Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Przez ostatnie 3 tygodnie zrobiłem po Polsce około 2400km, na stacjach w celu tankowania byłem 4 razy, nie nadłożyłem ani kilometra z powodu samochodu, w baku jeszcze z 1/3 zostało, tankowanie w sumie zajelo mi z 15-20 minut.

Daj Ci boze wiecej takich tygodni i tankowan! :cool2:


Premier od 2018 roku nalozyl ten extra podatek na benzyne (ponad 500M PLN juz sie nazbieralo!) zeby teraz bylo na te doplaty 27k PLN do elektrykow! :cool2:


Nowe elektryki to nowe referale, win-win, inni producenci powinni ten program referali skopiowac od Tesli zamiast np jak BMW probowac zmieniac wizerunek marki i dawac rabaty wybranym grupom zawodowym

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z tymi referalami to kij ma dwa końce. Wiedząc ze osoba polecająca ma w tym realna korzyść, wiarygodność takiej osoby przynajmniej w moich oczach mocno spada. Tak samo jak wiarygodność reklam. CO do rabatów w BMW to wydaje mi się ze grupy zawodowe to trochę ściema i każdy jak pogada dobrze dostanie podobny rabat, pomijając rabaty flotowe gdzie brane są auta w dużych ilościach.


Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy i podróżowanie po naszym kraju bev jest trudne i męczące bez względu na markę. Sam doświadczyłeś jak to wyglada z prędkością i działaniem. Wracając do superchargerow tesli to żeby to było wygodne musza być one umieszczone przy samej autostradzie na mopach lub stacjach benzynowych, lub przy samych drogach ekspresowych. Musi być tez ich baaardzo dużo. Umieszczanie ładowarek w miastach vide Ciechocinek lub co gorsze na płatnych parkingach hoteli stanowczo wydłuża realny czas parkowania a jak trafimy na korek to dla wielu będzie mocno frustrujace. Greenway potrafił postawić ładowarki przy samej autostradzie, nie wiem dlaczego tesla tego nie potrafi. Do miasta i okolice to zupełnie inna bajka także jak ktoś ceni sobie wygodę to albo dwa auta, jedno bev do miasta, drugie na trasę, ewentualnie hybryda z możliwością przejazdu tych 30-40 km na prądzie. W mieście można być eko a na trasie święty spokój. Tak wogole audi zapowiedziało face lift etrona i zwiększenie zasięgi do 600km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://wrc.net.pl/is-8-letnia-tesla-z-przebiegiem-156-000-kilometrow-wlasciciel-przezyl-z-tym-autem-prawdziwe-pieklo


Oj, niedobrze ;) Raz piszą, jak to baterię trzymają, a raz jak nie. Cała ta elektryka ma moim zdaniem jedną dużą wadę - BEV nadają się najlepiej do miast, a przez swój rozmiar i wagę robi się duże auta, niespecjalnie na miasto. I auta miejskie dzisiaj po 100-150tys km się złomuje, tylko że to proste tanie auta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa, że oglądam zarówno tego youtubera, jak i tego, którego on prosi w filmie o pomoc - dam znać, jak sytuacja się skończy.

Ten drugi walczy z Teslą o prawo naprawy samochodu (kwestia w USA podlegająca debacie, Tesla i inni producenci tam się bronią rękami i nogami)... Ostatnio kosztem 1000$ (gdzie większość i tak poszła na lawetę) naprawili kolesiowi Model 3, gdzie też producent chciał wymienić baterię za 17k$.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@slawomir @filip właśnie dlatego staram się tutaj robić przeciw wagę w tym wątku żeby nie popaść w hura optymizm. Technologie są młode, samochody produkowane na szersza skale tez bardzo młode i tak jak pisałem to jest kupowanie kinder jajo za worek pieniędzy. Tak naprawdę co te samochody są warte będziemy wiedzieli za naście lat bo potencjał jakiś tam jest ale zagrożeń tez nie mało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
https://wrc.net.pl/is-8-letnia-tesla-z-przebiegiem-156-000-kilometrow-wlasciciel-przezyl-z-tym-autem-prawdziwe-pieklo


Oj, niedobrze ;) Raz piszą, jak to baterię trzymają, a raz jak nie. Cała ta elektryka ma moim zdaniem jedną dużą wadę - BEV nadają się najlepiej do miast, a przez swój rozmiar i wagę robi się duże auta, niespecjalnie na miasto. I auta miejskie dzisiaj po 100-150tys km się złomuje, tylko że to proste tanie auta...

W Novotelu w Katowicach na parkingu hotelowym obok mojej druga TM3, tyle ze na szwedzkich blachach. I slupek Tauronu 22kW hotelowy. Nie wyglada to tak zle z tymi EV po Polsce, nawet dzisiaj da sie spokojnie smigac.

Ps. Wpadaj dzis do Energylandii, potestujesz moja TM3P, tyle ze troche zawalona dobytkiem podroznym :norty:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Na dzień dzisiejszy sam się zastanawiam mocno nad i4 M50 vs M440i bo jazda i4 jest dużo tańsza (15-20zł vs 60zł 100km) a osiągi lepsze. Jednak realny zasięg 250km to za mało żeby miało to sens musi być w okolicy 400km normalnej dynamicznej jazdy.

Sens elektryka skończy się wraz z wprowadzeniem podatków od prądu lub od przejechanych km a to tylko kwestia czasu tyle że wtedy może być już problem z zakupem normalnego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Novotelu w Katowicach na parkingu hotelowym obok mojej druga TM3, tyle ze na szwedzkich blachach. I slupek Tauronu 22kW hotelowy. Nie wyglada to tak zle z tymi EV po Polsce, nawet dzisiaj da sie spokojnie smigac.

Spot ze znajomymi, spotkanie na stacji paliw, żeby zalać do pełna przed wyjazdem w trasę.

Stoi pod ładowarką (Orlen) suv Tesli, wszystko pootwierane, słońce grzało to chyba ciepło im tam było, taki trochę plażing.

Nie wiem ile tam stali, bo zatankowaliśmy i pojechaliśmy cieszyć się urokami przestarzałej motoryzacji.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No to pojeździłem Teslą M3P Adama ;)

Szybka jest, nawet w odniesieniu do ponad 700 benzynowych kucy.

Tylko trochę bez emocji.

Sławomir jak się czułeś w aucie beż dźwięku silnika, wydechu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tylko trochę bez emocji.

Amen

a emocje nadają rzeczom wartość , tak po filozoficznemu :wink:

Na obrone Tesli moge tylko powiedziec, ze jezeli chodzi o emocje motoryzacyjne, Slawomir ze swoim V12 ma zawieszona poprzeczke "troche" wyzej niz przecietny Kowalski :norty:


@Slawomir, fajne spotkanie, zaluje tylko ze nie mialem troche wiecej czasu potestowac wloszczyzny na jakiejs drodze szybkiego ruchu, moze nastepnym razem :cool2:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na obrone Tesli moge tylko powiedziec, ze jezeli chodzi o emocje motoryzacyjne, Slawomir ze swoim V12 ma zawieszona poprzeczke "troche" wyzej niz przecietny Kowalski :norty:

 

A Teslą jeździ przeciętny Kowalski?

Zresztą jak pisałem, jakby Kowalskiego było stać na Teslę to pod każdą ładowarką stałaby kolejka ludzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Na obrone Tesli moge tylko powiedziec, ze jezeli chodzi o emocje motoryzacyjne, Slawomir ze swoim V12 ma zawieszona poprzeczke "troche" wyzej niz przecietny Kowalski :norty:

 

A Teslą jeździ przeciętny Kowalski?

Zresztą jak pisałem, jakby Kowalskiego było stać na Teslę to pod każdą ładowarką stałaby kolejka ludzi...

No właśnie wg Adama Teslą jezdzi przeciętny Kowalski...w Norwegii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sławomir jak się czułeś w aucie beż dźwięku silnika, wydechu?

Szczerze, to auto wydawało mi się za szybkie jak na to co prezentuje, czyli daily-wozidło, w odróżnieniu np. od iX3, które z kolei wydawało się za wolne jak na elektryka.


W środku mocno ascetyczne, ale to jakby poziom bazowego BMW 3 tylko całkowicie inaczej zaprojektowany. Sam infotaiment działał bardziej jak iPad niż jak zawsze przestarzały system w najnowszych samochodach.


Jak dla mnie, na auto do jazdy na co dzień na tanie dojazdy do pracy spoko, od czasu do czasu można przycisnąć i poszaleć. Dźwięku nie ma, ale coś tam słychać, silniki elektryczne nie są bezgłośne, pewnie trzeba się przyzwyczaić i tyle. Za to nie zauważyłem buczenia przy prędkościach <30kmh, wydawało mi się że to obowiązkowe.


Auto trochę ma ten sam problem, co kiedyś moje M135i, czyli buda 116i z włożonym 3.0 pod maskę, szybkie na prostej, ale absolutnie auto niesportowe. Jest to taki trochę dysonans, bo niby wgniata w fotel, ale tor bym tym nie pojechał, a obawiam się, że nawet na szybkie górskie serpentyny hamulce/opony mogą po przegrzaniu nie dawać rady.


Ja bym auto kupił, jakby z zewnątrz mi się podobało :D Dla zwykłego kowalskiego, jako jedno z 2 aut w garażu na pewno bym polecał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obawiam się, że nawet na szybkie górskie serpentyny hamulce/opony mogą po przegrzaniu nie dawać rady.

Eee jakie hamulce, jest już XXI wiek. Śmiesznie się czyta nawet w Polskim internecie historie (ze screenshotami), jak to na bardzo specyficznych górskich trasach ludzie w Teslach kończą podróż z wyższym stanem baterii od startowego (bez ładowań po drodze).

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Filip13

Regeneracja energii to nie jest hamowanie sportowe, tylko spowalnianie samochodu. Generalnie jeśli ktoś nie jeździł na torze, to nie wie o czym mowa, bo między szybką jazdą młodzieży w BMW, a szybką jazdą torową/górską jest różnica, jak między jazdą skuterem a ścigaczem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szybkie na prostej, ale absolutnie auto niesportowe.

Ja się nie znam, ale pozwolę sobie zacytować kolesia który faktycznie narzekał najbardziej na hamulce:

"Long story short: replace those parts for aftermarket and you have a great Ring Tool (or any other track in general, which has been proven in the US)"

https://www.instagram.com/p/CDwbaZInF0s/

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie vag idzie ostro jeśli chodzi o bev vw, skoda, audi, porsche prześcignęło sprzedaż tesli przynajmniej w Europie jeśli chodzi o ilość sprzedanych bev.

 

Na świecie jednak lepiej dla Tesli: "Volkswagen sprzedał w I poł. 2021 dwa razy mniej elektryków niż Tesla."


Źródła:

https://elektrowoz.pl/auta/volkswagen-sprzedal-w-i-pol-2021-dwa-razy-mniej-elektrykow-niz-tesla-glosy-doskonale-nie-fatalnie/

https://www.greencarcongress.com/2021/07/20210721-vwagbev.html

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tesla to open Supercharger network to other EV brands

https://www.autoexpress.co.uk/tesla/355605/tesla-open-supercharger-network-other-ev-brands?amp




Screenshot-20210722-134205-Twitter.jpg


Z komentarzy wynika, że właściciele Tesli są bardzo niezadowoleni z takiego obrotu sprawy.


W tym samym wątku, ktoś wrzucił też zdjęcie z Norwegii. Nie wnikam. Tak tylko wkleję.

Screenshot-20210722-135413-Twitter.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam czy organizujesz zlot skandynawskich Tesli w Krakowie ? , co trzecie auto ostatnio to Tesla z uśmiechniętą rodziną w środku z rejestracją N albo DK :D

Nie wiem jak Krakow ale Katowice czy Ciechocinek na SC to tak jak piszesz norwegia, dania, szwecja, austria, totalny mix aut z tego co widzialem. Wiekszosc pewnie Polacy z emigracji jak ja chociaz wczoraj na SC pod Lodzia byli akurat Austriacy rodowici.

Ciekawe ilu z nich przesiadlo sie na Tesle bo BMW zaspalo z elektromobilnoscia ;)


Info z Gdanska, tutaj SC nie ma, dopiero pod koniec roku pobuduja, naladowalem sie na Lotos Niebieski Szlak 50kW DC, ryczaltem 24PLN za ladowanie, przy prawie 70kWh wychodzi 30 groszy za 1kWh, taniej niz z gniazdka domowego :shock:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.