Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam bmw i4 40 zasieg 610km, tesla 3 long range 614km. Oczywiscie tesla broni sie napedem na 4 kola i nieco lepszymi osiagami ale sam zapewne doskonale wiesz ze wielu klientow ma to gdzies a woli lepiej wyposazony\wykonczony samochod, szczegolnie ze BEV dzisiaj to najlepiej jako drugie auto do miasta. Poczekajmy na real testy, BMW i4M tez pewnie szybko wyjdzie. Ja nie twierdze ze BEV premium nie bedzie sprzedawalo wogole ale na dzien dzisiejszy jednak mimo wszystko BEV globalnie to jest promil sprzedazy i zanim rynek sie na dobre rozkreci niemieckie premium bedzie mialo po kilkanascie-dziesiat modeli BEV. Jakosc tesli wedlug wielu rankingow wciaz jest praktycznie NAJGORSZA ze wszystkich marek, a gdzie tu do premium? Sens tych dodatkowych fabryk na dzien dzisiejszy tez jest wedlug mnie watpliwy skoro przynajmniej na polskich stockach modele 3 zalegaja i sa do wziecia od reki. Moze na innych rynkach europejskich jest inaczej ale malo prawdopodobne ze gdyby gdzies tych aut brakowalo to nie sciagneli by ich np z Polski. Mozna pisac oczywiscie o modelu Y, ale czy on zrobi kariere w gaszczu wielu suvow BEV juz dzis dostepnych na rynku w Europie to nikt tego nie wie. superchargey w Polsce to jest jakis zart, kilka stacji na 40 milionowy kraj. Jesli chodzi o awaryjnosc to czy ty masz jakas szklana kule w domu czy jak? Na dzien dzisiejszy jest to zbyt nowa technologia i wiemy tylko tyle ze starsze tesle mialy ogromne problemy z psujacymi sie silnikami i bateriami oraz MCU wiec nie zapedzalbym sie w tak smialych twierdzeniach ze bedzie mniej awaryjnie a do tego taniej. W prawdzie bardzo stary artykul ale daje do myslenia: https://www.greencarreports.com/news/1101153_two-thirds-of-earliest-tesla-drive-trains-to-fail-in-60000-miles-owner-data-suggests W modelu 3 tez sie zdarzaly: https://forums.tesla.com/discussion/165503/rear-motor-failure-3000-miles Oczywiscie mozna pisac, ze motor zostal poprawiony, ze to pierwsze produkcje, jednak firma robi te silniki podobno od 10 lat i nie masz zadnej gwarancji ze w kupionym dzis aucie za 5 lat nie wystapi podobna usterka.
Opublikowano
Raczej po to sie kupuje bmw zeby nie trzymac pod pierzynka a wlasnie uzywac jako daily wiec to chyba dobrze. Jak tak bardzo pozadasz tesli i jest to obciach jezdzic bmw lub znasz kogos kto ja porzada to prosze sobie wejsc na strone: https://www.tesla.com/pl_pl/inventory/new/m3 masz tam wiele aut dostepnych do odbioru i za pare dni bedziesz mial ja pod domem. Zawsze mozesz sprzedac "swoja" kiepska bmw 7 i do tego m2 i kupic kilka tesli, kazda w innym kolorze. BTW chetnie te 2 bmki od Ciebie odkupie jak sprzedaz zgodnie z filozofia innego watku ktory zalozyles pod tytulem "bezwartosciowe jak bmw".


Najlepiej sprzedajace sie auta w UK w 2021. brak jakiegolwiek BEV. BMW 3 na 9 miejscu: https://www.autoexpress.co.uk/news/94280/best-selling-cars-2021


W niemczech to samo. tesla na odleglym 23 miejscu: https://www.best-selling-cars.com/germany/2021-q1-germany-best-selling-car-brands-and-models/, bmw miejsce 3


Jeszcze daleka droga zanim BEV wyprze ICE. Slawomir gdzie to porzadanie?

Pożądanie jest spore, co widać po cenach akcji Tesli. To pokazuje, gdzie patrzy rynek, nawet jeśli weźmiesz pod uwagę, że wycena Tesli jest 2-3x za wysoka to i tak przy ich produkcji rocznej wynik o którym BMW może pomarzyć.


Popularność modeli pokazuje tylko, że BMW dawno przestało być marzeniem, a stało się po prostu dobrem konsumpcyjnym, co spadek wartości dobrze potwierdza.


Rozmawiałem niedawno ze znajomym o BMW serii 7. Tj auto, gdzie na drodze widać tylko dwa modele - najnowszy oraz E38. Żaden inny model nie jeździ tak często po drodze. I jak tylko 7er przestaje być najnowsze, od razu traci cały prestiż i staje się "starym modelem" i autem dla kowalskiego i dresów. Przy Tesli dla odmiany, ciężko odróżnić stary model od nowego, więc poziom "prestiżu" jest znacznie bardziej stały, zresztą podobnie jak w przypadku np. Porsche.


I nie sprzedaje mojego M2 czy M760 z bardzo śmiesznego powodu - M2 w kolorze szarym fajnie nadaje się na miasto, a nie rzuca się w oczy, a 7er pomimo swojego luksusu i silnika wygląda na totalnego przeciętniaka na drodze, jak już kiedyś wspominałem - kto się nie zna, nie odróżni M760 od 520d. Dla mnie to plus, bo nie lubię się rzucać w oczy, pracowników mi nie drażni, a przyjemność z jazdy jest. Jak jeżdżę włoszką to muszę 3 razy się zastanowić, czy przypadkiem nie zobaczy mnie ktoś, kto mi potem podniesie ceny czy inne żądania.


Kilka lat temu podrzucałem do pracy pracownika, jak auto miał w warsztacie, pytał się mnie potem, czy moje nowiutki M135i to zastępcze.. ;) Tak to ludzie normalni odbierają.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cena akcji to jest osobny temat rzeka. Ktos kto kupuje akcje mysli o zarobku a nie kupnie samochodu a to bardzo duza roznica. Bardzo wiele osob jak widzi, ze cena akcji rosnie to je kupuje nie majac zielonego pojecia o firmie, czym sie zajmuje i dlaczego akcje rosna. Ja w zeszlym roku jak widzialem, ze ceny akcji poszly o polowe w dol tez nakupowalem akcje orlenu, kghm, pgnig, pekao, pkp cargo chociaz nie mam zielonego pojecia w jakich kondycjach finansowych sa to firmy, ba nawet niektore to nie widzialem czym sie zajmuja. Jak bardzo tesla traci to spojrzyj sobie na otomoto na kilkuletnie modele s, gdzie chodza po 1/3-1/2 ceny. Kazde auto traci oprocz mocno limitowanych super hiper drogich samochodow i nie ma w tym nic dziwnego ale jestem zaskoczony, ze niby kupiles kilka nowych BMW i jestes tym zdziwiony. Wloszczyzne tez kupisz za pol darmo: https://www.otomoto.pl/oferta/ferrari-california-30-cabrio-limited-edition-model2013-v8-490km-carbon-ceramica-gwarancja-ID6Dj2WT.html#3a067cc0ee ile kosztuje takie nowe?
Opublikowano
Cena akcji to jest osobny temat rzeka. Ktos kto kupuje akcje mysli o zarobku a nie kupnie samochodu a to bardzo duza roznica.

Różnica jest taka, że jeden kupuje samochód, a drugi wierzy, że samochód kupią inni. I dlatego napisałem, że nawet jeśli cena Tesli jest 2-3x za duża, to i tak jest to poziom marzeń dla BMW czy innych, bo w Tesle dziś wszyscy wierzą 100x bardziej niż w BMW i to Tesla będzie/jest motoryzacyjną firmą przyszłości.

 

Jak bardzo tesla traci to spojrzyj sobie na otomoto na kilkuletnie modele s, gdzie chodza po 1/3-1/2 ceny. Kazde auto traci oprocz mocno limitowanych super hiper drogich samochodow i nie ma w tym nic dziwnego ale jestem zaskoczony, ze niby kupiles kilka nowych BMW i jestes tym zdziwiony. Wloszczyzne tez kupisz za pol darmo: https://www.otomoto.pl/oferta/ferrari-california-30-cabrio-limited-edition-model2013-v8-490km-carbon-ceramica-gwarancja-ID6Dj2WT.html#3a067cc0ee ile kosztuje takie nowe?

Przykładem Californii to mnie rozwaliłeś, toż dokładnie to auto podawałem jako przykład, że nawet nieprestiżowe Ferrari traci o niebo mniej na wartości niż BMW. California jak była nowa kosztowała prawie tyle samo, może 10% więcej niż BMW M6, gdzie M6 dziś jest 4x mniej warte, a wcale nie jest to produkt super masowy. Do dziś pamiętam, jak mi znajomy mówił, że nowiutka California na Czechy wychodzi lekko ponad 600tys gotówki (czyli netto bez akcyzy).


I nie jestem tym zdziwiony - jestem tym zasmucony, jak bezwartościowymi przemieszczaczami stały się BMW, bo 20 lat temu to było moje auto marzeń.

Opublikowano
Adam bmw i4 40 zasieg 610km, tesla 3 long range 614km.

Nie no, fajnie że nowe auto co na rynek trafi w przyszłym roku będzie miało zasięg prawie jak Tesla.

 

mimo wszystko BEV globalnie to jest promil sprzedazy

To ciekawe, wg dostępnych mi danych na koniec 2020 BEV to 0.0066 pojazdów na planecie (czyli prawie 7 promili), oraz 2% globalnej sprzedaży. Popraw swoje dane.

 

a gdzie tu do premium?

Pamiętaj o właściwej pisowni niemieckiego Premium.

 

przynajmniej na polskich stockach modele 3 zalegaja i sa do wziecia od reki.

Przypomnij proszę Twoją definicję słowa "zaleganie". Ja tam pamiętam, że polski stock Tesli jest na placu koło "salonu: w Ząbkach, i na początku kwietnia był pusty.

 

Sens tych dodatkowych fabryk na dzien dzisiejszy tez jest wedlug mnie watpliwy

Niech odpowiedzią będzie:

czy ty masz jakas szklana kule w domu czy jak?
Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Stock a ekspozycja to sa 2 zupelnie inne rzeczy. Wklejalem wczesniej linka, na stronie tesli sa auta dostepne od reki i jest ich tam calkiem sporo, a gdzie je trzymaja to nie mam pojecia.

 

2% globalnej sprzedaży

 

Faktycznie BEV juz usmiercilo ICE, a wszystkie firmy sa spoznione

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam bmw i4 40 zasieg 610km, tesla 3 long range 614km.

1. Porownujemy auto realne z wirtualnym, tutaj moznaby zakonczyc dyskusje.

2. Zasieg po miescie mnie wogole nie martwi w i4 bo tu aerodynamika czy rozwiazania technologiczne maja male znaczenie - nawet Kia Niro po miescie zrobi 500km bez problemu.

Schody sie zaczna przy jezdzie dynamicznej przy predkosciach 130-140km/h - szklanej kuli nie mam oczywiscie, ale nie zdziwie sie jak bedzie z Polestarem - czyli 30% wieksze zuzycie energii od TM3, brak SC dopelni tylko dziela zniszczenia w trasach.

3. Brak AWD i 6s do setki przy cenie 280-300k PLN skresli to auto automatycznie na wielu rynkach. Mi osobiscie by to wogole nie przeszkadzalo jak na auto nr 2 w garazu ale jak widze, ze Norwedzy w 90% biora wersje AWD - to znaczy, ze i4 40 bedzie ciezko sprzedac za kilka lat i utrata wartosci bedzie duzo wieksza od wersji M50.

 

ale na dzien dzisiejszy jednak mimo wszystko BEV globalnie to jest promil sprzedazy i zanim rynek sie na dobre rozkreci niemieckie premium bedzie mialo po kilkanascie-dziesiat modeli BEV.

Otworz zarowno polskie jak i niemieckie strony BMW, MB i Audi i powiedz co widzisz na glownej stronie.

Podpowiem Ci - iX, iX, RS e-tron GT, q4 e-tron, EQA, EQS - 6/6


Nie liczy sie obecna sprzedaz, ale dynamika zmian.

Jezeli Kowalski widzi, ze diesel i benzyna sa w odwrocie, ze zarowno panstwo jak i producenci robia na nie nagonke - naturalnie bedzie spogladal coraz czesciej na EV.

W Norwegii przerobiony temat - jezeli kilku sasiadow na ulicy ma EV, zaczyna sie ciagla gadka o EV - po chwili wszyscy sie na to EV przesiadaja.


Smieszna dygresja - moja TM3 kupilem raptem pol roku temu. Nie dalej jak miesiac temu gadalem przy przycinaniu zywoplotu z sasiadem z domu obok - pytal ile to EV kosztuje, jak sie jezdzi, w jaki sposob je laduje na codzien. Byl ciekawy bo widzial, ze lubie BMW - ze na podjezdzie jeszcze niedawno stalo 3-er i 5-er.

W ten weekend patrze - jego Volvo zniknelo, na podjezdzie stoi nowy Leaf :norty:


W PL bedzie podobnie - bedzie kilku entuzjastow nowych technologii, kilku early adopters - pozniej przyjda ci zacheceni swietnymi osiagami, pozniej ci co beda chcieli oszczedzac na benzynie czy na serwisie i zanim sie obejrzysz polowa ulicy bedzie jezdzic EV. Stad te dofinansowania sa potrzebne bo ktos pierwszy musi dac przyklad, pozniej lawina juz leci sama, bez pomocy.

 

Sens tych dodatkowych fabryk na dzien dzisiejszy tez jest wedlug mnie watpliwy

Bo jestes zafiksowany na hejt Tesli, nie patrzysz na motoryzacje chlodna glowa.

Za rok-dwa w Europie sprzedaz aut typu X1, X3, X5 w dieslu poleci na leb na szyje.

BMW nie bedzie w stanie modelem iX3 i iX zrekompensowac nawet polowy strat w sprzedazy. Wprowadzenie kolejnych 2 modeli bez zaplecza baterii duzo nie zmieni.

Baterii sama sobie BMW nie zrobi, bedzie importowac z Chin - a najlepsze kontrakty ma od dawna Tesla.

Najlepszy R&D w EV ma takze Tesla.


Te zmiany nastepuja powoli oczywiscie bo bezwladnosc jest spora ale zareczam Ci - idzie duze przetasowanie na rynku, ciekawych artykulow bedzie tyllko wiecej i wiecej.

 

skoro przynajmniej na polskich stockach modele 3 zalegaja i sa do wziecia od reki. Moze na innych rynkach europejskich jest inaczej ale malo prawdopodobne ze gdyby gdzies tych aut brakowalo to nie sciagneli by ich np z Polski.

Nie wiesz o czym piszesz :duh:

Na stronie Tesla Polska jest "dostepnych" 8 szt modelu 3.

3 szt to modele demonstracyjne na sprzedaz (te ze starszymi bateriami LG, mniejszymi o kilka kWh)

Pozostale 5 szt "dostepnych" aut to sa modele ktore obecnie znajduja sie na statku plynacym z USA i na ktore prawdopodobnie mozna zlozyc zamowienie i odebrac je przed koncem czerwca.

Z USA plynie jeszcze w tej chwili z 20-30 tys szt modelu 3, w PL mozna zamowic ostatnie 5szt a kolega Slonik pisze ze "zalegaja stocki" - rozwalasz system stary :norty:


PS. Spojrz na te modele demonstracyjne - na ich cene - starsza bateria i nabite kilka tys km.

W BMW mialbys obnizke 30% od reki, w Tesli - cena obnizona symbolicznie a pomimo tego do konca tygodnia pewnie juz ich nie bedzie :norty:

 

 

Czytaj co linkujesz.

1. Artykul z 2015r mowiacy o tym, ze byc moze trzeba bedzie wymienic silniki w 300szt modeli S z poczatku produckji 2012-2013r :norty:

2. Padl jeden z silnikow w modelu 3, usterka jedna na 100 tys egzemplarzy? Dramat i zgrzytanie zebow, internet plonie jak przy newsach o odpadajacych kierownicach i dachach :twisted:

.

Opublikowano

Hallo Panie Moderator,


Czy to jest serwis poświęcony Tesli? Czy, tylko mi się wydaję, że jacyś fanatycy za wszelką cenę starają się udowodnić, że BMW to kupa złomu?


Adam, słonik dajcie już spokój, albo ustawcie się jakoś prywatnie, nie wiem idzie na browara, do oktagonu. Jak faceci, a nie jak trolle w internecie

Opublikowano

Moim zdaniem popularyzacja EV pod warunkiem braku wprowadzania z tym "na siłę" pseudofuturystycznych rozwiązań - (np. same tablety zamiast przycisków fizycznych, co wymaga każdorazowego odrywania wzroku od jezdni itp.) jest całkiem pozytywnym zjawiskiem, szczególnie w przypadku klienteli samochodów pokroju 320i/320d, 530i R4/520d itp - takie "hipotetyczne" 3er/5er EV z mocą oscylującą w okolicach 300PS w podstawowej wersji (+ natychmiastowy moment obrotowy) deklasuje "popularne" jednostki R4, które ani nie brzmią, ani za bardzo nie jadą, nie mówiąc już o "wynalazkach" pokroju R3. Oczywiście, jeżeli w przeciągu paru lat rozwój baterii i ładowarek pozwoli na podobne użytkowanie EV w trasie, co ICE.


Jednak w przypadku aut z silnikami 6,8,10, czy 12 cylindrowymi, to nie wiem, czy EV będą miały dużą siłę przebicia (przynajmniej póki co).

Wygrywają osiągami, natomiast dodatkowa masa i (co chyba najważniejsze w przypadku takich samochodów) brak dźwięku silnika pozbawia je trochę "charakteru".


Okej, sportowy elektryk może być spoko - np. Taycan, który jest fajnie wyważony - nie "krzyczy" swoim wyglądem i wnętrzem o tym, że jest "elektryczny", podobnie jak RS e-tron GT i subiektywnie mi się to podoba, bo np. surowy design wnętrza Tesli w ogóle do mnie nie przemawia.

Kolejny plus Taycana, czy RS e-trona GT oraz innych szybkich EV względem mocnych spalinówek to kwestia używalności ich na codzień - ładując taki samochód w domu możemy korzystać codziennie z tego "potwora" (jazda do pracy czy po "bułki" zamiast od święta) mając koszta użytkowania na poziomie 520d/518i.

Stosunek ceny zapłaconej za samochód do faktycznego używania go z niego dużo korzystniejszy, niż w przypadku szybkich ICE.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W modelu s napisalem, ze artykul stary ale daje do myslenia, w modelu 3 rozsypal sie silnik takze podczas testu dlugodystansowego jednego z magazynow https://www.caranddriver.com/news/a30361800/tesla-model-3-long-term-failure-stranded-while-parked/ wiec to nie tylko jeden na milion. Jak bylem w salonie to dostalem informacje od pracownika salonu ze jest sporo aut dostepnych do odbioru. BMW juz dawno zabezpieczylo zapotrzebowanie na baterie i to guzik prawda ze tylko tesla o tym pomyslala, bmw takze sklada swoje baterie i pracuje nad rozwojem technologii baterii wiec to kolejne klamstwo z twojej strony:


https://www.bmwgroup.com/en/elektromobilitaet/production.html

https://autovistagroup.com/news-and-insights/bmw-signs-battery-supply-contract-uk-gigafactory-site-announced


Bmw ma aktualnie podpisane kontrakty na baterie z Northvolt, CATL oraz samsung, w ofercie ma 4 pelne elektryki, o jeden wiecej niz tesla a ICE jeszcze szybko nie zginie bo miazdzy BEV zasiegiem i szybkoscia tankowania a dla wielu ludzi jest to wazne i przestan pisac o tych superchargerach bo w Polsce one praktycznie nie istnieja i jeszcze ktos uwierzy ze jest inaczej. Jeszcze nalezalo by dodac, ze abstrachujac od tego czy hybryda ma sens czy nie bmw juz kilka ladnych lat wklada baterie do wiekszosci swoich samochodow.

Opublikowano
bmw juz kilka ladnych lat wklada baterie do wiekszosci swoich samochodow.

Smutne jest tylko to, że na wkładaniu baterii do BMW dobry biznes zrobili nie akcjonariusze BMW, a pewien Chorwat, co to odpowiada za aktualny sukces Porsche.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam, słonik dajcie już spokój, albo ustawcie się jakoś prywatnie, nie wiem idzie na browara, do oktagonu. Jak faceci, a nie jak trolle w internecie

Nie rozumiem Twojego toku myslenia.

Ten watek to nie jest bitwa "kto ma racje" czy "ktore auto jest lepsze" i nigdy nie bedzie zadnego "wygranego" bo racja jest jak d***, kazdy ma swoja, kazdy ma tez swoje argumenty za zakupem auta i glosuje swoim portfelem. A na forum sie po prostu dyskutuje - nikt nikogo raczej nie przekona, mozna tylko wykladac "swoje" argumenty (w sposob w miare kulturalny zeby sie nikt nie obrazal).

Jezeli nie podoba Ci sie dyskusja o elektromobilnosci w wykonaniu BMW czy odnosniki do Tesli czy innego Taycana - przymusu czytania nie ma przeciez, jest mnostwo innych, swietnych tematow na forum :cool2:

 

Moim zdaniem..

Fajny wywazony post :cool2: :handshake:


Moich kilka komentarzy:

1. Tablety czy tez duze ekrany zaczely sie juz chyba pojawiac wczesniej niz w Tesli i niejako ida swoja droga, nie sa synonimem EV.

2. Co do wiekszych silnikow od R4 - duzo zgody, ich wlasciciele na pewno beda duzo bardziej oporni na EV.

ALE - te silniki oprocz osiagow, kultury pracy i pieknego dzwieku - maja tez swoje wady na codzien - sa czesto skomplikowane, serwisowanie kosztuje mala fortune po gwarancji, maja z reguly sporo wiekszy apetyt na paliwo a przez to auta maja nie za duzy zasieg, sa tez pomalu "zabijane" przez EU - systemy start/stop, wyciszanie wydechu, GPF etc etc

Czesto mozna spotkac combo - jakies V8/B6 na weekend a EV na codzien po miescie - poki co wydaje sie dobrym kompromisem.

3. Najgorzej jest z motosportem, EV poki co na tor sie po prostu zupelnie nie nadaja i tutaj chyba musimy czekac na jakis przelom w technologii baterii a byc moze auta spalinowe w przyszlosci beda trzymaly juz zawsze ten ostatni bastion i nasze dzieci beda mogly je podziwiac juz tylko na torze.

4.

Stosunek ceny zapłaconej za samochód do faktycznego używania go z niego dużo korzystniejszy, niż w przypadku szybkich ICE.

To zdanie ktore napisales bardzo mi sie podoba. :cool2: :cool2:

I bylo chyba dla mnie glownym argumentem za zakupem TM3P - dostajesz duzo osiagow i fajnego prowadzenia za relatywnie nieduze pieniadze i mozesz tym autem cieszyc sie kazdego dnia, na kazdym zakrecie bo jest idealnym daily - jest szybkie jak M3, tanie w uzytkowaniu jak 318d, ekologiczne jak Prius i ma do tego (wg mnie) swietny infotainment - mapy, Spotify, integracje z superchargerami.

I w Norwegii (a takze po wiekszosci Europy) mozna nim juz jezdzic spokojnie w trasy. Moze nie 180km/h ale spacerowo 120-130 km/h bez problemu.

Na dzis dzien - dla mnie - idealny kompromis w motoryzacji.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam z tym szybkie jak m3 to bym się nie zapędzal bo powyżej 100 km/h m3 dosyć sporo odjezdza i v max sporo wyższa. Na niemieckich autobahnach jest to ogromna zaleta. Pamiętaj tez, ze w normalnym kraju tm3 performance to nie cena 318d a m340xi i wtedy wybór już nie jest taki oczywisty bo jednak 340 to bardziej uniwersalne auto. BMW niby cos mamrota ze do 2030 roku powinni zwiększyć pojemność i zasięg baterii dwukrotnie, jakieś elektrolity stałe czy cos ale jak będzie to zobaczymy. W salonie tesli jak byłem to powiedzieli mi ze plaid plus miał mieć niwa generacje baterii z dużo większym zasięgiem i skoro anulowali zamówienia na plaid plus według mnie z ta nowa generacja baterii jest cos nie halo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

3. Najgorzej jest z motosportem, EV poki co na tor sie po prostu zupelnie nie nadaja i tutaj chyba musimy czekac na jakis przelom w technologii baterii a byc moze auta spalinowe w przyszlosci beda trzymaly juz zawsze ten ostatni bastion i nasze dzieci beda mogly je podziwiac juz tylko na torze.

No nie wiem.


To zależy czego oczekujemy (brak dźwięku na pewno nie fajne dla miłośników tego sportu) ale:

Każdy by miał taki sam samochód i wygrywałby najlepszy kierowca - pod względem prowadzenia jak i wykorzystania technologii (wiadomo że nie zawsze jest boost).


No i lada moment pojawia się wyścigi (chociaż kiedyś może już były?) kto zrobi najwięcej okrążeń - ale nie na czas, tylko w ogóle. Ale to będzie widowiskowe :D :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Opublikowano

Kolejny plus Taycana, czy RS e-trona GT oraz innych szybkich EV względem mocnych spalinówek to kwestia używalności ich na codzień - ładując taki samochód w domu możemy korzystać codziennie z tego "potwora" (jazda do pracy czy po "bułki" zamiast od święta) mając koszta użytkowania na poziomie 520d/518i.

Stosunek ceny zapłaconej za samochód do faktycznego używania go z niego dużo korzystniejszy, niż w przypadku szybkich ICE.

Kompletnie nie rozumiem sensu tego wywodu.

To koszta, czy przyjemność z jazdy decyduje o zakupie samochodu "sportowego" za niemałe pieniądze?

Masz auto do jazdy "od święta", że tak mędrkujesz?

Wyobrażasz sobie, że osoby, które mają garaż pełen naprawdę fajnych samochodów zaraz je sprzedadzą, żeby go wypełnić "fajnymi" elektrykami?

A nie, przecież wystarczy im 1 "super" EV do jazdy "po bułki" i "od święta" :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@luk_byd problemem ev w motorsporcie jest ich bardzo duza masa. AMG wlasnie ze wzgledu na zbyt duza mase chce isc w hybrydy a nie czyste elektryki. Jak byc moze kiedys udoskonala baterie to sie to zmieni lub pojda w wodor ale kto to wie. BEV nadal nie jest zadna konkurencja nawet dla 318d dla kogos kto czesto jezdzi w trasy, ceni swoj czas i swiety spokoj i jeszcze bardzo dlugo nie bedzie. Ostatnio jak wracalem z dlugiego weekendu spojrzalem na stacje benzynowe przy ekspresowkach i moja uwage przykuly ogromne kolejki do dystrybutorow. Tankuje sie kilka minut a laduje z pol godziny. Ile takich ladowarek musialo by byc przy zalozeniu ze na drogach 50% to BEV i kiedy te wszystkie ladowarki powstana?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na niemieckich autobahnach jest to ogromna zaleta.

95% ludzi na swiecie nigdy nie bylo i nigdy nie bedzie jezdzic na niemieckich autostradach, ale rozumiem Twoj punkt widzenia - tak jak mowilem kazde auto to suma kompromisow

 

Pamiętaj tez, ze w normalnym kraju tm3 performance to nie cena 318d a m340xi i wtedy wybór już nie jest taki oczywisty bo jednak 340 to bardziej uniwersalne auto.

To twierdzenie nie jest juz nawet prawdziwe na forum entuzjastow BMW :roll:

Rzeczywistosc jest jaka jest - TM3 sprzedaje sie lepiej od calej gamy modelowej 3-er, a sprzedaz M340i to ile jest w 3-er, 5%? (strzelam, poratuj statystykami)

Oczywiscie 90% sprzedazy TM3 to LR+ a nie P. ale LR+ ma 4,4s do setki, po chipie 3,9s wiec tez chuchrem nie jest.


Co nie zmienia faktu, ze mieszkajac w PL mialbym duzy zgryz co wybrac, ladowarki Greenwaya 50kW sa jakie sa, SC tak jak piszesz nadal malo a serwisowanie auta w Warszawie mieszkajac w Gdansku jest oczywiscie bzdura. Tyle, ze to jest nasz lokalny mikroklimat w PL, w Europie pod tym wzgledem jest o niebo lepiej. W 5-milionowej Norwegii jest bodajze 19 serwisow Tesli - ja do najblizszego mam 10 minut drogi.


Zobacz na ten filmik z portu Zeebrugge w Belgii z wczoraj - tak wyglada dzis ekspansja Tesli w Europie - dlatego pisze od 100 stron, ze BMW przespalo makabrycznie wazny moment w historii motoryzacji i bedzie za to placic slono przez najblizsze lata

.

  • Moderatorzy
Opublikowano


słonik40 napisał:

Pamiętaj tez, ze w normalnym kraju tm3 performance to nie cena 318d a m340xi i wtedy wybór już nie jest taki oczywisty bo jednak 340 to bardziej uniwersalne auto.


To twierdzenie nie jest juz nawet prawdziwe na forum entuzjastow BMW

Rzeczywistosc jest jaka jest - TM3 sprzedaje sie lepiej od calej gamy modelowej 3-er, a sprzedaz M340i to ile jest w 3-er, 5%? (strzelam, poratuj statystykami)

 

290k kolega zapłacił za tą Teslę którą jeździłem, bez problemu za tyle można kupić nowe m340i więc jednak jest prawdziwe, chociaż nie znaczy to że ludzie mają takie dylematy w PL.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hej Randall, negowalem pogrubiona czesc cytatu - wieksza uniwersalnosc M340i nad TM3, a nie porownywalna cene :cool2:


PS. Oprocz gadki o EV tutaj czytam tez sporo elektrowozu - i sa tam uzytkownicy TM3 majacy tez w garazu M3 F80 czy przesiadajacy sie do Tesli z G11 7-er (w oczekiwaniu na lifting modelu S) :norty:

Ostatnio facet od G11 opowiadal o wycieczce do Chorwacji w TM3 i o dziwo - same dobre slowa.

Cos co tu szokuje, tam jest juz powszechniej akceptowane.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dostawa jest raz na 3 miesiace, 4 razy w roku wiec dziwne zeby stalo 5 aut w Belgii i poki co sprzedaz tesli w Europie pomimo tego ze rosnie jest bardzo mala w porownaniu z innymi markami nie wliczajac w to Norwegii wielkosci duzego miasta wiec nie ma tu mowy o zadnym przespaniu. Jak dlugo jezdzisz BEV niby w tak mocno zelektryfikowanej Norwegii, kilka miesiecy a piszesz jakby to ze 2 dekady minelo.

Facet z wielkego, luksusowego auta za banke przesiadl sie do malutkiego ciasnego sedana i jest zadowolony. Wiekszych bredni dawno nie czytalem. Poziom fanbojstwa siega zenitu.


https://elektrowoz.pl/auta/nadchodzace-samochody-elektryczne-2021-wybory-redakcji-1-kia-ev6-77-kwh-lub-2-id-3-77-kwh-albo-3-bmw-i4/


Bmw na 3 miejscu z opisem:

3. BMW i4 eDrive40 RWD

Gdybyśmy mieli nieco bardziej spuchnięty portfel, patrzylibyśmy w kierunku bawarskiej marki. Napęd AWD jest nam całkowicie zbędny („im lepszy napęd na obie osie, tym dalej trzeba iść po ciągnik”), dlatego postawilibyśmy na BMW i4 eDrive40. BMW po prostu dobrze wygląda: i w środku, i na zewnątrz. i4 jest konwersją spalinowej serii 4, jednak te konwersje wychodzą BMW wyjątkowo dobrze. Recenzenci chwalą BMW iX3 za zespół napędowy, a przecież ten sam eDrive 5. generacji znajduje się pod podłogą i4 – zmieniono w nim jedynie wymiary ogniw!


BMW i4 obiecuje dobre osiągi (250 kW/340 KM, przyspieszenie w mniej niż 6 sekund) i do 590 jednostek WLTP dzięki baterii o pojemności 80,7 (83,9) kWh. Niemiecki producent wie, jak robić samochody, które sprawiają frajdę z jazdy, czuć to nawet w BMW i3, więc wierzymy, że także i4 nie sprawi nikomu zawodu.


Dużą zaletą BMW i4 jest klapa bagażnika otwierana wraz z szybą (liftback), 470 litrów dostępnej przestrzeni bagażowej, szyby z izolacją akustyczną i sportowe fotele oferowane w standardzie. Samochód ma być dostępny od 245 200 złotych, ale – jak to w BMW – trzeba liczyć, że kilka dodatków wywinduje tę kwotę do 270-280 tysięcy złotych, czyli w okolice BMW i4 M50.


Co nas pociąga: zadziorny, charakterystyczny wygląd, dobre wyposażenie w standardzie, spodziewana frajda z jazdy.

Co nas hamuje: cena i koszty dodatkowych elementów wyposażenia plus koszty przyszłych serwisów, bo coś za tanie są te samochody…

 

o tesli:

 

Tesla Model 3 – Model 3 LR traktujemy jako bezpieczną alternatywę, do której możemy się uciec, gdy wszystko inne zawiedzie. Czekamy na testy wydajności i wrażenia z kontaktu z samochodami z ostatniej serii, jesteśmy też ciekawi, czy lakier nadal schodzi z progów.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Facet z wielkego, luksusowego auta za banke przesiadl sie do malutkiego ciasnego sedana i jest zadowolony. Wiekszych bredni dawno nie czytalem. Poziom fanbojstwa siega zenitu.

Uzytkownik e-Jacek, pogadaj, poczytaj - troche Ci sie moze te "nuworyszowe" czarno-biale patrzenie na swiat zmieni :cool2:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rownie dobrze moge przesiasc sie do PKS i pisac na forum ze jest zajebiscie, poziom absurdow na forach nieraz siega zenitu. Za to coraz wiecej na forach widac jak zainteresowanie tesla spada na korzysc innych marek. Przyklad z dzisiaj znaleziony na elektrowoz:

 

Ja po wizycie u dealera zrezygnowalem z EV6 bo jej nie widzialem (i dlugo nie zobacze) a i wnetrze na roznych prezentacjach Youtuberow wydaje sie plastikowe i nieciekawe.

Tesla model 3 wydawala sie wyborem oczywistym az nadszedl BMW iX3 i...sie zaczelo. Tesla fajna...ale...BMW: wygoda, cisza, ogolne wrazenie wnetrza, itd itd.


Problem jest lub byl, ze modelowo iX3 stare i wnetrze rowniez dalekie od noowoczesnosci i... przyszedl lub nadjechal BMW i4, ktory wydaje sie dokladnie tym czego szukalem. Konfiguracja prawie skonczona - cenowo tez w miare przystepnie i...nadszedl bardzo gleboki facelift BMW X3, w ktorym zmieniono prawie wszystko co mi przeszkadzalo wiec...jest z czego wybierac!

Opublikowano
Uzytkownik e-Jacek, pogadaj, poczytaj - troche Ci sie moze te "nuworyszowe" czarno-biale patrzenie na swiat zmieni :cool2:

https://forum.elektrowoz.pl/members/e-jacek.181/#recent-content

Zero postów tego użytkownika na forum :O Wklejaj linki jak coś ;)


Ja jako użytkownik G12 w życiu bym się Teslą w trasę nie chciał wybierać. Baaa, jak jadę w trasę to cierpię okrutnie za każdym razem, kiedy muszę jechać czymkolwiek innym niż G12, bo nic z mojego garażu sie nie umywa do tego komfortu.


I nie tak, żebym Teslą nie chciał pojeździć - ale coraz bardziej buduje mi się obraz tego auta, jako "szybka Skoda" - niby wszystkie ptaszki odhaczone, a ogólne wrażenie jakoś nie tak.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

e-jacek to jest zwykly trol. Przyklad:

https://elektrowoz.pl/auta/prezes-bmw-w-niemczech-jestesmy-lepsi-niz-tesla-wystartowalismy-w-idealnym-momencie/

 

i3 ma tylko problem wszystkich "nieTesli" - energożerność. Moje oba i3s i 94 Rex i 120 średnio zużywają 17-18 kWh/100km także jak jest ciepło. Stąd nawet przy baterii 42 kWh zasięgi autostradowe 200 km tylko wtedy jak jedziesz poniżej 100 kmh. Świetnie auto w mieście. Absolutnie polecam. Ale na trasy - można, ale trzeba cierpliwości i czasu.

 

Po czym odpowiedz innego uztytkownika ze zdjeciami zuzyca i3 uzytkownika

 

U mnie jest 15,7 średnio z 50 000 km. Większość drogi krajowe i miasto. Autostrady 5%. W ogóle u mnie prędkość średnia to 53-57 km/h. Ten samochód jest dla mnie pod względem ekonomii zużycia energii idealny bo przy przebiegu 50 000 km rocznie z taką średnią prędkością niewiele jest samochodów poza Teslą które są w stanie dotrzymać kroku w tej kwestii


Powyżej prędkości 80 zużycie rośnie ale do 70 km/h wiosną potrafię w trybie comfort zrobić 11,4 i w tym zakresie Tesla nie jest lepsza a szczególnie w temperaturach 0-10 stopni w Polsce przeważających.



Takze sorry ale dla mnie to kolejny naganiacz a pisaniem ze przesiadl sie z serii 7 to chyba gimnazjalistow chce przekonac

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.