Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy

Znajdz drugie auto w salonie w PL ktore robi 0-100 w 3,5s, cwiartke w 11,5s, jest w pelni wyposazone, w ktorym koszt przejechania 100km po miescie to ~10PLN

Na papierze wszystko ładnie.

W realu...

Na ślimaku wjazdowyn dogoniłem Tesle chyba P85.

Przez łuki wolno jechał, pas do rozpedzenia poszedł nieźle, choć powyżej 150kmh jakiegoś szału nie było.

Wjeżdżamy na lewy i leci tą Tesla 180kmh, ja bez problemu za nim, co tam go będzie nędzne spalinowe AMG poganiać. Dobija do 200kmh. Potem trochę zwolnił i jedziemy tak 160-180kmh. Po kilkunastu kilometrach rzeczywistość dopadła elektryka. Prawy pas i zwolnił do sznura aut na prawy ok 120kmh.

Co robi warczace spalinowe AMG mające 4,7 do setki. Włącza tempomat, przy 160kmh obroty 2500 i zasięg 500km. Co mi po tych papierowych 3,5s, jeśli na autostradzie jadę w peletonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest bardzo dobre podsumowanie używania samochodu elektrycznego bez ściemniania.

Ja też nie zaakceptowałbym sytuacji kiedy jestem zależny od samochodu, ładowania, nadrabiania kilometrów do ładowarek i zastanawiania się czy nie będzie np. uszkodzona.


https://elektrowoz.pl/testy/jaguar-i-pace-i-nasz-czytelnik-oto-jakim-problemem-moze-byc-zle-dobrany-elektryk-list-do-redakcji/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Za 270 kupujesz m340i i z tym można się porównywać, osiągi poza jednorazową przewagą 0-100 bardzo zbliżone, wygląd przemilczę ;)

3,5s --> ~4.0s

11,5s --> 12,5s

10 PLN --> 50 PLN

270k PLN --> (287k PLN + ~80k PLN) -->370k PLN (- hojne rabaty oczywiscie)


Cala reszta (czyli zupelnie nic) sie zgadza :cool2:

 

Oczywiście to prawda jak sam napisałeś w mieście, tylko, że na trasie jest całkowicie inaczej i te super osiągi są czysto teoretyczne, bo ich wykorzystanie szybko się skończy i trzeba będzie zjechać na ładowanie. Jazda Teslą 200 km/h + ładowanie daje średnią 110 km/h. Tylko jeżdżąc przepisowo zużyjesz mało energii, ale wtedy NIE KORZYSTASZ Z OSIĄGÓW. To po co ci te 3,3 do setki i 11,5 na ćwiartkę? Jedno z drugim się wyklucza.

Nie neguje tras o ktorych piszesz :cool2:

Ale pytales sie po co kupuje ktos EV - wiec Ci odpowiedzialem po co.

No chyba, ze chciales spytac po co ktos kupuje elektryki w trasy - ale to doprecyzuj :cool2:

Osiagi nie sa czysto teoretyczne - jak bede w PL chetnie Ci je zademonstruje na Twojej M2, mozemy nagrac filmik dla potomnosci, wbrew temu co kolega Randall mowi - mozemy nagrac 3 filmiki pod rzad :norty:

Jazda 200 km/h jest:

a) nielegalna w PL

b) propagowanie lamania przepisow na forum jest zakazane - patrz punkt 6. regulaminu :norty:


PS. Na trasie energia z SC kosztuje 1,3 PLN/kWh --> wtedy 100 km nie kosztuje 10 PLN a 25 PLN

To ile kto jezdzi km na trasie/po miescie - indywidualna sprawa, z reguly dla uzytkownikow EV ladowarki DC to 10-20% ladowan (pamietaj, ze pierwsze ~400 km masz zawsze z ladowarki domowej wiec realistycznie mowimy tylko o trasach grubo powyzej 400km jezeli chodzi o ladowanie DC)

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam ciągle chcesz coś udowodnić, Twoje auto jest szybsze od mojego o 1 s do setki i na ćwiartkę. Gratuluję :) Powiedz szczerze, czy Ty myślałeś, że ja moje wymarzone M2 chcę zamienić na elektryka, Ty byś tak zrobił mieszkając w PL?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Różnica między nami a Adamem jest taka ze my MAMY wybór a on nie. Za cenę naszych spalinowcow kupilibyśmy ta 3 i jeszcze sporo by zostało a na pewno z nas każdy umie liczyć a jednak z jakiegoś powodu się aniego nie zdecydowaliśmy. Jak znalazłeś po moich wcześniejszych komentarzach przyglądałem się temu auto w przeszłości a jednak wziąłem g30 bo:

1. Środek to niebo a ziemia na korzyść BMW

2. Obsługa duuuzo lepsza w BMW. Bawiłem się chwile tym tabletem, jest fajny na postoju, jak auto jedzie będzie tragiczny w obsłudze

3. Prędkościomierz z boku jest dla mnie niedopuszczalny bo musze latac wzrokiem lewo prawo i robić zeza żeby spojrzeć w prawy górny róg

4. Komfort podróżowania to 2 zupełnie inne światy na korzyść BMW, tego akurat nie testowałem bazuje na recenzjach

5. Miejsca w środku, wygoda foteli na korzyść BMW

6. Święty spokój w trasie i możliwość zapomnienia o środku transportu a skupieniu się na realizacji celu podróży i planów to jest gamę changer. W okresach letnich i wakacje praktycznie co weekend robię wypad na zmianę góry, Mazury, morze przemierzając 500-1000 km w 2 strony. Bardzie często podróżuje a1 na północ lub południe, czasami a2 i a4. Idealna prędkość przelotowa na autostradzie dla g30 to jest 160-180 na godzinie. Jest wtedy w kabinie cicho, można spokojnie rozmawiać, automjest stabilne i czuć już ze się poruszę przy tej prędkości. Jak jadę 140-150 to żona marudzi. E nie czuje ze jedziemy ze się strasznie wlecze i żebym przyspieszył.

7. W Polsce wbrew pozorom sporo tesli jeździ już kilka miałem okazje widzieć na a1 i te auta nie tyle ze jadą ale dosłownie wleką się prawym pasem 110-120/h, czyli poniżej dozwolonej prędkości.


Auto trzeba rozpatrywać jako całość i niestety tak jak to widać na recenzji każdego elektryka te auta w trasy się kompletnie nie nadają i jak kogoś jedyna rozrywka do grill u szwagra 2 wioski dalej to elektryk jest dla niego a jak ktoś chce na weekend wyskoczyć to się ostro przejedzie i nawet gęsta sieć superchargerow nie pomoże przy obecnym natłoku ruchu w każdy cieply weekend jaki jest w Polsce.


Admin tutaj powinien zareagować i wysłać kolegę na jakieś zasłużone wakacje bo ile można napisać jeszcze postów o przyspieszeniu tesli? A co do ścigania to chętnie stanę z kolega w szranki kto pierwszy dojedzie z wawy do Gdańska bo to jest cos co przydaje mi się bardzo często natomiast spod świateł to pierwszy być nie muszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jeszcze słowo kiedy mi brakuje mocy w moim aktualnym aucie. Właśnie przy prędkościach powyżej 120 km/h, chciałbym żeby moje auto przyspieszało lepiej. Dla tesli te rejony i tak są nieosiągalne ponieważ raz ze jest za głośno w środku a dwa ze bateria znikniemy trybie ekspresowym. Jak to tesle podsumował pertyn jest to samochód pełen sprzeczności dobry dla technologicznego freaka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tu jest bardzo dobre podsumowanie używania samochodu elektrycznego bez ściemniania.

Ja też nie zaakceptowałbym sytuacji kiedy jestem zależny od samochodu, ładowania, nadrabiania kilometrów do ładowarek i zastanawiania się czy nie będzie np. uszkodzona.

https://elektrowoz.pl/testy/jaguar-i-pace-i-nasz-czytelnik-oto-jakim-problemem-moze-byc-zle-dobrany-elektryk-list-do-redakcji/

Ten artykul to jest po prostu reklama Tesli ^^


Cytuje:

"Z marką Jaguar jestem związany od 2010 roku, wtedy kupiłem pierwsze auto marki Jaguar Land Rover.. Kiedy sprzedałem swojego Jaguara XKR, stwierdziłem, że „Może teraz czas na I-Pace’a”."

"Sporo jeżdżę w dłuższe trasy"

"40-50 kW w trasie to jakiś ponury żart,"


Obawiam sie, ze bedzie wiecej takich artykulow, zamiast Jaguara bedzie mozna wstawic "BMW" albo "Porsche" - to jest to co tluke od 90 stron w tym watku - porzadne auto elektryczne to nie sam samochod a caly ekosystem - auto + ladowarki + soft - na dzis w trasy nadaje sie jedynie Tesla (i to TYLKO przy przepisowych predkosciach).

W PL tez jest poki co problem z SC, trzymam kciuki zeby do konca roku postawili kika nowych lokalizacji.


Jezdzij regularnie w dlugie trasy i kup Jaguara I-Pace - najbardziej pradozerny samochod EV w trasie (przy 140 km/h spala 30kWh, rowno 50% wiecej od TM3 ktora spala 20kWh)

Chlop wybralby Tesle - zasiegi mialby o 50% dluzsze a ladowanie mialby na ladowarkach 150kW i 250kW, nie 40-50kW.

No ale przeciez w premium chodzi o ladne skory, ambientowe swiatla i duzo przyciskow w kokpicie a pozniej placz :roll:

 

Adam ciągle chcesz coś udowodnić, Twoje auto jest szybsze od mojego o 1 s do setki i na ćwiartkę. Gratuluję :) Powiedz szczerze, czy Ty myślałeś, że ja moje wymarzone M2 chcę zamienić na elektryka, Ty byś tak zrobił mieszkając w PL?

Kriss, nie chce nic udowadniac - piszesz, ze osiagi Tesli sa teoretyczne to Ci odpowiadam ze nie sa teoretyczne, nic wiecej :handshake:

Co do pytania to z gatunku czy wole brunetki czy blondynki - obie mi sie podobaja i wybor zalezy od humoru w danym dniu :norty:


M2 to cudowne auto i jezeli nie jest dla Ciebie za male (nie wiem tez ile masz innych aut w garazu) - szerokiej drogi :cool2: , prawdopodobnie tez wolalbym jezdzic w PL teraz M2 (a jeszcze lepiej E92 V8) z prozaicznej przyczyny - te auta za kilka lat znikna z ulic a szybkich EV bedzie tylko przybywac i sie jeszcze czlowiek nimi nacieszy.

Czy Twoje M2 jest lepsze? Nie, nie jest, ale jest "last action hero", na wymarciu - wiec na dzis w PL (tym bardziej weekendowo) -> M2 :cool2:


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


PS. Jako ze z natury jestem troche przekorny i ciagle slysze tu te mistyczne 200km/h bronione jak niepodleglosci i bedace koronnym argumentem anty-EV - pozwole sobie wkleic kilka cytatow tutejszych uzytkownikow ze slawnego 45-stronicowego tematu G30 - z pierwszych kilku stron bo za duzo contentu :twisted:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=193&t=347469

 

Jeżdżąc autostradami i przekraczając prędkość 180km/h, auto diametralnie traci na stabilności.

Strach jechać szybciej,.. powyżej 180kmh tracę kontrolę nad bmka.

Potwierdzam. Auto jedzie od linii do linii na pasie. Passat B8 lepiej sobie radził.
tradycyjny boczny wiatr i powyzej 180 km/h auto lata po drodze jak chce.

Do czasu gdy doszedłem inne G30 I 2 auta zaczęły tańczyć jak schynchronizowane w rytm podmuchow :(.

Wial wiatr... jechalem do 170, bo minus 4 i narzeczona w aucie. Dostalem slowny opierpapier, ze mam natychmiast zwolnic bo rzuca autem i nie czuje sie bezpiecznie.
Kilka razy przy 180km/h miałem problem zeby utrzymać się na pasie
Ten samochód przy wietrze powyżej 20km/h i prędkości 160 km/h staje się niebezpieczny!!! To jest nieakceptowalne w żaden sposób i przez żadne tłumaczenie o ciśnieniu w oponach, zbieżności, napędzie etc....

Gdy BMW postawi mnie w narożniku dam auto do rzeczoznawcy i sprawy nie odpuszczę, szybka jazda tym autem to męka...


wypożyczyłem do tej pory trzy samochody klasy kompakt i jeździ się nimi lepiej (niż moim przy wietrze i prędkościach powyżej 140 km/h). ....jest syf, i jakbyśmy tego nie tłumaczyli jest lipa.


.auto tańczy, skacze ...chyba już mnie to bawi, znalazłem optymalna pozycję za kierownicą i uśmiecham się jak mną rzuci 0,5m w lewo czy w prawo.

Powrót, boczny wiatr (wg. navi 18 km/h), samochód chodził po całym pasie, bałem się przekraczać 180 km/h.

 

Kolega slonik to oczywiscie rozdwojenie jazni i miejsce na podium :norty: :norty:


W watku Tesli:

Idealna prędkość przelotowa na autostradzie dla g30 to jest 160-180 na godzinie.

automjest stabilne i czuć już ze się poruszę przy tej prędkości. Jak jadę 140-150 to żona marudzi.

 

W watku G30:

Zreszta co ma czulosc ukladu kierwoniczego do wypchania samochodu o metr, moze 2 na drugi pas???

Ps. odnosnie latania z wysokimi predkosciami to organoleptycznie stwierdzam ze sa to jednostki.

99% aut kula sie po 120-130 km/h oszczedzajac paliwo. Ja zreszta jak jade za swoje to tez sie kulam


 

Taka sytuacja ostatnio. Jade sobie okolo 180km/h autostrada czuje ze autem zaczyna miotac ale staram sie nie poddawac a zona do mnie z pytaniem: Co ty nad tym samochodem zapanowac nie mozesz, zwolnij? W zyciu mialem ze 20 aut, przejechalem ponad milion kilometrow i zona nigdy jak do tej pory nie kazala mi zwolnic bo nad autem nie panuje a w bmw tak.

 

:norty: :norty: :duh:


A wiec koledzy - noga z gazu, jazda 140-150 km/h to zadna ujma, dbajcie o bezpieczenstwo swoje jak i Waszych bliskich :cool2:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Spropo stabilności to problem jest przy dużym wietrze wiejacym ze specyficznego kierunku wiec wklejaj jak cos całość informacji a nie szczątki a tesla 140-150 w trasie nie pojedziesz bo daleko nie ujedziesz. Te samochody po autostradzie dosłownie wleką się 100-120 km/h . Spójrz na swój film jaki czas dojazdu pokazał ci do polski. 28 godzin godzin versus Google 18 godzin. Przez 10 godzin różnicy to sporo ludzi w Polsce na dzień dzisiejszy zarobi więcej co paliwo na drogę będzie kosztować. 18 godzinna podróż można przejechać w jeden dzień wyjeżdżając o 4 rano i przyjeżdżając na wieczór. Dodaj tutaj ze 3 postoje po pół godzinki na jedzenie i wyprostowanie kości. Tyle wystarczy żeby odpocząć a 6 godzin ciągłej jazdy to nie jest złe. 28 godzin bez noclegu nie nada wiec jeszcze kilka godzin na spanie trzeba doliczyć. Przymusowe postoje jeszcze bardziej potrafią męczyć bo dochodzi frustracja i wkurzenie. To jest kolosalna różnica. Zachwycasz się ta siecią ładowarek ale co da nawet kilka tysięcy miejsc ładowania tesli w ciepły weekend gdzie nad morze, góry czy Mazury ciągną całe sznury aut? To jest stanowczo niewystarczające. Ładowarek musiało by być miliony a tego musk na dzień dzisiejszy nie jest w stanie zapewnić. Prędkości ładowania które podajesz to jak spalanie v8 które podaje producent. Jetst to ladowanie maksymalne dostępne w małym zakresie baterii. Widziałem sporo filmów o tesli i rzeczywistość nie jest już taks różowa. Wszystko na papierze ładnie wyglada a rzeczywistość jest zgoła inna. W Norwegii jest aktualnie około 115 fast chargerow a tesla twierdzi ze sprzedała 60 tysięcy aut a cały czas sprzedaż rośnie. Gdyby przełożyć te liczby na Polsce to przy obecnym ruchu u nas na drogach niema szans żeby w takimweekend starczyła dla każdego miejsca.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeszcze takie 2 porównania. Kupujemy auto sportowe wiec jedziemy na tor sprawdzić jego możliwości. Droga na tor 200 km w jedna stronę.

1. Bierzemy m2. Wyjeżdżamy z pustym bakiem, tankujemy po drodze w 3 minuty przy okazji kupując kawkę i popijając te kawkę spokojnie dojeżdżamy na tor na parenascie minut przed wjazdem. Dotankwoujemy się do pełna, silnik mamy rozgrzany wiec od razu ogień i jazda. W przerwach się dotankowujemy i bawimy się dalej a pomskonczonej zabawie spokojnie wracamy do domu.

2. Bierzemy tesle. Ładowaliśmy cała noc wiec bateria full, wyjeżdżamy i dojeżdżamy na tor. Przez trasę zjedliśmy większość baterii, wiec musimy wyjechać ze 3 godziny wcześniej aby moc doładować baterie do 100% aby moc korzystać z pełni możliwości. Siedzimy sobie w aucie znudzeni, wkurzeni bomten czas można bylo spędzić z rodzina, ale ok zagryzamy zeby i oglądamy YouTube albo netflixa. Wjazd na tor, po paru minutach bateria znika nam w oczach razem z osiągami auta a my jeździmy coraz wolniej. Jak damy mocniej w palnik to samochód praktycznie uniemożliwi przyspieszanie i ograniczy prędkość. Wtf? Mamy auto performance 3,5 sekundy do setki i chcemy je wykorzystać w bezpiecznym miejscu a tu ńie da rady. Zjeżdżamy grzecznie do ładowarki, mamy super hiper fast chargera tesli pod nosem ale do 100% ładuje koszmarnie wolno. Wracamy wiec na tor z podkulonym ogonem i niepełna mocą bo doładować baterie do 100% to się szybko nie da , wiec zjeżdżamy sfrustrowani baterie do końca, na koniec jeszcze tylko godzinka pod ładowarka i możemy jechać do domu.


Tu pojawia się pytanie jakimsens maja osiągi tesli w tym aucie?

1. Duża moc przydaje się na publicznych drogach tak naprawdę przy prędkościach sporo powyżej 100 a tesla nie pojedziesz tak szybko bo nie dojedziesz

2. W mieście takie przyspieszenia są kompletnie bezużyteczne bo to jest niebezpieczne dla pieszych

3. Wyjazd na tor tym autem to udręka.


Ale ok niektórzy mogą przyjść na forum BMW i szpanować ze maja 3,5 sekundy do setki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_in_the_United_States#/media/File:US_Speed_Limits.svg


To ja tu tylko zostawie takie coś jako wytłumaczenie dlaczego EV na razie nie nadają się do krajów takich jak DE i PL a nadają się do USA. Wypowiem się na temat tylko tych 3, bo tylko po każdym z nich przejechałem grube tysiące kilometrów.


Z iPhone tez się kiedyś śmiali w Europie i słusznie ze MMSów nie ma. Nie miał bo Amerykanie nie używają a Europe mieli w dupie. Po latach dodali i super. Tak samo będzie z EV. W USA podróż powyżej zasięgu Tesli pokonuje się samolotem. My w EU chcemy zakazania latania na krótkich trasach jeżeli jest dobre połączenie szybkim pociągiem.


Myśle że wszyscy czekamy na przełom w bateriach (Musk zapowiedział 16% w zeszłym roku) ale to jest nadal optymalizacja a nie przełom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Post z wczoraj z forum g05

Koledzy użytkujący już swoje V8 - jak wygląda spalanie przy 160 na tempomacie? W tym roku chcę zamówić nowe auto i planowałem wziąć 40dX, ale doszedłem do wniosku, że przy moim konfigu różnica w cenie pomiędzy dieslem a M50iX jest już na tyle niewielka, że uznałem, że może warto byłoby skosztować V8 póki jeszcze nie są zakazane. Koszty paliwa jako takie mnie nie przerażają, te 20+ litrów po mieście mnie nie zrujnuje, ale pozostaje jeszcze kwestia zasięgu - dobre 70-80% moich przebiegów to jedna, konkretna trasa o długości niespełna 500 km i jeśli M50i nie będę w stanie jej zrobić z sensowną prędkością bez martwienia się czy dojadę na jednym baku, to od razu będę wiedział, że ten temat trzeba będzie sobie odpuścić. Z góry wielkie dzięki za informacje.

 

Tymczasem ktoś kto nie mieszka na codzień w Polsce próbuje nas tutaj przekonać ze zasięg w trasie na autostradzie na poziomie 150-300 km w tesli 3 jest ok, ze ladowanie 45 minut na superchargerze przy trasie trwającej 3-5 godzin jest bardzo fajne bo te 3-5 godzin jazdy to jakaś straszna rzecz, albo ze fajnie się jedzie po autostradzie z prędkością 100-120 gdzie praktycznie wszyscy jada szybciej :D :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo ze fajnie się jedzie po autostradzie z prędkością 100-120 gdzie praktycznie wszyscy jada szybciej :D :D :D

Teslą można w Polsce jeździć 140 po autostradzie. O dziwo ani nie uniemożliwi to dojechania w rozsądnym czasie do celu, ani zabrania uśmiechu dowolnemu szybkiemu i wściekłemu.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wjazd na tor, po paru minutach bateria znika nam w oczach razem z osiągami auta a my jeździmy coraz wolniej. Jak damy mocniej w palnik to samochód praktycznie uniemożliwi przyspieszanie i ograniczy prędkość. Wtf? Mamy auto performance 3,5 sekundy do setki i chcemy je wykorzystać w bezpiecznym miejscu a tu ńie da rady. Zjeżdżamy grzecznie do ładowarki, mamy super hiper fast chargera tesli pod nosem ale do 100% ładuje koszmarnie wolno. Wracamy wiec na tor z podkulonym ogonem i niepełna mocą bo doładować baterie do 100% to się szybko nie da

Po pierwsze 3.5s to może w BMW, na Teslę to nieco za wolno. Po drugie obejrzyj sobie filmiki z Nurburgringu, jakoś im ta tesla tam jeździ, kierowca nie narzekał, a na amatora nie wyglądał. Po trzecie używając tam superchargera ładujesz do ponownej jazdy torowej w pół godziny, imho to nie jest koszmarnie wolno, więc można wrócić na tor dalej łoić skórę.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adamie, chcę Ci podziękować za wytrwałość i za Twoją wiedzę, którą wniosłeś na forum. Dzięki tym 100 stronom wątku bardzo dużo się dowiedziałem. Oczywiście wszyscy inni również bardzo dużo wnieśli do tematu, żeby nie było. Sporo czasu to zajęło zanim temat rozpracowaliśmy co cna, ale forum to zabawa nie przymus :). Szkoda, że są wycieczki osobiste, bo to zawsze psuje rozmowę. Na koniec tego tematu taka ciekawostka, której przecież nie wyszukiwałem celowo, ale prawda zawsze się obroni :). Chciałem znaleźć jaką moc ma ta Tesla i jaki moment obrotowy, bo w sumie nie do końca wiedziałem i taki o to komentarz znalazlem. Uważam, że to bardzo dobre podsumowanie tematu. Po chwili mnie olśniło jak zobaczyłem kto go napisał, czy to Ty Adamie? Mam nadzieje, że się na mnie nie obrazisz, bo ja na prawdę nie jestem przeciwko Tobie , ale właśnie takiego komentarza mi zabrakło w tym wątku, nie kojarzę, żebys tak na forum napisał.


https://elektrowoz.pl/testy/tesla-model-3-performance-na-hamowni-zmierzona-moc-o-13-procent-wyzsza-niz-deklaruje-tesla-385-kw/


Adam Filipek

Ja mam TM3P identyczna jak na filmiku i tak bedac szczerym 95% czasu jestem bardziej zachwycony prostym i przyjaznym softem i np Spotify niz tymi osiagami ;)

W Norwegii nie da sie wykorzystac nawet 20% tej mocy, czas na eurotrip jakis, covidzie daj zyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy Twoje M2 jest lepsze? Nie, nie jest

Nie jest bo Ty tak uważasz ?

Ciezko raczej zaczynac kazde zdanie w kazdej odpowiedzi "Wg mnie ..." :roll:


Najlepsze jest to, ze oprocz wycieczek osobistych i slownych przepychanek czy mistycznych 200km/h - na moja konkretna, merytoryczna liste ~40 punktow gdzie iX3 mogloby sie poprawic w stosunku do TM3 - cisza i brak odpowiedzi.


Randall - Ty sobie sprawiles nowe X3, odsnies sie do kilku punktow z listy, moze dyskusja zejdzie na bardziej merytoryczne tory.

 

Po chwili mnie olśniło jak zobaczyłem kto go napisał, czy to Ty Adamie? Mam nadzieje, że się na mnie nie obrazisz, bo ja na prawdę nie jestem przeciwko Tobie , ale właśnie takiego komentarza mi zabrakło w tym wątku, nie kojarzę, żebys tak na forum napisał.

https://elektrowoz.pl/testy/tesla-model-3-performance-na-hamowni-zmierzona-moc-o-13-procent-wyzsza-niz-deklaruje-tesla-385-kw/

Adam Filipek

Ja mam TM3P identyczna jak na filmiku i tak bedac szczerym 95% czasu jestem bardziej zachwycony prostym i przyjaznym softem i np Spotify niz tymi osiagami ;)

W Norwegii nie da sie wykorzystac nawet 20% tej mocy, czas na eurotrip jakis, covidzie daj zyc

O co mialbym sie obrazac, wklejalem tutaj link do tego artykulu przeciez :cool2:

Co do osiagow a infotainmentu/interfejsu - zobacz na moja liste porownawcza pomiedzy iX3 a TM3 - ile tam jest punktow na temat osiagow/przyspieszenia (jeden?) a ile na temat codziennej jazdy (39?) :cool2:


Przeciez mnie dlatego tak smiesza te argumenty odnosnie 200km/h czy jazdy na torze bo to dla 99% kierowcow temat nieistotny :roll:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Thanks to the enhanced cooling capability of Track Mode, I did not experience any powertrain limitation throughout the day. However, I did discover a huge letdown: the brakes, which were only able to handle two hot laps (three, if I took it slightly easy) before seriously fading and overheating. I understand Laguna Seca is hard on brakes, especially hard braking at over 110 mph approaching Turn 2. But still, only three hot laps? To me, that is unacceptable for a sport sedan with performance in its name. I was expecting at least five laps. Another drawback of tracking an EV—not limited to Tesla—is keeping the battery at its optimal state of charge, and that typically means as fully charged as possible, especially at a time attack event.

Generally, as state of charge decreases, the powertrain maximum output also decreases. In the case of the Model 3, above 90 percent would be ideal to get the quickest lap, and it would not feel significantly slower until dropping below 75 percent. At the REFUEL event, there were 200V outlets for participants to plug in; however, we had to share usage time because there were not enough for every single one. My Model 3 Performance consumed 15-18 percent for each 15-minute session, so I needed to plug in for nearly two hours after each run, but that was not possible. By the time it was my turn to do my time triall run (the whole track mostly clear for myself) the battery SOC was only at 65 percent, and I posted a 1:53.20 lap time. The car did great on the track, and it was a rather new sensation, but I wish the climax could last longer.


P.s. Pół godziny ładowania to masz do 80 procent, 100 procent to prawie 2 godziny ładowania na fast chargerze. Jeśli wjeżdżasz na tor z bateria która ma 80 procent to po chwili masz mniejsza moc dostępna przez nienaładowany w pełni baterie. Także tak tesla Jan torze jest świetna jak masz pełna baterie przez kilka pierwszych minut, później czar pryska .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam, z całą sympatią, Tesla jest super dla typowego norweskiego Tore który liczy swoje korony. Jest sensownym wyborem i mieszkając tam, sam bym to kupił.

Bo w warunkach NO:

- oszczędne

- relatywnie tanie

- i tak się nie zapieprza

- jest infrastruktura


ICE, szczególnie mocne, jest dla BOGATEGO entuzjasty tam. Wspolczuje im bo jest to dla fanów zapierdzielania ICE PAŃSTWO OPRESYJNE.


U nas to nie ma sensu i w tych pieniądzach jak Randall napisał - entuzjaści kupują dopasione 30i lub lekko doposażone M340i.


Regularnie kulam A1 z wysokimi prędkościami i jest to dla mnie ważne. Tesle mijam spokojnie raz w tygodniu i zawsze kula się w peletonie ze Renault Clio. CO KTO LUBI XD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Randall - Ty sobie sprawiles nowe X3, odsnies sie do kilku punktow z listy, moze dyskusja zejdzie na bardziej merytoryczne tory.

 

Napisałem już wcześniej kiedy informowałeś że będziesz testował ix3 że to bezsensowny samochód. Wiedziałem że to będzie tzw pożywka dla Ciebie do krytyki bo jest zrobiony na siłę ze spalinówki i to schodzącego już praktycznie modelu. Ciężko mi się też odnosić mimo tego że mam G01, 80% wymienionych przez Ciebie "wad" wynika z braku M-Pakietu oraz tego że jest przycisk zamiast funkcji na ekranie. Dziwne żeby w starej desce rozdzielczej usunęli przyciski i dali je na ekran, dobrze wiesz że to nierealne :roll: Z kilkoma punktami zupełnie się nie zgadzam, np o niskiej rozdzielczości kamery - fakt nie ma telewizora na desce przez co obraz jest mniejszy ale rozdzielczość nie jest niska. Sterowanie gestami z którego się zawsze śmiałem okazało się być przydatne. Autoholda używam tylko w korkach, wszędzie indziej mnie denerwuje (np przy parkowaniu) więc bardzo dobrze że ma swój fizyczny przycisk pod ręką. BTW moje X3 to używka, nawet nie planowałem tego silnika bo i 20d w tym aucie by mi wystarczyło ale taka się trafiła fajnie wyposażona to żal było nie wziąć.


Problem tego tematu polega na tym że BMW nie posiada w tej chwili auta elektrycznego które może konkurować z Teslą i na tym budujesz swoją narrację, ja to wiem i każdy inny to wie. Natomiast tutaj na forum nikomu poza Tobą (poprzez miejsce zamieszkania) takie auto w tej chwili nie jest potrzebne bo infrastruktura jest słaba a samochody spalinowe mają jak dotąd normalne ceny. Dlatego BMW schodzi jak świeże bułki, na auta trzeba czekać pół roku a stoki są wyczyszczone. Również jazda w Polsce wygląda trochę inaczej niż w Norwegii i może stąd użytkownicy nie przykładają aż tak ogromnej wagi do systemu multimedialnego jak Ty. Kiedyś odblokowałem sobie w F30 video in Motion, wrzuciłem parę teledysków i na drugi dzień to wszystko wywaliłem bo łapałem się na tym że patrzę w ekran a nie na drogę. Do piętnowania BMW wynajdujesz coraz to dziwniejsze przykłady i porównania jak wrzutka o starym F10 w którym połowa rzeczy nie działa - spoko, ostatnio sprzedałem E91 z podobnego rocznika w którym działało absolutnie wszystko, a komputer nie miał zapisanego ani jednego błędu, widocznie każdy inaczej serwisuje samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam, z całą sympatią, Tesla jest super dla typowego norweskiego Tore który liczy swoje korony. Jest sensownym wyborem i mieszkając tam, sam bym to kupił.

Bo w warunkach NO:

- oszczędne

- relatywnie tanie

- i tak się nie zapieprza

- jest infrastruktura


ICE, szczególnie mocne, jest dla BOGATEGO entuzjasty tam. Wspolczuje im bo jest to dla fanów zapierdzielania ICE PAŃSTWO OPRESYJNE.

U nas to nie ma sensu i w tych pieniądzach jak Randall napisał - entuzjaści kupują dopasione 30i lub lekko doposażone M340i.

Regularnie kulam A1 z wysokimi prędkościami i jest to dla mnie ważne. Tesle mijam spokojnie raz w tygodniu i zawsze kula się w peletonie ze Renault Clio. CO KTO LUBI XD

Moze jakos niewyraznie pisze albo w ktoryms momencie dyskusja po 100 stronach zboczyla w inne tory ale ja w 100% zgadzam sie ze wszystkim co tutaj piszesz :norty:

Od tego zaczalem watek 100 stron temu - chcialem jakies EV od BMW cos ala 3-er a oni mieli tylko pokrake i3.

Cala reszta - Tesla, EV w PL etc etc to tematy poboczne ktore gdzies tam sie przewijaja czasem w lepsza, czasem w gorsza strone :cool2:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.