Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ta dodatkowa moc niepotrzebna ale plaid plus miała mieć 800km zasięgu, plaid ma 630 a to kolosalna różnica.
Opublikowano
Tak. Natomiast z elektrykami wiele zależy od prędkości jazdy. Z Trójmiasta do Warszawy mogę jechać autostradami 140km/h, ale wymaga to ładowania po drodze (które mnie akurat nie boli)... ale mogę też bez żadnego ładowania jadąc 120 czy jaki tam jest limit na S7, która jest również po prostu krótszą trasą.
Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mega zaluje, ze nie ma tego auta do odbioru za miesiac czy dwa bo bym mogl zrobic cancel na drugie TM3 i miec contentu w tym watku na kolejne 100 stron porownujac mocne/slabe strony obu tych aut :twisted:

A to nie możesz zamówić i4, a TMP3 po prostu sprzedać jak dostaniesz i4? :) Toż w NO to powinno łatwo zejść na handel...

 

TM3P na i4 M50 na pewno nie zamienie, nie zartuj. To moze byc tylko auto "+1" z tego co widze.

To nie ta liga jezeli chodzi o osiagi - 3,5s a 4s czy zasieg 500km a 400km, do tego SC w calej Europie - tutaj nie ma wogole porownania.

Waga +400kg tez gracji i4 nie doda nawet biorac pod uwage to, ze BMW ma z pewnoscia duzo wiecej doswiadczenia od Tesli jezeli chodzi o wlasciwosci jezdne aut.

i4 M50 na trasy po prostu sie nie bedzie nadawalo zbytnio - przy wyzszych predkosciach (130-140km/h) bedzie pewnie jak z Polestarem - zyzycie energii ze 30% wyzsze od TM3P.


Za to na drugie auto, do kulania sie po miescie - zupelnie inna historia - tutaj zasieg przy wyzszych predkosciach czy SC nie maja zadnego znaczenia :norty:


Reasumujac - teraz bedzie za ~2 tyg odbior najtanszej TM3 SR+ do kulania sie po miescie a na wiosne/lato przyszlego roku jak juz i4 M50 bedzie ogolnie dostepne - SR+ pojdzie w swiat :twisted:

 

Adam z tym czekaniem to dramat ja anulowałem swoje zamówienie i już sam nie wiem co robić. Przy tych cenach dalej bierzesz ewentualnie 40 czy się pokusisz na i50?

Chcialem 40 bo drugie az tak szybkie auto mi zupelnie niepotrzebne. Do tego bez m-pakietu wyglada o dziwo calkiem fajnie :cool2:

Ale w Norwegii jak sa doposazone podobnie to 40 i M50 sa w tej samej cenie wiec chyba glupota byloby brac wolniejsze :norty:

Do tego dealer powiedzial mi ze ponad 90% zamowien w Norwegii to najlepiej wyposazone wersje M50 wiec to chyba temat zamyka ktore wybrac :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co napisałeś od razu widać różnice w klienteli miedzy BMW a tesla. W tesli przeważnie schodzą modele tansze w BMW droższe wersje doposażone pod korek. Zasięgiem tesli tez bym się zbytnio nie podniecał https://www.edmunds.com/car-news/electric-car-range-and-consumption-epa-vs-edmunds.html różne testy różnie te zasięgi porównują. Co ciekawe słaby według Epa taycan 4s w realu ma znakomite zasięgi. Według wklejonego testu praktycznie wszystkie auta maja lepszy zasięg niż epa oprócz wszystkich tesli. Dlaczego mnie to jakoś nie dziwi?
Opublikowano
Z tego co napisałeś od razu widać różnice w klienteli miedzy BMW a tesla.

Jasne, stąd taka popularność 2.0d business edition :D


A zasięgi to mnie też zaskoczyły, ale to już chyba było tu poruszane. Te durne testy i różnice między amerykańskimi a europejskimi normami powodują, że te porównania są kłopotliwe (tak jak 0-60mph vs 0-62mph vs 0-100kmh z/bez 1ft rollout)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co napisałeś od razu widać różnice w klienteli miedzy BMW a tesla. W tesli przeważnie schodzą modele tansze w BMW droższe wersje doposażone pod korek.

Slonik, ja naprawde podziwiam Twoj upor w kreowaniu klientow marki BMW jako tych w garniturze, z gustem i pelnym portfelem oraz klientow marki Tesla jako tych co przesiadaja sie z 15 letniej Skody, w dziurawych skarpetkach i z pustymi kieszeniami :norty:

Nawet moje male dzieciaki mniej zaklinaja otaczajacy je swiat :norty:


Wyjasnienie jest proste:


W Norwegii jezeli masz 2 modele aut - x-drive i RWD - sprzedaje sie tylko ten z x-drive :norty:


Przyklad - BMW 5-er G30, od 2017r - na rynku uzywanym jest 152 szt, z tego bez xdrive - cale 3 szt :twisted:

https://www.finn.no/car/used/search.html?engine_fuel=0%2F2&engine_fuel=0%2F1&model=1.749.2131&sort=PUBLISHED_DESC&year_from=2017


Stad mimo, ze tutaj absolutnie nikt nie potrzebuje 4s do setki - wersja i4 RWD, w cenie podobnej do x-drive - jest skazana na porazke.

Gdyby byla kilkadziesiat tys PLN tansza - kilka osob by sie skusilo, w podobnych cenach - zero zainteresowania.


Wracajac do TM3 - wersje z x-drive (LR i P) stanowia 95% sprzedazy, wersja RWD (SR) stanowi 5% sprzedazy :roll:

Model P. sprzedaje sie slabo mimo, ze kosztuje niewiele wiecej od LR, bo nie mozna zamontowac w nim haka ^^

Gdyby model P. mial w opcjach dodatkowych hak - sprzedawalby sie pewnie tak samo dobrze jak LR.


51233387685_6d0b741d0c_o.jpg

 

Te durne testy i różnice między amerykańskimi a europejskimi normami powodują, że te porównania są kłopotliwe (tak jak 0-60mph vs 0-62mph vs 0-100kmh z/bez 1ft rollout)

100% zgody, suma trikow i bajdurzenia producentow jest zatrwazajaca.

Z bateriami jest jeszcze gorzej bo producenci oferuja np takie ktore powienienes na codzien ladowac do max 80-90%, a sa takie, ktore mozna ladowac do 100%.


Wracajac do przyspieszenia

Dla mnie nawet podawanie 0-100km/h z launch control jest ordynarnym klamstwem bo na codzien tego nikt nie uzywa.


Prawdziwe 0-100 km/h to dla mnie - stoisz, wciskasz gaz i mierzysz czas jaki mija gdy GPS pokazuje 100 km/h - w TM3P to jest powtarzalne ~3,5s bez wzgledu na ogumienie czy odrobine gorsza pogode.


W BMW i4 producent tez juz sciemnia od samego poczatku - wynik 3,9s do setki jest podawany z launch control i z jakims fantazyjnym trybem "boost", ktory musisz aktywowac manualnie i dziala przez ~10s :duh:


Bez trybu "boost" przy normalnym "gaz w podloge" bedzie pewnie z ~4,5s znajac zycie.

Do tego jak czytam w notce producenta:

"Elektryzujacemu wybuchowi predkosci towarzyszy dramatyczna M-dedykowana sciezka dzwiekowa"


Przeciez normalnego czlowieka telepie jak czyta ten marketingowy belkot :duh: :norty: :duh:

Ogolnie polecam poczytac cala notatke prasowa producenta n/t i4 - kilkadziesiat stron propagandowego belkotu "och" i "ach", smutne to troche w sumie :roll:


51233147934_91cb112a4c_o.jpg


51233147964_002878f1de_o.jpg

.

Opublikowano

Dorzucę coś od siebie.


Oba samochody brałem pod uwagę. Ten sam budżet.


Porównanie Model 3 Performance vs M340i.




Niestety nie znam rosyjskiego. Z tego co zrozumiałem to M340i jest "pełny stock." :lol:


Drift BMW vs Tesla 11:17

Jazdy porównawcze zaczynają się od 16:14

Opublikowano

Z tym LC to ja bym nie interpretował tego jednakowo.

Jeśli to nie jest jakoś super skomplikowane jak w niektórych samochodach, to się z tego korzysta. Ja od czasu do czasu uruchamiam to nawet w trasie jak stoje na światłach, jak mnie ktoś wkurzy i np. po wyprzedzeniu ustawia się na lewym na światłach :duh:


Drugi temat - są auta w których LC powoduje przegrzanie np. skrzynii i nie można z tego korzystać więcej niż kilka razy pod rząd. Są auta jak 911 gdzie LC możesz odpalać cały dzień.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Samochód to nie tylko 0-100, ale cała kupa innych rzeczy. Ja nie uważam ze BMW kupują tylko ludzie w krawatach ale chodzi o postrzeganie marki. BMW zawsze było marzeniem wielu ludzi, jest postrzegane jako Premium i długo się to nie zmieni. Tesla jest nowicjuszem i nie wzbudza pożądania u wielu osób. Za to zdążyła już zyskać opinie kiepsko wykonanych i wzbudzic niechęć wielu ludzi. Najlepszym przykładem jesteś ty, który pomimo pisania tu setek stron ze tesla jest hiper super chcesz kupić BMW które jak piszesz jest gorsze. Gdzie tu logika? Podkreślasz ciagle to przyspieszenie, Sławomir nabija się z 2.0d które notabene ma sporo zalet nawet ponad tesla 3 performance ale samochód jest ważny jako całość. Tesla ściemnia w każdym z pąramtrow co pokazują to testy i w testach wcale nie góruje jakoś nad konkurencja, i jeśli chodzi o xdrive to ok, ale do i4 można dołożyć dodatków za pol ceny auta a sam pisałeś ze ludzie zamawiają załadowane pod korek a nie golasy. Sławomir w najlepiej sprzedającym się porsche macan siedzi 2.0 benzyna a 2.0 diesel od BMW to jest bardzo dobry silnik do niezbyt dużego auta. Oczywiście ze większe są lepsze ale mimo wszystko przejedzie to na trasie z 1000km, spalanie jest mikroskopijne, moment dostępny od dołu sprawia ze jezdzi się całkiem przyjemnie. Jak ktoś jezdzi głównie trasy to ma święty spokój i możliwość wykorzystania pełnej mocy cały czas a nie jak w bev założony kaganiec i kulanie się od ładowarki do ładowarki. Jeszcze raz podkreślę ze superchargery dla mnie to żadna przewaga. Bjorn audi etronem przejechał swoją 1000 km trasę szybciej niż jakakolwiek tesla ładując się na komercyjnych ładowarkach. Dla mnie to jest benchmark który pokazuje brak jakiejkolwiek przewagi sieci superchargerow już nie mówiąc omtakich kwiatkach jak np suoercharger w Warszawie https://g.co/kgs/QsDaFX proszę poczytać opinie.


Jeszcze słowo apropo emulacji dzwieku z którego tu się nabijasz. Nawet na tym forum wielu ludzi podkreśla jakomwade bev brak dźwięku wiec może niektórym taki gadget jest potrzebny? Nie wiem tez jak to jest rozwiązane w tesli ale w i4 jako,element wyposażenia jest dźwięk samochodu na zewnątrz w celu ochrony pieszych. Czy tesla tez w jakiś sposób stara się chronić pieszych i jesli tak to jaki? Spotkałem się tez z problemem braku dźwięku w bev podczas przyspieszania kiedy np pasażer pije gorąca kawę. W ice jak usłyszy zwiększone obroty odruchowo się przygotuje a w bev zostanie oparzony dlatego zamiast się nabijać zastanów się czy może nie ma w tym jakiegoś głębszego sensu. Ja będąc na etapie poszukiwania auta obejrzałem setki video recenzji różnych aut dlatego takie niuanse wyłapuje.


@lewsey jak rozwazales oba to mógłbyś napisać krótkie porównanie, co wybrałeś i dlaczego?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Samochód to nie tylko 0-100, ale cała kupa innych rzeczy. Ja nie uważam ze BMW kupują tylko ludzie w krawatach ale chodzi o postrzeganie marki. BMW zawsze było marzeniem wielu ludzi, jest postrzegane jako Premium i długo się to nie zmieni.

To już dawno się zmieniło. Gdyby tak nie było to 90% BMW serii 5 nie byłoby golasami.


 

Tesla jest nowicjuszem i nie wzbudza pożądania u wielu osób. Za to zdążyła już zyskać opinie kiepsko wykonanych i wzbudzic niechęć wielu ludzi.

W moich biednych, wiejskich i Bydgoskich kręgach jest raczej odwrotnie - tzn jest świadomość słabego wykonania, jednak każdy by ja chciał - i Ci co mają domy i Ci co mają mieszkania (kombinują gdzie ją ładować)...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Większość moich znajomych jezdzi zsamochodami w cenie 300k plus i jakoś żaden jeszcze do tesli się nie przesiadł a przeważnie każdy w domu mieszka.
Opublikowano

@lewsey jak rozwazales oba to mógłbyś napisać krótkie porównanie, co wybrałeś i dlaczego?

 

Nie mam tak lekiej ręki do tworzenia opisów jak Wy :wink:

Wybrałem M340i.


Myślałem jesze nad mustangiem Mach E, lecz Ford jak to Ford daje i odbiera. Dał mi Program Vignale z darmowym myciem i sprzataniem samochodu przez 3 lata niezaleznie od ilości wizyt, a 3 miesiące po odbiorze samochodu odebrał przywileje. :nienie:


"Ładowanie za darmo przez 5 lat

Co ważne, pierwsze osoby, które zamówią elektrycznego Mustanga (niezależnie od wersji) dostaną 5 lat bezpłatnego dostępu do sieci publicznych stacji ładowania FordPass Charging Network, która w Europie obejmuje aż 155 tys. stacji. Poza tym amerykański koncern należy do stowarzyszenia IONITY – dzięki temu przez rok kierowcy będą mieli zagwarantowane również darmowe korzystanie z rozbudowanej infrastruktury szybkich ładowarek. W efekcie wszystkie te opcje mają zapewnić poczucie pełnej swobody poruszania się po europejskich drogach."

https://auto.dziennik.pl/artykuly/8039675,ford-mustang-mach-e-cena-elektryczny-mustang-mach-e-zasieg-ladowanie-wyposazenie.html



Obdzwoniłem wszystkie Salony w okolicy i każdy handlowiec był zdziwiony, skąd mam takie informacje o darmowym ładowoniu, bo oni nic nie wiedzą :duh:


Uważam, że mentalnie nie jestem gotowy na elektryka. Nie mam Instalacji fotowoltaicznej w domu więc brak korzyści z "darmowej" jazdy.


W Tesli nie podobał mi się i brak przycisków. BMW dawało mi większą radość z jazdy i czułem się w nim pewniej. Ja oraz mój starszy syn jesteśmy Petrolheadami. Lubimy słuchać dźwięku silnika, lubimy strzały z wydechu(wykasytrowanego w M340i, ale jednak). Każdy mój samochód pozwalał mi przejechać min 500km(Śląsk -Wybrzeże) na jednym tankowaniu z prędkością 140-150km/h. Nie testowałem BMW i Tesli na takim odcinku, lecz z opinii zasięgniętych w internecie BMW powinno dać radę Tesla raczej nie. Oczywiście gdy jadę z dziećmi i tak się musimy zatrzymać przynajmniej na 1 postój, co tworzy okazję do podładowania baterii.Kiedyś mierzyłem czas z ciekawości i takiee postoje trwają z reguły 15-40 min w naszym przypadku. Zakładajac dłuższy postój to wydaje mi się, że o 200km powinno zwiększyć się zasięgu na SC. Niech tutaj wypowiedzą się użytkownicy Tesli. Nie jestem przeciwnikiem elnektryków, żonie za rok konczy się leasing. Może zmieni na elektryka? Kto wie?

Opublikowano

W tym dostępie do sieci publicznych stacji ładowania FordPass Charging raczej nie chodzi o bezpłatnie ładowanie a brak abonamentu za FordPass Charging.

Tak jak w BMW w pierwszym roku po zakupie samochodu nie ma abonamentu za BMW Charging Active oraz Ionity Plus.

Opublikowano
W tym dostępie do sieci publicznych stacji ładowania FordPass Charging raczej nie chodzi o bezpłatnie ładowanie a brak abonamentu za FordPass Charging.

Tak jak w BMW w pierwszym roku po zakupie samochodu nie ma abonamentu za BMW Charging Active oraz Ionity Plus.

 

Być może o to chodziło, nie znam się na infratrtukturze i zasadach korzystania ze stacji ładowania. Nie widziałem nigdy informacji/rekalmy, że samochód spalinowy ma darmowy dostęp do wsystkich stacji bernzynowych na świecie. :lol: a na dole "*można włożyć wąż do wlewu za darmo, lecz jak zatankujesz to musisz zapłacić." Puszczanie takich informacji przez Forda miało chyba tylko na celu zainteresowanie modelem jak największą liczbę osób i faktycznie zainteresowałem się, lecz skoro nikt nie potrafił mi odpowiedzieć na czym ma polegać darmnowy dostęp do stacji ładowania, obróciłem śię na pięcie i podziękowałem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W Tesli nie podobał mi się i brak przycisków. BMW dawało mi większą radość z jazdy i czułem się w nim pewniej. Ja oraz mój starszy syn jesteśmy Petrolheadami. Lubimy słuchać dźwięku silnika, lubimy strzały z wydechu(wykasytrowanego w M340i, ale jednak). Każdy mój samochód pozwalał mi przejechać min 500km(Śląsk -Wybrzeże) na jednym tankowaniu z prędkością 140-150km/h. Nie testowałem BMW i Tesli na takim odcinku, lecz z opinii zasięgniętych w internecie BMW powinno dać radę Tesla raczej nie. Oczywiście gdy jadę z dziećmi i tak się musimy zatrzymać przynajmniej na 1 postój, co tworzy okazję do podładowania baterii.Kiedyś mierzyłem czas z ciekawości i takiee postoje trwają z reguły 15-40 min w naszym przypadku. Zakładajac dłuższy postój to wydaje mi się, że o 200km powinno zwiększyć się zasięgu na SC. Niech tutaj wypowiedzą się użytkownicy Tesli. Nie jestem przeciwnikiem elnektryków, żonie za rok konczy się leasing. Może zmieni na elektryka? Kto wie?

 

TM3 przejechalbys max 300km (120-130km/h), pozniej postoj pol godzinny na ladowarce DC i kolejne 200km - jak jest slaba infrastruktura to przy czestych trasach bedzie problem i brak komfortu niestety.


Co do wyboru M340i - kupiles genialne auto :cool2: :cool2:

To chyba najladniejszy sedan na rynku, silnik R6 to klasa sama w sobie, gadzety niedostepne w Tesli - head up, lasery, prawdziwa skora, gang silnika tez czesto potrafia przewazyc szale. Najwazniejsze to podjac swiadoma decyzje bo z EV jest nadal sporo kompromisow a na jego zakup bedzie jeszcze sporo czasu w przyszlosci :cool2:

 

Z tym LC to ja bym nie interpretował tego jednakowo.

Jeśli to nie jest jakoś super skomplikowane jak w niektórych samochodach, to się z tego korzysta. Ja od czasu do czasu uruchamiam to nawet w trasie jak stoje na światłach, jak mnie ktoś wkurzy i np. po wyprzedzeniu ustawia się na lewym na światłach :duh:

Drugi temat - są auta w których LC powoduje przegrzanie np. skrzynii i nie można z tego korzystać więcej niż kilka razy pod rząd. Są auta jak 911 gdzie LC możesz odpalać cały dzień.

Zobaczymy jak to bedzie wygladac w praktyce za kilka mies. jak juz auto bedzie na drogach.

Mi te funkcje boost sie po prostu nie podobaja, kolejna rzecz o ktorej trzeba pamietac.

Jak nagle potrzebuje mocy to od tego imho jest "kick down" a nie jakies magiczne przyciski z dodatkowymi elektronami :)

 

Najlepszym przykładem jesteś ty, który pomimo pisania tu setek stron ze tesla jest hiper super chcesz kupić BMW które jak piszesz jest gorsze. Gdzie tu logika?

Logika jest tu kolego, ze TM3P juz mam i na drugie auto chetnie bym widzial elektryka marki, ktorej jestem entuzjasta :cool2:

Gdybym byl entuzjasta Audi to na drugie auto szukalbym Audi i sleczal na tamtejszym forum porownujac wady i zalety.

Auto do kulania sie po miescie nie musi byc lepsze od TM3P, ba, moze byc nawet o 20% gorsze a i tak nadal bedzie swietnym wyborem dla mnie bo jestem zzyty z segmentem D BMW.

Co nie zmienia faktu, ze slepym fanbojem nie jestem i nie uwazam, ze wszystko co wypuszcza na rynek BMW, jest najlepsze bo tak po prostu nie jest (co z kolei czesto tutaj sugerujesz)

Warto pisac o mankamentach, zeby kazdy wiedzial z czym "to sie je" zeby pozniej nie bylo placzu, od tego jest forum - od dzielenia sie informacjami, wrazeniami etc.

 

Jeszcze raz podkreślę ze superchargery dla mnie to żadna przewaga. Bjorn audi etronem przejechał swoją 1000 km trasę szybciej niż jakakolwiek tesla ładując się na komercyjnych ładowarkach. Dla mnie to jest benchmark który pokazuje brak jakiejkolwiek przewagi sieci superchargerow już nie mówiąc omtakich kwiatkach jak np suoercharger w Warszawie https://g.co/kgs/QsDaFX proszę poczytać opinie.

Jezeli kupujesz EV do miasta - zgadzam sie w 100%, SC wtedy nie sa zadna przewaga.

Jezeli kupujesz EV za 250-300k PLN i planujesz tym jezdzic po Polsce czy Europie - musze prostowac to co piszesz bo wprowadzasz ludzi czytajacych na mine.

Generalnie zycze Ci, zebys kupil te i4 - wybral sie w trase po Europie na tydzien czy dwa - i wtedy wrocil tu ze swoimi madrosciami.

Zapewnilbyc contentu na kolejne 30 stron :norty:

Ludzi opowiadajacych o takich eskapadach autami innymi niz Tesla - sa w internecie setki/tysiace - i wszystkie sa bardzo zbiezne.

Tyle, ze zeby przyjac je do wiadomosci czy dokonac swiadomego wyboru - nie mozna byc fanbojem czy hejterem jednej marki.

Za 5-10 lat sytuacja bedzie diametralnie inna, dzisiaj jest jak jest.

 

Nie wiem tez jak to jest rozwiązane w tesli ale w i4 jako,element wyposażenia jest dźwięk samochodu na zewnątrz w celu ochrony pieszych. Czy tesla tez w jakiś sposób stara się chronić pieszych i jesli tak to jaki?

https://electrek.co/2019/09/10/tesla-pedestrian-warning-system-model-3/

https://electrek.co/2020/12/26/tesla-software-update-turns-your-car-into-boombox-more/


W TM3 jak to w Tesli - mozesz podmieniac dzwieki jakie chcesz - rownie dobrze mozesz pierdziec na przechodniow z glosnikow ^^

Generalnie absolutna bzdura i w EU ta opcja chyba nie dziala (na szczescie).

.

Opublikowano
takiee postoje trwają z reguły 15-40 min w naszym przypadku. Zakładajac dłuższy postój to wydaje mi się, że o 200km powinno zwiększyć się zasięgu na SC. Niech tutaj wypowiedzą się użytkownicy Tesli.

40 minut na supercharger to już długo, w tym czasie w Tesli Model 3 zyskasz raczej 300km, liczone dla prędkości 140km/h. Teoretycznie może nawet w 20 minut tyle wejdzie, ale z 40 minutami masz mnóstwo zapasu na niemaksymalną prędkość ładowania. W moim odczuciu 30 minut to realistyczniejszy czas postoju, po tej pół godzinie mam poczucie bezpieczeństwa, a poczucie "straconego czasu" dopiero kiełkuje.

Radość z jazdy
Opublikowano
W TM3 jak to w Tesli - mozesz podmieniac dzwieki jakie chcesz - rownie dobrze mozesz pierdziec na przechodniow z glosnikow ^^

Generalnie absolutna bzdura i w EU ta opcja chyba nie dziala (na szczescie).

 

Całkowicie się nie zgadzam, chciałbym mieć wolność, czy chcę auto bezszelestne czy bulgoczące V8 czy jeszcze coś innego. Obecnie ktoś podjął tę decyzję za mnie, i nawet nie mogę dokupić opcjonalnych Premium dźwięków za 2k :(

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja na to patrze z punktu widzenia - centrum Warszawy czy Gdanska - tysiac samochodow na ruchliwej ulicy a kazdy sobie wlacza jakies dzwieki/muzyczki, ktore slychac dookola auta.

To by byla makabryczna scena, max zanieczyszczenie okolicy niepotrzebnym halasem.

Imho dobrze, ze jest to uregulowane :whistle:

.

Opublikowano
Co do wyboru M340i - kupiles genialne auto :cool2: :cool2:

To chyba najladniejszy sedan na rynku, silnik R6 to klasa sama w sobie, gadzety niedostepne w Tesli - head up, lasery, prawdziwa skora, gang silnika tez czesto potrafia przewazyc szale. Najwazniejsze to podjac swiadoma decyzje bo z EV jest nadal sporo kompromisow a na jego zakup bedzie jeszcze sporo czasu w przyszlosci :cool2:



head up nie brałem, laser jest + reflektory shadow line, skóry również nie brałem. Skóra bez wentylacji może być dla mnie nawet z przyrodzenia jednorożca, a i tak za nią nie dopłacę. Jesli dałoby się zamówić wentylację do wybrałbym kolor Cognac.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

2 lata sprzedazy, TM3 najpopularniejszym EV w UK.

Wlasnie wyprzedzil Leafa, ktory jest tam na rynku od 2011r :roll:

Swietna wiadomosc, za zwiekszona sprzedaza aut bedzie rosla siec SC :cool2:


https://driveteslacanada.ca/model-3/tesla-model-3-overtakes-nissan-leaf-to-become-most-popular-ev-in-the-uk/

.

Opublikowano
Samochód to nie tylko 0-100, ale cała kupa innych rzeczy. Ja nie uważam ze BMW kupują tylko ludzie w krawatach ale chodzi o postrzeganie marki. BMW zawsze było marzeniem wielu ludzi, jest postrzegane jako Premium i długo się to nie zmieni. Tesla jest nowicjuszem i nie wzbudza pożądania u wielu osób.

Aleś się zapędził ;) BMW w moich kręgach postrzegane jest jako spoko daily gdy jest nowe, bo o użytkownikach starszych modeli ciężko powiedzieć cokolwiek dobrego. Znam też WIELE osób, dla których posiadanie nawet nowego BMW to obciach i nigdy go nie kupią. To jakie Tesla wzbudza pożądanie widać absolutnie wszędzie, pomimo problemów z jakością.

 

Sławomir w najlepiej sprzedającym się porsche macan siedzi 2.0 benzyna a 2.0 diesel od BMW to jest bardzo dobry silnik do niezbyt dużego auta.

Oczywiście, bo jest najtańsze i to JEDYNY powód, dla którego sprzedaje się najlepiej. Nikt tego silnika nie ceni za cokolwiek innego niż cena i jako-takie spalanie. Jako takie, bo w E39 530d dało się zejść poniżej 5l/100km, także te dzisiejsze wyniki w 2.0 nie są rewelacyjne - są po prostu zwykle najniższe w gamie modelowej, ale już w przeliczeniu na moc wychodzi raczej słabo ten silnik.


I nie mówię, że 2.0 jest złym silnikiem - taki typowy przemieszczacz, który bardzo dobrze pasuje do Skody, będąc jednocześnie zaprzeczeniem premium. Premium to było, kiedy BMW 520i miało R6, a seria 1 miała RWD, co ją odróżniało od Golfa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Raczej po to sie kupuje bmw zeby nie trzymac pod pierzynka a wlasnie uzywac jako daily wiec to chyba dobrze. Jak tak bardzo pozadasz tesli i jest to obciach jezdzic bmw lub znasz kogos kto ja porzada to prosze sobie wejsc na strone: https://www.tesla.com/pl_pl/inventory/new/m3 masz tam wiele aut dostepnych do odbioru i za pare dni bedziesz mial ja pod domem. Zawsze mozesz sprzedac "swoja" kiepska bmw 7 i do tego m2 i kupic kilka tesli, kazda w innym kolorze. BTW chetnie te 2 bmki od Ciebie odkupie jak sprzedaz zgodnie z filozofia innego watku ktory zalozyles pod tytulem "bezwartosciowe jak bmw".


Najlepiej sprzedajace sie auta w UK w 2021. brak jakiegolwiek BEV. BMW 3 na 9 miejscu: https://www.autoexpress.co.uk/news/94280/best-selling-cars-2021


W niemczech to samo. tesla na odleglym 23 miejscu: https://www.best-selling-cars.com/germany/2021-q1-germany-best-selling-car-brands-and-models/, bmw miejsce 3


Jeszcze daleka droga zanim BEV wyprze ICE. Slawomir gdzie to porzadanie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na wojnie "stara gwardia" premium (BMW, Audi, MB) z nowymi markami, ropzychajacymi sie na rynku lokciami (jak Tesla) - skorzystamy my, klienci.


Dzisiaj TM3 prowadzi w kategorii osiagi, zasieg, multimedia czy SC ale kuleje w kategorii spasowanie, jakosc materialow, ilosc serwisow.

Niemieckie premium prowadza w kategorii nienagannego montazu, swietnych materialow, rozwinietej sieci serwisowej ale osiagi, zasieg, brak dedykowanych ladowarek DC sa do tylu.


I tak jak widze, TM3 poprawia sie ciagle z jakoscia (poczatkowe modele 2018 to byla jakosciowa tragedia) tak i niemieckie premium gonia Tesle z osiagami, softem czy ladowarkami.


I jezeli dzis mozna byc niezadowolonym, ze TM3 nie ma HU, prawdziwej skory czy ladnych Isofixow, a i40 M50 nie ma topowych osiagow, zasiegu czy frunka - tak kolejne generacje tych aut beda duzo doskonalsze i zbliza sie do siebie na wielu plaszczyznach.


Ja do Tesli mam olbrzymi szacunek przede wszystkim za wybudzenie z letargu niemieckiego premium bo E90 320d, F30 320d czy G20 320d to byla absoolutna technologiczna stagnacja pomimo uplywu 15 lat - a tak po kilku latach od premiery TM3 mamy i4 M50 - ponizej 4s do setki za niecale 300 tys PLN, usterkowosc bedzie pewnie znikoma, koszta uzytkowania znikome, bedzie sie samo aktualizowalo przez OTA etc etc Hej, kto wie, moze i komendy glosowe sie w koncu pojawia po polsku :twisted:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeszcze daleka droga zanim BEV wyprze ICE. Slawomir gdzie to porzadanie?

Musk buduje 2 fabryki EV jednoczesnie do produkcji TM3/TMY bo ssanie rynku na EV zaskoczylo nawet najwiekszych motoryzacyjnych optymistow a kolega Slonik:


7f49e2acb05a4beab23e908069e2ca22.jpeg


Poczytaj troche artykulow z branzy, bedzie tego duzo wiecej:

https://www.motor1.com/news/512498/mercedes-showrooms-for-sale-europe/


"Mercedes-Benz is putting around 25 dealerships and service sites up for sale in Europe. Getting rid of the locations could net the automaker as much as €1 billon"

"In addition to making some quick money for the automaker, selling these locations lowers the company's fixed costs."

"Mercedes can use the money to fund its big investment into electric vehicles, which is still in the fairly early stages."

.

Opublikowano

Ja do Tesli mam olbrzymi szacunek przede wszystkim za wybudzenie z letargu niemieckiego premium bo E90 320d, F30 320d czy G20 320d to byla absoolutna technologiczna stagnacja pomimo uplywu 15 lat - a tak po kilku latach od premiery TM3 mamy i4 M50 - ponizej 4s do setki za niecale 300 tys PLN, usterkowosc bedzie pewnie znikoma, koszta uzytkowania znikome, bedzie sie samo aktualizowalo przez OTA etc etc Hej, kto wie, moze i komendy glosowe sie w koncu pojawia po polsku :twisted:

 

Nawet nie wiem jak komentować brak komend głosowych w BMW po Polsku. Kupowaliśmy do Firmy Nowe Sandero i Clio średnie wersje wyposażenia tak aby był już system mulitmedialny obsługujący AA i CarPlay. 50tys zł za Sandero i 6o tys zł za Clio. Komendy po polsku działają dodatkowu w Sandero beprzewodowy AA i CarPlay :duh: :duh: :duh: Nie mam Iphona albo Samsunga więc o AA w BMW mogę zapomnieć :mad2: :mad2:.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.