Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

Czy Ty porownujesz Cayenne do supercara? :twisted:

Nie - pokazuje, że są inne argumenty niż cena, które się liczą dla kupującego, np. jakość prowadzenia, czy dźwięk silnika oraz prestiż marki. Ale odnosząc się do fotki co wkleiłeś, jest to też jeden z argumentów - są ludzie, którzy chcą się pokazać że są eko i biorę Priusa kiedyś, dziś Teslę, a są ludzie, którzy chcą pokazać, że ich stać. I tak, oddałem swojego Tuarega delux żonie, bo to twarde i niewygodne, ale za to jak przewiozłem tym parę osób do nie mogli wyjść z wrażenia, że to nie jest M2 tylko ponad 2 tonowy klocek. Elektryki się tak dobrze nie prowadzą.

 

Artykul oczywiscie za bardzo akcentuje finanse (zeby sie klikalo lepiej) natomiast ujete byly tez inne aspekty - ze kroja bez mydla w ASO, ze ciezko z tym mitycznym 200km/h po autostradzie, ze w TM3 tez sie duzo da upchac do bagaznika, ze latwiej sie przekazuje Tesle pomiedzy pracownikami bo lepszy soft (brak kart/kluczykow) etc etc

Nikt nikogo nie zmusza do kupowania Porsche. Dokładnie takiej samej logiki jak tutaj możesz użyć do właścicieli Rolexów/Omeg i lepszych zegarków - po co? Ja wiem po co, ale mam Garmina na ręce :D Ostatecznie jeśli więcej zarabiasz, to na coś trzeba wydać kasę zostającą po opłaceniu rachunków, co daje Ci frajdę, a niekoniecznie jest ekonomicznie uzasadnione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ciebie Adam to już chyba całkowicie [BAD] boli przez te tesle a facet jest głupi jak but bo kupił by toyote aygo, najlepiej ze 4-5 letnia i kolejne 100 kilo w stosunku do tesli jak nie lepiej by zaoszczędził. Elektrowoz to się jakiś szmatławiec zrobił a artykuł jest w tonie reklamy zakupów w mango. Cayene jest przede wszystkim dużo większy, pojemniejszy, wygodniejszy. Miedzy model 3 a cayene jest przepaść w wygodzie i wiem co mówię bo jeździłem oboma autami i już nawet nie chodzi o markę, jakość wykończenia ale sam typ i segment auta.


Nie rozśmieszaj mnie tez z tymi suoerchargerami bo jest ich całe kilka na kraj który mierzy sobie około 1000 km wzdłuż i w szerz i trzeba mieć mega farta aby znaleźć się w jego pobliżu. Nawet ten suoercharger w ciechocinku wymaga minimum 15 na dojazd w jedna stronę, i co z tego ze szybciej się naładujesz jak trzeba z drogi zboczyć i zmarnować kule cząsu żeby do niego dojechać. Na dobra sprawę w Polsce BMW wygrywa bo ma tańszy dostęp do ionity które są lepiej rozmieszczone.


A najlepsze w artykule

Jeśli zatem komuś powyższe informacje się przydały, może odwdzięczyć się Panu Wojciechowi kupując samochód z wykorzystaniem jego linka polecającego klikając TUTAJ. Lub w obrazek poniżej. Obie strony otrzymają po 1 500 kilometrów darmowego ładowania na Superchargerach.

 

Szmatę sobie z gęby robić za darmowych pare kilometrów to już naprawdę trzeba mieć nierówno pod sufitem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

suoercharger w ciechocinku wymaga minimum 15 na dojazd w jedna stronę, i co z tego ze szybciej się naładujesz jak trzeba z drogi zboczyć i zmarnować kule cząsu żeby do niego dojechać.

Zjazd zajmuje gdy korka brak 5 minut. Z korkiem dwa razy tyle. x2 bo powrót. Czy ten czas odzyskujesz? Zależy w stosunku do czego, do 50kW Orlenu na pewno nadal się opłaca.

Jeśli Ty jechałeś dłużej, to pora sprawdzić gaźnik w Twoim wozie.

 

Na dobra sprawę w Polsce BMW wygrywa bo ma tańszy dostęp do ionity które są lepiej rozmieszczone.

Przypomnij proszę ile w Polsce działa obecnie tych stacji i jakie średnio są do nich kolejki :D

 

Szmatę sobie z gęby robić za darmowych pare kilometrów to już naprawdę trzeba mieć nierówno pod sufitem.

A przeczytałeś, kto tego linka nie chciał podać? Czy żyłka pękła zdanie wcześniej?

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie rozśmieszaj mnie tez z tymi suoerchargerami bo jest ich całe kilka na kraj który mierzy sobie około 1000 km wzdłuż i w szerz i trzeba mieć mega farta aby znaleźć się w jego pobliżu. Nawet ten suoercharger w ciechocinku wymaga minimum 15 na dojazd w jedna stronę, i co z tego ze szybciej się naładujesz jak trzeba z drogi zboczyć i zmarnować kule cząsu żeby do niego dojechać.

Patrz, 2 miesiace temu zrobilem w poltora tygodnia ponad 5000km (polowa z tego po Polsce) i mialem takiego farta ze nie bylo zadnego problemu z ladowaniem na trasie na SC :cool2:

Jedynie na Pomorzu jest bieda, SC w Gdansku sie dopiero buduje. Przydalby sie tez jeden w okolicach Koszalina.

 

Na dobra sprawę w Polsce BMW wygrywa bo ma tańszy dostęp do ionity które są lepiej rozmieszczone.

W Polsce na dzien 2 wrzesien 2021 nie dziala ani jedna ladowarka Ionity

Pobudowano 7 szt (lokalizacji) i nie oddano do uzytkowania do dzisiaj ani jednej :duh:

Rekordzistka czeka od pazdziernika 2020r :norty:

Tak, zdecydowanie "Na dobra sprawę w Polsce BMW wygrywa" :cool2:



Co do cen - maja podobno byc takie same jak u Tesli (1,4 PLN/kWh), zapomniales tylko o drobnym szczegole - abonament 700 PLN/rocznie i umowa podpisywana na 12 mies :norty:


Warto tez oczywiscie dodac info z drobnego druku.

W Tesli - placisz za energie, ktora pobralo auto.

W Ionity - placisz za energie, ktora dostarczyla ladowarka.


Dla niezorientowanych - to nie sa tozsame wartosci ;)


https://bmw-public-charging.com/o/dcs-api/customer/groupIds/2312297/tariffs/pdf?locale=pl_PL


51418127057_f31716939b_o.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Filip artykuł czy ci się podoba czy nie jest tania reklama w stylu zakupów mango i nic mi nie pęka bo nie ma powodu co jedynie żal ze forum BMW schodzi do takiego poziomu. W artykule jest pełno kłamstw, bzdur i bajdurzen chociażby ceny kompletu kół do cayene ktore rozpoczynają się od 20k a nie 40 https://www.porschewarszawa.com.pl/polczynska/kola-zimowe/, ze facet jezdzi taniej. Ameryki nie odkrył, kupując prosiaka i to jeszcze duży suv musiał się z tym liczyć chyba ze jest idiota i nie umie liczyć. Ja tez się mogę z niego śmiać ze kupil auto za 250k i tak samo w korku stoi jak moja nowa fabia czy tipo na gaz ktore jezdzi za darmo w porównaniu z jego tesla a nawet na piwo zostaje biorąc pod uwagę sama różnice w cenie ubezpieczenia auta, a do tego jak cos się z autem zadzieje to mam salon pod nosem, tylko czy przy kupnie auta o to chodzi żeby jeździć jak najtaniej? Tak jak napisał Sławomir jak sobie ktoś może pozwolić i lubi to kupuje droższe auto bo to jest jego kaprys, przyjemność i nie liczy czy wyjdzie taniej czy drożej. Zakup Premium to zawsze jest kaprys, pieniędzy do grobu nie zabiorę a skoro mnie stać i lubię to czemu mam sobie odmawiać przyjemności? Filip czy jeansy kupujesz w pepco albo w odzieży na wagę? Są tak samo dobre jak firmowe i dużo tansze.


Adam ja mieszkam w Polsce od kilkudziesięciu lat, robię średnio 2 tysiące km miesięcznie i przez te lata supercharger widziałem w naszym kraju tYlko raz, właśnie w okolicach Ciechocinka. Na Mazurach brak, w Bieszczadach tez, okolice Mielna, Koszalina tez, pod Zakopanem nie ma co szukać, w trojmiescie tez brak. Przecież to są główne kierunki turystyczne Polaków, co do ionity to ostatnio mi chyba mignęła zamontowana przy a1 ale czy są uruchomione czy nie to nie wnikałem. Kupując BMW jest chyba karta na ionity na rok czy dwa, kia tez chce taka kartę dodawać wiec pierwsze lata będą bez opłat a tesla i tak ma otworzyć superchargery dla innych wiec jeden pies.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam ja mieszkam w Polsce od kilkudziesięciu lat, robię średnio 2 tysiące km miesięcznie i przez te lata supercharger widziałem w naszym kraju tYlko raz, właśnie w okolicach Ciechocinka. Na Mazurach brak, w Bieszczadach tez, okolice Mielna, Koszalina tez, pod Zakopanem nie ma co szukać, w trojmiescie tez brak. Przecież to są główne kierunki turystyczne Polaków, co do ionity to ostatnio mi chyba mignęła zamontowana przy a1 ale czy są uruchomione czy nie to nie wnikałem. Kupując BMW jest chyba karta na ionity na rok czy dwa, kia tez chce taka kartę dodawać wiec pierwsze lata będą bez opłat a tesla i tak ma otworzyć superchargery dla innych wiec jeden pies.

Ej słonik, jak mam inne zdanie niż adam w wielu kwestiach, tak powtarzanie tego samego przez Ciebie jest męczące.

Z tego co pamiętam, kiedyś przy zakupie i3 dostawało się od BMW X5 do wypożyczenia za darmo 2 razy w roku czy coś takiego na wyjazd wakacyjny. I tak na to trzeba patrzeć, bo jak uważam, że bez sensu jest porównanie zebry do mikrofalówki, tak uważam że bez sensu jest porównanie Cayenne do Modelu 3 i innego typu głupoty, żeby porównywać Teslę z każdym jednym samochodem na ziemi i udowadniać swoje racje. Auta są różne, bo mają różne zastosowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Filip czy jeansy kupujesz w pepco albo w odzieży na wagę? Są tak samo dobre jak firmowe i dużo tansze.

Porownywanie firmy o wycenie 10x wiekszej od BMW czy firmy produkujacej auta szybsze od Veyrona do ciuchow z lumpeksu :norty:

To trzeba miec niezly odlot pod kopula :cool2:

 

Adam ja mieszkam w Polsce od kilkudziesięciu lat, robię średnio 2 tysiące km miesięcznie i przez te lata supercharger widziałem w naszym kraju tYlko raz, właśnie w okolicach Ciechocinka.

Ja zyje 40+ lat i nigdy w zyciu nie widzialem w Polsce np. Chinczyka, natomiast twierdzic publicznie ze w Polsce nie ma Chinczykow bym sie nie odwazyl :norty:

To jest logika na poziomie 1-klasy podstawowej "nie widzialem, to znaczy ze nie ma" :D

 

Na Mazurach brak, w Bieszczadach tez, okolice Mielna, Koszalina tez, pod Zakopanem nie ma co szukać, w trojmiescie tez brak. Przecież to są główne kierunki turystyczne Polaków,

Oczywiscie ze wszedzie na raz SC nie postawia - za tym musi isc sprzedaz aut, ktora ruszyla dopiero kilka miesiecy temu.

Bieszczady - jest ladowarka po drodze, w Rzeszowie

Trojmiasto - zgadza sie, nie ma i to jest bol. Planowane otwarcie dopiero za kilka mies.

Mielno, Koszalin - przeciez to to samo miejsce? Tam tez by sie przydala dla ludzi jadacych z Niemiec do Gdanska (nie wszyscy jada A2/A1)


Natomiast mi sie wydaje ze Ty chyba nie rozumiesz idei ladowarek DC - one sa potrzebne na trasie przy glownych wezlach komunikacyjnych a nie na zadupiu jakim jest np. Mielno.

Dojedziesz do Mielna czy Zakopanego to sie ladujesz w hotelu czy u bacy na parkingu przez noc, a nie na SC.

 

co do ionity to ostatnio mi chyba mignęła zamontowana przy a1 ale czy są uruchomione czy nie to nie wnikałem.

Jeszcze raz kolego slonik - co kogo interesuje w co "wnikales"? To nie 1990r, mamy internet i wiekszosc rzeczy mozna sprawdzic w 5s i nie trzeba "wnikac".

Powtorze Ci jeszcze raz zeby wsiaklo - na dzisiaj w Polsce nie ma ani jednego czynnego punktu ladowania Ionity (wielka szkoda tak apropo)

 

Kupując BMW jest chyba karta na ionity na rok czy dwa, kia tez chce taka kartę dodawać wiec pierwsze lata będą bez opłat a tesla i tak ma otworzyć superchargery dla innych wiec jeden pies.

Heh, wlasnie doczytalem detale - oczywiscie jak to u Niemcow - kroimy klienta jak sie da :duh:

https://bmw-public-charging.com/web/bmw-pl/tariffs


Sa 2 taryfy - "Active" i "Flex" dla karty BMW Charging.

Taryfa Active - rzeczywiscie - jest bezplatna przez pierwszy rok z nowym autem (wliczajac pakiet Ionity).

Tyle, ze po 12 mies. kosztuje 40 PLN/miesiecznie sama karta plus oczywiscie 56 PLN za Ionity czyli lacznie 96 PLN/mies, 1150 PLN/rok.

Przypominam - 1150 PLN rocznie za sama mozliwosc tanszego ladowania, energia platna dodatkowo ^^


Taryfa Flex - nie posiada oplaty stalej 40 PLN/mies. a jedynie Ionity za 56 PLN/mies ale wtedy z nowym autem nie dostajesz gratisowego roku ^^


51419798714_5d628dd578_o.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
TYm się różnimy ze Ty widzisz wycenę na giełdzie i przyspieszenie ja natomiast kiepska jakość, brzydkie, nudne niezmienianie od wielu lat auta, hurtowa sprzedaż jednego modelu, brak serwisów i konieczność koczowania pod ładowarkami których nie ma przy trasach po których się poruszam. Umiem sobie znaleźć listę ładowarek na mapie, wiem którędy często jeżdżę i sorry ale nigdy nie ma ich po drodze. To ze auta dopiero się co w naszym kraju zaczęły sprzedawać to żaden argument bo zanim ładowarki powstaną większość zmieni auto. Czy buty dzieciakom tez kupujesz o kilka numerów za duże na zaś? Każda marka znajdzie swojego klienta i nie ma potrzeby przekonywania kogoś ze gruszki są lepsze od jabłek, wszak zawsze w naszym kraju najlepiej sprzedawała się skoda i jakoś nigdy nie miałem z tym problemu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybym w 2010 roku zainwestował 1000 euro w BMW, miałbym dziś 1524 euro.

Gdybym w 2010 roku zainwestował 1000 euro "w indeks" DAX, czyli w średnią notowaną na tamtej niemieckiej giełdzie spółkę, miałbym 1646 euro.

Gdybym w 2010 roku zainwestował 1000 euro w Teslę, miałbym dziś 43000 euro (albo dwa razy więcej, bo był podział po drodze)


"nudne niezmienianie od wielu lat auta, hurtowa sprzedaż jednego modelu" - aż dziwne, że dzieci i dorośli nie oglądają się za BMW.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wycena wycena ale jedynie co im się udało dobrze sprzedawać to model 3/ y, bo reszta szoruje dno

Sprzedaż modelu x https://www.goodcarbadcar.net/tesla-model-x-sales-figures-usa-canada/

Sprzedaż modelu s https://www.goodcarbadcar.net/tesla-model-s-sales-figures-usa-canada/


Zestawny jeszcze obśmiewamy tutaj cayene https://www.goodcarbadcar.net/porsche-cayenne-sales-figures/

Amerykanie chyba nie chcą hamerykańskiego Premium. Cybertracka jak nie było tak nie ma, gdzie roadster? Ciekawe są natomiast wyniki sprzedaży za zeszły rok, w szczycie pandemii, sprzedaż biła rekordy. W tym roku o ponad polowe mniejsza. Spojrzałem tez teraz w sprzedaż tesli model 3 i także cos niedobrego się dzieje w USA https://www.goodcarbadcar.net/tesla-model-3-sales-figures-usa-canada/ można niby to tłumaczyć wprowadzeniem modelu y, ale on przecież wszedł już w zeszłym roku. Czyżby żaba się opatrzyła już w juesej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dobre statystyki, pokazuja co sie dzieje z seria 3-er G20 w USA (i w Norwegii, o czym pisalem w pierwszym poscie).


Seria E90 w USA to byla stabilna sprzedaz ~100k szt rocznie

Seria F30 to w peaku po premierze bylo nawet ~140k szt zeby pod koniec zycia modelu w 2018r spasc do ~50k sztuk

Seria G20 w USA to mozna powiedziec spektakularna porazka - nowy model a sprzedaz oscyluje w okolicach ~40k sztuk rocznie.

Co ciekawe i warte zanotowania, ze premiera zupelnie nowej budy G20 nie pobudzila absolutnie sprzedazy 3-er.

A przeciez G20 wydaje sie autem w kazdym calu lepszym od F30.


W takim 2020r na kazde sprzedane G20 przypadalo 5 szt. sprzedanych TM3 :shock:


51420115203_692473fd70_o.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Co do sprzedaży BMW 3 w USA nie wiemy jaka była metodologia zaliczenia modeli.

W E90 - E93 sedan, coupe, cabrio to była seria 3.

Potem były osobno serie 3 i 4.


BTW oglądałem dziś w salonie M340i.

Konfiguracja na 372 tys zł.

A kieszenie w drzwiach wewn.,goły plastik, cokolwiek tam włożone będzie gruchotac.

W E93 mam wyłożone miękkim materiałem.....

Gdzie to premium?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Rozwodnienie modelu na różne serie plus przesiadka ludzi do suvow co widać po sprzedaży x3, sedany umierają powoli na rzecz praktyczniejszych suvow. https://www.goodcarbadcar.net/bmw-x3-sales-figures/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To jest wersja LR z napedem 4x4.

Na taxi lepiej sie nadaje najtansza, podstawowa wersja - SR+ (RWD) w cenie katalogowej 200k PLN.


Przy doplatach (27k PLN) to auto na DG wychodzi niecale 126k PLN.


Biorac pod uwage, ze w G12 uzytkowanie tego kosztuje 5 PLN/100km - na taxi idealne.

W nocy naladowanie baterii praktycznie od 0 do pelna pradem 16A/3-f trwa raptem 4,5h.


Zasieg po miescie spokojnie 400km, 2 tyg. temu producent odblokowal dodatkowe 3kWh buforu (ekstra 20-25km zasiegu).



Co ciekawe ten chinski model "nie puchnie" - niewazne czy jest 90% czy 10% - przyspieszenie stale 5.6s do setki.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co do sprzedaży BMW 3 w USA nie wiemy jaka była metodologia zaliczenia modeli.

W E90 - E93 sedan, coupe, cabrio to była seria 3.

Potem były osobno serie 3 i 4.

Dzieki za zwrocenie uwagi, masz 100% racji :cool2:

Od 2016r coupe i cabrio sa liczone oddzielnie jako seria 4.


Lata 2016-2017 (3-er/4-er) to laczna sprzedaz nadal okolice ~100k szt. rocznie czyli bardzo dobrze.

Dopiero od 2018r widac spory spadek, pewnie dlatego ze w sedanie wchodzila juz wersja G, a coupe i cabrio do 2021r to nadal model F.


51423827649_bb4ea3d03c_o.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak powinna wyglądać idealna taksówka

 

To jest własnie naturalne środowisko Tesli i moim zdaniem cel jej istnienia - bycie taksówką :D


Dziś z kierowcą, docelowo zarządzaną przez "komputer". Stąd nie ma mowy o "premium" czy o "dobrej jakości materiałach" - klient indywidualny to tylko skutek uboczny, bo ktos musi finansować badania i rozwój ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

odpowiedź na popularność EV na zachodzie jest wg. mnie z jednego powodu : ludzie za dużo oglądają Netflix , a jaki jest obecnie trend i bycia cool wg Netflixa ? :

czarnoskóy , homoseksulista z trzema wyrokami za handel marihuaną , na haju marihuanowym , jeżdziący powoli w EV

lub biała kobieta w wieku 85 lat która oddała swój apartament na Piątej Alejce na Manhattanie imigrantom z Portoryko , a sama mieszka na Bronksie , gdzie po zakupy dla niej jeździ czarnoskóry homoseksualista z trzema wyrokami za handel marihuaną , na haju marihuanowym ,powoli w EV .

biały hetero. w spalinówce z czterema cylindrami , to już THE ENEMY

oczywiście z całym szacunkiem dla czarnoskórych, homo. , imigrantom z Portoryko i tych na haju , ale tak widzę za każdym razem przekaz platformy Netflix cokolwiek bym oglądał , i jak tu nie być trendy i kupić EV, źle mówię ? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krakus3 --> może trochę przesadzasz ;) ale też tak uważam.


Z tym że bycie trendy to jedno, drugie to państwo rzucające w Ciebie kasą przy zakupie elektryków, jak również bonusy uprzyjemniajace codzienne życie - nawet u nas są buspasy czy darmowe parkowanie dla BEV. Gdzieś na bimmerpost gość wrzucił koszt zakupu M3 we Francji - do kosztu auta musi dorzucić od groma podatków za emisje spalin (czyli poza VATem!), łacznie chyba z 20-25k EUR. Bo tak to w skrócie działa to na zachodzie - podatkami okłada sie tych, co kupują ICE, żeby ludzie kupujący BEV mieli dopłaty ;) Redystrybucja dóbr wedle czyjegoś uznania.


Tak że zgadza się - jako fani spalinówek, jestesmy "wrogiem" i nie jesteśmy "cool", zgodnie z retoryką mediów i rządzących. To troche jak stare dziadki za "moich czasów", chwalący "stare Mercedesy", co to "kiedyś były". Pomimo, że wiemy dziś, że w dużej mierze to mieli rację tak mówiąc, to za młodu się z ich śmialiśmy, bo przecież modne było kupowac "nowoczesny plastik" :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak powinna wyglądać idealna taksówka

To jest własnie naturalne środowisko Tesli i moim zdaniem cel jej istnienia - bycie taksówką :D

Dziś z kierowcą, docelowo zarządzaną przez "komputer". Stąd nie ma mowy o "premium" czy o "dobrej jakości materiałach" - klient indywidualny to tylko skutek uboczny, bo ktos musi finansować badania i rozwój ;)

 

Cos w tym jest, design TM3 i materialy odbiegaja od topowych BMW i to sporo.

Mogliby podkupic kilku designerow z BMW ktorzy nakresliliby smiale, dystyngowane ale jednoczesnie agresywne i muskularne linie auta - odnosnikow jest tak wiele :cool2:


mg-6768-afd7355ad9a0190c8c178dfe,0,0,0,0.jpg


7DhjGxK43QBWF2fnwc2wKj-9f680947fe1b3f6d8df95451c0ce5f00-BMW-iX-2021-Front-Red-1100.jpg


wp4298702.jpg


bmw-2er-coupe-2021.jpg



Tymczasem troche wiadomosci z Norwegii:


11 dni


11 dni sprzedazy zajelo Tesli model Y przebic sprzedaz premium BMW iX3, ktora zaczela sie na poczatku tego roku, 8 miesiecy temu.

Oba auta kosztuja doposazone identycznie ~56-62k euro.

https://www.finn.no/car/used/search.html?model=1.749.2000532&sales_form=1&sort=PRICE_ASC

https://www.finn.no/car/used/search.html?make=0.8078&model=1.8078.2000555&sales_form=1&sort=PRICE_ASC


Albo taksowkarze rzucili sie hurtem na Tesle albo niezbyt madry, norweski klient nie docenia jakosci plastikow premium, delikatnosci Vernaski, "sheer driving pleasure" oraz oczywiscie topowych osiagow :roll:


51422515897_ca5a68f0d9_o.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adamjttk --> o gustach się nie dyskutuje podobno ;) niemniej ja jestem wielkim fanem niektórych modeli nowej szkoły designu BMW i właśnie 2 mies temu odebrałem 2gie G11 LCI (poprzednie kupione pare mies po premierze). Co więcej, widziałem mies temu nową 7mkę w 2 kolorach (czarny i szary) i jest miazga, o ile może tył z lekkimi zaokrągleniami ala seria 8 nie robi jakiegoś wrażenia, to przód: z większymi grillami, split lampami i jeszcze wyżej podniesioną maską sprawia, że auto wygląda jak "z przyszłości". To jest dla mnie obiekt pożądania i ja wpisuje sie w target designerów.


Co do klientów na Teslę - jest takie powiedzenie, że miliony much nie może się mylić ;) i to ma zastosowanie IMO do każdego runku. Bycie "cool" i chęć skasowania dopłat czy "oszczędności" użytowania sprawia, że "normalny" użytkownik wybierze rozwiązanie tańsze, a nie takie, które jest lepsze. Z tego samego powodu 90% ludzi kupuje tańszą, gorszą żywność dziś - bo jest tańsza i nie mają świadomości (albo ich to zupełnie nie obchodzi), dlaczego i jaka jest różnica. Reasumując, nie mam tego za złe nieświadomym klientom, że wybieraja Tesle, to jest zadanie dla dużych producentów, aby oferować produkty konkurencyjne dla całego spektrum klienteli. Dla mnie, jako klienta przyzwyczajonego do "premium" Tesla nadaje się co najwyżej jako bateria do podtrzymania prądu w domu, jeśli z jakiegoś powodu by go zabrakło, jeździć nią nie chcę ;)


... ale Lucid Aira chętnie bym zobaczył i przetestował :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
odpowiedź na popularność EV na zachodzie jest wg. mnie z jednego powodu : ludzie za dużo oglądają Netflix , a jaki jest obecnie trend i bycia cool wg Netflixa ? :

czarnoskóy , homoseksulista z trzema wyrokami za handel marihuaną , na haju marihuanowym , jeżdziący powoli w EV

oczywiście z całym szacunkiem dla czarnoskórych, homo. , imigrantom z Portoryko i tych na haju , ale tak widzę za każdym razem przekaz platformy Netflix cokolwiek bym oglądał , i jak tu nie być trendy i kupić EV, źle mówię ? :mrgreen:

Stary, rozne idiotyzmy tutaj komentowalem, ale to trafia do scislego topu :)

Takie ciagi przyczynowo-skutkowe mozna tlumaczyc tylko kilkoma "glebszymi" :norty:


Pewnie dlatego w 30 sekundowej reklamie BMW serii 8-er (nie jestem pewny, ale raczej spalinowe :roll: ) BMW _musi_ umiescic calujacych sie gejow :cool2:



Co do teczowego logo BMW na glownej stronie firmy czy natychmiastowego popierania BLM - oczywista oczywistosc przeciez :cool2:

https://trends.com.pl/bmw-utozsamia-sie-z-lgbt-2/



aGKkJEVB_700w_0.jpg


Tymczasem Tesla w reklamach nie musi umieszczac gejow, LGBT etc, bo nie potrzebuje reklam i nie reklamuje w mediach swoich aut w ogole, taksowkarze wszystkie auta wykupuja na pniu i tak :norty:

No i nie wypada zapominac ze Musk jako jeden z nielicznych mial jaja olac temat BLM zupelnie, a na twitterze okazal wtedy wrecz wsparcie policji

https://www.protocol.com/tesla-workers-plan-protest

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Stary, rozne idiotyzmy tutaj komentowalem, ale to trafia do scislego topu :)

Takie ciagi przyczynowo-skutkowe mozna tlumaczyc tylko kilkoma "glebszymi" :norty:

nie kąsaj , bo mam twardą dupę :wink:

nie mam pewności czy nie rozumiesz mojego postu , czy udajesz że nie rozumiesz ?

nie pisałem o Tesli , nie pisałem o sposób w jaki dana firma samochodowa reklamuje własne produkty - to już jest inna sprawa , która nigdy nie kształci światopogląd jakieś grupy społecznej .

pisałem o platformach medialnych które kształtują światopogląd społeczeństwa ,i jak - w bardzo profesjonalny sposób jak na mediach przystało- wpychają pewne wartości m.in. o trendach w motoryzacji .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.