Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kurcze, czytam ten wątek od samego początku i przyznam ze dowiedziałem się bardzo dużo o elektrykach i sposobie ich eksploatacji i tutaj ogromny ukłon w stronę Adama za bardzo dużo rzeczowych informacji.

:cool2:

 

Jednak taka refleksja mnie naszła, że strasznie Adam odleciałeś w kierunku fanbojstwa Tesli i czarnowidztwa przyszłości BMW i opisów jacy to idioci zarządzają tą firmą. Trochę bardziej to zniechęca do marki a nie na odwrót. A już wisienka na torcie było pisanie o „krojeniu level master” przez BMW FS który na rynkowych zasadach oferuje finansowanie, bo ma wysoka rentowność a jednocześnie opowiadanie z duma jaka to Tesla genialna bo ma tak wysokie marże (czyt. „Kroi klientów” ;) ).

Dzieki za konstruktywna krytyke!

Nie uwazam sie za fanboja Tesli, moj entuzjazm do tego auta wynika z alternatywy BMW na czas zakupu auta - pisalem o tym wielokrotnie - BMW i3 oraz hybryda 330e.

Moje poglady na TM3 skonfrontuje z i4 jak w koncu wyjdzie, pisalem to tez wielokrotnie, posiadanie 2 identycznych aut TM3 nie jest dla mnie wymarzona sytuacja, lubie roznorodnosc ale sytuacja na rynku jest jaka jest. Co do rzeczy ktore juz widze (roznica w osiagach, zasiegu, masie etc - ciezko nie komentowac, czy czyni mnie to hejterem BMW czy fanbojem Tesli? Przywolywanie cyferek z tabelki?)


Co mi sie nie podoba w TM3 - nigdy nie krylem, brak HU, brak skorzanej kierownicy, brak laserow, brak agresywniejszego wygladu.

Nie ma aut idealnych, sa kompromisy.


Co do FS i rentownosci Tesli - moze mnie zle zrozumiales wiec pozwol, ze wytlumacze o co mi chodzilo.

TM3P Tesla zaproponowala mi na kredyt 0,25%, TM3 SR+ na 1,25% - finansowanie zewnetrze, dotowane przez Tesle (tak jak darmowe SC na rok).

Dzieki optymalizacji produkcji i wysokim marzom Tesli na TM3 - producent obnizyl cene auta o 20.000 PLN z dnia na dzien dodajac rownoczesnie za darmo(!) - pompe ciepla, akustyczne szyby, elektryczne otwieranie bagaznika, podwojna ladowarke indukcyjna do tel., pakiet "shadow line", ogrzewanie kierownicy (jedyna zmiana na jaka sie nie zalapalem, wyszla 1Q pozniej).

W ramach liftingu powiekszyl tez baterie o 5kWh (~30 km zasiegu). To wszystko za free.


Reasumujac - producent zamiast dopisac sobie w tabelce "zyski" w raporcie kwartalnym (w sekcji automotive oraz finance) - zwiekszyl atrakcyjnosc auta dla kupujacego.


I dla odmiany - kiedy ostatnio widziales taka akcje w BMW?

Bo ja raczej widze usuwanie HDD, oslon plastikowych z reflektorow, bak paliwa 40l etc etc - zupelna odwrotnosc tego co robi Tesla.

Zeby nie placic za connected drive i zrobic hotspot z SIM telefonu trzeba wykupic "ladowanie bezprzewodowe" za 2300 PLN - to nie jest personalizacja i premium wbrew temu co niektorzy tu sadza a "krojenie" klienta - ladowarka indukcyjna w G20 nie dziala tak jak nalezy do tego :duh:

Jezeli juz cos dochodzi np VC czy elektryczne siedzenia w 340i - to kwota bazowa idzie analogicznie do gory.


Stad wynika moj entuzjazm w Tesli w temacie finansowania i ogolnego podejscia do klienta, jezeli odbierasz to jako "fanbojstwo" to mamy po prostu rozne definicje tego slowa :roll:

 

Jeżeli tak byłeś przekonany do pojazdów elektrycznych i wizji Muska, to pytanie dlaczego nie kupiłeś za znacząca kwotę akcji Tesli kilka lat temu? A no obstawiam że pewnie tak jak inwestorzy BMW obawiałbyś się o swój kapitał, bo to by była ryzykowna inwestycja. Każdy analityk jak ogląda caly wykres akcji to jest mądry i znajdzie uzasadnienie tego co się wydarzyło w przyszłości. Największym problemem jest ze przyszłość trudno przewidzieć a żaden makler nie pozwala inwestować po lewej stronie wykresu :)

Z prozaicznej przyczyny - braku wolnej gotowki na inwestycje. Ostatnie 2 lata to 2 nieplanowane nieruchomosci ktore mialy po prostu priorytet.

Jezeli sledzisz watek od poczatku - wiesz kiedy go zaczalem (styczen 2020) i wiesz jaka wtedy byla wycena Tesli - podpowiem 10x krotnie mniejsza niz teraz.

Natomiast inwestowanie to 10-ta rzecz na liscie o ktorej tu rozmawiamy, praktycznie offtop.


Teraz zamiast skupiac sie na wycenie czy przyszlosci Tesli - zaczynam patrzec na BMW, watek nazywa sie "Quo Vadis BMW" w sumie :roll:

I po tym co mowi zarzad firmy - a mianowicie Neue Klasse 2025 (czy wodor), a do tego czasu olewamy tak naprawde elektromobilnosc - sklania mnie ku pochyleniu sie po pieniadze z gieldy bo BMW wg mnie popelnia kardynalny blad. Moja opinia, nikogo nie namawiam i nie namawialem do postawienia na to chocby 1$. Forum jest od wymiany opinii przeciez.


Jezeli przez moje czarnowidztwo n/t kierunku rozwoju firmy jestem jej hejterem czy tez fanbojem Tesli - ok, kazdy ma prawo do swojego zdania.

 

Jeżeli jesteś tak pewny ze wszyscy przespali oprócz Tesli, a Tesla będzie produkować zaraz te 5M czy 10M pojazdów rocznie, to czy dzisiaj zaryzykowałbyś przy obecnym kursie zakupem akcji Tesli powiedzmy połowa swoich oszczędności? :)

Nie, nie zaryzykowalbym.

Nikt rozsadny nie wrzuca 50% swoich oszczednosci w zadna pojedyncza inwestycje imho.

Za stary jestem na odrabianie kapitalu w razie "w".

 

Słonik dla równowagi przyjął skrajnie przeciwny punkt widzenia dla uśrednienia padających tutaj opinii :-)

Nie mam z tym zadnego problemu, obalanie stereotypow jest calkiem zabawne.

Ciezko brac w sumie na powaznie czlowieka ktory pisze publicznie, ze opony w Tesli wystarczaja na 2x krocej niz w innych autach czy ze jego testowany e-tron "plywa" powyzej 200km/h gdy auto ma limiter na 200km/h :duh:

Czasem tylko wychodzi mu sloma z butow, wycieczki osobiste etc i wtedy robi sie zenujaco w sumie.

 

Podsumowując, przydałoby się wg mnie więcej obiektywizmu w wypowiedziach, trochę wyluzowania z fanbojstwem (w każdym kierunku) i może wtedy nie byłoby konieczne powtarzanie 100 razy tych samych argumentów, bo czasami mam wrażenie ze celem wątku jest „dostarczanie kolejnych 100 stron kontentu”, który przestaje coś wnosić i z góry znana jest jego treść. Powstałoby mniej contentu, ale treściwego - o testach, o nowościach, o opiniach itp .

Biore krytyke na klate ale musisz tez pamietac, ze ja nie jestem suchym portalem informacyjnym. Od tego jest elektrowoz.pl czy inne spidersweby :norty:

Odrobine subiektywnosci czy "emocji" zawsze znajdziesz w moich wypowiedziach, to forum w koncu i kazdy ma jakies tam swoje zdanie czy delikatne preferencje.

 

Żeby nie było ze jakoś narzekam, to przyznam ze głównie dzięki Tobie Adam i wszystkich informacjach mtore tutaj przeczytałem, poważnie rozważam teraz elektryka jako drugie auto głównie do jazdy w mieście. Między innymi dzięki temu wątkowi na 90% wiem ze nie będzie to Tesla ;) i bardzo poważnie myśle o iX3 (już nawet jeździłem) lub i4. Głównym powodem jest jakość, dostępność serwisów (w tym w razie czego blacharskim), wygląd, przyzwyczajenie do infotainmentu. TM3 w środku mnie odrzuca designem niestety.

Ciesze sie i nie mam z tym zadnego problemu :cool2:

Jestem wiekszym fanem elektrykow ogolnie niz samej Tesli i jakikolwiek (no prawie jakikolwiek )EV to dobry pomysl (jezeli sie zna ich ograniczenia i je akceptuje).

A to czy wybierzesz TM3 czy iX3 to sprawa drugorzedna.

Gdybys wybral np Leafa czy ID.3 to bym odradzal rekoma i nogami :norty:

 

IX3 bardzo pozytywne wrażenie zrobił na mnie jeśli chodzi o prowadzenie. NIski środek ciężkości bardzo w tym pomaga. Oczywiście nie ma takich parametrów jak tm3 którym tez jeździłem, ale do miasta w zupełności wystarcza. Czytałem opinie z testów iX3 Słonika i ciekawy jestem czy ktoś ma dłuższe doświadczenia z tym modelem. Wiem ze na 2022q1 ma wejść już wersja poliftowa i chyba warto poczekać.

100% zgody, jak na auto miejskie znika najwieksza wada iX3 a mianowicie niska efektywnosc nadwozia przy autostradowych predkosciach i brak dedykowanych SC.

Jako auto miejskie/podmiejskie jest super wyborem, czekanie na lifting to oczywiscie mus :cool2:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciekawe co będzie kiedy UE "namówi" Elona na udostępnienie ładowarek wszystkim innym użytkownikom EV :8)

Na razie zgaduje ale podejrzewam, ze:

- momentalnie 3x wiecej SC w Europie ze wzgledu na dotacje EU dla Tesli do ich punktow ladowania

- oplaty dla nie-Tesli dwukrotnie czy trzykrotnie wyzsze niz dla aut Tesli (cos ala Ionity)

- kazdy kto bedzie sie ladowal na SC bedzie musial miec aplikacje Tesli w telefonie i bedzie ogladal jej reklamy/powiadomienia jakie to Tesle sa zaje^&% :D

(juz widze te szydercze obrazki reklamowe na smartphonie - "gdybys kupil TM3 to ladowalbys sie teraz 2x taniej" albo "oddaj swoje xxx do naszego dealera i odbierz nowa TMY to dostaniesz w zamian rok SC za free :norty: )


Slowem, przewiduje zmonopolizowanie czy tez duopol (wraz z Ionity) rynku szybkimi ladowarkami DC i nie wiem czy to bedzie dobre dla klientow w dlugiej perspektywie.

Tesla majac wycene jaka ma bedzie mogla stosowac praktycznie ceny dumpingowe co wykosi konkurencje - patrz Netflix, Uber etc etc.


Ciekawe czasy przed nami :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Halo tu ziemia, wszystkie minusy które napisalem, przetłumaczyłem żywcem z dołączonego artykułu żeby ktoś komu nie chce się czytać lub nie rozumie angielskiego wiedział o czym w nim jest mowa wiec kolega Adam niech się kopie z jego autorem. Tak napisali w artykule ze opony się zdzierają dużo szybciej, podobno to znany problem głośno opisywany na forach tesli, ba już nowe przyjechały z fabryki z 20 procentowym mniejszym bieżnikiem w porównaniu z takimi samymi kupowanymi w sklepie, i takie są realia w USA, ze żeby zaoszczędzić na paliwie trzeba mec ładowarkę w domu bo ladowanie na superchargerze kosztuje tyle samo co lanie benzyny do m430 Xî. To autor artykułu porównał koszty serwisowania m340xi z modelem 3, w tesli trzeba serwisować hamulce i jest to dosyć droga impreza. Co do prywatnych wycieczek to kolega pierwszy pisze o jakiś złotych zębach i takie tam wiec nie mam zamiaru być dłużny. Fajnie ze tesla obniża nagle ceny swoich aut. Ja bym się mega wk… jakbym kupił auto a za miesiąc było by z 10 procent tansze.


Poki co na razie tesla to kosi sama siebie zaliczając spadki sprzedaży rzędu 50-80 procent na największych rynkach :D :D przewidywałes nieustanny wzrost sprzedaży a tu obserwujemy makabryczne spadki.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wszystkie minusy które napisalem, przetłumaczyłem żywcem z dołączonego artykułu żeby ktoś komu nie chce się czytać lub nie rozumie angielskiego
- zwiększone zużycie opon, w normalnych samochodach średnio przejeżdzają 2 razy tyle

"By 30,000 miles, the original Michelin Primacy MXM4 tires were shot. We often get twice as many miles on all-season tires"


To moze nie tlumacz wiecej artykulow z angielskiego bo nie rozumiesz co tlumaczysz? :duh:

 

Poki co na razie tesla to kosi sama siebie zaliczając spadki sprzedaży rzędu 50-80 procent na największych rynkach :D :D przewidywałes nieustanny wzrost sprzedaży a tu obserwujemy makabryczne spadki.

 

Znowu - nie rozumiesz co linkujesz a co komentujesz.


Wklejasz spadki sprzedazy modelu (TM3) a komentujesz spadki sprzedazy firmy.

Gdybys poswiecil chociaz 5 min na zrozumienie co wklejasz/komentujesz zamiast hejtowac - zrozumialbys, ze firma majac 2 fabryki i fizyczna mozliwosc produkcji 800-900k aut rocznie lacznie - po wprowadzeniu crossovera model Y - bedzie musiala obnizyc produkcje modelu 3.


Firma buduje na predce 2 kolejne fabryki zeby zwiekszyc przepustownosc z 1M na 2M bo nie nadazaja produkowac aut a Slonik pisze "makabryczne spadki" :norty:

.

Opublikowano
Poki co na razie tesla to kosi sama siebie zaliczając spadki sprzedaży rzędu 50-80 procent na największych rynkach :D :D przewidywałes nieustanny wzrost sprzedaży a tu obserwujemy makabryczne spadki.

 

Znowu - nie rozumiesz co linkujesz a co komentujesz.


Wklejasz spadki sprzedazy modelu (TM3) a komentujesz spadki sprzedazy firmy.

Gdybys poswiecil chociaz 5 min na zrozumienie co wklejasz/komentujesz zamiast hejtowac - zrozumialbys, ze firma majac 2 fabryki i fizyczna mozliwosc produkcji 800-900k aut rocznie lacznie - po wprowadzeniu crossovera model Y - bedzie musiala obnizyc produkcje modelu 3.


Firma buduje na predce 2 kolejne fabryki zeby zwiekszyc przepustownosc z 1M na 2M bo nie nadazaja produkowac aut a Slonik pisze "makabryczne spadki" :norty:

 

Model 3 to 90% sprzedaży Firmy Tesla. Więc niedaleko do znaku równości jeśli chodzi o sprzedaż :)


Chyba nie powiesz, że Tesla w H1 2021 sprzedała połowę TM3 bo szykuje się na Model Y? Nikt normalny nie zawiesza połowy linii produkcyjnych na pół roku, żeby wprowadzić nowy model.

Model Y będzie produkowany głównie w nowej fabryce w Niemczech (oraz Shanghai i Fremont), budowa tej fabryki nie ma wpływu na moc przerobową istniejących linii TM3 i nie uzasadnia dramatycznych spadków sprzedaży w USA i w Chinach.

Część linii TM3 będzie przebudowywana na cele TMY, ale to tylko pokazuje, że popyt na TM3 nie jest aż tak wysoki, jak się spodziewano i lepiej przebudować linię niż dobudować nową.


Cytując artykuł powyżej:

Overall, it now seems clear that Tesla has overbuilt Chinese capacity when compared to domestic demand
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W USA spadek sprzedaży o 50 procent, a tesla model y produkowana i sprzedawana jest tam od ponad roku. Tak im się tam sprzedaje dobrze ten model y, ze zamiast czekać w Europie na fabrykę w Berlinie zaczynaja ściągać do Europy modele y wyprodukowane w USA.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Model 3 to 90% sprzedaży Firmy Tesla. Więc niedaleko do znaku równości jeśli chodzi o sprzedaż :)

Ciekawa statystyka, mozesz dac link do zrodla? (bo Tesla nie podaje tych danych oficjalnie)

 

Chyba nie powiesz, że Tesla w H1 2021 sprzedała połowę TM3 bo szykuje się na Model Y? Nikt normalny nie zawiesza połowy linii produkcyjnych na pół roku, żeby wprowadzić nowy model.

Model Y będzie produkowany głównie w nowej fabryce w Niemczech, budowa tej fabryki nie ma wpływu na moc przerobową istniejących linii TM3 i nie uzasadnia dramatycznych spadków sprzedaży w USA i w Chinach.

Ale zdajesz sobie sprawe, ze z Chin doplynelo do Europy wlasnie kilkanascie(dziesiat) tysiecy szt. modelu Y bo wydawanie aut w Europie wlasnie sie zaczelo?

I ze te auta trzeba bylo produkowac przez kilka mies. wlasnie kosztem modelu 3?


W fabryce w Shanghaju obecnie produkuje sie wiecej szt. modelu Y (1000szt dziennie) niz modelu 3 (800szt dziennie) - nieoficjalne dane z fabryki.

A Ty piszesz o 90% TM3 :roll:


https://insideevs.com/news/528288/modely-production-tesla-giga-shanghai/


Pokaze Ci 3 ciekawe obrazki z Norwegii - liczba sprzedanych Tesli dziennie = liczba sprzedanych BMW iX3 miesiecznie

Oczywiscie jest tak tylko wtedy gdy doplyna statki - stad budowa fabryki w Berlinie zeby byla ciaglosc sprzedazy.


Dlatego z uporem maniaka powtarzam - BMW zaspalo niemilosiernie, Norwedzy kochaja BMW a kupuja obecnie Tesle bo BMW nie ma nic ciekawego EV w ofercie.

W innych krajach dysproporcji takich nie ma oczywiscie, ale ilosc sprzedawanych TM3 w Europie ogolnie daje duzo do myslenia.


51398704582_ab9a9254d7_o.jpg


51400466795_3f54cb8da9_o.jpg


51398704827_b34c07a749_o.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W USA spadek sprzedaży o 50 procent, a tesla model y produkowana i sprzedawana jest tam od ponad roku. Tak im się tam sprzedaje dobrze ten model y, ze zamiast czekać w Europie na fabrykę w Berlinie zaczynaja ściągać do Europy modele y wyprodukowane w USA.

 

Stary, ja naprawde nie wiem co w tym skomplikowanego zeby zrozumiec te dane.

1. z USA do Europy nie trafil zaden model Y - wszystkie sa importowane z Chin - to po pierwsze.

2. Spadek sprzedazy o 50% modelu 3 w USA wynika z tego, ze polowa mocy produkcyjnej poszla w model Y, ktory zaspokaja potrzeby lokalne (USA) - nie umiem tego prosciej napisac.

3. Spadek sprzedazy modelu 3 w Chinach wynika z tego, ze polowa mocy produkcyjnej poszla w model Y, ktory zaspokaja potrzeby lokalne (sporo mniejsze) i tymczasowo europejskie (sporo wieksze) - tez nie umiem tego prosciej napisac.


W Europie VW wszedl z przytupem z ID.4 a wiec i Tesla zaczela sprowadzac tu model Y z Chin (mimo, ze wczesniej mowila ze w Europie beda te auta dopiero jak bedzie GigaBerlin otwarty - maja obsuwy ewidentnie)

.

Opublikowano
w tesli trzeba serwisować hamulce i jest to dosyć droga impreza

 

Hamulce? W Tesli? Serwisować? A po co? Hamulców to może trzeba używać na torze, ale w cywilnym użyciu hamulce, poza sytuacjami awaryjnymi? Chyba dla jakiś bardzo słabych kierowców. One pedal driving to naprawdę przyszłość.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dziesiątki artykułów pisze ze Chińczycy nie chcą kupować tesli, ze sprzedaż tesli spadła bo maja marna jakość, niektórzy klienci nawet protestowali z tego powodu, duża konkurencje ze strony lokalnych firm a do tego borykają się z problemami bezpieczeństwa i lokalnymi regulacjami a ty nadal swoje. Połowa mocy produkcyjnych na model y w USA poszła ale już w zeszłym roku, wiec to w 2020 powinny być już spadki. Do tego widać jasno, ze model y nie zabiera klientów np BMW x3 tylko kanibalizuje sprzedaż własnego modelu 3. Żaden producent nie będzie sugerował się przy wprowadzaniu jakiegokolwiek nowego modelu motoryzacyjnym zadupiem jakim jest Norwegia bo na dzień dzisiejszy najpotężniejszy rynek to Chiny, daleko nic no i USA, Europa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Filip przeczytaj zalinkowany artykuł, właśnie przez zadkie użycie trzeba je czymś tam smarować jeśli używamy auto w miejscach gdzie w zimę na drogę sypie się sól. W salonie w pl nie trzeba? Hmm może u nas jest inna sol :D :D
Opublikowano
najlepszy tytuł w CNN "Tesla sales cratered in China, but investors don't seem to mind" - bardzo dobrze pokazuje, kto inwestuje w Teslę i dlaczego. Ludzie w dużej mierze bez wiedzy merytorycznej, nieśledzący rynku, liczący na nieskończony wzrost sprzedaży, którzy niedawno założyli sobie Robinhooda i myślą, że się dorobią. Tyle z bańki jaką jest wycena Tesli i wyciągania na jej podstawie wniosków o przyszłości firmy.

 

Ale czytałeś ten artykuł? Sumaryczna produkcja z lokalnej fabryki spadła za konkretny miesiąc o 1%, i wycena giełdowa poszła tak samo. Nie brzmi to ani jak poważny kryzys, ani jak odklejeni inwestorzy.

Radość z jazdy
Opublikowano

Ale czytałeś ten artykuł? Sumaryczna produkcja z lokalnej fabryki spadła za konkretny miesiąc o 1%, i wycena giełdowa poszła tak samo. Nie brzmi to ani jak poważny kryzys, ani jak odklejeni inwestorzy.

 

Ale czytałeś ten artykuł? On jest o sprzedaży w Chinach, a nie o produkcji w chińskiej fabryce i o tym też był mój post.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Filip poszukaj więcej info, sprzedaż w Chinach się załamała, tesla wprowadza jakieś akcje tanich kredytów, promocje, obniża ceny aut w Chinach żeby utrzymać się na powierzchni, auta się w Chinach nie sprzedają wiec model y został ściągniety do Europy i auta Europejczykom zbędą wydane wczesniej. Wszystko fajnie na razie można było przesunąć sprzedaż i wysłać auta do europy ale lada moment ruszy fabryka w Berlinie, która miała dostarczyć auta na rynek europejski ale są aktualnie zastępowane modelami chińskimi i może szybko pojawić się problem nadpodaży bo jednak kiedyś ten dynamiczny wzrost sprzedaży na pewno się zatrzyma, rynek motoryzacyjny jest zbiorem zamkniętym, a musi być miejsce dla każdego. W Niektórych źródłach można znaleźć ze było sporo bardzo poważnych wypadków w Chinach z udziałem tesli tam produkowanych stad kłopoty tej marki na tamtym rynku z urzędem bezpieczeństwa ale ile w tym prawdy, szczegółów nie znam, na pewno cos na rzeczy jest. Ludzie tez nie protestowali bez powodu na temat marnej jakości produktu.


Warto się odnieść także do sprzedaży BMW w norwegiii, nie mając żadnego elektryka konkurującego z modelem 3 sprzedają niemal polowe tyle aut co tesla w postaci modelu X1 oraz x3 co nie jest jakimś bardzo złym wynikiem. Marka Premium, prawie bez bev w ofercie. Wejście ix oraz i4 na pewno jeszcze ta różnice zmniejszy albo i zamieni proporcje.

Opublikowano
Filip poszukaj więcej info, sprzedaż w Chinach się załamała

Podobnie jak sprzedaż Tesli w Polsce w kwietniu i lipcu? :duh:

 

W Niektórych źródłach można znaleźć ze było sporo bardzo poważnych wypadków w Chinach z udziałem tesli tam produkowanych

W innych źródłach można znaleźć sporo bardzo poważnych wypadków w Polsce z udziałem niemieckich samochodów. Sorry, słaby argument.


Natomiast tak, pewnie peak car za nami, więc faktycznie tort do podziału już nie rośnie. Tesla buduje fabryki, jeśli faktycznie będą mieli problem ze sprzedażą to dla konsumenta dobrze, bo konkurencja, a jeśli nie będą mieli, to jacyś producenci stracą. Nie umiem określić którzy.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sprzedaż w Chinach się załamała, tesla wprowadza jakieś akcje tanich kredytów, promocje, obniża ceny aut w Chinach żeby utrzymać się na powierzchni, auta się w Chinach nie sprzedają wiec..

 

Tyle gestego nie widzialem od dawna, ciezko to juz merytorycznie komentowac :norty:


A teraz czas na fun fact, a wlasciwie 2 fun facty :cool2:


Fun fact 1

BMW iX3 zadebiutowalo w Chinach niecaly rok temu. Przez ten rok czasu sprzedalo lacznie w Chinach 7480 sztuk.

Tesla, ktorej "sprzedaż w Chinach się załamała" sprzedala w samym lipcu 8620 sztuk modelu 3/Y :norty: :norty:

Praktycznie cala chinska produkcja poszla na eksport; sierpien i wrzesien --> prognoza na sprzedaz w Chinach 30.000/miesiecznie :cool2:

https://www.tesmanian.com/blogs/tesmanian-blog/tesla-will-reach-about-30k-sales-in-china-in-august-and-september-believes-the-general-secretary-of-the-cpca


Fun fact 2

BMW iX3 od swojej premiery w Chinach niecaly rok temu mialo juz 3 akcje przywolawcze - objete nimi sa wszystkie sprzedane do tej pory auta i wszystkie te akcje maja zwiazek z aktywnym bezpieczenstwem :shock:

Akcje dotyczyly niedzialajacych tylnych pasow bezpieczenstwa (!), hamulcow (niedzialajacy prawidlowo ABS (!)) a najnowsza - bledow w oprogramowaniu.


Co do obnizania ceny aut :twisted: :twisted:

https://cnevpost.com/2021/01/28/bmw-slashes-price-of-ix3-electric-suv-by-10k-to-take-on-tesla-model-y-competition-in-china/


Dla ludzi bez klapek na oczach - polecam przeczytac jak wyglada sprzedaz i "renoma" BMW iX3 w Chinach (w USA tego auta wogole nie ma na rynku, dealerzy powiedzieli ze nie ma sensu wprowadzac ze wzgledu na Tesle)


https://inf.news/en/auto/b1d0a3ca484a5b6998535469ff3a1654.html


Kilka wymownych cytatow:


"This new car that BMW has high hopes for is considered to be the key model for BMW's electrification. Only 637 units were sold in the month when it was launched, most of which were previously scheduled customers. Sales in the next few months also hovered around a thousand units, so BMW had to adjust its strategy and issued a notice at the end of January that the entire iX3 department dropped 70,000."

(przypisek - obnizka ceny 70.000 juanow to okolo 10k euro)


"Even worse, the wholesale volume of BMW iX3 is 7482 units, but the recalled volume this time is only 6,636 units, accounting for less than 90% of the entire wholesale sales. In other words, the so-called more than 7000 units sold, in the case of a big price cut and terminal discounts, there are more than a few hundred units that are likely to be in the dealer's warehouse and will not be sold at all."


"The market response has been very bleak. The Model Y or even the ideal ONE with the same positioning has better sales than it at the same price. In other words, people would rather buy some new power models than electric BMWs."


Polecam przeczytac calosc bo artykul ciekawy i celnie punktuje co zlego dzieje sie z marka jezeli chodzi o EV - sporo rzeczy poruszanych bylo tutaj na forum.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tesla sprzedała oszałamiające 8 tysięcy sztuk w chinach w ciągu miesiaca natomiast bmw sprzedało przez pierwsze pół roku prawie pół miliona sztuk bijąc rekordy sprzedaży https://www.chinadaily.com.cn/a/202107/13/WS60ed4b10a310efa1bd6618f8.html skoro nie chcą ix 3 wyglada na to ze klienci Premium w chinach maja w dupie kulawe elektryki, chcą niemieckie Premium. Tesla eksportuje auta z Chin bo Chińczycy ich nie chcą, to są nagle zmiany planów, a nawet jak wrócą do tych 30 tysięcy sztuk miesięcznie to jest ponad połowa mniej niż BMW, Której sprzedaż w chinach na dzień dzisiejszy rośnie w przeciwieństwie do tesli. Można by napisać quo vadis tesla. Wszystkie twoje tezy opierają się na tym, ze elektryki to przyszłość i nie dociera do ciebie fakt ze klient produktu Premium szuka wygody i nie zamierza martwić się jakimś tam zasięgiem nawet raz w roku, szukać i kwitnąć pod ładowarkami w imie paru złotych oszczędności. Co ciekawe sprzedaż bev w Chinach rośnie mocno, tesli nie co raczej pokazuje ze Chińczycy nie chcą tesli.
Opublikowano
Pamiętajcie, że jest tu jeszcze wymiar polityczny. Musk reprezentuje jankesów i pcha amerykański biznes kosmiczny. A to nie w smak Putii i komuszemu skośnemu. Tesla będzie miała moim zdaniem zawsze pod górę w Chinach przez swój rodowód i ‚rozpychanie w kosmosie’.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Polityki bym do tego nie mieszał, raczej martwił bym się na miejscu muska czy zaradni Chińczycy nie wyniosą z jego fabryk całego know how i nie będą klepali niemal identycznego auta w fabryce obok. Premium będzie się broniło jeszcze jakims tam prestiżem za którym stoi wieloletnia historia natomiast tesli raczej żaden chinczyk z sentymentu nie kupi.
Opublikowano

Spokojnie. Za moment padnie argument, że to nie są raporty Tesli więc się liczy i nie ma takiego kraju jak Chiny. Poza tym w Tesli można też pograć w węża na deser po hot dogu podczas miłego postoju na ładowanie i tak co dwie godziny. Albo będąc w trasie 1500km można w ciągu 2 dni trasy iść na zakupy z 6 razy i zrobić zapasy na 3miesiace.

Pamiętam jak w latach 90 rodzice kolegi mieli poloneza co f trasie się grzał i co dwie godziny stawali by go studzić.


Tak poważnie autor tematu ma w podpisie jakiś link z którego prawdopodobnie będzie czerpał korzyści gdy ktoś się skusi, więc im więcej postów tym lepsza i większa docieralnosc do odbiorcy. W zasadzie to jest temat komercyjny ukryty pod pretekstem gorącej i ciekawej niczym życie Rafalali "dyskusji".

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
i nie dociera do ciebie fakt ze klient produktu Premium szuka wygody i nie zamierza martwić się jakimś tam zasięgiem nawet raz w roku, szukać i kwitnąć pod ładowarkami w imie paru złotych oszczędności.

Napisal czlowiek, ktory podobno kilka tygodni temu zamowil i4 w salonie. Samozaoranie level expert badz afektywna dwubiegunowa :norty:

.

Opublikowano
Szczerze mówiąc to nie wiem czemu ten temat w ogóle jest w zakładce G20/G21 bo wątpliwej wartości treść wiele wspólnego z tym modelem nie ma. 160 stron przekonywania każdego wkoło, że BMW be a Tesla :cool2: :cool2: :cool2:
Opublikowano

Szach mat słonik, jechałem autostradą i ile bym nie przyspieszał, Tesla szła ogniem bez oszczędzania baterii :D


MerXv1J.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@slawomir nikt tu nie pisał ze tesla nie pojedzie tak szybko ale, ze jadąc z taka prędkością daleko nie zajedzie, bo i nie zajedzie. Jak jedziesz trasę tylko kilkadziesiąt km to można sobie pozwolić. W sumie tym zdjęciem sam się zamatowales bomwielokrotnie mnie krytykowałes, ze w Polsce się tak szybko jeździć nie da, ze Ty tak szybko nie jeździsz, tyLko w nocy a tu proszę :D :D :D p.s. Ze 3 tygodnie temu wracałem z gda we wtorek wieczorem, ktoś jechał a1 Ferrari z rejestracja na wi, ja jechałem szybko, około maxa ale Ferrari wyprzedziło mnie 2 razy. Musialo jechac około 300 km/h, i skoro wyprzedziło 2 razy w międzyczasie tankować albo jakiś postój zaliczyć, może to Ty? Jakiś koleś z łaska jechał :D :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.