Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ja kupię po budowie domu i montazu fotowoltaniki :)

Taycan kombi mnie jara bezustannie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@gmike taycan kombi to klasa sama w sobie ale jednak to jest ze 200 k więcej i auto nadal kinder jajo. Nikt nie wie jak będą trzymały wartość i czy się spopularyzują. Wyszło to kupiłem. W zeszłym roku wziąłem x6 jak COVID wyszedł i wyszedłem na zero a jeździłem przez rok. Mam nadzieje ze zasięg tez będzie normalny bo jak nie to kupię Gap i zepcham ze skaly.
  • Moderatorzy
Opublikowano

- super, ze progi sa z czarnego plastiku - w TM3 schodzi tam podobno lakier od kamieni i bedzie jakis recall niby

 

Gdzieś czytałem że te progi w m50 maja być w karbonie, uwierzę jak zobaczę to bez dopłaty :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Będą w karbonie za jedyne 12k dopłaty, ten ładny lakier matowy to jedyne 15k :D :D
Opublikowano
Na poczatek moze nam powiedziec czy puchnie przy 250km/h

Eeee, spokojnie, to jest elektryk do dostojnej jazdy Premium, czyli spokojne przyspieszenie i 225km/h max.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do jazdy po mieście i wokół komina jako drugie auto w rodzinie powinien wystarczyć.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak obiecalem wklejam konfig do oceny. Cos dodac wywalic, jakies sugestie czy o czym waznym nie zapomnialem?


BMW i4 M50 Gran Coupe

Lakier i tapicerka (cena brutto z VAT)

C3Z Niebieski Tanzanite BMW Individual

MAH7 Vernasca Black skórzana z dekoracyjnym obszyciem


Wyposażenie standardowe

1CX Funkcja XtraBoost

2NH Sportowy układ hamulcowy M

2PA Śruby zabezpieczające

2VB System monitorowania ciśnienia opon

2VC Zestaw naprawczy do opon

2VF Zawieszenie adaptacyjne M

2VL Zmienny, sportowy układ kierowniczy

302 System alarmowy

428 Trójkąt ostrzegawczy / apteczka / gaśnica

430 Pakiet dodatkowych funkcji lusterek

431 Lusterko wsteczne przyciemniane automatycznie

493 Pakiet dodatkowych schowków

4U9 Ochrona pieszych - symulacja odgłosu silnika na napędzie elektrycznym

4UR Oświetlenie ambientowe

4V1 BMW IconicSounds Electric

534 Klimatyzacja automatyczna

5DA Funkcja dezaktywacji poduszki powietrznej

654 Radio cyfrowe DAB+

6AE Teleserwis

6AF Połączenie alarmowe

6AK Usługi ConnectedDrive

6C3 Pakiet Connected Professional

715 Pakiet aerodynamiczny M

754 Spojler tylny M

760 Obramowania M Shadowline czarne na wysoki połysk

775 Podsufitka M Anthracite


Wyposażenie opcjonalne

248 Ogrzewanie kierownicy

3FT 19" aluminiowe obręcze M Double-spoke 861 Bicolor PLN 5000,00

3MF Reflektory M Shadowline PLN 1.400,00

420 Przyciemniana szyba tylna i tylne szyby boczne PLN 2.200,00

4AW Panel deski rozdzielczej pokryty skórąekologicznąSensatec PLN0,00

4FH Aktywna wentylacja foteli przednich PLN 4.100,00

4KA Listwy ozdobne drewno szlachetne, dąb słojowany PLN 700,00

688 Zestaw HiFi Harman Kardon Surround Sound PLN 2.500,00

6DR BMW Drive Recorder PLN 1.000,00

6NX Interfejs ładowania bezprzewodowego PLN 1.000,007

M9M Shadowline o rozszerzonym zakresie PLN 800,00

8A1 Polska wersja językowa PLN0,00

8AT Polska instrukcja obsługi PLN0,00

ZBC Pakiet Business Class PLN 4.800,00

322 Dostęp komfortowy PLN 0,00

488 Podparcie lęd?wiowe przód PLN 0,00

494 Ogrzewanie foteli przednichPLN 0,00

ZPI Pakiet Innowacji PLN 15.300,00

5AC Asystent świateł drogowych PLN 0,00

5AU Systemy asystujące kierowcy Professional PLN 3 900,00

5AZ Reflektory laserowe PLN 0,00

5DN Asystent parkowania Plus z systemem kamer 360 PLN 2 500,00

6U3 BMW Live Cockpit Professional z systemem nawigacyjnym

Opublikowano
Jak obiecalem wklejam konfig do oceny. Cos dodac wywalic, jakies sugestie czy o czym waznym nie zapomnialem?

To ja pytam, gdzie to Premium i skóra z merynosów? :D Chociaż Nappa, przecież Vernasca to jest jakość Tesli :8)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W tesli masz sztuczna w i4 tez taka możesz mieć za całe 600 złotych dopłaty, w standardzie jakiś materiał jest. do vernaski dopłata to prawie 7k. Skóra z merino/nappa będzie później po dostosowaniu pakietu indyvudual.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Słonik 40 szyby akustyczne są w standardzie w i4 ?

co do skóry Dakota , mam ją na kierownicy , dużo się nie różni w dotyku i wyglądzie od skóry z krowy poliuretanowej którą mam na fotelach :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Haha zapewne tak ale ma taki plus, ze dużo lepiej oddycha. Dobrze ze o tych szybach wspomniałeś bo zapomniałem. Podpytam w piątek i jakby co to dołożę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Holera ten kolor matowy wyglada obłędnie, ale już prawie dychę za kolor wydałem. Nie do płace kolejnych 6. Sławomir czy lakier za 15k jest dla ciebie wystarczająco Premium?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Słonik gratuluje, że zamówiłeś sobie nowe auto :). Chodziło za Tobą M4, ale zdecydowała kasa po prostu ( tak jak u Adama i nic w tym złego nie ma oczywiście), bo teoretycznie oba auta mają podobne osiągi. Pytanie, czy wszystkie ustępstwa zrekompensuje niższa cena, przekonamy się po odbiorze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kriss dzięki, dokładnie tak jest jak napisałeś. M4 to auto lepsze ale i dużo droższe zarówno w zakupie i utrzymaniu. Je ma sensu tych aut porównywać. Bardziej bym porównał z m40i. Podobna cena i osiągi, chociaż m40i powyżej 150 rozwinie skrzydła a i4 się spuchnie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dlatego napisałem teoretycznie podobne osiągi, bo dokładnie wiadomo jakie są plusy i minusy BEV vs ICE. Każdy inaczej wybiera kupuje auta, dla Ciebie widać szybki zakup i szybka sprzedaż to żaden temat i fajnie. Ja chciałem M-kę i porównywałem tylko M-ki i wybrałem M2. Nie chcę, żebyś mnie źle zrozumiał, ale ja jednak zachowuje umiarkowany optymizm co do słuszności Twojego wyboru, biorąc pod uwagę o czym pisałeś i o Twoim stylu jazdy. W którymś poście stwierdziłeś, że auto pewnie da radę. Z pewnością tak, pytanie czy o to Ci chodziło?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kris sam nie jestem do wyboru w 100 procentach przekonany, m4 mi się mega podobało, taki świetny cukiereczek, i4 zamowilem zeby sprobowac czegos nowego.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chodziło za Tobą M4, ale zdecydowała kasa po prostu ( tak jak u Adama i nic w tym złego nie ma oczywiście), bo teoretycznie oba auta mają podobne osiągi. Pytanie, czy wszystkie ustępstwa zrekompensuje niższa cena, przekonamy się po odbiorze.

Nie wiem dokladnie jak to w PL wyglada z utrata wartosci ale w NO to co sie dzieje z cenami i utrata wartosci M3/M4 to sa cuda na kiju po prostu.


Nowe M3/M4 kosztuje ~1,5M koron

Auta z 2017-2018 kosztuja ~0,8M koron


Sama utrata wartosci po 3-4 latach to wiecej niz kosztuje i4 M50 w salonie.


I ja nigdy nie twierdzilem inaczej - to nie na moja kieszen ani nie na moje nerwy :)


W PL sa duze rabaty, odliczenia podatkowe, jest VAT na EV wiec sytuacja pewnie wyglada zgola inaczej.

W NO jezeli ktos nie jezdzi co tydzien na tor (do czego EV sie nie nadaja a M3 wrecz przeciwnie) to auta pokroju M3/M4 nie maja racji bytu zbyt duzej i po prostu znikaja z rynku.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak sie teraz zastanawiam czy dobrze zrobilem ze wzialem m50 czy Jednak nie zejsc do 40 ze wzgledu na ten pieprzony zasieg. Zasieg w bev to jest zmora I spedza mi sen z powiek. Adam bezdyskusyjnie w mom przypadku m4 bedzie wyraznie drozszym autem I Mimo wszystko uwazam zarówno bev jak i taka m straci 40-50 wartości w 3 lata, cudów nie ma. Miałem już wiele aut, sporo japoncow które niby nie traciły ale nowe zawsze jednak sporo. Różnice w cenie zakupu to ponad 100k, różnica w odliczeniu to około 14 tysięcy więcej odliczę na bev, plus jakaś drobna różnica w paliwie. Z drugiej strony kupuje auta, żeby raty w budżecie domowym nie były zbyt mocno odczuwalne i te 20% na różnicy raty w te czy tamta na koniec dnia nie robi wielkiej różnicy, bo nawet jak auto kosztuje 100k więcej to polowe odzyska się przy sprzedaży a 50k/36 miesięcy to nie jest astronomiczna kwota.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak sie teraz zastanawiam czy dobrze zrobilem ze wzialem m50 czy Jednak nie zejsc do 40 ze wzgledu na ten [bAD] zasieg.

 

To sobie kolego musisz dobrze przemyslec przed zakupem.

Pamietaj, ze w EV zasieg to praktycznie najwazniejszy parametr auta decydujacy czy jest komfortowo na codzien czy nie, nie tapicerka czy ambienty, mowie to od 100 stron :)

A wersja M50 wydaje sie miec zasieg mniejszy o ~80km od wersji 40 - to sporo w codziennym uzytkowaniu.


Mi by to nie przeszkadzalo ale to jak pisalem wczesniej - dla mnie to by bylo auto nr 2 do jezdzenia do pracy/po miescie bo wszedzie dalej TM3P bedzie lepiej ze wzgledu na wiekszy zasieg, lepsze osiagi i przede wszystkim super chargery.


Tyle, ze z drugiej strony - wydasz na wersje i4 40 ponad 250 tys PLN, a to auto bedzie mialo prawie 6s do setki, bedzie wolniejsze od kazdej, nawet najwolniejszej TM3 na drodze, nie liczac polowy aut ICE.

Mnie by to troche bolalo ale to juz zalezy kto, jak i gdzie jezdzi oczywiscie.


Na obrone BMW - ix3 ma calkiem dobry zasieg biorac pod uwage nie najlepsza aerodynamike (wazy podobnie do i4 M50, tyle ze RWD)

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moim zdaniem zasięg EV jeśli jest kolejnym autem w rodzinie nie ma fundamentalnego znaczenia. Zawsze można wziąć inny samochód jak EV nie zdążył się naładować. No chyba że każdym z aut kierowcy na co dzień robią znaczne przebiegi i nie ma w czym wybierać.

Oczywiście ten zasięg musi mieć co najmniej z 400 km w WLTP.

Opublikowano

Słonik no to jak ta roznica az tak nie boli to zmieniaj na M4. nie bedziesz zalowal.

i40 to juz bedzie za nisko- sporo kasy na opcje "tak se".

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
obawiam się że w przypadku EV będzie taka sama pułapka jak w przypadku Diesla , nie można powiedzieć że mam sportowego Diesla - bo śmiech na sali by był - można powiedzieć że mam wolnego , szybkiego albo cholernie szybkiego Diesla , co może rozczarować kogoś kto szuka sportowego samochodu albo sportowych doznań w motoryzacji , na których się składa 739 czynników :wink: a jeden z nich to przyspieszenie , czas pokaże
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widzę, że jednak po moim poście inni koledzy razem z Tobą słonik nie są pewni czy dobrze robisz. Pytanie jest proste co chcesz osiągnąć? Na jakie ustępstwa pójdziesz. Napisze coś co pewnie dla wielu będzie głupie i śmieszne, ale dla słonika chyba nie. Ostatnio wracałem ze szczepienia i od razu wracałem autostradą. Wjechałem na lewy pas ( 3 pasy). NIe jestem świrem co jak zobaczy autostradę to zaraz 200 musi jechać. Takie są założenia. No i jade sobie spokojnie i po minucie za mną znikąd pojawiło się E60 w kombi. No to wiadomo co musiałem zrobić, no przecież mu nie zjadę...no i teraz wyobraź sobie, że Ty jesteś na moim miejscu i co robisz, od razu zjeżdżasz, niech jedzie czy podejmujesz "walkę" i dopiero zjeżdżasz przy 225 km/h, albo 3 wyjście, w ogóle już nie jeździsz lewym pasem, bo przecież masz elektryka i co z tego, że możesz przyspieszyć jak za chwile będziesz szukał ładowarki i wiadomo co. Ja tego nie kupuje i tyle.


coś ten diler pisze, że ma M3 i M4 poniżej 400 tys zł, dopłata do xdrive tylko 18 tys

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-m3-competition-510-km-nowy-model-2021-najlepsza-cena-aso-ID6DJ3tq.html#175200843e

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moim zdaniem zasięg EV jeśli jest kolejnym autem w rodzinie nie ma fundamentalnego znaczenia. Zawsze można wziąć inny samochód jak EV nie zdążył się naładować.

To jest troche pulapka z tym malym zasiegiem i 2. autem.

Nie chodzi zupelnie o to czy EV zdazylo sie juz naladowac czy nie.


Praktyka pokazuje (setki przykladow wsrod uzytkownikow EV) - ze jak juz kupisz EV, to auto spalinowe po prostu idzie w odstawke i EV z auta nr 2 szybko sie robi auto nr 1.

Wiekszosc ludzi kupujac EV ma w garazu jeszcze jakies ICE czy PHEV "na wszelki wypadek".

I historia zawsze podobna - auto ICE stoi nieuzywane miesiacami bo chce sie jezdzic tym na prad, nowym - i po kilku miesiacach ICE trafia na otomoto.

Kazda wycieczka EV robi sie mala przygoda - czy uda sie dojechac tam, potestuje na tej trasie, na tamtej etc.


Wiem, ze to brzmi smiesznie, ale to nie ma nic wspolnego z oszczednoscia na paliwie - auta elektryczne po prostu wciagaja, to jest nowa technologia, zmiany widac w autach i infrastrukturze z miesiaca na miesiac i staje sie to po prostu malym hobby.


Reasumujac - zasieg zawsze warto miec jak najwiekszy bo nawet jak sie kupuje EV do "miasta" to za chwile bedzie chcialo sie nim jechac dalej, pochwalic sie "elektrykiem" rodzinie, znajomym, pojechac na wakacje etc etc

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.