Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W i4 jest tunel?

Jest niestety :/

A to jest konkretna niewygoda - pal licho piatego pasazera ale chodzi o sytuacje gdy parkujesz przy ulicy i wtedy jak nie ma tunelu dzieciaki moga duzo latwiej wysiasc od strony chodnika.

To samo z zakupami czy jakimis torbami - przy plaskiej podlodze mozna tam umiescic sporo rzeczy.


bmw-i4-2022-12-interior-second-row.jpg


Do tego wyglada, ze w srodku jest zupelnie pusty, na tym przekroju nic tam nie widac :roll:


i4_105.jpg

.

Opublikowano

Przynajmniej w przeciwieństwie do Tesli S Plaid 2021 za prawie bańkę:


Farba nie odpada świeżo po wyjeździe z fabryki

8381c01dc0b61.png


Klamki nie blokują się co trzecie otwarcie



A jakość wykończenia w środku nie przypomina Modelu 3 czyli troszkę żenada, a to dopiero początek bo Doug testował auto prosto z salonu.

Niedawno oglądałem test używanej tesli model S, tuż po gwarancji padła lampa przednia (!) której wymiana kosztowała $3900 (!).

I to tyle z "nie ma silnika spalinowego więc zero obsługi i kosztów, a jeździsz to praktycznie za darmo" :lol:

Opublikowano
Przynajmniej w przeciwieństwie do Tesli S Plaid 2021 za prawie bańkę

A konkretnie to 570k zł, z ok wyposażeniem, imho to daleko od bańki. Pytanie, czy do przyjemności z jazdy (od 30 minuty filmu) zaliczymy lusterka i klamki.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Taką scenkę widziałem. Skrzyżowanie, kilka aut, ruszamy, a jeden z nich wyprzedza wszystkie pojazdy przed sobą. Co w tym dziwnego, ano to w jakim to było tempie! Zdążyłem zauważyć, że to był Nissan Leaf. Tak na oko to wyglądało to tak, jak by mieć takiego kompacta z silnikiem spalinowym grubo powyżej 200 KM i ruszeniem na maxa. Auta spalinowe jak normalnie ruszają to się po prostu rozpędzają, a to było przyspieszenie, które było namacalnie o wiele, wiele lepsze. Niby to wiem, że tak jest z elektrykami (moment obr od 0), ale wyglądało imponująco, a to tylko Leaf. Patrząc przez pryzmat kierowcy elektryka to chyba "spalinowcy" się nie dogadają...
Opublikowano
Przynajmniej w przeciwieństwie do Tesli S Plaid 2021 za prawie bańkę:


Farba nie odpada świeżo po wyjeździe z fabryki

W BMW za prawie bańkę farba odpada po 20-40tys km przebiegu ;) W tych tańszych tak samo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak samo jak na zdjęciu z filmiku i4 załączonym przez Adama siedziałem na tylnej kanapie jak na sraczu w tesli model 3 o czym po jeździe testowej napisałem w tym wątku. Baterie w podłodze wymuszają wysoka podłogę co sprawia ze siedząc na tylnej kanapie wyższe osoby maja pozycje jak brzydko mówiąc srajac na narciarza i to jest duża wada bev imho, chociaż audi chyba nie wstawia baterii w miejscu na nogi.


Sławomir to chyba tylko tobie w BMW farba odpada, faktem jest natomiast ze reliability tesli jest bardzo niskie, ostatnio widziałem porównanie Leafa do modelu s i bylo coś ponad 90 procent dla leafa i koło 50 procent dla modelu s, z czego sporo problemów z elektronika, zawiasem i takie tam

Opublikowano
Sławomir to chyba tylko tobie w BMW farba odpada, faktem jest natomiast ze reliability tesli jest bardzo niskie, ostatnio widziałem porównanie Leafa do modelu s i bylo coś ponad 90 procent dla leafa i koło 50 procent dla modelu s, z czego sporo problemów z elektronika, zawiasem i takie tam

Zapewniam Cię, że mam w domu porównanie wielu różnych samochodów i pierwszy lakier na SECu z 86 roku jest w lepszym stanie i lepszej jakości niż którekolwiek BMW jakie odebrałem od 2010 z salonu. Tylko tego nie widać na pierwszy rzut oka, więc wielu osobom się wydaje, że jest okej, a ja nie akceptuję bylejakości w samochodach :) Jak oglądałem za to Teslę adama na żywo wydawała się całkiem w porządku i ani w środku ani na zewnątrz nie było żadnych rzucających się w oczy wad, po prostu jakość biednej 3er.


A co do jakości, trzeba też pamiętać, że Porsche ma lepszą jakość i jest szybsze na torze niż Ferrari, a i tak kto może płaci 2x więcej za włoszczyznę, bo to taki urok tych wad ;)

Opublikowano

"Porównanie" i4 M50 z E28 535i - z filmu wynika, że i4 prowadzi się świetnie i to, że jest EV w żadnym stopniu nie odejmuje mu "DNA prawdziwego BMW" :D

Jak byłem sceptyczny do 4er G22/G26 z wyglądu (grill), to nie wiem czemu, ale i4 mi siedzi, szczególnie w tym kolorze :D


  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten kolor to bodajrze jedyne 18k doplaty już chyba lepiej okleić bezbarwna matująca folia. Sławomir porównanie lakieru na aucie z 86 roku do jakiegokolwiek dzisiejszego auta nie ma kompletnie sensu bo ekologia wymusiła produkcje lakierów na bazie wody co wiąże się z mniejsza trwałością i tym ze są bardziej miękkie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Fajny link :cool2:


Frozen Portimao ladny, ale cena 15k PLN troche zaporowa dla Kowalskiego.


Co do prowadzenia i4 M50 - ja chce przetestowac samemu bo masa auta 2,3 tony to juz nie przelewki.

Okropnie tez jestem ciekawy ukladu kierowniczego - czy bedzie podobny do G20 (nie ma tragedii) czy bardziej ala F30 (slabiutko).

Fotele z tego co widze na filmiku auto bilda byly jakies sportowe z zintegrowanym zaglowkiem - co ciekawe w cenniku ich nie ma.

Na innych filmikach zaglowek jest normalnie regulowany, fotele sa standardowe.


W cenniku nie ma tez tapicerki Nappy, jest tylko skaja albo vernasca - moze sie to zmieni im blizej do faktycznej produkcji auta.


Zwrocilem uwage na stan tej E28, klekajcie narody - wyglada jakby wczoraj wyjechala z salonu :shock:


51387192363_0a0d949c96_o.jpg

 

Taką scenkę widziałem. Skrzyżowanie, kilka aut, ruszamy, a jeden z nich wyprzedza wszystkie pojazdy przed sobą. Co w tym dziwnego, ano to w jakim to było tempie! Zdążyłem zauważyć, że to był Nissan Leaf. Tak na oko to wyglądało to tak, jak by mieć takiego kompacta z silnikiem spalinowym grubo powyżej 200 KM i ruszeniem na maxa. Auta spalinowe jak normalnie ruszają to się po prostu rozpędzają, a to było przyspieszenie, które było namacalnie o wiele, wiele lepsze. Niby to wiem, że tak jest z elektrykami (moment obr od 0), ale wyglądało imponująco, a to tylko Leaf. Patrząc przez pryzmat kierowcy elektryka to chyba "spalinowcy" się nie dogadają...

Tak, po miescie naped elektryczny jest mega dynamiczny, ja jak w lipcu jezdzilem po Gdansku to wydawalo mi sie, ze inne samochody sa nieruchome, jakby jechaly w spowolnionym tempie.

A najfajniejsze (dla mnie) bylo to, ze ta cala dynamika jest praktycznie bezglosna, ze mozesz jezdzic "ostro" a nie robisz dookola "zamieszania", ludzie sie nie odwracaja za toba z politowaniem patrzac kto tak "piluje" auto na drodze.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przynajmniej w przeciwieństwie do Tesli S Plaid 2021 za prawie bańkę:

Farba nie odpada świeżo po wyjeździe z fabryki

Klamki nie blokują się co trzecie otwarcie

A jakość wykończenia w środku nie przypomina Modelu 3 czyli troszkę żenada, a to dopiero początek bo Doug testował auto prosto z salonu.

Kolega juz sprostowal ta "banke" wiec odniose sie do reszty.

Zgadzam sie z Toba - Tesla jest niechlujna w produkcji i jest to fakt powszechnie znany.

Modele z Chin sa duzo lepszej jakosci, z USA sa "takie se". Mam nadzieje, ze te z Berlina beda juz mialy jakosc europejska.

Klamki mu przyjedzie serwis mobilny do domu i wymienia na nowe, z mikro wadami lakieru trzeba sie pogodzic (albo nie).


Zauwaz konkluzje filmiku DeMuro:

“The Plaid is truly fantastic, and it’s quite possibly the best all-around car ever made


I teraz pytanie - czy to kolejny juz n-ty fanboy Tesli czy moze jednak te niedoskonalosci lakieru w co ktoryms aucie nie sa az tak wazne w zyciu codziennym?

Ja jestem w stanie z takimi "niedoskonalosciami" zyc - jedna szybsza przejazdzka po niemieckich autostradach i auto ma dziesiatki malych odpryskow na zderzaku, jak zyc? :twisted:

.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Zapewniam Cię, że mam w domu porównanie wielu różnych samochodów i pierwszy lakier na SECu z 86 roku jest w lepszym stanie i lepszej jakości niż którekolwiek BMW jakie odebrałem od 2010 z salonu. Tylko tego nie widać na pierwszy rzut oka, więc wielu osobom się wydaje, że jest okej, a ja nie akceptuję bylejakości w samochodach :) Jak oglądałem za to Teslę adama na żywo wydawała się całkiem w porządku i ani w środku ani na zewnątrz nie było żadnych rzucających się w oczy wad, po prostu jakość biednej 3er.

 

 

Ja porównywałem TM3 praktycznie bezpośrednio z G20 i to co piszesz nie ma nic wspólnego z prawdą. Wady lakiernicze, wady spasowania, wady materiałowe to wszystko jest widoczne na pierwszy rzut oka. I nie pisz proszę że w każdym BMW odpada lakier bo jeszcze ktoś poczyta i w to uwierzy. Mieszanie w to wszystko lakieru z przed kilku dekad na SEC nie wiem jaki ma cel? Każdy wie że obecne normy nie pozwolą Ci takim lakierem pomalować ani jednego samochodu.


Skończyłem właśnie oglądać Douga, widać po jego minie że przyspieszenie jest nieziemskie a cała reszta normalna dla samochodu tej wielkości, w kwestii prowadzenia niczym się nie wyróżnia (sądząc po jego słowach) poza debilną kierownicą. Da się zamówić zwykłą? :lol:

Opublikowano
czy to kolejny juz n-ty fanboy Tesli czy moze jednak te niedoskonalosci lakieru w co ktoryms aucie nie sa az tak wazne w zyciu codziennym?

Doug nie jest fanboyem Tesli z kilku powodów:

1. W internecie można znaleźć jego dłuższe teksty pisane (a ma świetne pióro), po których internet go zjadł za czepianie się, że Tesla Model S NIE jest segmentem F - aczkolwiek to trudna dyskusja i nie dotyczy tylko Tesli, w szczególności są te rozkminy z elektrycznymi SUVami, co mają w środku więcej miejsca niż pewne klasyczne segmentowe parametry wskazują.

2. W filmiku o TM3P mówi, że fanboje Tesli by ją chwalili choćby ich biła po twarzy podczas jazdy.

3. Ja faktycznie mam problem - w lakierze mam zatopionego babola, miejsce widoczne, błąd ewidentny. No ale ponieważ nie przeszkadza w życiu to odwlekam naprawę i odwlekam.


 

poza debilną kierownicą. Da się zamówić zwykłą? :lol:

O dziwo, wbrew wcześniejszym zapewnieniom, nie.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja porównywałem TM3 praktycznie bezpośrednio z G20 i to co piszesz nie ma nic wspólnego z prawdą. Wady lakiernicze, wady spasowania, wady materiałowe to wszystko jest widoczne na pierwszy rzut oka.

Musisz miec mocno wyczulony "prog bolu" na detale albo egzemplarz kolegi byl pechowy (a QC w Tesli ma niskie standardy skoro pozwala wyjezdzac takim autom z fabryki).

Pokazywalem moja TM3P w PL chyba z 10-15 osobom, rozmawialismy o lakierze i niechlujnym montazu Tesli i na "pierwszy rzut oka" nikt nie potrafil wskazac jakichkolwiek wad, bylo odwrotnie - teksty typu: "naczytalem sie tyle ze odpadaja kierownice i dachy, ze szpary w karoserii sa na 1cm a to jest normalny samochod".


W mojej bialej TM3 jedyna wada ktora zaobserwowalem jest lewa tylna lampa - plastiki w niej nie licuja miedzy soba o ~2mm moze, trzeba dokrecic od srodka mocowanie, 1 srubke - oczywiscie mam to w nosie bo imho nikt nigdy tego niezauwazy jezeli nie pokazesz palcem i w niczym to nie przeszkadza na codzien.


W czarnej TM3 z Chin nie jestem w stanie wskazac ani jednego uchybienia jezeli chodzi o spasowanie czy wady lakiernicze mimo ze szczegolowo ogladalem bo na elektrowozie jest caly watek o "skandalicznej jakosci" :norty:


Nie zachwalam dlatego bo sam kupilem dwie - gdyby bylo jak piszesz to powiedzialbym tu prosto - "jakosc wykonania jest nieakceptowalna, oczy bola od patrzenia, jak tylko wyjdzie i4 to zamieniam bo roznica w cenie jest praktycznie zadna". Ale bylaby to zwykla nieprawda i nie mialem nawet 3s zastanowienia przed pojsciem do salonu po druga sztuke :roll:


Zreszta zobacz statystyki na temat zadowolenia klientow z zakupu TM3 - miazdzaca przewaga ludzi mowi, ze uwielbiaja to auto, raczej ciezko posadzac kilkaset tysiecy osob o zbiorowe haluny i sekciarskie fanbojstwo. Ten facet co zalozyl watek o "skandalicznej jakosci TM3" na forum elektrowozu pisal pozniej, ze sie przymierza do TMS teraz :norty: :duh:

 

Skończyłem właśnie oglądać Douga, widać po jego minie że przyspieszenie jest nieziemskie a cała reszta normalna dla samochodu tej wielkości, w kwestii prowadzenia niczym się nie wyróżnia (sądząc po jego słowach) poza debilną kierownicą. Da się zamówić zwykłą? :lol:

Bo to normalny samochod, z normalna cena (konkurencja w tym segmencie jest sporo drozsza), z nieziemskim przyspieszeniem.

Swietne podsumowanie :)

Ja bym jeszcze dodal dedykowane superchargery oraz swietny soft i infotainment (nie kazde auto pociagnie Wiedzmina czy Cyberpunk, w MB EQS jest np dodatkowo platny Tetris, oczywiscie jak najpierw wykupisz "MBUX Hyperscreen" za 37k PLN :norty:).

 

czepianie się, że Tesla Model S NIE jest segmentem F - aczkolwiek to trudna dyskusja i nie dotyczy tylko Tesli

Hmm, zgadzam sie w 100% z Dougiem, TMS to segment E, konkurent BMW 5-er, nawet wikipedia go tak klasyfikuje.

Limuzyny w segmencie F jak 7-er czy inna S-klasa to zupelnie rozne auta, na bogato i z niezrownanym komfortem, inny klient.

.

Opublikowano
Ja to rozumiem, wiem jaka jest różnica między 5er i 7er. Problem zaczyna się gdy zaczynasz liczyć ilość miejsca w środku, i w elektryku masz go bliżej segmentu wyżej, bo osie są dalej rozsunięte. To kwestia nawet bardziej tych elektrycznych crossoverów.
Radość z jazdy
  • Moderatorzy
Opublikowano
Adam, wiesz którym TM3 jeździłem i jakie ma wady - opisałem szczegółowo razem ze zdjęciami. Być może taki egzemplarz, być może nie ta fabryka, być może w lakierni mieli ciężki weekend - nie wiem, nie zakrzywiam rzeczywistości :wink: To wszystko da się poprawić i nie dyskwalifikuje to samochodu który ma inne ogromne zalety (value for money). Odniosłem się tylko do słów Sławomira który tak pluje na BMW że zachodzę w głowę po co je kupował.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Slawomir zasmakowal juz za duzo w ciezszej lidze (Porsche/Ferrari) stad imho niewlasciwie stawia poprzeczke/punkt odniesienia bo to nie jest juz towarzystwo dla BMW :>

Inna klientela, bardziej wymagajaca, inny wolumen sprzedazy, inne ceny i przede wszystkim inne marze.


Starsze auta tez ciezko porownywac bo byly robione wg innych ideii, ekologia nie miala wtedy duzego wplywu na R&D czy produkcje, auta byly robione "na lata", mialy byc solidne i niezawodne.

Dzisiaj trend w motoryzacji jest zupelnie inny - wszystko ma byc ekologiczne, nie musi byc zbytnio trwale, ma sie dac latwo recyklingowac a trudno naprawiac.

Ten trend nie tyczy sie tylko motoryzacji - sprzet AGD, elektronika, wszedzie to samo.


PS. Ja sie osobiscie ciesze ze Tesle nie rdzewieja (odpukac), wtedy to by bylo dopiero uzywanie na forach ^^

.

Opublikowano
w ciezszej lidze (Porsche/Ferrari) (...) inne ceny i przede wszystkim inne marze.

Wiesz coś więcej o tych marżach? Mi w pamięci utkwiło, że BMW ma jakieś "małe", Tesla ma kilka razy większe (więc tym bardziej dziwi lusterko z odpadającym lakierem), a co z Porsche/Ferrari? Mają jeszcze wyższe marże od Tesli?

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w ciezszej lidze (Porsche/Ferrari) (...) inne ceny i przede wszystkim inne marze.

Wiesz coś więcej o tych marżach? Mi w pamięci utkwiło, że BMW ma jakieś "małe", Tesla ma kilka razy większe (więc tym bardziej dziwi lusterko z odpadającym lakierem), a co z Porsche/Ferrari? Mają jeszcze wyższe marże od Tesli?

 

Opracowan jest mnostwo i sie roznia w zaleznosci od roku, tu masz przykladowe:

https://www.cnbc.com/2018/08/17/profit-ferrari-makes-per-car.html

https://www.motorauthority.com/news/1118130_ferrari-makes-80k-profit-per-car-reportedly-beats-entire-industry

https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-03-20/the-porsche-premium-revs-up-to-17-250


W skrocie:

- Ferrari/Porsche maja marze 25-30% na kazdym sprzedanym aucie - 80k $ w przypadku Ferrari :shock: i ~17k $ Porsche (Porsche ma srednio auta 3x tansze od Ferrari ale wolumen o wiele wiekszy)

- BMW/Audi/MB - maja marze w okolicach 5-7%



Tesla w modelu 3/Y ma marze rzedu 25-30% obecnie stad pewnie astronomiczna wycena biorac pod uwage obecny wolumen sprzedazy.

A przeciez plany sa niesamowite - za rok/dwa podwoic sprzedaz i wprowadzic jeszcze tanszy model ktory zaleje tansze rynki.


Ciekawe by bylo porownanie ile BMW zarabia na sprzedazy aut a ile na ich serwisowaniu, kilka dni temu wyszedl raport za pierwsza polowe roku, jak bede mial chwile to przeanalizuje.

Z ciekawosci tylko sprawdzilem sprzedaz BEV przez BMW - w zeszlym roku to bylo ~25k sztuk, w tym roku to bedzie ~70k sztuk przy ~800-900k sztuk Tesli.

Za rok-dwa beda olbrzymie przetasowania na rynku, okropnie jestem ciekawy jak sie przyjma modele iX i przede wszystkim i4, jakie bedzie zainteresowanie, jaka bedzie podaz ze wzgledu na dostepnosc baterii.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najpopularniejsza siec ladowarek DC w Polsce - GreenWay

Od poczatku roku wzrost zuzycia energii ze 100 na 300MWh, cos tam z ta elektromobilnoscia sie w PL zaczyna dziac :cool2:


Wzrost-poboru-energii-siec-GreenWay-Polska.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

- BMW/Audi/MB - maja marze w okolicach 5-7%

 

Nieprawda, marża Grupy BMW według najnowszego sprawozdania za H1 2021 to ponad 20%, zaś dla działu samochodowego to ponad 18%.

Na częściach jest marża 25-35%, na akcesoriach prawie 50% nawet.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.