Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
@slawomir ..........Ze 3 tygodnie temu wracałem z gda we wtorek wieczorem, ktoś jechał a1 Ferrari z rejestracja na wi, ja jechałem szybko, około maxa ale Ferrari wyprzedziło mnie 2 razy. Musialo jechac około 300 km/h, i skoro wyprzedziło 2 razy w międzyczasie tankować albo jakiś postój zaliczyć, może to Ty? Jakiś koleś z łaska jechał :D :D

Ferrari nie robi się takich długich tras :wink:

Opublikowano

Moja prędkość wynikała z sprawdzania tego, jak szybko ta Tesla jedzie, po tym jak mnie wyprzedziła ;) Niezmiennie, nie jeżdżę takimi prędkościami w trasie w normalnym ruchu. No chyba, że niemiecka autobana, którymi czasami jeżdżę - fizycznie, nie wirtualnie :D


Co do udowadniania, to raczej z przymrużeniem oka :)


A moja włoszka stoi tam, gdzie jej miejsce - na serwisie :lol: :lol: :lol: Nawet Włosi podobno nie słyszeli o tego typu problemie z czujnikiem wału korbowego który u mnie się pojawia.. czasami.

Opublikowano

@klakierek

To popatrz na FB Free Rage Team czy podobnych grup ;)

Robi się trasy, tylko po prostu raz czy dwa razy w roku. Nawet zresztą, jeśli zrobisz tych tras 10, to zwykle wybierasz do tego różne supercary z garażu, bo mało kto kończy na jednym w garażu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tip dla ludzi zamawiajacych BMW i4 M50 - nie wybierajcie w konfiguratorze kol z "ogumieniem Performance"

Podwyzszaja zuzycie energii i zzeraja zasieg niemilosiernie.


W przypadku normalnych kol 19" (245/40 przod i 255/40 tyl) zasieg wynosi 497km

Te same felgi 19" ale z oponami "Performance" (te same 245/40 i 255/40) zasieg maleje o 40km i wynosi 457km

Kola 20" z ogumieniem "Performance" (255/35 przod i 285/30 tyl) zasieg maleje juz o 81km u wynosi jedynie 416 km


Nie wiem czym dokladnie sie charakteryzuja opony "Performance" (jedna strona wspomina, ze sa RSC ale to w sumie bez sensu by bylo) i jaki maja wplyw na osiagi/przyspieszenie.

Wiem tylko, ze 80km zasiegu mniej to makabrycznie duzo na codzien i jakkolwiek "Performance" te opony by nie byly - nie warto z praktycznego punktu widzenia.


51400893757_08bbb254f3_o.jpg


51402401299_9db7f06e6a_o.jpg


51402619830_1d0c1c3c66_o.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A moja włoszka stoi tam, gdzie jej miejsce - na serwisie :lol: :lol: :lol: Nawet Włosi podobno nie słyszeli o tego typu problemie z czujnikiem wału korbowego który u mnie się pojawia.. czasami.

Glowa do gory, jak to sie mowi - najwieksze pieknosci sa najbardziej kaprysne :D



PS. Kiedys byla gadka o "puchnieciu" Tesli - w Plaid wzieli sobie chyba do serca - dragtimes podaje, ze przy 20% baterii setka jest po 2,5s a cwierc mili przejezdza w 9.9s (9.3s katalogowo) - co jest nadal lepszym czasem od Veyrona/911 TS 992/F488 czy Taycana Turbo S. Robi wrazenie :shock:



51404282965_ce3051e316_o.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Elektromobilnosc w Niemczech na powaznie (za 2 miliardy euro) :cool2:


https://www.electrive.com/2021/08/23/deutschlandnetz-germany-to-tender-1000-fast-charging-parks/



- 1000 parkow ladowarek DC wzdluz glownych drog (miedzy 4-16 stanowisk kazda)

- minimalna moc 200kW, moc nie moze byc wspoldzielona

- max. cena ustawiona na sztywno na 2PLN/kWh (odpowiednik ceny benzyny na trasie)

- obiowiazkowy terminal platniczy do karty kredytowej (a nie bzdurne karty RFID)

- max 10 min jazdy pomiedzy ladowarkami (zeby nie bylo obaw o zasieg auta)

- przewidziane kary dla producentow za niedzialajace ladowarki

- stanowiska zadaszone z toaletami


Krotko i na temat, tak jak byc powinno.

Jezeli uda im sie to zrealizowac w ciagu 2-3 lat to pozegnamy auta spalinowe szybciej niz nam sie wydaje.

.

Opublikowano
....


- 1000 parkow ladowarek DC wzdluz glownych drog (miedzy 4-16 stanowisk kazda)

....

- max 10 min jazdy pomiedzy ladowarkami (zeby nie bylo obaw o zasieg auta)

.....

 

Czyli co 10km wybetonowany plac z infrastruktura. No i jak ma to sie to do ekologii i ochrony srodowiska, bo niby w imie tego jest ped ku elektryfikacji motoryzacji?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jedno wyklucza drugie, a pęd wydaje się być za kasą bo poza NO która bilansuje ślad węglowy naturalnym pozyskaniem energii to nie widzę żadnej ekologi
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
....


- 1000 parkow ladowarek DC wzdluz glownych drog (miedzy 4-16 stanowisk kazda)

....

- max 10 min jazdy pomiedzy ladowarkami (zeby nie bylo obaw o zasieg auta)

.....

 

Czyli co 10km wybetonowany plac z infrastruktura. No i jak ma to sie to do ekologii i ochrony srodowiska, bo niby w imie tego jest ped ku elektryfikacji motoryzacji?

 

Co 10 min jazdy (nie co 10km) --> 120-130km/h to co ~20 km wychodzi parking z ladowarkami.


Z wikipedii mozna wyczytac, ze w Niemczech jest obecnie 430szt MOP z pelna infrastruktura (stacja paliw, restauracja, toalety etc) - srednio co 60km.

Oprocz tych 430 szt prawdziwych MOP, wzdluz tras szybkiego ruchu, jest takze ponad 1500 sztuk parkingow bez zaplecza gastro/stacja paliw.

https://de.wikipedia.org/wiki/Autobahnrastst%C3%A4tte


Jest wiec wiecej miejsca niz trzeba na postawienie tych ladowarek DC, bez betonowania :cool2:


PS. W Polsce tez nie wyglada to zle, mamy 230 MOPow, gdyby na kazdym postawic 8-10 ladowarek - mielibysmy spokoj na kolejne 10 lat pewnie jezeli chodzi o EV

Cos tam sie tez rusza czytam, szkoda tylko ze zalosne 50kW i raptem po 2szt.

https://elektrowoz.pl/ladowarki/nowe-stacje-ladowania-na-mop-ach-przy-a1-a2-a4-s3-s7-i-s8-termin-uruchomienia-ii-polowa-2022/


A przeciez technologia ladowania rozwija sie obecnie w szalonym tempie, jezeli dzisiejszym EV trzeba sie na takiej stacji 200kW zatrzymac na 30-35 min (a niektore auta jak Taycan czy Ioniq 5 na 20 min) --> to przeciez za 10-15 lat te postoje skroca sie do 10 min spokojnie.


51404145841_c05f16b507_o.jpg


51404900934_d290694089_o.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Szach mat słonik, jechałem autostradą i ile bym nie przyspieszał, Tesla szła ogniem bez oszczędzania baterii :D


MerXv1J.jpg

 

pełnym ogniem 180 , hahaha, dobre

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
....


- 1000 parkow ladowarek DC wzdluz glownych drog (miedzy 4-16 stanowisk kazda)

....

- max 10 min jazdy pomiedzy ladowarkami (zeby nie bylo obaw o zasieg auta)

.....

 

Czyli co 10km wybetonowany plac z infrastruktura. No i jak ma to sie to do ekologii i ochrony srodowiska, bo niby w imie tego jest ped ku elektryfikacji motoryzacji?

 

Ekologia polega wyłącznie na tym, że zastąpienie aut spalinowych elektrycznymi prowadzi do "wywiezienia" części emisji poza skupiska ludzi.

Opublikowano


Polecam obejrzec 2 razy, zeby sie utrwalilo :cool2:

 

Fantastyczny filmik! Potwornie denerwujące jest to, gdy ktoś stara się udowodnić szkodliwość EV argumentując to prądem z węgla, to wylicza dosłownie wszystkie etapy produkcji i użytkowania pojazdu, łącznie z pyłem ze ścierania się opon i hamulców, ale gdy porównuje to do pojazdu spalinowego to bierze już tylko emisje CO2 z katalogu, „zapominając” o całej reszcie :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano


Polecam obejrzec 2 razy, zeby sie utrwalilo :cool2:

 

Dobry filmik reklamowy ale pełen istotnych nieścisłości:

1. zakłada, ze wydobycie ropy naftowej w całości służy pozyskaniu paliw co jest nieprawdą bo nawet gdyby cały transport oparty był o pojazdy elektryczne to i tak ropa naftowa byłaby wydobywana i jej pochodne służyłyby do produkcji np. samochodów elektrycznych oraz miliona różnych innych rzeczy.

2. pomija zagadnienie pozyskiwania minerałów do budowy aku ograniczając temat do litu.

3. nieaktualne są informacje na temat napędzania tankowców mazutem ponieważ już tego paliwa nie można stosować od kilku lat - zakaz spowodował wyrównanie cen ON do cen PB.

4. pomija zagadnienie pyłów podniesionych, które stanowią około 50% zanieczyszczeń emitowanych przez samochody niezależnie czy elektryczne czy spalinowe.

5. fałszuje kwestie recyklingu baterii /wręcz komiczne jest twierdzenie, że stare aku mogą zasilać domy/ Kto przy zdrowych zmysłach zamontował by takie coś grożące pożarem obok domu w którym śpią twoje dzieci

6. pomija kwestię obciążenia środowiska budową samochodu elektrycznego, które jest większe niż w przypadku porównywalnego wielkością samochodu spalinowego.

7 pomija kwestię recyklingu np. wiatraków z farm wiatrowych, z którymi nie wiadomo co robić - chyba tylko zakopać aby nikt nie widział.

Wszystko inne się zgadza. Jestem za EV ale po co fałszować rzeczywistość.

Opublikowano

@karbo

>>> 1. zakłada, ze wydobycie ropy naftowej w całości służy pozyskaniu paliw co jest nieprawdą bo nawet gdyby cały transport oparty był o pojazdy elektryczne to i tak ropa naftowa byłaby wydobywana i jej pochodne służyłyby do produkcji np. samochodów elektrycznych oraz miliona różnych innych rzeczy.

Nic nie zakłada. Samochody elektryczne wprost zmniejszą wydobycie paliw kopalnych co jest pozytywne dla nas wszystkich.


>>> 2. pomija zagadnienie pozyskiwania minerałów do budowy aku ograniczając temat do litu.

Bo nie używa się ich tak dużo, a temat jest najczęściej podnoszony jako argument nawet tutaj.


>>> 3. nieaktualne są informacje na temat napędzania tankowców mazutem ponieważ już tego paliwa nie można stosować od kilku lat - zakaz spowodował wyrównanie cen ON do cen PB.

ja tam o mazucie nie słyszałem na filmie, tylko o tym, że używa się najtańszych i najgorszych statków, co jest naturalne... nie przez przypadek mamy tanie bandery, których cechą jest spełnianie najniższych norm... jeśli w ogóle.


>>> 4. pomija zagadnienie pyłów podniesionych, które stanowią około 50% zanieczyszczeń emitowanych przez samochody niezależnie czy elektryczne czy spalinowe.

To w zasadzie kolejny argument za EV, które nie wymagają transportu ropy TIRami.


>>> 5. fałszuje kwestie recyklingu baterii /wręcz komiczne jest twierdzenie, że stare aku mogą zasilać domy/ Kto przy zdrowych zmysłach zamontował by takie coś grożące pożarem obok domu w którym śpią twoje dzieci

Skoro trzymam w garażu pod domem BMW, które grozi pożarem, mam kilka telefonów, których baterie też powodowały pożary, dlaczego miałbym się przejmować zabezpieczoną baterią, która udowodniła, że przez 10 lat była bezpieczna? Druga sprawa, na masową skalę to raczej te baterie lepiej do farm solarnych mogły by trafić.


>>> 6. pomija kwestię obciążenia środowiska budową samochodu elektrycznego, które jest większe niż w przypadku porównywalnego wielkością samochodu spalinowego.

Jakieś dane?


>>> 7 pomija kwestię recyklingu np. wiatraków z farm wiatrowych, z którymi nie wiadomo co robić - chyba tylko zakopać aby nikt nie widział.

Tzn masz na myśli, że elektrownie węglowe są ekologiczniejsze, czy co próbujesz tutaj udowodnić?


>>> Jestem za EV ale po co fałszować rzeczywistość.

Nom, sam sobie odpowiedz :D

Opublikowano
Ekologia polega wyłącznie na tym, że zastąpienie aut spalinowych elektrycznymi prowadzi do "wywiezienia" części emisji poza skupiska ludzi.

Bullshit, umiesz policzyć sobie emisję CO2 czy potrzebujesz pomocy w matmie? FYI V12 emitują powyżej 300g/km

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
FYI V12 emitują powyżej 300g/km

Slawomir - jak Ci nie wstyd, co z planeta, co z przyszlymi pokoleniami? :norty: :norty:


A tak na serio - problemem sa dziesiatki milionow smierdzacych diesli w miastach a nie kilkadziesiat/kilkaset tysiecy V12, ktore uzytkownicy w weekend zabieraja na krotka przejazdzke.

Ci ludzie zaplacili grube "frycowe" przy zakupie takiego auta i jezeli firma dzieki temu frycowemu ma kase na bilansowanie zanieczyszczenia w inny sposob - niech nam V12 zyje jeszcze dlugo.


Chociaz z tego co czytalem, BMW mowi otwarcie, ze dla V8 i V12 juz po prostu rynku nie ma, ostatni sprawiedliwi kupuja tego typu silniki w Chinach/na Srodkowym Wschodzie - te silniki nie wytrzymuja w praktyce konkurencji z hybrydowymi R6 ktore bez problemu osiagaja dzis po 500-600HP.

https://www.carsales.com.au/editorial/details/future-bmw-v8s-and-v12s-in-doubt-122347/


Ja osobiscie uparcie powtarzam, ze 90% zalet elektryka dla kupujacego nie ma nic wspolnego z ekologia i delfinami, po przesiadce z EV do ICE - auto spalinowe wydaje sie "popsute".

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@karbo

>>> 1. zakłada, ze wydobycie ropy naftowej w całości służy pozyskaniu paliw co jest nieprawdą bo nawet gdyby cały transport oparty był o pojazdy elektryczne to i tak ropa naftowa byłaby wydobywana i jej pochodne służyłyby do produkcji np. samochodów elektrycznych oraz miliona różnych innych rzeczy.

Nic nie zakłada. Samochody elektryczne wprost zmniejszą wydobycie paliw kopalnych co jest pozytywne dla nas wszystkich.


>>> 2. pomija zagadnienie pozyskiwania minerałów do budowy aku ograniczając temat do litu.

Bo nie używa się ich tak dużo, a temat jest najczęściej podnoszony jako argument nawet tutaj.


>>> 3. nieaktualne są informacje na temat napędzania tankowców mazutem ponieważ już tego paliwa nie można stosować od kilku lat - zakaz spowodował wyrównanie cen ON do cen PB.

ja tam o mazucie nie słyszałem na filmie, tylko o tym, że używa się najtańszych i najgorszych statków, co jest naturalne... nie przez przypadek mamy tanie bandery, których cechą jest spełnianie najniższych norm... jeśli w ogóle.


>>> 4. pomija zagadnienie pyłów podniesionych, które stanowią około 50% zanieczyszczeń emitowanych przez samochody niezależnie czy elektryczne czy spalinowe.

To w zasadzie kolejny argument za EV, które nie wymagają transportu ropy TIRami.


>>> 5. fałszuje kwestie recyklingu baterii /wręcz komiczne jest twierdzenie, że stare aku mogą zasilać domy/ Kto przy zdrowych zmysłach zamontował by takie coś grożące pożarem obok domu w którym śpią twoje dzieci

Skoro trzymam w garażu pod domem BMW, które grozi pożarem, mam kilka telefonów, których baterie też powodowały pożary, dlaczego miałbym się przejmować zabezpieczoną baterią, która udowodniła, że przez 10 lat była bezpieczna? Druga sprawa, na masową skalę to raczej te baterie lepiej do farm solarnych mogły by trafić.


>>> 6. pomija kwestię obciążenia środowiska budową samochodu elektrycznego, które jest większe niż w przypadku porównywalnego wielkością samochodu spalinowego.

Jakieś dane?


>>> 7 pomija kwestię recyklingu np. wiatraków z farm wiatrowych, z którymi nie wiadomo co robić - chyba tylko zakopać aby nikt nie widział.

Tzn masz na myśli, że elektrownie węglowe są ekologiczniejsze, czy co próbujesz tutaj udowodnić?


>>> Jestem za EV ale po co fałszować rzeczywistość.

Nom, sam sobie odpowiedz :D

 

Noo. Po prostu mnie rozjechałeś. :wink:

Opublikowano
3. nieaktualne są informacje na temat napędzania tankowców mazutem ponieważ już tego paliwa nie można stosować od kilku lat - zakaz spowodował wyrównanie cen ON do cen PB.

O HFO słyszałeś?

Radość z jazdy
Opublikowano

Mazut pali okręt flagowy rosyjskiej floty, i pewnie niewiele innych statków, faktycznie jego użycie jest zakazane w okolicach biegunów.

Natomiast pewnie jest to językowe uproszczenie, bo większość statków na planecie pali coś innego, ale bardzo zbliżonego: Heavy Fuel Oil (HFO). I zanim to wyjdzie z użycia miną wieki.


Natomiast robiłem matmę, i kontenerowiec z Chin spala naprawdę minimalną ilość paliwa (na kg ładunku). Przykładowa furgonetka z toną buraków emituje kilka razy więcej na kilogram ładunku - ale ja liczyłem tylko CO2, z siarką to inne wyliczenia pewnie.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ekologia polega wyłącznie na tym, że zastąpienie aut spalinowych elektrycznymi prowadzi do "wywiezienia" części emisji poza skupiska ludzi.

Bullshit, umiesz policzyć sobie emisję CO2 czy potrzebujesz pomocy w matmie? FYI V12 emitują powyżej 300g/km

Poprosiłbym jednak o pomoc. Mógłbyś policzyć?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mazut pali okręt flagowy rosyjskiej floty, i pewnie niewiele innych statków, faktycznie jego użycie jest zakazane w okolicach biegunów.

Natomiast pewnie jest to językowe uproszczenie, bo większość statków na planecie pali coś innego, ale bardzo zbliżonego: Heavy Fuel Oil (HFO). I zanim to wyjdzie z użycia miną wieki.


Natomiast robiłem matmę, i kontenerowiec z Chin spala naprawdę minimalną ilość paliwa (na kg ładunku). Przykładowa furgonetka z toną buraków emituje kilka razy więcej na kilogram ładunku - ale ja liczyłem tylko CO2, z siarką to inne wyliczenia pewnie.

 

Ja czytałem gdzieś w necie, że 10 największych tankowców powoduje większe zanieczyszczenie produktami spalania paliwa niż wszystkie samochody osobowe na świecie.


Carnival Corporation, wyemitował dookoła Europy 10 razy więcej tlenków siarki niż 260 mln pojazdów jeżdżących po Starym Kontynencie.


Eliminacja samochodów spalinowych ograniczy jakoś wydobycie ropy naftowej ale nadal bez zmiany napędów w całym transporcie ograniczenie to nie będzie chyba decydujące. Trudno mi sobie nawet wyobrazić jak miałoby wyglądać zastąpienie diesla w tankowcu na baterię i silniki elektryczne.


Wydaję mi się, że właśnie ta najcięższe frakcje ropy naftowej nie mogą być już oficjalnie paliwem na statkach handlowych.

Opublikowano

Ale to też pokazuje pewne kuriozum, że tam gdzie jest ciężki biznes, ekologia idzie powoli, a na zwykłego kowalskiego zrzuca się wiele kosztów ekologii i wymusza na siłę coś, co ostatecznie niewiele daje.


Też odnosząc się do tego, że jestem pro-eko, a jeżdżę kilkoma różnymi V12 - uważam, że koszty poruszania się takim samochodem powinny być po prostu wysokie, a najlepiej jakby paliwo drożało bardzo, np. stopniowo do 20zł/l - wtedy raz, że elektryki opłacałyby się 10x bardziej, dwa, że klasyczna motoryzacja by przeżyła tylko jako opcja weekendowa, bo jak robisz autem 1-10tys km na rok, to te 20zł/l jakoś tam przeżyjesz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.