Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano
Zgadzam się że Tesla nie będzie mogła się rozpychać na rynku za kilka lat ALE ma jedną niezaprzeczalną przewagę na dzień dzisiejszy - sieć dedykowanych ładowarek (nie mam tu na myśli PL oczywiście). Producenci z EU muszą się ogarnąć żeby ich sieć powstała równie szybko a nie na zasadzie "mamy auto a ładowarka to już nie nasza sprawa, przecież stacji benzynowych nie budowaliśmy".
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mogę nie mieć racji ale ja to widzę trochę inaczej. Dla mnie sieć ich ładowarek to żadna przewaga. Całe 600 w Europie kiedy w samej Warszawie miasto chce wybudować 400. To pokazuje jak mało ich jest. Jak tylko bev więcej się pojawi ładowarek wysypie się jak grzybów po deszczu bo to czysty zysk tak samo jak było z tankowaniem lpg. Kupujesz energie za 60 groszy a sprzedajesz za grubo ponad zeta. Stacje benzynowe maja placówki, sklepy, knajpy one przygarną większość tego tortu. Ładnie to pokazuje test długodystansowy bjorna nowego etrona gt, Najszybciej przejechał ponad 1000 km właśnie audi ładując się na publicznych komercyjnych ładowarkach.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Slonik - dobrze mowisz ale z pozycji teorii, a nie praktyki.

Jak kupisz EV i wybierzesz sie w pierwsza trase powyzej kilkuset km to zobaczysz dopiero w praktyce przewage Tesli.


Ok - moze za 10 lat jak bedzie kilkanascie ladowarek DC co 10-20km to zaleta SC bedzie mala/mniejsza, ale dzis gdy ladowarki DC sa pojedyncze, maja po 50kW, gdy czesto nie dzialaja badz sa zajete, gdy trzeba instalowac jakies aplikacje - to jest UDREKA w codziennym uzytkowaniu. Relacje uzytkownikow (np nie da sie wypiac kabla, albo zablokowalo 2000 PLN na koncie po kilku probach podladowania) sa fatalnym PR dla EV.


W Tesli robisz jeden klik i mozesz wsiadac i jechac 2000km trip po Europie - wszystko software ogarnie, gdzie i kiedy sie zatrzymac, na ile, ladowarki DC sa w skupiskach srednio po 10 szt etc. - osoba ktora nie uzywa BEV na codzien nie rozumie tego problemu bo ma zakodowane stacje benzynowe co 20km.


Poczytaj/poogladaj relacje ludzi ktorzy sie wybrali nie-Teslowym BEV gdzies dalej po Europie - to jest generalnie survival :twisted:


Caly ten wywod oczywiscie jest bez znaczenia dla osoby ktora kupuje BEV z zasiegiem 200km i jezdzi nim dom-praca-zakupy-szkola etc - wtedy SC nie maja znaczenia.


Co do pozycji Tesli na rynku - w rozna strone to sie moze potoczyc, oczywiscie zgoda.

Tylko nie bierzecie pod uwage jednego - jest roznica pomiedzy sprzedawaniem EV w hurtowych ilosciach a posiadaniem kilku BEV w ofercie i sprzedawaniem pojedynczych sztuk.

Tesla model 3 i model Y teraz hurtowo klepie z pol miliona sztuk rocznie. Wszystko schodzi na pniu. Buduja sie 2 kolejne fabryki i za chwile bedzie tego wyjezdzac co roku z 1,0-1,5M EV rok w rok.


W miedzyczasie pracuja jednoczesnie nad roadsterem, pickupem i ciezarowka - jak to wypali (a Musk pokazuje ze osiaga cele predzej czy pozniej) to beda mieli w ofercie praktycznie caly przekroj rynku motoryzacyjnego. Z dedykowana siecia ladowarek i ogarniajacym to wszystko softem - wycena Tesli na rynku to juz zaklada, stad jest astronomiczna.


W miedzyczasie w Norwegii dealer BMW wrzuca mi maila, ze do NO doszla kolejna partia iX3 - 62 szt :roll:


Ja nie jestem zadnym fanatykiem Tesli ale zauwazam troche wiecej od was bo sie po prostu tym bardziej interesuje - Musk po prostu patrzy na to wszystko "kompleksowo" podczas gdy inni producenci skupiaja sie jedynie na produkowaniu swoich aut, na grillach, na ambientach etc.


Fajnie, ze za rok-dwa bedzie mozna spokojnie przesledzic w jakim to kierunku idzie i kto mial racje :)


PS. Obejrzalem kilka filmikow z prezentacji BMW iX (dedykowana platforma EV) w przeciwienstwie do i4 (na budzie 4-er).

Ilosc skopiowanych rozwiazan od Tesli poraza - zrobie w weekend jakies zestawienie ze zdjeciami.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No i piękny sen się skończył. Odbiór jednak luty, bo światowa premiera bla bla bla, listopad ix. Tez poczytałem o ix i kiedy BMW wstawia coraz więcej karbonu w auto żeby zwiększyć bezpieczeństwo i zmniejszyć wagę tesla skupia się na odlewania z jednej skorupy aby ciąć koszty. Wyraźnie widać ze musk ma wizje klepania jak najtańszych aut dla jak największej masówki. Tak jak napisałeś miliony identycznych aut. Kupując BMW oczekuje się natomiast czegoś innego.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czizas, luty to prawie rok czasu :duh:

i4 jest przestarzale technologicznie juz teraz, za rok bedzie tylko gorzej :roll:


Co do masowki Tesli - masz absolutna racje, ma sie sprzedawac setkami tysiecy sztuk, taki jest plan producenta od poczatku.

Co do "jak najtanszych" nie zgadzam sie jednak absolutnie - poki co najtanszy model 3 to 200 tys PLN i sa doposazane prawie pod korek - nie znajdziesz ani jednej Tesli na swiecie bez elektrycznych siedzen, szyberdachu, duzej nawigacji, ogrzewanych siedzen czy dostepu komfortowego.


Gdyby chcial klepac jak najtansze to poszedlby droga BMW - 3-er "juz od 122k PLN" a wyposazenie to 4 kola i kierownica.


Efekty sa jakie sa - "karaluchy" jak to powiedzial koles od AutoTopNL, tylko dzisiaj w malutkiej Norwegii zarejestrowano prawie 200 szt modelu 3 :shock:


51224035642_0231d3be0b_o.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wiem o jakiej przestarzalosci piszesz ale jak patrzę na zewnątrz i wewnątrz i porównuje z tesla model 3 to widzę conajmniej 10 lat różnicy w świeżości na korzyść BMW. Reflektory, kształt z zewnątrz dla mnie tesla to auto ma ponad 10 lat. Środek, no cóż jak będę chciał mieć ioada z boku to sobie kupię uchwyt za piec dyszek i zaczepnie swój. System tez taki jakiś zgapiony z iPada którego używam od prawie 10 lat.To ze BMW nie jest na dedykowanej platformie. Wybacz nie kupuje tego. Większość Firm ma teraz jedna uniwersalna platformę i klepie większość

Modeli od najmniejszego do największego na tej samej platformie. Porsche macan jest na platformie audi i nie przeszkadza mu być najlepiej prowadzącym się suv na świecie wiec argument z dupy. Waga? W Premium zawsze była większa. Porównaj masę octavi, czY mazdy 6 nawet do BMW g20. Te auta są jakby solidniejsze i przez to cięższe. Plan muska poszukaj na sieci. Najpierw wydać luksusuowe auto produkowane w małych ilościach aby zarobić kasę na auto klasy średniej żeby na tym z kolei zarobić na popularne auto. Efekt? Plan na tesle w cenie 18 tysięcy funtów. Dlaczego w no się 3 tak dobrze sprzedaje? A czy nie jest to najtańsze auto zasięg vs cena czasem?? Na twojej liście jest brak modelu najdroższego performance. Czy 200 rejestracji to dużo? Nie wiem nie znam Skali innych aut. Widziałem ostatnio artykuł ze w maju najlepiej sprzedawał się w no Ford mach e

Opublikowano

Jeszcze odnośnie liczby rejestracji i rynku, który interesuje Teslę, cytuję kolegę z forum obok:

"Tesla Model 3 sprzedaje się we Francji lepiej niż Renault Zoe. (...) Z danych AAA wynika, że od początku 2021 roku Model 3 został zarejestrowany 8083 razy, co daje mu przewagę o około 600 sztuk nad Renault Zoe. Zoe zostało zarejestrowane 7448 razy."


Ewidentnie nie Premium :)

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zawsze modele popularne będą sprzedawały się w dużo większej ilość sztuk niż Premium. Renault zoe Premium raczej nie jest. Kia ev6 pokazała cenniki i myśle ze mega namiesza na rynku. Wyglad ma świetny. Bije tesle model y na łeb pod względem designu a w środku to jakbym widział BMW. Ceny od 150k za crosovera to naprawdę dobra cena.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tego wodoru bym tak szybko nie skreślał https://www.caranddriver.com/news/a33572419/2022-hyperion-xp-1-hydrogen-hypercar-specs/ osiągi superauta, zasięg około 1600 km, brak problemu spadającej pojemności baterii z czasem, szybkie napełnienie baku, niższa masa, stacje produkująca wodór w przyszłości zapewne będzie można zainstalować w. Domu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem o jakiej przestarzalosci piszesz ale jak patrzę na zewnątrz i wewnątrz i porównuje z tesla model 3 to widzę conajmniej 10 lat różnicy w świeżości na korzyść BMW.

Technologicznej - osiagi, predkosc ladowania, aerodynamika, wymiary zewnetrzne vs dostepne miejsce, masa.

Zeby nie bylo - TM3 (projekt 2017) jezeli chodzi o predkosc ladowania tez juz zaczyna byc stara technologicznie - platforma 800V MEB VW oraz Kia/Hyundai sa nowoczesniejsze. Osiagi tez juz nie zachwycaja jak kilka lat temu.

To o czym Ty mowisz - stylistyka, swiatla etc to swiecidelka dla Kowalskiego, ktory patrzy glownie na "znaczek" a nie na to co w "srodku"

(chociaz bedac uczciwym - czasami to dziala - np Leaf na rynku od dekady, technologicznie to dinozaur a sprzedaje sie wciaz swietnie - tyle, ze BMW raczej nie chce zostac takim "Leafem" wsrod sedanow premium podejrzewam)

 

To ze BMW nie jest na dedykowanej platformie. Wybacz nie kupuje tego.

Bo tak jak pisalem wczesniej nie masz doswiadczenia praktycznego z elektrykami.

Jak porownasz i4 czy iX3 z odpowiednikami projektowanymi od poczatku jako BEV - roznice widac od razu.

Wsiadz do BMW i3 - to auto jest o prawie 1m krotsze od i4 majac jednoczesnie w srodku niewiele mniej miejsca od i4. Wspolczynnik wagi do osiagow przez stosowanie kompozytow to juz wogole deklasacja.

 

Większość Firm ma teraz jedna uniwersalna platformę i klepie większość Modeli od najmniejszego do największego na tej samej platformie.

Mieszasz pojecia.

Uniwersalna platforma dedykowana BEV dla aut roznej wielkosci/roznych marek (Audi, Porsche, VW, Skoda) to normalna rzecz.

Uniwersalna platforma BEV/ICE (BMW i4, iX3) to technologiczny fail ktorego jedynym celem sa oszczednosci i jak najszybsze wprowadzenie aut EV na rynek jak sie zaspalo ostatnie kilka lat a konkurencja na rynku szaleje. BMW w tym segmencie nie ma platformy dedykowanej EV a widzi co sie dzieje na rynku stad dobra decyzja - wypuscic "cokolwiek" byleby bylo EV, a w miedzyczasie inwestowac miliardy w R&D, w modernizacje linii produkcyjnych w fabrykach i doganiac peleton.

I ogolnie sie z tym zgadzam - lepsze "cokolwiek" niz "nic".

Mam na podjezdzie podobna konwersje - VW e-golf - VW wsadzil do Golfa 7er baterie bez zadnych innych usprawnien jezeli chodzi o EV.

I jak wsiadziesz do nastepcy - ID.3 to widac dziesiatki roznic na plus. (i sporo na minus ale to juz nie wina platformy a "postepowosci" VW :norty: )

 

Waga? W Premium zawsze była większa. Porównaj masę octavi, czY mazdy 6 nawet do BMW g20. Te auta są jakby solidniejsze i przez to cięższe.

Znowu mieszasz - tym razem segmenty aut.

Octavia to segment C

Mazda 6 i G20 to segment D

Porownywanie jablek do jablek to - Superb, Mazda 6 i G20 albo --> Octavia, Mazda 3 i F40.

 

Dlaczego w no się 3 tak dobrze sprzedaje? A czy nie jest to najtańsze auto zasięg vs cena czasem??

Nie, nie jest. Sa auta duzo tansze biorac pod uwage zasieg vs cena (Leaf, ID.3, Kona, MG ZS etc etc)

Sprzedaje sie tak dobrze bo w cenie 200-250k PLN jest nadal po kilku latach bezkonkurencyjne jako calosc (cena, wymiary, soft, zasieg, osiagi, wyposazenie, ladowarki)

W cenie 300-400k PLN praktycznie bezkonkurencyjny jest e-tron 55 dlatego sprzedaje sie podobnie jak TM3 bo Norwegowie sa calkiem zamozni (i zapozyczaja sie na potege :norty: )

 

Na twojej liście jest brak modelu najdroższego performance.

W NO nikt tego prawie nie kupuje, ponizej 10% sprzedazy jezeli chodzi o model 3.

Kilka powodow - nie mozna zamontowac haka, kola 20" na codzien sa uciazliwe a mniejsze sa oficjalnie niedozwolone, srednia wersja LR+ na codzien, przy przepisowych predkosciach to osiagi podobne do BMW M2 czy M3 - dla Kowalskiego to jest i tak 2x za szybkie auto niz potrzebuje na codzien bioarac pod uwage tutejsze drogi :norty:

 

Czy 200 rejestracji to dużo? Nie wiem nie znam Skali innych aut. Widziałem ostatnio artykuł ze w maju najlepiej sprzedawał się w no Ford mach e
Mach E to kolejny hit w EV, sprzedaje sie jak swieze buleczki. Dobre osiagi, modna buda, niska cena, prestizowa nazwa :norty:


PS. Norweski dziennik zrobil ostatnio wielki test EV - zasieg jazdy latem przy przepisowych norweskich predkosciach - BMW iX3 wyszlo swietnie co mowi mi, ze sam naped jest technologicznie super - co daje dobre rokowani na zasiegi i4 (przy miejskich/podmiejskich predkosciach bo na autostradzie aerodynamika zrobi swoje).


Za kilka lat, jak wyjda w koncu dedykowane platformy EV w sedanach od BMW - powinno byc juz :cool2:

https://motor.no/elbil/motors-rekkeviddetest-av-elbiler-sommer-2021-direkte/199348


51226432168_fe556e5684_o.jpg


Tutaj tez fajny artykul o BMW i4 ze swietnymi zdjeciami

https://www.greencarreports.com/news/1132451_2022-bmw-i4-up-close-how-does-it-size-up-vs-model-3


2022-bmw-i4_100793809_h.jpg


2022-bmw-i4_100793813_h.jpg


2022-bmw-i4_100793811_h.jpg


2022-bmw-i4_100793804_h.jpg


2022-bmw-i4_100793806_h.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pisanie ze BMW nie ma platformy dedykowanej bev jest nadużyciem bo ix jest na takiej platformie. Jest to bezpośrednia konkurencja do etrona z dużo większym zasięgiem. Ladowanie 800v ma swoje plusy i minusy. Bateria poleci moment. Kia daje tylko 7 lat gwarancji na baterie 150k km i dopuszczalny spadek 30 procent. Bjorn pokazywał problemy ze stratami związanymi z konwersja 400 na 800v. Tesla i tak ma wolniejsze lądowanie a jeszcze softwareowo spowalniała dodatkowo w używanych modelach. Daje to do myślenia. Gdzieś czytałem ze nowy napęd BMW ma sprawność 93 procent. Nie wiem czy nie anuluje zamówienia bo do lutego to nie wiem czy mi cierpliwości starczy. Podejdę jeszcze do ix który ma większy zasieg i odbiór w listopadzie chociaż ta niska v max boli. Co jak co ale BMW to potrafi dać piękne felgi do auta
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pisanie ze BMW nie ma platformy dedykowanej bev jest nadużyciem bo ix jest na takiej platformie.

Przeinaczyles albo ja nie napisalem dosc wyraznie:

Uniwersalna platforma BEV/ICE (BMW i4, iX3) to technologiczny fail.. BMW w tym segmencie nie ma platformy dedykowanej EV

 

i3, iX - dedykowane platformy dla EV

ix3, i4 - auta robione na platformie X3 i 4-er (wygladaja ladnie, "tradycyjnie", ale maja pelno ograniczen w porownaniu do platform dedykowanych EV)


Co do i4 - mi sie podoba identyczny jak ten w tym artykule - wersja 40, bez m-pakietu, szary lakier, identyczne felgi, w srodku dokladnie takie samo zestawienie kolorystyczne - jasnobrazowa tapicerka i czarna wykladzina. Jedyne co bym dolozyl to m-pakietowa kierownice jak bedzie grubsza czy z lepszej gatunkowo skory.

No i ciekawia mnie fotele - wygladaja absolutnie cudownie i nie ma opcji zeby to byla Vernasca, a w katalogu Nappy poki co nie widze :think:


Patrzac po WLTP i realnym zasiegu przy niskich predkosciach - po miescie to auto bedzie mialo latem ~600km zasiegu (przy 100% baterii) - w moim przypadku ladowanie co 2 tygodnie :8) Przyspieszenie bez znaczenia bo auto do kulania sie do pracy i na zakupy, idealny zastepca 330e :cool2:


Szkoda, ze auto dostepne dopiero pod koniec roku bo raczej bym sie dlugo nie zastanawial :norty:

Najwyzej TM3 SR+ sie opchnie, duzo na wartosci nie powinno stracic :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://www.cashless.pl/9995-czy-samochody-elektryczne-musza-placic-za-autostrady-autopay


51226456091_2255205d2c_o.jpg


Mysle, ze jezeli to nie fake-news i rozszerzyc takie akcje na wszystkie autostrady w PL - to dyskusja w tym watku nabralaby rumiencow, zwolennikow EV by przybylo a i argumenty 200km/h tez by troche ucichly :norty:

.

Opublikowano (edytowane)

Co do sformułowania Adama:

Znowu mieszasz - tym razem segmenty aut.

Octavia to segment C

Mazda 6 i G20 to segment D

Porownywanie jablek do jablek to - Superb, Mazda 6 i G20 albo --> Octavia, Mazda 3 i F40.

Tu się nie zgodzę. BMW 3, Mercedes C, Audi A4 to są auta klasy compktowej. Jak najbardziej jej konkurentem jest Octawia, Golf i reszta towarzystwa.

Tu tylko widzimy skuteczny marketing i dodatkowe tworzenie klas aby klient płacił i nie myślał za bardzo.

Superb to konkurencja dla 5 i klasy E.

Stosujmy tu kryterium wymiarów a nie ceny.

Bo kryterium ceny powoduje iż wybieramy między z4, 3, superbem, passatem, stongerem... etc. A wymiarowo to tylko koła są identyczne.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez GDX4
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To co wkleiłeś bardzo ładna konfiguracja. Wczoraj dzwonił do mnie handlowiec i dostałem wiadomość ze owszem auto wyprodukują w listopadzie ale wydadzą dopiero w lutym bo światowa premiera i wszędzie chcą wydać auta w jednym terminie. Mnie te ograniczenia platformy nie przeszkadzają a tunel środkowy z tylu to Iuz wogole bo i tak to auto na 3 osoby z tylu się nie nadaje. Ten kolor co wkleiłeś jest świetny. Ja natomiast mam zagwozdke czy nie wycofać zamówienie bo 9 miesięcy czekania to zbyt długo. Skóra ponoć tez Ma być później ale biorąc pod uwagę co się dzieje na rynku możemy chwile poczekać. Na rynku brakuje materiałów i części. Przyjeżdzają x5 bez foteli komfortowych, laserów, kamer 360. Podparc lędźwiowych i wiele innych rzeczy. Kupic teraz auto to dramatic, az czlowiekowi odechciwwa sie wszystkiego.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu się nie zgodzę. BMW 3, Mercedes C, Audi A4 to są auta klasy compktowej. Jak najbardziej jej konkurentem jest Octawia, Golf i reszta towarzystwa.

Stosujmy tu kryterium wymiarów a nie ceny.

 

Segmenty samochodowe rzeczywiscie ostatnimi laty sie troche rozwadniaja, Skoda robi auta o "pol" oczka wieksze (wymiary zewnetrzne) a niemieckie premium byly zawsze "pol" oczka mniejsze od tradycyjnych limuzyn nie-premium.


To powiedziawszy - Octavia moze byc dluga/napompowana jak G20 natomiast rozstawu osi nie oszukasz - blisko 20 cm mniej.

To sie przeklada bezposrednio na komfort podrozowania tym autem, szczegolnie w dluzszych trasach i rozroznia te auta wyraznie jesli chodzi o segment C/D.


Cena nie ma duzego znaczenia, to jest juz Twoje dopowiedzenie.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

FSD Tesli w akcji




Nie interesuje sie tematem zbytnio ale wyglada to calkiem przyzwoicie, miasto jest oznakowane tak sobie, pelno aut i przechodniow z kazdej strony a mimo tego - komputer radzi sobie calkiem przyzwoicie i jest to "full self driving" imho (jezdzi sam, zmienia pasy, skreca na krzyzowkach, czyta sygnalizacje swietlna, czyta znaki, omija przeszkody)


Sa jakies inne marki ktore moga sie pochwalic takimi wynikami przy randomowym jezdzeniu po miescie?

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiekszosc marek to potrafi. Problemem as nieprzewidziane sytuacje I zle warunki. Ostatnio Zglebilem temat. Aktualnie większość Marek przejeżdża wirtualne trasy oraz zbiera dane z aut znreqpnych sytuacji drogowych aby nauczyć komputer jak najwiecej różnorodnych sytuacji
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co do sformułowania Adama:

Znowu mieszasz - tym razem segmenty aut.

Octavia to segment C

Mazda 6 i G20 to segment D

Porownywanie jablek do jablek to - Superb, Mazda 6 i G20 albo --> Octavia, Mazda 3 i F40.

Tu się nie zgodzę. BMW 3, Mercedes C, Audi A4 to są auta klasy compktowej. Jak najbardziej jej konkurentem jest Octawia, Golf i reszta towarzystwa.

Tu tylko widzimy skuteczny marketing i dodatkowe tworzenie klas aby klient płacił i nie myślał za bardzo.

Superb to konkurencja dla 5 i klasy E.

Stosujmy tu kryterium wymiarów a nie ceny.

Bo kryterium ceny powoduje iż wybieramy między z4, 3, superbem, passatem, stongerem... etc. A wymiarowo to tylko koła są identyczne.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

większych bzdur nie słyszałem...


Volkswagen Golf VIII (2021) – wymiary

Nowy Volkswagen Golf mierzy 428,4 cm długości, 207,3 cm szerokości (z lusterkami) i 149,1 cm wysokości. Jego rozstaw osi to 261,9 cm. Pojemność bagażnika wynosi 380 litrów, a po złożeniu oparcia tylnej kanapy rośnie do 1237 l.


Jeśli chodzi o suche liczby, to nowe BMW Serii 3 ma 4709 mm długości, 1827 mm szerokości oraz 1442 mm wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2851 mm.


Wymiary Audi A4 B9 przedstawiają się następująco: długość – 473 centymetry, szerokość – 184 centymetry, rozstaw osi – 282 cm, wysokość – 143 centymetry.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To co wkleiłeś bardzo ładna konfiguracja. Wczoraj dzwonił do mnie handlowiec i dostałem wiadomość ze owszem auto wyprodukują w listopadzie ale wydadzą dopiero w lutym bo światowa premiera i wszędzie chcą wydać auta w jednym terminie. Mnie te ograniczenia platformy nie przeszkadzają a tunel środkowy z tylu to Iuz wogole bo i tak to auto na 3 osoby z tylu się nie nadaje. Ten kolor co wkleiłeś jest świetny. Ja natomiast mam zagwozdke czy nie wycofać zamówienie bo 9 miesięcy czekania to zbyt długo. Skóra ponoć tez Ma być później ale biorąc pod uwagę co się dzieje na rynku możemy chwile poczekać. Na rynku brakuje materiałów i części. Przyjeżdzają x5 bez foteli komfortowych, laserów, kamer 360. Podparc lędźwiowych i wiele innych rzeczy. Kupic teraz auto to dramatic, az czlowiekowi odechciwwa sie wszystkiego.

 

Słonik to chyba najgłupsze rozwiązanie jakie może być? Auto będzie miało rok produkcji 2021, data rejestracji 2022. W naszym kraju niby to bez znaczenia, bo tych dat się w dowodzie nie podaje, ale czy to nie będzie miało wpływu na utratę wartości przy odsprzedaży? Będziesz miał auto rok do tyłu, czy ja źle kombinuję?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bardzo dobrze kombinujesz. Na to samo zwróciłem uwagę. Jak pozostanę przy zamówieniu to anuluje to i przeniosę produkcje na styczeń bo produkcja w listopadzie i zimowanie auta u dilera w garażu nie ma sensu. Dobrze ze nie zdążyłem zaliczki wpłacić. Teraz to jestem w kropce bo x5/x6 przyjeżdzają mocno wybrakowane, zapewne to samo będzie w m4 bo ponoć priorytet na elektryfikację, i4 dopiero w lutym można odebrać, zostaje ix który można odebrać ponoć w listopadzie ale tam v max tylko 200. Porażka


Apropo jazd autostradowych https://www.motor1.com/news/505618/bmw-x5-chases-audi-a7-autobahn/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Słonik Ty zapomnij o takich jazdach elektrykiem, jak kupisz elektryka to musisz zmienić myślenie :) wg mnie to Ty w ogóle nie jesteś gotowy na tą rewolucję, a najgorsze jest to, że o tym wiesz :) Napisz tak jeszcze raz na spokojnie, czy oprócz tego, że chcesz spróbować coś nowego to po co chcesz tego elektryka? W czym on ma być lepszy DLA CIEBIE od ICE?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Popatrz na to jesli chodzi o self driving

Propagandowy filmik BMW na zamknietym torze z 2013r? :duh:

Wyedytowany i wyrezyserowany w dodatku? :norty:


Myslalem, ze rozmawiamy na powaznie :roll:


Wklej jakis filmik MB, Audi, BMW czy jakiejkolwiek innej marki gdzie randomowy uzytkownik (nie pracujacy dla danej marki) jezdzi po miescie na full autopilocie


Z nudow znalazlem co BMW oferuje na dzis jesli chodzi o autonomie - generalnie - zamkniety tor testowy, 20km/h, wyedytowane starannie sytuacje i modelowanie jak w Atari, reasumujac - calkowicie pozorowane.


https://www.youtube.com/watch?v=iLnFpMg4e4k&ab_channel=BeeCars-INTERIOR



Ludzie kreca beke z Tesli ze to nie prawdziwe full self driving etc ale za kilka lat wyrosnie z tego labadz a reszta producentow bedzie znowu w ciemnej du*&^ lobbujac, ze to nie bezpieczne, ze ludzie jezdza lepiej etc :)

Edytowane przez adamjttk

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.