Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ja dobrze słyszę, że Model X po 80tys kilometrów ma 75% pojemności baterii? I dla Tesli to jest okej pomimo gwarancji na baterię, bo ta nie padła kompletnie?

Ciekawa nas przyszłość czeka, jak za 5-10 lat zaleją świat zajechane baterie elektryków, nie wspominając o spadku wartości takich aut. Jedyna nadzieja, że ktoś wymyśli jak te baterie recyklingować szybko i tanio, z czym jest problem.

Opublikowano
Recykling nie jest problemem (na razie) bo z takiej starej baterii jest np świetny magazyn energii do fotowoltaiki. Co z tego ze bateria ma 50%, tam wymiary nie mają takiego znaczenia.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bateria nie musi pasc calkowicie a ponad iles procent zeby byla wymieniona, ale najbardziej przeraza spowalnianie ladowania przez superchargery zapewne aby bateria byla w stanie dotrwac do konca gwarancji. W tamtej tesli to nie tylko bateria pada, ale komputer centralny. Na zachar off jest tez test modelu X z 2020 roku. Facet kupil auto za ponad pol bani, zrobil 3 tysiace km, juz dymal do berlina na wymiane uszczelki, musi jechac jeszcze raz ale jest szczesliwy bo sie mogl naladowac pod Poznaniem za darmo. Jeszcze sie domaga wsparcia panstwa dla niego, gdzie nawet w bogatym UK dotowane sa tylko najtansze samochody elektryczne...


@bambaryla jak sie ma 2 auta w domu to ile tych magazynow chcialbys sobie w domu zrobic, gdzie oddajac 20% energii, energa ci moze to bez zadnych dodatkowych urzadzen zmagazynowac? to jest calkowicie bez sensu. Dodaj do tego ze taka bateria musi miec miejsce oraz sprawne chlodzenie bo jak nie to moze byc wielkie booom.

Opublikowano
Z wadami elektryków to ja się zgadzam ;), zwracam tylko uwagę ze problem utylizacji baterii jest wydumany, przynajmniej na razie. Popyt na razie mocno przewyższa podaż. Nie wiem oczywiście co by było gdyby podaż wzrosła o 3-4 rzędy wielkości.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spoko. Mi się po prostu nie podoba pomysł budowy magazynu energii w domu czy garażu ze zużytych baterii bo Miałem okazje widzieć jak bateria potrafi się palić i jej ugaszenie jest praktycznie niemożliwe wiec bałbym się cos takiego trzymać pod własnym dachem i ciekawe jakby zareagowała ubezpieczalnia w przypadku pożaru w garażu gdzie takie cos by się znajdowało.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ten wątek bez wpisów @adamjttk jest jakby osierocony :wink: :lol:
Opublikowano
Spoko. Mi się po prostu nie podoba pomysł budowy magazynu energii w domu czy garażu ze zużytych baterii bo Miałem okazje widzieć jak bateria potrafi się palić i jej ugaszenie jest praktycznie niemożliwe wiec bałbym się cos takiego trzymać pod własnym dachem i ciekawe jakby zareagowała ubezpieczalnia w przypadku pożaru w garażu gdzie takie cos by się znajdowało.

 

Coś w tym jest, może dlatego w reklamie tesla powerwall jest on zawsze na zewnątrz budynku na ścianie :)

Opublikowano

Problem utylizacji baterii nie jest wydumany.

Np. Samochody biorące udział w kolizjach, a później zużycie.

Pomijacie jeden aspekt tesli. Wypieli się całkowicie na pierwszy ich model roadster.

Naprawiają ja tylko nieliczni zapaleńcy, ale części jest brak lub na wykończeniu... często ze zużytych/ rozbitych dawców.


W latach 90 przeszliśmy z komunistycznych butelek na mleko na woreczkach.

Po jakim czasie woreczki okazały się złe i poszliśmy dalej. Teraz musimy zapłacić za utylizacje plastików i większe opłaty śmieciowe bo to była nasza decyzja ze tak ma być. Pamietam jak z kolegami z podstawówki zrobiliśmy wjazd do prezesa mleczarni i kazaliśmy wywalić butelki, bo wolimy plastik....

Generalnie chodzi o to iż teraz rząd daje dopłaty do ev, dbając o ekologię. A za jaka czas jak wv będzie w przewadze to na użytkownika walna koszty utylizacji i Bóg wi czego.

Mi brakuje w tej kwestii zdrowego balansu i technologia jeszcze nie ta.

Ale za 10 lat kto wie, powinno już być lepiej w tym zakresie.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Masz racje ale żeby technologia dojrzała „sama” i weszła na rynek w pełni dopracowana to musiałaby być wojskowa i fundowana przez rząd ;)
Opublikowano

Ona już jest. Ale najpierw Kowalscy musza odpracować badania nad obecna... i za jej utylizacje



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Moderatorzy
Opublikowano



Max z Autotop zachwyca się fabrycznym audio w Tesli po "lifcie", ciekawe czy to prawda co mówi o tym że podkupili kogoś z Bang&Olufsen.


Od 18 minuty natomiast opowiada jak mocno zmieniają się osiągi w zależności od naładowania, przy zasięgu 300 km zupełnie inne przyspieszenie i vmax. Po chwili ciśnięcia na autostradzie ciężko dobić do 240 km/h - i to w wersji poprawionej, w poprzedniej wg niego było jeszcze gorzej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
dluzej i tak nie pocisniesz bo baterii starczy ci na 80-100 km czyli niecale pol godziny jazdy, dodaj to ze osiagi slabna mocno przy prawie pustej baterii to nie bez powodu samochody elektryczne tocza sie 100-120 prawym pasem po autostradzie. Mi sie najlepiej podobalo zdanie o tym ze w NL tesli 3 jest pelno jak karaluchow. Przy braku FL co kilka lat, w NL za niedlugo bedzie jak w Polsce za komuny, gdzie byly same maluchy na ulicy. Uwazam, ze mimo wszystko co kilka lat samochody powinny byc poddawane FL aby mozna bylo kupic cos co inaczej wyglada i znowu cieszy oko.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po chwili ciśnięcia na autostradzie ciężko dobić do 240 km/h - i to w wersji poprawionej, w poprzedniej wg niego było jeszcze gorzej.

 

51185440379_d07e542f3e_o.jpg

.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Pomijając wiarygodność tego źródła to plus dla BMW za szczerość bo te 200 km/h będzie osiągalne zawsze a nie tylko przez pierwsze 10 minut :lol:

Wcześniej był filmik z pomiarów 100-200 to też było widać że każdy następny był coraz gorszy.

Opublikowano
Moment moment, ale w "szczerość" BMW to bym nie wierzył - parametry i8 były zgodne z normami, czyli w 99% kłamstwem. Jak im wygodnie było tak pisali.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po chwili ciśnięcia na autostradzie ciężko dobić do 240 km/h - i to w wersji poprawionej, w poprzedniej wg niego było jeszcze gorzej.
bo te 200 km/h będzie osiągalne zawsze a nie tylko przez pierwsze 10 minut :lol:

model 2019, 260km/h, bateria 44%

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Facet na filmie zwolnil po kilku minutach komentujac, ze bateria bardzo szybko znika takze nie da sie wysokiej predkosci na dluzsza mete utrzymac. Trzeba jeszcze pamietac o 2 rzeczach. W zimie zasieg realny spada o polowe, jak chcemy dbac o baterie to powinnismy poruszac sie 20-80% wiec tylko 60% jest realne every day do uzycia, czyli w zimie realnie 30% deklarowanego zasiegu. Jak auto stoi niepodlaczone na zimnym to tez konsumuje energie i o ile przez kilka godzin nie zrobi to problemu to jak zostawimy na tydzien dwa jak gdzies wyjedziemy to juz moze byc niefajnie przy powrocie.



update do filmu adama: bardzo krotki film, bateria nieprzegrzana, facet jedzie tylko chwile v max za to pieknie widac jak w ciagu minuty-dwoch znika 10% baterii pomimo ze wcale nie jedzie tak dlugo powyzej 200 :D :D :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W zimie zasieg realny spada o polowe, .. czyli w zimie realnie 30% deklarowanego zasiegu.

link?

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam wróciłeś i od razu cos się dzieje :) . Nie ma co udowadniać jak szybko znika prąd w różnych warunkach, wiadomo, że znika, tak jak i paliwo znika. Jest tylko kwestia jak szybko i za ile się uzupełni. Dopóki będziemy mogli wykorzystywać osiągi w naszych BMW to będziemy to robić, a jak nam zabronią to przejdziemy na elektryki. Innej drogi nie widzę :)
  • Moderatorzy
Opublikowano
Po chwili ciśnięcia na autostradzie ciężko dobić do 240 km/h - i to w wersji poprawionej, w poprzedniej wg niego było jeszcze gorzej.
bo te 200 km/h będzie osiągalne zawsze a nie tylko przez pierwsze 10 minut :lol:

model 2019, 260km/h, bateria 44%

 

Mam wrażenie że lepszym źródłem jest Autotop.nl niż "Tesla Owners Club" :lol:


Tak czy owak, wrzuciłem info o tym że auto puchnie o czym każdy wie ale przecież wady tesli nie można potwierdzić, lepiej zmieniać temat na BMW którego jeszcze nawet nie ma :lol: Moje przewidywania co do reakcji spełnione w 101% :lol:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po chwili ciśnięcia na autostradzie ciężko dobić do 240 km/h - i to w wersji poprawionej, w poprzedniej wg niego było jeszcze gorzej.
bo te 200 km/h będzie osiągalne zawsze a nie tylko przez pierwsze 10 minut :lol:

model 2019, 260km/h, bateria 44%

 

Mam wrażenie że lepszym źródłem jest Autotop.nl niż "Tesla Owners Club" :lol:

 

Tzn wskazania, ktore widzisz na predkosciomierzu, sa mniej/bardziej rzetelne w zaleznosci od tego kto uploaduje film na youtube?


51186667365_38887981d5_o.jpg


51186666975_afaac94c5e_o.jpg

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.