Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wszystkie szybkie elektryki są bez sensu, bo nie można z nich korzystać w sposób, w który np w Polsce korzystamy. Tak samo brak dźwięku.

Dzięki, teraz już wiem, że nie korzystam z samochodu w sposób, jaki robi się to w Polsce. Najwyraźniej nie wiedziałem, w jakim kraju jeżdżę po drogach.

Teraz także rozumiem, że dźwięk jest kluczowy, a przyspieszenie wtórne.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Filip sam pisałeś, ze jeździsz przepisowo, więc elektryk jest dla Ciebie w sam raz.
Opublikowano

A jakby tak spojrzeć na Tesle z innej strony. Dzięki zachwalanemu oprogramowaniu samochody Tesli stają się takimi jeżdżącymi fejsbookami. Kamery, ciągły podgląd, mikrofony. Jak dodamy do tego technologię związaną z machine learning i big data analysis którą dysponuje Tesla to może się okazać, że oddajemy im za free tak dużo danych o nas niż sam fejsbook potrafi zgromadzić. Obecna technologia pozwala wszystkich użytkowników Tesli zamknąć w jednej chwili w samochodzie przez obrażonego geeka IT pracującego dla Tesli gdzieś w Californi. Mnie taka wizja trochę przeraża i coraz bardziej przekonuje do zakupu poczciwego Land Cruisera. Za niedlugo Tesla może sprzedawać samochody taniej za mozliwosc wrzucania odpowiednio spozycjonowanych reklam na tableta. Żeby nie było to sam działam w IT i raczej wiem co mówię.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Dobrze kombinujesz, ino firmy pomyliłeś, przecież jesteśmy na forum BMW.


W odróżnieniu od Tesli reklamy na ekranie infotainment samochodu testuje BMW: https://autokult.pl/949,reklamy-i-oferty-na-ekranie-idrive-bmw-juz-testuje-takie-rozwiazanie

Obstawiam, że ponieważ to Premium, więc za zaszczyt reklam lokalnego producenta proszku do prania i tak trzeba będzie dopłacić.

Tesla Model 3 podczas jazdy w Polsce wymaga dotykania kierownicy, bo NIE patrzy kamerą na kierowcę, w odróżnieniu od BMW: https://www.autonews.com/article/20180927/OEM04/180929798/at-bmw-a-camera-can-now-monitor-x5-driver-attention

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Filip ten artykul co wkleiles to jest wiecej jak z 10 lat temu :D :D


Napisz mi prosze gdzie moge sie podladowac jadac BEV z lodzi do gdanska i spowrotem bo mi sie to przyda nieflugo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzieki, w ramach testu pojade ta trase w miare tak jak zwykle jezdze, zobaczymy jak to wyjdzie :D :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
fajnie powiedział jedną rzecz , że ta cała rozrywka i zawansowana technologia łączności w aucie ma sens i to bardzo ,w przypadku autonomicznej jazdy , a ponieważ w realu w PL autonomiczna jazda długo jeszcze będzie kuleć z różnych powodów , to auto będzie miało słabo wykorzystany potencjał na co dzień , tak to rozumiem chyba że się mylę.

Nie mylisz sie i ja podobnie rozumuje.

Wez tylko pod uwage 2 rzeczy:

- polski rynek nie jest szczegolnie istotny dla producentow motoryzacyjnych jezeli chodzi o duze zmiany w motoryzacji - wiec lokalny mikroklimat (przekraczanie predkosci, duzo za duzo bezsensownych znakow drogowych czy slabe oznakowanie drog na ziemi poprzez remonty etc) nie bedzie mial duzego wplywu na to co sie dzieje z motoryzacja (autonomia czy ogolnie adaptacja EV) - to nasz problem w PL bedzie jak sie rozwija infrastruktura do ladowarek DC, jak sie rozwija infrastruktura wallboxow AC - jak sie nie przystosujemy to import uzywek ICE z Europy zachodniej jeszcze sie zwiekszy i bedziemy smigac dieslami kolejne 30 lat gdy w Europie tym juz do miast wogole nie wjedziesz czy ich u dealera nie kupisz

- jezeli Tesla czy ktokolwiek inny nie forsuje EV, nie forsuje zmian w infotainment, autonomii czy innych rzeczach - status quo bedzie trwalo kolejne dziesiatki lat - dla wielu marek odcinanie kuponow od chlubnej przeszlosci jest idealnym scenariuszem, nie trzeba lozyc na R&D, wysilac sie - wystarczy przemodelowac swiatla czy zderzaki i sprzedawac odgrzewany kotlet kolejna generacje i kolejna i kolejna.

 

Adam jesteś blisko. Tutaj chodzi o to, że spełniłem swoje marzenie motoryzacyjne, bo mogłem ( nie ważne jakie ono jest, a przytyk o pucowaniu nie był konieczny, ale cóż, sam wystawiasz sobie opinie) , a Ty kupiłeś elektryka, bo musiałeś, ze względu na czas i miejsce, w którym się znalazłeś. Ja po prostu nie więrzę Ci, że gdybyś mieszkał w PL też bys kupił Teslę i ją wychwalał na wszystkie strony. Adam czy Ty masz lub miałeś marzenia motoryzacyjne?, bo wg mnie każdy fan motoryzacji je ma.

1. mowiac o "pucowaniu" mialem na mysli "chuchanie i dmuchanie" na auto w garazu - to nie byl przytyk i nie mialem nic zlego na mysli :cool2:

2. Z marzeniami motoryzacyjnymi jest jak z nowa dziewczyna w lozku - kazda po pewnym czasie powszednieje i sie nudzi chocby to byla Adriana Lima czy Pamela Anderson - ja sie autami po roku dwoch mega nudze i podswiadomie szukam czegos nowego i mysle ze wiekszosc ludzi ma tak samo - zycie jest za krotkie zeby jezdzic jednym i tym samym autem 15 lat - przez ostatnie lata testowalem 1-er, 3-er, 5-er, diesle, benzyny, hybrydy, EV - i TM3 poki co uwazam za rewelacyjny mix jakiejs tam sumy zalet/wad/kompromisow. Na tyle dobry zeby nie miec oporow przed posiadaniem 2 szt.

Zaluje, ze i4 nie ma juz w ofercie bo potrzebuje drugiego auta i bym je wzial zamiast SR+, nie dlatego ze i4 jest lepsze od TM3 ale dlatego ze lubie roznorodnosc a do BMW mam slabosc od wielu lat.

 

https://www.wyborkierowcow.pl/szybciej-ale-wolniej-jak-predkosc-wplywa-na-zasieg-samochodu-elektrycznego/

Hyundai Kona Electric

Prędkość - Rzeczywiste zużycie energii - Zasięg

140 km/h - 29,3 kWh/100 km - 218 km

Przy wysokich predkosciach widac prawdziwa przewage technologiczna producentow.

Przy miejskich predkosciach zasieg jest praktycznie wprost proporcjonalny do pojemnosci baterii - im szybciej za to - tym widac wieksze roznice pomiedzy producentami.


Dla porownania:

TM3 przy 150km/h zuzywa 23 kWh/100km co jest olbrzymia roznica w porownaniu do Kony, ktora jak widac nadaje sie jedynie do miast/tras podmiejskich a nie na autostrade.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://elektrowoz.pl/wp-content/uploads/2018/07/Autostradowe-zasi%C4%99gi-samochod%C3%B3w-elektrycznych.jpg


Wprawdzie stary ale nie za wiele sie zapewne od tego czasu zmienilo. Wykres zasiegu od predkosci w tesli 3 long range opada nieco szybciej jak w leafie i bmw i3, co oznacza ze zuzycie wzrasta bardziej niz w w.w. modelach.

Opublikowano
Z marzeniami motoryzacyjnymi jest jak z nowa dziewczyna w lozku - kazda po pewnym czasie powszednieje i sie nudzi chocby to byla Adriana Lima czy Pamela Anderson - ja sie autami po roku dwoch mega nudze i podswiadomie szukam czegos nowego i mysle ze wiekszosc ludzi ma tak samo - zycie jest za krotkie zeby jezdzic jednym i tym samym autem 15 lat - przez ostatnie lata testowalem 1-er, 3-er, 5-er, diesle, benzyny, hybrydy, EV - i TM3 poki co uwazam za rewelacyjny mix jakiejs tam sumy zalet/wad/kompromisow. Na tyle dobry zeby nie miec oporow przed posiadaniem 2 szt.

Bez przesady, ja M2 mam 5 rok i nie znudziło mi się ani razu. Baa, myślałem żeby go sprzedać tylko pod warunkiem, że wymienię na M2 CS :D

A E32 mam już kilkanaście lat, ale to chyba się nie liczy, bo więcej stoi niż jeździ :lol: W każdym bądź razie nie, dobre auta się nie nudzą, a przynajmniej nie co 2-3 lata. Tj też trochę ta filozofia, że ludzie kupują daily byle jeździło, bo to nie jajko do dmuchania. Ja na daily biorę coś, z czego się cieszę każdego dnia.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Widać, że ja i Sławomir nie jesteśmy w większości :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bez przesady, ja M2 mam 5 rok i nie znudziło mi się ani razu. Baa, myślałem żeby go sprzedać tylko pod warunkiem, że wymienię na M2 CS :D

W każdym bądź razie nie, dobre auta się nie nudzą, a przynajmniej nie co 2-3 lata. Tj też trochę ta filozofia, że ludzie kupują daily byle jeździło, bo to nie jajko do dmuchania. Ja na daily biorę coś, z czego się cieszę każdego dnia.

Smigasz nia na codzien czy weekendowo tylko?

Masz wiecej aut w garazu ode mnie, masz "odskocznie", moze dlatego?

A moze po prostu nie mam racji i M2 jest tak dobre ze sie nie nudzi i po 5 latach :twisted:


 

https://elektrowoz.pl/wp-content/uploads/2018/07/Autostradowe-zasi%C4%99gi-samochod%C3%B3w-elektrycznych.jpg

Wprawdzie stary ale nie za wiele sie zapewne od tego czasu zmienilo. Wykres zasiegu od predkosci w tesli 3 long range opada nieco szybciej jak w leafie i bmw i3, co oznacza ze zuzycie wzrasta bardziej niz w w.w. modelach.

Nachyleniem wykresu nie jezdzisz na codzien :D

i3s wazy ~pol tony mniej od TM3 wiec przy niskich predkosciach wykres bedzie bardziej plaski - nie neguje.

Natomiast jezeli spojrzysz np na 120 km/h i widzisz 4x mniejszy zasieg od TM3 (przy jedynie 2x mniejszej baterii) - to znaczy, ze auto nadaje sie do predkosci 50-100km/h.


Moral - porownujmy auta roznych producentow ale tych samych klas.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
no wlasnie, to porownaj tych samych a nie suva z sedanem.

Hyundai Kona Electric

Prędkość - Rzeczywiste zużycie energii - Zasięg

90 km/h - 17,1 kWh/100 km - 374 km

140 km/h - 29,3 kWh/100 km - 218 km

 

TMY (AWD) jest wydajniesza przy 120km/h od Kony (FWD) na 17" kolach przy 90km/h.

To jest wersja P. z 21" kolami, w LR+ na 18" bedzie tylko lepiej.


edit - teraz doczytalem ze ta Kone co Kriss wrzucal linki testowali przy zaledwie 5C wiec wyniki nie sa 1:1 bo TMY byla testowana przy 20C.

Nie chce mi sie szukac innych danych, generalnie argument nadal ten sam - przy wysokich predkosciach widac duzo wyrazniej roznice pomiedzy roznymi producentami.

Dla kogod kto kupuje auto do miasta - zadna roznica.

Dla kogos kto jezdzi w trasy - fundamentalna roznica.


PS. Polecam zapoznac sie z wynikami Hyundai Ioniq5 - tu jest dopiero dramat:

https://elektrowoz.pl/testy/hyundai-ioniq-5-test-jazda-autostradowa-z-szybkoscia-130-km-h-warunki-zle-zuzycie-grube-30-kwh-100-km/


Tesla-Y-TEST-ZASI%C4%98GU-1536x858.jpg

.

Opublikowano
Smigasz nia na codzien czy weekendowo tylko?

Masz wiecej aut w garazu ode mnie, masz "odskocznie", moze dlatego?

A moze po prostu nie mam racji i M2 jest tak dobre ze sie nie nudzi i po 5 latach :twisted:

Poniekąd masz rację - im więcej masz aut, tym trudniej się znudzić jednym. Uważam jednak, że M2 w aktualnej gamie nuuuuuudnych beemek jest autem wybitnym i radość z jazdy tym jest genialna. U mnie w domu mam tylko 4 miejsca garażowe, więc rotuję samochody, ale kiedy M2 stoi u mnie to co najmniej raz w tygodniu bez celu odpalam, żeby zaliczyć jaki Salmopol czy choćby do Maca podjechać.


Sporo zależy od tego jaką flotę chcesz zbudować, bo jeśli miałbym mieć tylko i wyłącznie 1 auto, to pewnie M3 lub M5, leasing 6 letni i zamieniać na nowy model jak tylko wyjdzie :D I to nawet nie wychodzi tak drogo wtedy. Jeśli jednak masz co najmniej 2 auta, jedno użytkowe, drugie głównie jeżdżone samotnie do pracy, to M2 genialnym wyborem, zresztą 2+2 też do niego wejdzie, a składane fotele powodują, że od biedy coś tam zapakujesz.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Slawomir jest tylko jeden problem, m2 na razie nie kupisz i trzeba czekac no nowy model.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Smigasz nia na codzien czy weekendowo tylko?

Masz wiecej aut w garazu ode mnie, masz "odskocznie", moze dlatego?

A moze po prostu nie mam racji i M2 jest tak dobre ze sie nie nudzi i po 5 latach :twisted:

Poniekąd masz rację - im więcej masz aut, tym trudniej się znudzić jednym. Uważam jednak, że M2 w aktualnej gamie nuuuuuudnych beemek jest autem wybitnym i radość z jazdy tym jest genialna. U mnie w domu mam tylko 4 miejsca garażowe, więc rotuję samochody, ale kiedy M2 stoi u mnie to co najmniej raz w tygodniu bez celu odpalam, żeby zaliczyć jaki Salmopol czy choćby do Maca podjechać.


Sporo zależy od tego jaką flotę chcesz zbudować, bo jeśli miałbym mieć tylko i wyłącznie 1 auto, to pewnie M3 lub M5, leasing 6 letni i zamieniać na nowy model jak tylko wyjdzie :D I to nawet nie wychodzi tak drogo wtedy. Jeśli jednak masz co najmniej 2 auta, jedno użytkowe, drugie głównie jeżdżone samotnie do pracy, to M2 genialnym wyborem, zresztą 2+2 też do niego wejdzie, a składane fotele powodują, że od biedy coś tam zapakujesz.

 

Nie bylo tematu wtedy.

Masz luksus >4 aut w domu to wtedy naturalnym jest trzymanie malego wariata jak M2 czy jakis Cayman zeby w weekend troche posmigac serpentynami.

Ja jestem poki co ograniczony do 2szt (zarowno budzet jak i miejsce parkingowe) a wtedy chcac nie chcac sa kompromisy - przy moim wozeniu dzieciakow do szkoly/przedszkola codziennie rano w M2 kopaly by mnie po plecach w fotelikach, nie mowiac o gimnastyce przy skladaniu foteli :roll:

Da sie oczywiscie ale to maly komfort pomimo calej sympatii do M2, trzeba czekac az sie czlowiek fotelikow pozbedzie.


PS. Ile masz przejezdzone ta M2 przez te 5 lat? Jak wyglada usterkowosc, jakies wieksze problemy?

.

Opublikowano
Slawomir jest tylko jeden problem, m2 na razie nie kupisz i trzeba czekac no nowy model.

Ee, chyba są jakieś stockowe, zresztą CS wydawało mi się wydają dopiero.



@adamjttk:

Lekko ponad 40tys km nalatane. Usterki - absolutne zero, tylko hamulce były problemem, ale na torze, nie na drodze. Koszty posiadania tego auta to tyle, co chcesz dołożyć, zresztą większość nowych BMW jest dosyć tanie w utrzymaniu, bo masz gwarancje i pakiety.


W M2 wożenie dzieci to nie jest jakiś kłopot, sam czasem wożę, fotel składa się pociągnięciem jednej wajchy, zero elektroniki, więc jest to szybkie. Jeśli posadzisz jedno dziecko z przodu, a drugie za nim, problemu kopania nie powinno być. Zakładając, że z dziećmi to tylko krótkie dystanse, to nie fotelik a podstawka dużo lepsze i praktyczniejsze :)

Opublikowano

 

Schizofrenii to może nie ale ma zespół Aspergera. Sam się do tego przyznał.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Opublikowano

1. Czy kupujemy szefa korpo, czy jej dostępne na rynku samochody?

2. Czy lepszy Elon jaki jest, czy nieistniejący jako osoba najemny prezes powiedzmy BMW?

Radość z jazdy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.