Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Uzytkownik e-Jacek, pogadaj, poczytaj - troche Ci sie moze te "nuworyszowe" czarno-biale patrzenie na swiat zmieni :cool2:

https://forum.elektrowoz.pl/members/e-jacek.181/#recent-content

Zero postów tego użytkownika na forum :O Wklejaj linki jak coś ;)

Forum elektrowozu raczkuje, powstalo dopiero z miesiac temu, 95% dyskusji jest w komentarzach pod artykulami.

e-Jacek ma ~4500 postow, udziela sie w co drugim artykule - wydaje sie osoba po prostu ciekawa "nowej" motoryzacji w wykonaniu EV.

Chcial model S, ale ze teraz lifting i zamieszanie - wzial na przeczekanie trojke. i opisuje co i jak.

Oczywiscie te auta dziela 2 czy 3 klasy, ja po prostu obalam argumenty Slonika, ze ludzie nie robia cross-shopping bo robia nagminnie.

Inny uzytkownik sprzedal A7 i smiga i3 i tez sobie chwali :norty:

 

Ja jako użytkownik G12 w życiu bym się Teslą w trasę nie chciał wybierać. Baaa, jak jadę w trasę to cierpię okrutnie za każdym razem, kiedy muszę jechać czymkolwiek innym niż G12, bo nic z mojego garażu sie nie umywa do tego komfortu.

Oczywista oczywistosc.

Ale mysle ze zdegustowanej miny nie masz wsiadajac do M2 czy wczesniej do 1-er zeby po prostu pojezdzic wokol komina? :)

 

I nie tak, żebym Teslą nie chciał pojeździć - ale coraz bardziej buduje mi się obraz tego auta, jako "szybka Skoda" - niby wszystkie ptaszki odhaczone, a ogólne wrażenie jakoś nie tak.

Imho absolutnie bledne wyobrazenie.

BMW nie zauwaza obecnosci Skody na rynku motoryzacyjnym (no dobra, Business Edition ja zauwaza :norty: )

Natomiast od Tesli kopiuje rozwiazania na potege - zobacz jak wygladaja dostepne wersje i osiagi i4, jak wyglada np otwieranie drzwi w nowym iX3, jak wyglada dach, jak wyglada konsola centralna etc etc

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny plus Taycana, czy RS e-trona GT oraz innych szybkich EV względem mocnych spalinówek to kwestia używalności ich na codzień - ładując taki samochód w domu możemy korzystać codziennie z tego "potwora" (jazda do pracy czy po "bułki" zamiast od święta) mając koszta użytkowania na poziomie 520d/518i.

Stosunek ceny zapłaconej za samochód do faktycznego używania go z niego dużo korzystniejszy, niż w przypadku szybkich ICE.

Kompletnie nie rozumiem sensu tego wywodu.

To koszta, czy przyjemność z jazdy decyduje o zakupie samochodu "sportowego" za niemałe pieniądze?

Masz auto do jazdy "od święta", że tak mędrkujesz?

Wyobrażasz sobie, że osoby, które mają garaż pełen naprawdę fajnych samochodów zaraz je sprzedadzą, żeby go wypełnić "fajnymi" elektrykami?

A nie, przecież wystarczy im 1 "super" EV do jazdy "po bułki" i "od święta" :duh:

 

Miałem na myśli po prostu "uniwersalność" takiego samochodu - szybkie EV w praktyczności użytkowania na codzień nie będzie ustępowało "zwykłemu, cywilnemu" EV - (zasięg, itp) - tutaj nie mamy już róznic typu koszta eksploatacji związane z rodzajem ( a raczej "pojemnością napędu" - np. silnik 2.0d w "daily" vs 5.0 V8 w szybkim ICE).

Owszem, jak ktoś kupuje "sportowe" auto z zamiarem uzytkowania go "weekendowo", to jakieś 911 będzie dużo ciekawszym wyborem.

Poza tym, w większości ktoś, kogo stać na taki samochód, raczej potrafi liczyć koszta - inaczej nie doszedłby do momentu, gdzie może sobie pozwolić na taki samochód.

Oczywiście, znajdą się też ludzie, dla których koszta eksploatacji absolutnie nie grają żadnej roli i jak wspomniałeś mają garaż pełny szybkich ICE - tutaj szybkie EV raczej póki co nie mają za dużo do zaoferowania.


Podsumowując, miałem na myśli kwestię tego, że samochody pokroju Taycan, czy i4 M50 sprawią, że "sportowe" EV od "cywilnych" EV praktycznie różnić będzie jedynie wyższa cena zakupu, bo eksploatacja będzie już zbliżona - nie ma różnych pojemności silników itp, co w sumie sprawi, że będzie jeździło więcej "sportowych" samochodów, niż dotychczas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Natomiast od Tesli kopiuje rozwiazania na potege

 

Bzdury, bzdury i jeszcze raz bzdury. Tesla ma sporo czesci kupionych od mercedesa, wiec zadna innowacyjnosc. Srodek w bmw i4, ix wyglada calkowicie inaczej niz jakakolwiek tesla, klamki w bmw i4 sa calkowicie inne niz jakakolwiek tesla, pisales wielokrotnie o jakis uproszczeniach w konfiguratorze, jednej wersji tylko dostepnej w konfiguratorze a miliony opcji jak bylo tak sa. Jak sa jakies podobienstwa to jzu bardziej ja widze podobienstwo do mercedesa. Mozesz gdzies sie na sile doszukiwac jakis podobienstw ale te auta sa z 2 osobnych bajek. BMW ix ma szkielet zrobiony na karbonie a tesla dazy do jak najtanszego odlewu.


@Slawomir jak chcesz pojezdzic tesla to zaden problem. Wejdz na strone tesli, zapisz sie na jazde, wycieczka do Wawki i dostajesz auto na pol godziny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Slawomir jak chcesz pojezdzic tesla to zaden problem. Wejdz na strone tesli, zapisz sie na jazde, wycieczka do Wawki i dostajesz auto na pol godziny.

Taaa, tylko z Bielska do Wawy tj dla mnie całodniowa wyprawa, a do stolicy nie jeżdżę praktycznie wcale w innych celach, więc przy okazji odpada. Po jazdach iX3 i3 i8 Taycan i oglądania Tesli na żywo w Showroomie uważam, że plus minus jestem sobie w stanie wyobrazić 90% wrażeń z auta.


@adamjttk:

Skoda mam na myśli jako takie prowadzenie + jako taka jakość wnętrza. Infotaiment aż tak mnie nie rusza, bo możliwość grania w Wiedzmina 3 na konsoli środkowej nie stanowi dla mnie absolutnie żadnej wartości. To co stanowi, to możliwość ustawienia fotela w dogodnej pozycji i załączenia masaży, kiedy mi się dłuży trasa, a tego w Tesli nie ma.


Generalnie cały problem tej dyskusji polega na tym, że wszyscy tutaj udowadniają wszystkim, że ich racja jest najważniejsza, a przecież każdy ma inne wymagania. Ja bardzo żałuję, że Tesla sporo przekłamuje, bo raz że oszukują na parametrach, dwa że na terminach tak samo bujają w obłokach. Toż ja za miesiąc odbieram auto w kolorze Shark Blue, które budżetem mieści się w okolicach Tesli Roadstera. I Tesla miała u mnie priorytet, ale nie są w stanie dostarczyć produktu, bo premium nie jest ich celem nawet. Nie mają czasu na "halo car", bo za dużo im schodzi na auta masowe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy


I nie tak, żebym Teslą nie chciał pojeździć - ale coraz bardziej buduje mi się obraz tego auta, jako "szybka Skoda" - niby wszystkie ptaszki odhaczone, a ogólne wrażenie jakoś nie tak.

 

Takie właśnie miałem odczucia po mojej krótkiej przejażdżce TM3 co zresztą opisałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ten roadster juz wychodzi kilka lat i wyjsc nie moze wiec na ten termin az tak bym bardzo nie patrzyl. Priorytetem dla Muska jest tesla 2 i auto dla mas wiec nie wiadomo co z roadsterem bedzie. O cybertucku tez sie tylko slyszy a jak nie bylo tak nie ma a tymczasem konkurencja tj. ford, hammer juz pokazala BEV trucki w ofercie.


@Slawomir nie obrazaj skody bo jakosc wykonania tesli to dno i 3 metry mulu, a do skody to im lata swietlne brakuje: https://www.motorbiscuit.com/teslas-reliability-ratings-are-pretty-concerning-but-does-anyone-actually-care/

 

In 2018, engineering consultant Sandy Munro, released a scathing review of the Model 3, calling out “flaws that we would see on a Kia in the ’90s.” He went so far as to point out quality problems like uneven gaps between exterior panels and paint job issues. In a recent interview with Munro, Tesla CEO Elon Musk admitted that Tesla has faced these kinds of quality issues for years. “I thought your criticism was accurate,” Musk admitted to Munro in the interview.


But even if Musk hadn’t fessed up to Tesla’s quality problem, there’s plenty of evidence showing that Tesla does have a quality problem. In fact, the brand was ranked the lowest of 32 brands in the 2020 J.D. Power Initial Quality Survey. The reasoning behind the low ranking? Build quality issues. According to the survey, Tesla received a score of 205 problems per 100 vehicles, marking the highest among all of the automotive brands surveyed.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norwedzy na poważnie przetestowali samochody elektryczne pod kątem zasięgu

Rekordzistą względem deklarowanego zasięgu okazało się BMW iX3.


https://autogaleria.pl/naf-samochody-elektryczne-realny-zasieg

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mam zarezerwowana ix3 na weekend w lipcu. Przetestuje auto w niekapelusznikowy styl

Jazdy, zobaczymy jak daleko dojadę. Nie omieszkam zdać relacje i mam nadzieje ze auto nie stanie mi gdzieś na a1 a w razie czego assistance obejmuje doładowanie auta jakbym się gdzieś rozkraczyl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Norwedzy na poważnie przetestowali samochody elektryczne pod kątem zasięgu

Rekordzistą względem deklarowanego zasięgu okazało się BMW iX3.

https://autogaleria.pl/naf-samochody-elektryczne-realny-zasieg

Proponuje czytac oryginaly bo polskie przedruki jak zwykle pluja na Tesle, ciekawe czemu :norty:

https://nye.naf.no/elbil/bruke-elbil/elbiltest


51238582703_f8e0862809_o.jpg


Natomiast nie zmienia to faktu, ze w Norwegii iX3 otrzymal pozytywne recenzje ze wzgledu na spory zasieg, ktory wynika oczywiscie z tego, ze BMW wypuscilo SUVa bez X-drive. Gdyby wsadzili x-drive waga wzrosla by do ~ 2,4 tony a zasieg zmalalby o ~80-100km --> sytuacja zupelnie analogiczna do BMW i4 40 i M50.


Generalnie BMW ma ogromny problem z nadwaga swoich aut - srednio jest to +400 kg (zarowno i4 do TM3 jak i iX3 do TMY) i odbija sie to zarowno na osiagach jak i rzeczywistym zasiegu.


Jak znajde chwile poszukam testow "spalania" przy stalej predkosci 120km/h czy 140km/h i porownam do Tesli --> wtedy widac prawdziwa "efektywnosc" designu/napedu i mozna sie zastanawiac na ile auto nadaje sie do wyjechania poza miasto.

 

hahaha, najlepszy tekst na końcu artykułu, elektrykami najlepiej jeździć w Norwegii ze względu na defensywny styl jazdy...

defensywny nie defensywny - 650km zasiegu latem robi juz male wrazenie :cool2:

 

Adam jak w Norwegii komentuje się nadchodzące wypuszczenie Brejvika ? xD

Nie sledze zbytnio tematu, z tego co pamietam skazany na max. czas czyli 21 lat -->koniec wyroku w 2032r.

Natomiast nikt przy zdrowych zmyslach nie wypusci go na wolnosc juz - w 2032r dostanie kolejne 21 lat --> w 2053 kolejne 21 lat etc

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adam szanuje Cię za upór z jakim piszesz tak dużo na forum, ale nie reaguj na wszystkie wpisy jakie się pojawiają, bo dajesz powody do bezsensownej dyskusji. Pisanie, że Tesla ma 650 km zasięgu jest dla mnie tak samo śmieszne jak napisanie, że BMW M2 też ma zasięg 650 km. Najlepsze jest to, że to wszystko prawda, bo już kiedyś pisałem, że przy 100 km/h miałem spalanie 7,2. Co z tego jak zrobiłem to, bo musiałem i było to raz. Ostatnio pisałeś o zużyciu energii przy WYŻSZYCH prędkościach 130-140 km/h. Błagam nie pisz tylko znowu, że szybciej nie można jeździć itd.

Jak już jestem przy głosie to pisałem dwukrotnie, że czekam, aż jakiś forumowicz zamieni swoją aktualną kilkuletnią BMW na elektryka. Na razie nikt się nie zgłosił. Można przeinaczać rzeczywistość, ale nie z nami te numery :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Porównanie zużycia prądu ix3 do modelu 3 jest bez sensu bo ix3 to suv i wiadomo ze przy prędkościach autostradowych będzie wiele więcej, w zasadzie do modelu y tez ciężko porównać bo to karakan w stosunku do ix3. W modelu y prześwit tez jakiś taki marny jak na suva, to taki oszukany suv bardziej vano-suv. To tak jak zakupy w biedrze, niby ceny niższe ale gramatura jakby mniejsza :D :D


Kriss realnie przy 150 km/h w tesli 3 to jest bodajże 300km według bjorna, ale jest ale, sami widzimy ze zima to 20 procent mniej, no i realnie jeździmy w stanie baterii 10-80 procent bomwiecej i mniej jest szkodliwe i bardzo długo się ładuje, czyli wychodziło by z matematyki, ze realny zasięg w zimie przy 150 km/h to .... 150 km, czyli godzina drogi a później pół postoju, w lato jest lepiej, luksus normalnie bo można przejechać 210km czyli aż prawie półtora godziny. Jak ktoś jedzie z południa nad morze to wystarcza tylko 3 przystanki, no w zimę 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jesli juz to to nie 150 tylko 140 km/h = 300 km jazdy. Jest jeszcze 1 szczegół. Polska to nie USA gdzie jest wiele pasów i wszyscy jadą z dopuszczalną, a co najważniejsze stałą prędkością. W PL przy 2 pasach nie da się jeździć na większości autostrad ze stałą prędkością, a to na pewno mocno wpłynie na zużycie prądu. Elektryk to auto dla ludzi jeżdżących prawym pasem...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pisanie, że Tesla ma 650 km zasięgu jest dla mnie tak samo śmieszne jak napisanie, że BMW M2 też ma zasięg 650 km. Błagam nie pisz tylko znowu, że szybciej nie można jeździć itd.

Komentowalem norweski artykul n/t jazdy o "kropelce". W Norwegii tak jezdzi duzo osob stad tez zasiegi wieksze w elektrykach.

Te 650km to oczywiscie czysta teoria tak jak piszesz - auta byly naladowane do 100% (nie laduje sie tak na codzien), zjechaly ponizej 0% (nie schodzisz w praktyce ponizej 10%), predkosci max 110km/h, bez wyprzedzania etc etc - nic z tego nie neguje :cool2:


U mnie realny zasieg czy to zima czy latem to okolo 400-450km przy spokojnej jezdzie, w trasie norweskiej pewnie z 400 km, w trasie polskiej 300 km, w trasie niemieckiej <200km :norty:


Mrozna zima (-20C), na niemieckim autobahnie podczas zamieci, przy 260km/h to mysle ze max pol godziny jazdy i trzeba szukac SC, troche bez sensu - ale tak jak pisalem - kompromisy i kupujac auto juz sie z tym pogodzilem :norty:

 

czekam, aż jakiś forumowicz zamieni swoją aktualną kilkuletnią BMW na elektryka. Na razie nikt się nie zgłosił. Można przeinaczać rzeczywistość, ale nie z nami te numery :)

No przeciez Slonik juz zamowil i4 :cool2:

Co prawda zrezygnowal bo w tym tygodniu bedzie prawilne M3, w przyszlym M4 w pelnym indyvidualu, za 2 tyg Taycan TS a w lipcu bedzie testowal Rimaca i powaznie myslal o zakupie - no ale zamowione bylo i przyznaj mi chociaz jeden punkt :norty:

 

@adamjttk:

Skoda mam na myśli jako takie prowadzenie + jako taka jakość wnętrza. Infotaiment aż tak mnie nie rusza, bo możliwość grania w Wiedzmina 3 na konsoli środkowej nie stanowi dla mnie absolutnie żadnej wartości. To co stanowi, to możliwość ustawienia fotela w dogodnej pozycji i załączenia masaży, kiedy mi się dłuży trasa, a tego w Tesli nie ma.


Generalnie cały problem tej dyskusji polega na tym, że wszyscy tutaj udowadniają wszystkim, że ich racja jest najważniejsza, a przecież każdy ma inne wymagania. Ja bardzo żałuję, że Tesla sporo przekłamuje, bo raz że oszukują na parametrach, dwa że na terminach tak samo bujają w obłokach. Toż ja za miesiąc odbieram auto w kolorze Shark Blue, które budżetem mieści się w okolicach Tesli Roadstera. I Tesla miała u mnie priorytet, ale nie są w stanie dostarczyć produktu, bo premium nie jest ich celem nawet. Nie mają czasu na "halo car", bo za dużo im schodzi na auta masowe ;)

 

Slawomir - doszlo juz do absurdalnej sytuacji, ze od Tesli wymaga sie po prostu kosmosu.

Firma, ktora produkuje auta od 10 lat i nie przebila chyba jeszcze 1 miliona wyprodukowanych sztuk - ma nagle:

- wypuscic roadstera z 1000km zasiegu i <2s do setki

- wypuscic ciezarowke i zrewolucjonizowac transport ciezki

- wprowadzic pelna autonomie we wszystkich autach

- miec juz z milion Superchargerow (lacznie z Plewkami Dolnymi i w Siedlcach) gdy wszyscy inni producenci razem wzieci maja ich mniej

- wypuscic konkurencje dla najczesciej kupowanego auta w USA (F150/Cybertruck)

- model 3 powinien miec jakosc, spasowanie i materialy niemieckiego premium, najlepiej w cenie 110k PLN z pelnym pakietem indyvidual i jednoczesnie fajnie by bylo gdyby przy 200km/h przyspieszal lepiej od M3 i mial zasieg z 600-700km na niemieckiej autostradzie.

- model S powinien miec liftingi co 3 lata

- etc etc


Zobacz co BMW czy Audi wyprawiaja z elektromobilnoscia - gdzie sa ich jakiekolwiek produkty?

Audi ma na dzis e-trona, BMW ma na dzis i3 - to jest to co kupisz w salonie, reszta to zapowiedzi i produkty wypuszczane na alibi po kilkaset sztuk.

i4 to konwersja spalinowej 4-er, wyrzucili silnik spalinowy i wstawili elektryczny plus podniesli o 10cm wrzucajac baterie pod auto - i nadal potrzebuja jeszcze z 8-10 miesiecy zeby auto ujrzalo wogole swiatlo dzienne.


Smieszy mnie to utyskiwanie na Tesle tak jakby jedna firma miala nagle w rok wypuscic 10 modeli w 10 roznych segmentach i pod kazdym wzgledem mialyby byc naj - najszybsze, najlepiej wyposazone, z najlepszych materialow i do tego najtansze :roll:


Lubisz masaze i pikowana skore z Merynosow - nie ma w tym nic zlego - Tesla nie jest dla Ciebie - MB ma EQS albo mozna sie pokulac jeszcze kilka lat V12, zawsze jest jakis wybor :cool2:


Porownania do Skody sa malo imho trafione bo polowa zalet Tesli to nie jest to co widac jak sie usiadzie do auta a rozwiazania technologiczne i "praktycznosc" EV na codzien - ale co Slonik czy Randall moga powiedziec konkretnego jezeli nie maja doswiadczenia z EV zadnego - przez pol godziny testu przyspiesza kilka razy (ok, jest szybko), pomacaja jakies plastiki w srodku, ponarzekaja na tablet czy inne isofixy i tyle. Powiedza "o co takie halo?".


Wydajnosc napedu, integracja z SC, infotainment, detale jak sentry mode czy glupie otwieranie klapki ladowania - to sa rzeczy ktorych nie ogarniesz podczas pol godzinnej przejazdzki.


Dzisiaj w nocy prezentacja Plaida - bedziesz mial Skode robiaca cwiartke w 9s czy flaki infotainmentu AMD takie same jakie siedza w PS5.

Zycze nam wszystkim wiecej takich Skod na rynku :cool2:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Slawomir - doszlo juz do absurdalnej sytuacji, ze od Tesli wymaga sie po prostu kosmosu.

Moment moment, ja tylko bym chciał to co zapowiedzieli, sam sobie niczego nie wymyśliłem. Nawet zakładałem z rok opóźnienia, ale chyba jednak popłyneli...

 

Porownania do Skody sa malo imho trafione bo polowa zalet Tesli to nie jest to co widac jak sie usiadzie do auta a rozwiazania technologiczne i "praktycznosc" EV na codzien - ale co Slonik czy Randall moga powiedziec konkretnego jezeli nie maja doswiadczenia z EV zadnego - przez pol godziny testu przyspiesza kilka razy (ok, jest szybko), pomacaja jakies plastiki w srodku, ponarzekaja na tablet czy inne isofixy i tyle. Powiedza "o co takie halo?".

To częściowo masz rację, niestety nie dane będzie mi przetestowanie w codziennym użytku auta zapowiedzianego na 2020 rok. Wydaje mi się jednak, że przeceniasz zalety bajerów - przykładowo skrętna oś tylna raz była w autach, potem znikła, dziś znów jest jako nowość i zaleta. Niewidoczne ogrzewanie tylnej szyby było, znikło, nikt nie płacze, tak jak jest w przedniej, ludzie chwalą, standardem to nie jest nadal. Zawieszenie hydropneumatyczne było super, znikło, potem nowość w Mercedesie i tak w kółko. Takich bajerów, które ludzie uwielbiają jest pełno, ale to nie one świadczą o sensie samochodu, tylko są używane do tłumaczenia żonie, dlaczego zamiast E-klasy musimy kupić koniecznie S-klasę, itp :D

 

Dzisiaj w nocy prezentacja Plaida - bedziesz mial Skode robiaca cwiartke w 9s czy flaki infotainmentu AMD takie same jakie siedza w PS5.

Zycze nam wszystkich wiecej takich Skod na rynku :cool2:

Ale to znów wracamy do punktu wyjścia, gdzie Nissan GTR bił na głowę Porsche 911 kiedy wyszedł. Ale nie za długo, bo potem się przegrzewał. A jak cisnąłeś za mocno to utrata gwarancji. I mam wrażenie, że to teraz dokładnie tak samo wygląda, bo te parametry są takie... naciągane i jednorazowe, pobić rekord i tyle.


I to wszystko nie zaprzecza temu, jak szanuję Teslę za osiągnięcia technologiczne, które zrobili - bo to co już wypuścili, to chapeau bas, pomimo niedoróbek w jakości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adam sam tu piszesz przez ponad sto stron o jakiś topach topów, o śmierci BMW, próbujesz udowodnić ze samochód który kupiłeś jest najlepszy na świecie, właściciel firmy to geniusz i wszyscy od niego kopiują i tak wogole to wszyscy inni sprzedają jakiś starożytny szajs a tymczasem okazuje się ze samochody bev poki co są niepełnosprawne i upierdliwe w użytkowaniu w dodatku tesli mocno niedorobione pod względem jakościowym, w tak dużym kraju jak Polska nie nadają się jako jedyny samochód w rodzinie, konkurencja ich dogania i w niektórych aspektach wyprzedza. Testy bjorna pokazały ze test długodystansowy najszybciej przejechała kia, samochód który dopiero co niedawno trafił na rynek, następnie jest audi gt od firmy która produkuje bev od całych dwóch lat a najszybszy samochód,produkowany pokazała,firma utworzona przez zapalonego Chorwata. Dzisiaj natrafiłem na artykuł, ze sporo specjalistów z tesli ucieka i fajnie ze,pokażą nowy model s, w sumie nie ma na co patrzeć bo wyglada tak samo jak poprzedni i niech się dobrze sprzedaje w Norwegii, do ich sposobu jazdy te auto,idealnie tam pasuje.


Samochód niestety dzisiaj kupić to jest duży problem, bo są duże ograniczenia na wyposażenie, w salonach nic nie ma, nie można się niczym przejechać bo wszystko wyprzedane a ze poki co mam czym jeździć nie ma co się spieszyć. I4 miało być w listopadzie i by było ale dealer nie może mi go do lutego wydać wiec bez sensu teraz zamawiać i tyle czekać bo równie dobrze można zamówić później i tez odebrać w lutym a niż cos ciekawego się pojawi po drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Wymagania co do Tesli to wina Tesli a raczej jej CEO którego wysrywy mają słabe odniesienie do rzeczywistości. Myślę że wiele osób w jego własnej firmie ma dość tego wszystkiego.


Co do mojej opinii podkreśliłem że dotyczyła krótkiej jazdy i tutaj może by się coś zmieniło przy dłuższym kontakcie natomiast ta cała jazda z infotaimentem mnie w ogóle nie rusza, jak wspominałem wnętrze jest dla mnie paskudne i już, kosmicznej prędkości tabletu również nie oświadczyłem - sorki. Kupiłem sobie drugie auto na chwile które nie ma nawet ekranu za to wewnątrz czuje się jak w domu (e81 :lol: ) - może jaramy się czymś innym.


Mam tylko nadzieje że Slonik jednak kupi ev BMW bo już okrzyknalem zwycięstwo Adama :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Moim zdaniem większość nieporozumień w tym wątku bierze się z faktu, że Tesla przyciąga klientów stosunkowo młodych i kształtuje ich oczekiwania w nowatorski sposób. Dla tych klientów pewne ograniczenia jakościowe są tak bardzo bezznaczenia jak dla klientów o preferencjach bardziej konserwatywnych /jak ja/ możliwość gry w samochodzie w Wiedźmina. W pewnym sensie to jest stracie dwóch innych koncepcji motoryzacyjnych i dwóch pokoleń klientów.

Tesla z czasem /pod naporem konkurencji/ będzie musiała szukać zbytu w coraz szerszej grupie potencjalnych klientów, także tych o bardziej konserwatywnym podejściu do obsługi auta. Wtedy jakość się będzie poprawiać a razem z nią będą się pojawiać także bardzie konserwatywne rozwiązania znane z klasycznej motoryzacji w ogóle. Ja np. nie jestem przekonany do jednego monitora, z którego steruję wszystkim. Dla moich dzieci, które dorastają na tabletach i smartphonach to chyba najbardziej intuicyjny sposób interakcji.

Chciałbym spytać i zweryfikować to co napisałem. Czy się mylę? Adam i Filip pewnie niedawno skończyli 30stkę. A Sylwester, Kriss i Słonik są przed 50tką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z naszym wiekiem to pewnie dobrze kombinujesz, ale nie z tego wprost wynikają nasze poglądy. Każdy z nas wie czego chce, mamy juz spore doświadczenie w motoryzacji. Tak jak napisałem Adam został zmuszony do zakupu elektryka przez czas i miejsce, w którym się znalazł. W jego sytuacji tez bym tak zrobił. Nie wyobrażam sobie jazdy M2 po Norwegii, a gdzie mocniejsze M-ki, zaraz by mnie i każdego innego zamknęli.. To dobry moment na kolejne podsumowanie. Wg mnie w NO nie kupuje sie takich aut, bo nie można ich w ogóle tam wykorzystać, a nie dlatego, że Tesla jest lepsza, a Adam ciągle pisze, że BMW coś przespało itd. Za jedną M3 można kupić 2 czy tam prawie 3 Tesle. Mówmy jak jest, a nie dorabiajmy niepotrzebnie ideologii. MIłego :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co to chyba nikt się na forum nie przyzna, że zamówił i4 bo zaleje go fala krytyki. Z jednej strony właścicieli spalinowych Bmw a z drugiej zwolenników Tesli :P
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.