Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
podobnie a nie ze na papierze 2 sekundy a w realu 2,74s bo to bardzo duża różnica jest.

Czytaj ze zrozumieniem dane techniczne.

2s to 60 mph i 1ft rollout i pewnie idealne warunki (pogoda, odpowiedni asfalt etc)

Z rolki do 100kmh to 2,1-2,2s a bez rolki w normalnych warunkach ze stopu pewnie okolice ~2,4-2,5s co i tak jest abstrakcyjnym czasem.


Ten czas ktory podales 2,74s to w 3 osoby w aucie no ale co tam, pohejtowac zawsze mozna :roll:

.

Opublikowano

Natomiast to, ze wydajac 2,5 czy 3M PLN na auto, nie bedziesz mogl sie poscigac z jakas Tesla dla Kowalskiego bo dostaniesz srogie baty - jest totalnym absurdem i super sportowe auta czeka imho los Rolexow - zostana bizuteria motoryzacyjna dla tych, co chca pokazac innym ze maja odpowiednio duzo $ na koncie. Musk to troche troll w sumie :norty:

Eeeeeeeeeetam, bez przesady.


Ja się ścigałem moim F z Oplem Corsą chyba z 80-180kmh jakoś i szliśmy łeb w łeb. I jaki był z tego wniosek? Że Corsa była totalną wydmuszką a zakres 80-180 był jedynym w którym mogła się ścigać, bo vmax było koło 200, a od zera nie ma przyczepności, bo FWD. To wszystko było ogromnym kosztem, kiedy ja F biorę i lecę w Bieszczady z bagażami i spoko jest. I nikt nie chciał zdjęć z Corsą, nikt nie prosił czy może go Corsą przewieźć kierowca, itp. Ale kierowca był normalny i nie wieścił wszystkim, że jego auto za 10tyś jest tak szybkie jak F za miliony.


Z Teslą jest to samo - większość tych bzdurnych cyferek jest w BARDZO BARDZO specyficznych warunkach. SF90 zrobi ćwiartkę w 9.8s 20 razy pod rząd. Tesla szybsza na tych 20 razy będzie ile, 2 pierwsze? :) Jeśli łapiesz się z taką Teslą w trasie to szanse na to, że akurat będą optymalne warunki są małe. A mówimy tutaj tylko o bzdurnej prędkości na wprost, gdzie tak naprawdę liczy się duuużo więcej. Jak są wypady supercarów to wszyscy lecą autostradą jeśli są możliwości powyżej 200kmh. Plaid w tym towarzystwie nie da rady. Nie da rady na przełęczach, gdzie masa go zabija i ugotuje hamulce. Miejsc, gdzie Tesla od wszystkich nowych Ferrari (i innych egzotyków) będzie gorsza jest bardzo długa.


Przypomnę też, że większość historii M5 miało szybkość na prostej w okolicach wolniejszych Ferrari zawsze (np. California była wolniejsza od M5 w momencie debiutu). I czy to sprawiło, że M5 są lepsze, bardziej cenione, lepiej trzymają wartość?


Baa, idźmy dalej, zróbmy test - kto przewiezie szybciej tonę cebuli Warszawy do Łodzi? Myślę Tesla wygra. Ale jeśli trzeba będzie przewieźć 3 tony, to wygra Isuzu.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Natomiast to, ze wydajac 2,5 czy 3M PLN na auto, nie bedziesz mogl sie poscigac z jakas Tesla dla Kowalskiego bo dostaniesz srogie baty - jest totalnym absurdem i super sportowe auta czeka imho los Rolexow - zostana bizuteria motoryzacyjna dla tych, co chca pokazac innym ze maja odpowiednio duzo $ na koncie. Musk to troche troll w sumie :norty:

 

:lol: Już widzę te Tesle objeżdżające Ferrari i Lambo. Oczywiście tylko w jednym wyimaginowanym przedziale prędkości, tylko na prostej i jeśli będą odpowiednio rozgrzane/schłodzoe/naładowane - niepotrzebne skreślić.


Fun fact: kolega od TM3 Performance przyjechał ostatnio swoim M3 F80, pojeździliśmy chwilę i wniosek jest jeden - jakiekolwiek porównywanie tesli do serii M czy superaut to bajki/trolling. To nawet nie jest przepaść to są himalaje/lata świetlne. Takie zwykłe M3 non competition, wykonane 1000x lepiej, milion razy więcej frajdy z jazdy no i robi sobie na luzie bez spiny 100-200 w rejonie 9 sekund, obojętnie czy ma pełny bak czy pusty :lol: Jak E92 M3 (mimo tego że jest moim autem marzeń do trzymania pod kocem) nie poraziło mnie osiągami głównie przez brak uderzenia momentem obrotowym tak tutaj jest naprawdę miło a momentami strasznie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z Teslą jest to samo - większość tych bzdurnych cyferek jest w BARDZO BARDZO specyficznych warunkach. SF90 zrobi ćwiartkę w 9.8s 20 razy pod rząd. Tesla szybsza na tych 20 razy będzie ile, 2 pierwsze? :) Jeśli łapiesz się z taką Teslą w trasie to szanse na to, że akurat będą optymalne warunki są małe. A mówimy tutaj tylko o bzdurnej prędkości na wprost, gdzie tak naprawdę liczy się duuużo więcej. Jak są wypady supercarów to wszyscy lecą autostradą jeśli są możliwości powyżej 200kmh. Plaid w tym towarzystwie nie da rady. Nie da rady na przełęczach, gdzie masa go zabija i ugotuje hamulce. Miejsc, gdzie Tesla od wszystkich nowych Ferrari (i innych egzotyków) będzie gorsza jest bardzo długa.

100% zgody Slawomir, tak jak pisalem to sa dwa zupelnie rozne auta, dla dwoch zupelnie roznych klientow.

F. to auto z plakatow, cos do czego wzdychasz jako maly chlopiec i 99% ludzi bedzie wzdychac do konca zycia bo go nigdy nie kupia.

Plaid to (bardzo) szybkie auto uzytkowe z nadal rozsadna cena i nieskonczenie wieksza praktycznoscia, tyle.

 

Baa, idźmy dalej, zróbmy test - kto przewiezie szybciej tonę cebuli Warszawy do Łodzi? Myślę Tesla wygra. Ale jeśli trzeba będzie przewieźć 3 tony, to wygra Isuzu.

Takie odpowiedzi sa niepotrzebne bo ja nie formuluje takich argumentow, ciagle powtarzam np przy zasiegu EV - chcesz dzis jechac 1000km bez siku - kup 320d, lepiej na tym wyjdziesz.

 

:lol: Już widzę te Tesle objeżdżające Ferrari i Lambo. Oczywiście tylko w jednym wyimaginowanym przedziale prędkości, tylko na prostej i jeśli będą odpowiednio rozgrzane/schłodzoe/naładowane - niepotrzebne skreślić.

Ja tam jestem w stanie wyobrazic sobie te wyimaginowane przedzialy predkosci.

Jutro stojac na swiatlach w swoim SF90 na Armii Krajowej w Gdansku obok Plaida i koles bedzie Cie podjudzal do "scigania sie" a Ty majac fure za 3M spuscisz glowe i powiesz do zony/kochanki "eee tam, moze innym razem" - ja tu widze niezly trolling Muska :norty:

I mysle, ze argument typu "ale za 15. razem bym na pewno wygral bo EV by spuchlo" malo pomoze w danej sytuacji :cool2:

 

Fun fact: kolega od TM3 Performance przyjechał ostatnio swoim M3 F80, pojeździliśmy chwilę i wniosek jest jeden - jakiekolwiek porównywanie tesli do serii M czy superaut to bajki/trolling. To nawet nie jest przepaść to są himalaje/lata świetlne. Takie zwykłe M3 non competition, wykonane 1000x lepiej, milion razy więcej frajdy z jazdy no i robi sobie na luzie bez spiny 100-200 w rejonie 9 sekund, obojętnie czy ma pełny bak czy pusty :lol: Jak E92 M3 (mimo tego że jest moim autem marzeń do trzymania pod kocem) nie poraziło mnie osiągami głównie przez brak uderzenia momentem obrotowym tak tutaj jest naprawdę miło a momentami strasznie.

Pelna zgoda, tyle ze te auta maja wiecej kompromisow od EV na codzien i ich sprzedaz jest obecnie symboliczna, w PL rocznie M2, M3, M4 nie sprzedaje sie nawet w 300 egzemplarzach. Te auta to wymierajacy gatunek, klienci glosuja portfelem. Tesla dzis w PL sprzedaje wiecej kwartalnie. W PL.

Nie zrozum mnie zle - ja sie z tego nie ciesze, to jest smutne ale ciezko obrazac sie na rzeczywistosc.


PS. Czy ten Twoj kolega ma ksywe "krist"?

Jezeli tak, to straszny malkontent jezeli chodzi o TM3, coraz dziwniejsze zdjecia wrzuca na elektrowoz :twisted:


201417382_824758168163960_7790691920727286924_n-jpg.1184

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ciekawy news - Audi od roku 2026 nie zamierza wypuszczac na rynek ani jednego nowego modelu spalinowego/hybrydy, tylko czyste elektryki.


https://elektrowoz.pl/auta/audi-po-2026-roku-zadnych-nowych-modeli-spalinowych-oraz-hybryd-a3-i-a4-bez-bezposrednich-nastepcow/

https://www.spiegel.de/wirtschaft/unternehmen/audi-gibt-benzin-autos-noch-fuenf-jahre-a-ffe38da8-700d-424a-98b3-f8c3a690c610


Co ciekawe prezes jeszcze rok temu zarzekal sie na spotkaniu z akcjonariuszami, ze silniki spalinowe beda rozwijac przez kolejna dekade, ot jak szybko zmieniaja sie poglady jak konkurencja puka w okno :twisted: :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Adam nie zgodze sie z Toba ze m3/m4 sprzedaje sie slabo i jest to wymierajace auto bo jest zupelnie odwrotnie. Nie wiem ile tesli sprzedaje sie w Polsce ale m3/m4 wyjechalo z salonow calkiem duzo. Prawie kazdy salon mial demowke a to juz o czyms swiadczy. Nie ma tez co porownywac auta dla ludu czyli tm3 do auta dla klientow z grubym portfelem czyli m3/m4 bo m-ka jest prawie 2 razy drozsza przy zakupie i klika razy drozsza w utrzymaniu. Jezdzilem akurat i tm3 performance i m4, no i m4 poza kosztami jest POD KAZDYM wzgledem lepsze od tm3. Duzo lepiej sie prowadzi, wiecej bajerow w srodku, lepsze materialy (skory merino i karbonowe fotele robia mega robte), do tego mozliwosc hamulcow ceramicznych. Bez sensu jest porownywanie tych 2 aut bo to sa 2 zupelnie inne polki. tm3 dotrzymuje kroku m3/m4 do 100 km/h i to tez tylko w okreslonych dla tm3 performance warunkach (odpowiednia temperatura baterii, odpowiedni poziom ladowania) a pozniej m3/m4 ja miazdzy zarowno v max jak i przyspieszeniem, no i prowadzeniem. Edytowane przez słonik40
  • Moderatorzy
Opublikowano
Nie zrozum mnie zle - ja sie z tego nie ciesze, to jest smutne

 

Uff :twisted:

 

PS. Czy ten Twoj kolega ma ksywe "krist"?

 

Taa, to z lewej mieliśmy mierzyć w weekend dragym ale nie "pykło" :cry2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam takie deklaracje prezesa mozna sobie w buty wlozyc. Za ty dzien powie co innego a wszystko tak naprawde bedzie zalezalo od sprzedazy. Volvo tez od 2020 roku mialo niby dieslow nie sprzedawac i co?
Opublikowano
Ciekawy news - Audi od roku 2026 nie zamierza wypuszczac na rynek ani jednego nowego modelu spalinowego/hybrydy, tylko czyste elektryki.

Co ciekawe prezes jeszcze rok temu zarzekal sie na spotkaniu z akcjonariuszami, ze silniki spalinowe beda rozwijac przez kolejna dekade, ot jak szybko zmieniaja sie poglady jak konkurencja puka w okno :twisted: :norty:

Kolejny bzdet, to nie konkurencja wymusza tylko zapowiadane kolejne obostrzenia związane z ekologią są tego powodem :mad2:

No i naprawdę jest to straaaasznie ciekawe :duh:

  • Moderatorzy
Opublikowano

Audi widzi przyszłość inaczej niż BMW


Dwie marki premium z rynku niemieckiego, oferujące konkurencyjne produkty, mają skrajnie różne strategie na przyszłość. No dobra, może nie skrajnie, bo obie stawiają na samochody elektryczne. Ale o ile Audi zadeklarowało wprost, że kończy prace nad rozwojem modeli spalinowych, BMW jest spokojne o przyszłość silników zasilanych olejem napędowym i benzyną. Prezes Oliver Zipse twierdzi, że popyt na takie pojazdy utrzyma się na solidnym poziomie jeszcze przez wiele lat i BMW nie zamierza tego faktu lekceważyć. Klaus Fröhlich – szef działu badań i rozwoju marki z Monachium – ocenia, że silniki Diesla pozostaną w ofercie BMW jeszcze ze 20 lat, a benzynowe – pewnie z 10 lat dłużej. Nie ma powodu by kończyć nad mini prace.

 

https://spidersweb.pl/autoblog/audi-koniec-modeli-spalinowych/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

bmw i4 vs tesla 3: waga

rzucilem okiem na roznice wagi miedzy tymi dwoma samochodami i tak:

1. Zwazona wedlug Bjorna tesla moodel 3 performance wazy 1950 kg

2. Tesla long range wazy 1980 kg

3. Wedlug zrodel z netu bmw i4 40 wazy 2,050 kg lub wedlug wagi EU 2,125

4. Wedlug zrodel z netu bmw i4 m50 wazy 2,215 kg lub 2,290

5. Nowa tesla SR z bateriami z Chin jest o 120kg ciezsza od wersji z USA. Nowy model s performance tez jest o ponad 100kg ciezszy od LR.

6. Wage tesli SR ciezko porownac do i4 bo ma mniejsza baterie ktora glownie wplywa na wage


Wedlug zrodel z internetu waga baterii w tesli 3:The Long Range version carries 4,416 cells arranged in 96 groups of 46, and weighs 1,060 pounds (480 kg), natomiast bmw 550 kg

Nasuwa mi sie tutaj pytanie jakie baterie zastosowalo BMW w i4. Wedlug zrodel z netu jednym z glownych dostawcow baterii dla BMW jest firma CATL, ta sama co produkuje baterie dla tesli. Moze sie okazac ze roznica w wadze miedzy tymi dwoma samochodami nie jest w rzeczywistosci az taka duza jak wszyscy pisza.


Co ciekawe audi etron gt porsche taycan oraz tesla model s waza bardzo podobnie czyli odpowiednio 2420, 2380 i 2240-2360


link do zrodla z wagami: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/edit#gid=1865415711

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam nie zgodze sie z Toba ze m3/m4 sprzedaje sie slabo i jest to wymierajace auto bo jest zupelnie odwrotnie. Nie wiem ile tesli sprzedaje sie w Polsce ale m3/m4 wyjechalo z salonow calkiem duzo. Prawie kazdy salon mial demowke a to juz o czyms swiadczy.

Najpopularniejszym (najlepiej sprzedajacym sie) M w Polsce jest M2, w 2019r sprzedalo sie dokladnie 145 szt, w 2020r 153 szt :cool2:

To sa oficjalne dane z BMW Polska (press group)

 

Nie ma tez co porownywac auta dla ludu czyli tm3 do auta dla klientow z grubym portfelem czyli m3/m4 bo m-ka jest prawie 2 razy drozsza przy zakupie i klika razy drozsza w utrzymaniu.

Sam sobie odpowiadasz na pytanie czemu szybkie EV wypieraja w takim tempie szybkie ICE.

To jest prosta matematyka kolego slonik - BMW M3 dzisiaj to 450k-500k PLN, po 3 latach laduje na otomoto za 250k PLN.

TM3P kosztuje 270k PLN, jezdzi praktycznie za darmo a po 3 latach laduje na otomoto za 200k PLN.

A ceramika, merino - coz, rynek weryfikuje wszystko :roll:

 

Jezdzilem akurat i tm3 performance i m4, no i m4 poza kosztami jest POD KAZDYM wzgledem lepsze od tm3.

Super, tylko zeby BMW moglo sie pochwalic sprzedaza swojego M3 musialbys je zamowic. A Ty zamowiles i4 M50.

Dlaczego? Bo jest lepsze niz M3? Nie - dlatego, ze liczysz swoje dutki w kieszeni jak wiekszosc Kowalskich, smutna proza zycia :norty:


PS. To jest dopiero profanacja, SF90 potrafi na samym pradzie przekulac sie 20km :twisted:


noequal-ferrari-sf90-stradale-15.jpg


http://2sleepylagoonter.info/sites/autocar.co.uk/files/6-ferrari-sf90-stradale-2020-fd-charging-port.jpg


noequal-ferrari-sf90-stradale-17.jpg


noequal-ferrari-sf90-stradale-13.jpg

.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Sam sobie odpowiadasz na pytanie czemu szybkie EV wypieraja w takim tempie szybkie ICE.

 

Gdzie tak się dzieje poza NO?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam oczywiscie, ze licze dutki ale mimo wszystko uwazam, ze m4 jest autem sporo lepszym i caly czas do konca bije sie z myslami czy jednak nie doplacic do m4. Nie wiem ile sprzeda sie sztuk m3\m4 ale ze 3 tygodnie temu jak bylem w Bawarii w Gdansku staly 2 do wydania plus jedna czarna m4 na salonie. Sam bylem w szoku, ze az tyle tego jest i pamietaj, ze to MA BYC produkt niszowy. Po to wykladam 2 razy wiecej za sedana zeby nikt w okolicy nie mial takiego samego. Mozna powiedziec, ze to takie ferrari dla ubogich.
Opublikowano

Jutro stojac na swiatlach w swoim SF90 na Armii Krajowej w Gdansku obok Plaida i koles bedzie Cie podjudzal do "scigania sie" a Ty majac fure za 3M spuscisz glowe i powiesz do zony/kochanki "eee tam, moze innym razem" - ja tu widze niezly trolling Muska :norty:

I mysle, ze argument typu "ale za 15. razem bym na pewno wygral bo EV by spuchlo" malo pomoze w danej sytuacji :cool2:

Więc ja przypomnę inny argument, który wygodnie pomijasz - czy ta przypadkowa Tesla na przypadkowej drodze ma 100% naładowania, czy jednak przeciętnie będzie mieć 50% baterii? A czy wtedy jej osiągi z katalogu można znów, po raz kolejny, włożyć między bajki? ;)

Nie twierdzę, że Tesla nie ma dobrych osiągów, ale porównanie do supercarów po prostu jest bez sensu, w 90% przypadków teoretycznie szybsza Tesla przegra. To raczej będzie szczęście, jeśli Tesli uda się osiągnąć deklarowane liczby.


PS.

20km zasięgu w SF90 raczej ma cel tylko cichy wjazd/wyjazd z domu ;)

 

Po to wykladam 2 razy wiecej za sedana zeby nikt w okolicy nie mial takiego samego. Mozna powiedziec, ze to takie ferrari dla ubogich.

Ja akurat czekam odbiór nowego auta jeszcze 2-3tyg, ale już wiem, że co najmniej 2-3 znajomych kupiło i doszedłem do wniosku, że jakbym chciał kupić coś unikalnego, to by musiał być Passat w benzynie. Tego nikt nie kupuje :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@Slawomir oprocz procent naladowania jeszcze nalezy dodac temperature baterii oraz otoczenia. Bjorn testowal ostatnio przyspieszenie tesli model 3 performance z pompa ciepla z 2021 i przy 11% baterii przyspieszenie 0-100 wyszlo 17 sekund To dopiero wstyd zostac objechanym na swiatlach przez 3 cylindrowa toyote yaris :duh:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jutro stojac na swiatlach w swoim SF90 na Armii Krajowej w Gdansku obok Plaida i koles bedzie Cie podjudzal do "scigania sie" a Ty majac fure za 3M spuscisz glowe i powiesz do zony/kochanki "eee tam, moze innym razem" - ja tu widze niezly trolling Muska :norty:

I mysle, ze argument typu "ale za 15. razem bym na pewno wygral bo EV by spuchlo" malo pomoze w danej sytuacji :cool2:

Więc ja przypomnę inny argument, który wygodnie pomijasz - czy ta przypadkowa Tesla na przypadkowej drodze ma 100% naładowania, czy jednak przeciętnie będzie mieć 50% baterii? A czy wtedy jej osiągi z katalogu można znów, po raz kolejny, włożyć między bajki? ;)

Nie twierdzę, że Tesla nie ma dobrych osiągów, ale porównanie do supercarów po prostu jest bez sensu, w 90% przypadków teoretycznie szybsza Tesla przegra. To raczej będzie szczęście, jeśli Tesli uda się osiągnąć deklarowane liczby.

1. Nie wiem jak bedzie w Plaid, w TMS Performance roznica pomiedzy 100% a 50% to bylo 0,2s - najblizsze dni nam powiedza jak to wyglada w nowym modelu.


2. Czy przecietny kierowca F. osiaga powtarzalne, katalogowe czasy w codziennej eksploatacji? Bawiles sie Vbox i mozesz rzucic troche swiatla na ten temat? Nie chcemy pominac tez tego aspektu :)

3. Sama rozmowa na ten temat, to ze musisz sie bronic argumentami o naladowaniu baterii zeby bronic honoru Ferrari jezeli chodzi o osiagi - juz jest wg mnie absurdem calej tej sytuacji (BEV/ICE) i tylko potwierdza postawiona wczesniej teze, ze czas dominacji ICE jezeli chodzi o osiagi sie skonczyl - 0-100 elektryki maja juz lepsze, 0-250 EV maja juz lepsze, V max >300km/h odhaczone, to wszystko w mniejszych pieniadzach i nieskonczenie wiekszej praktycznosci na codzien. Niewazne czy to Plaid czy inny Taycan.

Argumentow ICE zaczyna po prostu brakowac a rzeczywistosc mozna sobie zaklinac jak sie chce :roll:

Pozostana niekonczace sie przytyki o 200km/h do Chorwacji, o dzwiek silnika/wydechu etc - klasyczne "psy szczekaja, karawana idzie dalej"

Przy tym tempie ewolucji EV za 5-6 lat nie bedzie czego zbierac z ICE, Ferrari i Porsche tez przesiada sie na elektromobilnosc, ktos kto tego nie akceptuje, oszukuje samego siebie.

 

20km zasięgu w SF90 raczej ma cel tylko cichy wjazd/wyjazd z domu ;)

Mysle, ze przecietny kierowca F. nie niepokoi zbytnio sasiadow bo sa jednak odrobine oddaleni od garazu :>

Bez doladowania pradem nie ma dzisiaj topowych osiagow i nawet Ferrari to bierze na klate, uzytkownicy forum BMW sa bardziej konserwatywni po prostu :D

 

Po to wykladam 2 razy wiecej za sedana zeby nikt w okolicy nie mial takiego samego. Mozna powiedziec, ze to takie ferrari dla ubogich.

Ja akurat czekam odbiór nowego auta jeszcze 2-3tyg, ale już wiem, że co najmniej 2-3 znajomych kupiło i doszedłem do wniosku, że jakbym chciał kupić coś unikalnego, to by musiał być Passat w benzynie. Tego nikt nie kupuje :D

Jest mnostwo unikalnych aut na rynku, niewazne jakich masz znajomych, wszystko rozbija sie zawsze o dutki :twisted:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

>300km/h odhaczone

gdzie to 300 odhaczone? NA pewno nie w tesli poki co.

 

Tesla says this wheel and tire package has recently been validated at the claimed top speed. That being said, early Model S Plaid owners with the Arachnid wheels can't yet hit that 200 mph top speed. Until a software update rolls out "in the future," all Model S Plaids will be limited to 163 mph.

 

Sprzedaja auta, a po wydaniu okazuje sie ze parametry beda dostepne w przyszlosci :duh: :duh: Zeby nie okazalo sie jak z plaidem+, ze za pol roku Musk powie ze aktualny v max jest wystarczajacy i nie ma potrzeby podnoszenia bardziej. FSD tez sprzedaja od kilku - nastu juz prawie lat z gwiazdka, ze bedzie dostepny w przyszlosci

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak już idziemy w abstrakcyjne porównania totalnie różnych samochodów, to przed elektrykami pozostaje jeszcze dużo pracy ;-) Jeszcze BEV nie zginęły. Z silnika 1.6 da się zrobić nawet 5.0 do 200km/h. A jak chce się coś cywilnego to „wystarczy” Chiron do „zrobienia” Tesli. Problem (dla użytkowników Tesli) jest to że ludzie nie kupują supercarsow żeby spod świateł być szybszym od Tesli.


Opublikowano (edytowane)
Argumentow ICE zaczyna po prostu brakowac a rzeczywistosc mozna sobie zaklinac jak sie chce :roll:

Wydaje mi się, że niewiele pojeździłeś dobrymi samochodami dużej mocy, żeby zrozumieć swój brak argumentów. Niepowtarzalne i naciągane czasy 0-100 czy ćwiartki nie są wyznacznikiem jakości samochodu. 30 letnia Supra w manualu po tuningu robi poniżej 7s ćwiartkę, więc jest lepsza od modelu S? :lol:

To Ty porównujesz Teslę do Ferrari, nie ja. Ja wiem, że nie ma czego porównywać, a co najważniejsze - siedząc za kierownicą egzotyka masz takie niesamowite poczucie - już nic nie musisz udowadniać, masz de facto wszystko gdzieś.

 

Mysle, ze przecietny kierowca F. nie niepokoi zbytnio sasiadow bo sa jednak odrobine oddaleni od garazu :>

Bez doladowania pradem nie ma dzisiaj topowych osiagow i nawet Ferrari to bierze na klate, uzytkownicy forum BMW sa bardziej konserwatywni po prostu :D

Nie myl potrzeby osiągów z wymogami EU i dzisiejszego świata. Niesamowita jakość prowadzenia wynika z przyzwoicie niskiej wagi, co jeszcze jest dla elektryków nieosiągalne.

 

Jest mnostwo unikalnych aut na rynku, niewazne jakich masz znajomych, wszystko rozbija sie zawsze o dutki :twisted:

Długi temat ;) Jak kupujesz auta za milion, masz znajomych co kupują auta za milion. Kupujesz auto za 10mln, poznajesz innych co mają auta za 10mln :) Zamknięte koło :P Co dziś mam w garażu było jeszcze 5lat temu moim marzeniem, a dzisiaj tak patrzę i myślę - kupić Aventadora to w sumie słabo, jak nie jest SVJ jakiś czy lepszy .. I chyba zawsze najlepsze pozostaną auta, na które nas nie stać :D :D

Ale już wiem jakie auto kupię w przyszłym roku na 90% - V-klase :D

Edytowane przez Slawomir
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam nie pisz tez bredni o wycieczkach do Chorwacji jesli chodzi o zasieg bo prawdziwy zasieg na autostradzie tesli model 3 wykorzystujac jej pelne mozliwosci to jest
50-100km
.
Opublikowano

Wpadłem zobaczyć co tu słychać po dłuższym czasie. Widzę jakieś porównywanie Tesli z Ferrari :shock:

Jeszcze jak były tu porównania F30 czy G20 do T3 to ok, ale teraz to polecieliście z tematem :mrgreen:

Nic tu po mnie :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wydaje mi się, że niewiele pojeździłeś dobrymi samochodami dużej mocy, żeby zrozumieć swój brak argumentów. Niepowtarzalne i naciągane czasy 0-100 czy ćwiartki nie są wyznacznikiem jakości samochodu. Supra po tuningu robi poniżej 7s ćwiartkę na manualu, więc jest lepsza od modelu S? :lol:

To Ty porównujesz Teslę do Ferrari, nie ja. Ja wiem, że nie ma czego porównywać, a co najważniejsze - siedząc za kierownicą egzotyka masz takie niesamowite poczucie - już nic nie musisz udowadniać, masz de facto wszystko gdzie.

Porownywanie pomodzonych, wybebeszonych aut do aut stockowych jest bez sensu :cool2:


Moze ja sie zle wyrazam, moze Ty nadinterpretujesz, a wiec jeszcze raz:

Tesla to byla i bedzie auto dla Kowalskiego, zupelnie jak BMW, nikt tego nie kwestionuje :roll:

Ferrari to auto z plakatow, tak bylo i raczej tez bedzie - na produkty ekskluzywne o malym wolumenie sprzedazy zawsze bedzie zapotrzebowanie.

Tam gdzie BMW czy Tesla konczy sie cenowo to Ferrari sie jeszcze nawet nie zaczyna :)


Jedyne co pisze to to, ze szybkie EV na naszych oczach odzieraja supersportowe auta z eksluzywnych top osiagow, zarezerwowanych do tej pory dla aut po kilkaset tysiecy $.

A bez ekskluzywnych super osiagow - super sportowe auta staja sie pomalu jedynie bizuteria motoryzacyjna, bo nie oszukujmy sie, ile razy przecietny uzytkownik Ferrari zawita swoim autem w zyciu na torze - raz? dwa razy?


Jezeli dzisiaj Plaid to okolice 9,5s na cwiartke i sa to okolice szeroko pojetej granicy fizyki to wiadomym jest ze progress bedzie szedl w kierunku szybszego ladowania, mniejszej masy, wiekszego zasiegu - ile to potrwa - 5 lat? 10 lat?


Pamietaj tez, ze egzotyk nie musi byc wcale spalinowy, Roadstera mowiles przytulilbys od reki - wazny jest "pretiz", maly wolumen etc etc

Elektryczne Ferrari nie sadze zeby mialo problemy ze sprzedaza ^^

 

Nie myl potrzeby osiągów z wymogami EU i dzisiejszego świata. Niesamowita jakość prowadzenia wynika z przyzwoicie niskiej wagi, co jeszcze jest dla elektryków nieosiągalne.

Dobrze, ze napisales "jeszcze" - wtedy 100% zgody.

F1 przeciera szlaki, technologia EV raczkuje, dajmy jej kilka lat, zadziwi nas jeszcze nie raz :cool2:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak naprawdę nikt nie wie w która stronę to wszystko pójdzie. W bateriach możemy dojść do ściany, ludzie z bloków dla których koszty ładowania na publicznych ładowarkach są często wyższe od benzyny mogą nigdy nie chcieć kupić bev, rozwój ładowarek w przypadku szybkiego wzrostu bev na drogach może także być niewystarczający, pojemność sieci energetycznej tez jest ograniczona i może nie wytrzymać obsługi tysięcy ładowarek w ciągu dnia. Tymczasem powoli rozwija się wodór https://fuelcellsworks.com/news/92nd-germany-station-open-as-total-opens-two-new-hydrogen-stations/ Orlen tez chce w pl postawić stacje ładowania wodorem przy większości głównych dróg plus kombinuje ze stacjami dla komunikacji miejskiej. Trzeba mieć szklana kule aby przewidzziec przyszłość. Na rynku są już auta zasilane wodorem z super osiągami plus duuuzo mniejsza waga, szybkie lądowanie i gruuubo ponad tysiąc km zasięgu także ja bym stawiał na wodór na dzień dzisiejszy.


Jest jeszcze jeden temat https://finance.yahoo.com/news/german-minister-talks-tesla-over-164611306.html moim zdaniem to tylko kwestia czasu jak unia wymusi na tesli pozwolenie ładowania pojazdów innych Marek na superchargerach pod pretekstem ochrony środowiska. Apple tez się w końcu ugiął i zamiast tych ich dziadowskiego złącza jest USB typu c w najnowszych iPadach. W telefonach tez zapewne lada moment się pojawi

Opublikowano
Adam, weś już coś na zluzowanie majt. Elektryki są fajne, ale no- w Norwegii. Słonik- tez mu odpuść bo chłop niewyżyty, zróbmy jakiegoś spota w 3miescie/okolicach, pośmiejemy się z EV, wrzucimy fotkę na forum i założymy temat „moje saksy” gdzie będziemy się spierać czy lepiej zbierać truskawki w Holandii czy być pielęgniarzem w Oslo. Może nawet Sławomir przyjedzie Fką - no i właśnie - SŁAWOMIR NA PREZYDENTA XD PASAT W BENIE DLA KAŻDEGO

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.