Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszyscy maja. Już wcześniej tesli zdarzało się wydawać auta z wadami czy np bez spojlera do późniejszej korekty czy montazu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

25 000 km w 6 miesięcy Teslą Model 3 - podsumowanie, koszt ładowania, serwis, usterki


jak się komuś nie chce ogladać, to gość przejechał Teslą 3, 25 tys km w pół roku ( okres letni) i wydał 400 zł na prąd. Był 0 razy w serwisie. Ma fotowoltaikę, ładuje u pracodawcy free. Porównując do spalinowca, który pali 10 l to paliwo i 1 serwis = 15 tys zł.


  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Uwielbiam takie wyliczenia. Instalacja fotowoltaiczna zapewne spadła mu z nieba albo Mikołaj pod choinkę przyniósł.
Opublikowano

Te jego wyliczenia że wydał 400zł na prąd się kompletnie nie dodają.


Był tą Teslą w Chorwacji. Warszawa - Chorwacja to około 2500km w 2 strony.

Mówi że na superchargerze płaci 25zł/100km.


25*25zł już daje 625zł za ten jeden wyjazd i to zakładając że ładował się tylko na superchargerach, a na zdjęciach widać że korzysta z innych, droższych ładowarek.

Nawet powiedzmy że wyjechał z domu naładowany to wyjdzie 525zł.


Czyli do Chorwacji wydał 525zł, a przez 25.000 kilometrów 300-400zł :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
25 000 km w 6 miesięcy Teslą Model 3 - podsumowanie, koszt ładowania, serwis, usterki

jak się komuś nie chce ogladać, to gość przejechał Teslą 3, 25 tys km w pół roku ( okres letni) i wydał 400 zł na prąd. Był 0 razy w serwisie. Ma fotowoltaikę, ładuje u pracodawcy free. Porównując do spalinowca, który pali 10 l to paliwo i 1 serwis = 15 tys zł.

Dzieki za filmik, dzieki takim postom jak Twoj (ze ludzie sie interesuja tematem, szukaja nowych informacji o EV etc) widze ze warto bylo ciagnac ten watek poltora roku :cool2:

 

Te jego wyliczenia że wydał 400zł na prąd się kompletnie nie dodają.

Był tą Teslą w Chorwacji. Warszawa - Chorwacja to około 2400km w 2 strony.

Mówi że na superchargerze płaci 25zł/100km.

W Tesli od lat dziala program referrali - tzn jezeli zamowisz Tesle np poprzez moj link polecajacy - zarowno Ty jak i ja dostaniemy ~1500-1800km ladowania na SC gratis (waznego rok czasu). Do tego co miesiac do wygrania model Y i chyba co kwartal przyszly Roadster.


Polecenia sie kumuluja wiec jak ktos poswieca swoj czas na necie, nagrywa filmiki (jak ten jegomosc z linku) - moze miec np 50.000km gratisowego ladowania na SC w ramach podziekowania od Tesli ze zaraza swoim entuzjazmem innych potencjalnych klientow.

Rekordzista w Norwegii jest TeslaBjorn - koles ma ponad 1000 referrali i lacznie 2 miliony gratisowych km na SC :norty:

https://top.teslastats.no/


Tesla jako jedyna firma motoryzacyjna na swiecie nie wydaje zlamanego dolara na reklame w mediach, "placi" za to swoim uzytkownikom ktorzy polecaja ich samochody - typowa poczta pantoflowa.


Hejter powie - stad tyle slepego "fanbojstwa" - uzytkownicy wiedza ze Tesla to najtansze badziewie na swiecie, gorsze od Skody, kierownice i dachy same odpadaja, w szpary w karoserii mozna wlozyc 2 palce - ale za darmowe ladowanie laduja na mine innych ludzi :norty:


PS. Program referrali niestety niedlugo sie zakonczy, Tesla juz nie potrzebuje hypu bo jest tego az za duzo juz i tak

PS. Dodalem moj referral do sygnaturki, jak ktos zamowi z tego forum BMW Tesle przez moj link, bede mogl zamknac z czystym sumieniem ten watek i przejsc na emeryture :norty:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

kilka dni temu wpadłem do MB i wykonałem pierwszą w życiu jazdę próbną EV, coś tam Q 250 SUV , nie będę pisał o wrażenia z jazdy bo nie ma o czym pisać , ale jazda była lepsza niż wyobrażałem , a jak wymieniłem jakieś 1% argumentów Adama w tym wątku odnośnie plusów EV to o mało by sprzedawca siedzący obok mnie by zaczął mnie przytulać z podniecenia :lol:

ciekawy jestem czy w Tesli też jest taki wysoko tonowy elektryczny pisk - baterii/ silnika - który robi się głośniejszy jak mocniej naciska się pedał gazu/ prądu ? ten pisk jest frustrujący

a jaka afera była jak mijałem nową S klasa w salonie która ma klamki otwierania drzwi jak w Telsli, i powiedziałem że są jak w Telsi , od razu było wyraźne sprostowanie że to nie tak , że to Tesla ukradła ten pomysł od MB :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Krakus ze dwa tygodnie temu jeździłem etronem i była kompletna cisza także to nie jest norma. Generalnie jeśli chodzi o etrona to bardzo ładny suv szczególnie w czarnym kolorze a dla mnie wygląd zewnętrzny jest najważniejszy bo auto ma cieszyć moje oko i się nie dziwie ze dobrze sprzedaje się w no. Teraz wyszedł etron s z fajnym przyspieszeniem także jedyne co mu brakuje to większego zasięgu i szybszego ładowania. Jest jeszcze miejsce na etron rs który pewnie będzie przyspieszał w okolicy 3s. Handlowiec chyba nie był entuzjasta ev bo generalnie powiedział ze bardzo specyficzne auto i trzeba być świadomy ograniczonego zasięguw porównaniu z ice, słabej infrastruktury oraz mieć drugie ice żeby nie było niezadowolenia. Adam już chyba wyjaśniłeś dlaczego użytkownicy tak są tymi autami zachwyceni i tak chętnie się tym dzieła na necie. Tesla im za to płaci. Nikt tez tu nie pisze ze to badziewie w którym odpadają dachy ale mimo wszystko jakość niemieckiego Premium to to nie jest co jest zauważane w wielu profesjonalnych recenzjach. Wielu rećenzentow nawet w uk podkreśla ze elektryki są fajne ale ciagle infrastruktura nienadąża, w Polsce pertyn czy caroseria np uważa ze jeśli znacząco nie poprawia zasięgów i czasu ładowania to nigdy się nie upowszechnia bo przygotowanie infrastruktury jest fizycznie niemożliwe i cos w tym jest. Fajna to jest technologia ale potrzebuje jeszcze jednak sporo czasu aby była w pełni użyteczna a na razie samochody są niepełnosprawne w porównaniu do ice. P.s. Co to jest jeden przyszły supercharger na około milionowa aglomeracje trojmiejska? W ciągu dnia z przymorza na obwodnice i spowrotem to godzina-dwie drogi w obie strony a ile aut fizycznie będzie w stanie dziennie taki supercharger naładować?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam nie masz co dziękować, zawsze staram sie być obiektywny. Jestem w tym watku, bo chciałem/chce zgłębić temat EV. Nie dlatego, że teraz rozważam jego zakup, bo nie mam takich planów, ale jak to mówią "zawsze trzeba być gotowym". Tak jak wielokrotnie pisałem, każdy produkt ma swojego klienta. Coraz wiecej ludzi ma domy i zakłada fotowoltaikę. Będąc przed wyborem kolejnego auta na pewno wezwą pod uwagę koszty eksploatacji. Wystarczy, że nie interesuje ich dźwięk silnik ( tak jak dla mnie jest bardzo ważny, dla większości to nieistotne) i już mogą wybierac EV. Dla większości ludzi koszty zakupu i eksploatacji są podstawą zakupu auta, Wystarczy, że rozwinie sie infrastruktura i zabronią nam szybkiej jazdy i będzie po zabawie...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kilka dni temu wpadłem do MB i wykonałem pierwszą w życiu jazdę próbną EV, coś tam Q 250 SUV , nie będę pisał o wrażenia z jazdy bo nie ma o czym pisać , ale jazda była lepsza niż wyobrażałem

Jest to najczestsza reakcja po jezdzie EV :cool2:

Ja dlatego w tym watku zachecam tylko do jednego - jazdy testowej.

Cala reszta - mozliwosc ladowania, frajda, oszczednosci, wybor marki etc - kazdy sobie przeliczy sam i stwierdzi czy to dla niego czy jednak nie :cool2:


Po wielu filmikach i argumentach tutaj na forum - zrozumialem jedno - 90% frajdy z EV jest wtedy jak mozesz go ladowac u siebie pod domem/w hali garazowej.

Gdybym nie mial mozliwosci ladowania EV w domu - nie kupilbym dzis EV i chce to jasno podkreslic.


 

a jaka afera była jak mijałem nową S klasa w salonie która ma klamki otwierania drzwi jak w Telsli, i powiedziałem że są jak w Telsi , od razu było wyraźne sprostowanie że to nie tak , że to Tesla ukradła ten pomysł od MB :D

Tesla chyba nic nie ukradla a kupila technologie od MB :norty:

Z tego co pamietam wczesny model S mial duzo czesci Mercedesa - dzwignia biegow, przyciski od szyb, klamki etc etc

 

Jestem w tym watku, bo chciałem/chce zgłębić temat EV. Nie dlatego, że teraz rozważam jego zakup, bo nie mam takich planów, ale jak to mówią "zawsze trzeba być gotowym". Tak jak wielokrotnie pisałem, każdy produkt ma swojego klienta.

Ja z tego samego powodu czytam regularnie forum 911 :norty:

Dzisiaj jeszcze nie kupie ale trzeba byc gotowym jak nadejdzie poraz by pociagnac za spust na 997 w manualu :cool2:

 

Co to jest jeden przyszły supercharger na około milionowa aglomeracje trojmiejska? W ciągu dnia z przymorza na obwodnice i spowrotem to godzina-dwie drogi w obie strony a ile aut fizycznie będzie w stanie dziennie taki supercharger naładować?

Jak bedzie klientela to beda dziesiatki SC jak w innych krajach.

Pamietaj tez, ze Tesle mozesz ladowac na wszystkich ladowarkach DC, SC z zalozenia mialy sluzyc jedynie dlugim trasom.


Moge Ci podac przyklad - mam darmowe SC na caly 2021r a bylem na nich moze ze 3 czy 4 razy raptem mimo tego, ze sa od mojego domu oddalone jedynie o 15 min drogi.

Po co mialbym sie na nich regularnie ladowac? Zeby zaoszczedzic 30 PLN raz na tydzien? Przeciez kupujac auto za 200k czy 300k PLN taka "oszczednosc" to farsa - wygodniej sie ladowac w garazu pod domem.

Z SC sie korzysta jak jedziesz w dluga trase, ewentualnie przy okazji jak jestes gdzies na zakupach czy cos w tym stylu.


W miasteczku w ktorym mieszkam Tesli jest jak karaluchow jak to pan z tamtego filmiku ladnie okrelil a SC sa praktycznie nieuzywane, spojrz na dostepnosc w tej chwili:


51192020640_901797e48e_o.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wlasnie Adam z tymi karaluchami to duzy problem. Ja np lubie sie nieco wyrozniac z tlumu, nie to ze musze miec najdrozsze czy najlepsze ale po prostu inne i tutaj tesla wlasnie daje d.. ze nie robi zadnych wiekszych faceliftingow a szkoda bo gdyby odswiezala swoje samochody rowniez z zewnatrz to byla by zupelnie inna rozmowa. Co do elektrykow to w Polsce coraz wiecej sie ich pojawia i tesla daje znowu d.. na nasz rynek bo sporo widac vw idx, Mazda Mx-30, leafow, zoe, chyba nawet peugeota jakiegos widzialem no i oczywiscie kilka tesli, ale gdyby bylo wiecej salonow sprzedazy oraz serwisow to mysle ze moglo by sie jej sprzedawac coraz wiecej. Kupujac nowy samochod to nie tylko produkt jest wazny ale rowniez cala obsluga posprzedazowa i jak mi sie tesla zepsuje to nie wyobrazam sobie brac 1-2 dni wolnego zeby jechac do Berlina o ile sie da dojechac albo czekac ze 1-2 miesiace na termin naprawy w Warszawie.


W twojej okolicy masz 24 miejsca ladowania w sensownej odleglosci i gdyby tesle posiadali mieszkancy blokow to juz tak kolorowo by nie bylo, takze tak jak napisales. Must have przy samochodzie elektrycznym to wlasne miejsce do ladowania na codzien.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Wczoraj oglądałem na instastory wycieczkę dziennikarza/fotografa @zulaw.ski (w tej chwili relacje są jeszcze dostępne) mercedesem EQ coś tam na Mazury. Ogólnie to koszmar tak samo jak u Ciźli z Taycanem, ładowanie na greenway to 1h40m (a nie pół godzinki na kawkę i kanapeczkę), jazda za tirami z duszą na ramieniu i zasięgiem 15 km itp. Infrastruktura na dzień dzisiejszy nie istnieje w naszym kraju i trzeba sobie to jasno powiedzieć.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Infrastruktura na dzień dzisiejszy nie istnieje w naszym kraju i trzeba sobie to jasno powiedzieć.

Tak, jezeli chodzi o trasy w PL to dzis trzeba byc entuzjasta EV i przymykac oko na mnostwo kompromisow. Transformacja floty ICE->EV bedzie trwala ~10 lat z pewnoscia.

Natomiast budowa szybkich ladowarek DC bedzie teraz nastepowac lawinowo, zobaczysz co sie bedzie dzialo jeszcze w tym roku.

To bedzie rewolucja jak z Inpostem i paczkomatami, blitzkrieg.


A jezeli chodzi o auta miejskie - zobacz jaki news sprzed kilku dni odnosnie nowo budowanych blokow w miastach- to jest panowie wiekopomna chwila dla elektromobilnosci w PL :cool2:


------------------------------


Od czerwca tego roku - kazdy nowobudowany blok z miejscami parkingowymi (niewazne czy w hali garazowej czy na zewnatrz) - bedzie musial byc wyposazony w gniazda dla EV min. 16A - dla 50% miejsc!!


-----------------------------


Pamietajcie o jednej, bardzo waznej danej:

Wg GUS Statystyczny Kowalski przejezdza dziennie 27 km (mediana) - to nie jest opinia czy rzecz do dyskusji, to jest fakt.

https://www.wyborkierowcow.pl/polacy-chca-aut-elektrycznych-ale-ich-nie-kupuja-dlaczego/


Zeby przelozyc to na miare EV - 27km dziennie to okolo 4kWh zuzytej energii dziennie na statystyczne auto (przyjmuje ~15kWh/100km)

4kWh mozna uzupelnic w tyci ponad godzine ze standardowego gniazda 16A - przez tyle czasu na dobe bedzie sie ladowac statystyczne auto Kowalskiego w Polsce

Czyli to co powtarzam od miesiecy - przecietny Kowalski bedzie sie podpinal do pradu raz w tygodniu na noc. Tyle.


Mozemy sie spierac o 260km/h, o Chorwacje czy weekendowe wypady z Wawy do Sopotu w nieskonczonosc - ale fakty sa takie, ze ludzie w PL jezdza dookola komina i ladowarki DC na trasie beda im potrzebne max. kilka razy w roku.


https://dziennikustaw.gov.pl/D2021000089201.pdf


51191892994_6402dea8a6_o.jpg

 

Co do elektrykow to w Polsce coraz wiecej sie ich pojawia i tesla daje znowu d.. na nasz rynek bo sporo widac vw idx, Mazda Mx-30, leafow, zoe, chyba nawet peugeota jakiegos widzialem no i oczywiscie kilka tesli, ale gdyby bylo wiecej salonow sprzedazy oraz serwisow to mysle ze moglo by sie jej sprzedawac coraz wiecej.

 

Wiem, ze nie jest Ci to w smak co napisze ale poki co z Tesla jest jak z nowa, ladna laska na dyskotece - ma tylu chetnych adoratorow ze nie musi sie wogole wysilac ani starac zeby ja ktos poderwal.

Smutne, ale prawdziwe. Mozna by bylo poprawic jakosc lakierowania czy spasowania czy chciec liftingow czy wiecej kolorow czy jeszcze co innego - ale poki co Tesla wyprzedaje wszystko co jest w stanie wyprodukowac.


https://electrek.co/2021/05/06/tesla-tsla-demand-sold-out-this-quarter/


Wiec nie dziw sie, ze kraje ktore nie sa rokujacym targetem na dzis - czy to z powodu regulacji prawnych (brak doplat do EV), czy to z powodu stereotypow n/t EV czy tez sily nabywczej obywateli - sa traktowane mniej priorytetowo.

Jestem pewny, ze po ukonczeniu GigaBerlin, jak model Y zacznie zalewac Europe, Tesla otworzy swoje ASO w kazdym wiekszym miescie w PL.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zapominasz o jednej bardzo waznej rzeczy a mianowicie:
The manual says to leave it plugged in. A plugged in Tesla is a happy Tesla. If you don't drive it for a few days and vampire drain takes it down enough it will charge again.
a 50% miejsc to nie 100% i to oznacza ze polowa mieszkancow w nowym bloku nie bedzie sie miala gdzie naladowac. W blokach w duzych miastach jest przewaznie jedno miejsce na jedno mieszkanie a drugie auto trzeba parkowac gdzies pod plotem, czyli oznacza ze miejsc z ladowaniem bedzie dla jedynie 1/4 aut, co z reszta? No i mieszkancy nowych blokow zapewne na weekend nigdzie dalej nie wyjezdzaja? Punktow ladowania bedzie lawinowo przybywac ale ilosc samochodow elektrycznych moze przybywac jeszcze szybciej a to oznacza z 10-20 nastepnych lat frustracji.
Opublikowano

Mozemy sie spierac o 260km/h, o Chorwacje czy weekendowe wypady z Wawy do Sopotu w nieskonczonosc - ale fakty sa takie, ze ludzie w PL jezdza dookola komina i ladowarki DC na trasie beda im potrzebne max. kilka razy w roku.

Zawsze jakieś krzywe wrzutki robisz. Po autostradach i ekspresówkach nie jeżdżą tylko ciężarówki jakbyś nie wiedział, a ruch jest cały czas całkiem spory.

Fakty są takie, że średnia wieku auta w Polsce to około 15 lat i spora z nich część jeździ tylko wkoło komina. Już widzę jak ich właściciele ustawiają się w kolejkę po elektryka za 100, 200, 300 tysi.

Robisz fajną kampanię tylko o ładnych kilka lat za szybko jak na PL.

..... 50% miejsc to nie 100% i to oznacza ze polowa mieszkancow w nowym bloku nie bedzie sie miala gdzie naladowac. W blokach w duzych miastach jest przewaznie jedno miejsce na jedno mieszkanie a drugie auto trzeba parkowac gdzies pod plotem, czyli oznacza ze miejsc z ladowaniem bedzie dla jedynie 1/4 aut, co z reszta? No i mieszkancy nowych blokow zapewne na weekend nigdzie dalej nie wyjezdzaja? Punktow ladowania bedzie lawinowo przybywac ale ilosc samochodow elektrycznych moze przybywac jeszcze szybciej a to oznacza z 10-20 nastepnych lat frustracji.

I to jest smutna rzeczywistość setek tysięcy Polaków - codzienna walka o miejsce dla swojego auta :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak jak napisal klakierek przewaznie nigdzie nie jezdza Ci co nie maja na wyjazdy kasy a te osoby maja przewaznie bardzo stare auta i nie sa targetem dla nowych, drogich aut elektrycznych. Ci, ktorych stac bardzo czesto udaja sie w dalasza trase, czy tez odwiedziny znajomych\rodziny czy po prostu weekendowy wypad co doskonale widac na drogach jak sie tylko cieplej zrobi lub sniegu napada. W piatkowe i niedzielne popoludnia ulice sa doslownie zapchane sznurami osobowek, kolejki na stacjach, mc donaldach przy glownych drogach nad morze, mazury czy gory sa ogromne i ostatnia rzecza jaka byla by mi potrzebna to koniecznosc odwiedzenia jakiejkolwiek stacji. Polska to nie Norwegia, mamy tutaj 10 razy wiecej mieszkancow niz w Norwegii na sporo mniejszej powierzchni.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zapominasz o jednej bardzo waznej rzeczy a mianowicie:
The manual says to leave it plugged in. A plugged in Tesla is a happy Tesla. If you don't drive it for a few days and vampire drain takes it down enough it will charge again.

 

To co cytujesz to przeinaczenie instrukcji.


Tesla podkresla wyraznie 2 rzeczy w instrukcji:

1. Rozladowana do 0% bateria to niezalecany stan bo degraduje to baterie glowna

2. Rozladowana do 0% bateria nie bedzie w stanie doladowac 12V baterii i moze to po jakims czasie uziemic auto.


Czytaj - Kowalski na codzien nie powinien sie poruszac poza widelkami 10-90% (dla baterii w LR i P, w SR+ juz jest inaczej ale nie o tym temat)


Jest maly fail safe bo tak naprawde pojemnosc baterii brutto/netto to 2 rozne wartosci (jest ~5kWh bufor)


Vampire drain wg instrukcji (a takze wg moich obserwacji lekka zima) to okolo 1% dziennie - czyli ~5km utraty zasiegu przez dobe.

Zeby rozladowac do minimum baterie - musialbys nie jezdzic autem przez ponad 3 miesiace (w mrozna zime pewnie ~1,5 miesiaca)


Printscreen z mojej instrukcji:


51192273095_d3ef7a8f06_o.jpg

 

a 50% miejsc to nie 100% i to oznacza ze polowa mieszkancow w nowym bloku nie bedzie sie miala gdzie naladowac. W blokach w duzych miastach jest przewaznie jedno miejsce na jedno mieszkanie a drugie auto trzeba parkowac gdzies pod plotem, czyli oznacza ze miejsc z ladowaniem bedzie dla jedynie 1/4 aut, co z reszta?

 

Elektromobilnosc to nie jest proces zero/jedynkowy - to nie jest tak, ze dzis nie ma ani jednego EV w bloku a jutro kazdy jego mieszkaniec jezdzi EV :)

To jest proces transformacji ktory bedzie trwal 10-20 lat, zaleznie od wielu czynnikow.

To tak, jakbys chcial 8-pasmowe autostrady budowane DZIS w PL bo za 20 lat bedzie wiecej aut na drogach - jest to myslenie nie majace oparcia w rzeczywistosci.


Posluze Ci przykladem Norwegi, ktora ma NAJWIEKSZY wzrost EV na swiecie w przeliczeniu na mieszkanca (w PL nie zakladam takiego przyrostu :cool2: )

- 10 lat transformacji EV przy niebotycznych zachetach (jak brak VAT na EV)

- 80% aut obecnie rejestrowanych w 2021r to auta EV/PHEV - najwiecej na swiecie


A teraz:

- calkowita flota aut osobowych w NO to 2.800.000 szt.

- calkowita ilosc EV na drogach ~400.000 szt (ponizej 15%)


Czyli po 10 latach niesamowitego wzrostu sprzedazy EV w kraju - calkowita ilosc EV na drogach to raptem 15%


https://elbil.no/english/norwegian-ev-policy/

https://elbilstatistikk.no/


Wiec po co Ci dzis w 2021r - 100% walboxow w hali garazowej?


Natomiast nie zmienia to faktu, ze rozporzadzenie mowi o minimalnych wymaganiach

Za 2-3 lata deweloperzy w wiekszych miastach beda instalowali wallboxy (badz przylacza do nich) dla KAZDEGO miejsca parkingowego z rozpedu - bo inaczej takie mieszkanie bedzie mniej atrakcyjne.

Koszt instalacji to sa grosze w ogolnej cenie mieszkania.

 

No i mieszkancy nowych blokow zapewne na weekend nigdzie dalej nie wyjezdzaja?

Wyjezdzaja.

Dane uwzgledniajace wyjazdy wakacyjne i wszelkie trasy wg GUS - zamiast 27km dziennie -> 37 km dziennie :twisted:

https://www.wyborkierowcow.pl/polacy-chca-aut-elektrycznych-ale-ich-nie-kupuja-dlaczego/

.

Opublikowano
Wlasnie Adam z tymi karaluchami to duzy problem. Ja np lubie sie nieco wyrozniac z tlumu, nie to ze musze miec najdrozsze czy najlepsze ale po prostu inne i tutaj tesla wlasnie daje d..

Nieprawda, w Polsce, w największych miastach, ludzie zatrzymują się, oglądają, obchodzą dookołą, zaglądają, a auto niepodpięte nawet do prądu. Ktoś nawet mi z podziwem kiwał głową z chodnika, dzieci na widok auta drą się do siebie i rodziców na ulicach. Efekt lepszy od E38.

Radość z jazdy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ostatnio w Gda jak bylem pod auchaunem ladowala sie tesla 3 przy samym wejsciu, przechodzilo sporo ludzi i absolutnie nikt sie za nia nie obejrzal. Ot kolejne smutne auto takie samo jak wszystkie w kolo, moze to przez kolor bo bylo w bialym. Oddajac prawde to za e38 tez sie malo kto obejrzy bo te auto moze i brzydkie nie jest ale takze niczym szczegolnym sie nie wyroznia poza tym, ze jest juz starawe.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Ciekawe że sporym popytem cieszą się EV na Ukrainie. Oczywiście tylko ze względu na kasę - tam ogromny procent samochodów przyjeżdża z USA a na EV mają praktycznie 0 opłat.

Znajomy obsługuje kontenery które dla nich przyjeżdżają i 90% to porozbijane Leafy i i3 :twisted: No i najlepsze jest to że u nas (15 km od granicy, miasto ~60 tys mieszkańców) nie ma ANI JEDNEJ ładowarki do dziś. A z ciekawości popatrzyłem na mapę no i wygląda na to że jesteśmy w sporej dupie względem UA :roll:


Zrzut-ekranu-2021-05-20-o-14-35-26.png

Opublikowano

W E38 raz na rok ktoś zagadywał, choć czasami ze względu na niestockowe felgi.


W Gda na 3 dni parkowania Teslą nagrały mi się 2 filmiki z oglądającymi ludźmi, nie wiem ilu oglądało tak, że nie ma z tego dokumentacji. Kolor nie-biały.


Aha, gwoli uczciwości, ciągłe nagrywanie ludzi kosztuje 5% akumulatora dziennie.

Radość z jazdy
Opublikowano

Za 2-3 lata deweloperzy w wiekszych miastach beda instalowali wallboxy (badz przylacza do nich) dla KAZDEGO miejsca parkingowego z rozpedu - bo inaczej takie mieszkanie bedzie mniej atrakcyjne.

Koszt instalacji to sa grosze w ogolnej cenie mieszkania.

I tu jesteś w błędzie. Tzn. fakt to rzeczywiście mogą być to nie duże koszty w porównaniu de ceny mieszkania. Ale inwestor patrzy żeby zminimalizować na maksa koszty i więcej naraz zarobić, co jest moim zdaniem trochę krótkowzroczne, ale cóż.

W chwili obecnej duża część osiedli w parkingach podziemnych nie ma nawet gniazdek zwykłych przy stanowiskach, a co dopiero stacji ładowania, które są wiele droższe.

To tak samo jak w motoryzacji przychodzi lifting i nagle w danej marce zostaje usunięta wyściółka schowka w drzwiach itp., która kosztuje 2pln, ale razy 200tys. aut to robi koszt.

Taki stan rzeczy o którym piszesz to może za 10 lat będzie, a nie za 2-3.

Wallbox zwiększy atrakcyjność mieszkania w chwili obecnej może dla 1% potencjalnych kupujących.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@Filip13 prawda jest taka ze w Polsce roznych aut jest zatrzesienie, jest sporo majetnych ludzi, wiele nawet nowych drogich aut sie opatrzylo i takie bmw czy to tesla to nie lambo bambo czy tez ferrari zeby kazdy sie za tym obejrzal, chyba ze wychodzi nowy model mocno rozniacy sie od reszty to wtedy sporo ludzi obejrzy sie z ciekawosci. Dla mnie to np plus bo niekoniecznie chcialbym sie az tak mocno w oczy rzucac.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mozemy sie spierac o 260km/h, o Chorwacje czy weekendowe wypady z Wawy do Sopotu w nieskonczonosc - ale fakty sa takie, ze ludzie w PL jezdza dookola komina i ladowarki DC na trasie beda im potrzebne max. kilka razy w roku.

Zawsze jakieś krzywe wrzutki robisz.

Ja tylko przytaczam "krzywe wrzutki" GUSu :norty:


51192028614_7648f02c31_o.jpg

 

Fakty są takie, że średnia wieku auta w Polsce to około 15 lat i spora z nich część jeździ tylko wkoło komina. Już widzę jak ich właściciele ustawiają się w kolejkę po elektryka za 100, 200, 300 tysi.

Robisz fajną kampanię tylko o ładnych kilka lat za szybko jak na PL.

Logika w tej wypowiedzi sie nie zgadza.

Uzytkownik 15 letniego auta w PL nie kupi zadnego nowego auta, nie ma znaczenia czy ICE czy EV czy wodor czy LPG, wiec po co przytaczac tu jakies kwoty 200k czy 300k PLN? :roll:

Wlasciciele ustawia sie w kolejke za uzywanymi EV ~10 letnimi ktore kosztuja juz teraz od ~20k PLN - jak np pierwsze Leafy.

https://www.finn.no/car/used/search.html?model=1.792.2000183&sales_form=1&sort=PRICE_ASC

Z tymze, zamiast placic za paliwo 500 PLN miesiecznie, beda placic za prad 50 PLN miesiecznie.

Wiec nawet jak samo auto bedzie drozsze w zakupie - finalnie bedzie taniej miesiecznie.

 

Aha, gwoli uczciwości, ciągłe nagrywanie ludzi kosztuje 5% akumulatora dziennie.

Tak, Sentry mode potrafi zuzyc 20-30 km zasiegu dziennie, dlatego swietna opcja jest mozliwosc ustawienia adresu dom i praca gdzie sentry jest nieaktywne i nie je baterii.

Ale to jest temat na jakis grubszy post, BMW ze swoim drive recorderem ma duzo do nadrobienia :twisted:

 

Znajomy obsługuje kontenery które dla nich przyjeżdżają i 90% to porozbijane Leafy i i3 :twisted:

Mnie to wogole nie dziwi.

8-10 letnie Leafy majace ~100km zasiegu chodza w Norwegii po 20-25 tys PLN (bezwypadkowe, 100k-150kkm przebiegu)

https://www.finn.no/car/used/search.html?model=1.792.2000183&sales_form=1&sort=PRICE_ASC&year_from=2010&year_to=2013

To auto jezdzi wokol komina za 50 PLN miesiecznie.

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam srednia dziennie nie oznacza ze w weekend nie wyjezdza sie dalej. Oznaczac to takze moze ze w tygodniu robi sie 5 km do pracy a w weekend 500 na wyjazd. Srednia bedzie niska w skali miesiaca. Poza tym gus nie odroznia wlascicieli nowych aut od uzywanych. Zreszta wyniki sprzedazy w pl mowia same za siebie przytlaczajaca wiekszosc nowych to ICE. Ja jako kupujacy mam gdzies ile bedzie trwala transformacja, jak cos jest dla mnie niewygodne czy uprzykrza mi zycie to tego nie kupuje. Jak bedzie wygodne to kupie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam srednia dziennie nie oznacza ze w weekend nie wyjezdza sie dalej. Oznaczac to takze moze ze w tygodniu robi sie 5 km do pracy a w weekend 500 na wyjazd.

Matematyka Ci sie nie zgadza.

10km pon-pt i 500km w weekend to 27.000km rocznie czyli prawie 3x wiecej niz jest w GUS.

Mozesz robic fikolki wokol tej cyfry jakie chcesz - ale na koniec dnia wyjdzie Ci to samo - przecietny Kowalski jezdzi wokol komina.

Musialbys tu ustalic jakies anormalne warunki typu - jezdze 1,5km do pracy a raz w miesiacu robie trip 800km w Bieszczady :norty:

Wtedy nie polecam EV, skrajnie niemadry wybor :)

 

Poza tym gus nie odroznia wlascicieli nowych aut od uzywanych.

Takie rozroznienie nie ma zadnego sensu, nawet tu na forum jest pelno ludzi w galerii co robia po 5-10tys km rocznie swoimi nowymi G20/G30

Jeden czlowiek kupi 15 letniego trupa na LPG i trzepie 50 tys km rocznie bo lubi zwiedzac a drugi kupi nowa 7-er i robi 5 tys km rocznie bo pracuje 12h dziennie.

Ile lat masz swoje G30 i ile zrobiles nia km? Proste pytanie, zobaczymy jak wpasowujesz sie w statystyki GUS :)

 

Ja jako kupujacy mam gdzies ile bedzie trwala transformacja, jak cos jest dla mnie niewygodne czy uprzykrza mi zycie to tego nie kupuje. Jak bedzie wygodne to kupie.

I tego sie trzymaj, zgadzam sie w 100%, dzieki wymagajacym klientom mamy postep w motoryzacji

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.