Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na dzien dzisiejszy technologia baterii jest taka ze jest niestabilna i przy zbyt wysokiej temperaturze lub uderzeniu z dużym prawdopodobieństwem się zapali a jak już się zapali to jest praktycznie nieugaszalna. Jedynie elektronika i chłodzenie trzyma ja w ryzach ale jak to nawali a potrafi to płoniemy w mgnieniu oka razem z autem. Bjorn nyland ten znany youtuber z Norwegii testujący elektryki sprzedał ostatnio swoją tesle model 3 z 9 procentowym spadkiem baterii po 2 latach użytkowania i powiedział wprost Ze sprzedaje póki gwarancja się nie skonczyla, wiec nie wiem na jakiej podstawie tesla obliczyła 10 procent spadku baterii przy 300 tys km jednocześnie skracając przebieg gwarancyjny o polowe. Tesla dziś daje 8 lat i około 200 tys przy dopuszczalnym 30 procentowym spadku i to jest realna żywotność baterii co znaczy ze 10 letnie auto to tak naprawdę samochód tylko do miasta. Kto to kupi? Jeszcze do ilości sprzedaży tesli w Europie w czerwcu to dostawy reslinsa co 3 miesiące wiec ten wynik trzeba by było podzielić no prawie przez 3. Ostatnio widziałem statystyki ze w pierwszym półroczu vw sprzedał najwiecej bev w Europie prześcigając tesle, teraz do boju staje duuuuzo ładniejsza kia i Hyundai, a lada dzien dołącza inni producenci. Tak jak nigdy diesle nie wyparł benzyny jak i benzyna diesla tak samo przy dzisiejszej kulawej technologii baterii bev nie wyprze ice wiec bmw bardzo dobrze robi ze cały czas planuje mieć w ofercie silniki spalinowe.


Ostatnio wiozłem teściowa do lekarza i jechała tesla po prawym pasie. Teściowa się pyta mnie co to za auto z takim dziwnym znaczkiem. Ja mówię ze to tesla taka niwa firma produkująca elektryczne auto. Teściowa się zapytała czy drogie jest. Ja mówię tak kolo 200-250 tys a teściowa mi na to a nie wyglada na tak drogie. Tyle w temacie.

Opublikowano
Ostatnio wiozłem teściowa do lekarza i jechała tesla po prawym pasie. Teściowa się pyta mnie co to za auto z takim dziwnym znaczkiem. Ja mówię ze to tesla taka niwa firma produkująca elektryczne auto. Teściowa się zapytała czy drogie jest. Ja mówię tak kolo 200-250 tys a teściowa mi na to a nie wyglada na tak drogie. Tyle w temacie.

Opinia teściowej to nie byle co, sprzedaje akcje Tesli w takim razie :lol: :lol: :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na dzien dzisiejszy technologia baterii jest taka ze jest niestabilna i przy zbyt wysokiej temperaturze lub uderzeniu z dużym prawdopodobieństwem się zapali

Jak mozna publicznie pisac takie glupoty? :duh: :norty:

Masz jakies statystyki/dane na te "duze prawdopodobienstwo"?

 

wiec nie wiem na jakiej podstawie tesla obliczyła 10 procent spadku baterii przy 300 tys km
Tesla dziś daje 8 lat i około 200 tys przy dopuszczalnym 30 procentowym spadku i to jest realna żywotność baterii

Hmm, na podstawie miliona elektrykow na drogach ktore zaczely jedzic juz od 2013r?

Masz pewnie lepsze dane, wrzuc jakies ciekawe statystyki o tych 8 letnich Teslach z 70% bateria.

PS. 70% z 500km to 350km. 350km zasiegu w 8 letnim aucie za grosze - popyt bedzie ogromny.

 

Jeszcze do ilości sprzedaży tesli w Europie w czerwcu to dostawy reslinsa co 3 miesiące wiec ten wynik trzeba by było podzielić no prawie przez 3.

Stad budowa fabryki w Berlinie, jak ruszy za kilka mies. zobaczymy prawdziwy popyt Europejczykow na Tesle.

Powiem jedno, jezeli Tesla zwiekszy w miare bezproblemowo wolumen sprzedazy z 1M na 2M --> niemiecka motoryzacja ma zdrowo przes^%$%.

 

Ostatnio widziałem statystyki ze w pierwszym półroczu vw sprzedał najwiecej bev w Europie prześcigając tesle, teraz do boju staje duuuuzo ładniejsza kia i Hyundai, a lada dzien dołącza inni producenci.

Swietna wiadomosc :cool2:

Im wiecej elektrykow na rynku, tym wieksza konkurencja, nizsze ceny i lepsze produkty :cool2: :cool2: :cool2:

Np dzieki premierze VW ID.3 w Norwegii moja SR+ potaniala o 20k PLN z dnia na dzien, dzieki premierze Taycana mamy Tesle Plaid etc etc

 

Ostatnio wiozłem teściowa do lekarza i jechała tesla po prawym pasie. Teściowa się pyta mnie co to za auto z takim dziwnym znaczkiem. Ja mówię ze to tesla taka niwa firma produkująca elektryczne auto. Teściowa się zapytała czy drogie jest. Ja mówię tak kolo 200-250 tys a teściowa mi na to a nie wyglada na tak drogie. Tyle w temacie.

Mentalnosc w demoludach zakorzeniona mocno, zlote zeby te klimaty :)

Dla ludzi o takich potrzebach BMW robi wlasnie 318i/518d w m-pakiecie, daje ~15 znaczkow "M3" na aucie, wklada 2 rury wydechowe, montuje ASD, 20" kola etc etc

Wydajesz tyle co na doposazona Octavie, a sasiadowi gul skacze "skad wzial na to pieniazki" :D

.

Opublikowano

Jak już wcześniej wspomniałem w tym wątku, silniki elektryczne (o wzorowej wręcz sprawności) w BMW w wersji "dla Kowalskiego lub floty" (318i, 320i, 520d, etc.) będą dużo ciekawszym rozwiązaniem, niż R4 o średniej kulturze pracy i osiągach (przynajmniej dla osób, które nie jeżdżą ciągle w trasy). Także dla mnie takie i4 eDrive 40 >> 4er 420d/420i/430i (z R4, ofc). Kolejny plus to prostota napędu EV - potencjalnie dużo mniejsza awaryjność niż ICE z DPF/GPF, wtryskami, turbo itp. Silniki elektryczne mogą być trochę takim "powrotem" do starych R6 w kontekście bezawaryjności :D

Oczywiście to będzie miało sens pod warunkiem bardzo szybkiego rozwoju infrastruktury ładowania.

Natomiast inaczej sprawa się ma z wersjami typu M340d/M340i, M550i itp - tutaj nabywcy BMW kierują się bardziej emocjami niż portfelem (no okej, 30d/40d są takim kompromisem, choć są osoby, które po prostu wolą charakterystykę diesla), więc "bezdźwięczne" elektryki mogą mieć problem, żeby do siebie przekonać purystów.

Sam jestem otwarty na każdy rodzaj napędu i kibicuję też elektrykom równocześnie "wielbiąc" spalinówki :D


Podsumowując, na elektryfikacji najwięcej mogą "zyskać" nabywcy najbardziej "popularnych" jednostek - 2.0d/2.0i, natomiast ciężej z nami, petrolheadami :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Proszę bardzo https://www.tesla.com/pl_PL/support/vehicle-warranty

Gwarancja zachowania jedynie 70 procent minimum pojemności po około 200 tys lub 8 lat. Nie bez powodu przebiegi zostały zmniejszone. Nie zapomńij do tych swoich 300 km zasięgu dodać ze powinno się jeździć w zakresie 20-80 procent a wtedy realny codzienny zasięg spada juz do niecałych 200 i to przy dziadkowej jeździe bo przy normalnej lub w zimie to będzie 100. Mniejszy zasięg, częstsze ladowanie TYM wieksza i szybsza degradacja baterii której przebieg będzie coraz bardziej lawinowy. Nie bez powodu bjorn pozbywa się tesli zaraz przed utrata gwarancji. W jaki sposób baterie potrafią się zapalić masz na sieci mnóstwo artykułów, poszukaj sobie. Uwagi odnosńie mentalności nie będę komentowal, teściowa nie zna sie na autach, markach potrafi jedynie ocenić czy ładne czy brzydkie akurat sie z nią zgadzam ze tesla model 3 wyglada staro/pokracznie sam przyznałeś ze BMW i4 wyglada lepiej wiec nie wiem do czego pijesz.

Opublikowano
Gwarancja zachowania jedynie 70 procent minimum pojemności po około 200 tys lub 8 lat. Nie bez powodu przebiegi zostały zmniejszone.

Mhm, ale wiesz, że gwarancja to jedno, a mierzalne dane realne to drugie? Jeśli BMW daje 2 lata gwarancji bez limitu kilometrów, to czy faktycznie zakładamy, że po 2 latach auto się posypie? Czy raczej popatrzymy na dane, i bez zdziwienia zauważymy, że jak to premium nic się szczególnego nie będzie działo?

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pokazujesz mi gwarancje producenta na potwierdzenie faktu, ze faktyczna degradacja baterii po 10 latach to bedzie 30%?


Napisales:

Tesla dziś daje 8 lat i około 200 tys przy dopuszczalnym 30 procentowym spadku i to jest realna żywotność baterii co znaczy ze 10 letnie auto to tak naprawdę samochód tylko do miasta.

Wiec powtarzam - wklej jakies statystyczne dane na potwierdzenie tych tez skoro nie przyjmujesz do wiadomosci oficjalnych danych opublikowanych przez Tesle.

 

i szybsza degradacja baterii której przebieg będzie coraz bardziej lawinowy.

Piszesz od rzeczy :roll: Daj jeden link chociaz pokazujacy, ze degradacja baterii nabiera tempa z czasem.

Jest dokladnie odwrotnie, degradacja baterii jest najwieksza przez pierwsze pol roku - potrafi dojsc do ~5%, a potem sie wyplaszcza i spada o ~1% co ~40k km.

Jest na ten temat pelno opracowan, danych statystycznych, watkow na forach z konkretnymi egzemplarzami etc etc


Pisales o TM3 Nylanda i tym, ze po 2 latach bateria ulegla degradacji 8%.

W filmie ponizej Nyland pokazuje, ze odkupil swoj 8 letni model S z przebiegiem 350.000km.

Degradacja baterii w tym aucie wynosi 13%. Po 8 latach i 350k km.



I to jest starozytny model, jeden z pierwszych masowo produkowanych elektrykow przez firme.

Od tego czasu sa duzo lepsze baterie, lepszy BMS.


Sprawdz sobie tez po ile takie 8 letnie modele chodza w sprzedazy:

https://www.finn.no/car/used/search.html?model=1.8078.2000138&sort=PUBLISHED_DESC&year_from=2013&year_to=2013


W Norwegii to sa widelki 110-150k PLN (bez VAT), po doliczeniu 23% mialbys 140-180k PLN na innych rynkach .

I teraz porownaj sobie te wartosci rezydualne z 8-letnia BMW 5-er :norty:

 

Nie bez powodu bjorn pozbywa się tesli zaraz przed utrata gwarancji.

Nyland sprzedal 2 letnie auto z przebiegiem 90k km.

Gwarancja na auta osobowe w Norwegii to 5 lat.

Gwarancja Tesli na baterie to 8 lat i 160k km.

 

Uwagi odnosńie mentalności nie będę komentowal, teściowa nie zna sie na autach, markach potrafi jedynie ocenić czy ładne czy brzydkie akurat sie z nią zgadzam ze tesla model 3 wyglada staro/pokracznie sam przyznałeś ze BMW i4 wyglada lepiej wiec nie wiem do czego pijesz.

 

BMW i4 bedzie wygladalo lepiej bo jest na platformie spalinowej, platforma EV wymusza inne proporcje i ksztalty o czym BMW w i4 M50 bolesnie sie przekona jak zasieg zima na autostradzie przy tej aerodynamice i wadze bedzie ze 100km mniejszy od TM3. Jak dla mnie tragedii absolutnie nie ma i auto prezentuje sie zdecydowanie nowoczesnie.


DSC03124-Edit.jpg


DSC03012-Edit.jpg


DSC02949-Edit.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na żywotność baterii wpływ w dużym stopniu ma ilość cykli ładowania i jak baterie ładujesz, im mniejsza pojemność tym mniejszy zasięg i częstotliwość ładowania większa czyli zużycie większe. Do tego coraz trudniej utrzymać optymalne warunki naładowania 20-80 bomzasieg z niskiego robi się coraz bardziej żenująco niski. Tesla sobie może podawać różne dane tak jak czasy przyspieszeń swoich aut. Nie bez powodu wprowadziła limit przebiegu na około 200 tys. Kolego filip w gwarancji ice tez masz limit przebiegu do którego obowiązuje gwarancja i każdy producent obliczy, zaprojektuje auto tak aby do gwarancji wytrzymało bo to dla niego koszty a później ma wywalone. I kazdy kto miał auto wie ze przyjdzie prędzej niż pozniej czas ze do tego auta trzeba będzie dokładać. Musk niech się nie ośmiesza podając oficjalne dane niby o 300 tysiącach a jednocześnie wprowadzając limit km na 160-200 tys. Każdemu normalnemu da to do mysleńia, zaślepiony fun boy dalej będzie wierzył w swojego guru. Oficjalnych niezależnych danych oczywiście nie ma i każdy może sobie gdybać w swoją stronę, jest także wiele przypadków co łatwo znaleźć na necie gdzie pojemność baterii tesli spadła w ekspresowym tempie.

Porównanie designu tesli do taycana, szczególnie modelu 3 to nieśmieszny żart bo te auta dzieli przepaść na korzyść taycana. Z żona i córka oglądaliśmy/jeździliśmy oboma autami o taycanie marudzą do dziś omtesli nawet nie wspomną.

Opublikowano

Jak to się po "obcemu" mówi - Taycan i e-tron GT stylistycznie "stole the show" reszcie EV :D

Ładne, zgrabnie i sportowo narysowane samochody, które równie dobrze mogłyby być ICE - nie "krzyczą", że są elektryczne i to jest moim zdaniem bardzo dobra cecha :D

Opublikowano

Polecam od 30 minuty wrażenia z jazdy Plaid:


Wg niego: jakość żałosna.

Prędkość z zupełnie innej ligi niż jakieś tam dwuosobowe Bugatti czy Taycany dla biednego Kowalskiego.

Radość z jazdy
Opublikowano
Kolego filip w gwarancji ice tez masz limit przebiegu do którego obowiązuje gwarancja i każdy producent obliczy, zaprojektuje auto tak aby do gwarancji wytrzymało bo to dla niego koszty a później ma wywalone. I kazdy kto miał auto wie ze przyjdzie prędzej niż pozniej czas ze do tego auta trzeba będzie dokładać. Musk niech się nie ośmiesza podając oficjalne dane niby o 300 tysiącach a jednocześnie wprowadzając limit km na 160-200 tys. Każdemu normalnemu da to do mysleńia, zaślepiony fun boy dalej będzie wierzył w swojego guru.

Przypomnij proszę zatem czy w BMW serii 5 po 3 latach pada skrzynia, czy uszczelka pod głowicą? Tylko nie daj się zaślepić producentowi, nie bądź zaślepionym funboyem. Bądź normalny, w końcu producent wprowadził ten limit na 2 lata.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Producent daje gwarancje na 5 lat za niewielka dopłata i taka tez posiadam. A jest tez limit chyba 100 albo 200 tys km, nie pamietam dokladnie
Opublikowano
A bez dopłaty skrzynia pada po 3 latach? Pamiętaj, nie daj się zaślepić, BMW ma po gwarancji wywalone, znajdziesz w necie wiele przypadków, gdy padło cokolwiek. Już nie mówiąc o jeździe nie po dziadkowemu, wtedy dwa lata i 1 dzień i auto do remontu za połowę wartości.
Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
biednie Tesla przy Taycanie wygląda

Tak wyglada 270k PLN przy 1M PLN, kazdy musi wiedziec gdzie jego miejsce :twisted:

Taycan/e-tron GT sa slicznymi autami :cool2:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bez przesady, wygląd nie zawsze idzie w parze z cena i np nowa kia ev6 nie kosztuje banki a tez wyglada dużo lepiej, przynajmniej na wizualizacjach a na żywo to się okaże.


Kolego filip no niestety ale samochody maja to do siebie ze się regularnie psują a im starsze tym bardziej.

Opublikowano
Kolego filip no niestety ale samochody maja to do siebie ze się regularnie psują a im starsze tym bardziej.

Kolego słonik12, nie zmieniaj tematu, rozmawiamy o tym, czy dałeś się zmanipulować temu guru CEO BMW i uwierzyłeś, że BMW nie psuje się dzień po gwarancji.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raczej staram się realnie patrzeć na rzeczywistość i jestem świadomy ze po około 100 tys km przebiegu ma prawo się cos psuć a jak się ma pecha to nawet wczesniej. Im bardziej nowoczesny samochód tym więcej do psucia i nie ma co liczyć na cuda.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niedługo będziemy mogli jeżdzic naszymi polskimi super elektrykami = Izera :mrgreen: https://izera.pl

Skonczy sie jak z "Arrinera" - tylko skala "troche" wieksza i "odrobine" wiecej pieniedzy zostanie zdefraudowane.

Polecam przeczytac artukul z 2018r :duh:

http://4kolkainietylko.pl/2018/05/arrinera-to-sciema-juz-oficjalnie/


i jeszcze oficjalne zamkniecie tematu sprzed kilku dni:

https://autokult.pl/42087,arrinera-hussarya-przechodzi-do-historii-jest-wizytowka-polskiej-motoryzacji

.

Opublikowano
Ten wątek o EV w Norwegii, rozmowach o elektromobilności w polskich warunkach, rozważaniach i wyborze Tesli przez Adama ma tak ciekawą dyskusję, że aż założyłem konto na Forum BMW by mieć powiadomienia na @ o nowych wpisach :)
Opublikowano
Bez przesady, wygląd nie zawsze idzie w parze z cena i np nowa kia ev6 nie kosztuje banki a tez wyglada dużo lepiej, przynajmniej na wizualizacjach a na żywo to się okaże.


Kolego filip no niestety ale samochody maja to do siebie ze się regularnie psują a im starsze tym bardziej.

 

Test przedprodukcyjnego KIA EV6 -->

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Juz nawet New York Times pisze, ze BMW zaspalo z elektromobilnoscia :duh:


https://www.nytimes.com/2021/08/10/business/bmw-electric-car.html


"BMW exemplifies the difficult calculations that established carmakers must make as the industry shifts to electric power. It takes four or five years to design a new car, to equip a factory to build it and to organize a network of suppliers. Auto executives have to make billion-dollar bets based on their best estimates of what car buyers will want half a decade from now, and of what kind of technology will be available."


Dwa ciekawe fragmenty:

1. baterie - gdy wszyscy duzi producenci buduja juz swoje fabryki baterii (Tesla, VW, MB), BMW postanowilo jedynie kupowac je od zewnetrznych dostawcow typu Northvolt czy CATL.

I jeszcze mowi ze "czelendzujemy dostawcow baterii (chodzi o specyfikacje), inaczej bysmy dostali produkt z polki" :duh: :duh:

2. BMW przyznaje otwarcie, ze do 2025r strategia jest taka, ze EV beda jedynie jako "compliance cars", budowane na platformie spalinowej - na platormie CLAR iX nie powstana inne modele.

Nie musze pisac co to oznacza - malo miejsca w srodku, tunel przez dlugosc auta, brak frunka, gruba nadwaga ergo gorsze osiagi i zasieg w porownaniu do konkurencji.


Bardzo slabo to imho wyglada dla entuzjastow marki ktorzy beda chcieli sie przesiasc do BMW EV, zaczyna mnie troche korcic zagrac na spadek akcji :roll:


Ogladam tez prezentacje Auto Bilda i4 - prezenter z tego co rozumiem ma 195 cm wzrostu czyli sporo - natomiast ilosc miejsca w srodku wyglada mega slabo :shock: - z przodu zintegrowany zaglowek kierowcy konczy sie na jego szyji (to juz chyba jest wrecz niebezpieczne przy jakimkolwiek wypadku), natomiast z tylu pozycja siedzaca to juz zart (ulozenie ud na tylnej kanapie i wychodzenie z auta --> klamka, widac dobrze w 8.20)



51387219230_3368b314da_o.jpg


51385453707_9c5a31d896_o.jpg


51386459603_3cf85e1831_o.jpg


51385453727_e9118b0e87_o.jpg

Edytowane przez adamjttk

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.