Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale po co narzekać na BMW ze nie ma auta pokroju modelu 3 i na sile szukać porównania z ice? Zamów w preorderze ixa albo cierpliwie poczekaj na i4. My tu rozumiemy ze Norwegowie nie maja wyjścia bo nowe ice jest u nich koszmarnie drogie. My na szczęście jeszcze mamy i póki samochody elektryczne nie poprawia pewnych skreslajacych je niedociągnięć będziemy wybierali ice i tu nie chodzi o to co lepsze ale o świadomy wybór pod każdego zastosowania. Sam gdybym mieszkał w Norwegii zapewne zamiast g30 kupiłbym cos elektrycznego i to nie dlatego ze Norwegia jest taka super nowoczesna ale dlatego ze elektryk tam się lepiej wpasowuje w ich sposób użytkowania.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Tak analizuje z nudów sprzedaż aut w Europie i na największych rynkach sytuacja jest zupełnie odwrotna niż w Norwegii

Niemcy

https://www.best-selling-cars.com/germany/2021-q1-germany-best-selling-car-brands-and-models/

Uk

https://www.driving.co.uk/news/new-cars/popular-cars-2021/

Francja

https://www.best-selling-cars.com/france/2021-q1-france-best-selling-car-brands-and-models/

No i USA

https://www.caranddriver.com/news/g36005989/best-selling-cars-2021/


Poki co spalinówki rządzą chociaż widać drobny tren no w Niemczech, ze niektórzy wybierają elektryczne wersje ale to wciąż jest promil. Ciekawa oferta może być smart forfour, idealny do miasta.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

słonik ostatni link popraw


w I kw. 2021 sprzedano w Europie 5,7 % elektryków, najwięcej w Niemczech 64800 szt, w Norwegii 19159 szt, w Polsce 940 szt ( 70 x mniej niż w DE)


https://www.best-selling-cars.com/electric/2021-q1-europe-electric-and-plug-in-hybrid-car-sales-per-eu-uk-and-efta-country/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki, poprawiłem. Zaskakujący dla mnie jest bardzo duży skok hybryd z twojego linka. Wydawać by się mogło ze to czyste elektryki powinnny rosnąć najszybciej.


W Niemczech sprzedaje się tez 6 razy więcej aut także około 10 razy mniej nie w de. Generalnie Polska jest jednym z większych rynków sprzedaży nowych aut w Europie https://www.best-selling-cars.com/europe/2021-q1-europe-new-car-sales-per-eu-uk-and-efta-country/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w I kw. 2021 sprzedano w Europie 5,7 % elektryków, najwięcej w Niemczech 64800 szt, w Norwegii 19159 szt, w Polsce 940 szt ( 70 x mniej niż w DE)

https://www.best-selling-cars.com/electric/2021-q1-europe-electric-and-plug-in-hybrid-car-sales-per-eu-uk-and-efta-country/

 

Ciekawy link - dla mnie najbardziej interesujaca jest dynamika zmian


Kilka spostrzezen:


1. W EU kwartalnie sprzedaje sie ~2,5 miliona aut osobowych, zakladam ze ta liczba znaczaco sie nie zmieni.

2. Ostatni kwartal w EU sprzedaz EV to ~150k, wzrost z ~90k rok do roku - wzrost o 60%

3. W Norwegii ostatnia dekade dynamika wzrostu EV byla pomiedzy 50% a 100% rok do roku - teraz wyhamowala do 30-40% bo rynek prawie caly nasycony EV

https://elbil.no/english/norwegian-ev-market/

4. Norwegia duzo bardziej podatna na adaptacje EV niz EU, ale tez warto pamietac, ze dekade temu byly na rynku poczatkowe Tesle, Leafy etc - bardzo mizerny wybor.

5. Dzis praktycznie kazdy producent ma juz kilka EV w ofercie, ofensywa niemiecka czy koreanska w elektromobilnosci jest olbrzymia, za 2-3 lata kazdy producent bedzie mial po 5-10 modeli EV do wyboru, praktycznie wszystkie segmenty od miejskich szkrabow do limuzyn po 1M PLN.

6. Zakladajac, ze srednie tempo zmian bedzie ~50% rok do roku (podejrzewam, ze bedzie wyzsze) - od 150k do 2,0-2,5M i ~90-100% nasycenia EV - potrwa to 7 lat, ~ 2028r.


Obstaje przy mojej tezie sprzed kilkudziesieciu stron - obecna generacja 3-er G20 w wersji diesla i benzyny - jest ostatnia (przynajmniej w Europie) - modele 320d, 330i, M430i etc etc - nie doczekaja sie nastepcow w 2025/26 i zostana w EU zastapione wersjami czysto elektrycznymi + jakies budzetowe wersje hybrydowe na kraje gdzie elektromobilnosc bedzie gorzej przyswajalna od sredniej europejskiej.


Ciekawe co bedzie z modelami top performance - czy pojdzie to w strone hybryd ala nowa klasa C AMG (R4+baterie) czy raczej w strone Taycana (czyste EV), pozyjemy zobaczymy, ciekawe czasy przed nami.


I niesmiale ankiety i sondaze:

https://www.samar.pl/__/3/3.a/111780/3.sc/11/Punkt-zwrotny-w-elektromobilno%C5%9Bci-.html?locale=pl_PL

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dynamika wzrostu jest duża bo idzie od zera i nikt nie wie gdzie się zatrzyma i na ilu procentach skończy się wysycenie. Prognozowanie ze elektryki całkowicie wyprą napędy spalinowe to jak wróżenie z fusów. Bazując na informacjach na temat nowej serii 5 można wyciągnąć wnioski ze także w serii 3 BMW pójdzie szeroko i będzie oferowało każdy rodzaj napędu.


The 2023 BMW 5-Series is expected to offer plenty of electrified powertrain options, including mild-hybrid and plug-in hybrid options. Diesel engines would also be available for certain markets. The manufacturer might even offer a hydrogen-powered variant, although this is purely speculation at the moment. Of course, there would be a new M5 based on the next-gen 5-Series. According to reports, the next-gen M5 may get two variants, one with a plug-in hybrid V8 gasoline engine, and another with an all-electric powertrain. The latter will likely be a three-motor system, with an expected power output of around 1,000 HP!


Read more at: https://gaadiwaadi.com/next-gen-bmw-5-series-digitally-rendered-with-polarising-design/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

20 lat flirtu z wodorem zakonczonego narodzinami bekarta splodzonego z nieslubnego zwiazku z Toyota :norty:

Mamy 2021r, w samej Europie sprzedaje sie juz blisko milion EV rocznie (w USA i Chinach duzo wiecej), lista popularnych producentow ktorzy wypuszczaja EV z osiagami ~3,0-3,5s do setki jest coraz dluzsza (Porsche, Audi, Tesla, Ford, KIA :duh:) a BMW, marka od zawsze kojarzona ze sportem, pokazuje SUVA z butlami na wodor czekajac az Unia Europejska pobuduje stacje ladowania wodoru :norty: :duh:


Na miejscu CEO zakazalbym pracownikom pod grozba wybatozenia uzywac dzisiaj na publicznych konferencjach slowa wodor.

Wodor? Gdy za pol roku konkurencja z USA ( :duh: ) zacznie wypluwac w Europie kolejne pol miliona EV rocznie? :roll:

 

chyba konkurencja dla Tesli, prawie 600 km!, szok, za 280 tys zł

https://spidersweb.pl/autoblog/kia-ev6-cennik-cena/

To co pokazuja Koreanczycy w EV powoduje u mnie opad szczeki :jawdrop:

To auto ma 3,5s do setki i Vmax 260km/h

Dlatego nie uwierze az do premiery, ze BMW wypusci topowe i4 z zapowiadanymi 4,0s do setki i Vmax 200km/h, to sie po prostu nie trzyma kupy :think:


edit - topowa wersja EV 6 GT z 585KM ma sie pojawic dopiero Q4 2022 wiec troche papierowa jednak ta premiera :roll:

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam napisałeś "topowe i4". Aż tak tego nie śledzę, ale BMW chyba tak nie uważa, że topowe, a Ty się tym nakręcasz, oczekujesz od BMW EV, bo jesteś fanem BMW, zawsze/wiele lat jeździłeś BMW i kraj gdzie mieszkasz zmusił Cię do przesiadki na EV. Z tego co widzimy BMW produkuje póki co te EV na poziomie zupełnie nie takim jak mogliby, ale im z jakiegoś powodu nie zależy. Może nic na siłę i lepiej się na to i4 ani na żadnego ciekawego EV z BMW w najbliższym czasie nie nastawiaj :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Myśle ze i4 50 nie będzie topowe. Raczej na pewno za jakiś czas pojawi się jakieś i4m. BMW to dojrzała firma, z dobra sprzedaza i nie musi być pierwsza we wszystkich obszarach szczególnie ze coraz więcej ludzi wybiera suvy.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Wrzuciłem jako ciekawostkę info o wodorowym x5, BMW samo traktuje to jako daleką przyszłość ale niezawodny Adam musiał opluć wszystko z góry na dół. Wyjaśniłem sporo w moim poprzednim poście który jakimś cudem przeszedł bez echa :lol:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Adam napisałeś "topowe i4". Aż tak tego nie śledzę, ale BMW chyba tak nie uważa, że topowe, a Ty się tym nakręcasz, oczekujesz od BMW EV, bo jesteś fanem BMW, zawsze/wiele lat jeździłeś BMW i kraj gdzie mieszkasz zmusił Cię do przesiadki na EV. Z tego co widzimy BMW produkuje póki co te EV na poziomie zupełnie nie takim jak mogliby, ale im z jakiegoś powodu nie zależy. Może nic na siłę i lepiej się na to i4 ani na żadnego ciekawego EV z BMW w najbliższym czasie nie nastawiaj :)

topowe w sensie topowa wersja i4 "M50"

https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_i4


Specyfikacje tylko tej topowej wersji BMW udostepnilo, reszta jest poki co nieznana


PS. Nikt mnie nie zmusil do EV - za cene TM3P sa praktycznie full opcje G20 330e i G30 530e wiec nie ma co budowac jakiejs bajkowej narracji jak to Norwegia zmusza biednych ludzi do EV :twisted:

 

Wrzuciłem jako ciekawostkę info o wodorowym x5, BMW samo traktuje to jako daleką przyszłość ale niezawodny Adam musiał opluć wszystko z góry na dół. Wyjaśniłem sporo w moim poprzednim poście który jakimś cudem przeszedł bez echa :lol:

Wodorowe opluwam z rozpedu, bez wzgledu na marke :cool2:

Co do postu n/t iX3 - doceniam ale do czego mam sie odniesc? - potwierdziles praktycznie wszystko co napisalem w porownaniu, akcentujac jedynie ze przydaje Ci sie auto-hold (ok, affirmative) i ze kamera cofania nie jest gowniana (jest w porownaniu do TM3 :norty: )

.

  • Moderatorzy
Opublikowano
G20 330e raczej nie bardzo gra osiągami w lidze TM3 performance, a m340i z którym można się porównywać kosztuje u Was chore pieniądze :8)
Opublikowano
No właśnie Adam - BMW „e” bo na mocną benzynę nie mógłbyś sobie pozwolić. Dlatego powtarzam, NO jest państwem opresyjnym dla petrolheadów i jednym z ostatnich w jakich bym chciał mieszkać.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
G20 330e raczej nie bardzo gra osiągami w lidze TM3 performance, a m340i z którym można się porównywać kosztuje u Was chore pieniądze :8)

Zgadzam sie :handshake:

Cena zakupu x2 w porownaniu do TM3P to chora kasa a pozniej eksploatacja i przede wszystkim utrata wartosci to x3 wiec sumarycznie uzywanie tego auta to spokojnie 3x krotnosc Tesli - nijak sie nie spina dla Tore czy Adama :cool2:

Natomiast ustalilismy takze, ze w PL M340i, doposazona jak Tesla, pomimo gorszych osiagow pod kazdym wzgledem od TM3P (nie liczac 200km/h po autostradach i brum brum z ASD) kosztuje rowniez o okolo 80-100 tys PLN wiecej (minus rabaty)

 

No właśnie Adam - BMW „e” bo na mocną benzynę nie mógłbyś sobie pozwolić.

Pozwolic sobie zawsze mozna jak sie jest prawdziwym fanboyem BMW, przy tutejszej sile nabywczej pieniadza - takie M340i to jakies ~100k PLN przeliczajac na polskie ceny.

Tylko powiedz kto to wybierze i po co gdy taka TM3P w przeliczeniu na polskie to ~50k PLN, a w cenie M340i jest do wyboru np Taycan :whistle:

 

NO jest państwem opresyjnym dla petrolheadów i jednym z ostatnich w jakich bym chciał mieszkać.

"Petrolhead"/ilosc trupow na drogach - wybierz jedno

Doborowe towarzystwo pod wzgledem ilosci pogrzebow - Rumunia, Bulgaria, Lotwa i Grecja? chyba, ot gdzie mentalnie jestesmy jezeli chodzi o przemieszczanie sie po drogach.

20200727PHT84161_original.jpg


Generalnie ostatnie dni to wiecej przepychanek osobistych niz merytorycznych postow i atmosfera taka srednia sie zrobila bym powiedzial, widze ze juz nawet moderatorowi puszczaja nerwy, a raczej nie o to chodzi na forum, dlatego robie sobie kilka tygodni odpoczynku od tego watku, poczekam na jakies nowe newsy n/t i4.

Long live BMW :cool2:

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
chyba konkurencja dla Tesli, prawie 600 km!, szok, za 280 tys zł

Szokiem jest to, że konie mechaniczne w skrócie pisze się - KM, a nie - km! :mad2:

I to jeszcze na forum BMW! :duh:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wiem, wiem, sam nie lubie jak ktos tak pisze, ale akurat sie spieszyłem, na szceście na forum BMW każdy wie o co chodzi :)
Opublikowano

"Petrolhead"/ilosc trupow na drogach - wybierz jedno

Doborowe towarzystwo pod wzgledem ilosci pogrzebow - Rumunia, Bulgaria, Lotwa i Grecja? chyba, ot gdzie mentalnie jestesmy jezeli chodzi o przemieszczanie sie po drogach.

20200727PHT84161_original.jpg

No to wg tego co ostatnio tu pisaliśmy, można by dopisać legendę do tej grafiki, odnośnie sprawstwa tych zdarzeń:

9% (autostrady) - petrolhead 200+ w tym BMW

38% (miasto) - ekolodzy z 3,5 sek do setki w tym Tesle

53% ("wieś") - przeciętni obywatele w passeratti od Niemca - ani szybcy, ani ekologiczni.

Argumenty z czapy..........

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niech kolega Adam nie klamie ze hybryda bmw jest w tej samej cenie w NO co tesla bo:

3-Serie 330e cena: 497 300

3-Serie 330e xDrive cena: 512 000

3-Serie 330e eDrive M Sport (K) cena: 529 000

3-Serie 330e xDrive eDrive M Sport (K) cena: 543 700


plus wyposazenie dodatkowe a wszyscy wiemy tutaj ile takie dodatki w BMW kosztuja, serii 5 to nawet nie wklejam bo jest tylko drozej.

a tesla:

Model 3 Performance AWD cena: 499 900

Model 3 Long Range AWD cena: 449 900


i dodatkow nie ma bo wszystko w cenie.


p.s. u nas przynajmniej poki co to mozna pisac na forum bo na forum tesli juz niekoniecznie (https://forums.tesla.com/): Tesla Forums are now read only. To continue the conversation with the Tesla community visit engage.tesla.com.


Wszyscy tu raczej jestesmy inteligentymi ludzmi, znamy zalety jednych i drugich typow aut, mozemy kazde z nich pomacac, przetestowac, poki co z jakiegos powodu na razie wybieramy BMW a niektorzy zamiast ten wybor uszanowac to probuja nam na sile udowodnic ze jakies inne auto bedzie dla nas lepsze. Do konca maja obejrze tesle, przejade sie nia i zdam relacje.

Opublikowano
p.s. u nas przynajmniej poki co to mozna pisac na forum bo na forum tesli juz niekoniecznie (https://forums.tesla.com/): Tesla Forums are now read only. To continue the conversation with the Tesla community visit engage.tesla.com.

Przypominam, że w adresie tego forum nie ma ani bmw.pl ani nawet bmw.com - i nie było, a zatem wg Twojej logiki BMW zawsze uprawiało cenzurę :duh: . Albo zatem, choć zarzucasz to innym, sam kłamiesz, albo jednak zadajesz kłam własnej tezie że wszyscy tu inteligntni.

Radość z jazdy
  • Moderatorzy
Opublikowano
kosztuje rowniez o okolo 80-100 tys PLN wiecej (minus rabaty)

 

Czyli tyle samo.


Z tymi trupami to już pojechałeś po bandzie, serio :lol: Czas wyluzować od opluwania BMW bo już coraz weselej się robi :D

Opublikowano

Adam, sorry, ale rzeczowo tłumaczymy Ci w jakim kraju żyjesz to potem zapędzony w róg mówisz ze

To pociski w Twoją stronę, robisz woltę, że petrolhead=zabójca itd. No cyrk :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.