieloplaszczyznowa - cichsze, dynamiczniejsze, zdrowsze/ekologiczniejsze, tansze w uzytkowaniu, tansze w serwisowaniu, lepiej wyposazone w podstawie, mniej psujace sie, majace lepsze osiagi (ostatni dragrace 2 najszybszych aut swiata to byl Plaid vs Rimac, nie jakies Ferrari czy Bugatti - ot znak naszych czasow)

Przewaga Tesli nad innymi EV polega na zasiegu, osiagach, infotainmencie, SC, FSD etc etc

Daj mi inne auto za 270k PLN osiagajace do bolu powtarzalne 3,5s do setki. Albo z takim infotainmentem. Gdy jednoczesnie BMW od dekady nie umie komend glosowych po polsku ogarnac czy sluchania Spotify bez przerywania :roll:

O osiagach, zasiegu, masie i przede wszystkim dostepnosci w i4 M50 gadalismy juz wiele razy, nie ma sensu sie powtarzac.


PS. Duzo rzeczy mozna mowic dzis o EV ale "tansze"? W sytuacji gdy ludzie kupuja hatchbacki VW po 150-200kPLN? Mini crossovery Skody po 250k PLN?

Tesla jest tansza jezeli porownywac spalinowe auta o podobnych osiagach natomiast 90% "normalnych" EV jest nadal drozsza od spalinowych odpowiednikow (pomimo doplat i ulg) a mimo to ich sprzedaz rosnie rok w rok.

Watpie, zeby Netflix mial na to duzy wplyw ;)

 

Z tego samego powodu 90% ludzi kupuje tańszą, gorszą żywność dziś - bo jest tańsza i nie mają świadomości (albo ich to zupełnie nie obchodzi), dlaczego i jaka jest różnica.

Tak, z pewnoscia. Dlatego np sprzedaz Panamery szoruje po dnie gdy sprzedaz Taycana zadziwia samych producentow.

Bo jest tanszy i gorszy a klienci Porsche sa ogolnie oglupiani ekologia :)

 

Dla mnie, jako klienta przyzwyczajonego do "premium" Tesla nadaje się co najwyżej jako bateria do podtrzymania prądu w domu, jeśli z jakiegoś powodu by go zabrakło, jeździć nią nie chcę ;)

I zgadzam sie z Toba w 100%, na kazde auto jest target.

Ja np nie jestem targetem na serie 7-er bo autostrady widze raz w roku a rocznie przejezdzam moze 15k km.

I gdy dynamika czy infotainment TM3 daje mi usmiech kazdego dnia - tak luksusowy "tapczan" do nabijania km po autostradach jakim jest 7-er w moim przypadku powodowalby jedynie frustracje z braku frajdy z jazdy, problemow z poruszaniem sie po miescie ze wzgledu na rozmiary etc ect

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Stary, rozne idiotyzmy tutaj komentowalem, ale to trafia do scislego topu :)

Takie ciagi przyczynowo-skutkowe mozna tlumaczyc tylko kilkoma "glebszymi" :norty:

nie kąsaj , bo mam twardą dupę :wink:

nie mam pewności czy nie rozumiesz mojego postu , czy udajesz że nie rozumiesz ?

nie pisałem o Tesli , nie pisałem o sposób w jaki dana firma samochodowa reklamuje własne produkty - to już jest inna sprawa , która nigdy nie kształci światopogląd jakieś grupy społecznej .

pisałem o platformach medialnych które kształtują światopogląd społeczeństwa ,i jak - w bardzo profesjonalny sposób jak na mediach przystało- wpychają pewne wartości m.in. o trendach w motoryzacji .

Nie stary, napisales dokladnie to, cytuje:

 

odpowiedź na popularność EV na zachodzie jest wg. mnie z jednego powodu : ludzie za dużo oglądają Netflix , a jaki jest obecnie trend i bycia cool wg Netflixa ? :

czarnoskóy , homoseksulista z trzema wyrokami za handel marihuaną , na haju marihuanowym , jeżdziący powoli w EV

I tak, podtrzymuje zdanie - nie czytalem wiekszego idiotyzmu przez ostatnie 180 stron w tym watku :)


Wiem, ze pozaluje ciagniecia tematu ale zaryzykuje - dasz jakies przyklady gdzie "czarnoskóy , homoseksulista z trzema wyrokami za handel marihuaną , na haju marihuanowym" jezdzi powoli swoim EV?

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


Wiem, ze pozaluje ciagniecia tematu ale zaryzykuje - dasz jakies przyklady gdzie "czarnoskóy , homoseksulista z trzema wyrokami za handel marihuaną , na haju marihuanowym" jezdzi powoli swoim EV?

nie Adam , nie dam Ci przykładu , bo działam wg. zasady: mądry zrozumie , reszty nie wytłumaczysz :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oo wow niestrudzony wojownik dalej walczy o darmowe 1500km rozpisując setki zdań reklam. To jest właśnie sposób reklamy tesli, zamiast wydać w tv na reklame, dać ludowi darmowy ochłap, niech uprawia tzw marketing szeptany. Dla mnie tesla to się nawet na taksówki nie nadaje, w modelu 3 z tylu ciasnota, siedzi się z kolanami na wysokości uszu a reszta za droga. Kilka postów temu wkleiłem artykul który ujawnia jaki Fsd tesli to syf a tu nadal reklama tego barachła. Jakiś czas temu czytałem od kolegi jak to BMW ix3 w no się nie sprzedaje bo ma napęd tylkomna tył, jak tomsalony BMW świecą w no pustkami a teraz widze liczby sprzedazy podobne do modelu y. Skończ już kolego reklamować ta tandetę wiejąca tanizna na kilometr, ciesz się swoimi nabytkami i zawitaj na odpowiednim forum aby stworzyć kółko wzajemnej adoracji. I tak samo jak to napisales ze tobie niepotrzebna kanapa w stylu serii 7 (notabene w tym momencie współczuje rodzine wakacyjnej podróży do polski) tak samo nam niepotrzebne tandetnie wykończone brzydkie auto z żenujacym zasięgiem. Różnica miedzy nami jest taka ze my mamy wybór, a tobie państwo w którym żyjesz przez nałożenie chorych podatków ten wybór zabrało.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak jak piszesz - takich klientow necic bedzie Lucid, MB wypuscilo EQSa, zreszta BMW w przyszlym roku ma pokazac elektryczne 7-er, chociaz nie wiem czy nadal bedziesz sie wpisywal w target designerow :D

https://www.bmwblog.com/2021/08/20/2023-bmw-i7-rendering-shows-a-polarizing-design/

 

Chyba nie czytałeś dokładnie tego, co piszę ;)

Ja widziałem nową serię 7, nie wygląda w ogóle jak na renderach z linku - dla mnie ktoś chciał się ponabijać z BMW i zrobić projekt 'ala szkoda'. Wyszło, ale nie ma to nic wspólnego z autem, które widziałem (i które pewnie wyjdzie za około rok). Dla mnie pierwsze wrażenie to skojarzenia z Predatorem (seria Alien vs Predator/Predator), mega dobry design, aczkowiek nie będzie podobał się wszystkim: jak zobaczyła to moja żona, to zaczęło się "o boże, jeszcze większe nerki, weź mi tego nawet nie pokazuj" :D Design będzie zbliżony mocno do tego, co mam a avatarze, nota bene zrobionym ~2 lata temu.

 

Wg mnie sie mylisz. I musisz doprecyzowac czy mowimy Tesla vs inne EV czy EV vs ICE (...)

 

Zgadzam się, że Tesla jest aktualnie najlepszym BEV, ma najlepsze napędy (dzięki temu osiągi) i zasięgi - to efekt tego, że postawili na rozwój tej technologii dawno temu i przynosi to owoce, reszta jest w tyle. Ale ja nie kupuję silnika czy baterii, ja kupuję samochód.


Dlatego dla mnie, w tym momencie, liczy się całokształt. Ja rozumiem, że "wojny samochodowe" są standardem i przepychanki będą zawsze, kiedys Merc vs BMW vs Audi, dzis Tesla vs reszta świata, niemniej dla mnie Tesla to nie samochód tylko produkt samochodopodobny (jak kiedyś w PL czekolada czekoladopodobna ;) ) i to jest moja prywatna opinia.


Nie uważam przy tym, że ludzie "kochający" czy chwalący Teslą to "szury", tylko że nie jest to auto dla mnie. Koszt benzyny nie jest dla mnie problemem, gdyby rynek nie zwariował, to kupiłbym jak "prawdziwy mężczyzna" V12, zamiast "obciętej" wersji czyli V8. Elektryk i "tanie jeżdżenie" mnie nie przekonuje. Na tej samej zasadzie kupuję dobrej jakości jedzenie i nie pójdę do maka czy na kebaba (chyba że mam na dobrego kebaba na prawdę ochotę ;) ), bo jest taniej czy modniej jeść trawę, tylko skoczę na steka czy sobie coś sam przyrządzę (jeśli mam czas, a że nie mam zazwyczaj, to wybieram opcję a :) ). Wiadomo, że gdybym chciał kupić "wół roboczy", tj. auto do jeżdzenia tam gdzie muszę (praca, etc), to brałbym co wychodzi najtaniej/najsensowniej, ale dla mnie auta to zabawa, fun i hobby, stąd mam całkowicie inne podejscie i oszczędzenie 5 PLN na jeździe Teslą po drodze na steka nic dla mnie nie znaczy.

 

Gdy jednoczesnie BMW od dekady nie umie komend glosowych po polsku ogarnac czy sluchania Spotify bez przerywani (...)

 

To również prawda, wynikajaca z podejścia do produkcji aut i liczę, że Tesla w końcu zmieni podejścia molochów, w których tworzy sie co generacje modelu "nowy system" infotainment, po czym (nierzadko nie doprowadzając nawet do porządku) porzuca i zamienia na kolejny "nowy, jeszcze lepszy". Ktos już napisał, że BMW musi stać sie software housem i jest w tym prawda: za 99% funkcjonalności samochodu odpowiadał będzie niedługo soft i BMW musi przestać kupować 150 sterowników od podwykonawców, a zacząć robic własne środowisko in-house, bo inaczej odpadnie z wyścigu.


Mogą jechać na renomie, "komforcie" itp i na razie faktycznie dla większosci klientów (w tym nawet geeka IT, jak ja) jest to zupełnie wystarczające, niemniej za moment autonomiczna jazda i funkcje wspierania kierowcy staną się kluczowe, a tego przy konieczności integracji z wieloma partnerami nie osiągną nigdy. Bez zmiany modelu funkcjonowania przegraja z Teslą (tak jak inne wielkie molochy motoryzacyjne) i mnie to faktycznie martwi, bo powiedzmy sobie wprost: jakość czy inne rzeczy Tesla może poprawic, może wprowadzic model Z czy LG czy BT o komforcie bijącym S klase czy 7mkę i zawojować rynkiem od ręki, maja to na kasę i pewnie jakby spieli pośladki, to i możliwości. A BMW nie ma opcji, aby zrobic napęd czy cały backend IT samochodu jak Tesla, niezależnie ile mieliby ku temu chęci czy rzucali pieniędzy.


Dlatego zdaję sobie sprawę, że to BMW jest na przegranej pozycji, ale jeszcze chcę skorzystać z ostatnich chwil obcowania z V8, V12 i innymi zabawkami, których za parę lat zabraknie, bo zostaniemy zmuszeni do jeżdżenia szybszymi wersjami Melexów :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ostatnio prawie nic nie piszę w tym watku, ale czytam co parę dni. Bardzo mi się podoba sposób myślenia Zodiaca w temacie. Dokładnie tak samo uważam, że dopóki mnie nie zmuszą, EV z własnej woli nie kupie. Jako fan motoryzacji nie wierzę, że można czerpać radość z jazdy ( i nie chodzi mi teraz o hasło BMW) w aucie "bez silnika", czyli fajnego dźwięku jaki tylko i wyłącznie jest w ICE. Jakie to piękne uczucie odpalenie silnika, od razu się gęba cieszy,, jeszcze zanim ruszę. Ta cała otoczka, o której w kółko Adam pisze, te statystyki sprzedaży, rekordy Tesli, who cares?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chyba nie czytałeś dokładnie tego, co piszę ;)

Ja widziałem nową serię 7, nie wygląda w ogóle jak na renderach z linku - dla mnie ktoś chciał się ponabijać z BMW i zrobić projekt 'ala szkoda'. Wyszło, ale nie ma to nic wspólnego z autem, które widziałem (i które pewnie wyjdzie za około rok). Dla mnie pierwsze wrażenie to skojarzenia z Predatorem (seria Alien vs Predator/Predator), mega dobry design, aczkowiek nie będzie podobał się wszystkim: jak zobaczyła to moja żona, to zaczęło się "o boże, jeszcze większe nerki, weź mi tego nawet nie pokazuj" :D Design będzie zbliżony mocno do tego, co mam a avatarze, nota bene zrobionym ~2 lata temu.

Jestes malym insiderem, trzeba bylo tak od razu bo rzeczywiscie nie zrozumialem :)

Dla mnie te duze nerki (szczegolnie w shadowline) i na ciemnym lakierze, schowane pod rejestracja - sa calkiem ok, dodaja testosteronu i agresji autu, wprowadzaja BMW w kolejna dekade.

Cos ala w G80:

maxresdefault.jpg


Natomiast to co masz w avatarze - imho - to sa himalaje dramatu i chinskiego kiczu - prawdziwa groteska.


Z drugiej strony jestem pewny ze zrobili swoj research czego chce target serii 7-er i to sa efekty - czytalem, ze polowa serii 7 jest obecnie kupowana w Chinach, ponadto mediana klientow miala niecale 40 lat (!) - stad design jest jaki jest. Jezeli piszesz, ze to "kupujesz" - znaczy maja racje :roll:

 

Zgadzam się, że Tesla jest aktualnie najlepszym BEV, ma najlepsze napędy (dzięki temu osiągi) i zasięgi - to efekt tego, że postawili na rozwój tej technologii dawno temu i przynosi to owoce, reszta jest w tyle. Ale ja nie kupuję silnika czy baterii, ja kupuję samochód.

.. niemniej dla mnie Tesla to nie samochód tylko produkt samochodopodobny (jak kiedyś w PL czekolada czekoladopodobna ;) ) i to jest moja prywatna opinia.

Kazdy patrzy ze swojej perspektywy - patrzac z pulapu 7-er i ~700k PLN wyglada to zupelnie inaczej niz z poziomu BMW 330 za ~250k PLN, bez dwoch zdan.

Co do kupowania samochodu a nie samej baterii/silnika - ja mieszkam w Norwegii gdzie sie jezdzi wolno albo bardzo wolno - pisalem wielokrotnie ze osiagi to dopiero na ktoryms tam miejscu priorytetow tutaj.

Na stronie 31 i 97 robilem porownania do 330e i iX3 - kilkanascie/kilkadziesiat rzeczy na plus - tez patrze kompleksowo na auta :)

 

Nie uważam przy tym, że ludzie "kochający" czy chwalący Teslą to "szury", tylko że nie jest to auto dla mnie. Koszt benzyny nie jest dla mnie problemem, gdyby rynek nie zwariował, to kupiłbym jak "prawdziwy mężczyzna" V12, zamiast "obciętej" wersji czyli V8. Elektryk i "tanie jeżdżenie" mnie nie przekonuje. Na tej samej zasadzie kupuję dobrej jakości jedzenie i nie pójdę do maka czy na kebaba (chyba że mam na dobrego kebaba na prawdę ochotę ;) ), bo jest taniej czy modniej jeść trawę, tylko skoczę na steka czy sobie coś sam przyrządzę (jeśli mam czas, a że nie mam zazwyczaj, to wybieram opcję a :) ). Wiadomo, że gdybym chciał kupić "wół roboczy", tj. auto do jeżdzenia tam gdzie muszę (praca, etc), to brałbym co wychodzi najtaniej/najsensowniej, ale dla mnie auta to zabawa, fun i hobby, stąd mam całkowicie inne podejscie i oszczędzenie 5 PLN na jeździe Teslą po drodze na steka nic dla mnie nie znaczy.

Mam dziwne przeczucie ze nie probowales jazdy lepszym elektrykiem, mam racje?

Implikujesz EV = oszczedzanie na paliwie. A to tylko jedna z kilkunastu zalet EV.

Czy naprawde myslisz ze ludzie kupujacy Plaidy, Taycany, e-trony - auta po 500k-1M PLN rzucaja sie na oszczednosci 5 PLN na 100 km i to bylo na liscie priorytetow? Badzmy powazni :)

 

Bez zmiany modelu funkcjonowania przegraja z Teslą (tak jak inne wielkie molochy motoryzacyjne) i mnie to faktycznie martwi, bo powiedzmy sobie wprost: jakość czy inne rzeczy Tesla może poprawic, może wprowadzic model Z czy LG czy BT o komforcie bijącym S klase czy 7mkę i zawojować rynkiem od ręki, maja to na kasę i pewnie jakby spieli pośladki, to i możliwości. A BMW nie ma opcji, aby zrobic napęd czy cały backend IT samochodu jak Tesla, niezależnie ile mieliby ku temu chęci czy rzucali pieniędzy.

Dlatego zdaję sobie sprawę, że to BMW jest na przegranej pozycji, ale jeszcze chcę skorzystać z ostatnich chwil obcowania z V8, V12 i innymi zabawkami, których za parę lat zabraknie, bo zostaniemy zmuszeni do jeżdżenia szybszymi wersjami Melexów :D

Widzisz, dlatego zalozylem ten watek, te 180 stron marudzenia na BMW, zeby sie ogarneli bo inni zaczeli robic to lepiej. Nie musza prowadzic - wazne zeby dotrzymywali chociaz kroku i dawali swoim dotychczasowym klientom wybor.

Ludzie zdaja sie nie rozumiec, ze latwiej wymienic wege skore na Nappe niz zaimplementowac FSD czy pobudowac SC na calym swiecie.

Jezeli w zarzadzie Tesli widzieliby, ze ludzie _wymagaja_ foteli M-sport z wentylowanej Nappy to jutro bylaby pewnie taka opcja w cenniku, podpisac kontrakt z zewnetrzna firma na dostawy gotowych foteli to jest 5 min.

Swiat sie zmienia - skora zwierzeca znika, V8, V12 znikaja, ogolnie benzyna znika, malo tego - manualna jazda tez bedzie zanikac - wydaje sie, ze Tesla dostrzegla zmiany szybciej badz miala wiecej haryzmy by je forsowac wczesniej. I wycena na gieldzie to po prostu odzwierciedla.

Co do BMW - tort z ICE skonczy sie szybciej niz mysla, za 5-8 lat bedzie mozna sie rozejsc, jezeli do tego czasu beda nas raczyc konwersjami typu i4 czy iX3 - blado to widze :roll:


Warto przypomniec - jeszcze 2 lata temu, glownodowodzacy R&D BMW mr Froehlich mowil:


“There are no customer requests for BEVs. None,”

“There are regulator requests for BEVs, but no customer requests.”

“If we have a big offer, a big incentive, we could flood Europe and sell a million (BEV) cars but Europeans won’t buy these things,”

"From what we see, BEVs are for China and California and everywhere else is better off with PHEVs with good EV range."


Musk chyba nie slyszal jego "proroctw" i teraz Tesla zbliza sie do sprzedazy miliona szt. EV rocznie a BMW przentuje kolejne pluginy 745 (!) i prototypy wodorowe.

 

..dopóki mnie nie zmuszą, EV z własnej woli nie kupie. Jako fan motoryzacji nie wierzę, że można czerpać radość z jazdy ( i nie chodzi mi teraz o hasło BMW) w aucie "bez silnika", czyli fajnego dźwięku jaki tylko i wyłącznie jest w ICE. Jakie to piękne uczucie odpalenie silnika, od razu się gęba cieszy,, jeszcze zanim ruszę.

1. Jezeli wiekszosc ludzi czuloby taka realna potrzebe to w 5 min mozna zaimplementowac z glosnikow chociazby i bulgot Chirona w Leafie. BMW robi to od dekady (ASD) stad ludzie tu pisza jaki fantastyczny gang ma ich 318i etc

2. "Piekne uczucie odpalenia silnika" nie dotyczy 90% ludzi na swiecie i warto to miec na uwadze. Wiekszosc ludzi slucha rechotu N47 czy innych R3 - czytaj "wiadro z gwozdziami" :)

3. Nikt nikogo nie zmusza i raczej nigdy nie zmusi - Ferrari nie zelektryfikowalo SF90 ze wzgledu na normy, nie?

Watek tyczy sie glownie BMW, ze nie udostepnia EV tym co je chca (np mi) - i stad migracja do innych marek.

 

Ta cała otoczka, o której w kółko Adam pisze, te statystyki sprzedaży, rekordy Tesli, who cares?

Statystyki sprzedazy czy wycena gieldowa to sentyment ulicy, nic wiecej.

Jezeli jednak jedna firma stoi w miejscu z wycena i sprzedaza i mowi, ze wszystko jest ok a druga firma bije rekordy na gieldzie i zwieksza sprzedaz o 50% rok w rok - to kapital i klienci ida do firmy nr 2.

A rynek aut to rynek praktycznie zamkniety, jeden zyskuje to drugi musi stracic.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiem, ze pozaluje ciagniecia tematu ale zaryzykuje - dasz jakies przyklady gdzie "czarnoskóy , homoseksulista z trzema wyrokami za handel marihuaną , na haju marihuanowym" jezdzi powoli swoim EV?

nie Adam , nie dam Ci przykładu , bo działam wg. zasady: mądry zrozumie , reszty nie wytłumaczysz :wink:

 

Spoko, wlasnie sie pojawil nowy odcinek na Netflixie ;)

https://www.youtube.com/watch?v=r9H9llECmCM


Czarnoskory i EV - check

orientacja seksualna, ew. narkotyki oraz predkosc beda wyjasniane w nastepnym odcinku :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z drugiej strony jestem pewny ze zrobili swoj research czego chce target serii 7-er i to sa efekty - czytalem, ze polowa serii 7 jest obecnie kupowana w Chinach, ponadto mediana klientow miala niecale 40 lat (!) - stad design jest jaki jest. Jezeli piszesz, ze to "kupujesz" - znaczy maja racje :roll:

 

Z designerami nie gadam, więc nie wiem, jakie są ich zamiary, na pewno jednak idą w kierunku w którym pcha ich "biznes" czyli Chiny muszą być zadowolone, bo tam jest (i będzie) kasa.

 

Kazdy patrzy ze swojej perspektywy - patrzac z pulapu 7-er i ~700k PLN wyglada to zupelnie inaczej niz z poziomu BMW 330 za ~250k PLN, bez dwoch zdan.

 

Co do "zakupu" 7mki, to nikt za gotówkę raczej tego nie robi (chyba że faktycznie jest rekinem), a przy rabatach rzędu ceny Tesli 3 szkoda sobie odmawiać ;) Na własność kupuje tylko to, co che mieć na długi okres czasu, czyli M-ki. 7mkę wymienie na inną za jakiś czas, po co wiec topić w niej kasę.

 

Mam dziwne przeczucie ze nie probowales jazdy lepszym elektrykiem, mam racje?

 

Jeździłem Teslą S, jazda "OK", przyśpieszenie mega, wnętrze i zewnętrzne dramat - stąd mówię, że to auta nie dla mnie. Też nie wykorzystuje 100% mocy 750i na codzień, bo w PL również się nie da, więc tym bardziej Tesla S byłaby na codzień gorszym autem pod każdym względem, a jedyny plus, jaki widzę, to tanie jeżdżenie. Dla mnie to nie plus :)

 

Czy naprawde myslisz ze ludzie kupujacy Plaidy, Taycany, e-trony - auta po 500k-1M PLN rzucaja sie na oszczednosci 5 PLN na 100 km i to bylo na liscie priorytetow? Badzmy powazni :)

 

Kupują, bo taka jest moda :)


Z tego samego powodu ludzie wrzucaja sobie błyskawice w profil czy tęczę - chcą pokazać, że są "cool", jacy to są wspaniali, walczą z całym "złem tego świata". Retoryka zakupu BEV jest dokładnie taka sama: masz "cool" urządzenie (takiego bardziej skomplikowanego smartfona ;) ) i "ratujesz świat", bo jeździsz na prądzie, a nie tej złej benzynie. Wiadomo, że to myślenie jest płytkie, jest temat baterii etc, ale zgodnie z dzisiejszą retoryką nie należy wchodzić głęboko w żaden temat, wystarczy rzucić powierzchowne, proste hasło i to do większości klienteli trafia. Szczególnie tej z kasą np w USA, która na codzień nie przejmuje sie światem w większym stopniu, niż tylko wrzuceniem na insta Tesli, przytulenia kgoś z tęczą i pochwalenia aborcji (ładnie nazywanej 'planned parenthood'), po odczekowaniu których można zakończyć 'budowanie wizerunku' i wrócić na imprezę czy do biznesu ;)


---


Co do reszty sie zgadzam, ale jak mówie - chcę skorzystać ciagle z silników ICE, bo daja mi radość, a po to zarabiam hajs, aby czerpać tą radość z życia. I będe je kupował póki mogę, a potem bedę jeździł tymi, które mam w garażu. Jak mnie zmuszą siłą do zakupu elektryka, albo faktycznie nowe i7 będzie tego warte, to może się skuszę, kto wie ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kupują, bo taka jest moda :)

Z tego samego powodu ludzie wrzucaja sobie błyskawice w profil czy tęczę - chcą pokazać, że są "cool", jacy to są wspaniali, walczą z całym "złem tego świata". Retoryka zakupu BEV jest dokładnie taka sama: masz "cool" urządzenie (takiego bardziej skomplikowanego smartfona ;) ) i "ratujesz świat", bo jeździsz na prądzie, a nie tej złej benzynie. Wiadomo, że to myślenie jest płytkie, jest temat baterii etc, ale zgodnie z dzisiejszą retoryką nie należy wchodzić głęboko w żaden temat, wystarczy rzucić powierzchowne, proste hasło i to do większości klienteli trafia. Szczególnie tej z kasą np w USA, która na codzień nie przejmuje sie światem w większym stopniu, niż tylko wrzuceniem na insta Tesli, przytulenia kgoś z tęczą i pochwalenia aborcji (ładnie nazywanej 'planned parenthood'), po odczekowaniu których można zakończyć 'budowanie wizerunku' i wrócić na imprezę czy do biznesu ;)

Rozumiem punkt widzenia.

W moim przypadku zupelnie nietrafiony jednak - dla mnie TM3 to mix osiagow, infotainmentu, SC, ergonomii, kosztow uzytkowania, niskiej utraty wartosci, swietnego finansowania, przyjemnosci z technologii EV (cisza, webasto etc) - w moim przypadku idealny mix zeby miec nawet 2 szt. jednoczesnie.

Ekologia (troska o planete ogolnie) czy nie daj boze moda (G20 duzo bardziej mi sie podoba zewnatrz i nie ma nic fajnego w tym, ze codziennie widze 30 innych TM3 na drogach) nie mialy praktycznie nic wspolnego z zakupem.

 

Co do reszty sie zgadzam, ale jak mówie - chcę skorzystać ciagle z silników ICE, bo daja mi radość, a po to zarabiam hajs, aby czerpać tą radość z życia. I będe je kupował póki mogę, a potem bedę jeździł tymi, które mam w garażu. Jak mnie zmuszą siłą do zakupu elektryka, albo faktycznie nowe i7 będzie tego warte, to może się skuszę, kto wie ;)

Przejedz sie kiedys jak bedziesz mial okazje nowym MB EQS i zdaj tu relacje.

Z pewnoscia sprosta Twoim wymaganiom jezeli chodzi o materialy czy szeroko pojety luksus, ktorego brakuje w Tesli (bezapelacyjny fakt) i jestem ciekawy czy auto Ci "podpasuje" pomimo bycia EV - w sensie ma 4,3s do setki, ponad 600km zasiegu etc.


30a82e1fae489dfab6c23eb7f10362123d1c489b.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przejedz sie kiedys jak bedziesz mial okazje nowym MB EQS i zdaj tu relacje.

 

O ile do S klasy planowalem wsiąść, ale dałem sobie spokój, bo handlowcy mają albo za dużo roboty, albo są niepowazni (2x mieli mi panowie z Bielska oddzwonić, że mają auto gotowe na jazdy, uznałem że brak kontaktu to znak, że jednak nie powinienem się za Mercami oglądać ;) ), to do EQS nie zamierzam się nawet zbliżać. To dla mnie auto tak designersko brzydkie, że niechciałbym obok niego parkować :D


Już na serio mając pistolet przy głowie i kogoś, to mówi "bierze elektryka natychmiast", wziąłbym Tesle S zamiast tej abonimacji samochodu, jaką jest EQS. (A potem wjechał nią w budynek, bo do niczego innego by mi się nie przydała :D ).


Dla mnie EQS ma tylko 1 plus - "nie czuć w nim kupy" :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam zakwalifikowałeś mnie do tej mniejszości 10 % ludzi i ok, pasuje mi :) Większość to kupuje auta na jakie je stać, a mniejszość takie jakie chce i chyba ( nie znam żadnych statystyk oczywiście) takie stosunek 90/10 % będzie prawdopodobny i właśnie ta mniejszość jest zadowolona :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To nie jest prawda ze tesla ma wszystko swoje a wręcz przeciwnie, większość rzeczy jest albo poddostawców albo odkupiona:

Fsd jest to produkt Mobileeye, lekko podrasowany w niczym nie jest lepszy od produktów konkurencji, poza opowiadaniem bzdur przez właściciela firmy, szykuje się pozew w tej sprawie

Baterie od poddostawców, min tych samych co BMW https://www.wsj.com/articles/tesla-battery-supplier-catl-plans-9-billion-share-sale-to-boost-capacity-11628852767 nawet kolega Adam cos pisał ze te chińskie baterie są lepsze od tych montowanych w autach z USA

Silniki, przeniesienia napędów, obejrzyjcie filmiki z disasembly leafa oraz silniki tesli to nawet laik zobaczy uderzające podobieństwo

- Netflix w aucie, komu to potrzebne no może w bev jak się pod ładowarka koczuje.


W pierwszej połowie tego roku udział sprzedaży bev w USA to całe 2,5%, w Europie i Chinach cos około 10%, także BMW ma racje i mnóstwo czasu na przygotowanie oferty bev i żadna naturalna skóra nie przechodzi do lamusa na rzecz vege, wręcz przeciwnie ma się bardzo dobrze i jest pakowana do praktycznie każdego luksusowego auta na prawie każdy możliwy element.

Opublikowano
Fsd jest to produkt Mobileeye

Piłeś, nie pisz. To co napisałeś jest tak samo głupie jak twoje wcześniejsze wypociny jakby to Tesla nie miała swoich patentów.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to do EQS nie zamierzam się nawet zbliżać. To dla mnie auto tak designersko brzydkie, że niechciałbym obok niego parkować :D

Tu sie zgadzam, ksztalty nadwozia sa okropne, przypominaja Toyote a nie dostojna limuzyne za kilkaset k PLN.

Tylko, ze to jest cena jaka sie placi za ultraniski wspolczynnik oporu powietrza (Cx 0,20!!), efektywnosc przed efektownoscia.

I tutaj duze uklony dla Mercedesa bo aerodynamika nadwozia bije i Tesle Plaid i Lucida Air

https://www.cnet.com/roadshow/news/2022-mercedes-benz-eqs-ev-most-aerodynamic-car/

W spalinowej S-klasie czy to auto bedzie palic 12 czy 12,5 litra na trasie - duzej roznicy to juz nie robi bo zatankowac mozna szybko a w EV przy obecnej technologii baterii jest walka o urwanie kazdej dziesiatej kWh.

 

Dla mnie EQS ma tylko 1 plus - "nie czuć w nim kupy" :mrgreen:

Heh, dobry praktyczny test :norty:

W PL trzeba by przetestowac czy dziala na przepalony olej z frytek i powycinane DPF, w Gdansku to czesto zmora w korkach byla.

W Tesli w nowych modelach S/X tez to maja, nazywa sie "Bioweapon Defense Mode" chociaz "Pochlaniacz zapachu gow**" brzmi imho lepiej :norty:

https://www.tesla.com/pl_PL/blog/putting-tesla-hepa-filter-and-bioweapon-defense-mode-to-the-test

 

Adam zakwalifikowałeś mnie do tej mniejszości 10 % ludzi i ok, pasuje mi :) Większość to kupuje auta na jakie je stać, a mniejszość takie jakie chce i chyba ( nie znam żadnych statystyk oczywiście) takie stosunek 90/10 % będzie prawdopodobny i właśnie ta mniejszość jest zadowolona :)

Tak, prawdziwi entuzjasci usportowionych/sportowych aut to te 5-10% i to Ci ludzie beda "poszkodowani" nadchodzaca transformacja.

Mysle jednak (i mam nadzieje), ze do konca zycia dane nam jeszcze bedzie trzymac w garazu i wyciagac na weekend/na tor tego typu auta.

Nasze dzieci natomiast beda juz patrzec na tego typu auta tak jak Ty patrzysz na lokomotywe na wegiel :>

Ogladalem wczoraj jakis filmik z fatalnie trzeszczaca E-klasa


i jak przyszlo do pokazywania silnika - moja kilkuletnia corka spytala sie co to jest i dlaczego tam nie ma bagaznika - ot idzie nowe.

To samo jest z monitorem od komputera - dzieci czesto chca cos tam przestawiac palcami, jak na ipadzie i sa zdziwione ze sie nie da :)


51426751103_b32ea746b5_o.jpg


tesla-model-3-frunk.jpg

 

Silniki, przeniesienia napędów, obejrzyjcie filmiki z disasembly leafa oraz silniki tesli to nawet laik zobaczy uderzające podobieństwo

S-klasa tez ma 4 kola i kierownice, uderzajace podobienstwo do Fiata Tipo.

Ze tez Tobie sie nie nudzi ten ciagly wysryw pomyj na wszystko co zwiazane z Tesla :shock:

PS. Zrobilbys piekna kariere w pudelku, onecie, spiderswebie i tego typu portalach "informacyjnych" :cool2:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To nie pomyje a trzeźwe patrzenie na rzeczywistość. Najbardziej istotna cześć auta elektrycznego czyli bateria w większości firm w tym i w tesli pochodzi od tych samych dostawców. Rezygnować z pięknego designu i jeszcze kilku innych rzeczy, sorry wole łac droga benzynę do baku. Zużycie? Już kilku właścicieli ix3 na forum jest i bardzo podobne do twoich tesli. Fakt mniej koni i tYlko rwd ale jednak większy i praktyczniejszy suv. Na dzień dzisiejszy BMW ma 4 bev w ofercie ix3, ix, i4, i3 zaraz dojdą kolejne wiec gdzie to przespanie? Nawet jak przejedzie kilka km mniej o ile wogole mniej przejedzie. Sam pisałeś ze średnio Kowalski robi 50 km dziennie wiec who Cares? W samochodach Premium szczególnie tych droższych sprzedaż bev poki co jest znikoma. S, x sprzedają się mizernie kiedy chociażby takie x5,x7 i owszem dobrze. Nie wiem czemu piszesz takie bzdury ze BMW cokolwiek przespalo i firma nie ma przyszlosci skoro sprzedaż idzie świetnie, nawet modeli bev. Ix się cały wyprzedał w USA https://www.carsdirect.com/automotive-news/green-technology/first-bmw-ix-deliveries-already-sold-out powiedz mi wiec jaki ma cel wypisywanie tych bzdur o BMW?
Opublikowano

Nie ludzie tylko Ty.

Tak samo będziesz tłumaczył dzieciom czym jest prześladowanie innych ludzi? czy tak jak tu tupniesz nóżką bo masz racje? Pamiętaj żeby Ci smaczki z kieszeni nie wypadły.

Fun fact:

Ludzie faktycznie sobie pomagają - a słowo cool jest krindżem.


 


Kupują, bo taka jest moda :)


Z tego samego powodu ludzie wrzucaja sobie błyskawice w profil czy tęczę - chcą pokazać, że są "cool", jacy to są wspaniali, walczą z całym "złem tego świata". Retoryka zakupu BEV jest dokładnie taka sama: masz "cool" urządzenie (takiego bardziej skomplikowanego smartfona ;) ) i "ratujesz świat", bo jeździsz na prądzie, a nie tej złej benzynie. Wiadomo, że to myślenie jest płytkie, jest temat baterii etc, ale zgodnie z dzisiejszą retoryką nie należy wchodzić głęboko w żaden temat, wystarczy rzucić powierzchowne, proste hasło i to do większości klienteli trafia. Szczególnie tej z kasą np w USA, która na codzień nie przejmuje sie światem w większym stopniu, niż tylko wrzuceniem na insta Tesli, przytulenia kgoś z tęczą i pochwalenia aborcji (ładnie nazywanej 'planned parenthood'), po odczekowaniu których można zakończyć 'budowanie wizerunku' i wrócić na imprezę czy do biznesu ;)


---


Co do reszty sie zgadzam, ale jak mówie - chcę skorzystać ciagle z silników ICE, bo daja mi radość, a po to zarabiam hajs, aby czerpać tą radość z życia. I będe je kupował póki mogę, a potem bedę jeździł tymi, które mam w garażu. Jak mnie zmuszą siłą do zakupu elektryka, albo faktycznie nowe i7 będzie tego warte, to może się skuszę, kto wie ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ludzie tylko Ty.

Tak samo będziesz tłumaczył dzieciom czym jest prześladowanie innych ludzi? czy tak jak tu tupniesz nóżką bo masz racje? Pamiętaj żeby Ci smaczki z kieszeni nie wypadły.

Fun fact:

Ludzie faktycznie sobie pomagają - a słowo cool jest krindżem.


 


Kupują, bo taka jest moda :)


Z tego samego powodu ludzie wrzucaja sobie błyskawice w profil czy tęczę - chcą pokazać, że są "cool", jacy to są wspaniali, walczą z całym "złem tego świata". Retoryka zakupu BEV jest dokładnie taka sama: masz "cool" urządzenie (takiego bardziej skomplikowanego smartfona ;) ) i "ratujesz świat", bo jeździsz na prądzie, a nie tej złej benzynie. Wiadomo, że to myślenie jest płytkie, jest temat baterii etc, ale zgodnie z dzisiejszą retoryką nie należy wchodzić głęboko w żaden temat, wystarczy rzucić powierzchowne, proste hasło i to do większości klienteli trafia. Szczególnie tej z kasą np w USA, która na codzień nie przejmuje sie światem w większym stopniu, niż tylko wrzuceniem na insta Tesli, przytulenia kgoś z tęczą i pochwalenia aborcji (ładnie nazywanej 'planned parenthood'), po odczekowaniu których można zakończyć 'budowanie wizerunku' i wrócić na imprezę czy do biznesu ;)


---


Co do reszty sie zgadzam, ale jak mówie - chcę skorzystać ciagle z silników ICE, bo daja mi radość, a po to zarabiam hajs, aby czerpać tą radość z życia. I będe je kupował póki mogę, a potem bedę jeździł tymi, które mam w garażu. Jak mnie zmuszą siłą do zakupu elektryka, albo faktycznie nowe i7 będzie tego warte, to może się skuszę, kto wie ;)

 

Mozesz to napisac jeszcze raz, po polsku i nauczyc sie uzywania komentowania, czy za wiele wymagam?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najbardziej istotna cześć auta elektrycznego czyli bateria w większości firm w tym i w tesli pochodzi od tych samych dostawców.

I dlatego ID.3 ma kaganiec na 160 km/h, iX3 na 180km/h, i4 na 225km/h a TM3P 265km/h?

 

Rezygnować z pięknego designu i jeszcze kilku innych rzeczy, sorry wole łac droga benzynę do baku.

Pisalem juz n-razy, ale powtorze - daj Ci boze duzo zdrowia i pieniedzy, im dluzej bedziesz lal ta benzyne, tym dluzej utrzymaja sie doplaty 27.000 PLN do nowych elektrykow w PL, sytuacja win-win, kto chce przepala coraz drozsza benzyne - kto chce - jezdzi dotowanymi EV :cool2: :cool2:

 

Zużycie? Już kilku właścicieli ix3 na forum jest i bardzo podobne do twoich tesli. Fakt mniej koni i tYlko rwd ale jednak większy i praktyczniejszy suv.

Jestes gluchy na liczby. Porownujac TM3 SR+ (najtansze, RWD i 5,6s do setki) do BMW iX3 (RWD i 6,8s do setki) za testami Bjorna Nylanda z Norwegii:

Zuzycie energi przy 90 km/h - TM3 - 11,8kWh (zasieg 443km), iX3 - 16,8 kWh (zasieg 442 km) - roznica ponad 40% w zapotrzebowaniu na energie.

Zuzycie energii przy 120 km/h - TM3 - 16,8kWh (zasieg 313km), iX3 - 23,5kWh (zasieg 318km) - roznica rowno 40% w zapotrzebowaniu na energie.

Im szybciej, tym roznica wieksza pomiedzy autami.


I tak, masz racje - oba auta maja IDENTYCZNE zasiegi, Tesla robi to przy pojemnosci baterii 55kWh, BMW przy 80kWh :norty:


Oczywiscie gdyby do iX3 wlozyc AWD to pewnie zasieg spadlby w okolice 200-250km, zuzycie energii skoczylo na 20/30kWh (90/120) a masa wzroslaby z 2,3t na ~2,5t - stad decyzja firmy jest jaka jest skoro nie maja na dzis technologii.

A SUV bez RWD - no coz, w USA sprzedawac tego w ogole nie chca, w Europie i Chinach - sprzedaz ponad 10x gorsza od modelu Y (cyfry wklejane kilka stron temu), kupuja tylko najbardziej zatwardziali fani marki bo technologicznie to auto nie konkuruje nawet z Kia czy Hyundaiem o Tesli w ogole nie wspominajac.

 

Na dzień dzisiejszy BMW ma 4 bev w ofercie ix3, ix, i4, i3 zaraz dojdą kolejne wiec gdzie to przespanie? Nawet jak przejedzie kilka km mniej o ile wogole mniej przejedzie.

i4 i iX nie ma na dzis na rynku, mozna zamawiac odbior Bog wie kiedy.

i3 to auto zart jezeli mowimy o 2021r,

ix3 - auta jest tak dobre jak jego sprzedaz na swiecie :cool2:

 

Ix się cały wyprzedał w USA https://www.carsdirect.com/automotive-news/green-technology/first-bmw-ix-deliveries-already-sold-out powiedz mi wiec jaki ma cel wypisywanie tych bzdur o BMW?

Caly to znaczy ile? 100 szt? 1000 szt?

W Norwegii pisza to samo - "Caly sie wyprzedal", dziwnym trafem nikt nie chce napisac ile to jest w staromodnych cyfrach :)

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ile razy wykorzystałeś swoją v max w tej cudownej tesli? Te 30 k dopłaty to jest jedynie na osobę fizyczna i to z karta dużej rodziny. Wiekszosc aut w Polsce kupuje się na firmę i przy droższych autach na samym vacie odlicza się więcej wiec te dopłaty nic nie dają. Przy spokojnej jeździe BMW ix3 tez da się zejść w okolice 12 co już tu było przez niektórych potwierdzone. Wklejałeś niedawno jakie są duże różnice w zużyciu energii w BMW i4 przy różnych kołach. Tesla zużywa mniej energii bo zakładane są do samochodów bardziej łyse opony w porównaniu z takimi samymi standardowymi, ale to zwykły Kowalski już nie zauważy. Tak jak w biedronce niby taniej ale gramatura mniejsza.

At least part of the issue is that the Tesla version of these tires start with 1.5 32nds of an inch less tread depth than the off-the-shelf MXM4s. Although it might not sound like much, that's 20 percent less usable tread depth.

 

Źródło https://www.caranddriver.com/reviews/a30209598/2019-tesla-model-3-reliability-maintenance/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
https://www.satkurier.pl/news/207638/iot-i-stacje-ladowania-pieta-achillesowa-latwy-cel-dla-hakerow.html

Już widze mine tych wszystkich zakochanych w elektrykach jak będą pewnego ranka na nogach dymac do pracy bo auto rozładowane i zablokowane :)

Ciekawy, aczkolwiek akademicki artykul.

Rownie dobrze mozesz powiedziec, ze przyjdzie wandal do auta spalinowego pod dom i Ci zaklei pianka rure wydechowa badz poprzebija opony.

Na glupote innych czasami nie ma sposobu, chyba ze mieszkamy na bezludnej wyspie.

Poza tym, nie wiem skad sie bierze ten hejt na EV dziwny - na nogach dymac do pracy bo auto rozladowane? Tzn nie wiem, 20 PLN w portfelu nie ma na taksowke czy innego Ubera?

Mozna dodac troche dramaturgii - srodek zimy, -20C, placzace dziecko w aucie, zona rodzi akurat, nadciaga huragan etc - a EV rozladowane :twisted:

 

Ile razy wykorzystałeś swoją v max w tej cudownej tesli?

Z airbagow tez za czesto nie korzystam ale wole je miec w samochodzie niz nie miec :cool2:

 

Te 30 k dopłaty to jest jedynie na osobę fizyczna i to z karta dużej rodziny. Wiekszosc aut w Polsce kupuje się na firmę i przy droższych autach na samym vacie odlicza się więcej wiec te dopłaty nic nie dają.

Doplaty dla przedsiebiorcow startuja Q4 2021, elektryka mozna brac normalnie w leasing, odliczac VAT, doplata 27k PLN jest dodatkowa i nie koliduje z odliczeniem VAT.

 

Przy spokojnej jeździe BMW ix3 tez da się zejść w okolice 12 co już tu było przez niektórych potwierdzone.

Jak bedziesz jechal z gorki zuzycie spadnie do 0 i dojdzie wrecz do rekuperacji. Wystarczy jezdzic ciagle z gorki po prostu :cool2:

 

Tesla zużywa mniej energii bo zakładane są do samochodów bardziej łyse opony w porównaniu z takimi samymi standardowymi, ale to zwykły Kowalski już nie zauważy. Tak jak w biedronce niby taniej ale gramatura mniejsza.

Slyszalem tez, ze jak testuja zuzycie energii przez Tesle to kierowcami sa 40kg dzokeje, a jak testuja inne elektryki to kierowca ma min. 120kg i jeszcze worek cebuli jest ukryty w bagazniku :duh:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ciekawa strona pokazująca statystyki elektryków w Norwegii: https://elbilstatistikk.no/


Tesla jest wysoko, ale nie aż tak wysoko w stosunku do reszty, jak się można tego spodziewać. BMW i3 czy Audi E-tron są tuż obok. Ciekawie wygląda duża ilość Tesli Model S.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja wkleiłem wiarygodne źródło informacji o gorszych oponach ładowanych do tego cuda techniki, wiec teraz wklej źródło do tych głupot które wypisujesz. Jak widać nie docierają do ciebie relacje realnych użytkowników, jak zwykle zaślepiony jedna marka wiesz wszystko lepiej. 27 k to jest tylko przy karcie dużej rodziny, przy trójce dzieci z 500 plus stać mnie będzie na jeszcze droższe auto benzynowe :D a dzieci jestem w stanie sam utrzymać bez pomocy socjalnej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Ciekawa strona pokazująca statystyki elektryków w Norwegii: https://elbilstatistikk.no/

Tesla jest wysoko, ale nie aż tak wysoko w stosunku do reszty, jak się można tego spodziewać. BMW i3 czy Audi E-tron są tuż obok. Ciekawie wygląda duża ilość Tesli Model S.

 

Tak, tutaj jest druga pokazujaca detale sprzedazy apropo poszczegolnych modeli Tesli:

https://teslastats.no/


Liczby w tych ogolnych statystykach biora sie glownie z dlugosci sprzedazy danego modelu w Norwegii.

np Nissan Leaf sprzedal lacznie 70k (!) elektrykow w NO - wszedl na rynek juz w 2011r

BMW i3 - prawie 30k sztuk sprzedanych - wszedl na rynek w 2014. (dzisiaj ten model bez przelomu w bateriach nie ma juz miejsca na rynku - nadwozie jest malutkie i nie pomiesci wiecej baterii, w max wersji 38kWh co daje raptem ~250-280km zasiegu)

Tesla model S - 21k sztuk sprzedanych, na rynku od 2013r.


Teraz jest bogactwo wyboru, kazda marka cos oferuje, 5 lat temu czlowiek mogl wziac jedynie miejskiego e-Golfa/Leafa/i3 albo 2x drozszy model S.


PS. e-tron to prawdziwy killer rynku - duzy SUV, AWD, swietne materialy, przestronny, ma hak, renoma Audi, finansowanie i rabaty agresywne, niska cena bazowa z calkiem rozsadnymi dodatkami (60k euro) - w zeszlym roku byl najczesciej kupowanym autem w Norwegii

Maly zasieg nie stanowi az tak wielkiego problemu tu bo duzo ladowarek DC >100kW a Norwedzy glownie kulaja sie po miescie i do domkow wypoczynkowych w gory. Wszedzie dalej --> samolot.

 

Ja wkleiłem wiarygodne źródło informacji o gorszych oponach ładowanych do tego cuda techniki, wiec teraz wklej źródło do tych głupot które wypisujesz. Jak widać nie docierają do ciebie relacje realnych użytkowników, jak zwykle zaślepiony jedna marka wiesz wszystko lepiej. 27 k to jest tylko przy karcie dużej rodziny, przy trójce dzieci z 500 plus stać mnie będzie na jeszcze droższe auto benzynowe :D a dzieci jestem w stanie sam utrzymać bez pomocy socjalnej.

No ale jakie mam Ci zrodlo wkleic? Ze Tesla nie montuje w swoich autach bieznikowanych czy zuzytych opon? Czy Ty chlopie jestes w ogole powazny?

W tym artykule jest napisane, ze w tym aucie testowanym opony Michelin Primacy MXM4 rzekomo maja o 1,5 1/32" cala mniej niz takie same opony kupione w sklepie.

Nie podali zadnych innych cyfr. 1,5 1/32" to na metryczne jednostki 1,2 mm roznicy.


Na stronie Michelina nie pisza ile nowe opony maja mm, na innej stronie znalazlem, ze te opony nowe maja 8/32" czyli 6,3mm bieznika co sie wydaje rzeczywiscie malo, z tego co kojarze nowe opony powinny miec okolo 7,5-8mm czyli ~10/32"

https://tiresize.com/tires/Michelin/Primacy-MXM4-235-45R18.htm

Moze to po prostu taki urok tych konkretnych calorocznych opon?


W tym samym artykule napisali, ze przejechali na nich 30k mil czyli 48.000km co sie nie wydaje jakas tragiczna wartoscia jak na 450 konne, redakcyjne auto.

Chociaz zaraz pewnie uslysze, ze na Twojej G30 opony nowe mialy 11mm bieznika i przejechales na nich z palcem w nosie 100k km :norty:

Edytowane przez adamjttk

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.