Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Randall przede wszystkim gratuluje zakupu nowego auta.

Ja akurat mam minimalnie poniżej 40 lat, wychowałem się na commodore c64, amidze a pierwsze prawdziwe pc miałem w liceum. Pierwszy kontakt z internatami to neostrada za czasów LO, na studiach na codzień miałem już złącz internetowe. Jak miałem te 10-20 lat to grałem sporo w gry ale tego już od Prawie 20 lat praktycznie nie robię dlatego nie jara mnie playstation w samochodzie wogole i uważam to za calkowity bezsens. Mam laptopa, iPada, telefon i niepotrzebne mi kolejne multimedialne urządzenie. Przy siedzącym trybie życia w pracy w czasie wolnym dużo bardziej wole uprawiać jakiś sport, jak wyjeżdżam na wakacje lub na weekend to staram się maksymalnie wykorzystać swój wolny czas, szybka jazda autostradowa daje mi wiele przyjemności, jak jadę 140 to przynajmniej w g30 moja czujność jest mocno uśpiona, mam wrażenie jakbym stał w miejscu a żona się denerwuje dlaczego tak się wleke. Akurat większość moich wyjazdów to góry, lub morze i za każdym razem pokonuje kilkaset km autostrada i mając tylko bev w garażu miałbym założony kaganiec. Nie po to kupuje auto za kilkaset tysięcy żeby później się z nim męczyć dla jakiejkolwiek oszczędności.


Do kolegi wyżej to ja i4 zamówiłem ale po informacji ze będę mógł odebrać dopiero w lutym anulowałem zamówienie bo to bezsens czekać tyle czasu na auto. Dlaczego i4 a nie tesla? Najważniejsze jest dużo ładniejsze a wygląd auta to dla mnie priorytet. Nie kupiłbym auta które mi się nie podoba i za którym za każdym razem jak z niego wysiadam się nie odwroce bo jestem funem motoryzacji. Do tego dołóż dużo lepsze wykonanie, większa dostępność serwisów, bogatsze opcje no i feeling Premium powodują ze tesla model 3 przynajmniej dla mnie nie jest żadna konkurencja dla BMW i4 chociaż na pewno tez ma swoje zalety. Jak ktoś woli tesle to nawet lepiej dla mnie bo to oznacza mniej i4 na ulicach bo ja nie chciałbym jeździć samochodem którego jest pełno na ulicach.

Opublikowano

"Randall przede wszystkim gratuluje zakupu nowego auta."


Ja też gratuluje szczególnie, że G01 po LCI podrożało średnio o ok. 15 tyś

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kilka dni temu swój raport na temat rynku samochodów autonomicznych opublikowała firma doradcza Guidehouse Insights. Uznała w nim, że technologicznym liderem jest należące do Google Waymo, a Teslę sklasyfikowała na ostatnim, 15. miejscu w rankingu. Organizacja przyznawała punkty w różnych kategoriach.


Łącznie mogło być ich 100, a na podstawie wyniku firmy zostały sklasyfikowane jako: liderzy, czołowi gracze, pretendenci i zwolennicy. Waymo otrzymał 86,5 punktu, a Tesla zaledwie 34,7. Analitycy Guidehouse Insights twierdzą, że dopóki firma Muska nie zmieni swojego podejścia, nie można jej traktować poważnie.


Ich zdaniem autonomicznych możliwościach Tesli jest więcej marketingu niż technologii, więcej obietnic niż ich realizacji i firma ma zbyt swobodne podejście do tematu bezpieczeństwa.

 

Robi sie coraz ciekawiej.

Opublikowano

@słonik to co opisałeś to w 80% jak moja historia, pewnie i podobny rocznik, stąd zbieżności :D


A co do autopilota, to ja nie wiem dlaczego moje G12 potrafi zgubić pas nawet na autostradzie :( Się zastanawiam, czy tam jakaś aktualizację mogę wgrać..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@Slawomir to widaj w klubie 40-latkow :D Kryzys wieku sredniego wiec sportowe auto trzeba kupic :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wydaje mi się jednak, że przeceniasz zalety bajerów - przykładowo ..Takich bajerów, które ludzie uwielbiają jest pełno, ale to nie one świadczą o sensie samochodu, tylko są używane do tłumaczenia żonie, dlaczego zamiast E-klasy musimy kupić koniecznie S-klasę, itp :D

Nie mowimy o tych samych "bajerach" (pewnie zle tlumacze, sorry)

Dla mnie kwintesencja wyboru Tesli po 5 min bylo to (oczywiscie oprocz osiagow czy prowadzenia), ze ta firma "usprawnia" motoryzacje i ergonomie jazdy - czuje, ze kazdy detal jest ergonomicznie dopracowany do perfekcji i konkretnie przemyslany - jezeli nie jest to po kilku miesiacach wychodzi update i poprawiaja, ktos nad tym ciagle glowkuje.

Zeby to zrozumiec, trzeba zwracac uwage na detale.

a) jezeli start/stop jest dzis niepotrzebny - to po **** go wogole instalowac?

b) jezeli klapka ladowania moze byc automatyczna (otwierana zdalnie przez SC czy z tabletu) - to dlaczego wydajac 300k/500k PLN na auto mam ja w deszczu otwierac manualnie? (i4/iX)

c) jezeli kierownice sie reguluje raz do roku - po co do tego dedykowane przyciski z lezakow magazynowych z F10 czy E60?

d) jezeli przeciwmgielne swiatla przecietny kierowca nie wlacza nigdy w zyciu - wywalic.

e) jezeli Spotify dzis jest standardem to czemu go po prostu nie zainstalowac jako apke jak w najtanszym TV za 2k PLN i nie musiec uzerac sie z nedznym AA/CP?

f) sentry mode / bmw recorder - poczytaj, poogladaj filmiki - roznice w technologii (jakosc obrazu, obsluga) to dekada, nie przesadzam

Takiej subtelnej drobnicy/roznicy w obsludze pomiedzy markami jest dziesiatki przykladow.


I ludzie sie czepili tego Wiedzmina - ale jezeli jedna firma w tej samej cenie daje lagujacy, niedopracowany infotainment (np VW) a druga daje Ci moc obliczeniowa PS5 i mozliwosc podpiecia pada - nawet jak tego nie potrzebujesz - co Ci to mowi o producencie i ktory produkt wg Ciebie jest bardziej przyszlosciowy?


Wez tez pod uwage, ze idziemy ku autonomii czy tego chcemy czy nie.

Nasze dzieci nie beda juz prowadzic auta kierownica, jest to wiecej niz pewne.

I wtedy te duze ekrany, te wiedzminy, pady i 30 glosnikow w aucie nabiora wiecej sensu - niektorzy widza to juz teraz, inni beda o tym myslec za 10 lat.


Popatrz na sterowanie klimatyzacja w 2 roznych autach z 2021r - ja zwracam uwage na takie detale.


51239035892_25fba0a2e5_o.jpg


51239743886_db4e01c7ac_o.jpg



Tesla kwestionuje kazda jedna czesc/funkcje samochodu i stara sie usprawniac.

Jezeli widza, ze drazek zmiany biegow 99% kierowcow uzywa 2-3 razy dziennie - to moze rzeczywiscie czas sie z nim pozegnac, nie testowalem, nie wiem - natomiast szanuje za bycie prowodyrem zmian.

Bycie pierwszym nie jest latwe i przynosi opoznienia, ja to rozumiem - podczas gdy grupa VW czy BMW kopiuja to co robi Tesla i ida na latwizne - Tesla przelamuje schematy i testuje granice - ot subtelna roznica pomiedzy markami.


I gdy Musk wyskakuje z wirnikami w silniku z kompozytow z wlokien weglowych krecacymi sie 20tys obr na minute i testuje granice fizyki w autach osobowych


Tesla-Model-S-Plaid-SILNIK.jpg


Tesla-Model-S-Plaid-KRZYWA-MOCY.jpg


BMW wyskakuje z takimi usprawnieniami - szesciokatna kierownica i trapezoidalne liczniki i dzwieki "m-performance" :duh:


BMW-iX32.jpg

.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Oho, ktoś się pomału zaczyna opamiętywać


https://spidersweb.pl/autoblog/przywileje-dla-kupujacych-samochody-elektryczne-w-norwegii/?fbclid=IwAR1F5bKpLD7wrgAI13S3pXs0pbqPglUklDI_zvMOkIzQzF0YBb6G-mcI2ww

 

Z raportu wynika, że większość posiadaczy elbili (63 proc.) posiada jednocześnie co najmniej jeden samochód spalinowy, więc być może warto by było od oczekujących przywilejów wymagać jednoczesnego zezłomowania samochodu z napędem spalinowym. Badacze zwracają też uwagę, że mediana przychodów gospodarstw domowych, które decydują się na zakup samochodu elektrycznego jest o połowę wyższa od tych, które zostają przy autach spalinowych i wynosi 900 tys. koron, czyli jakieś 400 tys. zł. Sugerują więc, by ograniczyć przywileje tym, którzy kupują luksusowe elbile.

 

Póki co to tylko propozycje – majętni Norwegowie mają czas na złożenie zamówień na naprawdę drogie EV-y, a kupujący modele typu VW ID.4, czy Kia e-Niro mogą spokojnie planować zakupy – im przywilejów nikt nie planuje odbierać. Przynajmniej jak na razie. W końcu Norwegia cały czas jest nieprzyzwoicie bogata – wydobywa coraz więcej ropy naftowej i zarabia na niej coraz lepiej i nic nie wskazuje na to, by miało się to zmienić.

 

Piękna utopijna kraina czystego powietrza, szkoda że planetę mamy jedną :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tesla z czasem /pod naporem konkurencji/ będzie musiała szukać zbytu w coraz szerszej grupie potencjalnych klientów, także tych o bardziej konserwatywnym podejściu do obsługi auta.

Mysle, ze sie jednak mylisz.

Predzej ludzie nagna sie do wizji auta by Tesla, a nie odwrotnie.

Jezeli model 3, ktory ma w srodku jedynie tablet i kilka przyciskow jest najczesciej kupowanym EV na swiecie to znaczy ze przyzwyczajenia sie po prostu latwo zmienia.

Albo inaczej - potencjalny target tych aut jest tak duzy, ze moga miec reszte konserwatywnej klienteli w nosie.

Z tego co widze po trendach w motoryzacji - idzie to wyraznie w strone Tesli.


Popatrz na nowe BMW iX -

- 15 calowy tablet jest? Jest

- przyciski 1-8, cos z czego BMW slynelo od lat nadal sa? Ano nie ma.

- sterowanie klima przyciskami jest? Ano nie ma.

- przyciski od swiatel zredukowane do minimum - check.

- przyciski po lewej na kierownicy od tempomatu zredukowane do minimum - check.

- klamki drzwi wywalone i zastapione przyciskami jak w TM3 - check.

- szyberdach zastapiony panoramicznym dachem jak w TM3 - check.

etc etc

 

Chciałbym spytać i zweryfikować to co napisałem. Czy się mylę? Adam i Filip pewnie niedawno skończyli 30stkę. A Sylwester, Kriss i Słonik są przed 50tką?

Swoja TM3P odebralem w grudniu w dniu swoich 40-tych urodzin :cool2:

Jak patrze po kierowcach TM3 w NO - srednio to jest ~35-55 bym powiedzial.

 

Wg mnie w NO nie kupuje sie takich aut, bo nie można ich w ogóle tam wykorzystać, a nie dlatego, że Tesla jest lepsza, a Adam ciągle pisze, że BMW coś przespało itd. Za jedną M3 można kupić 2 czy tam prawie 3 Tesle. Mówmy jak jest, a nie dorabiajmy niepotrzebnie ideologii. MIłego :)

I dlatego TM3 sprzedaje sie dzis lepiej od calej 3-er na swiecie?

W 5 milionowej Norwegii wszystkie wykupili? :)

Spoko, BMW z pewnoscia nic nie przespalo, te kilkaset tysiecy sztuk rocznie TMY z Berlina tez pewnie nikomu nie beda robic problemu za chwile, najwyzej mniej na ulicach bedzie Dusterow i Kodiaqow :norty:

.

Opublikowano

Hmmm, a w sumie temu się nie przyglądałem ostatnio.

Za 2020 rok Tesla sprzedała 0.5mln aut, BMW 2mln aut.


To akurat jest całkiem ciekawe.. Bo tzn, że Tesla powoli przestaje być firmą wydmuszką, a co raz bardziej realnym producentem z wizją na top10. Tj już 1% światowej produkcji, wg mnie przeskoczą BMW w ciągu najbliższych ok 3 lat? To będzie ciekawe z punktu widzenia rynku, bo sprzedaż samochodów to raczej gra o sumie zerowej - ktoś tu mocno straci.

Opublikowano

"Tesla jest jedynym autem nadającym się w trasy, bo superchargery"



e-tron przejeżdza wyścig 900km w tym samym czasie co Tesla. Superchargery dają taką przewagę, nie wiem jak inni producenci się pozbierają i dlaczego każdy nie buduje swojej własnej dedykowanej sieci :mrgreen:


Sławomir, założenie że tempo wzrostu się utrzyma jest bardzo optymistyczne. Przez ostatnie lata konkurencji elektrycznej praktycznie nie było, teraz zmieniło się to diametralnie a przewaga tesli topnieje w oczach.

Opublikowano
Sławomir, założenie że tempo wzrostu się utrzyma jest bardzo optymistyczne. Przez ostatnie lata konkurencji elektrycznej praktycznie nie było, teraz zmieniło się to diametralnie a przewaga tesli topnieje w oczach.

Nie wszystko jesteśmy w stanie przewidzieć, jednak Tesla - co pokazuje choćby kurs akcji - jest modna. A ludzie chcą kupować modne samochody, a nie elektryczne BMW dla gejów, lesbijek i murzynów. Większość, jeśli nie wszystkie, nowe modele Tesli wzbudzają OGROMNY entuzjazm. Nowe modele BMW to są takie "echh" - i piszę to ja, jako jeszcze 5 lat temu 100% zagorzały i wierny fan BMW, nawet chciałem z kostki brukowej mieć logo BMW na podjeździe, ale wykonawca się wywinął z tego :D


Moim zdaniem o ile Tesla jakościowo nadal goni resztę, to technologicznie budując fabrykę od zera w 2020 mają ją 10x lepiej zoptymalizowaną niż 10 raz przerabianą fabrykę z 1970. Tesla nie ma "ciężaru dziedzictwa", mają dużo większą swobodę w projektowaniu samochodów, a przez to, że robią auta dla mas mogą robić optymalizacje typu wywalanie podparcia w fotelu, bo mało kto korzystał, co w BMW nie przejdzie. W Tesli chcą pracować najmądrzejsi ludzie na świecie, to magia doliny krzemowej, co mogłem na własne oczy zobaczyć kiedy rozmawiałem na miejscu z ludźmi w Stanford np.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hmmm, a w sumie temu się nie przyglądałem ostatnio.

Za 2020 rok Tesla sprzedała 0.5mln aut, BMW 2mln aut.


To akurat jest całkiem ciekawe.. Bo tzn, że Tesla powoli przestaje być firmą wydmuszką, a co raz bardziej realnym producentem z wizją na top10. Tj już 1% światowej produkcji, wg mnie przeskoczą BMW w ciągu najbliższych ok 3 lat? To będzie ciekawe z punktu widzenia rynku, bo sprzedaż samochodów to raczej gra o sumie zerowej - ktoś tu mocno straci.

Jakbym mial dzis obstawiac - za 3 lata, w 2024r Tesla bedzie klepala wiecej aut od BMW (>2M).

Jezeli jakims cudem uda im sie sfinalizowac projekt taniego, miejskiego hatchbacka za 130-160k PLN - hulaj dusza piekla nie ma, pobuduja fabryki w Rosji, Indiach etc i zaleja tym rynek i wzrost bedzie jeszcze wiekszy. Nowe fabryki klepia w 12-18 mies. Wszystko rozbija sie o kontrakty na dostawy baterii dzis.

Takiego malego elektrycznego wariata jak 1-er z ~4s do setki bralbym od reki :norty:


Wzrost produkcji Tesli jest srednio 50% rok w rok poki co

2018 - 250k

2019 - 370k

2020 - 500k

2021 - 1szy kwartal juz 180k, caly rok to pewnie ~750k


https://insideevs.com/news/482501/tesla-q4-2020-deliveries-2021-target/

 

A ludzie chcą kupować modne samochody, a nie elektryczne BMW dla gejów, lesbijek i murzynów.

Nie, no co Ty, post z "postepowej" strony glownej BMW na Twitterze z przed tygodnia - "samozaoranie" jak to mowi mlodziez :norty:

https://auto.wprost.pl/aktualnosci/10456033/bmw-zamiescilo-niefortunnego-tweeta-zauwazyla-to-greta-thunberg.html


51239234137_c7ae492b09_o.jpg

 

technologicznie budując fabrykę od zera w 2020 mają ją 10x lepiej zoptymalizowaną niż 10 raz przerabianą fabrykę z 1970.

Nie zartuj, przeciez Slonik mowi ze te giga maszyny odlewnicze sa po to by ciac koszty a nie po to by klepac samochody 2x szybciej niz konkurencja :twisted:

https://elektrowoz.pl/auta/idra-dwie-gigaprasy-wielkie-maszyny-odlewnicze-juz-dzialaja-w-2021-roku-dostarczymy-tesli-kolejne-dziewiec/

 

"Tesla jest jedynym autem nadającym się w trasy, bo superchargery"


e-tron przejeżdza wyścig 900km w tym samym czasie co Tesla. Superchargery dają taką przewagę, nie wiem jak inni producenci się pozbierają i dlaczego każdy nie buduje swojej własnej dedykowanej sieci :mrgreen:

 

Za kilka-kilkanascie miesiecy podjezdzajac swoim e-tronem GT RS na Ionity bedzie Cie czekal taki widok:


51197915006_a55c8cd9f4_o.jpg


Pisalem kilkadziesiat stron temu, dla przypomnienia:


maj, 2021r, Europa


Ionity - 344 lokalizacje, 6 stacji na lokalizacje = 2064 stanowiska do ladowania sie.

Klienci - Porsche, Audi, BMW, VW, Mercedes, Kia, Hyundai, BYD, Chevrolet, Citroen, Ford, Honda, Jaguar, MG, Nissan, Peugeot, Skoda, Seat, Tesla

https://ionity.eu/


Tesla - 600 lokalizacji, 6039 stanowisk do ladowania sie

Klienci - Tesla :norty:

https://www.autocar.co.uk/car-news/electric-cars/tesla-now-has-more-600-european-supercharger-sites


Po Europie jezdzi obecnie ~2,3 miliona EV, samej Tesli jezdzi okolo ~350k.


Czyli:

na 1 ladowarke SC Tesli przypada dzis 350.000/6039 = 58 samochodow EV

na 1 ladowarke Ionity przypada dzis 2.300.000/2064 = 1114 samochodow EV


Mowimy tu o 20 krotnie lepszej dostepnosci do szybkich ladowarek DC dla uzytkownikow Tesli


I biorac pod uwage, ze Tesla ma w Europie ponizej 15% rynku EV (i bedzie spadac) - sytuacja dla klientow Ionity bedzie sie jedynie pogarszac.

.

Opublikowano

Aha, czyli niedawno tylko Tesla w trasy.

Kilka stron później jak Audi jedzie w trasie jak Tesla, to zmieniamy argument na "a bo za pół roku to zobaczysz jak nie będzie się gdzie ładować!".

W dodatku klienci nie-Tesli mogą korzystać wyłącznie z ładowarek Ionity, na innych zakaz. A sieć uniwersalnych ładowarek różnych dostawców nie będzie rosła w tempie wielokrotnie przekraczającym superchargery.


Ta topniejąca przewaga Tesli o której pisałem topnieje co 2 strony tego wątku, nie spodziewałem się że będzie aż tak szybko :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Randall dokladnie tak jak napisales udaja eco a truja pol swiata wydobyciem ropy a Adam w kolko pisze te same bzdury. Smieje sie z kierownicy BMW tymczasem w tesli modelu S jest polowe tej kierownicy z ktorej sie smieje, pozbycie sie swiatel przeciwmgielnych to juz nie wiem czy smiac sie czy plakac, ale na lekcji fizyki kolega chyba mnie uwazal. Swiatla przeciwmgielne sa specjalnie bardzo nisko umieszczane zeby nie swiecily prosto we mgle ale pod nia i poprawiaja znacznie widocznosc. Umieszczac wydajny tablet dzis bo byc moze zagramy na nim za dziesiec lat podczas autonomicznej jazdy to debilizm roku bo ta elektronika za 2-3 lata bedzie zwyczajnie juz przestarzala a wiekszosc i tak sie juz aut pozbedzie. Ja sie pytam co w tym czasie maja robic pasazerowie z tylu, gdzie tego tableta nie widac. Mistrzostwo ergonomii. Usuniecie wajchy zmiany kierunku jazdy to kolejna katastrofa. Wiele razy mi sie zdarza potrzeba podjechania pol metra-metr w jedna lub druga czy to na parkingu, w garazu czy nawet na skrzyzowaniu kiedy zdarza mi sie za duzo wysunac lub np na czerwonym troszke za daleko za linie wyjechalem. Obsluga wszystkiego z ekranu to kolejne dziadostwo, gdzie zamiast uzyc jednego przycisku trzeba wejsc w kilka podmenu. Wykorzystanie karbonu to tez nie jest jakas nowosc bo producenci od kilkudziesieciu lat go wykorzystuja. Jest on niszowy tylko i wylacznie ze wzgledu na wysokie koszty. Adam czy ty myslisz ze jak milion razy napiszesz to samo to ktos w koncu w to uwierzy? Ile jeszcze razy wkleisz ta kierownice od BMW?

Po Europie jezdzi obecnie ~2,3 miliona EV, samej Tesli jezdzi okolo ~350k.

haha Adam strzelil gola do wlasnej bramki pokazujac jak topnieje przewaga tesli. Ile to jest procent, 15? A wiekszosc producentow nawet nie ma na dzien dzisiejszy elektryka w ofercie. Ja to widzie zupelnie inaczej. Za 2-3 lata kazdy producent bedzie mial po kilka-kilkanascie samochodow BEV w ofercie, tesla 3, moze 4 z wykonaniem na ostatnim miejscu i pies z kulawa noga sie tym nie zainteresuje. NA skutek odpadajacego lakieru i jeszcze innych kwiatkow wartosc kilku letnich bedzie szorowala dno a jedna firma nie bedzie w stanie dogonic wszystkie inne razem wziete w liczbie stawianych superchargerow. Przyklad Polska:


https://www.rynekelektryczny.pl/infrastruktura-ladowania-pojazdow-elektrycznych/

W Polsce funkcjonuje 1 456 ogólnodostępnych stacji ładowania pojazdów elektrycznych (2 838 punktów).

Ile jest w Polsce superchargerow pytam sie? 10? Wiec przestan pisac bzdury o jakiejs niewiadomo jakiej sieci i odpowiedz mi na pytanie dlaczego w Norwegii, gdzie tesla nasrala doslownie superchargery kia, czy audi 1000 km trase przejezdza szybciej ladujac sie na publicznych ladowarkach. Gdzie ta przewaga superchargerow bo, ja jej nie widze.


Nie wiem komu tesla zabiera klientow ale moze skodzie albo dacii bo na pewno nie BMW: https://www.automotiveworld.com/news-releases/bmw-group-on-clear-growth-path-with-record-first-quarter-sales/

  • Moderatorzy
Opublikowano

Najbardziej dziwi mnie to że kierunek w którym podąża Tesla czyli maksimum prostoty, wszystko sterowane z jednego telewizora i gunwo-jakość wykonania celem maksymalnego zysku jeszcze niektórych cieszy. Że auta będą miały beznadziejne sterowanie bez przycisków fizycznych, że będą wyglądać tak samo bo aerodynamika itp, itd. Tu jest raczej nad czym zapłakać. Chyba że mi się pomyliły fora i to nie jest forum BMW :shock: No ale to natywne Spotify..


Apropo ładowarek coś się rusza i na do połowy 2022 ma powstać sporo nowych na MOP-ach, między innymi na pobliskim odcinku A4.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a co jak ktos uzywa tidala lub deezera? ano tak zapominalem, tesla jest jakims mistrzem kreowania ergonomii i wie co dla nas lepsze.
Opublikowano
sprzedaż samochodów to raczej gra o sumie zerowej - ktoś tu mocno straci.

Osobiście stawiam, że peak car za nami - imho car sharingi będą powoli zastępowały samochody prywatne, więc sumarycznie rynek będzie się zmniejszał, powoli.

Radość z jazdy
Opublikowano (edytowane)
Chciałbym spytać i zweryfikować to co napisałem. Czy się mylę? Adam i Filip pewnie niedawno skończyli 30stkę. A Sylwester, Kriss i Słonik są przed 50tką?

Ja powyżej czterdziestego levelu.

Edytowane przez Filip13
Radość z jazdy
Opublikowano
a co jak ktos uzywa tidala lub deezera? ano tak zapominalem, tesla jest jakims mistrzem kreowania ergonomii i wie co dla nas lepsze.

Niestety racja, w Tesli apki radia, którego słucham, też nie ma, muszę z telefonu jak zwierzę.


Natomiast co do kreowania ergonomii - tak, być może jest jak Apple: bierze coś niszowego, ale znanego od lat, i sprawia, że staje się to standardem, i wszyscy muszą się dostosować.

Radość z jazdy
Opublikowano
nawet chciałem z kostki brukowej mieć logo BMW na podjeździe, ale wykonawca się wywinął z tego :D

Szacun za pomysł! ... ale byłeś niestety wątły w wierze w porównaniu do pewnej stolicznej sexworkerki, co to ma dwa VINy beemek wytatuowane na przedramieniu.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Filip z tego co napisał Adam to tylko 15 procent bev na ulicach to tesla wiec ja bym raczej napisał ze nic nie kreuje a podąża za tłumem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Już się przyzwyczaiłem ze większość posiadaczy tesli ma syndrom iphoniarza :D :D :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najbardziej dziwi mnie to że kierunek w którym podąża Tesla czyli maksimum prostoty, wszystko sterowane z jednego telewizora i gunwo-jakość wykonania celem maksymalnego zysku jeszcze niektórych cieszy.

Slaba jakosc wykonania jest po to, zebys Ty, ja i 100k innych Kowalskich mogli dzisiaj miec auto elektryczne za 270k PLN z 3,5s do setki.

Za kilka lat jak juz 10 producentow bedzie oferowac takie auta w tej cenie - jakosc pewnie sie poprawi a jak nie to bedziesz mogl isc do konkurencji. Bedziesz mial wybor.

Gdyby nie ta slaba jakosc wykonania to bym musial jezdzic dzis G20 R4, za 6 lat bym jezdzil H20 R3 a za 12 lat I20 R2 - bo taka byla do tej pory polityka niemieckich premium.

To, ze dzis masz wybor TM3P czy i4M50 jest zasluga jednej osoby z US, smutne ze zdajesz sie nie dostrzegac tak prostych zwiazkow przyczynowo-skutkowych.

 

Że auta będą miały beznadziejne sterowanie bez przycisków fizycznych, że będą wyglądać tak samo bo aerodynamika itp, itd. Tu jest raczej nad czym zapłakać. Chyba że mi się pomyliły fora i to nie jest forum BMW :shock: No ale to natywne Spotify..

Ja myslalem ze na forum BMW dominuje fraza "sheer driving pleasure" czy "ultimate driving machine"

Tymczasem widze skowyt uzytkownikow o cyganskie srebrne plastikowe przyciski, o fejkowe wydechy, koniakowa tapicerke czy cieszacych sie z 400kg nadwagi i tlumaczacych mi ze od tego sa aktywne stabilizatory i bedzie to dobrze sie prowadzic itp itd :duh:

 

Apropo ładowarek coś się rusza i na do połowy 2022 ma powstać sporo nowych na MOP-ach, między innymi na pobliskim odcinku A4.

Swietna wiadomosc, szkoda ze beda to 50kW Greenwaye ktore beda ladowac baterie przez 1,5h :roll:

Natomiast na bezrybiu i rak ryba jak to mowia :cool2:

 

W końcu Norwegia cały czas jest nieprzyzwoicie bogata – wydobywa coraz więcej ropy naftowej i zarabia na niej coraz lepiej i nic nie wskazuje na to, by miało się to zmienić.

Piękna utopijna kraina czystego powietrza, szkoda że planetę mamy jedną :cool2:

 

Mialem nie komentowac tych slabych wrzutek, ale skoro juz odpowiadam..


51239156272_e129e22182_o.jpg

 

...

Tego sie nie da juz merytorycznie komentowac :norty:

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.