Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kiedyś miałem ubaw jak pytałem kolegów ile Ci pali przy 200 ? odp. była wiadomo, mój tyle nie wyciąga :) teraz będę mógł znowu pytać :), słonik czekam na odp z mojego poprzedniego postu :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kris ja już nawet do takich firm z otomoto co mi podałeś z linka się nie odzywam. Taka sama cenę po rabacie uzyskasz u dilera a tam cię często jeszcze na leasingu dojada. Na m4 z xdrive mam na mailu konfig na 450k już po rabacie. Tam co podałeś jest golas plus xdrive plus dodatków za 50k i robi się to samo.


Jechałem dziś na Mazury, obserwowałem swój styl jazdy i licznik jak nigdy. Trasa 330km średnia predkosc z trasy około 75 km/h oraz swoje odczucia podczas jazdy. Sytuacja wygladala: wyjechałem wcześnie rano, nieco zaspany i tak do autostrady mam około 40 km kulalem się 90 km/h czasem nawet mniej. Wjazd na autostradę od razu kick down do tych 160-180. Wiadomo jakieś ciołki jadą czasami lewym pasem nawet i 120 i trzeba to przeczekać ale przedział 160-180 to jest najbardziej optymalna predkosc dla g30 30i na autostradzie. Już się czuje ze się jedzie, ale cały czas jest bardzo duży komfort. Autostrady i dróg szybkiego ruchu miałem ze 50 km, reszta drogi lokalne i prędkości wiadomo obszar zabudowany to 50, poza 90-140 i pytanie czy bev to wytrzyma? Ok jeden postój na 10-15 minut byłbym w stanie zdzierżyć byle tylko jechac dynamicznie bo to po prostu daje fun. Może powinienem dołożyć do ix, który ma 600 km zasięgu, bo do i4 40 to jednak zbyt duży downgrade, albo przeprosić się z m4. Kris i tu masz racje ze jak ktoś jedzie szybciej to od razu odzywa się żyłka rywalizacji. Kiedyś pędziłem tak swoją g30 za m4 z noga w podłodze. To samo doświadczył bjorn podczas testu tesli 200 km/h na autobahnie. Niektóre samochody jak ich wyprzedził od razu przyspieszały. Jak go x5 wyprzedziła to długo nie mógł tego przeżyć także to ludzki odruch.


Notabene moje przemyślenia są takie ze na takie podróże najlepszy byłby silnik 40d :D :D


Adam z tym ze po zakupie drugie auto idzie w odstawke to zawsze tak jest niezależnie czy kupujesz drugie bev czy ice. Jest nowe wiec trzeba nowym się nacieszyć dlatego nie chce żadnych 911 czy caymanow bo później zamiast wsiadać w nie i jechac patrzyłbym się tylko na nie w garażu i obchodził smakiem. Gdybym nie miał dzieci sytuacja była by oczywiście zupełnie inna.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Aaa i w tej średniej zawarte jest jeszcze Stanie ponad pół godziny korkach na bramkach na a1.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Słonik czy Ty na pewno znasz te zasięgi dla bev? jak czytam te testy i ludzie piszą, że przy 90 km/h to można przejechać ileś tam, a przy 120 to iles tam, a juz przy 140 to Tesla przejeżdża 300 km wiec jest super. Nic się nie przejmuj, bo z tego co Adam pisze wynika, że nawet nie będziesz chciał jeździć te 160-180, a o wyższych prędkościach to można zapomnieć. Musisz tylko wiedzieć czy tego chcesz, ja chyba jakis głupi jestem, bo nie rozumiem, że za własne pieniądze i to ok 300 koła tak się ograniczać. Chyba jeszcze tylko Sławomir mnie rozumie :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kris bo mam takie przeczucie ze one na starcie sa bardzo dobrze wycenione i jest szansa sprobowac i jak sie nie spodoba Sprzedac bes duzej straty za kilka miesięcy jak się nie spodoba.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kriss - 160-180km/h to nie sa predkosci przelotowe dla EV.

Po prostu. Moze za 5 lat beda, dzisiaj trzeba szukac kompromisu.


Jezeli ktos zyje na autostradach - lepiej unikac EV bo bedzie frustracja.


Natomiast jak wyjezdzasz na autostrade raz na miesiac to naprawde korona z glowy nie spadnie od jednego 20-30 min stopu na kawe.

W zamian masz 4s do setki po miescie na codzien i darmowa jazde.


Nie bylem na stacji benzynowej od grudnia, nawet nie wiesz jakie to perwersyjnie zaj^%^& uczucie ;)


PS. Slonik sie karnal kilkoma EV i zobacz jak mu sie juz narracja zmienila - ze srednia predkosc rzeczywiscie nie jest taka duza, ze sie sporo w korkach stoi, ze pitstop 10-15 min jakos przezyje.

Sam widzisz jak sie wlacza kombinowanie i szukanie argumentow "za" a nie "przeciw".

Jestem pewny ze jak sie karniesz kilkoma szybkimi EV to tez bedzie inna dyskusja tu na forum - sprobuj, nie boli ;)

.

Opublikowano (edytowane)
Kris bo mam takie przeczucie ze one na starcie sa bardzo dobrze wycenione i jest szansa sprobowac i jak sie nie spodoba Sprzedac bes duzej straty za kilka miesięcy jak się nie spodoba.

 

Cena w Niemczech za i4 M50 od 69900 Euro, czyli wychodzi w PL przy cenie od 289900 pln ok 4.15 za Euro. Ukryta promocja BMW Polska :D

Przykładowo dla M440i xDrive, przelicznik wynosi 4,63 płn za Euro.

Edytowane przez rkmi09
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kris bo mam takie przeczucie ze one na starcie sa bardzo dobrze wycenione i jest szansa sprobowac i jak sie nie spodoba Sprzedac bes duzej straty za kilka miesięcy jak się nie spodoba.

 

no to ok, juz Cię nie męcze, teraz wiem, ze wiesz co robisz i masz plan b :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kriss - 160-180km/h to nie sa predkosci przelotowe dla EV.

Po prostu. Moze za 5 lat beda, dzisiaj trzeba szukac kompromisu.


Jezeli ktos zyje na autostradach - lepiej unikac EV bo bedzie frustracja.


Natomiast jak wyjezdzasz na autostrade raz na miesiac to naprawde korona z glowy nie spadnie od jednego 20-30 min stopu na kawe.

W zamian masz 4s do setki po miescie na codzien i darmowa jazde.


Nie bylem na stacji benzynowej od grudnia, nawet nie wiesz jakie to perwersyjnie zaj^%^& uczucie ;)


PS. Slonik sie karnal kilkoma EV i zobacz jak mu sie juz narracja zmienila - ze srednia predkosc rzeczywiscie nie jest taka duza, ze sie sporo w korkach stoi, ze pitstop 10-15 min jakos przezyje.

Sam widzisz jak sie wlacza kombinowanie i szukanie argumentow "za" a nie "przeciw".

Jestem pewny ze jak sie karniesz kilkoma szybkimi EV to tez bedzie inna dyskusja tu na forum - sprobuj, nie boli ;)

 

Adam ja już kilka lat temu jeździłem elektrykiem, tylko BMW i3, ale mi się podobało, byłem pozytywnie zaskoczony. Po drugie juz napisałem, że ja nie szukam auta, , M2 z własnej woli nie zamiennię na elektryka, a dokupować elektryka nie chcę, nie widzę żadnego sensu. Moje wypowiedzi były skierowane do słonika i tyle. Na BEV przejdę jak już nie będzie wyjścia, albo mnie poniesie jak słonika :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W NO wersja i4 M50 Fully Charged (VC, asystenci, head up, lasery, comfort access, lakier metalik etc ) za 265k PLN :norty:

Ciekawe czy tez 10% rabatu daja :twisted:


51222933863_9d254416f5_o.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam gdybyś dzisiaj miał wybrać to BMW czy Tesla?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odpowiem Ci na to pytanie jak wypozycze i4 w grudniu na weekend i pojezdze.

Najchetniej widzialbym oba auta na podjezdzie i korci mnie zeby anulowac odbior SR+ za 2-3 tygodnie :norty:


Najwiekszy bol to termin dostawy - do grudnia jeszcze dlugo.


Jedno Ci obiecam - jak i4 M50 bedzie dla mnie lepsze - pierwszy tutaj triumf BMW odtrabie i TMP3 opchne :norty:


Mnie martwi ta waga i balbym sie zamowic to auto bez jazdy testowej, TM3P labedziem nie jest a tu bedzie 400kg wiecej.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Waga jest porażająca, nigdy nie jeździłem taką ciężką osobówka, ale bez jazdy próbnej bym nie kupił.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No wlasnie.

Dla porownania - ten czolg wazy dokladnie tyle co i4 M50 :roll:


Swoja droga, fajnie by bylo zobaczyc na jakims youtube test - zderzenie czolowe takich aut np przy 100km/h :twisted:


bmw-x6-m50i-2020-9-angle--exterior--grey--mountains--rear.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy zderzeniu wolałbym być w czymś cięższym chociaż z bev to strach się puknąć bo można spłonąć żywcem. Waga miby wielka ale podobna do taycana który został okrzyknięty najlepiej prowadzącym się bev na świecie wiec jednak nie zawsze ta waga jest najważniejsza. P.s. Taka x6 była na mojej liście ale trochę obawiałem się spalania. Adam i,e kosztuje tesla 3 performance w waszym kraju w przeliczeniu na pln?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W czarnej tapicerce z 20" kolami - 225k PLN.

Wychodzi ~18% taniej od i4 M50, po lekkich rabatach pewnie z ~15% roznicy wiec oba auta imho dobrze wycenione - w i4 sa lasery, head up, naturalna skora co swoje musi kosztowac.


PS. Roznica w racie miesiecznej miedzy tymi autami to dokladnie 1l single malta w vinmonopolet - to juz czysta preferencja co kto lubi.

Jestem pewny ze i4 bedzie sie swietnie sprzedawac w NO :cool2:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy tak tanio kupiony elektryk możesz od razu sprzedać komuś poza granice?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

NO jest poza EU - akcyza, clo, vat, lista oplat pewnie nie ma konca.

Chociaz jak znam zycie to ludzie pewnie to omijaja w jakies dziwne sposoby :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie męczę już wyższości ICE nad BEV czy odwrotnie. Wszystko zostało powiedziane. Nie wklejam poniższych linków bo mam M2. Kilka stron wcześniej była reklama i4. Dla przypomnienia reklama M2 z czasu jego wprowadzenia na rynek. Tak jak obejrzałem obie i z tego co już wiem o bev i M2 to BMW nie kłamie i pokazuje jakie są /będą emocje w tych (tego typu) autach. Dla każdego coś innego...




  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kriss m2 zajebiste auto ale ma dla mnie 2 minusy, jest w środku dosyć małe a ja potrzebuje miejsca dla dwójki dzieciaków a najgorsza wada ze jest już niedostępne, a na nowy model przyjdzie nam poczekać. Jak mi nie podejdzie bev a wyjdzie nowe m2 mam nadzieje w przyszłym roku to się pochyle nad tematem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam bądź pewny że Bmw łatwo skóry nie odda a na bank mają wiele asów w rękawie o których nie wiemy i prawie jestem przekonany że w perspektywie czasu Tesla była dla Ciebie chwilową odskocznią, jeśli świat już wyznaczył 100% kierunek na elektryki w ciągu paru lat zmieni się bardzo wiele, o prowadzenie się nie martw są cały czas w zanadrzu aktywne stabilizatory które są np. w Taycanie i one w połączeniu z solidnym hamulcem mocno niwelują w odczuciach masę
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kriss m2 [bAD] auto ale ma dla mnie 2 minusy, jest w środku dosyć małe a ja potrzebuje miejsca dla dwójki dzieciaków a najgorsza wada ze jest już niedostępne, a na nowy model przyjdzie nam poczekać. Jak mi nie podejdzie bev a wyjdzie nowe m2 mam nadzieje w przyszłym roku to się pochyle nad tematem.

 

Słonik to nie było w Twoim kierunku, chodzi mi o to, że BMW się zawsze kupowało dla emocji, dla Radości z jazdy, czy teraz to będzie jeszcze ważne dla klientów BMW ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kriss wchodzenie ponad 2 tonowym autem w ciasny zakręt na śliskiej nawierzchni napewno dostarczy emocji :D :D

Tak na poważnie wpiszcie w Google i4 first drive, recenzje są pozytywne. W jakiś recenzja prźeczytalem ze niższy środek oraz szybciej reagujący xdrive nieco pomaga w ukryciu. Masy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie męczę już wyższości ICE nad BEV czy odwrotnie. Wszystko zostało powiedziane. Nie wklejam poniższych linków bo mam M2. Kilka stron wcześniej była reklama i4. Dla przypomnienia reklama M2 z czasu jego wprowadzenia na rynek. Tak jak obejrzałem obie i z tego co już wiem o bev i M2 to BMW nie kłamie i pokazuje jakie są /będą emocje w tych (tego typu) autach. Dla każdego coś innego...


 

Jest mnostwo prawdy w tym co mowisz, to juz pal licho BMW, ogolnie cala motoryzacja sie po prostu zmienia.

Jak wprowadzali FWD do jedynki to podobno pytali klientow ktora os jest napedzana i ludzie mieli to w nosie.

Znajac zycie jakby spytali 100 randomowych klientow M2 ilu z nich bylo wiecej niz raz w zyciu na torze to moze 10 osob by podnioslo reke, reszta kula sie po centrach duzych miast :roll:

Teraz psioczy sie na BEV, 10 lat temu psioczylo sie na automaty i x-drive, wczesniej na ESP, DSC, airbagi i dziesiatki innych rzeczy.


Gwoli scislosci tylko:

1. Te i4 M50 to mysle bardziej odpowiednik szybkiego sedana czyli 3-er 340i a nie "malego wariata" jakim jest M2 :)

2. Dajmy elektrykom kilka lat forow - technologia sie rozwinie, ladowanie zeszlo z godziny na pol godziny, teraz juz na 18 min, za 10 lat bedzie to pewnie 5-10min. Zasiegi i szybka jazda tez pewnie sie rozwina.


Jestem pewny ze i na tor w koncu zacznie sie cos ciekawego pojawiac - mysle ze zelektryfikowana "911" jakies emocje wywola i przejedzie wiecej niz jedna czy dwie petle na Nurburgringu :twisted:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokladnie. IM50 jest konkurentem m40i, prawilne m zawsze wychodzi rok po premierze. W przyszłym roku ma być elektryczne porsche macan. To się dopiero w no będzie sprzedawać. Szczerze mówiąc nie wróżę różanej przyszłości dla tesli a tymbardziej dla ceny ich akcji. Wszyscy kupowali owczym pędem, katapultujac ceny w kosmos. Nie mówię tez ze firma zniknie z rynku, może mieć cały czas dobra sprzedaż ale jednak konkurencja zrobi swoje i na pewno nie będzie sprzedawała i zarabiała więcej jak reszta firm na rynku razem wzięta co aktualna cena akcji sugeruje. Już w no ładnie widać jak bev innych firm spychają tesle na dalszy plan a to dopiero poaczatek. Na dzień dzisiejszy takie BMW ma w ofercie już 4 bev, gdzie tesla ma jedynie 3. Roadster nie wiadomo czy ujrzy światło dzienne a cybertruck to tez koncept dopiero. Z tego co czytałem o cybertruck będzie wyglądał on zupełnie inaczej bo jest za duży i kształt nie spełnia norm bezpieczeństwa a tymczasem Ford ma już lightning, hammer ev i jeszcze jakiś jeden truci bev na rynku się pojawił.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.