Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@kicaj wymiana celi na dzien dzisiejszy to jakas mega pracochlonna abstrakcja i wedlug mnie, jesli calkowicie nie zmieni sie design baterii to zawsze bedzie mega kosztowne a wrecz nieoplacalne. Budowa baterii to nie jakis rocket science ale tysiace polaczonych ze soba baterii bardzo podobnych w budowie do paluszkow. Polaczenie ich usztywnia cale auto wiec nie mozna sobie ich tak po prostu wyjac i wlozyc. Poza tym sprawdzenie ktore padly i wymiana np kilkuset paluszkow z takiej paczki na pewno latwa i przyjemna nie jest i nie daje zadnej gwarancji jak dlugo tak zregenerowana "bateria" podziala. Mozna nieco ulatwic sprawe i wymieniac cale paczki, tylko co jesli w kadzej paczce np 30% bedzie padnieta a reszta OK?


p.s. prius ma tych baterii znacznie mniej, wiec koszt wymiany mniejszy i zapewne umiejscowienie i dostep latwiejszy.

są różne techniki produkcji całych packów, począwszy od róznych rodzajów cel, poprzez moduły koncząc właśnie na packu.

Prius na przykład ma baterie typu pouch - po otwarciu packu łatwo dość wymienić. Tesla / cylindryczne, spawane ze sobą / więc tu wymiana jest prawie niemożliwa...

najprościej gdy można wymienić moduły - tak robi np. Microvast.

zobacz też co Nio oferuje>


co do budowy - to zalezy od kontrukcji - tu jest różnie. na pewno warunkiem jest bezpieczeństwo a nie sztywność nadwozia. Poza tym kwestia chłodzenia...


najsłabsze ogniwo w packu definiuje o ile obniży się całkowita pojemność, ale to zależy od typu baterii i konfiguracji S-P cel. :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

pomysl nio jest genialny, ale bateria musiala by byc na zasadzie wypozyczenia bo nikt normalny nie zaryzykowal by wymiany nowej na jakas stara zuzyta.

Nowy test bjorna:

Audi e-tron pobil rekord w szybkosci pokonania trasy okolo 900km w Norwegii. Na dzien dzisiejszy przewaga tesli i jej superchargerow stopniala do zera. Audi sie laduje szybciej, Ionity stawia bardzo szybkie ladowary, tylko ciekawe czy degradacja baterii takze nie bedzie szybsza. Jest jeszcze jeden problem, ktory mi sie nasuwa. Juz kilka razy na roznych filmach aut roznych marek podczas podlaczania ladowarki lub nawet w trakcie ladowania pojawiaja sie bledy i trzeba rozlaczyc i podlaczyc jeszcze raz. Wymaga to od wlasciciela kwitniecia w aucie na czas ladowania i na pewno nie jest to fajne.


Dodatkowo to juz ktorys z filmow w ktorym Bjorn zachwyca sie wygladem e-trona, takze niemieckie premium chyba ma sie jeszcze dobrze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy okazji wycieczki wstąpiłem do salonu tesli i odbyłem jazdę testowa i oto moje wrażenia:

Hej slonik, ciesze sie, ze miales okazje przetestowac TM3P, obiecalem Randallowi ze sie odniose :twisted:

Dyskusja z ludzmi po jezdzie testowej jest zawsze bardziej merytoryczna, wiec kciuk w gore :cool2:


Primo - jestem dumny ze moj watek przyczynia sie do poszerzania swiadomosci n/t EV wsrod entuzjastow BMW (ciesze sie zarowno z komentarzy pozytywnych jak i z krytyki czy tez wrecz hejtu), za kilka lat chcemy czy nie chcemy wszyscy bedziemy jezdzic EV, jak za kilka lat wrocimy do tego co tu ludzie czasem wypisywali w tym watku to bedzie to skarbnica smiechu i memow, jestem o tym przekonany :norty:

Secundo - Generalnie co chce podkreslic, nie przeszkadza mi zupelnie czy komus Tesla pasuje czy nie, staram sie merytorycznie dyskutowac - ja ja kupilem bo BMW w 2020/21 nie dawalo mi opcji alternatywnej i jak tylko BMW zacznie robic samochody (EV) lepsze od TM3 - z checia wroce do marki, powtarzam to dziesiatki razy. To ze jezdze dzis Tesla to "wina BMW" bo firma przestala byc konkurencyjna w interesujacym mnie segmencie.


I teraz do rzeczy:

 

Córka jak zobaczyła auto nie chciała nawet wysiadać. Powiedziała, ze wyglada z zewnątrz jak najtańszy vw z 2009 roku.

Brzmi jak trauma wsiadania do Multipli :norty:, dla mnie to koloryzowanie, ale ok.

TM3 Jest bez watpienia mniej "agresywna" od 3-er czy niemieckiej trojcy i to jest fakt.

EV wymaga poswiecen w stylistyce (aerodynamika) jezeli maja byc topowe osiagi, to jest tez fakt.

Natomiast nadchodzace i4 pieknoscia tez nie bedzie i tu chyba wszyscy sie zgadzamy ^^

 

a w środku..... stoja dosłownie 2 stoliki i kilka krzeseł i nic więcej na kilkaset metrów kwadratowym salonie. Żadnego auta w środku. Wszystko wyglada jakby dopiero miało ruszyć pomimo ze salon otwarty z pół roku temu?

Tesla traktuje rynek polski po macoszemu. Nasz rzad ma wywalone na EV, swiadomosc spoleczenstwa n/t EV jest makabrycznie zla, importujemy milion 15 letnich trupow rocznie w dieslu od Hansa - trzeba zdjac rozowe okulary i patrzec na swiat takim jakim jest. Salony Tesli w innych krajach wygladaja lepiej ale nadal to nie jest i raczej nigdy nie bedzie poziom BMW gdzie na recepcji wita nas dzaga 9/10 - za takie cos placisz pozniej przy wymianie oleju (800-1000 PLN za usluge warta 1/5 tego). Jak szukasz "dowartosciowania" sie w salonie - w Tesli tego nie znajdziesz, inna polityka firmy.

 

Do jazdy miałem z 40 minut wiec pobawiłem się co nieco infotainmentem. Pierwsze co to w oczy rzuca się mega wypalcowany, tłusty ekran

Kazdy dotykowy ekran sie palcuje. Nie uciekniemy od tego. Nie pamietam Twoich zarzutow odnosnie tego w e-tronie czy Taycanie ktore maja tych ekranow dotykowych po 2szt i wyglada to tragicznie :norty:

To powiedziawszy - ekran na jazde testowa klienta powinien byc zdezynfekowany i wyczyszczony. Tak jest w moim lokalnym salonie Tesli. Tym bardziej w czasach covidu :duh:

 

Odpaliłem grę, netflixa, pobawiłem się audio i spotify. Interfejs ogólnie działa płynnie, natomiast apki jak dla mnie ładują się stanowczo zbyt długo. Pojezdzilem trochę w grę tym autem co się steruje kierownica, znudziło się po 3 minutach i tak jak Xbox u mnie w domu nikt nie odpalał przez ostatnie 2 lata jak nie więcej tak te gry i Netflix jest tak samo bezużyteczny w aucie. Rozrywka w aucie jest potrzebna głównie dzieciom, które siedzą z tylu a z tylu ekran jest ciężko widoczny. Imtak dla dzieciaków trzeba mieć tablety.

Interfejs Tesli pod wzgledem responsywnosci i jakosci/czytelnosci ekranu to jest top.

BMW w iX3 z 2021r nie stoi nawet blisko. Popularne marki jak VW to jest juz tylko dramat. Czekam co pokaze idrive 8.

Jezeli nie grasz w gry w domu, nie ogladasz mediow w aucie to ich nie potrzebujesz, no problem. Natomiast ja jestem prostym czlowiekiem - jezeli jedno auto je ma a drugie nie ma - wybor jest oczywisty. Lepiej miec i nie potrzebowac niz nie miec gdy potrzebujesz bo akurat czekasz 2h w aucie na prom na przyklad.

 

Pobawiłem się audio, gra w miarę poprawnie, w audi a8 B&w nie słyszałem ale b&w w Volvo xc90 gra na pewno dużo lepiej.

Zgadzam sie w 100%.

Dla przypomnienia - audio w TM3P jest gratis, natomiast B&W w XC90 kosztuje 18.800 PLN :cool2:

 

W uszy wpada brak sceny, niezbyt dobra separacja instrumentów, nienaturalne ich rozmieszczenie oraz niezbyt duża głośność maksymalna.

Zebysmy mieli kontekst - mozesz przyrownac ten opis audio do swojej G30 5-er za 300 tys PLN? :twisted:

I drugie porownanie do dowolnego zestawu HK w 3-er?

 

Nie wiem czy to wada tego egzemplarza ale w przerwach między piosenkami z głośników bylo słychać bzyczenie co jest irytujące.

U mnie nic nie "bzyczy", jakies szczegoly? Zrodlo odtwarzanego dzwieku?

 

Jeśli chodzi o jakość środka to jesteśmy otoczeni morzem plastiku.

Wskaz mi prosze jedno miejsce gdzie w TM3 jest wiecej plastiku niz w 3-er.

Pomijam opcje indywidualnego obszycia skora srodka w 3-er ktora wykupuje garstka klientow w autach >300k PLN.

(co nie zmienia faktu ze w Tesli tego nie ma i dla bardzo wymagajacych klientow jest to solidny argument przeciwko)

 

Jedni napiszą, ze minimalizm ale dla mnie wyglada po prostu biednie.

Tak jak mowisz minimalizm - ja po wejsciu do iX3 i spojrzeniu na co drugi element w kabinie "chromowany" (czyt. pomalowany plastik na srebrny kolor) - mialem tylko jedno skojarzenie - cyganski blichtr i facepalm.

 

I tu przechodzimy do najgorszego elementu tego auta a mianowicie foteli. Jakość ich jest fatalna, są strasznie miękkie

Bardzo subiektywna opinia. W necie przewazaja recenzje ze fotele w TM3 sa swietne.

Nie wiem jeszcze jak to wyglada w dlugich trasach ale na codzien - fotele w TM3 sa bardziej komfortowe od foteli sportowych w BMW ktore sa twarde, wysuwana czesc wbija sie w udo tak ze dretwieje, boczki jak sa napompowane uwieraja w boczna czesc uda a do tego czesto wydaja skrzypiace dzwieki :duh:

 

a do tego jak się siada to między plastikowa skorupa a materiałowym siedziskiem pojawia się ogromna szpara, gdzie można włozyc rękę i zobaczyć podłączone kable i silniczki fotela.

Tu az musialem dzisiaj zerknac specjalnie i zobaczyc w moim aucie.

Piszesz bzdury ala odpadajace dachy w Tesli. Zrobiles moze zdjecie?, chetnie zerkne :norty:

 

Sztuczna skóra po półgodzinnej jeździe parzyła w nogi

bzdura, szklany dach w TM3 jest izolowany od slonca, przyciemniony.

No chyba ze mowimy o Hiszpani i 35C i nagrzewaniu gory foteli przez przednia szybe, ale do tego jest funkcja "wietrzenie" w apce ktora w minute klimatyzuje auto.

 

instalacja fotelika w modelu 3 to katorga jakaś. Musiał mi sprzedawca pomagać bo sam nie dałem rady. W BMW dziury na isofix mam ładnie obudowane i zaślepione plastikiem, w tesli muszę pchać na sile w siedzenie i mieć nadzieje ze wskoczy.

Juz abstrachujac od tego ze foteliki ISOFIX najczesciej montujesz raz na kilka lat w aucie.

Ja mam 2 rozne foteliki ISOFIX zamontowane w TM3 i z zadnym nie mialem zadnego problemu :roll:

Odbijajac pileczke - w F10 obie plastikowe nakladki na dziury ISOFIX byly polamane po 3 latach uzytkowania :duh:

 

Tylne kanapa dla dorosłego jest niewygodna, bo podłoga jest wysoko i się siedzi jak na kibelku.

Zgadzam sie w 100% :cool2: U mnie w aucie siedza z tylu dzieci w fotelikach.

 

Generalnie do niemieckiego Premium daleko.

Piszesz o G30? To nie ta klasa aut, tutaj byc musial porownywac model S.

Ja przesiadajac sie z F30 nie czulem utraty "premium", poczatkowo brakowalo tych wszystkich przyciskow ale po miesiacu czlowiek sie zastanawia do czego wogole one byly potrzebne :duh:

 

Sprzedawca sam przyznał, ze przy przesiadania się z niemieckiego Premium ludziom ciężko jest zaakceptować środek.

Tak, na pewno sprzedawca Tesli tak powiedzial :norty:

 

Generalnie przyspieszenie w mieście jest fenomenalne, robi wrażenie, powyżej 100 już nie jest tak dobrze.

To auto ma 11,5s na cwiartke, dokladnie tyle samo co BMW M3 G80 za pol miliona PLN, mysle ze jest calkiem dobrze :norty:

 

Czuć było duża masę i nienaturalna twardość auta, M4 która jeździłem prowadziła się lepiej, sprawiała wrażenie zwinniejszej.

M4 ktora prowadziles jest wersja RWD, lzejsza o 120kg od TM3P.

Wersja 4WD bedzie miala podobna mase co TM3P

Co do twardosci auta - wersja Performance ma obnizone zawieszenie i 20" kola - czego sie spodziewales? :twisted:

To wlasnie po to wybiera sie ta wersje - zeby bylo twardo i gokartowo, jak chcesz komfortu to idziesz po wersje LR+, nieobnizona i na 18" i dokupujesz pakiet boost ktory obniza przyspieszenie do 3,9s do setki (zachowujac gwarancje producenta)

 

do tego irytujący dźwięk jak w tramwaju.

bzdura

 

Ten jeden ekran na środku podczas jazdy to nieporozumienie. Przy dynamicznej jeździe kompletnie nie wiadomo z jaka prędkością się jedzie. Niedaz ze żeby spojżeć na prędkościomierz to trzeba zrobić mega zeza to jak się przyspiesza lub hamuje szybko zmieniające się cyfry powodują ze nie wiemy z jaka prędkością jedziemy.

Po kilku miesiacach moge z reka na sercu powiedziec ze cyfrowy predkosciomierz w Tesli jest bardziej ergonomiczny od wyswietlaczy w tradycyjnym miejscu.

Zanim odezwie sie fala hejtu - wyjasnienie.

W tradycyjnej 3-er patrzysz na droge i jak chcesz sprawdzic predkosc - musisz przeniesc wzrok w dol, zogniskowac ostrosc na licznikach bo w polu widzenia jest przeszkadzajaca kierownica na innej ogniskowej (blizej oczu), przetrawic wskazanie i przeniesc wzrok z powrotem na droge zmieniac znowu ogniskowa - trwa to 1/2s czy 1s.

W TM3 zerkasz na ulamek sekundy w prawo i wiesz od razu z jaka predkoscia jezdziesz, wskazanie jest cyfrowe i czytelne bo duza czcionka.

Wymaga to przyzwyczajenia, zgadzam sie, natomiast po kilku dniach jest to opcja imho lepsza na codzien.


To powiedziawszy - HU jest opcja najlepsza i jego brak w TM3 uwazam za najgorsza wade tego auta (oprocz tego ze nie moge dojechac do Chorwacji 180km/h bez 5 minutowej przerwy na zatankowanie :norty: )

 

Patrzenie na nawigację na bok i w dół tez jest niewygodne i wymaga ciągłego kręcenia głowa. W BMW jak dojeżdżam do skrzyżowania to na centralnym ekranie mam rozrysowane wszystkie pasy i zaznaczone którym mam jechać, o hudzie już nie wspominając, tutaj jest to oszczędność kilkudziesieciu dolarów na jeden dodatkowy ekran.

Brak HUD to duza wada, zgadzam sie.

Mi navi nie przeszkadza bo jest duza i czytelna ale ja mieszkam w kraju gdzie nie ma zbyt wielu drog wielopasmowych, w PL w miescie z wieloma pasami moze to byc istotny problem, nie neguje, tutaj HUD przydalby sie jak zdrowie.

Jego brak nie wynika z oszczednosci a z uporu szefa firmy - twierdzi ze HUD to niepotrzebna funkcja bo za kilka lat samochody maja byc autonomiczne i tak.

Osobiscie sie nie zgadzam ale w kazdym aucie sa niestety jakies kompromisy :evil:


 

Generalnie brak przycisków i jeden ekran to nie żaden majstersztyk a oszczędności sprawiające ze podczas jazdy obsługa jest dużo trudniejsza i mniej intuicyjna.

Tak, dlatego wszyscy producenci samochodowi, na czele z MB i S klasa kopiuja rozwiazanie Tesli, z oszczednosci.


 

Idrive z pokrętłem i wieloma przyciskami na kierownicy i nie tylko bije tesle na głowę pod względem wygody.

Spoko, jak w kolejnej generacji go juz nie bedzie - bedziesz mowil zgola co innego :norty:

 

Komend głosowych nie przetestowałem, nie wiem czy działają po polsku bo w aucie był ustawiony język angielski.

Dzialaja dzialaja. Malo tego - mozesz miec menu po angielsku a komendy glosowe po polsku.

Ot taka drobnostka ktora w premium BMW jest problemem nie do rozwiazania od 20 lat :cool2:

 

Podczas jazdy często irytowały mnie chyba czujniki od autopilota które regularnie wydawały dźwięki ostrzegające, szczególnie na 3 pasmowych dojazdach do skrzyżowań, rond pomimo ze nic się wokół nie działo.

Samochod ma pelno kamer i regularnie patroluje otoczenie.

Jak nie podoba sie - wlaczasz "Joe mode" i nie uslyszysz wiecej zadnego dzwieku.

 

Przetestowałem także autopilota. Raz spod skrzyżowania auta przedemna ruszyły, tesla tez ale osiągnęła predkosc ze 20 km/h i dalej już nie przyspieszyła co spowodowało ze zostałem mocno z tylu za reszta.

To nastepnym razem zwieksz predkosc tempomatu na powyzej 20km/h

 

A tak to jeździ skręca, rusza, tak samo jak w BMW... Nie widzę tu żadnej przewagi technologicznej tesli nad reszta.

BMW mocno poprawilo "lane assist" jak testowalem w iX3 i jest to prawda, natomiast gdybys pojezdzil TM3 chociaz kilka godzin to Twoj komentarz bylby o180 stopni w druga strone, ale wiadomo ze podczas krotkiego testu zwraca sie uwage na inne rzeczy.

Lane assist TM3 to top topow na dzisiaj w motoryzacji, w USA nawet ostatnio aresztowano jakich klaunow ktorzy jezdzili na tylnim siedzeniu czy spali podczas jazdy :duh:

 

Jeszcze co do kamery cofania, porównałem ta z tesli z moim BMW i nie widzę żadnej różnicy jakościowej na korzyść któregokolwiek auta.

To wklej zdjecie ze swojej G30 a ja wkleje z TM3, ok?

To wtedy zauwazysz szybko i napiszesz tu sprostowanie :twisted:

Kamery w BMW sa niskiej jakosci i jest to bezsporny fakt - na necie sa juz dziesiatki recenzje drive recordera BMW i jest to wstyd dla marki zadac od klientow dodatkowych pieniedzy za taki badziew.

Generalnie pikseloza i przy stop klatce - brak mozliwosci odczytu chociazby tablicy rejestracyjnej przejezdzajacego auta!. Nie ma co tu bronic firmy bo zrobila zarowno softwarowy jak i hardwarowy syf.

 

Otwór bagażnika bardzo mały co sprawia ze wyglada on jak ciemna jama.

W sensie gorzej od jakiegokolwiek innego sedana na rynku?

 

Podsumowując bardzo dlugi wątek. W naszym kraju w podobnej cenie dostaniemy m40i jak i tesla model 3 performance. BMW będzie autem nieco wolniejszym, w paliwie droższym w utrzymaniu ale jest to auto bardziej kompletne. Ostatnio widziałem w salonie z kilkoma dodatkami m performance m 40i, z zewnątrz wyglada obłędnie, dużo lepiej wykonane w środku, komfort jazdy, resorowanie tez na wyższym poziomie, obsługa infotainmentu lepsza w BMW.

M340i jest autem sporo drozszym i wolniejszym od TM3P, jego TCO (spadek wartosci + benzyna) bedzie spokojnie 2x wyzszy nawet w PL na przestrzeni 3-4 lat w porownaniu do TM3P.

Co nie zmienia faktu ze jest swietnym samochodem i imho najlepszym wyborem w obecnej serii 3-er jak ktos ma budzet w okolicy ~350k PLN.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Adamie po kolei:

1. Nie widzialem i4 na zywo wiec sie nie wypowiem, opisalem tylko reakcje corki. Co do tesli model 3 dla mnie tak samo z przodu i z tylu auto wyglada na zywo po prostu staro i smutno. Tylne lampy sprawiaja wrazenie mocno przestarzalych, przod wszyscy widzimy jaki jest, do tego caly samochod jest tak jakby garbaty, polokrogly. Tak jak napisales walka o aerodynamike ale niestety e-tron gt czy tez taycan wyglada przy tym aucie duzo lepiej, nowoczesniej, g20 to samo.

2. Nie wiem o jakich okularach piszesz ale Polska wedlug: https://www.factorywarrantylist.com/car-sales-by-country.html w 2020 roku byla na 22 miejscu pod wzgledem liczby sprzedazy NOWYCH aut na swiecie, Norwegii brak w tym zestawieniu a w Europie w zeszlym roku sprzedaz aut nowych:

POLAND 428,347

NORWAY 141,412

Zestaw to sobie z tym, ze tesla za rok chce wprowadzic auto za 18 tysiecy funtow i ktory rynek jest bardziej przyszlosciowy liczac wzrost popularnosci samochodow elektrycznych? W salonie nie szukam dowartosciowania sie ale obslugi premium czyli adekwatnej do produktu ktory kupuje i tak jest dla mnie to wazne.

3. Pelna zgoda. Kazdy dotykowy ekran sie palcuje dlatego uwazam, ze w autach jest to porazka, i pomimo tego ze w bmw tez jest dotykowy NIGDY nie dotykam go palcami bo pozniej wyglada oblesnie. Sporo postow na forum bmw bylo, typu nie pasuja mi ekrany dotykowe w audi dlatego chcialbym przesiasc sie na bmw. TO JEST OSZCZEDNOSC producenta na ktora ja nigdy zgody nie wyraze. Na szczescie w IDRIVE 8 widac pokretlo a w etronie jest juz przynajmniej jeden ekran dotykowy mniej zastapiony przez przyciski Alleluja!. Mam nadzieje ze producent zrozumial swoj blad.

4. Dla mnie ten ekran nie jest top topow, tylko paskudna oszczednoscia. W bmw z zamknietymi oczami w ulamku sekundy zmienie temperature, przekieruje nawiew w inna strone, lub go wylacze, a 2 godziny siedziec w samochodzie to kazdy wyjmie sobie smartfona lub swojego tableta i bedzie ogladal co chcial a nie zmuszal wszystkich do tego samego, szczegolnie gdy pasazerowie z tylu nie sa w stanie zobaczyc dobrze przedniego ekranu. Taki egoizm kierowcy i nic wiecej.

5. Ciezko te audia porownac bo kazde z nich nie gra dobrze. Proponuje wejsc kiedys do porzadnego salonu audio i posluchac dluzej sprzetu hi-end, przesluchac swoich ulubionych utworow i zrobic to na bezstratnym formacie to pozniej ciezko bedzie sluchac tego samego w aucie. Masz szeroka scene, umiejscowienie instrumentow tam gdzie powinny byc w prawdziwym bandzie, do tego mozna z gloscnoscia pojsc naprawde daleko a sprzet caly czas gra czysto, nie wyplaszcza dzwiekow. Zeby je bezposrednio porownac trzeba by postawic 2 auta obok siebie i w kazdym z nich potestowac na tych samych utworach a takiej mozliwosci nie ma. Poza tym kazdy ma inny gust dlatego np. w dobrym salonie audio dobierasz sobie zestaw pod siebie sluchajac zestawu i wymieniajac poszczegolne elementy na miejscu plus wypozyczenie do domu i odsluch w domu w warunkach naturalnych. Takze krzyczenie ze zestaw w tesli jest lepszy od HK to takie bicie piany troche dla mnie. XC90 tutaj mialo przewage bo wieksza przestrzen w aucie a do tego wyglada bosko.

6. Co do bzyczenia, zrodlem bylo spotify. Nie wiem czy to norma czy wada testowanego egzemplarza.

7. Srodkowy tunel, okolice kubkow, listwy w g20 mozesz miec aluminium a nawet drewno naturalne w tesla model 3 jest to plastik. O desce obszytej skora sam napisales i to nie zaden argument ze malo kto to wybiera. Wazne ze JA moge wybrac jak bede mial taka fanaberie.

8. Jesli dla Ciebie fizyczne przyciski to Cyganski blichtr i facepalm TWOJA sprawa, dla mnie jest to mega WYGODA w uzytkowaniu i czysciutkie ekrany na codzien.

9. Co do foteli. Pisalem juz wczesniej ze dzien byl deszczowy i pochmurny a skajka niezdzierajka parzyla mnie w nogi i to bynajmniej nie przez slonce. Ja rozumiem ze skajka oszczedza zwierzatka ALE jest to plastik, ktorego produkcja jest toksyczna, jest tansza od skory naturalnej i do tego duzo mniej trwala a przede wszystkim Traditional leather is much more breathable than vegan leather. Sprawia to, ze siedzisz na czyms co wogole nie oddycha. Nie rozumiem Twojego zachwytu nad tym badziewiem ale ja juz wolalbym najtansza szmate niz cos co udaje cos innego czym nigdy nie bedzie i praktycznie wogole nie oddycha. Naturalna skora tez nie grzeszy oddychalnoscia dlatego sie ja perforuje i wentyluje. Tutaj masz kiepska oddychalnosc plus brak wentylacji i perforacji.

10. Wiedzialem ze mi zarzucisz nieprawde i pomimo ze nie lubie robic zdjec cyknalem fotke: https://live.staticflickr.com/65535/51205215934_1410b506fb_b.jpg i na zywo wyglada to wiele gorzej, widac jeszcze silniczki ale zdjecie cykniete na szybko w pelni tego nie oddaje. Fakt ze tylek mam szczuply bo w normie BMI sie mieszcze wiec moze jak amerykanski tylek rozepcha siedzisko to tego nie widac i nie czuc. Generalnie siedzisko to skorupa w ksztalcie miski na ktora wcisnieta jest ala poduszka, ktore jest bardzo miekka co widac po odgieciu na zdjeciu. Dla mnie najlepsze fotele to volvo, bmw, mercedes, audi.

11. Na szczesnie na wizualizacjach idrive 8 widac pokretlo :D jak go nie bedzie bede narzekal

12. Mercedes juz od wielu lat szedl w duze ekrany. Na szczescie w nowej s klasie zarowno na drzwiach, kierownicy jak i pod ekranem przyciskow jest bardzo duzo.

13. Tesla uzywa google voice, wedlug mnie to nadal slabe rozwiazanie a kazdy moze sobie to przetestowac w telefonie z androidem

14. Ekran z boku w tesli masz w tej samej odleglosci a nawet i blizej niz za kierownica a zdecydowanie blizej niz patrzysz na droge wiec ogniskowa i tak musisz zmienic, do tego spojrzec w bok. Dorabiasz do tego jakies chinskie teorie. Wlasnie po to jest hud zeby cyfry byly daleko na drodze i ogniskowej nie zmieniac. Rozumiem ze tesla definiuje nowa fizyke w postaci ekranu pol metra od oka, a ogniskowej 50 metrow przed samochodem? Co do ekranu na srodku to tesla nie jest tu zadna innowacyjnoscia, juz takie rozwiazania widzialem np w nissanie xtrail w 2005 roku https://carsguide-res.cloudinary.com/image/upload/f_auto,fl_lossy,q_auto,t_cg__marking_background__sm_/v1/editorial/2001-nissan-x-trail-suv-gold-1200x800-%281%29.jpg ciekawe dlaczego producenci zawsze rezygnowali docelowo z tego rozwiazania i w nowych generacjach znikaly te cuda?? Szybko zmieniajace sie cyferki sa mega nieczytelne. Najlepsza jest wskazowka, ktora plynnie idzie do gory lub w dol. Mega przydatne jak w ostatniej chwili np zobaczymy fotoradar, bo wiemy ile musimy schamowac.

15. W usa regularnie gina ludzie przez te autopiloty tesli. Pokaz mi niezalezne badania, gdzie autopilot tesli goruje nad konkurencja bo na razie slysze tylko krzyk fanbojow i Muska. Moge odbic pileczke i napisac ze w bmw tez bys musial pojezdzic kilka dni.

16. Zdjecie z kamery wkrotce.

17. tak wyglada bagaznik g20: https://s36.wheelsage.org/format/picture/picture-preview-large/b/bmw/330i_m_sport/bmw_330i_m_sport_523.jpg

a tak tesli: https://i.redd.it/ej7xp9bkdv901.png dla mnie przez mniejszy otwor i brak podswietlenia to smocza jama.

18. Tesla w niebialym kolorze w Polsce to 280k + 40? na chwalonego tu rpzez Ciebie autopilota to daje 310k. Za ta cene spokojnie kupisz m40 calkiem przyzwoicie wyposazone.

19. Ja fotelik wyjmuje kilkanascie razy w roku kiedy:

a. odwiedzam znajomych, rodzine i chcemy nop zabrac 2 dzieci i wyskoczyc gdzies jednym autem

b. do sprzatania auta

c. potrzeba przewiezenia dluzszego przedmiotu

Nie wiem co robiles z tymi plastikami ze je polamales, u mnie po 3 latach i wielokrotnym wyjmowaniu i wkladaniu fotela wygladaja jak nowe ale wciskanie fotelika w ta skajke na pewno ja po jakims czasie zniszczy.

Opublikowano (edytowane)
Co do dziury bagażnika: w obydwu jest na zdjeciach taka sama. Owszem, ta z Tesli zionie ciemnością. Nie wiem jak to drzewiej było, teraz bagażnik już jest podświetlony, ale niestety nie tak mocno jak na tym zdjeciu z BMW. Ludzie wymieniają sobie żaróweczkę w bagażniku i wygląda jak w tym BMW. Edytowane przez Filip13
Radość z jazdy
Opublikowano
Co do siedzeń: tu też jest aspekt gustu. Dziś się lampiłem w serwisie na perforowane siedzenia w siódemkach, i sorry, dla mnie to jest ohydne - wolę siedzenia jednolite. Najwyraźniej mam za mało empatii dla komfortu moich pośladków w gorące dni.
Radość z jazdy
Opublikowano
Naprawdę nie wiem jak to robię, ale 1. jestem bardzo uważny na każdą niedoskonałość 2. nie widzę palcowania się ekranu. Ja go po prostu nigdy nie widzę wyłączonego - ani nikt inny. A pod dziwnymi kątami nań nie patrzę, bo wtedy patrzę na coś innego (typu plastik na czymś innym).
Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Filip na ekran patrzy się pod jednym katem, ale światło/slonce wpada pod różnymi katami do auta w zależności od pory dnia także raz może być widać bardzo mocno raz nie. Obejrzyj cały film z testu audi bjorna co dziś wkleiłem i tam tez jest cały czas włączony i pięknie widać na nim palcowanie. W słoneczny dzień jak wpada do auta dużo słońca to na ekranach widać nie tylko palce ale każdy nawet najmniejszy paproszek. Tak samo jak siedzę na dworze z iPadem. Tu masz przykład kilku paluchów https://cdn.arstechnica.net/wp-content/uploads/2019/03/Tesla-Model-3-29-640x480.jpg dodatkowo dochodzą odbicia od glossy ekranu.


O ciemnym bagażniku napisałem bo jestem przyzwyczajony do lepiej oświetlonego wiec to przykuło moja uwagę od razu po otwarciu.


Szparę między skorupa siedzenia a obiciem znalazłem przez przypadek. Włożyłem tam odruchowo rękę zapinajac pas, i po chwili patrząc ze zamiast do zatrzasku pasa celuje do wewnątrz siedzenia. Oczywiście rozumiem ze może komuś sztuczny nieoddychajacy materia wystarczyć ale chyba się ze mną zgodzisz ze to z Premium ma mało wspólnego. Powtórzę jeszcze raz ze jak się jest przeciwnikiem skory są dziś dostępne ekstra miłe imfajne w użytkowaniu i dotyku w pełni odddychajace materiały jak np alkantara.

Opublikowano

Tak jak ktoś już wspominał w tym wątku - nie jestem pewien czy jest sens upierać się, że Tesla to premium. Może faktycznie jest tylko "niecodziennie spektakularna". Poza tym czuję w kościach, że na forum mercedesa mogą mieć podobną rozkminę czy siódemka to na pewno poziom S czy jednak nie.

Co do tapicerki: imho to jest kwestia gustu. Dlaczego jeden sztuczny materiał (alkantara) jest bardziej premium od drugiego sztucznego materiału (białej ceratki)? Żadne koło skóry się nawet nie wypasało.


Na tym ekranie ze zdjęcia w linku widzę paluchy, wygląda to nieładnie. Może ja mam jakieś czystsze ręce???


Zajrzałem dziś do jakiejś zaparkowanej Tesli, widzę konsolę środkową czarną w piano black (czyli starszy model), całą pomazianą, także oczywiście rozumiem ideę palcowania się / paprochów. Ale z ekranem smartfona (ponad 7 cali) mam to samo co w Tesli - nie widzę na nich nic z oczywiście prawdopodobnie obecnego na nich chlewu. Obstawiam, że jestem bardziej skupiony na tym, co na ekranie. Serio, zauważam powiedzmy na podłokietniku a to jakiś zaciek, a to kurz na plastiku między obejmami na kubki, a to coś tam - ale na ekran jestem całkiem odporny. Gdyby padło światło tak jak piszesz to obstawiam, że zacząłbym patrzeć na kurz na podszybiu albo robić rachunek sumienia co do mycia wewnętrzej powierzchni szyby czołowej.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Filip akurat ze s klasa jest bardziej luksusowa od 7 to zawsze tak było i nie mam z tym problemu. Ja jednak mimo wszystko wybrałbym 7 gdybym kupował tego typu auto z prozaicznego powodu. Dużo lepiej mi się z wyglądu podoba. A na pewno nie poszedłbym na forum mercedesa i próbował uswiadamiac użytkowników ze BMW jest lepsze bo uważam ze każdy kupując auto przeważnie analizuje co jest aktualnie na rynku i skoro wybrał np mercedesa ponad BMW to miał ku temu dobry powód. Ja bynajmniej jak kupuje nowe auto to rozważam wiele marek i modeli i staram się wybrać to co mi najlepiej pasuje.
Opublikowano

Tak.

Dlatego ja se darowałem BMW, bo moja przygoda była taka:

1. Zgłosiłem się przez ich ogólnopolski formularz na jazdę testową (mam salon w zasiegu spaceru z domu, ale wolę wyklikać, jak człowiek).

2. Oddzwonili, dopytali o moje aktualne auto.

3. Cisza miesiącami... nie poczułem się traktowany premium. Tesla zawsze oddzwaniała, nawet gdy nie mieli interesującego mnie pojazdu. To się nazywa premium - czy może tylko traktowanie klienta jak klienta?


I ja też kupiłem Teslę choć nie jest luksusowa jak BMW. Daje radość z jazdy.


Co do watku na forum Mercedesa: celem tego wątku tutaj nie jest uświadamianie, że Tesla lepsza - ale dyskusja co poszło nie tak BMW, że nagle są warci tyle co tygodniowy przydział wacików Elona. Bo że w to celowali nie wierzę.

Radość z jazdy
Opublikowano
Filip akurat ze s klasa jest bardziej luksusowa od 7 to zawsze tak było i nie mam z tym problemu.

Ja tam testowałem G12 vs S-klase poprzednią wtedy i nic lepszego w tym Mercedesie nie czułem, dlatego ostatecznie G12 kupiłem, pomimo że chciałem spróbować MB. Jak dla mnie między tymi niemieckimi samochodami różnica jest bardziej w designie niż czymkolwiek innym.


A co do tego, czy Tesla jest premium czy nie, toż przecież wszyscy wiemy, że nie jest, ale pytanie, czy to ma jeszcze znaczenie, bo te zalety premium coraz bardziej są na reklamach i w głowie, niż fizycznie w aucie, co ma też swoje odzwierciedlenie w cenie.

Opublikowano

A co do tego, czy Tesla jest premium czy nie, toż przecież wszyscy wiemy, że nie jest, ale pytanie, czy to ma jeszcze znaczenie, bo te zalety premium coraz bardziej są na reklamach i w głowie, niż fizycznie w aucie, co ma też swoje odzwierciedlenie w cenie.

 

Zastanawia mnie to stwierdzenie.

Serio wsiadacie do Volkswagena i czujecie się tak samo jak w BMW?

Wchodzicie do salonu Volkswagena i poziom obsługi jest jak w BMW?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zobaczymy ile beda warte ceny akcji tesli za 2-3 lata kiedy kazda firma bedzie miala kilkanascie modeli elektrycznych w ofercie. Tesla nie ma ani jednego patentu, baterie kupuje od firm z Chin produkujacych tanie auta na rynek chinski i panasonica, ich napedy sa blizniaczo podobne do konkurencji a system operacyjny to linux z nakladka do obslugi auta. Autopilot ma taki sam level jak wszystkie konkurencyjne firmy. Mapy, youtube, obsluga glosowa od googla, uruchomisz to na kazdym linuxie, mozesz to nawet zrobic sobie sam w przeciagu kilku godzin w warunkach domowych np na takim raspbery pi, lub po prostu kupic tablet za 300 zlotych. Tesla zainstalowala w Europie cale 600 superchargerow gdzie samo ionity ma ich juz 400. Ostatni test dlugodystansowy Bjorna etronem GT pokazal, ze superchargery w NO nie maja zadnej przewagi w stosunku do np. IOINITY. Zapominales tez o milionach stacji benzynowych z pelna infrastruktura toaletowo-sklepowo-restauracyjna w pelni zadaszonych, ktore jak tylko poczuja mozliwosc zarobku z ladowania na pewno dostawia ladowarki i jeszcze przez duze powierzchnie dachow moga postawic na nich mnosto paneli fotowoltaicznych. Dla mnie to trzeba miec nierowno pod sufitem zeby placic taka cene za akcje i ceny te wynikaja tylko i wylacznie z klamstw Muska oraz samonapedzajacej sie snieznej kuli a ceny moga spasc nawet i o 90% w ciagu jednego dnia wiec nie przedstawiaja zadnej realnej wartosci firmy i nie ma sie czym jarac.

Co do komunikacji z salonami ja mam zgola inne doswiadczenia. W BMW wchodze na strone, sprawdzam numer dzwonie do salonu i w ciagu kilku minut mam wszystko zalatwione co chce. Z salonem tesli nie idzie sie skontaktowac bezposrednio, nie da sie dodzwonic, brak assistance w jezyku polskim, na stronie brak bezposredniego numeru do salonu czy jakiegokolwiek handlowca a sam salon wyglada tak: https://live.staticflickr.com/65535/51207220085_1f947affaa_m.jpg

Opublikowano

Gdy byłem w tym salonie 2 miesiące temu to mieli ze 2 komplety foteli ze stolikami i nawet wodę w butelkach 0.33, gazowaną i nie. W moim lokalnym salonie BMW za darmo to sobie mogę powąchać perfumy w siódemce, może :)


Natomiast NIE jest premium olanie mnie / traktowanie jako klienta drugiej kategorii tylko dlatego, że nie chcę zadzwonić bezpośrednio do wybranego salonu. Czy to taki problem przekazać mój telefon z centrali BMW do wybranego salonu?


To co piszesz odnośnie przyszłości Tesli - oczywiście Twoja wizja przyszłości jest jedną z możliwych. Z drugiej strony prawdziwy problem Tesli to moce wytwórcze, a nie rynek. Co ich obchodzi doganianie przez konkurencję w Europie, jeśli samych zamówień na pickupy mają tyle, co jeszcze nigdy nie mieli rocznej produkcji czegokolwiek...

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
1. niestety e-tron gt czy tez taycan wyglada przy tym aucie duzo lepiej, nowoczesniej, g20 to samo.

etron gt/taycan to auta w innym segmencie (E), kosztujace 2x tyle w bazowej wersji wiec sila rzeczy beda mialy duzo wiecej wodotryskow wizualnych (nawet kosztem zasiegu), klient auta za >0,5M raczej woli 30 km mniej zasiegu ale zeby byl efekt "wow", TM3 to produkt masowy dla Kowalskiego, takie porownania nie maja duzego sensu

g20 to ICE wiec.. tutaj trzeba juz brac tylko EV do porownania (i4 czy np i3 :norty: ).

 

2. Nie wiem o jakich okularach piszesz ale Polska .. w 2020 roku byla na 22 miejscu pod wzgledem liczby sprzedazy NOWYCH aut na swiecie, Norwegii brak w tym zestawieniu a w Europie w zeszlym roku sprzedaz aut nowych:

Tesle sprzedaz ICE w PL interesuje tyle co zeszloroczny snieg podejrzewam.

Najczesciej sprzedawane auta u nas w kraju to (od gory) - Octavia, Corolla, Yaris, Duster, Fabia, Rav4, Tipo, Clio - na dzis to nie jest konkurencyjny segment dla Tesli ktorej auta zaczynaja sie od 200k PLN.

Ostatnio pisali, ze liczba rezerwacji na Cybertrucka przekroczyla milion sztuk a Ty zadasz konkurencji dla Tipo i Fabii :roll:

 

Zestaw to sobie z tym, ze tesla za rok chce wprowadzic auto za 18 tysiecy funtow i ktory rynek jest bardziej przyszlosciowy liczac wzrost popularnosci samochodow elektrycznych?

Jak sie za 3 lata takiego auta doczekamy to bedzie dobrze :roll:

Bez wsparcia rzadu (dotacji) PL bedzie sie raczej elektryfikowac 5-10 letnimi Leafami, e-Golfami, i3 etc - zupelnie tak jak to robi teraz Ukraina.

Chociaz mam nadzieje ze sie myle, ofensywa EV jest teraz ogromna, pozyjemy zobaczymy.

 

4. Dla mnie ten ekran nie jest top topow, tylko paskudna oszczednoscia. W bmw z zamknietymi oczami w ulamku sekundy zmienie temperature, przekieruje nawiew w inna strone, lub go wylacze, a 2 godziny siedziec w samochodzie to kazdy wyjmie sobie smartfona lub swojego tableta i bedzie ogladal co chcial a nie zmuszal wszystkich do tego samego, szczegolnie gdy pasazerowie z tylu nie sa w stanie zobaczyc dobrze przedniego ekranu. Taki egoizm kierowcy i nic wiecej.

Subiektywna opinia, dobrze ze rozni producenci inaczej podchodza do tematu, jest w czym wybierac :cool2:

 

5. Ciezko te audia porownac bo kazde z nich nie gra dobrze. Proponuje wejsc kiedys do porzadnego salonu audio i posluchac dluzej sprzetu hi-end.. XC90 tutaj mialo przewage bo wieksza przestrzen w aucie a do tego wyglada bosko.

Audio w domu jest w domu, audio w aucie jest w aucie :norty:

"hi-end" to zaden nie jest ale ja z gatunku tych prostych ludzi, pewnie dlatego jezdze Tesla :norty:


51206357323_826c6ddffd_o.jpg

G20 w podstawie nie ma wzmacniacza czy tweeterow :duh: , jestem pewny, ze BMW w i4 juz nie popelni takiego bledu i HIFI bedzie w podstawie bez dwoch zdan.

A to, ze "gratisowe" audio TM3P gra gorzej od zestawow po 15-20k raczej nie przynosi ujmy marce imho :)


 

Jeśli chodzi o jakość środka to jesteśmy otoczeni morzem plastiku.

7. Srodkowy tunel, okolice kubkow, listwy w g20 mozesz miec aluminium a nawet drewno naturalne w tesla model 3 jest to plastik.

I to jest to "morze plastiku" w TM3? Plastikowa klapka w tunelu? :norty: Cala reszta dookola jest wykonczona zamszem i miekka wege "skora".

Listw drewnianych za 3900 PLN rzeczywiscie nie ma, jest fornir "otwarte pory", kompromis masowej produkcji.

Chociaz z drugiej strony drewno w iX3 tez juz zniknelo z cennika, zostaly okleiny z forniru/alu, zobaczymy jak bedzie w i4.


51206376303_ba41c7f8d7_o.jpg

 

O desce obszytej skora sam napisales i to nie zaden argument ze malo kto to wybiera. Wazne ze JA moge wybrac jak bede mial taka fanaberie.

Absolutna zgoda.

Z ciekawosci - miales taka fanaberie w swojej G30? :twisted:

 

Nie rozumiem Twojego zachwytu nad tym badziewiem ale ja juz wolalbym najtansza szmate niz cos co udaje cos innego czym nigdy nie bedzie i praktycznie wogole nie oddycha. Naturalna skora tez nie grzeszy oddychalnoscia dlatego sie ja perforuje i wentyluje. Tutaj masz kiepska oddychalnosc plus brak wentylacji i perforacji.

Prosta odpowiedz - dzieci i latwosc utrzymania czystosci.

Mialem m-sportowa alcantare zarowno w E90 jaki i w F20 wiec swoje zdanie sobie wyrobilem.

Dakota w F10/F30 byla latwa w utrzymaniu czystosci ale za to miala fatalna fakture (chropowate, tanie, przecierajace sie).

Nappa/Merino byloby rozwiazaniem najlepszym ale z tego co widze na dzis opcja na wymarciu w autach a szkoda.

Podejrzewam, ze Nappa w i4 tez juz nie bedzie dostepna (tak jak zniknela w iX3), ale to zobaczymy za ~2 tygodnie.


Skaja sie nie zachwycam ale to znak czasow - zobacz na G20 - podstawowa m-pakietowa tapicerka to skaja i plastikowa alcantara i pewnie 90% m-pakietowych aut bedzie wyjezdzac w takiej konfiguracji z fabryki.

Wszystkie firmy motoryzacyjne ida w "sustainability" i to jest proces nie do zatrzymania juz.

 

10. Wiedzialem ze mi zarzucisz nieprawde i pomimo ze nie lubie robic zdjec cyknalem fotke: https://live.staticflickr.com/65535/51205215934_1410b506fb_b.jpg i na zywo wyglada to wiele gorzej, widac jeszcze silniczki ale zdjecie cykniete na szybko w pelni tego nie oddaje.

Podtrzymuje moje zdanie - piszesz nieprawde, bajdurzysz.

Napisales, cytuje:

 

a do tego jak się siada to między plastikowa skorupa a materiałowym siedziskiem pojawia się ogromna szpara, gdzie można włozyc rękę i zobaczyć podłączone kable i silniczki fotela.

A pozniej wklejasz zdjecie gdzie stoisz nad fotelem i wkladasz reke/ciagniesz za rant tapicerki i ukazuje sie pol cm szpara :duh:

Nie wiem jak to wyglada w G20 czy innych autach bo jak boga kocham nie przyszloby mi do glowy czepiac sie o takie rzeczy :roll:


Co natomiast wiem - ze jak siedzisz w fotelu to nie ma zadnej szpary :duh: (az sprawdzalem wczoraj co Ty tam wymyslasz :norty: ) wiec prosze przestac siac fake-newsy :roll:

 

13. Tesla uzywa google voice, wedlug mnie to nadal slabe rozwiazanie a kazdy moze sobie to przetestowac w telefonie z androidem

Szkoda, ze nie mozna przetestowac natywnie w zadnym BMW :roll:

 

14. Ekran z boku w tesli masz w tej samej odleglosci a nawet i blizej niz za kierownica a zdecydowanie blizej niz patrzysz na droge wiec ogniskowa i tak musisz zmienic, do tego spojrzec w bok. Dorabiasz do tego jakies chinskie teorie.

Hmm, jezdze pol roku TM3 wiec mowie z doswiadczenia, wczesniej jezdzilem 20 lat z normalnymi licznikami wiec jakies porownanie mam.

Jakby bylo inaczej - napisalbym Ci prosto - "to rozwiazanie jest gown&^%, Tesla dala ciala, preferuje staromodne liczniki".

Tak np pisze z HU.

Ale spoko, nie mam problemu zadnego z tym, ze takie rozwiazanie Ci sie nie podoba :cool2:

 

15. W usa regularnie gina ludzie przez te autopiloty tesli. Pokaz mi niezalezne badania, gdzie autopilot tesli goruje nad konkurencja bo na razie slysze tylko krzyk fanbojow i Muska. Moge odbic pileczke i napisac ze w bmw tez bys musial pojezdzic kilka dni.

Jakby ktokolwiek zginal przez autopilota to trabiliby o tym na caly swiat a lepkie raczki juz by sie wyciagaly po wielomilionowe odszkodowania.

Musk pragmatyczny czlowiek wszystkie logi trzyma i poki co za kazdym razem ta sama historia "panie wladzo, to nie ja, auto samo jechalo, to ta niedobra tesla", z po kilku dniach sprostowanie - nie, to jednak glupi kierowca wciskal gaz.

Co do iX3 - jezeli w ciagu godziny asystent kilka razy sie albo nie wlacza albo dezaktywuje to ja swoje zdanie na ten temat mam.

Co do "niezaleznych badan" - poogladaj na youtube jak to wyglada, szkoda mi czasu na zapasy w blocie

 

17. tak wyglada bagaznik g20: https://s36.wheelsage.org/format/picture/picture-preview-large/b/bmw/330i_m_sport/bmw_330i_m_sport_523.jpg

a tak tesli: https://i.redd.it/ej7xp9bkdv901.png dla mnie przez mniejszy otwor i brak podswietlenia to smocza jama.

Ciekawe spostrzezenie, sprawdze u siebie jak to wyglada bo nie zwrocilem uwagi :cool2:

 

18. Tesla w niebialym kolorze w Polsce to 280k + 40? na chwalonego tu rpzez Ciebie autopilota to daje 310k. Za ta cene spokojnie kupisz m40 calkiem przyzwoicie wyposazone.

Autopilot Tesli jest w standardzie, za free.

40k kosztuje automatyczne zmienianie pasow, rozpoznawanie sygnalizacji swietlnej etc i w zyciu tego nie polecalem.

Dziala to jedynie jako tako w USA, jest w fazie wczesnej beta (czy wrecz alfa) i przy sprzedazy auta nie odzyskasz z tego pakietu nawet zlotowki. (mowie przez pryzmat norweskiego rynku TM3 z FSD)



Generalnie na zakonczenie krotkie podsumowanie:

- imho "problemem" TM3 (wydumanym oczywiscie bo auto sprzedaje sie swietnie, przebilo 4 lata po premierze sprzedaz 3-er wiec..) jest to, ze do auta podchodza 2 rozne typy ludzi.


Jeden typ (np ja) - jezeli widzi super osiagi, swietna pozycje za kierownica, calkowicie satysfakcjonujace wnetrze pod wzgledem materialow/wykonania, nowoczesny i ergonomiczny interfejs i multimedia, swieze rozwiazania technologiczne ktorych poki co nie ma u konkurencji, pelne wyposazenie w standardzie, dobra wartosc rezydualna czy praktycznie darmowa eksploatacje - kupuje bez marudzenia godzac sie na jakies male kompromisy (ktore sa i tak w kazdym aucie) - bo to, ze BMW 3-er oferuje lepsza "solidnosc" czy wiekszy wybor dostepnych materialow/opcji jest oczywiscie faktem.


Drugi typ ludzi (np Ty) - szuka dziury w calym, czesto na sile - nie patrzy na osiagi czy zasieg w porownaniu do faktycznej konkurencji, na auto jako calosc - wypadkowa technologii vs ceny, nie udaje nawet ze szuka jakichs plusow czy obiektywnosci (Twoja "recenzja" jazdy testowej to niekonczaca sie lista narzekan "do czego by sie tu przyczepic") - skupia sie jedynie na deprecjonowaniu, szukaniu kontrargumentow w postaci rozwiazan technologicznych z aut o 2x wiekszej cenie, marudzeniu ze brakuje lechtania ego w salonie etc


Natomiast jestem spokojny o to, ze dopoki nie bedzie wtop w TM3 typu auta sie beda rozkraczaly na drodze jak w 3-er z rozrzadem, zacierajacymi sie pompami paliwa, z klapkami kolektora etc etc) - a ludzie beda sie czepiac na sile palcowania, szpar w karoserii, isofixow i tego typu "problemow" - Musk moze spac spokojnie jezeli chodzi o przyszlosc Tesli/TM3.

Edytowane przez adamjttk

.

Opublikowano
Serio wsiadacie do Volkswagena i czujecie się tak samo jak w BMW?

Wchodzicie do salonu Volkswagena i poziom obsługi jest jak w BMW?

Raczej wsiadam do nowego BMW 1 i czuje się jak w Golfie. A właściwości jezdne 128ti wg testów GORSZE niż w Golf GTI :O

I to BMW ma premium co, sztuczne skóry? Jest generalnie parę smaczków, ale różnica coraz mniejsza.

Obsługa w salonie.. no BMW jest spoko, ale ostatecznie wolisz dostać kawę w salonie, czy zamówić auto online i dostać 10tys rabatu? :)


W zasadzie nie tyle chce hejtować, co po prostu patrzę na to spokojnie z boku i zastanawiam się, co jest marketingiem, a co rzeczywistością.

Oglądałem nową Skodę Kamiq, w środku jakość jak dla mnie epokę lepsza niż np. E90, tzn że Skoda jest już premium ale z lat 2000? :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tesla zainstalowala w Europie cale 600 superchargerow gdzie samo ionity ma ich juz 400.

A teraz sprawdzamy fakty a nie fikolki :norty:


maj, 2021r, Europa


Ionity - 344 lokalizacje, 6 stacji na lokalizacje = 2064 stanowiska do ladowania sie.

Klienci - Porsche, Audi, BMW, VW, Mercedes, Kia, Hyundai, BYD, Chevrolet, Citroen, Ford, Honda, Jaguar, MG, Nissan, Peugeot, Skoda, Seat, Tesla

https://ionity.eu/


Tesla - 600 lokalizacji, 6039 stanowisk do ladowania sie

Klienci - Tesla :norty:

https://www.autocar.co.uk/car-news/electric-cars/tesla-now-has-more-600-european-supercharger-sites


I teraz troche matematyki i danych statystycznych ktore warto sobie przyswoic przed zakupem EV :norty:


Po Europie jezdzi obecnie ~2,3 miliona EV, samej Tesli jezdzi okolo ~350k.

https://en.wikipedia.org/wiki/Plug-in_electric_vehicles_in_Europe

https://carsalesbase.com/europe-tesla/


Czyli:

na 1 ladowarke SC Tesli przypada dzis 350.000/6039 = 58 samochodow EV

na 1 ladowarke Ionity przypada dzis 2.300.000/2064 = 1114 samochodow EV


Mowimy tu o 20 krotnie lepszej dostepnosci do szybkich ladowarek DC dla uzytkownikow Tesli


I biorac pod uwage, ze Tesla ma w Europie ponizej 15% rynku EV (i bedzie spadac) - sytuacja dla klientow Ionity bedzie sie jedynie pogarszac.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
pomysl nio jest genialny, ale bateria musiala by byc na zasadzie wypozyczenia bo nikt normalny nie zaryzykowal by wymiany nowej na jakas stara zuzyta.

Nowy test bjorna:

Audi e-tron pobil rekord w szybkosci pokonania trasy okolo 900km w Norwegii. Na dzien dzisiejszy przewaga tesli i jej superchargerow stopniala do zera. Audi sie laduje szybciej, Ionity stawia bardzo szybkie ladowary, tylko ciekawe czy degradacja baterii takze nie bedzie szybsza. Jest jeszcze jeden problem, ktory mi sie nasuwa. Juz kilka razy na roznych filmach aut roznych marek podczas podlaczania ladowarki lub nawet w trakcie ladowania pojawiaja sie bledy i trzeba rozlaczyc i podlaczyc jeszcze raz. Wymaga to od wlasciciela kwitniecia w aucie na czas ladowania i na pewno nie jest to fajne.


Dodatkowo to juz ktorys z filmow w ktorym Bjorn zachwyca sie wygladem e-trona, takze niemieckie premium chyba ma sie jeszcze dobrze.

 

i tak w dużej mierze przy kupnie elektryka baterie wynajmujesz. Do tego dochodzi nowe prawo UE odnośnie recyklingu baterii Li-jonowych.

Nie spotkałem się z problemem przerw w ładowaniu, może to kwestia oprogramowania.

Im szybciej ładujesz (z większym prądem) tym żywotność mniejsza... kwestia degradacji membrany i mikrokrystalizacji na elektrodach.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@kicaj obejrzyj chociazby ostatnie video z testu dlugodystansowego bjorna etrona ktore wklejalem. Nie jezdze elektrykiem, napisalem co zauwazylem na kilku filmach. Przy podlaczeniu lub po jakims czasie potrafi wyskoczyc blad. Na sieci jest tez video Daniela Grzyba bodajze, awaria tesli s. W garazu podziemnym nie chciala sie ladowac. Serwis wymienil gniazdo ale problemem okazala sie zepsuta stacja ladowania w hali garazowej.


@Filip ja mam natomiast zupelne inne doswiadczenia z wizyt w salonach bmw. Woda, kawa, herbata i cos slodkiego do kawy to przewaznie byl standard. Ale ok poczules sie urazony i zakupiles produkt innej marki i obys byl z niego jak najdlzuej zadowolony.


@adam primo zdjecie bylo robione siedzac na fotelu kierowcy i nic nie wymyslam, secundo w Polsce sprzedaz premium i drogich aut ma sie takze swietnie. Cybertruck to zadna konkurencja dla bmw bo nigdy ta marka tego typu aut nie sprzedawala. Jak dla Ciebie subwoofer kina domowego to jest hi-end w sluchaniu muzyki to moze juz zakonczmy dyskusje w tym temacie, ale moze sprecyzuj o co Ci chodzi, efekty kina czy dobre audio bo to 2 rozne bajki. Caly czas porownujesz 10-20 letnie samochody ktore posiadales (seria e,f) ktore juz nie sa produkowane od kilku ladnych lat do nowego samochodu wiec wcale nie dziwne ze nowy jest nowoczesniejszy. Nappa i Merino w markach premium ma sie dobrze, mozesz sobie taka sprawic w G20 wiec nie pisz glupot ze dobre skory przestaja byc dostepne i ze taki jest trend. Dobre skory sa dostepne w markach premium, w innych nie. Roznica jest taka, ze w g20 mozesz pojsc budzetowo i kupic ceratke za 3500 lub doplacic do merynosow 15-25k i to zaden znak czasow a roznica miedzy premium a nie premium. Problemem Twoim jest to, ze patrzysz malo globalnie, mocno przez pryzmat Norwegii. Fakty natomiast sa takie, ze sprzedaz BEV na swiecie to nawet nie promil sprzedazy wszystkich samochodow. Technologia jest nowa, dopiero sie rozwija ciezko przewidziec czy sie przyjmie na szeroka skale. Podam Ci taki przyklad ze swiata telewizorow. Ekrany OLED sa lepsze od LCD, sa juz na rynku wiele lat a w dalszym ciagu ich sprzedaz jest bardzo mala w stosunku do reszty. To samo moze ale nie musi spotkac BEV i tego nikt nie wie dlatego polecam nieco dystansu i chlodniejszego spojrzenia bo Norwegia to bardzo specyficzny kraj i nie jest zadnym wyznacznikiem trendow na przyszlosc. Dopoki sprzedaz w skali globalnej bedzie nikla dopoty takie ix3 bedzie biedne w wyposazeniu. Apropo autopilota: https://www.forbes.com/sites/jonathanponciano/2021/04/18/driverless-tesla-behind-crash-that-killed-two-in-texas-officials-believe/?sh=f98184748241, skoro nikt nie prowadzil auta to jakim cudem tesla jechala bez autopilota? BMW jest tu lepsze bo sprawdza Twoj wzrok czy patrzysz sie na ulice, w tesli tego brak i tu mamy efekt. Niech Musk wiecej krzyczy ze jego auta prowadza sie same a ofiar na pewno bedzie mniej. Poza tym wklej co mowi oficjalnie instrukcja na temat "autopilota". Wklejony przezemnie artykul ukazal takze drugi problem. Podczas powazniejszego wypadku BEV plona w straszliwy sposob stajac sie smiercionosna pulapka dla pasazerow i nie chcialbym sie w takim aucie znajdowac.


Do Twojego podsumowania nie dodales jeszcze 3 typu osob, ktory ma gdzies czy jezdzi ice, bev czy hybryda, ma okreslone widelki finansowe na zakup auta ale sa one luzne wiec 10% w jedna czy druga nie robi mu roznicy a na auto patrzy jako na caloksztalt a nie tylko wartosc przyspieszenia, do tego chce zakupic jak najbardziej pasujacy do niego oraz podobajacy sie produkt i niech kazdy wybiera co mu pasuje. Do mnie BEV tesli poza przyspieszeniem nie przemawia. Gdybym byl nim oczarowany to za tydzien stal by juz w moim garazu, ale niestety anie z zewnatrz ani wewnatrz szalu nie zrobil. Ja natomiast nie odwiedzam forow tesli, nie wypisuje jakie ich samochody sa zle ale najwyrazniej wakacje sie zblizaja i te 1500 darmowych km jest dla Ciebie kuszace. Regularnie tu wrzucasz jakies cringe bmw, piszesz o jakis top topach w tesli, face palmach w srodkach bmw, porownujesz wnetrza tesli modelu 3 do maybachow i s klasy, kolego zejdz troche na ziemie i jak Ci sie bmw nie podoba to zamknij ten rozdzial w zyciu i idz bawic sie gdzie indziej a innym daj sie nacieszyc z ich samochodow i wyborow. To ze tesla model 3 sie bedzie dobrze sprzedawac to nie mam watpliwosci bo to jest na dzien dzisiejszy najtanszy stosunek osiagow do ceny na rynku nawet w Polsce, jednak za cena ida pewne kompromisy. Jesli niektorym taki produkt odpowiada to zycze im zeby jak najdluzej byli z niego zadowoleni ale jednoczesnie nie przekonywali innych tak nachalnie ze ich wybory sa gorsze.

Opublikowano
@słonik40 no to chyba kurde może się różnimy wizualnie, pewnie na mnie patrzą w BMW i widzą, że nierokujący.
Radość z jazdy
Opublikowano

Pozytywna polska recenzja iX3:



Wnioski takie jak od 100 stron w tym wątku. Jak masz ładowanie w domu i jeździsz tylko po mieście, to fajno, a jak któregoś z tych dwóch warunków nie spełniasz, to niefajno.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Filip albo maja zbyt duża sprzedaż i im się w tyłkach przewraca. Nawet jakbyś przyszedł w gumiakach to powinni cię dobrze obsłużyć bo nawet jak dzisiaj cię nie stać to nie jest powiedziane ze za kilka lat los się nie odwróci.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@słonik40 no to chyba kurde może się różnimy wizualnie, pewnie na mnie patrzą w BMW i widzą, że nierokujący.

 

Filip czy możesz napisać jak do tego doszło, że wybrałeś Teslę, co było dla Ciebie ważne? Czy dokupiłeś Teslę, czy kupiłeś zamiast ówczesnego auta?

Opublikowano

Dokupiłem, bo na dotychczasowym zabytku niestety nie szło polegać.


Wybrałem Teslę z nastepujących powodów:

1. W Polsce jazda nią to połowa emisji CO2 w porównaniu do dotychczasowego ICE.

2. Częściej ruszam dynamicznie niż jadę powyżej 140.

3. Efektywność kosztowa: przyspieszenie na poziomie M5 za połowę ceny, w ​eksploatacji powinna być znacznie tańsza od ICE. Tak, wiem, że brak skóry i drewna, ale zbiera się naprawdę godnie.

4. Efekt wow na ulicy. Ja się może gapię na najnowsze BMW na ulicach, ale już nie cywile. Chociaż może na bobrze nerki?

5. Pewnie kiedyś faktycznie pojedzie sama, i pewnie będzie to przed BMW. A wtedy witajcie imprezy z alko, o ile prawo pozwoli na czas jakiegoś przejazdu zrezygnować całkiem z prowadzenia.



Bonus: najgorsza dla mnie cecha TM3P w porównaniu do BMW: brak wyciszenia nadkoli, słychać każdy kamyczek.

Radość z jazdy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.