Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Filip na dziś dzień w nowych blokach jest problem ze stacjami ładowania, nie są montowane w standardzie, wiec to pieśni przyszłości. Aktualnie rozglądam się za mieszkaniami w celach inwestycyjnych i niektórzy deweloperzy łaskawie zamontują ci ladowarke jak na odpowiednio wczesnym etapie za to zapłacisz i to tez z wielka lacha. Czasami trafia się inwestycja z jednym, dwoma miejscami do ładowania. Dodaj do tego ze nie do każdego mieszkania można dokupić miejsce bo ich najzwyczajniej brak a często w rodzinie są 2 auta i jedno stoi byle gdzie pod Chmurką.

No to od kilku dnich możesz im pokazywać nowe rozporządzenie i pytać jak będą je implementowali: https://dziennikustaw.gov.pl/D2021000089201.pdf

Na początku oczywiście będzie pod górę, ale rynek to wyreguluje.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Filip prawnikiem nie jestem ale tu chodzi tYlko o moc przyłączeniowa. Znając deweloperów pociągną odpowiednio gruby kabel do hali a dalej radź się sam. Jak wspólnota wyrazi zgodę to sobie zainstalujesz a jak nie to jesteś w czarnej d. Chociaż dobre i to.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Problem z przyszłością jest taki, że jak zwykle w PL jest nieznana, nie wiadomo co będzie po kątem przepisów. Były już nie raz próby ograniczenia sprowadzania starych aut. W każdej chwili oczywiście za jakiś czas może być nieopłacalne finansowo, po prostu drogie używanie auta spalinowego i chcąc nie chcąc będziemy musieli na BEV się przesiąść. Finansowa sytuacja na pewno w PL spowoduje spore przejście na BEV, bo dla większości Polaków auta najlepsze to te tanie w eksploatacji. Wiem, że jestem nudny, bo znowu o tym piszę, ale żeby kupić auto to trzeba mieć kasę, niewiele osób ma firmę i kupuje na raty, większość zbiera gotówkę i dopiero kupuje. Co do przyszłej wartości dzisiejszym BEV. Tak myślę, że taka Tesla 3 kupiona dzisiaj za 200 tys zl, po 6-7 latach powinna zejść do 50 tys. zł,, mając przy tym przebieg ok. 150 tys km będzie jeszcze atrakcyjna do kupienia. Podsumowując, szacuję, że w okolicach 2026-2027 rynek używanych BEV będzie w Polsce realny i atrakcyjny dla wielu Polaków. Co do nowych wystarczyły by realne dopłaty i wielu się skusi już dziś.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Takie obowiązki jak wynikające z tego rozporządzenia to prawdopodobnie będą dotyczyć nowych pozwoleń na budowę.

Natomiast z ustawy do której wydano powyższe rozporządzenie wynika, że wójtowie, burmistrzowie oraz prezydenci będą odpowiadać za tworzenie punktów ładowania dla mieszkańców gminy.

Opublikowano
I to już się dzieje, w Warszawie budują i wybudują do końca 2022 kolejne 400 stacji ładowania, w pozostałych miastach analogicznie, bo ustawa wymaga.
Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak myślę, że taka Tesla 3 kupiona dzisiaj za 200 tys zl, po 6-7 latach powinna zejść do 50 tys. zł,, mając przy tym przebieg ok. 150 tys km będzie jeszcze atrakcyjna do kupienia.

O stary, zycze nam wszystkim zeby tak bylo :twisted:

Ja bym obstawial okolice 90-100k PLN po 6-7 latach patrzac po obecnej utracie wartosci EV w Norwegii.

 

Zreszta chyba nie tylko mi https://www.bmwblog.com/2021/03/21/bmw-ix-pre-orders-broke-record-in-norway/ znając życie zapewne będzie opluwany przez ludzi którzy jakimś dziwnym trafem kupują auta sporo tansze...

Jestem pewny, ze bedzie olbrzymim sukcesem w NO. Norwedzy kochaja Suvy, kochaja BMW a to auto doposazone, w wariancie z mniejsza bateria, bedzie w cenie X3 2.0 diesel :norty:


BMW moze sobie jedynie pluc w brode, ze nie wypuscili tego auta 4-5 lat temu, dzisiaj by rozdawali karty w Europie jezeli chodzi o EV a ja pewnie smigal bym elektryczna bmka zamiast tu smecic na forum od poltora roku :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszystko się będzie rozchodzić jaka cena ładowania będzie na tych stacjach. Jak taka jak dotychczas proponuje PGe czy Orlen to nie widzę sensu przesiadania się na bev z punktu widzenia ekonomicznego dla kogoś kto się musi ładować na publicznych ładowarkach.


Adam przeciez Ty Tesla dopiero od kilku miesiecy jezdzisz a na druga czekasz. Nic nie stalo na przeszkodzie zeby byl to eTron czy wlasnie ix. Tak jak napisales wielu ludzi kocha niemieckie Premium i są w stanie zapłacić za to więcej dostając mniej. Dobrym przykładem jest mustang czy jeep gc trackhawk czy srt. W mustangu za 250k masz v8 i dużo w standardzie a jednak mimo wszystko sporo osób wyjedzie z salonu BMW 4 2.0d w podobnej cenie. Sytuacja ma się podobnie z x3 czy jeep gc. Na razie sprzedaż bev to nawet w Niemczech tylko 10 procent wiec jest jeszcze czas na wprowadzenie bogatej oferty bev bo rynek dopiero się od roku, dwóch . https://www.best-selling-cars.com/germany/2021-q1-germany-best-selling-electric-car-brands-and-models/ Mnie natomiast ciekawi BMW i3, auto stare jak świat a utrzymuje sprzedaż BMW w Niemczech na 7 miejscu jeśli chodzi o bev, podwoiło sprzedaż rok do roku. Niemcy kupują elektryki ale raczej te najtańsze. Tesla wysoko ale tylko model 3 się sprzedaje, reszta modeli szoruje po dnie i to jest pytanie dlaczego?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Takie używane i3 chętnie bym kiedyś wziął na drugie auto :idea:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam przeciez Ty Tesla dopiero od kilku miesiecy jezdzisz a na druga czekasz. Nic nie stalo na przeszkodzie zeby byl to eTron czy wlasnie ix.

Suvy to nie moja bajka zupelnie, chodzilo mi o i4 bardziej niz o iX mowiac, ze BMW zaspalo.

A to ze Tesla jezdze dopiero kilka miesiecy wynika z przywiazania do BMW - probowalem im dac szanse z 330e (prawie rok czasu), sprzedalem w okolicach 37 strony tego watku :norty:

 

Tesla wysoko ale tylko model 3 się sprzedaje, reszta modeli szoruje po dnie i to jest pytanie dlaczego?

Nie wiem jak w innych krajach ale moge powiedziec co jest nie tak z tymi autami w NO.

model S - auto zaniedbane ostatnie lata przez Tesle az do teraz (bedzie na dniach lifting porzadny), od ~2 lat sie gadalo o tym liftingu wiec ludzie sie bali wydawac duzo kasy na "stara wersje", nie ma haka, jak np model 3, co w Norwegii jest obowiazkiem, jak za tyle kasy bylo mocno do tylu technologicznie w porownaniu do TM3 - predkosc ladowania na SC slaba, srodek tracil myszka juz (pionowy ekran, brak ladowarki tel etc)

model X - te same zarzuty co S (ale za to ma hak), a do tego drzwi "falcon" sa nieporozumieniem, zbyt awaryjne. Do tego auto sporo drozsze od e-trona gdzie e-tron ma ladniejsze materialy w srodku i ogolnie jest "solidniejszym" autem a to ze ma lipne osiagi czy jest pradozerny nikogo to w NO nie obchodzi ^^


Za chwile bedzie model Y berlinski - to auto bedzie sie imho sprzedawalo duzo lepiej niz model 3 bo ma fukcjonalniejsza bryle a do tego powinno miec "europejska" jakosc (pozyjemy zobaczymy :norty: )

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Taka mnie kolejna refleksja naszła teraz. Tesla ma/miała przewagę nad innymi markami, bo najszybciej wypuściła BEV o super osiągach. Za chwilę jej przewaga w tej kwestii zniknie, skoro nawet KIA potrafi. Drugi atut to superchargery, ale czy na pewno? Większość na co dzień ładuje się w domu, w daleką trasę jeździ kilka razy do roku ( oczywiście w PL). To może oznaczać, że w PL Tesla nie będzie tak popularna jak inne marki, które będą mieć auta tańsze, wszędzie serwis i co dla wielu ważne można w nich mocno wybierać wyposażenie. Adam, co do ceny Tesli 3, to mam nadzieje za kilka lat sprawdzimy kto był bliżej :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak dla mnie o przewadze technologicznej świadczą patenty. Tesla niema żadnego a to znaczy ze każdy może to auto rozebrać w piwnicy i zrobić podobne. Soft? Jest Open source a to znaczy ze niczym nie jest chroniony. Można zdekompilowac i napisać podobny. Tesla zmałpila od leafa układ napędowy a teraz każdy może zmalpic od tesli. System jest na linuxie, żaden problem. Efekt ? Kia, Hyundai niemal identyczne parametry na papierze co tesla która w temacie siedzi ponad 10 lat. Baterie? Każdy może kupić takie same od panasonica lub chińskiego dostawcy. Jest globalizacja i większość producentów ma bardzo podobny produkt. Jeden włoży większa baterie, prawdziwa skore i karze więcej zapłacić, drugi da mniejsza baterie, przyoszczędzi na materiałach i będzie sprzedawał taniej a lud będzie mamiony reklamami. Ot cała filozofia.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jest jeszcze jedna zasadnicza sprawa. Ubolewanie, że BMW jest opóźnione w BEV, wg mnie nie jest, przecież tam nie pracują idioci, mimo, że Adam pisał, że zlekceważyli ten rynek. Tylko, że oni nie muszą mieć BEV, żeby zarabiać i to jest zasadnicza różnica. Tak jak pisałem wcześniej, są 2 typy BEV, te se świetnymi osiągami i dzisiaj BMW ma auta spalinowe z super osiągami. Druga grupa, czyli te tańsze, mogące konkurować niższymi kosztami eksploatacji to nie liga BMW :). Jakoś na forum BMW nie ma chętnych do zamiany swojej BMK-ki na BEV :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Taka mnie kolejna refleksja naszła teraz. Tesla ma/miała przewagę nad innymi markami, bo najszybciej wypuściła BEV o super osiągach. Za chwilę jej przewaga w tej kwestii zniknie, skoro nawet KIA potrafi. Drugi atut to superchargery, ale czy na pewno? Większość na co dzień ładuje się w domu, w daleką trasę jeździ kilka razy do roku ( oczywiście w PL). To może oznaczać, że w PL Tesla nie będzie tak popularna jak inne marki, które będą mieć auta tańsze, wszędzie serwis i co dla wielu ważne można w nich mocno wybierać wyposażenie. Adam, co do ceny Tesli 3, to mam nadzieje za kilka lat sprawdzimy kto był bliżej :)

 

Moze byc tak jak mowisz, ale Tesla to nie tylko dzikie przyspieszenie i SC.

Powiem wiecej - akurat te 2 rzeczy w Norwegii sa malo wazne (surowe ograniczenia predkosci i powszechne ladowarki) a jednak TM3 sprzedaje sie jak swieze buleczki.

Wydajnosc zespolu napedowego jest topowa - 500km zasiegu przy spokojnej jezdzie nie stanowi problemu, wysmiewany autopilot jest poki co najbardziej zaawansowany - pokaz inne marki ktore probuja z niemalymi sukcesami nawigowac po miescie czy analizowac sygnalizacje uliczna, skrecac na krzyzowce etc. Zobacz na OTA - inne marki jak VW, BMW czy Porsche maja z tym ogromne problemy. Jezeli chodzi o baterie - gdy inne marki kopiuja to co Tesla wprowadzila prawie dekade temu - ta dzisiaj mowi juz o bateriach strukturalnych ktore pod koniec roku maja byc juz montowane w modelu Y dajac jeszcze wieksze zasiegi i jeszcze tansza produkcje.

Procesy technologiczne - model Y bedzie robiony z 2 duzych odlewow, ma to byc tansze i szybsze w produkcji.

Kolejna rzecza o ktorej sie malo mowi to marze. Tesla ma srednia ponad 20% marzy na aucie gdy inni producenci ledwo wychodza na 0 czy wrecz niektorzy mowia oficjalnie ze doplacaja bo wolumen jest maly ale i tak to robia bo jest to tansze niz placenie kar za emisje.

Kolejna rzecza sa dlugi - firmy jak BMW czy VW maja 100-200 miliardow euro dlugu co musi byc kula u nogi jezeli chodzi o fundusze przeznaczane na R&D, do tego musza ciagle lozyc na technologie ICE ktore chcac nie chcac sa skazane na wymarcie.

To sprawia, ze Tesla wyrywa wciaz do przodu jezli chodzi o inzynierie czy procesy technologiczne a konkurencja jest wciaz skazana na podazanie i kopiowanie rozwiazan.

I czasem w jakims aspekcie doskakuja na chwile (jak np Taycan z osiagami) by po pol roku znowu zostac odstawionym na 2 dlugosci.


Poczytaj sobie newsy ze swiatka EV - praktycznie wszystko co nowe, nieszablonowe wychodzi dzis od Tesli.

Albo zadaj sobie pytanie - co takie firmy jak VW czy BMW oferuja na dzis innowacyjnego jezeli chodzi o EV?

Jedna rzecz ktora maja, zaimplementowali a ktorej nie ma konkurencja?

Dla mnie rozne male rozwiazania technologiczne by Tesla sa swietne - nawet glupie otwieranie drzwi od srodka przyciskiem czy brak przycisku start/stop - to sa wszystko male rzeczy skladajace sie na odbior calego samochodu.


Tak jak dekade temu ludzie szydzili z duzego tabletu w modelu S - zobacz ze dzis praktycznie wszystkie marki to implementuja.

Za tydzien wyjdzie model S bez dzwigni zmiany biegow - zobaczysz, ze za kilka lat bedzie to standardem w branzy.

 

Tesla zmałpila od leafa układ napędowy ... System jest na linuxie, żaden problem.

Ze ty sie chlopie nie wstydzisz publicznie pisac takich rzeczy :duh: :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam jeszcze raz, Tesla ma dzisiaj przewagę, bo tylko tym się zajmują, jak inni zaczną to już jej może nie mieć. Realnie ta dzisiejsza przewaga takim firmom jak BWM nie zagraża, bo klientów na elektryczne BMW jest garstka.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Realnie ta dzisiejsza przewaga takim firmom jak BWM nie zagraża, bo klientów na elektryczne BMW jest garstka.

 

Klientow na elektryczne BMW jest garstka?

Stary wybacz ale fundamentalnie sie z Toba nie zgadzam :roll:

Klientow na elektryczne BMW jest garstka bo oferta elektrycznych BMW na dzisiaj to dno i 2 m mulu.

Gdyby BMW mialo w ofercie odpowiednik TM3 to sprzedawaloby go dzisiaj w 2021r w setkach tysiecy egzemplarzy.


Przeczytaj chociazby sam naglowek tego artykulu i odpowiedz sobie sam na postawiona teze o garstce klientow.

Przypominam - i4 to EV "na szybko", wzieli nadwozie 4-er, wstawili baterie i heja ha na rynek.

Prawdziwa platforma EV pojawi sie za kilka lat pewnie w tym segmencie dopiero.

https://www.fleetnews.co.uk/news/manufacturer-news/2021/03/19/bmw-i4-to-launch-three-months-early-as-brand-accelerates-ev-strategy


51213625683_1ccb96d7be_o.jpg


PS. W tym tygodniu w Warszawie zaczynaja sie dostawy TM3 - sprzeda sie pewnie kilkaset szt. aut po 250-280k PLN z osiagami 3,5-4,5s do setki.

Jak myslisz, kupujacy przesiadaja sie z Octavii za 100k PLN czy raczej M340i czy innego M2? :twisted:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko garstka klientów z BMW M340i czy innego M2 wybierze Tesle, tak uważam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chłopak pierwszy raz w życiu nowe auto kupił i zaraz gacie zgubi z wrażenia. Zluzuj chłopie bo w pory narobisz. Poki co BMW ma problem z realizacja zamówień a co tu dopiero mówić o produkcji dodatkowych aut. Samochodów na placach brak, poczytaj sąsiednie wątki jak ich zamówienia są odkładane tymczasem ty cos bredzisz o jakiś możliwościach sprzedaży dodatkowych samochodów. Klient Premium zostanie w Premium. Nie jesteś i nigdy nie byłeś klientem BMW, nigdy nowego auta nie kupiłeś. Ja już w swoim życiu słyszałem dziesiątki ludzi takich jak ty, bredzących ze BMW to gowno, ze się psuje. Byli nawet tacy co próbowali uświadomić ze Dacia lepsza. Technologia baterii tesli? Co ty bredzisz? To jest technologia pnsonica. Nowa technologia baterii? Baterie będą większe i zaoszczędza na połączeniach. Rozpoznawanie sygnalizacji w BMW nie ma? https://www.bmwblog.com/2020/09/24/new-bmw-urban-cruise-control/ Powtarzam poraz kolejny autopilot tesli ma taki sam poziom zaawansowania co w innych markach wiec nie bredź tutaj więcej głupot. Dla mnie. 340i w polskich warunkach to zdecydowanie lepsze i przedewszystkim dużo szybsze na autostradzie auto czyli tam gdzie te osiągi mogę wykorzystać. Innowacyjny napęd tesli?

6:45 minuta filmu 3 dyferencjały na stole, tesla model s performance, Nissan leaf, Chevrolet bolt ev. Poza tym ze tesli jest większy bardziej masywny, wyglądają tak samo. Gdzie jest ta innowacja? Skąd bierzesz informacje ze ice zaraz przestaną się sprzedawać bo szacunki mówią, ze do 2030 roku będzie się sprzedawać około 30-40% rocznie bev , czyli nadal 60-70% to będzie ice https://www.forbes.com/sites/neilwinton/2021/03/09/electric-cars-are-coming-and-if-you-dont-like-it-tough/ tego tak naprawdę nie wie nikt ale ty znasz oczywiście przyszłość.


BEV prices must drop drastically. Currently in Europe the price of the cheapest electric car is about twice that of its ICE equivalent. Range anxiety is still a bugbear for would-be BEV purchases, who find that as soon as they turn on to a high-speed intercity link, available mileage drops off a cliff. Currently the cheapest little ICE city car could do a 3-hour motorway journey cruising at legal maximum speeds in one go. Expensive electric cars like the Polestar 2 would probably need three stops and take three times as long. If they do need to recharge urgently the network is too thin and methods of payment frustratingly clunky.

Opublikowano
Jak dla mnie o przewadze technologicznej świadczą patenty. Tesla niema żadnego.

Skąd tak dziwne i mylne przeświadczenie? Tesla ma patenty i ciągle zgłasza nowe.

 

Soft? Jest Open source a to znaczy ze niczym nie jest chroniony. Można zdekompilowac i napisać podobny. Tesla zmałpila od leafa układ napędowy a teraz każdy może zmalpic od tesli. System jest na linuxie, żaden problem.

Chyba nie rozumiesz jak działa open source. Dekompilacja powinna być zbędna. ALE jeśli już się do niej odwolujesz to mam nadzieję że rozumiesz, że podlega jej w szczególności closed source?

 

Efekt ? Kia, Hyundai niemal identyczne parametry na papierze co tesla która w temacie siedzi ponad 10 lat.

Jeśli uważasz, że dorównanie parametrami samochodu jest wynikiem skopiowania softu i braku patentów... To myślę, że niewiarygodnie upraszczasz rzeczywistość. Pozostaje tylko pytanie co powstrzymało BMW (hint: nic, w necie są historie rozbierania Tesli przez innych producentów)

Radość z jazdy
Opublikowano
a lud będzie mamiony reklamami. Ot cała filozofia.

Odczep się od BMW, to ich wybór że w odróżnieniu od Tesli chcą wydawać hajs na reklamy! (zamiast na zaprojektowanie bagażnika pod maską iX)

Radość z jazdy
Opublikowano
przedewszystkim dużo szybsze na autostradzie auto czyli tam gdzie te osiągi mogę wykorzystać.

Zapomniałeś o światłach w mieście.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
O niczym nie zapomńialem odniosłem się do wszystkiego i rozpoznawanie świateł BMW tez ma. Przeczytaj dokładnie post który komentujesz. Pokaz mi dodatkowo listę patentów które ma tesla. Obejrzyj filmy z dissasembly zespołu napędowego tesli i konkurencji a zobaczysz uderzające podobieństwo wiec trochę dystansu życzę. https://www.cnbc.com/2018/08/13/elon-musk-tesla-open-source-self-driving-safety.html Jeszcze taka uwaga do update Twojego samochodu. Rozumiem ze hardware w tesli się nie starzeje czy od 10 lat tesla pakuje ta sama elektronikę? Android, Apple maja tylko kilkuletnie wsparcie właśnie przez szybkie starzenie się elektroniki, chyba ze musk wam wymienia co 4 lata komputery w autach?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiele stron wcześniej pokazaliśmy jakie ma słabe strony bev oraz, że dla nas klientów i fanów BMW nie jest dzisiaj żadną konkurencją/alternatywą. Teraz główne pytanie wątku dokąd zmierza BMW jest po prostu pytaniem źle postawionym, bo jak widać BMW ma się świetnie ( mimo długów - kogo to obchodzi). Adam założyłeś, że BMW jest w tyle, bo nie konkurencji dla Tesli. Ja w dalszym ciągu uważam, że dzisiaj nie ma, bo nie musi, bo tylko garstka tego potrzebuje. Po prostu zostałeś zmuszony do zakupu elektryka, przez miejsce i czas w którym się znalazłeś. Ja też kupię elektryka jak zostanę do tego zmuszony. Miłego dnia wszystkim :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.